159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-23 21:00:09 // 100885
QV felni nagyon cukor :)
Don Vito2017-10-23 20:48:22 // 100884
Uraim! Létezik, hogy ma este elkaptam egy regent az autópályán? Tempomatos 120-nál, kb. 2100-as fordulaton 10-10,2 l/100km körüli fogyasztást mutatott néhány percen keresztül (egyszer füstöt is láttam a szorosan mögöttem haladó autó fénykévéjében), majd szép lassan visszaállt 6,5-6,6 literre. (Ennél ugyan magasabb átmeneti fogyasztásról szoktatok írni, de az enyém csak 1.9...)
Érdekességképpen: kicsit később, amikor az eső felerősödött, intenzív ablaktörlőzésnél 7,5-7,7es fogyasztást mutatott a boadcomp. Ez tényleg az eső miatt lehetett?
Érdekességképpen: kicsit később, amikor az eső felerősödött, intenzív ablaktörlőzésnél 7,5-7,7es fogyasztást mutatott a boadcomp. Ez tényleg az eső miatt lehetett?
Haddel2017-10-23 20:23:27 // 100883
Nekem ez a felni nagyon tetszik.
Haddel2017-10-23 20:10:01 // 100881
Giuntini2017-10-23 20:05:40 // 100880
Lehet hogy Hardynak lesz igaza? Három napig nem indítottam be az autót. Kíváncsiságból most megtettem. Percekig járt a motor, a vízcső teljesen puha maradt. Ugye hengerfejességnél egy-két perc után keményednie kellene, hiszen a kipuff gáz dolgozik. Másik: a szívósor felől viszont kifújás szagot éreztem. Lehet, hogy szívósorral van valami gebasz? Pedig az is új, 45 ezer km van abban is. Lehet hogy a turbó hiba másfél éve "segített" a szívósornak?
Macccy2017-10-23 17:30:36 // 100879
Nekem az off B5 A4-esnek esett ki kompletten a féltengely a csuklóból, mert a csukló széthullott. Semmi hangja nem volt, balra fordultam és suuussshh, elforgott a difi. A bal oldal kiesett. Csukló 16e, meg porvédő meg melódíj ...
Ja az 410 ezer km-nél volt.
Ja az 410 ezer km-nél volt.
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-23 17:27:36 // 100878
Nem tudom, a TD-nél nem tudományoskodunk sokat :-) Egy szerelőre rábíztam, aki csinált már pár ilyet, ő mondta, hogy 1-2e km múlva mindenképp vigyem vissza emiatt. Hiszek neki, elég precízen, szépen összerakta a motort.
Ekkor fordult meg a fejemben, hogy lehet hogy itt követtem el a hibát. Frissen felrakott hengerfejjel hoztam el az autót 2011-ben, és igazán nem foglalkoztunk semmivel, csak használtuk. Egyedül a szelephézagokat és az adagolót ellenőriztettem. Valószínűleg idén, 30e km-rel később nem kellett volna szétszedni, ha akkor, pár ezer km-rel a vétel után, ellenőrizzük a hengerfej csavarokat is. Ennyi, mindig tanul az ember.
Ekkor fordult meg a fejemben, hogy lehet hogy itt követtem el a hibát. Frissen felrakott hengerfejjel hoztam el az autót 2011-ben, és igazán nem foglalkoztunk semmivel, csak használtuk. Egyedül a szelephézagokat és az adagolót ellenőriztettem. Valószínűleg idén, 30e km-rel később nem kellett volna szétszedni, ha akkor, pár ezer km-rel a vétel után, ellenőrizzük a hengerfej csavarokat is. Ennyi, mindig tanul az ember.
droberto2017-10-23 16:21:29 // 100877
WarbiRunner (Gyuri)2017-10-23 15:37:57 // 100876
Hát nem tudom... én biztos hogy megnézetném a hf csavarokat. A TD-nél sem volt semmi drasztikus addig, amig 3e fölött nem volt tartósan hajtva az autó. Kibírt egy Pádis túrát olyan szerpentinnel, hogy már a turbót féltettem, akkora terhelést kapott. Vizet nem kellett töltenem. Rá pár hétre autópályán mentünk a Selénia Rallyra, ott kezdett előjönni. Az autópályán 130 körüli tempóna végére liter számra ette a vizet. Aztán itt helyben használva újra semmit nem fogyott a szint.
Ha belegondolsz, hogy nálad 2500-on forog a motor pályán, sose fogod észrevenni. És nekem sem gőzölt a kipufogó, nem melegedett, csak már amikor szinte nulla víz volt benne. 30 fokban úgy araszoltunk át Budapesten, hogy alig volt víz a tartályban és épp hogy feljebb ment a hőfok, a ventillátor simán tudta kezelni a helyzetet.
Szóval szerintem sok a párhuzam, csak a 2.4-nél elég nehéz tartósan 3e fölött használni, így nagyon nagyon lassan adja ki magát a hiba.
Nem biztos persze, de gyanakodnék és megnézetném, hátha még időben lehet korrigálni, és megúszni egy szétszedést.
Ha belegondolsz, hogy nálad 2500-on forog a motor pályán, sose fogod észrevenni. És nekem sem gőzölt a kipufogó, nem melegedett, csak már amikor szinte nulla víz volt benne. 30 fokban úgy araszoltunk át Budapesten, hogy alig volt víz a tartályban és épp hogy feljebb ment a hőfok, a ventillátor simán tudta kezelni a helyzetet.
Szóval szerintem sok a párhuzam, csak a 2.4-nél elég nehéz tartósan 3e fölött használni, így nagyon nagyon lassan adja ki magát a hiba.
Nem biztos persze, de gyanakodnék és megnézetném, hátha még időben lehet korrigálni, és megúszni egy szétszedést.
mizooo2017-10-23 14:47:52 // 100875
De hát lassan 290 000 Km-nél mit várjak :)
mizooo2017-10-23 14:47:06 // 100874
Végül kimostam a belső részt és jobban átnézve van lógása :( nem is szereltem össze, holnap elviszem felújíttatni. Valószínűleg a 70-80 Km/h körüli remegést sem a kerék okozta, hanem ez...
pettinke2017-10-23 14:33:21 // 100873
nem lehet, hogy lóg valami gömbfej / szilent, és azoknak a minimális mozgása az extrém terhelés hatására túl nagy szabadságfokot hagyott a féltengelynek?
b00772017-10-23 11:56:06 // 100871
Igen olvastam itt a fórumon még korábban, hogy bmw tartót használtak, majd beszerzek azt én is ha eljutok oda egyszer :)
mizooo2017-10-23 11:33:05 // 100870
Sziasztok járt már így valaki?
Tegnap, minden előjel nélkül széthullott a bal féltengelyem belső része.
Egy jobbost dobtam és mivel a padka közel van tovább engedtem az autót mint szoktam mert sötét volt és eső, így alászedve sikerült egy fasza gödröt találnom.
Ezután baszott rázás és a kerékforgás ütemében csapdosás...
Ma lebontottam és látom, hogy gumiharang lecsavarodott a féltengely belsejéről és a csillag a csésze szélén látható.
A féltengelyt kiszerelve a csillag szépen visszament a csészébe és semmilyen hiba/lógás/sérülés nem tapasztalható.

Tegnap, minden előjel nélkül széthullott a bal féltengelyem belső része.
Egy jobbost dobtam és mivel a padka közel van tovább engedtem az autót mint szoktam mert sötét volt és eső, így alászedve sikerült egy fasza gödröt találnom.
Ezután baszott rázás és a kerékforgás ütemében csapdosás...
Ma lebontottam és látom, hogy gumiharang lecsavarodott a féltengely belsejéről és a csillag a csésze szélén látható.
A féltengelyt kiszerelve a csillag szépen visszament a csészébe és semmilyen hiba/lógás/sérülés nem tapasztalható.

Gergő2017-10-23 11:31:51 // 100869
Nem,2006 és 2007 közöttiek voltak.
droberto2017-10-23 11:11:38 // 100868
A tartó hüvelyről se feledkezz meg.
b00772017-10-23 10:50:56 // 100867
Sziasztok,
Vett már valaki utángyártott parkoló szenzort? Erre gondolok:
https://www.ebay.com/itm/New-For-Alfa-Romeo-147-156-159-166-GT-PDC-Parking-Sensor-735393479-Hot-Sale-/302354408124?epid=20007648601&hash=item4665ba22bc:g:LVQAAOSw44BYJR2A
Mivel be van kábelezve az autóm gondolkodok rajta, hogy beépítem előre és hátra is a gyári parkoló radart. Érdeklődtem az alkatrészek után és a szenzor a leghúzósabb bontottan 6e/db, ami már 8db esetén nem olcsó. De ha ennyiért jó minőséget lehetne kapni már megérné beépítenem.
Vett már valaki utángyártott parkoló szenzort? Erre gondolok:
https://www.ebay.com/itm/New-For-Alfa-Romeo-147-156-159-166-GT-PDC-Parking-Sensor-735393479-Hot-Sale-/302354408124?epid=20007648601&hash=item4665ba22bc:g:LVQAAOSw44BYJR2A
Mivel be van kábelezve az autóm gondolkodok rajta, hogy beépítem előre és hátra is a gyári parkoló radart. Érdeklődtem az alkatrészek után és a szenzor a leghúzósabb bontottan 6e/db, ami már 8db esetén nem olcsó. De ha ennyiért jó minőséget lehetne kapni már megérné beépítenem.
droberto2017-10-22 20:38:06 // 100866
Ahogy már említettem, akinek van lehetősége nyomáspróbázza le a rendszert.
Kell csinálni egy óratartót egy 6 vagy 10 bar-os manométerrel, kettős kizárással (1/2 gömbcsap).
Le kell venni a kiegyenlítőtartály.
Egy mezei szivattyúval deszt vízzel meg kell nyomni a vízkört 4-5 barral.
El kell zárni a csapokat.
Figyelni kell az esetleges nyomásesést,
illetve a szivárgásokat.
Kell csinálni egy óratartót egy 6 vagy 10 bar-os manométerrel, kettős kizárással (1/2 gömbcsap).
Le kell venni a kiegyenlítőtartály.
Egy mezei szivattyúval deszt vízzel meg kell nyomni a vízkört 4-5 barral.
El kell zárni a csapokat.
Figyelni kell az esetleges nyomásesést,
illetve a szivárgásokat.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-10-22 20:33:59 // 100865
A blokk a régi a hf-ed uj.. ha gatrepedeses akkor az kuka sajnos vagy hegesztik...
Giuntini2017-10-22 20:31:09 // 100864
Egyébként az 1,9 és a 2,4 ugyanaz a motor, csak egy hengerrel több van. Amikről beszélünk, egyiknek sem tudjuk az előéletét. Nálam már 4 hónapja tart, csőcsere, hűtőszivárgás, de a valós okra nem jöttünk rá. 10 ezer km alatt ha bármiféle hengerfej baja lenne, már megállt volna.
Giuntini2017-10-22 20:11:28 // 100863
Igen ezek a motorok hengerfejesek lehetnek, de nem 45 ezer kilométernél. Az enyém tulajdonképpen egy új motor. Én úgy érzem, hogy ez valami más. Nincs semmilyen keveredés és egyéb hiba. Át kell vizsgáltatnom.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-22 19:59:21 // 100862
Fl előttiek voltak?
Haddel2017-10-22 19:40:19 // 100861
Meglátogattam ma Chianti cimborámat,és bizony a hegyen már téli útviszonyok uralkodtak.Nem volt hülyeség már megejteni a téli átállást.



Gergő2017-10-22 19:39:17 // 100860
Hahó,nekem is ez volt a problémám a 2,4-nél,mint Guintininál,gátrepedés,Az ismerőseim körében volt 4 db 159 2,4 Jtdm,abból 3 tönkrement,2 hengerfejes lett,egyben pedig beállt az olajpumpa,ezzel tönkretéve a motort.Sajnos nagyon túlbonyolított egy szerkezet...
José2017-10-22 19:15:56 // 100859
Köszi miután elküldtem, eszembe jutott..:)
alfa155gyuri2017-10-22 19:09:00 // 100858
Van még pl gátrepedés a két szelep között és akkor az égéstérbe jut ha szívó oldaltól kezdődik akkor csak eltűnik az elején ha kipufogó oldal akkor nyomás lesz a tartályba és felforr.
Piritu - 1.000.0002017-10-22 19:05:59 // 100857
José2017-10-22 18:51:41 // 100856
És ha megkérdezhetem nálad mi volt a probléma okozója??
Giuntini2017-10-22 18:06:52 // 100855
Nekem a múlt héten történt, hogy erős fagyálló szagot éreztem, és a termosztát környékén a csövek alatt láttam beazonosíthatatlan szivárgást. Kikapcsoltam a klímakompresszort és megszűnt. Azóta sem láttam. Amit mondasz, ennek utána kell járnom.
Hardy2017-10-22 17:42:22 // 100854
Nekem a szivosorom repedt meg és ott keveredtek össze a dolgok. Aztán egy idő után már kifelé is jött a víz hála égnek. De kb. fél év kellett hozzá.
Hardy2017-10-22 17:26:30 // 100853
Ugyan ezek voltak a tüneteim. Vízfogyás tartályba kupak levételére vízszint felugrott és semmi nyom amin el indulhatunk. Én is már kezdtem hengerfejen gondolkodni. Aztán meglett a hiba oka ami orvosolva lett. Azóta nem fogy a víz.
Zselé2017-10-22 15:01:10 // 100852
Nekem még (erősen lekopogom...) sohasem volt hengerfejes diagnózisú autóm, de józan paraszti ésszel a vízfogyás két irányba mehet:
- Kifelé, és nyoma van a fagyállónak a blokkon, vagy akárhol
- Befelé, és keveredik az olajjal. Ebben az esetben viszont habosodik az olaj, és túrós a betöltő sapka, valamint hígul is...
Van még más lehetőség?
- Kifelé, és nyoma van a fagyállónak a blokkon, vagy akárhol
- Befelé, és keveredik az olajjal. Ebben az esetben viszont habosodik az olaj, és túrós a betöltő sapka, valamint hígul is...
Van még más lehetőség?
Giuntini2017-10-22 14:42:26 // 100851
Nem! Nem kell kivenni a motort! Viszont nálam csak akkor keményedik fel a cső, miután leállítottam. Ez érdekes.
José2017-10-22 14:28:36 // 100850
Téli 235/45 R18...
José2017-10-22 14:26:09 // 100849
Üdv Mindenkinek.
Jelen pillanatban ugyan ezzel a problémával küzdök én is sajnos.. :(
Nálam a tünetek szinte ugyan ezek voltak, fogyott a víz (de nem tudni hol) a felső vízcső már kb 2 perc járatás után felkeményedik, atartályból eltűnik a víz de ahogy a kupakot meglazítom felszökik a vízszint. A motor nem melegszik, olaj nem vizes a víz nem olajos(mármint ami benne marad),viszont most utolsó alkalommal nálam már megjelent a fehér gőz a kipufogóból autópályás használat közben.. ugyhogy én(mi) ebből gondoljuk h hengerfej-problémával állunk szemben.. Viszont lenne a hengerfej levétellel kapcsolatban egy kérdésem.. Igaz az hogy úgy kezdődik a művelet hogy motor ki??
Jelen pillanatban ugyan ezzel a problémával küzdök én is sajnos.. :(
Nálam a tünetek szinte ugyan ezek voltak, fogyott a víz (de nem tudni hol) a felső vízcső már kb 2 perc járatás után felkeményedik, atartályból eltűnik a víz de ahogy a kupakot meglazítom felszökik a vízszint. A motor nem melegszik, olaj nem vizes a víz nem olajos(mármint ami benne marad),viszont most utolsó alkalommal nálam már megjelent a fehér gőz a kipufogóból autópályás használat közben.. ugyhogy én(mi) ebből gondoljuk h hengerfej-problémával állunk szemben.. Viszont lenne a hengerfej levétellel kapcsolatban egy kérdésem.. Igaz az hogy úgy kezdődik a művelet hogy motor ki??
blackbird002017-10-22 12:51:54 // 100848
Szia!
Szerintem nem ott van a hiba. A tágulási tartályodnak semmi baja, és a kupaknak sincs. Ez egy zárt rendszer, ami nyomás alatt dolgozik. Természetes, ha nyomás marad benne még hidegen (hidegen vacuum). Ezért hívják zártnak:))) A kupak is csak bizonyos nyomás felett nyit, alatta zárt.
Viszont ez annyiból rossz hír, hogy a rendszer hidegen tuti nem ereszt sehol, ami valóban hengerfej hibára utal. Persze melegen más a helyzet, ott a hőtágulás miatt szinte bárhol folyhat, ami viszont azonnal el is párolog.
Nekem volt olyan hűtő hibám, hogy csak egy év alatt találtam meg a baját. Az illesztésnél eresztett, de olyan picit, hogy nyoma nem volt. Csak véletlenül vettem észre egyszer, amikor járó motornál ellenőriztem valami mást, és csak a szemem sarkában villant meg egy buborék, mert pont úgy esett rá a fény. Nagyítóval már jobban lehetett látni. Hűtő csere után tökéletes lett.
Érdemes megnézni a fűtőradiátor környékét is, ott is vannak csodák nagyon sokszor.
Nehéz a hibakeresés, de még mindig jobban megéri, mint ötletszerűen cserélgetni alkatrészeket feleslegesen.
Ezek csak ötletek!!!
Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Szerintem nem ott van a hiba. A tágulási tartályodnak semmi baja, és a kupaknak sincs. Ez egy zárt rendszer, ami nyomás alatt dolgozik. Természetes, ha nyomás marad benne még hidegen (hidegen vacuum). Ezért hívják zártnak:))) A kupak is csak bizonyos nyomás felett nyit, alatta zárt.
Viszont ez annyiból rossz hír, hogy a rendszer hidegen tuti nem ereszt sehol, ami valóban hengerfej hibára utal. Persze melegen más a helyzet, ott a hőtágulás miatt szinte bárhol folyhat, ami viszont azonnal el is párolog.
Nekem volt olyan hűtő hibám, hogy csak egy év alatt találtam meg a baját. Az illesztésnél eresztett, de olyan picit, hogy nyoma nem volt. Csak véletlenül vettem észre egyszer, amikor járó motornál ellenőriztem valami mást, és csak a szemem sarkában villant meg egy buborék, mert pont úgy esett rá a fény. Nagyítóval már jobban lehetett látni. Hűtő csere után tökéletes lett.
Érdemes megnézni a fűtőradiátor környékét is, ott is vannak csodák nagyon sokszor.
Nehéz a hibakeresés, de még mindig jobban megéri, mint ötletszerűen cserélgetni alkatrészeket feleslegesen.
Ezek csak ötletek!!!
Persze Mindenki azt csinál, amit akar!
Giuntini2017-10-22 11:25:01 // 100847
Azért elgondolkoztam a hengerfej "hibán". Én tudom, hogy ez a motor jól lett megcsinálva és vigyáztam rá. 45 ezret mentem a generál óta odafigyelve. Nyáron vettem észre, hogy hideg motornál is szisszen mikor kinyitom a kiegyenlítő tartály kupakját. Észrevettem, hogy valamitől ha autópályán küldöm hiányzott a vízszintből. Megmutattam Alfa City-n Szatyinak, és mások is nézték; "ne nyitogasd azt a motorházat". Kiderítettem a szivárgást nagy nehezen, a váltó hőcserélőjének csövénél. Nehezen jött meg. Mikor levettük a haspáncélt kiderült hogy a hűtő alján is szivárog. A hőcserélő csövénél száraz, a hűtőbe meg hűtőtömítőt töltöttem. Azt mondták többen nem kellett volna. A motor alatt nem volt többé víznyom. A motor gyönyörűen jár, nem melegszik, nem füstöl, könnyen indul hidegen. Viszont folyamatosan mikor bemelegszik lemegy a szint minimumra. Úgy látom akkor, mikor kinyit a termosztát. A felső vízcső nem volt annyira kemény, mégis láttam puffadást. Ezt nem értem. Ha hidegen kinyitom a sapkát, a szint felmegy maximumra.
Ez az érthetetlen. Hengerfej hibánál melegedne a motor, és valóban fogyna a víz ahogy Sanyinál is. A kiegyenlítő sapkát kicseréltem, a rendszerből nem szivárog a víz, most már zártnak kell lennie. Nem buborékol a víz. Ha a nyomás megemelkedik, a kiegyenlítő sapkába épített szelepnek ki kell nyitnia, hogy a nyomás ne tegye tönkre a csöveket. És tolnia kellene kifelé a vizet. Az én esetemben ilyen nincs. Nem lehet a kiegyenlítő tartály környékén gáz? Nem lett kicserélve a generálnál, Szatyi mondta hogy nagyon trutyis volt, azzal a habos szarral ami a motorkárnál keletkezett. Ki lett mosva, de lehet hogy jobb lett volna kicserélni. Nem lehet valami más galiba?
Ez az érthetetlen. Hengerfej hibánál melegedne a motor, és valóban fogyna a víz ahogy Sanyinál is. A kiegyenlítő sapkát kicseréltem, a rendszerből nem szivárog a víz, most már zártnak kell lennie. Nem buborékol a víz. Ha a nyomás megemelkedik, a kiegyenlítő sapkába épített szelepnek ki kell nyitnia, hogy a nyomás ne tegye tönkre a csöveket. És tolnia kellene kifelé a vizet. Az én esetemben ilyen nincs. Nem lehet a kiegyenlítő tartály környékén gáz? Nem lett kicserélve a generálnál, Szatyi mondta hogy nagyon trutyis volt, azzal a habos szarral ami a motorkárnál keletkezett. Ki lett mosva, de lehet hogy jobb lett volna kicserélni. Nem lehet valami más galiba?
Macccy2017-10-22 09:10:00 // 100846
Hja, izgis de már kíváncsi vagyok én is. Az a 7 mm pedig a ballonosabb gumi miatt több is lehet, mert többet tud összenyomódni.
Viszont ahogy nézem az időjárást, nemsokára pakolhatjuk is fel.
Viszont ahogy nézem az időjárást, nemsokára pakolhatjuk is fel.
Kicsiadri11112017-10-22 00:26:03 // 100845
Még nem mivel csak augusztus óta van meg az autó :) ez volt hozzá. Ha jó a kalkulátor amit a neten találtam akkor az 50 el csak 0,69 cm vel kerul alacsonyabbra a kocsi, bár igen ahogy mondod kompromisszum. Eszrevettem hogy a TI nél minden mm számít :( :)
Haddel2017-10-21 23:05:04 // 100844
Én megtanultam a tetrisből,ha beilleszkedsz eltünsz😃😃
csokagm2017-10-21 22:55:14 // 100843
Nem túl izgalmas színösszeállítás:)
SOLI2017-10-21 22:30:18 // 100841
Szasztok,
Tudtok ajanlani egy helyet ahol a kopott ezustnkormanykozepet felujitjak?
Neztem bontoban , ill. egyeb helyeken csere-alkatreszt, de sajnos semelyik nem hibatlan.
Koszi
Tudtok ajanlani egy helyet ahol a kopott ezustnkormanykozepet felujitjak?
Neztem bontoban , ill. egyeb helyeken csere-alkatreszt, de sajnos semelyik nem hibatlan.
Koszi
Liquid2017-10-21 21:05:17 // 100840
a fene se tudja, nem feltétlenül ET függő, a küllők belső oldalának a távolsága legyen legalább 6,5 cm a csavarok felfogatási síkjától
FRC2017-10-21 20:58:58 // 100839
Segítség!
17" 7,5J 45Et felmegy a nagyfékesre?
17" 7,5J 45Et felmegy a nagyfékesre?
Liquid2017-10-21 20:32:55 // 100838
Nem a ballonossága miatt kell nagyobb átmérő, sőt ugratni se akarok vele, ellenben leér mindenhol. A tiéd nem TI, így elhiszem, hogy élhető ez a méret.
multizseti2017-10-21 20:22:32 // 100837
Köszönöm, nem túl jó hír.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-10-21 20:11:10 // 100836
Biztosan nem, most szedtem szét egy brera ülést ami elektromos.