_Ata_2017-10-20 08:58:09 // 100785
Jajj bocsi nem láttam, ugyan azt linkeltem :)
PBali2017-10-20 08:34:31 // 100783
Szia, mi párom Kia Ceed kombijába rendeltünk a Ridertől peremes gumiszőnyeget és csomagtér tálcát is. Teljesen jó, lassan 1 éve csak azzal használja és télen kimondottan hasznos. Nem emlékszem, hogy büdös lett volna...:-) üdv.
FRC2017-10-20 07:18:58 // 100782
Tőlük már sokszor rendelte, igaz nem 159 gumiszőnyeget.... A saját tapasztalatom alapján merem őket ajánlani. és olcsóbbnak is tűnnek: 159 gumiszőnyeg
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-19 20:20:07 // 100781
viszont az izzítást az izzítórelé szabályozza inkább arra lehet a probléma oka....
Tommaso 1592017-10-19 18:43:33 // 100780
Sziasztok!
Szeretnék télre az autóba peremes gumiszőnyeget rendelni.
Ezt találtam a neten, ami patentokkal rögzül, meg az ár is korrekt.
Gondoltam mielőtt megrendelem megkérdezlek Titeket, van e jobb termék, vagy jól bevált hótálca, amiből a latyakos lé nem tud kifolyni?
Lényeg, hogy ne műanyag legyen, hanem lehetőleg gumi, és ne legyen büdös, klasszik kínai cipő szaga :-)))
???
Köszi
Szeretnék télre az autóba peremes gumiszőnyeget rendelni.
Ezt találtam a neten, ami patentokkal rögzül, meg az ár is korrekt.
Gondoltam mielőtt megrendelem megkérdezlek Titeket, van e jobb termék, vagy jól bevált hótálca, amiből a latyakos lé nem tud kifolyni?
Lényeg, hogy ne műanyag legyen, hanem lehetőleg gumi, és ne legyen büdös, klasszik kínai cipő szaga :-)))
???
Köszi
Macccy2017-10-19 14:43:30 // 100779
Nagyon köszi !! És lécci 2 videjot tölts fel, érdekelne most hogy indul hidegen illetve amikor csak picit járt, ilyesmi. Mennyit teker. Előre is thx :)
droberto2017-10-19 12:52:54 // 100778
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-19 12:31:15 // 100777
Nem a hengerfejben méri a vízhőfokot, hanem a termosztátban. A hőviszonyokat elég nehéz megjósolni, de simán lehet, hogy a hengerfej jobban visszahűl. Elég nagy vasdarab az a motor, ami pár km alatt nem igazán melegszik át.
Másik oldalról pedig a kipufogó öntvény melegszik először, szóval passz, nehéz ezt mérés nélkül kitalálni. Csak eszmefuttattam, de igazából a lényeg egyáltalán nem a különbség. Afelett elsiklottál :-)
A végeredmény a lényeg, sűrítés után nincs meg a gyulladási hőfok. Hideg a keverék (és igazából nem a hengerfej és nem a víz, hanem a beszívott levegő hőmérséklete számít), kisebb a sűrítési vég nyomás = nem indul be. Mindegy, hogy jól mutatja e a hőfokot, ha az kevés.
Még plusz faktor lehet a gyulladási késedelem is, ami szintén nagyobb ilyenkor. A dugattyú már akár lefelé szalad mire begyulladna, közben a gáz hőmérséklete már csökken.
Két dolgot lehetne még megpróbálni. Kísérlet 1, nagyobb cetánszámú prémium gázolajjal mit művel? Jobban indul?
Ha igen, kísérlet 2, korábbira állítani az előtöltést indításkor és akár alapjáraton is (a 146-nál ezt is megcsináltam, de ott a hang miatt :-)).
Másik oldalról pedig a kipufogó öntvény melegszik először, szóval passz, nehéz ezt mérés nélkül kitalálni. Csak eszmefuttattam, de igazából a lényeg egyáltalán nem a különbség. Afelett elsiklottál :-)
A végeredmény a lényeg, sűrítés után nincs meg a gyulladási hőfok. Hideg a keverék (és igazából nem a hengerfej és nem a víz, hanem a beszívott levegő hőmérséklete számít), kisebb a sűrítési vég nyomás = nem indul be. Mindegy, hogy jól mutatja e a hőfokot, ha az kevés.
Még plusz faktor lehet a gyulladási késedelem is, ami szintén nagyobb ilyenkor. A dugattyú már akár lefelé szalad mire begyulladna, közben a gáz hőmérséklete már csökken.
Két dolgot lehetne még megpróbálni. Kísérlet 1, nagyobb cetánszámú prémium gázolajjal mit művel? Jobban indul?
Ha igen, kísérlet 2, korábbira állítani az előtöltést indításkor és akár alapjáraton is (a 146-nál ezt is megcsináltam, de ott a hang miatt :-)).
RomeoOne2017-10-19 11:09:30 // 100776
Na most, ha a hő eleve az égéstérben elégett anyagból jön, akkor hogy lehetne a blokk meg az égéstér hűvösebb, mint az azt hűtendő víz? Akkor az fűtővíz lenne :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-19 10:36:49 // 100775
Van egy teóriám. Teljesen hidegen az olaj kevésbé híg, nagyobb végnyomás állhat elő, mint pár km múlva hígabb olajnál.
Ugyanakkor pár km alatt a hengerfej nem melegszik még át kellően, maga az égéstér a mért hűtővíz hőmérsékletnél hidegebb lesz, a jó nagy öntvény blokk lassan melegszik.
A hígabb olaj és a hidegen még nagyobb résveszteségek miatt egyszerűen nincs meg a nyomás a hengerben, ami miatt aztán nincs meg a gyulladáshoz szükséges kritikus hőmérséklet.
Néha nekem is csinál olyat, hogy indítás után aprókat ránt a motor. 2-3 dadogás, aztán ennyi. Ez szinte egyértelműen gyenge utóizzításra vall! Lehet az akksi is ludas ebben, mert álltában merülgető akksival szokott előfordulni.
Szóval én úgy gondolom, hogy a relatíve alacsony sűrítési viszonyhoz túlságosan ki lett centizve az izzító rendszere az autónak.
Új korában nagyobb a sűrítési végnyomás és az izzító gyertyák is nagyobb hőt adnak le. Ahogy kopik a autó, csökken a végnyomás. Lehet ez ellen tiltakozni, de a motor kopik. Ezzel egyidőben az izzító gyertyák is gyengülnek.
A TD-vel jártam úgy, hogy két szerelő is jónak mérte a gyertyákat, mégis nagyon nehezen indult hidegben (0 fok alatt). Egy infra fűtőtestet használtam hidegindításhoz. Fél óra előfűtés után pöcc röff volt :-)
Aztán egyszer felhúztam magam, vettem 4 izzítót, belerakattam. -13-ban is lazán indul azóta. Hiába volt jó a gyertyák ellenállása, már nem fűtött rendesen.
És egyébként a nehezen indulást simán elő tudom idézni a TD-nél mesterségesen.
Első indítás után megyek pár km-t, majd leállítom. Mondjuk beszaladok a boltba. Kijövök, és tahó módon nem várom meg míg izzít, csak ráindítok. Simán teker vagy 4-et mire elkapja.
Ugyanakkor pár km alatt a hengerfej nem melegszik még át kellően, maga az égéstér a mért hűtővíz hőmérsékletnél hidegebb lesz, a jó nagy öntvény blokk lassan melegszik.
A hígabb olaj és a hidegen még nagyobb résveszteségek miatt egyszerűen nincs meg a nyomás a hengerben, ami miatt aztán nincs meg a gyulladáshoz szükséges kritikus hőmérséklet.
Néha nekem is csinál olyat, hogy indítás után aprókat ránt a motor. 2-3 dadogás, aztán ennyi. Ez szinte egyértelműen gyenge utóizzításra vall! Lehet az akksi is ludas ebben, mert álltában merülgető akksival szokott előfordulni.
Szóval én úgy gondolom, hogy a relatíve alacsony sűrítési viszonyhoz túlságosan ki lett centizve az izzító rendszere az autónak.
Új korában nagyobb a sűrítési végnyomás és az izzító gyertyák is nagyobb hőt adnak le. Ahogy kopik a autó, csökken a végnyomás. Lehet ez ellen tiltakozni, de a motor kopik. Ezzel egyidőben az izzító gyertyák is gyengülnek.
A TD-vel jártam úgy, hogy két szerelő is jónak mérte a gyertyákat, mégis nagyon nehezen indult hidegben (0 fok alatt). Egy infra fűtőtestet használtam hidegindításhoz. Fél óra előfűtés után pöcc röff volt :-)
Aztán egyszer felhúztam magam, vettem 4 izzítót, belerakattam. -13-ban is lazán indul azóta. Hiába volt jó a gyertyák ellenállása, már nem fűtött rendesen.
És egyébként a nehezen indulást simán elő tudom idézni a TD-nél mesterségesen.
Első indítás után megyek pár km-t, majd leállítom. Mondjuk beszaladok a boltba. Kijövök, és tahó módon nem várom meg míg izzít, csak ráindítok. Simán teker vagy 4-et mire elkapja.
_Ata_2017-10-19 08:48:04 // 100774
Szia! Szerintem kérdezz rá Erhard-nál, esetleg fekmester.hu vagy autoalkatreszonline24.hu
Corben2017-10-19 08:44:58 // 100773
Sziasztok,
Hol tudok jó áron TRW / lemfölder első-alsó lengőkart kapni?
Köszönöm előre is a tanácsokat
Hol tudok jó áron TRW / lemfölder első-alsó lengőkart kapni?
Köszönöm előre is a tanácsokat
droberto2017-10-18 23:02:10 // 100772
Persze ez így van. De szükség van néhány bár (1-4) előnyomásra, amit ugye a tankban levő AC pumpa biztosít.
A Delphi rendszereknél (pl.: Ford), az előnyomószivattyú be van építve a nagynyomású pumpába.
Simán el tudom képzelni, hogy ha nincs már előizzítás, de kétszer teszed gyújtásra (lásd jónéhányunk így oldja meg a nehezen idulást), jobban (nagyobb nyomás, kevesebb levegősödés) felépül a nyomás a pumpában és Így feljebb tudja tolni a CR nyomást, amelynek következtében jobban (finomabb részekre) porlaszt az injektor.
De mindez csak találgatás mert jómagam nem ismerem annyira radiáldugattyúsz szivattyúk lelki világát és nincs sok befecskendezős tapasztalatom...
A Delphi rendszereknél (pl.: Ford), az előnyomószivattyú be van építve a nagynyomású pumpába.
Simán el tudom képzelni, hogy ha nincs már előizzítás, de kétszer teszed gyújtásra (lásd jónéhányunk így oldja meg a nehezen idulást), jobban (nagyobb nyomás, kevesebb levegősödés) felépül a nyomás a pumpában és Így feljebb tudja tolni a CR nyomást, amelynek következtében jobban (finomabb részekre) porlaszt az injektor.
De mindez csak találgatás mert jómagam nem ismerem annyira radiáldugattyúsz szivattyúk lelki világát és nincs sok befecskendezős tapasztalatom...
droberto2017-10-18 22:53:48 // 100771
A teljes hideg indítás és a félmeleg hideg indításkori körülmények - az ízzításon kívül - teljesen mások. A két állapot szerintem felesleges és nem lehet összehasonlítani.
"De az én privát véleményem az, hogyha ilyen időben nem/nehezen indul az nem az izzítás hiánya miatt van, hanem valami egyéb dolog miatt." - Erről beszéltünk egész nap. :)
Az előízzítás kiterjesztése (félmeleg motorra: ~15-45°C) a jelenséget megszűnteti. Az alaphibát természetesen nem oldja meg, de így elkerülhető a hosszú - indulás nélküli - indítózás.
Ennek magyarázata, hogy az izzítógyertya segíti az induláskor a gyulladási hőmérséklet elérését (lásd kedvenc linkjeim között, itt). Ha már meleg a motor és a beszívott levegő, erre már nincs szükség, mert a sűrítés következtében a levegő-gázolaj keverék eléri a gyulladási hőmérsékletet és magátol meggyullad, elég.
Ezt mondhatjuk úgy is hogy nem alakul ki a kompressziós végnyomás valami okból kifolyólag. Ha ki tud alakulni, pl.: egy nagyobb indítási fordulatnál (feltöltött akksi, felújítot Starter) akkor már nem nincs szükség az izzítógyertyák segítségére. Lásd: Norbi és jómagam. :)
Szóval a probléma forrása továbbra is ismeretlen.
"De az én privát véleményem az, hogyha ilyen időben nem/nehezen indul az nem az izzítás hiánya miatt van, hanem valami egyéb dolog miatt." - Erről beszéltünk egész nap. :)
Az előízzítás kiterjesztése (félmeleg motorra: ~15-45°C) a jelenséget megszűnteti. Az alaphibát természetesen nem oldja meg, de így elkerülhető a hosszú - indulás nélküli - indítózás.
Ennek magyarázata, hogy az izzítógyertya segíti az induláskor a gyulladási hőmérséklet elérését (lásd kedvenc linkjeim között, itt). Ha már meleg a motor és a beszívott levegő, erre már nincs szükség, mert a sűrítés következtében a levegő-gázolaj keverék eléri a gyulladási hőmérsékletet és magátol meggyullad, elég.
Ezt mondhatjuk úgy is hogy nem alakul ki a kompressziós végnyomás valami okból kifolyólag. Ha ki tud alakulni, pl.: egy nagyobb indítási fordulatnál (feltöltött akksi, felújítot Starter) akkor már nem nincs szükség az izzítógyertyák segítségére. Lásd: Norbi és jómagam. :)
Szóval a probléma forrása továbbra is ismeretlen.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 22:02:09 // 100770
A nyomást indítózás közben építi fel a rail csőben.Kb 400 Bart. Ha ez nem épül fel rendesen egy-két tekerésre, akkor ott injektor gond van. Nem mindegy, hogy van üzemanyag a hengerben és úgy nem indul, vagy ki se nyit a porlasztó, mert nincs meg a nyomás.
alfa159d2017-10-18 22:01:10 // 100769
Sziasztok!
Eladó sorba került szeretett autóm.
Kitűnő műszaki és esztétikai állapotban van, vezetett szervízkönyv, illetve teljes dokumentáció, második tulajdonos vagyok, bővebben telefonon tudok tájékoztatást adni.
Mivel szeretném, hogy az autó gondos és szerető gazdához jusson, gondoltam tennék egy kedvező ajánlatot az itt jelenlévő kollégák számára.
A hirdetésben szereplő árat csökkenteném 2 250 000 Ft összegre (EZ FIX ÖSSZEG SEMMILYEN TÉREN SEM ALKU KÉPES).
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive_automata-11831440
Eladó sorba került szeretett autóm.
Kitűnő műszaki és esztétikai állapotban van, vezetett szervízkönyv, illetve teljes dokumentáció, második tulajdonos vagyok, bővebben telefonon tudok tájékoztatást adni.
Mivel szeretném, hogy az autó gondos és szerető gazdához jusson, gondoltam tennék egy kedvező ajánlatot az itt jelenlévő kollégák számára.
A hirdetésben szereplő árat csökkenteném 2 250 000 Ft összegre (EZ FIX ÖSSZEG SEMMILYEN TÉREN SEM ALKU KÉPES).
https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive_automata-11831440
antonov2017-10-18 21:49:38 // 100768
Semmire. Maccy vetette fel, hogy ki kene próbálni lehúzott gyertyákkal és emlékeztem ezekre a videókra. De az én privát véleményem az, hogyha ilyen időben nem/nehezen indul az nem az izzítás hiánya miatt van, hanem valami egyéb dolog miatt.
droberto2017-10-18 21:33:56 // 100767
Mire célzol ezekkel a videókkal?
droberto2017-10-18 21:26:50 // 100766
Vagy ami még valószínűbb, hogy addigra elment a railből az előnyomás.
(Az injektoros Ápriskán ha nem inditok rögtön az AC töltése után egyből, alig indul el. Ha már fél percet várok. Kb 5-8 s-ig is teker.)
(Az injektoros Ápriskán ha nem inditok rögtön az AC töltése után egyből, alig indul el. Ha már fél percet várok. Kb 5-8 s-ig is teker.)
droberto2017-10-18 21:23:24 // 100765
A teszt elvégzédének szerintem úgy van értelme, hogy tudjuk hány fokig van előizzítás. És hogy a jelet melyik hőmérséklet jeladóról veszi le.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 21:05:35 // 100764
Na az még nekem messze van hogy ilyen kategóriájú autót újonnan megvegyek. Nagyon sok dolog van prioritásban előtte. Egyelőre tartom a tervet, használom a 159-et a szervizkönyv szerinti utolsó rublikáig. Még 35e km és bő két év.
Piritu - 1.000.0002017-10-18 20:55:26 // 100763
Haddel2017-10-18 20:54:42 // 100762
Most csak felvetettem ,mint legrosszabb lehetőséget. Ez a hűtőközeg szint ingadozás aggaszt.
Giuntini2017-10-18 20:46:54 // 100761
Miből gondolod hogy hengerfejjel gondjaid lesznek?
SanyiJTD2017-10-18 20:26:41 // 100760
Persze, kiprobalom majd.
Macccy2017-10-18 20:25:24 // 100759
Ezeket mondom énis, hogy fura ez mert levettem énis a pipákat.
Sanyi, te kipróbálnád majd pár alkalommal pipákat levéve? Ha nem nagy kérés..
Sanyi, te kipróbálnád majd pár alkalommal pipákat levéve? Ha nem nagy kérés..
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 19:50:05 // 100757
Köszönöm! :-)
Macccy2017-10-18 19:48:19 // 100756
Igen. Eszerint is mennie kéne gyertya nélkül is, pláne 15-20 fokba, kéne nem? És ~150 k km futás
Macccy2017-10-18 19:44:36 // 100755
Hidegen igen, de akkor kb 25 fokok voltak még, de aha. És két katt és indult.
antonov2017-10-18 19:42:09 // 100754
Haddel2017-10-18 19:30:21 // 100753
Sinsheim?😃
Haddel2017-10-18 19:27:01 // 100752
Én is így vagyok most. Imádom berhelni az autókat ,viszont fontos ,hogy megbízható legyen.
Szinte csak 2-3 hetente használom a Bocit,amikor haza jövök Bpestre. De olyankor megyek egy hétvégén 1500-2000 km-t.
Ráadásul sokszor telekocsizok ,tehát idegen emberet hozok-viszek magammal. Legutóbb is ,mikor elment a töltés ,és menteni kellett ,volt velem egy hölgy. Át kellett kéredzkednie egy másik autóba ,hogy biztosan haza jusson . Nagyon ciki volt.
Enyémben már relatíve sok km van. Tudom most már jönni fognak elő a bajai. Most ne adj isten hengerfej ,lehet 2 hónap múlva beszarik a turbo..
Ezzel nincs is gond ,mert semmi nem tart örökké ,viszont mindig a szerelök szabad idöpontjaihoz ütemezni az én időbeosztásomat nagyon nehéz.
Este lefekvés előtt Stelviot konfiguráltam a neten😃😃
Szinte csak 2-3 hetente használom a Bocit,amikor haza jövök Bpestre. De olyankor megyek egy hétvégén 1500-2000 km-t.
Ráadásul sokszor telekocsizok ,tehát idegen emberet hozok-viszek magammal. Legutóbb is ,mikor elment a töltés ,és menteni kellett ,volt velem egy hölgy. Át kellett kéredzkednie egy másik autóba ,hogy biztosan haza jusson . Nagyon ciki volt.
Enyémben már relatíve sok km van. Tudom most már jönni fognak elő a bajai. Most ne adj isten hengerfej ,lehet 2 hónap múlva beszarik a turbo..
Ezzel nincs is gond ,mert semmi nem tart örökké ,viszont mindig a szerelök szabad idöpontjaihoz ütemezni az én időbeosztásomat nagyon nehéz.
Este lefekvés előtt Stelviot konfiguráltam a neten😃😃
Csabi2017-10-18 19:15:30 // 100751
Érdekes amit írsz, hogy lehúzott gyertyacsatikkal is pöc-röf indult...teljesen hidegen?
Csak azért mert anno a 2,4-nél és most a 2.0-nál is nem egyszer alakult úgy az első indításom,hogy a gyújtásra kapcsolás után csak kb 1percre rá indítóztam,mert szöszöltem valamivel, és mindig marha nehezen,sok tekerés után indult be mindkettő....szóval amikor az izzítás hatása már elszállt...
Csak azért mert anno a 2,4-nél és most a 2.0-nál is nem egyszer alakult úgy az első indításom,hogy a gyújtásra kapcsolás után csak kb 1percre rá indítóztam,mert szöszöltem valamivel, és mindig marha nehezen,sok tekerés után indult be mindkettő....szóval amikor az izzítás hatása már elszállt...
Macccy2017-10-18 19:03:42 // 100750
Shadin így nyomja, nem sz*rozik, két Ti is áll a felhajtón :)
Macccy2017-10-18 19:01:20 // 100749
Először is hadd mondjam el, hogy szuper király, hogy megvan a beállítás, engem is érint, bár még most se értem igazán.
Másrészt Rollnak is annyiban igazat adok, hogy e megoldás mellett nagyon érdekelne mi a fő kiváltó ok. A kompresszió esést, öregedést én nem nyelem be, mert többeknél ez 100k alatt, nálam pl 130k, szóval relatíve keveset futott mocikkal történik, ennyire meg csaknem centizhette ki a gyár a kompressziókat. Ha nem áll - ezután már kételkedem - az üzemanyag nyomás elmélet, akkor arra tudok még gondolni, hogy az előizzítás körül romlott, égett, kontaktosodott el valami. Relé? Ezekben asszem van külön preheat elektronika is.
Meg mostakkor nem értem, amikor levettem az összes izzi gyertyapipát, akkor is pöcc indult két kattintásra. Ezt valaki megnézné az övén is, hogy gyertya nélkül is indul e hidegen néhányszor?
Másrészt Rollnak is annyiban igazat adok, hogy e megoldás mellett nagyon érdekelne mi a fő kiváltó ok. A kompresszió esést, öregedést én nem nyelem be, mert többeknél ez 100k alatt, nálam pl 130k, szóval relatíve keveset futott mocikkal történik, ennyire meg csaknem centizhette ki a gyár a kompressziókat. Ha nem áll - ezután már kételkedem - az üzemanyag nyomás elmélet, akkor arra tudok még gondolni, hogy az előizzítás körül romlott, égett, kontaktosodott el valami. Relé? Ezekben asszem van külön preheat elektronika is.
Meg mostakkor nem értem, amikor levettem az összes izzi gyertyapipát, akkor is pöcc indult két kattintásra. Ezt valaki megnézné az övén is, hogy gyertya nélkül is indul e hidegen néhányszor?
Csabi2017-10-18 18:56:44 // 100748
Tuti, hogy nem ez a tábla van nálunk. 15-20s-ig mindig izzít a bizonyos hőfokig, egy jellegzetes relé kattanással ér véget, biztos hallottad már... Multiméterrel ha nézed, jól látható mennyire megszívja az akksit, addig.
Aztán az utóizzítás már a motor beindulása után játszik , itt már jó a 180s ,itt is jól lehet hallani a relé kattanását 3perc után, plusz a motorhang változását, ahogy lejön a teher a generátorról.
Aztán az utóizzítás már a motor beindulása után játszik , itt már jó a 180s ,itt is jól lehet hallani a relé kattanását 3perc után, plusz a motorhang változását, ahogy lejön a teher a generátorról.
Shadin2017-10-18 18:50:26 // 100747
Szép gépsárkányok :-)
Shadin2017-10-18 18:49:39 // 100746
Piritu - 1.000.0002017-10-18 18:40:40 // 100745
Shadin2017-10-18 15:47:30 // 100743
droberto2017-10-18 15:22:59 // 100740
Szerintem jó olaj az EDGE. Mobil1-nek nincs még ilyen olaja?
alfa155gyuri2017-10-18 15:21:00 // 100739
Lejjebb vitték a kompressziót a beporlasztási nyomást meg fel.
droberto2017-10-18 15:19:29 // 100738
droberto2017-10-18 15:14:04 // 100737
Ügyesek vagytok!
Kíváncsi lennék, hogy hogy van az EDC16C39-ben ez a tábla.
Gondolom akkor az előizzítás volt a 30°C, amit most 50-re emeltetek...
Biztos akkor az utóizzításon is dobttatok 20°C-ot?!?
A félmelegen nehezen indulás kiváltó okának most a lehető legrosszabbra gondolok: Motor főalkatrész kopás okozta kompressziós csúcsnyomás vesztés...
Ehhez kellene méregetni és tudni kéne a gyári értékekt és azok tűrését...
Ezzel némileg ellentmond, hogy a JTD-k tudomásom szerint nem azok a kifejezetten kopós motorok. Az elődökre pedig ez nem volt tudtommal jellemző. Bár lehet, ott pont az izzítás máshogy volt paraméterezve.
Nehéz kérdés...
Kíváncsi lennék, hogy hogy van az EDC16C39-ben ez a tábla.
Gondolom akkor az előizzítás volt a 30°C, amit most 50-re emeltetek...
Biztos akkor az utóizzításon is dobttatok 20°C-ot?!?
A félmelegen nehezen indulás kiváltó okának most a lehető legrosszabbra gondolok: Motor főalkatrész kopás okozta kompressziós csúcsnyomás vesztés...
Ehhez kellene méregetni és tudni kéne a gyári értékekt és azok tűrését...
Ezzel némileg ellentmond, hogy a JTD-k tudomásom szerint nem azok a kifejezetten kopós motorok. Az elődökre pedig ez nem volt tudtommal jellemző. Bár lehet, ott pont az izzítás máshogy volt paraméterezve.
Nehéz kérdés...
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-18 15:08:47 // 100736
Más, olaj téma: tud valaki olyan 5w40-es DPF barát olajat, amit bátran lehet használni a 2.4-ben? Egyedül Castrolt találtam ilyet, de attól tartok, nekem Castrollal még csak bajom volt eddig.