Fórum >> Típusok >> 159

Smith2017-10-17 13:34:25 // 100606
Na megőrülök, a műszerek háttérvilágítása nem LED-es? Nem világít a turbónyomás mérőm :(

Zolibácsi2017-10-17 13:33:58 // 100605
Ne is mondd 1.5 milliót akartak adni az enyémért is... Inkább még tartom még aztán ha elérhető közelségben lesz egy 1.8 tbi brera akkor esetleg eladom, de most már lehet stelviora fogok várni. Vicc ami a használt autó piacon megy.
ProdyG2017-10-17 12:57:22 // 100604
Hidegindítási problémámmal kapcsolatban pedig:
Az EGR le van falazva. Nem feltétlen csak reggeli legelső indításnál jelentkezik a probléma, de csak olyan esetben, amikor a motor nem meleg (amikor a hőmérséklet mutató kb nullán van).
De ma/tegnap pl nem jelentkezett a probléma, szóval nem értem... tesztelem még... a fő probléma, hogy nagyobb útra így nem merek elindulni vele, viszont nem szeretnék többet utasként autópályázni, miközben 110-120-szal haladunk :D
SanyiJTD2017-10-17 12:54:48 // 100603
Nézz be a blogomba, tuningman nagyon ott van a témában. Rengeteg 2.4-est csinált már. Egy barátom 1.9-e is ott készült, szintén hengerfejezve lett.
ProdyG2017-10-17 12:50:27 // 100602
Ugyanez van nekem is, bőven minimum alatt a hűtővíz szint. Utántöltöm, de visszaáll. Debreceni szerelőm átnézte, azt mondta sehol nem talált folyást, meg semmit, és jobban szét kéne szedni, mert ő is a hengerfejre gyanakszik. Debrecenben ezzel már nem tudok/akarok foglalkozni, ugyanis Pestre költözünk a hetekben...

Itt fel is merül bennem a kérdés: kit ajánlotok Pesten? Hová hordjam ezután a kocsimat? Csöri-t hallom mindig... van esetleg más is?
SanyiJTD2017-10-17 12:48:59 // 100601
Hát nagyon nem. De mindenki 1.3-ért akar ilyen autót venni, ami persze hibátlan. Nevetséges... :) Tisztelet a kivételnek.
Haddel2017-10-17 12:46:14 // 100600
Upsz ,nem olcsó mutatvány! :0
SanyiJTD2017-10-17 12:44:20 // 100599
Kb. 400.000. Vettem másik hibátlan hengerfejet, mert sok helyen elrepedt az eredeti, és a hibátlant küldtük nyomásprobára, síkolni, és szelepeket becsiszolni.

Kapott még új tömítéseket is, vízpumpát, olajat, összes szűrőt, csavarokat, szívósor dugókat, szívósor pucolást, új fagyállót. Szóval kva sok mindent. Mondjuk ebbe benne volt egy 15ezres szervócső javítás, és az út.
Macccy2017-10-17 12:38:33 // 100598
Sétálok, parkoló, Saab 9.5 vagymi. Gondolom első indítás ugyanez a nyehenyehe néha röffen, 4-5 mp. Tuti ez a motor :)
Haddel2017-10-17 12:34:58 // 100597
Figyelem. Mibe fájt kb a hengerfejeztetés?
SanyiJTD2017-10-17 12:32:15 // 100596
Nem akarok senkit sem rémísztgetni ,de figyelgetsd.
Haddel2017-10-17 12:22:24 // 100595
Bakker,most hétvégén én is öntöttem utána egy kis fagyállót.Nagyon lent volt a szint a kiegyenlítő tartályban.
Anno ,mikor a vízpumpám eresztette a vizet ,a minimum jelzés alatt volt hidegen a folyadék szint,akkor megjelöltem ceruzával . De most még jobban alatta volt. Szivárgásnak nyomát nem láttam.
Lehet én hengerfejem is leugrik?
Szergej2017-10-17 12:11:59 // 100594
Sziasztok. Segitségeteket kérném 1.9 jtdm 16v dpf kiutve. Milyen olajat tegyek bele? Illetve hidegen hallhato kopogás mitol lehet kb 1500-2000 rpmtol már nem hallani.?
SanyiJTD2017-10-17 11:51:25 // 100593
Bocsi, látom már. Nekem pont ezt csinálta, mikor hengerfejes lett. Én sem akartam elhinni ,mert nem keveredett a víz olajjal, 90-en állt, jött-ment, semmi baja nem volt. "Csak" libikókázott a víz. Aztán egyik napról a másikra drasztikusan rosszabb lett az egész, végén már felforrt a víz is, aztán mehetett a kocsi pestre hengerfejeztetni.
SanyiJTD2017-10-17 11:48:59 // 100592
Ha letekered a kupakot (nagyon óvatosan) akkor mekkora nyomás van benne? Mennyit változik a szint, vagy változik-e egyáltalán?
pettinke2017-10-17 11:22:29 // 100591
Hát azt írta, hogy látja, hogy folyik - akkor márpedig lyukas.
Ha lyukas, akkor ott levegőt fog visszaszívni, mikor lehül a rendszer.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-17 11:20:45 // 100590
Lehet csak mázlim van, de mióta ritkábban olvasom a 159 topicot és gyakrabban autózok, ugyanígy semmi gondom. Lelkileg sem :-D
Nem érdekel a dpf, már bő 5e km-e nem tudok róla semmit. Megkísértett, hogy a Holland út után megnézzem hány km-t bírt, de a lustaság győzött :-) Ma is beültem, elmentem egy közeli boltba, hazajöttem, nem volt rajtam a városozós para. Csak élveztem, hogy az utca végére már dől a meleg, nem fázok :-)
És nem izzítok kétszer, nem torpan, ha odalépek. Ilyen finoman működő autóm nem volt még. Elég hangérzékeny vagyok, de ennek nincs semmilyen idegesítő vagy zavaró gépi zaja (leszámítva a kretén tolatóradar sípolást :-)) .
droberto2017-10-17 11:18:06 // 100589
Igen ez már egy sokkal kifinomultabb, jobb és tartósabb rendszer.
Lehet, hogy egyszerűen tönkrement/elkopott, nem tudjuk mennyi km van benne.
Persze az is lehet más a baj. Ez egy átfogó diagnosztikát igényel.
droberto2017-10-17 11:14:19 // 100588
Nem vagyok benne biztos, hogy "lyukas" a rendszere.
Emil kissé már hipohonder néha :), mivel anno pórul járt.
Ezért javasoltam neki, hogy először légtelenítsen.
Ha pedig láthatóan száraz időben víz van a hűtőrenszer környékén, akkor nem kérdés a javítás. :)
Az azonnali javítás!
Shadin2017-10-17 11:13:20 // 100587
Dehát az 1.6 jtdm ami majdnem a 2.0, de legalábbis az EGR rendszere, az nem tud úgy lekokszolódni normál üzemben, mint a régiek. Ott akkor más baj van...
pettinke2017-10-17 11:03:05 // 100586
nem jött rendbe, csak időlegesen megjavult. a "prémium üzemanyag"-ban semmi sincs, csak egy kis injektortisztító. a hosszú úton valamennyi korom kiéghetett, de én azt tanácsolom, cseréljétek ki új darabra az EGR-t.
nem elég megpucolni.
nem elég a bontott "jó állapotú".
pettinke2017-10-17 11:01:01 // 100585
amíg lyukas a rendszer, addig teljesen értelmetlen légteleníteni, mert megint fellevegősőödik.
hasonlóképpen, semmi értelme figyelni egy tömítetlen rendszernél a vízszintet, hogy hová tér vissza - le kell tenni a kocsit, mielőtt egyszer még azt látod, nem tér vissza sehová :-(
mindazt, ami írtál, akkor kell megcsinálni, ha már elhártíottuk a hibát.
Roll19832017-10-17 10:50:31 // 100584
Nagyon jó, ezt ő se vette észre, ahogy én sem. :D
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 10:47:58 // 100583
Pontos részleteket nem tudok, de majd megkérdezem. A hibajelenség annyi volt, hogy teljesen lement az erő a kocsiból. Németh Misinél volt szervizben, Misi kiolvasta és az EGR szelepet írta ki hibának. Meg is rendeltek egy újat, de idő közben a jobb üzemanyag/hosszú út után rendbe jött "magától".
Macccy2017-10-17 10:31:55 // 100582
Wintek, jobb mint a gyári, meg vannak erősítve a műanyag csúszka fülei.

Petiéknél sosincs, elviszik, de nem is vennék emelőt bontva, épp amiatt, mert a gyári gyenge.
Shadin2017-10-17 10:24:27 // 100581
dehát már benne volt :-D
droberto2017-10-17 10:14:25 // 100580
Már mondtam telefonon is neked ezeket:
- Csináld meg minnél előbb a hűtőfolyadék szintjelzőt, ha nem akarsz megint egy millát rákölteni a vasra. :)
- Nyomás alatt, melegen kesztyűben nyitsd ki a légtelenítőket a magaspontokon, ahol lehetséges levegő zsák. A motor előtti kollektoron, a radiátorra menő csövek tetején, hűtő tetején és mindenhol ahol találsz. A csavarokra és a menetre nagyon figyelj, nem tépd meg őket agyon, mert letörik a fejük és elmegy a vized.
- A hűtöd meg tényleg mielőbb cseréld ki, ha jót akarsz megadnak. Kb 50-60k a gyári (71740292), egy AM Nissenst pedig 30-35K körül megkapsz. A tömítőfolyadék használatára, ne is gondolj. :)

Ezeket pedig még nem értem:
- Honnan folyik a víz? A vízhűtő alsó csonkjánál és a termosztátnál is?
- Amikor hideg, akkor visszajön eredeti vízszint? Húzz filcel egy csíkot a kiegyenlítőre, mert teljes felőrlöd magad... :)
droberto2017-10-17 09:51:23 // 100579
Ez így nagyon "dióhélyban" van leírva. Mit értesz hiba alatt? Mit produkál? Mik a hibakódok?
Én semmiképpen nem javaslom a kiktatást. A valódi hibát kell megkeresni, és javítani. Ha ez tényleg az EGR, akkor ellenőrizni kell MES-el, esetleg kérni egyet kölcsön kipróbálásra.
Egyébként meg szervíz.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-17 09:51:13 // 100578
lassan egyensúly kerül az erőbe, véget érhet a Sithek uralma :DDD
Giuntini2017-10-17 09:50:50 // 100577
Köszönöm! Csak azt hittem megszűnt a probléma annál a csőnèl amit kicseréltem. De az az igazság ott mindig is láttam valami csekély fagyálló nyomot, megsem volt belőle problèma. Kiderült a hűtőszivárgás is. Most már meg kell csináltatnom, mert így nem lehet vele járni.
Revitox2017-10-17 09:47:22 // 100576
Ferke bizony.
Roll19832017-10-17 09:34:09 // 100575
Alakul a tbi lista:


avvocato
Azurherceg
Biagio
btibi
Docky_SD ( Bruno Banáni ;)
Kicsiadri1111
Krisztina159
yani
_Ata_
TtK
Roll1983
Repka159 TBI
Lali 159
Kunyho
Shadin
RB 83
btibi
btibi2017-10-17 09:31:09 // 100574
Hali!
Nekem is TBI van.
btibi2017-10-17 09:29:26 // 100573
Én is Winteket raktam bele. Gyári minőségűnek tűnik. Azért remélem majd tovább bírja.
pettinke2017-10-17 09:24:19 // 100572
Ha folyik a víz, akkor ebben semmi érthetetlen nincs! Ha lyuk van a hűtőrendszeren, akkor nem nyomástartó, másrészt fellevegősödik - nem úgy fog működni, ahogy megtervezték.

(Ha kikapcsolod a klímakompresszort, nem fog menni a hűtőventilátor, ezért többet lesz nyitva a nagy hűtőkör a termosztátnál).

Ne járj így az autóval, mert baj lesz belőle.
Shadin2017-10-17 09:04:33 // 100571
Nekem ezekkel nem volt (tényleges) gondom korábban, néztem, de élvezetből :-)
yani🍀2017-10-17 08:51:30 // 100570
Jóval kevesebbet használom, mint te, de nem ülnék vissza a dízelbe. Amióta Tibi van nem érdekel, hogy milyen távokat megyek és, hogy hat ez a DPF-re. Nem kell 2X izzítani, nincs torpanás, ha odalépek, megvannak-e még az áramláskorlátozó lapkái, stb, stb. Bajom nem volt a 2.0-val sem, de mindig volt bennem egy nyomasztó érzés, mikor jön valami probléma.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-17 08:20:18 // 100569
fene tudja a delej jobb választás e a rovarnak tologatom 9-9,4 kivi lennek egy bp-i überszopópartyra amit Te napiasan analizálsz, biztos 10 felett kérne :DDD
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 08:18:57 // 100568
Szerintem Ferke lesz az.
Shadin2017-10-17 08:05:24 // 100567
8.4 volt kb. a generál utáni első tank, de ez egy elég beteg érték ezzel az autóval. Tényleg az vegyen ilyet akit nem zavar az autós újságírók megbélyegzése pl. nehéz mint a sár meg dugóban jön meg az étvágy :-) Ennek az autónak akkor van értelme, ha tolod neki leszabályozásig, különben a dízel a jobb választás.
Giuntini2017-10-17 08:04:01 // 100566
Érthetetlen dolgokat művel. Lefelé a Balatonra 135 km után jó volt a szint. Elmentem az autót vasárnap kiporszívózni, és éreztem hűtővíz szagot. Kinyitom a motortetőt, és látom a termosztát környékén csöpög a víz. Lehet, hogy a másfelől folyt, de ott láttam. A kiegyenlítő tartály hirtelen minimumon volt. Kikapcsolom a klímakompresszort, megszűnt a folyás. Hazamentem, a szint tökéletesen a maximum felett volt melegen. Tegnap reggel elvittem ügyvéd haveromat Karádra, az Lellétől oda- vissza 40 km. Tökéletes volt a szint. Mikor jövök haza a Balatonról, ismét a minimum alatt. Ez nem normális. Nem tudom, de valami hülye szivatós hiba lehet. Abban biztos vagyok, hogy fellevegősödik a rendszer. De mi lehet az oka?
Shadin2017-10-17 08:00:34 // 100565
Ha nem ereszted 3500 alá akkor kb. brutális. Ahogy a fogyasztása is.
9k+ a motor összerakása óta...
Nem dadog olyan szépen le 6500-nál mint pl. egy 4C, de fél év kellett, hogy halljam :-)
Liquid2017-10-17 07:55:47 // 100564
Szerintem túlgondolod a dolgot, ez így normális amennyire én tudom. KIhűlve gondolom ismét normális szinten van a folyadék.
Shadin2017-10-17 07:55:17 // 100563
Ezzel megvan :-)
Infóparkból fél óra tötymörgés alatt 0,6 km-t tettem meg a Bogdánfy-n kikanyarodva a Budafokiig. A Savoya-nál kezdett a 25L csökkenni pedig akkor már haladás volt.
Giuntini2017-10-17 07:51:00 // 100562
Most már nagyon ideg vagyok emiatt a hűtővíz miatt. Az történik, hogy látszólag nincs baja. Gyönyörűen megy, ahol szivárgást láttam, ki lett cserélve a cső, és nincs szivárgás. Mégis, ha megyek vele, a kiegyenlítő tartályban lemegy a szint minimum alá, ha a kiegyenlítő sapkáját lehűlt motornál kinyitom, visszamegy a szintre. Az autó tökéletesen megy, nem melegszik, tartja a műszer a középállást, nincsenek hengerfejességre utaló jelek, a vízben nincs olaj, az olajban nincs víz, a motor rögtön indul, nem füstöl, és egyebek. Szerelők is látták, azt mondják, tökéletes a motor. Én most már azt érzem, hogy valamilyen oknál fogva a leállítás után fellevegősödik a rendszer. Robival is beszéltem, ő azt mondja, hogy légteleníteni kellene. Ugyanakkor a szerelők azt mondják, magát légteleníti a rendszer. Múltkor észrevettük, mikor levettük a haspáncélt, hogy szivárog a hűtő aljánál. Ettől a szivárgástól fellevegősödhet a rendszer?
Shadin2017-10-17 07:50:28 // 100561
Ki a tárnoki Alfás zseni?
Giuntini2017-10-17 07:35:09 // 100560
Nekem ez nyáron történt meg. Bontókban kerestem, Érden is nagy összeget mondtak, Depóban is többe került mint az új. Ofinál rendeltem meg délelőtt, délutánra ott is volt. Utángyártott és egész jó minőségű. Nem fájt 15 ezerbe.
Kunyho2017-10-17 07:18:12 // 100559
Nekem Erhard rendezte.
Amíg vártam a papírokra, egyszer csak leesett magától a jobb hátsó ablak.
Üdv a klubban!!!
Kunyho2017-10-17 07:16:02 // 100558
Lehet, hogy Neked szerencséd lesz, és két hét alatt megkapod. Ilyenről is olvastam már, de volt akinek 8 hét kellett ehhez.
Béci Ɨ|ѯ2017-10-17 06:51:47 // 100557
Sziasztok! Próbáltam visszakeresni a témában, de nem találtam választ sajnos. Azért írok ide, mert ahogy látom a 159-eseket érinti legnagyobb mértékben a probléma. Félig-OFF-os a téma: apámnak van egy Lancia Delta-ja, 1.6 jtdm. Mivel mostanában többet használja városban, viszonylag rövidebb távokon, előjött nála az EGR hiba. Most tankolt bele az OMV-nél prémium gázolajat és hosszabb útra is ment, így végül megszűnt a probléma, de hosszabb távon jó lenne valami megoldás.

Szóval a kérdés: tudtok valakit Budapesten, aki az EGR falazásával/szűkítésével és a programból való kiírással foglalkozik? Vagy esetleg mit tanácsoltok?

Előre is köszi!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak