Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-22 20:33:59 // 100865
A blokk a régi a hf-ed uj.. ha gatrepedeses akkor az kuka sajnos vagy hegesztik...
Giuntini2017-10-22 20:31:09 // 100864
Egyébként az 1,9 és a 2,4 ugyanaz a motor, csak egy hengerrel több van. Amikről beszélünk, egyiknek sem tudjuk az előéletét. Nálam már 4 hónapja tart, csőcsere, hűtőszivárgás, de a valós okra nem jöttünk rá. 10 ezer km alatt ha bármiféle hengerfej baja lenne, már megállt volna.
Giuntini2017-10-22 20:11:28 // 100863
Igen ezek a motorok hengerfejesek lehetnek, de nem 45 ezer kilométernél. Az enyém tulajdonképpen egy új motor. Én úgy érzem, hogy ez valami más. Nincs semmilyen keveredés és egyéb hiba. Át kell vizsgáltatnom.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-22 19:59:21 // 100862
Fl előttiek voltak?
Haddel2017-10-22 19:40:19 // 100861
Meglátogattam ma Chianti cimborámat,és bizony a hegyen már téli útviszonyok uralkodtak.Nem volt hülyeség már megejteni a téli átállást.
Gergő2017-10-22 19:39:17 // 100860
Hahó,nekem is ez volt a problémám a 2,4-nél,mint Guintininál,gátrepedés,Az ismerőseim körében volt 4 db 159 2,4 Jtdm,abból 3 tönkrement,2 hengerfejes lett,egyben pedig beállt az olajpumpa,ezzel tönkretéve a motort.Sajnos nagyon túlbonyolított egy szerkezet...
José2017-10-22 19:15:56 // 100859
Köszi miután elküldtem, eszembe jutott..:)
alfa155gyuri2017-10-22 19:09:00 // 100858
Van még pl gátrepedés a két szelep között és akkor az égéstérbe jut ha szívó oldaltól kezdődik akkor csak eltűnik az elején ha kipufogó oldal akkor nyomás lesz a tartályba és felforr.
José2017-10-22 18:51:41 // 100856
És ha megkérdezhetem nálad mi volt a probléma okozója??
Giuntini2017-10-22 18:06:52 // 100855
Nekem a múlt héten történt, hogy erős fagyálló szagot éreztem, és a termosztát környékén a csövek alatt láttam beazonosíthatatlan szivárgást. Kikapcsoltam a klímakompresszort és megszűnt. Azóta sem láttam. Amit mondasz, ennek utána kell járnom.
Hardy2017-10-22 17:42:22 // 100854
Nekem a szivosorom repedt meg és ott keveredtek össze a dolgok. Aztán egy idő után már kifelé is jött a víz hála égnek. De kb. fél év kellett hozzá.
Hardy2017-10-22 17:26:30 // 100853
Ugyan ezek voltak a tüneteim. Vízfogyás tartályba kupak levételére vízszint felugrott és semmi nyom amin el indulhatunk. Én is már kezdtem hengerfejen gondolkodni. Aztán meglett a hiba oka ami orvosolva lett. Azóta nem fogy a víz.
Zselé2017-10-22 15:01:10 // 100852
Nekem még (erősen lekopogom...) sohasem volt hengerfejes diagnózisú autóm, de józan paraszti ésszel a vízfogyás két irányba mehet:

- Kifelé, és nyoma van a fagyállónak a blokkon, vagy akárhol
- Befelé, és keveredik az olajjal. Ebben az esetben viszont habosodik az olaj, és túrós a betöltő sapka, valamint hígul is...

Van még más lehetőség?
Giuntini2017-10-22 14:42:26 // 100851
Nem! Nem kell kivenni a motort! Viszont nálam csak akkor keményedik fel a cső, miután leállítottam. Ez érdekes.
José2017-10-22 14:28:36 // 100850
Téli 235/45 R18...
José2017-10-22 14:26:09 // 100849
Üdv Mindenkinek.
Jelen pillanatban ugyan ezzel a problémával küzdök én is sajnos.. :(
Nálam a tünetek szinte ugyan ezek voltak, fogyott a víz (de nem tudni hol) a felső vízcső már kb 2 perc járatás után felkeményedik, atartályból eltűnik a víz de ahogy a kupakot meglazítom felszökik a vízszint. A motor nem melegszik, olaj nem vizes a víz nem olajos(mármint ami benne marad),viszont most utolsó alkalommal nálam már megjelent a fehér gőz a kipufogóból autópályás használat közben.. ugyhogy én(mi) ebből gondoljuk h hengerfej-problémával állunk szemben.. Viszont lenne a hengerfej levétellel kapcsolatban egy kérdésem.. Igaz az hogy úgy kezdődik a művelet hogy motor ki??
blackbird002017-10-22 12:51:54 // 100848
Szia!
Szerintem nem ott van a hiba. A tágulási tartályodnak semmi baja, és a kupaknak sincs. Ez egy zárt rendszer, ami nyomás alatt dolgozik. Természetes, ha nyomás marad benne még hidegen (hidegen vacuum). Ezért hívják zártnak:))) A kupak is csak bizonyos nyomás felett nyit, alatta zárt.
Viszont ez annyiból rossz hír, hogy a rendszer hidegen tuti nem ereszt sehol, ami valóban hengerfej hibára utal. Persze melegen más a helyzet, ott a hőtágulás miatt szinte bárhol folyhat, ami viszont azonnal el is párolog.
Nekem volt olyan hűtő hibám, hogy csak egy év alatt találtam meg a baját. Az illesztésnél eresztett, de olyan picit, hogy nyoma nem volt. Csak véletlenül vettem észre egyszer, amikor járó motornál ellenőriztem valami mást, és csak a szemem sarkában villant meg egy buborék, mert pont úgy esett rá a fény. Nagyítóval már jobban lehetett látni. Hűtő csere után tökéletes lett.
Érdemes megnézni a fűtőradiátor környékét is, ott is vannak csodák nagyon sokszor.
Nehéz a hibakeresés, de még mindig jobban megéri, mint ötletszerűen cserélgetni alkatrészeket feleslegesen.
Ezek csak ötletek!!!

Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Giuntini2017-10-22 11:25:01 // 100847
Azért elgondolkoztam a hengerfej "hibán". Én tudom, hogy ez a motor jól lett megcsinálva és vigyáztam rá. 45 ezret mentem a generál óta odafigyelve. Nyáron vettem észre, hogy hideg motornál is szisszen mikor kinyitom a kiegyenlítő tartály kupakját. Észrevettem, hogy valamitől ha autópályán küldöm hiányzott a vízszintből. Megmutattam Alfa City-n Szatyinak, és mások is nézték; "ne nyitogasd azt a motorházat". Kiderítettem a szivárgást nagy nehezen, a váltó hőcserélőjének csövénél. Nehezen jött meg. Mikor levettük a haspáncélt kiderült hogy a hűtő alján is szivárog. A hőcserélő csövénél száraz, a hűtőbe meg hűtőtömítőt töltöttem. Azt mondták többen nem kellett volna. A motor alatt nem volt többé víznyom. A motor gyönyörűen jár, nem melegszik, nem füstöl, könnyen indul hidegen. Viszont folyamatosan mikor bemelegszik lemegy a szint minimumra. Úgy látom akkor, mikor kinyit a termosztát. A felső vízcső nem volt annyira kemény, mégis láttam puffadást. Ezt nem értem. Ha hidegen kinyitom a sapkát, a szint felmegy maximumra.
Ez az érthetetlen. Hengerfej hibánál melegedne a motor, és valóban fogyna a víz ahogy Sanyinál is. A kiegyenlítő sapkát kicseréltem, a rendszerből nem szivárog a víz, most már zártnak kell lennie. Nem buborékol a víz. Ha a nyomás megemelkedik, a kiegyenlítő sapkába épített szelepnek ki kell nyitnia, hogy a nyomás ne tegye tönkre a csöveket. És tolnia kellene kifelé a vizet. Az én esetemben ilyen nincs. Nem lehet a kiegyenlítő tartály környékén gáz? Nem lett kicserélve a generálnál, Szatyi mondta hogy nagyon trutyis volt, azzal a habos szarral ami a motorkárnál keletkezett. Ki lett mosva, de lehet hogy jobb lett volna kicserélni. Nem lehet valami más galiba?
Macccy2017-10-22 09:10:00 // 100846
Hja, izgis de már kíváncsi vagyok én is. Az a 7 mm pedig a ballonosabb gumi miatt több is lehet, mert többet tud összenyomódni.
Viszont ahogy nézem az időjárást, nemsokára pakolhatjuk is fel.
Kicsiadri11112017-10-22 00:26:03 // 100845
Még nem mivel csak augusztus óta van meg az autó :) ez volt hozzá. Ha jó a kalkulátor amit a neten találtam akkor az 50 el csak 0,69 cm vel kerul alacsonyabbra a kocsi, bár igen ahogy mondod kompromisszum. Eszrevettem hogy a TI nél minden mm számít :( :)
Haddel2017-10-21 23:05:04 // 100844
Én megtanultam a tetrisből,ha beilleszkedsz eltünsz😃😃
csokagm2017-10-21 22:55:14 // 100843
Nem túl izgalmas színösszeállítás:)
Haddel2017-10-21 22:52:41 // 100842
Ezt megnézem jövő hétvégén 😃
SOLI2017-10-21 22:30:18 // 100841
Szasztok,

Tudtok ajanlani egy helyet ahol a kopott ezustnkormanykozepet felujitjak?
Neztem bontoban , ill. egyeb helyeken csere-alkatreszt, de sajnos semelyik nem hibatlan.

Koszi
Liquid2017-10-21 21:05:17 // 100840
a fene se tudja, nem feltétlenül ET függő, a küllők belső oldalának a távolsága legyen legalább 6,5 cm a csavarok felfogatási síkjától
FRC2017-10-21 20:58:58 // 100839
Segítség!

17" 7,5J 45Et felmegy a nagyfékesre?
Liquid2017-10-21 20:32:55 // 100838
Nem a ballonossága miatt kell nagyobb átmérő, sőt ugratni se akarok vele, ellenben leér mindenhol. A tiéd nem TI, így elhiszem, hogy élhető ez a méret.
multizseti2017-10-21 20:22:32 // 100837
Köszönöm, nem túl jó hír.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-21 20:11:10 // 100836
Biztosan nem, most szedtem szét egy brera ülést ami elektromos.
multizseti2017-10-21 20:03:19 // 100835
Sziasztok!

Elektromosan állítható vezetőülés, ha nincs áram benne, akkor lehet manuálisan előre és hátra tologatni, mint a manuális ülésest?
SanyiJTD2017-10-21 19:51:31 // 100834
Kopott le az az undormany gumi , nehol mar fekete volt ahol a korpm kikapta. le van mar fenyezve, holnap osszerakas, meg szarad :)

Masodik kerdesre, passz.
Trombozis2017-10-21 19:44:32 // 100833
Mi lesz vele?


Balos tükör vásárlásnál van olyan, amire figyeljek, hogy ne vegyek meg? Valami majom letörte.
tirex2017-10-21 19:02:02 // 100832
Nekem 225/45 r18 a téli, teljesen jó. Nem kell ballonosabb gumi sztem. Bírja a gödröket is. 50- el felugrattam vele a padkára véletlenül és túlélte. :)
Smith2017-10-21 18:54:28 // 100831
Szétszdtem a 3-as műszercsoportot. LED van benne háttérvilágításként. 1 a turbo feliratnak, 1 a turbo ábrának, 1 a mutatónak, 1 pedig a skálának. Sajnos a mutatókat nem bírom leszedni, letörni meg nem akartam. Szóval így nem tudom, hogyan fogom kicserélni :(
Liquid2017-10-21 18:52:52 // 100830
használtad már ezzel a /45-tel? Mert még a 225/50 is kompromisszumos a TI-n
Liquid2017-10-21 18:51:49 // 100829
a 17-es a sokküllős gyári volt, a 18-as pedig Ronal R56
Liquid2017-10-21 18:49:25 // 100828
225/55R17 volt, most 235/45R18 lesz
Giuntini2017-10-21 18:34:53 // 100827
Szeretném kedden, minél előbb ennek pontot tenni a végére.
SanyiJTD2017-10-21 18:13:50 // 100826
En elhiszem, de minden jel erre utal sajnos. Majd kiderul. Mikor nezeted meg?
SanyiJTD2017-10-21 18:12:58 // 100825
Ez van mikor unatkozom. Mindig kitalalok valami hulyeseget :D
Giuntini2017-10-21 18:12:23 // 100824
Amit írtál nekem nem 1500 km alatt történt, hanem nyár óta ez a gyanúm csak most rosszabbodott. 10 ezer km folyamatos autópályán már rég tönkretette volna a hengerfejet. Mondom, nem hiszek el, hogy ez a motor hengerfejes. Ezt kérlek ne vedd bántásnak, csak én tudom, hogy ez a motor mennyire van dédelgetve.
Giuntini2017-10-21 18:07:01 // 100823
Figyeld meg, nem engedi a turbónyomást felszökni az egekbe. Igazad van, de én baromian vigyáztam erre a motorra. Én is amondó vagyok, hogy lehet hogy csak a hengerfej csavarokat kell utána húzni. Generál után 4000 km-el olajcsere volt. 15 ezrenként cserélem az olajat. Nem hajtom agyon. Melegítem és hagyom lehűlni a motort. Garázsban tartom. Mindent megadok neki. Én is úgy gondolom, hogy a hengerfej csavarokat kellene utána húzni. Aztán meglátjuk... Baromian nem egyértelmű a hibajelenség. A szakértők azt mondják hengerfej, kovéve azt aki csinálta. De ebben a motorban 45 ezer odafigyelt és karbantartott kilométer van.
SanyiJTD2017-10-21 17:48:42 // 100822
Az automatában mèg melegítő program is van.

Az micsoda, én erről még nem hallottam?
SanyiJTD2017-10-21 17:46:43 // 100821
Ha a kipuff gáz jelen lenne a kiegyenlìtőben, azt szagra is lehetne érezni.

Tévedsz, az enyémen semmit nem lehetett érezni.

A hengerfej hibánál azt olvastam, hogy drasztikusan fogy a víz.

Tévedsz, az elején nekem pár dl volt, és a végén is 1literrel mentem kb 200km-t.
Azt sem nevezném drasztikus fogyásnak ,pedig 5repedésem volt.

Ugyanakkor haverom 1.9-e hengerfejesen kb. 5km-t ment 1liter vízzel.

Felfoghatatlan hogy mi ez, mert a motor gyönyörűen jár. Ha ennyire beledolgozik a kipuff a hűtőrendszerbe, akkor fel kène forralnia vizet, vagy legalábbis kinyomná.

Fel is fogja forralni, és ki is fogja nyomni. Nekem kb 1500km alatt ért el erre a szintre.

Ezek a saját tapasztalataim. A kiegyenlítőbe meg tudják mérni ,hogy van-e kipuffogó gáz. Vidd el valahova, és végre pontot tehetsz az ügy végére.
Giuntini2017-10-21 17:46:30 // 100820
Köszi Gyuri! Egyébként én is gondoltam erre. Ez a motor nem lehet hengerfejes. Nálam senki sem tud jobban vigyázni a motorra. Melegítem, leállítás előtt mèg a városban is hagyom másodpercekig járni, autópálya után meg percekig. Az automatában mèg melegítő program is van. 150-160-as sebessèg meg nem hajtás ennek a motornak. Nem engedek semmit, levenni a hengerfejet. Èn is biztos vagyok, hogy csak a csavarokat kell utána húzni. 45 ezret mentem generál óta, a hengerdejet a Szakállèk csinálták, mint ahogy a motort is. Ezt a motort csakis a Szatyi ismeri, csak ő mondhat róla véleményt.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-21 15:50:39 // 100819
Szerintem használd, és majd kiadja. A motor összerakás után pár ezer km-el a hengerfej csavarokat utánhúztátok? A TD-nél pontosan ez bosszulta meg magát. Anno TZoli összerakta, de én ebben tudatlan voltam, ellenőrizni kellett volna pár ezer múlva és újra megfelelő nyomatékkal végig huzogatni.
5 év és 30e km múltán hasonló jelenség jött elő, fogyott a víz, és nem tudtam hol. A kupakon nyomta ki amúgy, ez a végére kiderült. Ahogy a végén az is, hogy keményedtek a csövek és akkor már a szint is tudott hol fent, hol lent lenni. Autópályán 3e-res fordulat felett 50km alatt megette a vizet (vagyis kinyomta). 80-nal battyogva meg semmi (!) nem fogyott belőle. Szagot különösebben nem éreztem, de kicsit "füstölgött" a kiegyenlítő járó motornál.

Szétszedettem teljesen. A tömítésen csak tippelni lehet azt a hangya pénisznyi helyet ahol talán beledolgozott a vízkörbe. De az is lehet, hogy elég lett volna még most is csak simán lehúzni a csavarokat. Már mindegy. Levett hengerfejnél megnéztem a motort, tetszett amit láttam (nulla kopás, látszik a gyári hónolás), úgyhogy hf felújítás, új csavarok, mindenhova új tömítés, új vezérlés. 3 hét múlva pedig megyek hengerfej csavarokat ellenőriztetni :-)
Giuntini2017-10-21 15:42:33 // 100818
Igazad van, erre is gondoltam.
Kicsiadri11112017-10-21 15:13:16 // 100817
akkor beszerzem ra a 225/50/17 meretet
Shadin2017-10-21 14:39:58 // 100816
Az a csóró méret :-(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak