Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 10:15:16 // 112284
Ez így egyre jobban felső kitámasztó gyanú :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 10:14:40 // 112283
Sajnos multijet résolaj mennyiségekről nincs ötletem, de gondolom nem sokban tér el az unijettől. Nekem anno 6ml/perc körül alakult (2 percig mértem, jobban látszik a különbség.).
A gyári porlasztóknak így alakult a résolaja 2p alatt:
1.h. 13ml
2.h. 12ml
3.h. 12ml
4.h 11.5ml
Ezzel nekem hangos volt az autó, igaz inkább részterhelésen, terhelésen. Látszik, hogy különbség alig van, tehát korrekció se sok lenne (ahogy Zoli is írta lentebb).
Raktam be bontott porlasztókat, ezek értékei:
1. 12ml
2. 8ml
3. 20ml
4. 15ml
Itt már látszik, hogy a 3-mas 4-es kakukk :-) Valószínűleg a 2-es a normális érték.
Végül a gyári porlasztóim lettek felújítva, mindegyik kb egyformán rossz szórásképpel rendelkezett részterhelésen és a szállított mennyiségek sem voltak már jók.

Azért előbb nézd körbe a bakokat, feleslegesen ne bántsd az injektorokat :-)) Nem tudom, hogy van e felső kitámasztó rúd a 159 1.9-ben, de a régi 1.9 motornál az sokat befolyásolt a rezonanciákon.
antonov2018-10-10 10:14:02 // 112282
Ép ésszel én is ezt gondolnám, de el tudom képzelni a fordítottját is, hogy fel van puhulva, és a motor tehetetlensége miatt, mivel nem fogja eléggé a bak, rázza az autót. Mondjuk lehet túlgondolom, én örülnék a legjobban, ha nem kéne bakokat is cserélnem. : ) A másik számomra ide kapcsolódó kelenség, hogy tempósasbb indulásnál érzem ahogy bólint a motor és utána mozdul a kocsi...
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 10:04:30 // 112281
Általában fordítva szokott lenni, hidegen remeg jobban, pont a felkeményedő gumibakok miatt.
antonov2018-10-10 09:47:59 // 112280
Azért gyanúsak a motortartók nekem, mert egyrész hideg időben, mikor feltételezésem szerint merevebbek a bakok, akkor halkabb és kevésbé ráz, plusz ahogy állok ki a kertből tolatva egy kis emelkedőn, akkor amíg R-ben állok a féken és feszül a motor, szinte nullára csökken a brummogás. Gyári bakok vannak még benne egyébként. A résolaj tippet köszönöm, megpróbálom, kérdés mi az elfogadható mennyiség?
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-10 08:44:18 // 112279
Motortartótól akkor lehet hangos, ha nem gyári van benne, hanem keményebb. Ilyenkor az utastérben jobban jelen van a motor minden rezzenése, akár az ülés is rezeghet kicsit. A porlasztóktól is lehet hangos, ha már nem a megfelelő mennyiséget szállítják. Ezt nehéz kiszűrni, de egy résolaj méréssel esetleg megpróbálkozhatsz. Az ilyen hang mizériákkal van a legtöbb kinlódás :-S
Don Vito2018-10-09 20:01:33 // 112278
Grazie :)
Don Vito2018-10-09 16:49:14 // 112276
Feladom...
Don Vito2018-10-09 16:48:45 // 112275
Valamit elszúrtam (vagy megint a Chrome szórakázik) :(
Akkor inkább így:

https://index.hu/techtud/2018/10/09/tiz_atkozottul_gyonyoru_bizonyitek_arra_hogy_az_autotervezes_muveszet/
Don Vito2018-10-09 16:47:38 // 112274
Nem is tudom, melyik nemzet uralja a listát (és az is sokat elmond, melyik a második helyezett):
autótervezés
ZoliNix2018-10-09 15:26:52 // 112273
Javítsatok ki ha nem jól tudom.
A porlasztó korrekciós értékei egymáshoz képest alakulnak.
Ha egyformán rosszak akkor nincsenek nagy korrekciók.
Így van?
gecsa2018-10-09 15:24:25 // 112272
Konkrétan semmi sem látszik.
antonov2018-10-09 14:43:52 // 112271
Régóta szeretném kikérni a véleményetek egy dologban. Tudom, hogy egy 4 hengeres dízel sosem lesz egy kellemes jelenség, (volt sor 6-om) de az enyémet túl hangosnak/remegősnek érzem. Konkrétan lámpánál néha kilököm N-be és kicsit tartom a gázt, mert nem bírom elviselni a brummogást. Az EGR kiírásnál Föckösnek is feltűnt, hogy hangos. Két gyanúsítottam van, az egyik a motortartó bakok, a másik pedig a porlasztók. Az is lehet, hogy a kettő együtt. A bakokat végignéztem, látható hibájuk nincs, ettől még el lehetnek gyengülve. Rossz porlasztók okozhatnak ilyet? A korrekciók normális tartományban voltak mikor legutóbb néztem őket.
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-09 13:38:16 // 112269
felújítják és nem is drágák...
Liquid2018-10-09 13:02:12 // 112268
Na asszem kezdődik nálam is :(
Úgy néz mi megvan a rázkódás oka, vagy legalábbis erősen valószínű.
Az egyik kardán-keresztnek van lógása.
Szét lesz kapva és megy az Eurokardánhoz ide Győrbe, megnézik, aztán megmondják mit lehet vele tenni.
forrasr2018-10-08 21:55:38 // 112267
sokan dicsérik ezt a szadomazó olajat, de újra és újra felmerül egy-egy elrettentő történet róla. Találtatok valami kicsapódást ami ronthatta az olajozást? vagy csak a kétszeri csapágyasodása ugyanazon olaj után utal az olajra?
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-08 21:26:13 // 112266
Családi kötelék :)))
Roll19832018-10-08 21:21:25 // 112265
Rühellem, de ne felejtsd el, hogy nem az enyém. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-08 19:50:03 // 112264
A döglött oroszlánhoz bezzeg más érzelmi szálak fűznek :)))
Roll19832018-10-08 19:10:31 // 112263
Én elhiszem, hogy amikor megy, akkor nagy élmény. De Janinál is és nálad is szét lett borítva a blokk. Elhiszem, hogy van olyan, aki ezt is élvezi, de tőlem ez távol áll. Tipo az amúgy elég pofásra sikerült.
gecsa2018-10-08 18:48:24 // 112262
Az autó maga jó, az élmény amit ad, az hibátlan. Az eddigi legjobb Alfám! A gond az volt, hogy nem akartam 2 autót fenntartani, így kombináltam a családi autót a hobbiautóval. Na, ezt most szétválasztom. Vettem egy új Tipo kombit, ami hibátlan a család olcsó transzportálására, és ez mellé lesz egy külön hobbiautó, ha ez elmegy. Arra viszont, hogy üssem-vágjam, arra sajnálnám, mert az autó annál sokkal jobb állapotban van.
Magához az autóhoz ragaszkodnék, de azt az asszony nem engedi. Hozzáteszem neki is tetszik, és azt mondta, hogy lesz még piros Alfánk! :D
Roll19832018-10-08 18:24:06 // 112261
Én se ragaszkodnék hozzá túlzottan.
Haddel2018-10-08 18:01:08 // 112260
Bakker ,most adod el ,mikor már jó lesz?
gecsa2018-10-08 16:52:04 // 112259
Nem volt semmi dugulás, az olajnyomás is rendben. Maradt az olaj maga.
yani🍀2018-10-08 16:47:12 // 112258
Ha már készen van, miért akarod eladni?
Tudod már mi okozta a kenés hiányát?
gecsa2018-10-08 13:19:41 // 112257
Nem bántott senki! :D
Liquid2018-10-08 12:30:19 // 112256
wtf, kibántad magad belőle?
gecsa2018-10-08 12:09:53 // 112255
Ha valaki akar venni 3.2-t szép új motorral, az keressen bátran! :)
Csabi2018-10-07 23:26:10 // 112254
meg egy kicsit rövidebb mint egyébként...végül is :))
Csodálom is, hogy annak ellenére, hogy mennyire kormos a leömlőd hangban még nem jelentkezett. Persze a mostani sem feltétlenül ez, de ott biztos kifúj.
Liquid2018-10-07 23:03:35 // 112253
az most se törött, csak hiányzik róla egy anya...:)
No majd holnap megvizslatom
Csabi2018-10-07 22:37:06 // 112252
A csavarok sem voltak töröttek újonnan :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:27:48 // 112251
Jah vízpumpa fogó is megteszi :)))))
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 22:25:59 // 112250
Passz, néha az új alkatrész sem bír ki 55e kmet, a Stelvioban a gyári fényszóró spricni élt 7e kmet :)))
Liquid2018-10-07 22:09:04 // 112249
Eddig nem volt hangja
Csabi2018-10-07 21:58:38 // 112248
A törött leömlőd. :)
Piritu - 1.000.0002018-10-07 21:47:54 // 112247
Nekem is van. Egy sima harapófogó :-)
Liquid2018-10-07 21:39:31 // 112246
Terhelés alatt mi fütyülhet vagy inkább sípolhat? Felhúzott ablaknál, nagyobb gáznál hallható, üresben pörgetve illetve kisebb gáznál nem. Még nem néztem át a motorteret, de az fog következni.
Liquid2018-10-07 21:36:42 // 112245
van ám hozzá célszerszám :)
Clic-R
Piritu - 1.000.0002018-10-07 20:58:05 // 112244
Nekem még szerencsém volt és gariban cserélték :-)
Giuntini2018-10-07 20:54:08 // 112243
Igen, de baromi sokat fizettem érte.
Piritu - 1.000.0002018-10-07 20:51:52 // 112242
"Azt nem hiszem el, hogy ha normálisan felújítanak egy generátort, az csak 55 ezret bír ki." - Nekem a felújított Marelli 5,1 km-t élt.
Giuntini2018-10-07 20:19:03 // 112241
Én azért vagyok kiakadva, hogy a motorgenerálnál meg volt a nagy duma. Generátor felújítva, hengerfej felújítva, önindító felújítva. A csodás felújított hf beszart, a felújított generátor szintén beszart. Ez túlmegy a pofátlanságon, ez már annál több... Kifizettem egy rahedli pénzt, a hengerfej beszart, a generátor beszart. Miért kellett a nagy duma, hogy preventív minden meg lett csinálva?
A 2,4-nél a generátor kivétel egy szívás. Nem becsületesebb bevallani hogy nem nyúltunk ahhoz a rohadt generátorhoz, vagy vegyél baz meg egy újat? Miért kell szopatni az embert? Azt nem hiszem el, hogy ha normálisan felújítanak egy generátort, az csak 55 ezret bír ki.
Mindenesetre a lelkiismerettel bizonyos emberek nagyon nagy hadilábon állnak. Olyan helyzetbe kerültem, hogy kívánom, akik így kibasztak velem, kapják most már meg méltó jutalmukat. Kifizettettek velem egy halom pénzt, én remélem visszakapják ezt...
WarbiRunner (Gyuri)2018-10-07 19:10:58 // 112240
Az ilyen bilincset csavarhúzóval le lehet pattintani, és ha hozzáférek, metszőollóval szoktam visszatenni :-D A dpf szenzornál nem fért oda a metszőolló, ott előre zártam a bilincset a csövön és úgy toltam fel a helyére, van amikor ez is bejön. :-)
Piritu - 1.000.0002018-10-07 18:36:20 // 112239
Az enyém is :-)
Bár már Hardy-nál van...
Laca622018-10-07 18:00:14 // 112238
Az autóm a Google térképen !:-)
Motomi802018-10-07 17:21:20 // 112237
Üa. szűrő is új. A melegítő nem tudom milyen. De melegen is hol szépen indul, hol nem. Mondjuk Champion szűrőt vettem. De a jtd Stiloban semmi gond nem volt vele.
Smith2018-10-07 17:19:56 // 112236
Naja, de az 2.4. Nézem képeken a motorteret, és abban máshol, és más formájú tartály van. Na majd még eldöntöm, mindenesetre a bilincset tuti, hogy így nem tudom levenni, alul van a bepattanója, nem férek oda semmivel. Olaj leszív a tartályból, kivesz, kibuktat, és úgy talán.

Ha már 2.4, ezt is most leltem:

"2.4 JTDm
Az apró “m” betű jelentése multijet, vagyis többlövetű. Egy befecskendezési ütem alatt a multijet több üzemanyagot fecskendez, ettől lágyabb a robbanás, csendesebb a dízel. Nem akkora szám ez, ahogy hangzik, az összes második generációs common rail dízelmotor így tüzel. Amiben az Alfa-motor szenzációs, az a hangja. Az öthengeres dízelmotor egy gyönyörű állat. Agresszíven morog, dühöngve ordít, vagy csak szelíden fújtat. Hah! Ennél szebb szólamot nem lehet kihozni egy dízelmotorból. Mintha Bartók Béla taktusait dolgozta volna fel Paul Oakenfold. A szabálytalan ütemek tisztán hallhatóak, a basszusok kemények, nagyot ütnek. Fantasztikus.

De mit nekem hang, ha nincs benne kraft. Ebben ne lenne? Nincs szükség kalimpálni az akadozó váltóval, az öthengeres dízel pincétől a padlásig húz, ahogy mondani szokás. Vagyis felejtsd nyugodtan hatodikban a váltót, elmegy vele Hencidától Boncidáig. És közben vezetni: baromi jó."

...

"Ha 2,4 JTD nem fér a büdzsébe, vegyék fel a hangját, és az 1,9 JTD CD-lejátszójából egyfolytában az szóljon!"
Erhard 242 (Pure Energy)2018-10-07 17:08:07 // 112235
Én pl a 2,4nél még 8 éve :)))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak