RomeoOne2018-01-30 21:50:56 // 104615
Ja, a gyárit vágom. Ugye a kerékátmérőben a 275/35R19-nél 4 mm kisebb a 235/40R19, 4 mm-el meg nagyobb a 245/40R19. Nem egetverő különbség, de én már lehet akkor inkább hátra raknám a nagyobbat. Meg azért kérdés, hogy elfér-e. Ez azért egy csúcs autó, durván kihegyezve minden részletre. Én azért nem vennék rá mérget, hogy ezen is ennyire büntetlenül lehet eltérni a kerékátmérőtől, mint egy "mezei" 159 esetében.
'''''2018-01-30 21:41:00 // 104614
245/40-19-et gondoltam.Így 1cm-le lenne magasabb.A gyári 245/35-19
RomeoOne2018-01-30 21:37:13 // 104613
Dunlop valószínűleg azért nem rossz. Ha nem probléma, hogy nem váltóméret. Előre akkor milyet tennél? 159 méret 235/40R19-et? Azért ott már van egy kis eltérés a kerekek mérete között.
Stevee2018-01-30 21:36:50 // 104612
Sziasztok!
Van egy 1.4-es ELM327 WIFI OBD olvasóm. MES-el sajnos nem érek el pár dolgot. pl.: motor. Hallottam hogy valami lezáró ellenállást kell kivenni belőle, de sajnos nem találtam róla semmit. Van valaki akinek hasonló lenne, vagy tudna segíteni az átalakításban?
Esetleg tudnátok linkelni olyan megvásárolható USB-s vagy WIFI-s olvasót ami biztosan működik 159-en a MES-el?
Előre is köszönöm!
Van egy 1.4-es ELM327 WIFI OBD olvasóm. MES-el sajnos nem érek el pár dolgot. pl.: motor. Hallottam hogy valami lezáró ellenállást kell kivenni belőle, de sajnos nem találtam róla semmit. Van valaki akinek hasonló lenne, vagy tudna segíteni az átalakításban?
Esetleg tudnátok linkelni olyan megvásárolható USB-s vagy WIFI-s olvasót ami biztosan működik 159-en a MES-el?
Előre is köszönöm!
Jani72122018-01-30 21:32:41 // 104611
mit mondjak, megbántam rohadtul, hogy eladtam :(
Jani72122018-01-30 21:31:34 // 104610
jaja jobb azt kikapcsolni :) úgy nem segít bele az első kerék sem annyira
RomeoOne2018-01-30 21:30:10 // 104609
Uhh, ennek ilyen fasza hangja van? Na ez hiányzik nagyon a kormosokból.
Liquid2018-01-30 21:23:15 // 104608
Amúgy király :) és még a hangja is rendben van
Liquid2018-01-30 21:22:16 // 104607
Jani72122018-01-30 21:00:51 // 104606
gecsa2018-01-30 20:57:58 // 104605
Azért attól nem félek. :D Első nap már bizonyított. De most már merném kicsit bátrabban is nyomni neki. ;)
Liquid2018-01-30 20:57:46 // 104604
mély hóban nem teszteltem, de azt tudom, hogy bírja a havat, meg én is :D
Jani72122018-01-30 20:56:29 // 104603
nem akad el, nyugi, volt tesztelve :)
gecsa2018-01-30 20:54:32 // 104602
Nem drágább, mint a többi. :D
Tomi Stark2018-01-30 20:53:47 // 104601
Igény vóna rá...
'''''2018-01-30 19:14:18 // 104600
Tapadásra meg minőségre gondoltam az előbb.
'''''2018-01-30 19:13:24 // 104599
Szerintetek ez milyen gumi?Mármint ismeri valaki?
156er2018-01-30 18:32:17 // 104598
235/45R18 raktam már fel láncot párszor..... Ti futóművel, nem egyszerű a dolog:))
gecsa2018-01-30 18:26:04 // 104597
Egyébként van itt még valakinek háromkettője?
gecsa2018-01-30 18:25:02 // 104596
Letesztelném én, de most, hogy már kicsit összeszoktunk, most ..szik hó esni. :D
Liquid2018-01-30 17:21:21 // 104595
a felnit nem karistolta össze? Ti-re esélytelen, meg nálam amúgy is ki van maxolva a gumiméret
Liquid2018-01-30 17:19:57 // 104594
én is bízom abban, hogy a q4 nem akad azézt el olyan könnyen :)
Piritu - 1.000.0002018-01-30 16:26:04 // 104593
Nekem a 225/45*17-es gumi (gyári felnivel) mögött nem volt 1 cm hely a lengőkarig. Ott nem fért el a láncszem.
gecsa2018-01-30 16:18:05 // 104592
Azért megvárom, amíg a q4 elakad, aztán veszek ilyen sprébőlfújósizét. A láncot még én is az 56hoz vettem. :)
Vittorio1592018-01-30 16:16:26 // 104591
Méghogy nem lehet? Én tavaly síszezonban osztrákoknál használtam is, 17"ra felment nem is volt nehez felrakni. Máshogy nem lehetett feljutni a sípályához, akkora hó volt.
Bár max 35-40el mentem vele, de nem volt kellemes érzés, rázta a kocsit mint a barom....
Bár max 35-40el mentem vele, de nem volt kellemes érzés, rázta a kocsit mint a barom....
Liquid2018-01-30 16:14:28 // 104590
az enyémet asszem odaadtam sógornak. Ahol én mászkálok ott mire szükség lehetne rá, addigra úgyis át kell ülni másik autóba :)
Piritu - 1.000.0002018-01-30 16:07:01 // 104589
Én még mindig azt hurcolászom, ami a 156 lett véve. Felrakni úgyse lehet semmit :-)
gecsa2018-01-30 15:57:01 // 104588
Inkább rendőrvakításnak. Sosem volt rá szükség.
Liquid2018-01-30 15:54:15 // 104587
a 156-hoz még nekem is volt, bár már arra se lett volna egyszerű felrakni, a 159-re tudtommal egyáltalán nem lehet. Persze rendőrvakításnak megteszi :)
gecsa2018-01-30 15:49:33 // 104586
Nálam még hólánc is van :)
Liquid2018-01-30 15:34:39 // 104585
így van, télies útviszonyok között, ilyet viszont Bécsben, illetve az A4-en konkrétan 3 éve nem láttam :) Etttől még persze téligumival mászkálok, csak szeretik felfújni ezt az emberek.
gecsa2018-01-30 15:03:22 // 104584
35€-5000€-ig büntethető körülményektől függően. De csak téli körülmények (hó,latyak,jég) között. Tehát, ha éppen süt a nap, akkor nem büntetnek.
Tocke2018-01-30 14:48:28 // 104583
Igazad van, ha ilyen idő van talán nem. De télies útviszonyok esetén november 1 és április 15 között igen.
Liquid2018-01-30 14:40:37 // 104582
a sógoroknál most se buüntetik :)
αλφα2018-01-30 14:13:45 // 104581
Biztos, hogy jó sokat. Inkább az a kérdés, hol, milyen körülmények között tárolták...
gecsa2018-01-30 14:10:46 // 104580
Kérdés, hogy mennyit álltak? Mert sanszos, hogy az 1.9nél kapásból vezérléscsere.
αλφα2018-01-30 14:06:12 // 104579
Adok-veszek fórumon zsír új, 0 km-es, raklapos 1.9 és 2.2 JTS motorok eladók 350-ért. Gyakorlatilag 2 vezérlés csere ára... A szívem szakad, de nincs rá keretem.
Valamelyikőtök nem az amerikás nagybácsim véletlenül??? ;)
Valamelyikőtök nem az amerikás nagybácsim véletlenül??? ;)
Zolibácsi2018-01-30 14:00:22 // 104578
Olvastam én is.... Nagyon kemény....
yani🍀2018-01-30 12:57:10 // 104577
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-30 12:56:02 // 104576
Rendszeresen december környékén sikerül a téli szettet felrakatnom, most a 159-cel is így volt. Mentem vele bőven száraz hidegben, és meg is állapítottam, hogy semmivel nem tapad rosszabbul, mint 10 fokban vagy 15-ben. Nem tűnt zajosabbnak sem, bár szerintem eleve hangos egy gumi, nem szeretem a surrogását. De mindegy, értelmezzétek újra amit írtam:
a csúszkálás problémát adott körülmények között (ertsd hideg, száraz út) nem biztos hogy a téli gumi meg fogja oldani. Nem kell ezt továbbgondolni vagy fűzni.
a csúszkálás problémát adott körülmények között (ertsd hideg, száraz út) nem biztos hogy a téli gumi meg fogja oldani. Nem kell ezt továbbgondolni vagy fűzni.
Giuntini2018-01-30 12:30:55 // 104575
Az a gond, hogy a mostani nyári gumikkal szinte egyáltalán nem lehet télen menni, az anyagösszetétel miatt. 7 fok alatt iszonyúan felkeményedik, zajos lesz, nem tapad. Ez hatványozottan igaz, a nagy sebességindexű gumikra. A téli meg ellenkezőleg, hidegben jól tapad, viszont melegben használhatatlan. Régen nem is volt ilyen probléma, igaz, hogy normális téli gumi sem volt. A cucializmusban nem is létezett szinte. Én télen az 1500-as Polskimmal nagyon jól elboldogultam az acél Stomilokkal. Ha Tomi használni akarja télen, akár száraz úton is a QV-t, akkor tanácsos a téli gumi.
'''''2018-01-30 12:18:13 // 104574
A méret magassági növelése csak azért kell mert így sem túl magas az autó.Néha jól jön +1cm.
Kb talán 1000km-et fogok menni vele télen.Az a baj,hogy hétvégén is vizes,nyirkos volt az aszfalt.Nem is az a gond,hogy elpörög nagy gázra a hátulja.Inkább attól félek,hogy esetleg egy kanyarban mind megcsúszik vagy ha megdob egy úthiba akkor ne álljon egyből keresztbe.Persze az is szar ha elmész akár 40km-et és netán leesik 1cm hó.A széles nyári papucsokkal az esélytelen olyankor.
Most feb.20-ig fel kell vigyem Pestre szervizbe az autót.Mi van ha szar idő lesz addig.
mindenképp fel kell érjek vele.
Szóval kéne a téli gumi és a szar út miatt lehetne kicsit magasabb a gyárinál.
Kb talán 1000km-et fogok menni vele télen.Az a baj,hogy hétvégén is vizes,nyirkos volt az aszfalt.Nem is az a gond,hogy elpörög nagy gázra a hátulja.Inkább attól félek,hogy esetleg egy kanyarban mind megcsúszik vagy ha megdob egy úthiba akkor ne álljon egyből keresztbe.Persze az is szar ha elmész akár 40km-et és netán leesik 1cm hó.A széles nyári papucsokkal az esélytelen olyankor.
Most feb.20-ig fel kell vigyem Pestre szervizbe az autót.Mi van ha szar idő lesz addig.
mindenképp fel kell érjek vele.
Szóval kéne a téli gumi és a szar út miatt lehetne kicsit magasabb a gyárinál.
Kazes☻2018-01-30 11:50:09 // 104573
De ő nem versenyző és nem zárt pálya. :)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-30 11:46:06 // 104572
A cikkből: "Ha máshonnan nem, hát amatőr versenyzői múltamból emlékeztem, az aszfalton megrendezett Szilveszter Ralikon csak az megy téli gumival, aki a közönségnek, látványra akar autózni, és nem a tempó, meg az eredmény érdekli. Aki gyorsaságra hajt, száraz aszfaltra december végén is slick gumit tesz versenyautójára, mert némi melegítés után ilyenkor is az tapad a legjobban."
Én csak annyit írtam, hogy nem biztos, hogy a téli meg fogja oldani a problémát. Mármint a hamar kipörgő kereket, csúszkáló autó hátsót. :-)
Vizes úton már lesz különbség, ha meg le is fagy, akkor pláne. A használat módját kell átgondolni szerintem. Ha csak napsütéses száraz téli napokon gurul Tomi egyet a vassal, akkor szerintem nem sok előnyét fogja érezni egy téli szettnek. Ha fontos a bármikor bevethetőség télen is, akkor csakis téli gumi :-)
Én csak annyit írtam, hogy nem biztos, hogy a téli meg fogja oldani a problémát. Mármint a hamar kipörgő kereket, csúszkáló autó hátsót. :-)
Vizes úton már lesz különbség, ha meg le is fagy, akkor pláne. A használat módját kell átgondolni szerintem. Ha csak napsütéses száraz téli napokon gurul Tomi egyet a vassal, akkor szerintem nem sok előnyét fogja érezni egy téli szettnek. Ha fontos a bármikor bevethetőség télen is, akkor csakis téli gumi :-)
RomeoOne2018-01-30 11:40:39 // 104571
Mennyire lenne pl. a mai napra, amikor 10 fok felett van az idő és száraz minden, jobb egy téli gumi, mint egy nyári? Sokkal gyengébben teljesítene az előbbi. Pedig január van.
Tény, hogy ha nyárit hagy fent télre, akkor tudatában kell lennie a kockázatnak és csak körültekintően szabadna használnia, amikor minden körülmény megfelelő. Ha a kocsira bármikor szükség lehet és úgy használja, hogy muszáj, akkor nem szabad nyárit fent hagyni. De ahogy értettem, nem ez a szituáció.
Tény, hogy ha nyárit hagy fent télre, akkor tudatában kell lennie a kockázatnak és csak körültekintően szabadna használnia, amikor minden körülmény megfelelő. Ha a kocsira bármikor szükség lehet és úgy használja, hogy muszáj, akkor nem szabad nyárit fent hagyni. De ahogy értettem, nem ez a szituáció.
Kazes☻2018-01-30 11:29:56 // 104570
Nem óhajtok erről vitatkozni. Télen téli gumi kell, vagy legalább négy évszakos. Egy igencsak nagy teljesítményű autóról van szó. Gondolom te sem vennéd a lelkedre, ha emiatt esne valami baja a cartársnak, vagy másnak körülötte.
Tocke2018-01-30 11:27:08 // 104569
Nem vonom kétségbe a TC vizsgált eredményeit, de. Én is megyek néha a garázsban álló nyári papucsos corollával télen, persze nem hóban csak hideg aszfalton. Amiket határozottan megfigyeltem, sokkal hangosabb mint nyáron (keményebb), kisebb gázadásra pörögnek ki a kerekek, tehát hamarabb veszíti el a tapadását. Vészfékezni szerencsére még nem kellett. Egyéni tapasztalatok, de szvsz a téli télen jobb, mint a nyári. A four seasons már más tészta.
RomeoOne2018-01-30 11:24:40 // 104568
Azt mondta keveset megy vele, hogy mennyire, azt nem. Ha 1000-et megy egy télen, azt is csak akkor, ha jó az idő, akkor nem vennék téli gumit, mert száraz úton még hidegben is jobban tapad a nyári.
A mérettől eltérni meg abszolút semmi indokot nem látok.
A mérettől eltérni meg abszolút semmi indokot nem látok.
Tocke2018-01-30 11:04:25 // 104567
Holnap vagy holnapután itt is büntetni fogják a nyári gumi használatát télen, mint a sógoroknál. Ilyen szép időben azért én biztosan nem korlátoznám le a 20 millás (élmény)autóm használhatóságát azzal, hogy nem teszek rá téli gumit. És hiába mész óvatosan, ha valaki neked szalad és nem téli papucs van rajtad, megütöd a bokádat.
Kazes☻2018-01-30 10:57:06 // 104566
Szvsz ez egy nagyon rossz tanács!