Ha csak ennyi lenne, akkor bármi jó lenne ami kicsi :-) Nyilván más a sebességérzet, de a TD-ben pont nem a gyorsan menés a jó. Abban a használat érzete jó, a gépszerűsége közvetlensége.
A 146 jtd.. hát az meg a mai napig hiányzik, azt meg nagyon nem vetném össze egy Ka- val :-D Miért nem gyártottak abból 5 hengeres 2.0 20v szívó benzinest... olyanom lenne örökre :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-12 19:08:03 // 99155
Giuntini2017-09-12 18:18:43 // 99154
2,4-es tulajok felé lenne kérdésem. Megjött a cső ami az Egr hőcserélőbe menne. De csak egy könyök ami a fém Y-ból jön ki. Egyszerűen nem lehet belatni. Elképzelhető hogy egy másik gumicsőbe megy bele? Egyszerűen nem értem, gyari és a száma is az.
RomeoOne2017-09-12 18:14:53 // 99153
Kicsit szaladgáltam az asszony új Ford Ka-jával. Gondoltam pörgetem kicsit, hogy a 7ezerig számozott fordulatszámmérő soha nem megy 2ezer fölé, ha ő használja. Nem is néztem a sebességmérőt, de úgy 120-nak tippeltem. Gondoltam fékezni knée, csak 70-es tábla van. Lenézek a műszerre: 85 km/h... Ahha, szóval valami ilyesmit érezhet warbi a 146-ban :DDD
antonov2017-09-12 14:25:37 // 99152
Hát a kis leírás szerint igen, mert azt írja, hogy "activated at steady speed in gears 3-6".
Én nem érzek különbséget manuálban sem, S-em meg nincs. : ) Lehet, hogy más 2.4-nél a váltó progija.
Kipróbálni oké, birtokolni nem biztos, hogy lenne kedvem, főleg mikororra lecsorog az én árszintemre. : ) Már így is visszasírom kicsit az egyszerűsége az 1.7 D Tipót (ami ugye erős rokonságban van az általad kedvelt 145/146 párossal). 2 év alatt egy vízcső kellett bele meg hátra egy fékmunkahenger. Jó kis városi szaladgálós volt az 57 lóerejével.
Én nem érzek különbséget manuálban sem, S-em meg nincs. : ) Lehet, hogy más 2.4-nél a váltó progija.
Kipróbálni oké, birtokolni nem biztos, hogy lenne kedvem, főleg mikororra lecsorog az én árszintemre. : ) Már így is visszasírom kicsit az egyszerűsége az 1.7 D Tipót (ami ugye erős rokonságban van az általad kedvelt 145/146 párossal). 2 év alatt egy vízcső kellett bele meg hátra egy fékmunkahenger. Jó kis városi szaladgálós volt az 57 lóerejével.
Csabi2017-09-12 14:24:27 // 99151
A karakterisztika tényleg nagyon fontos, és nem lehet állandó...Gondolok itt arra amit írtál is, hogy pl a legérzékenyebb állásban már simogatni kell a gázpedált ha tartani akarom a sebességet, és marha érzékeny.. Városban tök jó, de hosszútávon nem játszik...Gondolom ezért is kapcsolható, ami miatt kiüti a remapot.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-12 14:01:27 // 99150
Én is olvastam már ezt, de ma tényleg minden alkalommal 35-nél lehetett érezni ahogy lockolt. 100km/h körüli egyenletes gurulás után gyorsításkor néha rajta lehet kapni, hogy valamit csinál a váltó, ami nem váltás. Ilyenkor lehet hogy old?
Az is érdekes, hogy a manuális módban mennyire más az egész, szerintem olyankor lockol és úgy is marad. Direktebben ugrik, normális motorfék van. Lehet hogy ez is káros, de a legjobb üzemmód egy rendes autózáshoz. D-ben kényelmes, élmény mentes, S-ben feleslegesen idióta, M-ben állat jó. Meg még annál is jobb :-)
Tényleg kíváncsi lennék egy 'rendes' 8 gangos automatára szép nagy hideg fém fülekkel. Lehetőleg amikor rápöccintek, csak egy icipicit durrogjon vissza a kémény is hátul :-)
Az is érdekes, hogy a manuális módban mennyire más az egész, szerintem olyankor lockol és úgy is marad. Direktebben ugrik, normális motorfék van. Lehet hogy ez is káros, de a legjobb üzemmód egy rendes autózáshoz. D-ben kényelmes, élmény mentes, S-ben feleslegesen idióta, M-ben állat jó. Meg még annál is jobb :-)
Tényleg kíváncsi lennék egy 'rendes' 8 gangos automatára szép nagy hideg fém fülekkel. Lehetőleg amikor rápöccintek, csak egy icipicit durrogjon vissza a kémény is hátul :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-12 13:42:28 // 99149
Az oké, de ez itt az Alföld tengersík vidéke.
Próbáltam ma úgy vezetni, hogy nem veszem ki N-be, de nem megy. :-) Használom ahogy kényelmes, részemről ennyi :-)
Abban nem hiszek, hogy baja lesz a váltónak az N-től (főleg amennyit városban megyek) Hiszen minden D, P és R kapcsoláshoz is át kell húzni N-en.
Próbáltam ma úgy vezetni, hogy nem veszem ki N-be, de nem megy. :-) Használom ahogy kényelmes, részemről ennyi :-)
Abban nem hiszek, hogy baja lesz a váltónak az N-től (főleg amennyit városban megyek) Hiszen minden D, P és R kapcsoláshoz is át kell húzni N-en.
antonov2017-09-12 13:23:14 // 99148
Szerintem nem lehet ezt így kijelenteni hogy 35-nél lockol. Több összetevője van ennek. És én is így tapasztalom. Az az af-40-re vonatkozik:
Lock up
The torque converter clutch is activated at steady speed in gears 3-6 when there is no need for any torque amplification. The slipping in procedure is regulated by comparing the speed on the input shaft with the engine speed obtained from ECM via the high speed bus. Lock up will not work at temperatures below 15°C (59°F). If the brake is depressed or acceleration increases, the function will be activated.
Lock up
The torque converter clutch is activated at steady speed in gears 3-6 when there is no need for any torque amplification. The slipping in procedure is regulated by comparing the speed on the input shaft with the engine speed obtained from ECM via the high speed bus. Lock up will not work at temperatures below 15°C (59°F). If the brake is depressed or acceleration increases, the function will be activated.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-12 13:14:27 // 99147
egyéb iránt meglestem én is lámpánál, szerintem a rovar aisin nem rakja üresbe a cuccot x mp után kicsit felengedem a féket egyből kúszik, N-be rakásnál nincs alapjárat csökkenés sem
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-12 12:53:08 // 99146
had kússzon az a dolga :DDD
a féket amúgy is mindig nyomom lámpánál 2x jöttek belém hátulról lámpánál az első esetben nem nyomtam a féket össze törött az autó eleje is, a második esetben nyomtam a féket csak a hátulja kapott... persze mindenki azt csinál amit akar de itt fehérvárott ritka a sík egyenes azt rühellem a legjobban mikor az előttem levő nem nyomja a féket és rámgurul ...
a féket amúgy is mindig nyomom lámpánál 2x jöttek belém hátulról lámpánál az első esetben nem nyomtam a féket össze törött az autó eleje is, a második esetben nyomtam a féket csak a hátulja kapott... persze mindenki azt csinál amit akar de itt fehérvárott ritka a sík egyenes azt rühellem a legjobban mikor az előttem levő nem nyomja a féket és rámgurul ...
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-12 12:24:46 // 99145
No, Giuntini, ma a városban mászkáltam, figyeltem, hogy mit művel a váltó. A lockup tényleg 35-nél kapcsol ki is, be is :-)
Az üresbe rakás témában elbizonytalanodtam. Az N-el kiválasztott üres és az amit magától kapcsol álló helyzetben biztosan más.
Kísérlet : D-ben megállok a lámpánál, de szinte rögtön 1-2 másodpercen belül lelépek a fékről. Ekkor érződik, hogy meg sem szűnik a vonóerő, tehát a fék felengedése közben határozottan elindul.
Megint megállok, most várok kicsit többet, és engedem fel a féket lassan. Sokkal tovább fel lehet engedni a féket, nincs az a határozott vonóerő. Viszont van vonóerő, mert egy ponton túl engedve a féket nagyon finoman megmozdul az autó. Még tovább engedve egyszer csak érződik ahogy "sebességbe teszi" magát. Nem mondanám rántásnak, de érezhető. Ekkor elkezd újra határozottan kúszni.
Végül újra megállva, újra előidézve azt az alig vonóerőt, kibillentettem N-be. Mivel alig, de álltam a féken, kicsit bólintva megállt.
A tényleges üres tehát az N, a váltó valami mást csinál amikor megszünteti a kúszást.
Az üresbe rakás témában elbizonytalanodtam. Az N-el kiválasztott üres és az amit magától kapcsol álló helyzetben biztosan más.
Kísérlet : D-ben megállok a lámpánál, de szinte rögtön 1-2 másodpercen belül lelépek a fékről. Ekkor érződik, hogy meg sem szűnik a vonóerő, tehát a fék felengedése közben határozottan elindul.
Megint megállok, most várok kicsit többet, és engedem fel a féket lassan. Sokkal tovább fel lehet engedni a féket, nincs az a határozott vonóerő. Viszont van vonóerő, mert egy ponton túl engedve a féket nagyon finoman megmozdul az autó. Még tovább engedve egyszer csak érződik ahogy "sebességbe teszi" magát. Nem mondanám rántásnak, de érezhető. Ekkor elkezd újra határozottan kúszni.
Végül újra megállva, újra előidézve azt az alig vonóerőt, kibillentettem N-be. Mivel alig, de álltam a féken, kicsit bólintva megállt.
A tényleges üres tehát az N, a váltó valami mást csinál amikor megszünteti a kúszást.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-12 12:12:08 // 99144
A Fabia-nknál tapasztaltam meg, hogy mennyit számít az érzékeny gázpedál. Becsapós nagyon, az biztos. A gázpedál 50%-tól abban az autóban semmit nem csinált már. Hogy én mennyit dühöngtem miatta :-D Rendesen rugdostam a kis szerencsétlen műanyagpedált és közben ilyesmiket mondtam neki: mennnyél máááár te nyo-mo-rult :-D
Pedig egész fickós kis autónak érződött, pont emiatt a csalás miatt.
Egy hátulütője van még, főleg nem tempomatos autóknál. Autópályán begörcsöl a vádlid 50km alatt :-)
A 146-nál is játszottam gázpedál karakterisztikával, és pont az autópályás kényelem miatt volt nehéz ott is belőni. Végül a rugón is kellett feszíteni, hogy meg legyen a "bowdenes" feeling, a kellő pedál ellenerő, de mégis azonnali reakció.
Egyébként meg bowden rulez :-P
Pedig egész fickós kis autónak érződött, pont emiatt a csalás miatt.
Egy hátulütője van még, főleg nem tempomatos autóknál. Autópályán begörcsöl a vádlid 50km alatt :-)
A 146-nál is játszottam gázpedál karakterisztikával, és pont az autópályás kényelem miatt volt nehéz ott is belőni. Végül a rugón is kellett feszíteni, hogy meg legyen a "bowdenes" feeling, a kellő pedál ellenerő, de mégis azonnali reakció.
Egyébként meg bowden rulez :-P
Csabi2017-09-12 11:41:49 // 99143
Ma kapott az autó egy Novitec GP1 pedálBoxot. Már régóta foglalkoztatott vajon mit lehet elérni, minden teljesítmény növelés nélkül, csak az érzékekre hagyatkozva...az eredmény meglepő...
Aki nem ismerné, annyit csinál a pedalbox, hogy a gázpedál pozicióját változtatja meg az ECU számára...ergo ha 10%ra nyomod le a pedált akkor a boxxal a vezérlőegység azt hiszi, hogy 50%-ra nyomtad le, pedig csak 10en van ugye...Szóval ennyi a trükk, de nagyon hatásos, bármennyire hihetetlen.
Az autó sokkal jobban ugrik,így érzed, mert alig nyomod a gázt :) Váltáskor épphogy gázra lépsz már megindul, mintha nem is lenne turbó-lyuk...A kép egy Powerrail 5-el lesz teljes, a kettő együtt nagyon erős lehet,az viszont még várat magára :)
Három fokozatú, aminek visszajelzéséről egy LED gondoskodik....
fehér:gyári állapot;
zöld :+40% érzékenység;
piros:+70%
beszerelve, a gázpedál csatijára kell dugni, egyszerű 2perces művelet, magát a dobozt szépen el lehet dugni a középkonzol "alagsorában" , a kapcsolót pedig a kormány körül tetszőleges helyre
Csináltam egy videót is alapjáraton, fix gázpedál állásnál, hogyan is működik...
1000-es fordulatra állítottam a fordulatot, majd kapcsoltam, jött a +40% és a +70%
Video
Totalcar is írt róla
Nagy előnyének tartom, hogy kapcsolható 3fokozatban valamint a dobozban egy potméterrel állítható +- irányban az érzékenység, így még jobban személyre szabható...eladható, nem kell az ECU-t turkálni, kiszerelni miatta....
Egy hátránya van, ami felhozható ellene azaz ára 200€, viszont ha szerencséd van használtan lényegesen olcsóbban megvehető.
Aki nem ismerné, annyit csinál a pedalbox, hogy a gázpedál pozicióját változtatja meg az ECU számára...ergo ha 10%ra nyomod le a pedált akkor a boxxal a vezérlőegység azt hiszi, hogy 50%-ra nyomtad le, pedig csak 10en van ugye...Szóval ennyi a trükk, de nagyon hatásos, bármennyire hihetetlen.
Az autó sokkal jobban ugrik,így érzed, mert alig nyomod a gázt :) Váltáskor épphogy gázra lépsz már megindul, mintha nem is lenne turbó-lyuk...A kép egy Powerrail 5-el lesz teljes, a kettő együtt nagyon erős lehet,az viszont még várat magára :)
Három fokozatú, aminek visszajelzéséről egy LED gondoskodik....
fehér:gyári állapot;
zöld :+40% érzékenység;
piros:+70%
beszerelve, a gázpedál csatijára kell dugni, egyszerű 2perces művelet, magát a dobozt szépen el lehet dugni a középkonzol "alagsorában" , a kapcsolót pedig a kormány körül tetszőleges helyre
Csináltam egy videót is alapjáraton, fix gázpedál állásnál, hogyan is működik...
1000-es fordulatra állítottam a fordulatot, majd kapcsoltam, jött a +40% és a +70%
Video
Totalcar is írt róla
Nagy előnyének tartom, hogy kapcsolható 3fokozatban valamint a dobozban egy potméterrel állítható +- irányban az érzékenység, így még jobban személyre szabható...eladható, nem kell az ECU-t turkálni, kiszerelni miatta....
Egy hátránya van, ami felhozható ellene azaz ára 200€, viszont ha szerencséd van használtan lényegesen olcsóbban megvehető.
tdemeter2017-09-12 10:45:02 // 99141
Osztom! Rengeteg helyen voltam már az olaszoknál, de Szicíliában messze a legtöbb alfa van mint bárhol máshol:)
tdemeter2017-09-12 10:43:22 // 99140
Köszi azért :)
tirex2017-09-12 08:55:15 // 99139
Ogen. Gyanus hogy minden tárcsa szar lenne
Tocke2017-09-12 08:09:13 // 99138
Amiket írtál, onnan is lehet vezérelt 12v-ot nyerni, én speciel a hármas műszercsoport csatijából hoztam el egy szálat. A színét már meg nem mondom de egy multiméter tudja.
Macccy2017-09-12 07:04:54 // 99137
Biztos a faék! :)
https://youtu.be/CI2idMaCZ4M
https://youtu.be/CI2idMaCZ4M
Giuntini2017-09-11 23:16:13 // 99136
A kuplungja esett szét ha jól emlékszem, de majd megnézem mégegyszer. A káromkodassal és a hisztivel kapcsolatban ki kell ábrandítanom titeket, szicíliai dialektusban ordibált, és a negyedét ha értettem. A masik mondta folyamatosan, hogy ne örjöngjön, hívjon autómentőt, de ő ordibalt hogy most költött rá egy rakas pénzt. Nekem ez a hiszti nagyon művinek hatott.
Dömpi (il dottore)2017-09-11 22:44:26 // 99135
Mikor tanítasz mdg végre olaszul? Én is szetetnék így káromkodni!!!😁
Tomi Stark2017-09-11 22:25:37 // 99134
Szicíliában sok mindent láttam, de ideges embert egyet se. Meg idegen rendszámú autóból is max. 1000 ből 1 -et. Viszont a 159 - es állomány 10% a ott van, meg úgy egyébként rengeteg Alfa.
Angelo Bianco2017-09-11 22:06:12 // 99133
Ha valaki téli gumit keresne...
Dunlop Winter Sport 3D 225/50R17
Dunlop Winter Sport 3D 225/50R17
Csabi2017-09-11 21:32:17 // 99132
Valaki tudja a hátsó ablaktörlő-rúgó cikkszámát, mintha valaki rendelt volna régen, de nem találom, sem eperben...
Ha ezen felül valaki, a hátsó csomagtartó zártakaró kis fedelének a cikkszámát is tudja, akkor VTT18-on kap tőlem egy üveg pálinkát! ;)
Ha ezen felül valaki, a hátsó csomagtartó zártakaró kis fedelének a cikkszámát is tudja, akkor VTT18-on kap tőlem egy üveg pálinkát! ;)
vexdecore2017-09-11 21:27:41 // 99131
Sziasztok.
A rádiót cserélem. Egy viszonylag egyszerű JVC-t teszek bele. Viszont úgy néz ki kell egy gyújtásra kapcsoló 12V.
A középső konzol már nyitva, csak ki kell választani a megfelelő vezetéket. Milyen színű kábel? ( általában sárga vagy piros szokott lenni)
És honnan a legjobb átvinni (gyújtáskapcsoló, klíma, esetleg van a BluMe-n is, az lenne a legjobb talán)?
A rádiót cserélem. Egy viszonylag egyszerű JVC-t teszek bele. Viszont úgy néz ki kell egy gyújtásra kapcsoló 12V.
A középső konzol már nyitva, csak ki kell választani a megfelelő vezetéket. Milyen színű kábel? ( általában sárga vagy piros szokott lenni)
És honnan a legjobb átvinni (gyújtáskapcsoló, klíma, esetleg van a BluMe-n is, az lenne a legjobb talán)?
ZoliNix2017-09-11 21:25:25 // 99130
Takarítsd le a map szenzort. Valószínű tiszta korom, de gondolom dugózásnál úgy is kiveszed. Egy éve nincsenek lapátkáim és egerem. Kicsit mintha nehezebben indulna meg, viszont a map érzékelőjén csak egy kis olajfilm van és semmi korom.
tdemeter2017-09-11 21:19:47 // 99129
Engem is érdekel, tedd meg plíz hogy lefordítod nekünk min akadt ki ennyire ?
:) :) :)
:) :) :)
SWut2017-09-11 21:02:26 // 99128
Sziasztok!
Az estét ePER és a cikkszámok társaságában töltöttem, és sikerült kikukázni azt a szerencsétlen rugót, ami felől délután érdeklődtem.
Sikerült találnom 2017-es online ePER-t, amit be is linkeltem, hátha jól jön valakinek. Ezt a linket berakom a kedvenceim közé is. ( A felület valószínű csak Google Chrome böngészővel működik)
Az estét ePER és a cikkszámok társaságában töltöttem, és sikerült kikukázni azt a szerencsétlen rugót, ami felől délután érdeklődtem.
Sikerült találnom 2017-es online ePER-t, amit be is linkeltem, hátha jól jön valakinek. Ezt a linket berakom a kedvenceim közé is. ( A felület valószínű csak Google Chrome böngészővel működik)
Sztingo2017-09-11 20:41:18 // 99127
Nekem nem rég lett ledugózva már levoltak szakadva alapjárat ingadozás megszünt ,jobb gázreakcio jobb a fogyasztás.
Gondolom mert már kap normálisan levegőt a motor, végülis nem jobb lesz csak közelebb áll a normál üzemállapothoz .
Gondolom mert már kap normálisan levegőt a motor, végülis nem jobb lesz csak közelebb áll a normál üzemállapothoz .
MateE3e2017-09-11 20:36:13 // 99126
Igen azokra gondolok.Egyébként okozhat kormolást ha szétugrik a levegőáram szabályozó rész?Brutálul kormolt és ingadozott a turbónyomásom.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-09-11 20:15:06 // 99125
Eladó alfa gondos Olasz gazdától :)
Shadin2017-09-11 19:59:59 // 99124
Ez egy vérbarom :-D
Shadin2017-09-11 19:49:54 // 99123
Egyikre sincs hatással. Már ha a lapátkákra gondolsz.
alfa155gyuri2017-09-11 19:23:05 // 99122
Sziasztok!
Aki Xadozza az autóját óvatosan tegye a másodjára cserélek turbót két különböző autón beöntés után kb 20 perc alatt ment tönkre mindkét autó turbója a csavarban lévő szűrő eldugulása miatt.
Nem vagyok xado ellenes 159-be is tettem és nem lett baja,de kettő egyértelműen ez után döglött meg.
Aki Xadozza az autóját óvatosan tegye a másodjára cserélek turbót két különböző autón beöntés után kb 20 perc alatt ment tönkre mindkét autó turbója a csavarban lévő szűrő eldugulása miatt.
Nem vagyok xado ellenes 159-be is tettem és nem lett baja,de kettő egyértelműen ez után döglött meg.
Macccy2017-09-11 19:17:14 // 99121
Erre nekem is egyből bevillogott a cigó detektorom, pedig láthatóan olasz, csak a nem a reneszánsz ágról
Apropó! :))
https://www.youtube.com/watch?v=Qhv-E36ecjQ
Apropó! :))
https://www.youtube.com/watch?v=Qhv-E36ecjQ
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-11 19:11:12 // 99120
erre mondják, hogy cigó olasz :DDD
MateE3e2017-09-11 18:32:48 // 99118
Szívósor ledugózás utáni tapasztalat valakinek?Fogyasztás vagy erőben valami változás?
Kazes☻2017-09-11 18:29:23 // 99117
Nem nagyon kell ezt fordítani... ! :DDD
RomeoOne2017-09-11 18:12:08 // 99115
Giuntini, fordíts! :D
yani🍀2017-09-11 17:06:46 // 99114
Liquid2017-09-11 16:00:16 // 99113
illeve fordítva :) Jobbon a lányok
Liquid2017-09-11 15:56:32 // 99112
ezt de szépen megfogalmaztad :) Ugyanez van nálunk is, csak annyiban módosítva, hogy az autó bal oldalán ülnek a lányok, így onnan mindig a minimumhoz közelebbi érték jön, míg jobb hátulról gyakorlatilag ánnandóan full jel :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-11 15:47:33 // 99111
Nálam ingerküszöb kontroller van. Az alap min és max érték az anyós ülésen állítódik be , a két érték közti a szabályzás hátulról jön. :-) Mind a min és max értéket csak a hátsó kontrollerek tudják bármelyik irányba módosítani :-D
Gyapi Ɨ|ѯ2017-09-11 14:55:13 // 99110
köszi a válaszokat, akkor még megpróbálom átmosni nagynyomásúval - a lelkiismeretem megnyugtatása végett - aztán csere, bontottat nem is próbálok ezek alapján....
antonov2017-09-11 14:00:42 // 99109
Más baja nem lehet mint hogy eltömődik. : ) Ultrahangos mosó?
RomeoOne2017-09-11 13:52:48 // 99108
A francot. Nincs azon semmi finom lyuk, csak egy vízszintes rés. Nem is értem, hogy mi tud elbaszódni rajta, de mégis képes rá.
antonov2017-09-11 13:49:56 // 99107
Gondolom mivel nagyon finom permetet csinál ezért nagyon apró lyukak vannak rajta, ami bármi szeméttel eltömődhet.
RomeoOne2017-09-11 13:41:46 // 99106
Én amikor lefújattam a motorháztetőt, utána b.szódott el az egyik (ugye le voltak ragasztva). Átmostuk vízkőoldóval is, tűvel is belepiszkáltunk, de semmi különbség nem volt. Csere után viszont rendben volt.