Fórum >> Típusok >> 159

'''''2018-07-13 20:39:12 // 110300
Nálam a nagyobb turbóval ami jóval többet töltött mint 2bar,azzal sem mutatott az óra 1.5-nél többet.Szerintem csak tájékoztató jellegű a műszer. :-)
Gregory2018-07-13 20:17:46 // 110299
?? mármint mi nem azt jelenti?:D
gecsa2018-07-13 20:14:53 // 110298
Nem azt jelenti.
Gregory2018-07-13 20:00:07 // 110297
2barnál tilt? a nagyobb nyomás nem azt jelenti h nagyobb légtömeget is tud szállitani. valszeg a 2.4esen nagyobb csiga van az lehet 1baron tud annyit mint az 1.9es csigája 1.4en mondjuk.
kisityu2018-07-13 18:57:11 // 110296
A nyomás függ a turbó utáni legszűkebb keresztmetszettől is. Ha az 1.9-nél ez kissebb akkor lehetséges,hogy nagyobb nyomáshoz kevesebb átáramló levegő mennyiség tartozik. Szerintem.
Macccy2018-07-13 17:19:43 // 110295
Nem biztos, hogy jól értem: a 2.4 az 1,4 Barnál már túlnyomásos? Nekem az 1.9 az 2 Barnál tilt le, sajnos előfordul, hogy túltolja valamiért. Akkor az 1.9 több levegővel melózik mint a 2.4 ?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 14:55:06 // 110294
Lehet a műszer lesz a hunyó. Egy felújított turbónak is a turbó tábla szerint kell dogozni. Attól, hogy felújított, nem kéne nagyobb nyomásnak lenni. Pontosan annyinak kell lenni, amennyit a program előír. A műszered szerint viszont nem így van.
A hengerfej sem okozhatja, annak nem extrája, hanem funkciója a tökéletes zárás :-) És ha jobbak is a nyomás viszonyok,a turbó köteles nyitni a geometriát és visszavenni, ha elérte a kért nyomást. Kikapcsolt egr mellett nálam hajlamos volt overboostolni, de ez is 1.2Bar túlnyomást jelentett, nem 1.4-et.
Liquid2018-07-13 14:53:35 // 110293
A műszer csak arra jó hogy lássuk van nyomás :)
Nálam se megy ki 1.6-ig pedig a MES szerint 1.8-at tol.
Giuntini2018-07-13 14:31:45 // 110292
Mióta fel lett újítva a turbó, magasabb a turbónyomás. Az természetes. Én nagyon úgy látom, hogy a műszer csal. A hengerfej hogy tökéletesen zár, nem csinálhat ilyet?
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 13:52:54 // 110291
A geo táblád jó, ott nem lehet baj.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 13:50:41 // 110290
Most figyeltem fel a számra..1.4? Az nagyon sok. A programodba belenéztem, és eltér az egész turbo map-od az én gyárimtól. Viszont nem ennyire. Nálam 1 Bar körül mutat, nálad egy tizeddel nagyobb nyomás van a táblában, tehát 1.1 körül kéne mutatnia. Szóval lehet rossz az a műszer.
Mivel az egr-ed is ON, az sem okozhat overboostot (az szokott).
Az eltérést nem feltétlen fognám a chiptuningra, lehet ez egy ilyen program verzió, jó lenne látni a gyárit. Nem fogyaszt kicsit túl sokat így?
Az hogy gázra kicsit lemegy, aztán fel a nyomás, annak valószínű úgy kell lenni, nálam is ilyen.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-13 12:23:26 // 110289
Két nap csepptöltőn és elmúlt. Vagy megtalálta amit keresett, vagy tényleg pár hét alatt az akksi kicsit elengedte magát.
emGéza2018-07-12 23:09:08 // 110288
Te jó ég ! Majd elfelejtettem ! Ma beléptem a 200_as klubba ! 🙂

Nem volt olcsó a tagság , mert köztudott , hogy az 59 futóműve pont eddig bírja és az első fék is végelgyengülésbe szenvedett , meg a féltengelygumi is hányta ki a zsírt maga alól , ja én meg kirántottam és lehetett lapátolni a váltóolajat a betonról . Röviden ennyi . Ja ! És nem éri meg kicserélni a féltengelycsapágyat 8600-é mert észre se lehet venni a különbséget .
Giuntini2018-07-12 22:33:42 // 110287
Most azt nézem a turbónyomásmérőn, hogy 150-es tempónál tempomattal fenn van a mutató 1.4-en, aztán ha jobban megnyomja a gázt egy kicsit visszaesik és újból kúszik fel. Normálisan, lineárisan gyorsul. Ez a geometria változása miatt van? Most mintha ez jobban észrevehető lenne. Mondjuk azt nem csinálta eddig, hogy ráadom a gyújtást, és az első osztáson van. Indítok, és akkor esik le 0-ra.
VKG231!!! (156+75)2018-07-12 12:25:58 // 110286
Elgondolkodtam rajta, hogy azért úgy még a mostaninál is viccesebb lenne vele közlekedni :)))) Persze nekem elég lenne a gyári kraft :))))

Áhh, majd jól kirak minket a moderátor offolásért :D
Gregory2018-07-12 11:36:22 // 110285
Van itthon már ilyen projekt nem is egy. Ecu, köteg váltó feltengelyek és a motor kB ennyi. A tartó bakok a fiatnal sohc motorcsalad miatt egyeznek nem nagy faragás egyébként. De ne trollkodjuk itt szét a 159 fórumot.😀
VKG231!!! (156+75)2018-07-12 09:53:01 // 110284
Ez elsősorban attól függ, hogy mekkora meló beletenni a Cabrioba :)))))))))))))
Gregory2018-07-12 09:22:40 // 110283
😀 Nem eladó, semmi 5000km van benne. Ha a másik motort meguntam visszaalakitom gyarira megint. De ha érdekel motor valszeg tudok.
Giuntini2018-07-11 23:25:09 // 110282
Alfa City-re odafelé kompoztam, visszafelé viszont autózni akartam. Keszthely elkerülőn a 40-es kanyart 80-al veszem kényelmesen. Eszméletlen!!!
emGéza2018-07-11 22:26:34 // 110281
Ma vettem 2 db féktárcsát és ehhez 2 db betétet is , ami 2 pár . Így lett egy plusz pár .
Na ezt hívják előre látásnak ! :-D
gecsa2018-07-11 21:48:26 // 110280
Bízz a gumiban, van mindig tovább. ;)
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 21:42:15 // 110279
A régi motornak mi baja? Nem eladó? :DDD
Gregory2018-07-11 21:25:15 // 110278
igen vhogy még én se tudom hol a határ nála ,..lehet jobbies de azért nagyon komoly úttartása és kanyarsebessége van ami nekem azért fura egy ekkora autótól főleg h kombi és azért olyan agyon bonyolitott futómű sincs alatta. eltalálták a geometriáját nagyon az fix
Gregory2018-07-11 21:20:25 // 110277
csak emelt nyomással üzemel még pár hónapig:D, már épülőben az új motorja de sajna idén már nem kerül bele:( majd jövöre lacházán kiderül mire képes..a gyári motor egy chippel 150 ló körül mozog melé 1000kg feelingre nagyon komoly
Balaska882018-07-11 21:16:45 // 110276
Most, hogy végre jó lett a futóművem, sokszor csak nézek, hogy mennyivel vettem be a kanyart. Megdöbbentő.
Liquid2018-07-11 21:12:24 // 110275
a Q4 még kijjebb tolja a határokat, néha már félek, hogy egyszer sok lesz :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 21:11:13 // 110274
A Tiéd is Ti, sportautós magasságokat súrol a tudása, csak a határait nehéz megérezni. Érdekes volt, vezettem a múltkor Giulietta-t, az egyből kézre állt, ahogy beültem. Olyan volt vezetni, mintha ilyennel autóznék évek óta. A 159-et bő másfél éve tanulom, és még most is viszonylag óvatos vagyok vele. A VDC-t nem is szoktam kikapcsolni szerpentinre sem, volt már hogy belekorrigált. És nem nagyon bántam :-)
VKG231!!! (156+75)2018-07-11 21:10:07 // 110273
Kíváncsi lennék a PGT-re. Gyári?
Gregory2018-07-11 20:47:56 // 110272
Én személy szerint nagyon ledöbbentem h milyen iszonyat jó futóműve és kormányzása van a 159nek ,pedig ez mellett hajtok egy punto Gt-t de az sehol nincs ehhez..
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 19:45:45 // 110271
Nagyon bírom a videóit. Volt hogy projektoron, rendes hangosítással néztem :-)
Shadin2018-07-11 19:07:19 // 110270
Itt vajon hol vannak a határok? :-) Ez egy gyakorló elmebeteg...
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-11 18:51:48 // 110269
A "nem érzel határokat" az egyetlen baja :-) Az elsőkerék hajtással sosem volt gondom, pláne ilyen sportautós futóművel. Az valami elképesztő, az biztos :-)
Giuntini2018-07-11 16:52:22 // 110268
Mégis érzésre, mivel jóval kisebb, a 159-nél van a tank érzés. A 7-es egy hajó, mindent kivasal, mégis az 59 egy sportautó érzetét kelti. ez egy régebbi 7-es volt, csak 6 sebességes váltóval, ez 150-nél majdnem 3000-et forgott. A 2,4 ilyenkor épphogy 2500-at. A műszerfal az 59-nél úgy vesz körbe mint egy védőbástya. A 7-es jóval szellősebb. A fékek pedig sokkal jobban harapnak, a 7-es fékpedál útja jóval hosszabb. Nagyon jó autó, de két külön világ, és hozzám a 159 világa áll közelebb.
Lexlutor2018-07-11 15:13:30 // 110267
Sziasztok. Olyan problémám van hogy nem mindig megy a klímám. Hol megy-hol nem. Gáz rendben, kompresszor behúz akkor is amikor nem nyomja a hideget. Így mágneskapcsoló rendeben. Klímavezérlőt is belepróbáltam egy másikat, azzal is ugyan az. Viszont észrevettem hogy sose látom működni a 2. ventilátort a hűtőn. Többször ránéztem menet közben, klímával és anélkül, sose megy. Megcseréltem rajta az előtét ellenállást hogy lássam van-e változás. Motor jó, direktbe adtam rá áramot és ment. Van 2. ventilátornak külön reléje, biztosítéka stb? Esetleg a kompresszorban lévő szelep szarakodik? Amikor működik akkor meg jól hűt. Kompresszor csere? Valakinek ötlet? Mert melegem van...
Zolesz2018-07-11 09:35:50 // 110266
Akkor úgy látszik, hogy ez 2.0-nál előforduló hiba...
Liquid2018-07-11 08:27:45 // 110265
Ha a 159 tank, akkor egy 7-es minimum páncélvonat.
Nem egy súlycsoport a kettő.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 15:23:59 // 110264
Köszönöm! Minden működött, de majd ránézek MES-el is, hogy mi baja lehet. Most töltőre tettem, aztán megnézem elmúlik e tőle.
Giuntini2018-07-10 15:10:54 // 110263
Viszont tegnapi 7-es BMW-zés után ismét Alfáztam. Mennyivel állatabb autó ez! A tank érzés, a futómű eszméletlensége, a kormány közvetlensége! A fékek! Te jó ég, ég és föld. Még azt is a brutalitás javára írom, hogy első kerék hajtás révén, milyen brutalitással tépi a kormányt. A 7-es egy nyugodt hajó, ez meg egy űber állat, amiben egyszerűen nem érzel határokat.
berobbantam2018-07-10 15:10:40 // 110262
Hello
Az enyém is piros.És csak a rend kedvéért a vadi új ti gátlókat lefújtam sárgára,hogy harmonizáljon a hátsóval.Viszont sose szoltak érte.Se műszakin se máshol.Sőt az egyedi toldatomért se az elején,pedig azt én faragtam rá.Meg oldalanként megöltöttem alulrol vagy 8 csavarral.Aknábol eléggé látványosan nem gyári☺.És sose viszem vizsgáztatni csókos helyre.Ez elvi kérdés nálam.Műszakin bármikor át kell essen ha betolom.Nekem így van rendbe.
Giuntini2018-07-10 15:05:30 // 110261
Na ezt nem tudom, de volt már valakinek ilyen.
yani🍀2018-07-10 15:01:07 // 110260
Valamit nem talál a CAN rendszer. Próbáld meg áramtalanítani, vagy ha ez nem segít, akkor Proxi rendezést csinálni!
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 14:58:54 // 110259
Aha.. találtam AO fórum thread-et. Teszem töltőre :-D A 3 hét állás lehet megviselte az akksit.
WarbiRunner (Gyuri)2018-07-10 14:55:35 // 110258
Igen, 35km/h körül is érezni lehet hogy zár a lockup, mintha váltana egyet, olyasmi. Egyébként bekapcsolt egr-el hajlamosabb beakadni a váltsak/ne váltsak dilemmába :-) Olyankor ránt egyet, mintha váltott volna, aztán mégsem. Az engem igazán idegesített, hogy nem tudtam finoman gurulni. Pláne 35-40km/h-s araszoláskor, vagy sor utoléréskor fékezés, majd pici gázra kínlódott, nem lehetett finoman előadni, tuti belerántott.
Most ilyen nincs.

Viszont kérdés. Ma elkezdett villogni a megtett km kijelzés. Ez miez? Hiszti előszele? Unja a fejemet? Szeretne gyorsabban menni, vagy megromlott a gázolaj? Vagy eddig tud számolni és innentől írjam a telefonomba? WTF? :-D
Macccy2018-07-10 13:39:29 // 110257
Tyű, nem is tudom ez hogy áll a fékpadra, gondolom úgy mint a tied. Utoljára még a "níva" Audival voltam műszaki vizsgázni :) Most a napokban ugye kénytelen vagyok azzal járni, az Alfán lecsúszott rugó miatt és hát mikor megláttam mekkora köz van a kerék és a sárvédő ív között, először elkezdtem keresgélni, hogy min állhatok a másik oldalon, vagy mi. Öklöm befért abba ...
Giuntini2018-07-10 11:31:21 // 110256
Olajból lehetőleg a Tutela, úgy emlékszem GI(?) olaj megy bele.
Giuntini2018-07-10 11:29:28 // 110255
Csak akkor ránthat egy kicsit, ha éppen "gondolkozik", és hirtelen visszavált, mert úgy érzékelte a gázpedálon. Máshogy vált mint a ZF. A ZF a BMW-ben a a legkisebb gázadásra visszavált. Ez nem. Ennek oda kell lépni, hogy visszaváltson. Még annyit hozzáteszek Gyuri írásához, hogy próbáld ki állandó sebességgel, lehetőleg 80-90 körül. Nem szabad, hogy "lebegjen" a fordulatszámmérő. Az a Lock Up kapcsoló hibájára utalhat.
Liquid2018-07-10 11:25:42 // 110254
Az szép :(
Shadin2018-07-10 09:00:56 // 110253
Kb. a kutyát sem érdekelte a műszakin. Még mondtam is h ne baxa oda az alját amikor a fékpadra áll, mert alacsony :-)
Azért odabaxta :-(
Hermész 882018-07-10 06:57:10 // 110252
Köszönöm az infót mindenkinek., A váltóval kapcsolatban.
Liquid2018-07-09 23:31:15 // 110251
fújd le feketére és a kutyát se fogja érdekelni, ellenben ha színes, akkor belekötnek a betonba is
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak