Milyen kábeled van? Módosított ELM327-el ki tudtam kapcsolni a biztiöv csipogást.
Azzal tudok csatlakozni mindenhez, automata váltó, proxyrendezés stb.
Jorjie2021-11-27 22:32:19 // 124840
DKori2021-11-27 21:34:34 // 124839
Igen, a MES-ben van neki olyan ahol mutatja, hogy az utolsó 5 regen átlagosan hány km után történt meg.
Amit így elsőre nem igazán találtam meg (rég olaszoztam, vissza kell rázódni :) ), az a bizti övre csipogás állítása MES-el, a szervizciklus nullázása továbbá a kanyarkövető ködlámpák bekapcsolása...vagy bénázok vagy Bluetooth ELM OBD-vel (plusz adapterek nélkül...) és MES-el AlfaOBD-vel nem is lehet ilyet, mert spec a Body Computerhez sem igazán tudtam csatlakozni csak a motorvezérlő ECU-hoz.
Amit így elsőre nem igazán találtam meg (rég olaszoztam, vissza kell rázódni :) ), az a bizti övre csipogás állítása MES-el, a szervizciklus nullázása továbbá a kanyarkövető ködlámpák bekapcsolása...vagy bénázok vagy Bluetooth ELM OBD-vel (plusz adapterek nélkül...) és MES-el AlfaOBD-vel nem is lehet ilyet, mert spec a Body Computerhez sem igazán tudtam csatlakozni csak a motorvezérlő ECU-hoz.
SanyiJTD2021-11-27 21:20:32 // 124838
Szia! Hol látod, hogy hány kilóméterenként regenerál átlagosan?
Van erre valami almenü FES-ben?
Van erre valami almenü FES-ben?
DKori2021-11-27 18:19:24 // 124837
Kivallattam alaposabban.
94000km-nél volt benne az ECU szerint DPF csere :O , regeneket átlagosan ~900km-ként csinál, most ,~600km után 67%-os eltömődésű a DPF...szóval ezen a fronton talán semmi "gyanús"...indulni szépen/könnyen indul, nem pamacsol hidegen se, megelen se, padlógázra se, forog szépen (megjegyzem: a GM féle váltójával nem leszünk örök barátok, de szokom...igazából én indokolatlanul hosszú elosztásúnak érzem a fokozatait, ha már 6 sebességes akkor picit lehetne rövidebb, így gyakran két fokozat közt vacillálsz mert én 2000 környékén akarnám tartani és nem ~1300-on nyektetni, de ehhez 60 alatt a 4. felejtős, 110 alatt a 6. > 120LE-höz szerintem feleslegesen hosszú, OFF i30 1.6 CRDi-jében szerintem a mindennapi használathoz jobban vannak elosztva a fokozatok...na de csak szokni kell :) ), nem limpel, nincs hibakód stb...viszont: hidegen beintítva 1es injektornál ~1.75 3asnál ~-1.75 környéke a korrekció...a másik kettő ilyen ~0.5ön belül van > lélekben kezdjek gyanakodni vagy amíg nincs baj (lásd korábbi sorok) addig nincs baj? :)
94000km-nél volt benne az ECU szerint DPF csere :O , regeneket átlagosan ~900km-ként csinál, most ,~600km után 67%-os eltömődésű a DPF...szóval ezen a fronton talán semmi "gyanús"...indulni szépen/könnyen indul, nem pamacsol hidegen se, megelen se, padlógázra se, forog szépen (megjegyzem: a GM féle váltójával nem leszünk örök barátok, de szokom...igazából én indokolatlanul hosszú elosztásúnak érzem a fokozatait, ha már 6 sebességes akkor picit lehetne rövidebb, így gyakran két fokozat közt vacillálsz mert én 2000 környékén akarnám tartani és nem ~1300-on nyektetni, de ehhez 60 alatt a 4. felejtős, 110 alatt a 6. > 120LE-höz szerintem feleslegesen hosszú, OFF i30 1.6 CRDi-jében szerintem a mindennapi használathoz jobban vannak elosztva a fokozatok...na de csak szokni kell :) ), nem limpel, nincs hibakód stb...viszont: hidegen beintítva 1es injektornál ~1.75 3asnál ~-1.75 környéke a korrekció...a másik kettő ilyen ~0.5ön belül van > lélekben kezdjek gyanakodni vagy amíg nincs baj (lásd korábbi sorok) addig nincs baj? :)
leopop32021-11-26 20:12:23 // 124836
Lemaradt:
Szóval azért gondolom hogy nem a kipuff hibája volt.
Szóval azért gondolom hogy nem a kipuff hibája volt.
leopop32021-11-26 20:11:18 // 124835
Tudom, hogy erről megoszlanak a vélemények, viszont én azon az elven vagyok miszerint lefolytatni valamit túlságosan nem szabad. A gyári dob pedig pontosan ezt csinálja. Nem azért tették be mert kívánja a motor hanem az Euro szabvány miatt…
Így én úgy voltam vele, hogy káros ezért el is távolítottam.
De persze tudom te is lecserélted és ahogy mondtad sok Tbi járkál hiba mentesen nem gyári dobokkal.
Így én úgy voltam vele, hogy káros ezért el is távolítottam.
De persze tudom te is lecserélted és ahogy mondtad sok Tbi járkál hiba mentesen nem gyári dobokkal.
b00772021-11-26 18:42:01 // 124834
Rámértem, ott megvan a 12V, megnyugodtam, akkor tényleg minden fasza így. Köszi a segítséget!
Shadin2021-11-26 17:15:19 // 124833
Ezek a beállítások nagyon nem konzekvensek, pl. kormányközép gombok sem, szerintem ha működik akkor minden fasza, lényeg, hogy a HU seggén az A2 pin-en legyen 12 volt, ez kapcsolja "BOSE" módba a HU kimenetét.
Shadin2021-11-26 17:12:02 // 124832
Erről azért megoszlanak a vélemények, miszerint a szelepegybenyitásos EGR megoldás ami a TBi-ben van annak a gyári programozott gázlengés fontos és az a gyári dob mellett szól. Ettől függetlenül sokan használnak TBi-n AM dobot hiba nélkül.
b00772021-11-26 13:56:39 // 124831
Sziasztok!
Beépítettem egy gyári bose szettet, amint bekötöttem és összedugtam a kábeleket egyből működött is. Néztem a proxi rendezést, kell-e valamit csinálni vele. A program egyből azt írta ki, hogy nem szükséges a rendezés. Meg is találtam a bose-hoz tartózó opciót, viszont "Nem jelentkezik" állapotban volt, átállítottam, majd lefuttattam a rendezést, de nem változott az állapot, a program újraindítása után ismét "Nem jelentkezik" állapotba került. Én csináltam valamit rosszul esetleg? Be kell ennek egyáltalán kapcsolva lenni-e? Vagy lehet bármi szerepe egyáltalán ennek az opciónak, mivel enélkül is működik.
Előre is köszönöm!
Beépítettem egy gyári bose szettet, amint bekötöttem és összedugtam a kábeleket egyből működött is. Néztem a proxi rendezést, kell-e valamit csinálni vele. A program egyből azt írta ki, hogy nem szükséges a rendezés. Meg is találtam a bose-hoz tartózó opciót, viszont "Nem jelentkezik" állapotban volt, átállítottam, majd lefuttattam a rendezést, de nem változott az állapot, a program újraindítása után ismét "Nem jelentkezik" állapotba került. Én csináltam valamit rosszul esetleg? Be kell ennek egyáltalán kapcsolva lenni-e? Vagy lehet bármi szerepe egyáltalán ennek az opciónak, mivel enélkül is működik.
Előre is köszönöm!
leopop32021-11-26 09:26:27 // 124830
Ezt nekem is mesélte Shadin de én kizártnak tartom. Főleg, mert a motor és a turbó is szereti ha nincs lefolytva. Én magam szedtem le a dobokat a Brerán ekkora folytású dobokat ritkán lát az ember. A hátsó Y-végétől lévő dobra azaz a végdobra gondolok.
Csak a példa kedvéért. Egyenként 9 kg volt nálam, illetve JTS-n is tud problémát okozni ha a gyári van rajta, viccen kívül olyan back pressure tud keletkezni elég sok külföldi fórumon olvastam mielőtt nekikezdem volna. Ártani biztos nem árt sőt csak javít ha a hátsó dobokat lecseréli az ember. Egyszerűen sokkal jobban “lélegzik” tőle a motor, a turbó az egész autó. 😁✌🍀
Csak a példa kedvéért. Egyenként 9 kg volt nálam, illetve JTS-n is tud problémát okozni ha a gyári van rajta, viccen kívül olyan back pressure tud keletkezni elég sok külföldi fórumon olvastam mielőtt nekikezdem volna. Ártani biztos nem árt sőt csak javít ha a hátsó dobokat lecseréli az ember. Egyszerűen sokkal jobban “lélegzik” tőle a motor, a turbó az egész autó. 😁✌🍀
Shadin2021-11-25 13:17:24 // 124829
Én is kacsingattam felé, elvileg ugyan az a bekötése. Szoftvert értelemszerűen utána kell húzni. Érdekes, hogy a Melett forgórész amit beletettem egy növelt légszállítású példány, a gyárihoz képest módosított anyagú és lapátgeometriájú levegő oldallal rendelkezett.
kispusi892021-11-25 12:31:52 // 124828
Sziasztok!
159 TBi-n cserélte már valaki a turbót a Giuliettáéra (K04)? Mivel jár együtt, mit kell még hozzá cserélni? Minden segítséget előre is köszönök! :)
159 TBi-n cserélte már valaki a turbót a Giuliettáéra (K04)? Mivel jár együtt, mit kell még hozzá cserélni? Minden segítséget előre is köszönök! :)
tirex2021-11-25 11:10:48 // 124827
Én Seléniát használok az 1,9 8v-ben , 350ezer van benne és nem adnám el pedig kérték páran.
Liquid2021-11-25 10:15:36 // 124826
aha, köszi, így már világosodik.
Shadin2021-11-25 10:05:08 // 124825
Nem törvényszerűen mind, de ezek ismert problémái lehetnek a TBi motornak:
blog
blog
Shadin2021-11-25 10:03:42 // 124824
Az véletlen egybeesés lehet csak, nagyon sokan használnak TBi-n sportdobot, ez ráadásul típusspecifikus volt. De ki tudja.
DKori2021-11-25 08:15:21 // 124823
Köszönöm, C3-asra tettem én is a voksom.
Stilos időkből még "ismerjük" egymást. ;)
Kiváncsiságból megvallatom alaposabban hétvégén az autót EcuScannel > szerinted milyen injektor korrekciós értékeket kellene mérnem az 1.9 8v-n? Hidegen/melegen mérjem?
Mennyire jellemző, hogy a kis veszteséghő miatt a még nem teljesen üzemmeleg motor gázelvétes kiguruláskor mutató szerint elkezd picit visszahűlni? Gyanakodjak a termosztátra?
Nem éppen zsenge, 345e-t futott már az autó, ezért ha nem is várom de számítok erre/arra (pár évre most "visszaléptünk"...), viszont az érződik rajta, hogy iszonyat jó utazóautó ezzel az alap motorral is, baromi tágas, és hosszú távon kijön benne a megnyugtató balansz, mindent szépen csinál, kimenne a világból és 2 gyerekkel is röhögve elférünk mindennel is benne. :)
Stilos időkből még "ismerjük" egymást. ;)
Kiváncsiságból megvallatom alaposabban hétvégén az autót EcuScannel > szerinted milyen injektor korrekciós értékeket kellene mérnem az 1.9 8v-n? Hidegen/melegen mérjem?
Mennyire jellemző, hogy a kis veszteséghő miatt a még nem teljesen üzemmeleg motor gázelvétes kiguruláskor mutató szerint elkezd picit visszahűlni? Gyanakodjak a termosztátra?
Nem éppen zsenge, 345e-t futott már az autó, ezért ha nem is várom de számítok erre/arra (pár évre most "visszaléptünk"...), viszont az érződik rajta, hogy iszonyat jó utazóautó ezzel az alap motorral is, baromi tágas, és hosszú távon kijön benne a megnyugtató balansz, mindent szépen csinál, kimenne a világból és 2 gyerekkel is röhögve elférünk mindennel is benne. :)
Liquid2021-11-25 07:44:15 // 124822
volt valami kipufogós dolog is, nem? Vagy annak nem volt köze hozzá?
Shadin2021-11-24 13:22:17 // 124821
Az a Tüv-ös Squadra amit kizárólagosan fogadunk el, mint szent grált itt a fórumon. Kivétel persze a Manky tuning.
Shadin2021-11-24 13:19:56 // 124820
Valóban, olajat cseréltem benne, előtte 15 km-rel meg kapott egy jó Wynn's olajtisztító adalékot :-(
leopop32021-11-24 00:21:23 // 124819
Ja de úgy is meg lehet oldani csak a sima MP3 rádió körüli részt kell megvenni azt 1 perc alatt ki lehet cserélni majd utána mehet is a fejegység be 😉
Coolby2021-11-23 17:33:15 // 124818
Köszi. Közben rájöttem nem opció, mert nem nagy navis helyére való.
leopop32021-11-23 10:46:34 // 124817
Igen teljes mértékben de videóban is mondtam már :DD
Coolby2021-11-22 18:35:44 // 124816
Helló. Neked mennyire vált be wonderfoo fejegyseg? Elégedett vagy vele?
leopop32021-11-22 13:54:41 // 124815
Ja hát ne is mond máskor nem engedi hogy neki menjen, mindegy ez van :/
Szerencsére nem lett semmi komoly :) Csak szalagkábel meg tartó konzol csere kell majd.
Akkor jó te még jobban megúsztad mint én :DD
Szerencsére nem lett semmi komoly :) Csak szalagkábel meg tartó konzol csere kell majd.
Akkor jó te még jobban megúsztad mint én :DD
alfa155gyuri2021-11-22 13:04:34 // 124814
Szia!
Szerintem az a lényeg,hogy 10000-ként cseréld és olyan olajat vegyél amiben hiszel csak belevaló szabvány legyen.Én C3-ast használok és a dpf-hez még nem nyúltam 290000km.
Szerintem az a lényeg,hogy 10000-ként cseréld és olyan olajat vegyél amiben hiszel csak belevaló szabvány legyen.Én C3-ast használok és a dpf-hez még nem nyúltam 290000km.
DKori2021-11-22 11:46:38 // 124813
Sziasztok!
Segítetek nekem picit? :)
FélOFF-ról van szó, 2009es Fiat Croma, de itt bőven van DPF-es 1.9 8v MultiJettel tapasztalat: milyen olajat érdemes használni? 5W-40 ok, (lehetőleg Selenia tudom..) de ha jók a megérzéseim akkor arról elmélkedtetek korábban, hogy az Acea C-s jobb a dpf-nek, rosszabb a motornak az Acea B-s meg fordítva? Lehet kicsit belezavarodtam de szerintem értitek :) éppen ezért kérdezném.
Előre is köszönöm!
Segítetek nekem picit? :)
FélOFF-ról van szó, 2009es Fiat Croma, de itt bőven van DPF-es 1.9 8v MultiJettel tapasztalat: milyen olajat érdemes használni? 5W-40 ok, (lehetőleg Selenia tudom..) de ha jók a megérzéseim akkor arról elmélkedtetek korábban, hogy az Acea C-s jobb a dpf-nek, rosszabb a motornak az Acea B-s meg fordítva? Lehet kicsit belezavarodtam de szerintem értitek :) éppen ezért kérdezném.
Előre is köszönöm!
Giuntini2021-11-22 09:05:14 // 124812
Igen, de ha nem kimondott 159 felni kerül rá, azért meg kell nézni, a nem gyáriaknál meg vétel előtt fel kell próbálni.
Liquid2021-11-21 20:45:44 // 124811
Simán jó lehet bármelyik ha megfelelő az ET-je, illetve elég nagy a távolság a csavarsík és a küllők között. A fekete Ronal télifelnijeimnél pl. van vagy 1 centi hely, tehát bőven elfér.
SanyiJTD2021-11-21 18:00:55 // 124810
Pont láttam, szép volt :D Pár hete én is belakadtam egy kis faágba, de nem zuhant le, össze szedte magát a kicsike :)
Giuntini2021-11-21 12:21:54 // 124809
Nekem például azt mondták, hogy nem mindegyik gyári 17-es jó. Mikor megvettem a téliekre a 17-es MAC felniket nagyon szkeptikusak voltak, aztán mikor felpróbáltuk, még ők is nagyon meglepődtek, hogy jó!
Liquid2021-11-21 12:08:32 // 124808
NGéza2021-11-21 10:25:41 // 124807
Köszi!
És vajon a gyári alfa felnik közül ami 17" vagy fölötte van az mind felmegy nagyfékesre is, vagy ott is próbálni kell?
És vajon a gyári alfa felnik közül ami 17" vagy fölötte van az mind felmegy nagyfékesre is, vagy ott is próbálni kell?
Liquid2021-11-20 19:02:04 // 124806
Csak úgy tudsz biztosra menni ha felpróbálod. Alapvetően a szűk keresztmetszet a nagyfék "kiállása", vagyis a csavarok síkján felül nagyon kiáll. Ha jól emlékszem akkor 6.5 vagy 7 cm. Szóval ha az eladó hajlandó ezt megmérni akkor beljebb vagy, de mindenképp próbáld fel.
NGéza2021-11-20 15:51:29 // 124805
Üdv. mindenkinek!
Tudja-e valaki hogy ezek a felnik rámennek-e nagyfékes 159-re?:
https://auto.jofogas.hu/vas/Alfa_Romeo_17_es_5x110_es_alufelni__123046959.htm
https://auto.jofogas.hu/somogy/Alfa_Romeo__Opel__Fiat__alufelni_17_colos_5x110_122568122.htm
A próba nem játszik és nem szeretnék melléfogni.
Köszi!
Tudja-e valaki hogy ezek a felnik rámennek-e nagyfékes 159-re?:
https://auto.jofogas.hu/vas/Alfa_Romeo_17_es_5x110_es_alufelni__123046959.htm
https://auto.jofogas.hu/somogy/Alfa_Romeo__Opel__Fiat__alufelni_17_colos_5x110_122568122.htm
A próba nem játszik és nem szeretnék melléfogni.
Köszi!
leopop32021-11-19 20:21:40 // 124804
leopop32021-11-19 20:12:52 // 124803
Igen én voltam :DD
Szerencsére amúgy nem vészes csak szalagkábelt kell cserélni meg kamera tartó konzolt 🙏🍀
Szerencsére amúgy nem vészes csak szalagkábelt kell cserélni meg kamera tartó konzolt 🙏🍀
SanyiJTD2021-11-19 15:51:57 // 124802
Te repültél háttal bele a fába egy Phantommal? :D
Liquid2021-11-19 14:51:20 // 124801
Emlékeim szerint az alap Brembo gagyi, a fúrt-mart már nem. A 56-on volt nekem Brembo-Max az nagyon jó volt. Én EBC-USR-t raktam a TI-re.
Roll19832021-11-19 14:24:06 // 124800
Gondoltam azt vennék rá. Elég sokszor olvastam itt meg 159 csoportban is, hogy pl. a Brembo milyen gagyi tárcsákat gyárt, hullámosodnak...
Liquid2021-11-19 13:45:13 // 124799
Sajnos nem tudom. A mechanika Brembo, aztán hogy a tárcsa is az-e....
Miért fontos ez?
Miért fontos ez?
Roll19832021-11-19 12:36:26 // 124798
Múltkor kérdésem elsikkadt, megismétlem hátha. :) Szóval tudja valaki, hogy Ti TBi esetében ki volt a fékbetét és tárcsa gyári beszállítója? Köszi!
Lara1472021-11-19 09:48:01 // 124796
Köszönöm szépen a segítséget!
leopop32021-11-18 22:52:06 // 124795
Ha nem törtem volna Alfacity-n össze akkor igen :)
Amúgy majd a drónt is szervízbe kell vinni csak majd a kocsi után.
A fontosssági sorrend megvan 😅
Amúgy majd a drónt is szervízbe kell vinni csak majd a kocsi után.
A fontosssági sorrend megvan 😅
Smith2021-11-18 15:31:02 // 124794
legalább a drónnal körberepülhetted volna a műhelyben :)
Coolby2021-11-18 10:06:34 // 124793
Köszi.
Közben lassan elkészül autó. Jövő hét elején átvehetem. Hát nem lesz olcsó a vége (1 millió környéke), de remélem így még sokáig élvezheti család.
Ami meglesz csinálva nagyvonalakban:
- injektor felújítások (nagynyomású ok)
- szívósor tisztítás falazás (itt 1 lapát már elszállt, valószínű ez magyarázta turbó gondját is)
- turbó felújítás
- kormánymű csere
- szervószivattyú csere
- vezérlés, szíjak, szűrők, folyadékok
- bal felső lengőkar
- futómű ezaz, futómű állítás
- új program
Sajnos esztétikai terveim is vannak, de azokat majd szépen ütemezem így nagy költség után.
Közben lassan elkészül autó. Jövő hét elején átvehetem. Hát nem lesz olcsó a vége (1 millió környéke), de remélem így még sokáig élvezheti család.
Ami meglesz csinálva nagyvonalakban:
- injektor felújítások (nagynyomású ok)
- szívósor tisztítás falazás (itt 1 lapát már elszállt, valószínű ez magyarázta turbó gondját is)
- turbó felújítás
- kormánymű csere
- szervószivattyú csere
- vezérlés, szíjak, szűrők, folyadékok
- bal felső lengőkar
- futómű ezaz, futómű állítás
- új program
Sajnos esztétikai terveim is vannak, de azokat majd szépen ütemezem így nagy költség után.
leopop32021-11-18 08:16:38 // 124792
csokagm2021-11-17 08:30:39 // 124791
sziasztok
téli gumicserénél feltűnt hogy valami nyöszörög a jobb elejénél. Kértem, hogy nézzék meg a futomű feszes ott nem lóg semmi. Végül kiderült, hogyha a hajtás rákerül akkor van nyöszörgő hangja. Elsőkörben generátor szabadonfutót mondtak, de visszakell vinnem, hogy jobban szétszedjék. Mi lehet még ott? Mi tud még iylet csinálni?
téli gumicserénél feltűnt hogy valami nyöszörög a jobb elejénél. Kértem, hogy nézzék meg a futomű feszes ott nem lóg semmi. Végül kiderült, hogyha a hajtás rákerül akkor van nyöszörgő hangja. Elsőkörben generátor szabadonfutót mondtak, de visszakell vinnem, hogy jobban szétszedjék. Mi lehet még ott? Mi tud még iylet csinálni?