sty2017-09-16 21:07:09 // 99235
Álló autónál próbáltam. A fényérzékelöt akartam állitani mert kicsit borongós idöben sem kapcsolja be a lámpát. Meg is találtam de bárhova állitom nem müködik megfelelöen. ill a biztonsági öv figyelmeztetö hangját akartam még kikapcsolni de azt nem találtam meg
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 21:03:22 // 99234
Azért a 90-es években a prémium(szerű) autó még nagyköbcentis benzines volt. Így értem :-) Vezettem anno Omega MV6-ot, Vento VR6-ot. Tudták azok is a mindent kikerül érzést. Ma ezek helyett ülünk 2.4 dízelben. Nem egészséges trend :-)
Piritu - 1.000.0002017-09-16 20:55:47 // 99233
Sok menüpont csak álló autónál jön elő.
sty2017-09-16 20:53:00 // 99232
Olyan kérdésem volna én ha megnyomom az index karon a menü gombot nálam csak 3 lehetöséget kinál fel. Több videoban meg sokkal több menüpont van, ez mitöl függ?
Giuntini2017-09-16 20:29:52 // 99231
Osztom, nekem a 2.5-ös Croma a 115 pacival nagyon jól ment, Viszonylag keveset fogyasztott, és kormolt, mikor odaléptél. Cserébe viszont igénytelen volt, 7500 km-enként kellett benne olajat cserélni, turbó csere vagy felújítás ismeretlen volt. 30 ezrenként kellett ellenőrizni a szelephézagokat és ennyi. 200 volt a vége, és 11 mp alatt volt százon. Kulturálatlanabb volt a motor működése mai szemmel, zajos, büdös, de mellette igénytelen, ahogy az olasz mondja "longevole", vagyis hosszútávfutó. 400 ezernél kellett kuplungot cserélnem, és 450 ezerrel adtam el, olajat nem fogyasztotta, és nem volt leszedve a hengerfeje. Vezérlést 50 ezrenként cseréltem benne. Ma elvették a dízel lényegét. Az igénytelenséget és a megbízhatóságot. A mai dízeleknél 200 ezernél nagyon súlyos problémák keletkezhetnek. Dpf okozta bajok, turbó, hengerfej stb. Mégis, csodálatos dolog egy ilyen öthengeres szörnyet vezetni. Ma a KUL felé is ezt megmutatta Balatonlelléről a kaposvári úton. Előzés? Az meg micsoda? Ennél az autónál kikerülésnek számít. 80-ról nem is vált vissza, hanem elintézi 5.-ben, és mire ránézek a km órára 140, és már az automata 6.-ban van. Ezek a mai dízelek olyat tudnak, amire a benzinesek a downsizing keretében képtelenek. Még jó hogy az Alfa ebbe nem lépett bele, és a benzinesek olyanok, amilyennek egy Alfánál lennie kell. Természetesen a Giuliáról beszélek.
Amit írtál a 90-es évekről, azt nem osztom. Olaszországban az autók 80%-át dízel motorral adták el, akkor volt a legnagyobb dízel robbanás. Akkor jöttek be a kis dízel motorok, nem fogyasztottak, és mindenki dízelt vett. Ennek következménye a mai megszorítás, sőt utálat a dízelek ellen. Teljesen alkalmatlanná tették a mai dízeleket a városi használatra. A 2,4 fuldoklik a városban. Egyre jobban hajlok afelé, hogy a városi használatra veszek egy 145 TS-t, jó áron.
Amit írtál a 90-es évekről, azt nem osztom. Olaszországban az autók 80%-át dízel motorral adták el, akkor volt a legnagyobb dízel robbanás. Akkor jöttek be a kis dízel motorok, nem fogyasztottak, és mindenki dízelt vett. Ennek következménye a mai megszorítás, sőt utálat a dízelek ellen. Teljesen alkalmatlanná tették a mai dízeleket a városi használatra. A 2,4 fuldoklik a városban. Egyre jobban hajlok afelé, hogy a városi használatra veszek egy 145 TS-t, jó áron.
SWut2017-09-16 19:40:10 // 99229
Sajnos a képernyőképet nagyon le kicsinyíti, azt max e-mailben tudom elküldeni olvasható méretben.
SWut2017-09-16 19:34:29 // 99228
Shadin2017-09-16 18:57:01 // 99227
Szerintem a kártya hw azonosítója és a rajta lévő térkép együtt adják a hozzá tartozó azonosítót. Próbáltam ezer módon klónozni a kártyát és nem ment a regisztráció.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 17:53:20 // 99226
Én azt gondolom, hogy borzasztó nagy tévút volt az elmúlt két évtized motorfejlesztése környezetvédelmi szempontból. A 90-es évek autóipara jórészt korrekt műszaki termékeket kínált, ésszerű műszaki paraméterekkel. A dízel kormolt akkor is, de az a mainál láthatóbb, cikibb korom tized ennyire volt káros, mint amit ma a levegőbe nyomnak a modern dízelek. A dízelek előnyei akkor is nyilvánvalóak voltak, jó nyomaték, alacsony fogyasztás. Egy 1.6-os benzinmotornak jó alternatívája lehetett egy 1.9-es turbódízel már 20 éve is. És ott kellett volna megállni.
Akinek prémium nagyon erős mások felett álló autó kell, fizesse meg a fogyasztásban, de ne szívjon az árok parton, mert prémium autóban gondolkodott. Így volt tiszta. Most ott az álomkép, hogy 200 lovat alig kell etetni. Aztán kiderül, hogy üzemanyagot sem kér olyan keveset, de alkatrészt azt gazdagon. Át lettünk b--va. :-)
No mindegy. Az én szívem nagyon erősen húz vissza a benzinszagú 90-es évekbe :-D Csak ugye az már lassan tényleg az elme őrült veteránosok mezsgyéje :-)
Lehet egyszer elborulok teljesen én is és az az autó fog itt állni a beállóban amire mindig is vágytam... Egyelőre nyúl voltam hozzá, inkább vállaltam be egy rosszhírű gonosz dízelt. Szóval én is hibás vagyok, ez van :-D
Akinek prémium nagyon erős mások felett álló autó kell, fizesse meg a fogyasztásban, de ne szívjon az árok parton, mert prémium autóban gondolkodott. Így volt tiszta. Most ott az álomkép, hogy 200 lovat alig kell etetni. Aztán kiderül, hogy üzemanyagot sem kér olyan keveset, de alkatrészt azt gazdagon. Át lettünk b--va. :-)
No mindegy. Az én szívem nagyon erősen húz vissza a benzinszagú 90-es évekbe :-D Csak ugye az már lassan tényleg az elme őrült veteránosok mezsgyéje :-)
Lehet egyszer elborulok teljesen én is és az az autó fog itt állni a beállóban amire mindig is vágytam... Egyelőre nyúl voltam hozzá, inkább vállaltam be egy rosszhírű gonosz dízelt. Szóval én is hibás vagyok, ez van :-D
TáDé2017-09-16 17:37:00 // 99225
Egy kérdésem lenne: A TI elsőfék (330 mm-es féktárcsával és piros féknyereg) fékbetétének nem tudja valaki megmondani a gyári kódját. A tárcsáét megtaláltam (51767384), de az EPER-ből nem tudom kivarázsolni a fékbetétét ... :(
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 17:25:12 // 99224
A kérdés az, hogy ha van egy klón másolat a kártyáról, az egyiket átírod a másik fej hw azonosítójára, akkor működik e mindkettőn. Persze valamennyire elméleti a dolog, hisz lassan tényleg semmi értelme 2011-es térképeket 2012-esre cserélni :-)
Shadin2017-09-16 16:41:15 // 99223
Is-is. A kártya kódjával és a fej hw azonosítójával kell a navigation.com-on regisztrálni. Át lehet a már aktiváltat is írni, mert én is átírtam Pisti autójába az én régimet.
Macccy2017-09-16 16:30:06 // 99222
Így van mert túl jó a hatásfoka, kellett már valamit rontani rajta. :) Nem amúgy értem én az NOx dolgot és nem is örülök, hogy érezni parkolóban betolatva szélcsendben, meg mélygarázsban a szagát. De most van az, hogy vagy korommal teszem légzőszervi- és látvány allergiássá a körülöttem lévőket és mellette még többet is fogyasztok, vagy füstmentesen hatékonyabban gurul az autó, cserébe nem járatom városi környezetben csak amennyit muszáj, mert a NOx méreg. Erre igyekszem ügyelni.
csokagm: Nem zavar jön e belőle bármi is télen, gondolom a gőzre gondoltál, teljesen mindegy, hidd el az átlag bámészkodó észre se fogja venni, azt se vette észre senki, hogy leragasztottam Pattex Duct Tape -pel a bal hátsó ablakot 3 csíkban, amikor leszakadt az emelő. Shadin tanúsíthatja! :)
csokagm: Nem zavar jön e belőle bármi is télen, gondolom a gőzre gondoltál, teljesen mindegy, hidd el az átlag bámészkodó észre se fogja venni, azt se vette észre senki, hogy leragasztottam Pattex Duct Tape -pel a bal hátsó ablakot 3 csíkban, amikor leszakadt az emelő. Shadin tanúsíthatja! :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 15:56:10 // 99221
EGR off után egyértelműen csökken a kormolás, mivel több a levegő az égéshez. Az egr azért van, mert a nagy légfelesleggel történő jó hatásfokú égés végterméke sok NOx. Ezért az egér a légfelesleget a lehető legkisebbre veszi (ami box mellett, vagy chippelve már hamar kevés), plusz növeli a beáramló gáz hőmérsékletét.
Ezen a két módon rontja a hatásfokot, közben drasztikusan csökkenti a NOx kibocsátást. A kormolás növekszik, de azt meg rábízzák a dpf-re.
Kiírt egr mellett nekem sokkal ritkábban regenerál.
Sajnos a jó hatásfokra belőtt dízelmotor mára már nem kívánatos konstrukció..
Ezen a két módon rontja a hatásfokot, közben drasztikusan csökkenti a NOx kibocsátást. A kormolás növekszik, de azt meg rábízzák a dpf-re.
Kiírt egr mellett nekem sokkal ritkábban regenerál.
Sajnos a jó hatásfokra belőtt dízelmotor mára már nem kívánatos konstrukció..
csokagm2017-09-16 14:16:44 // 99220
Én most cseréltem kipuffot, de engem is lebeszéltek róla. Ha csinálod csináld rendesen.
Télen gáz amikor csak az egyikből jön valami:)
EGR off óta kevesebb a füst, ezt jól értem?
Télen gáz amikor csak az egyikből jön valami:)
EGR off óta kevesebb a füst, ezt jól értem?
Macccy2017-09-16 14:03:40 // 99219
Nemkormoseeez. De tényleg! Eddig se volt az, de EGR öff óta már annyi füst se jön ki, amennyi nemkormolja. De majd olyat választok a bontóban direkt amelyiken azért van kis ráégett koksz :)
Amúgy ezt többeknél láttam, fura is volt, miért csak 1 kipuba dugtak kivezető csövet a műszakin ... :D
Amúgy ezt többeknél láttam, fura is volt, miért csak 1 kipuba dugtak kivezető csövet a műszakin ... :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-09-16 13:58:39 // 99218
És akkor az egyik kipuf vég kormos lesz a másik meg csilli villi?
Macccy2017-09-16 11:02:37 // 99217
Én is ezt néztem és szerintem a válasz Igen, az az oldal kipattintós és mögötte elég sok hely van, főleg ha csak csövet akarsz, bár kérdés, hogy át tudod e csövezni a jobb oldalig. Nekem más tervem van, sokkal egyszerűbb, az ilyen kis 4 hengereseknek úgyis kár az anyagért, nem kell annyi kipuff, meg nehéz is mint a sár. Viszont a bontóból megpróbálok venni gyári kipuff véget, csak a véget, látszatnak, a lökös mögött van hely ahogy néztem, egy konzolt felfogatni valahova, zárt csővég hozzáfogat, kész. Faszán fog kinézni, olaszosan villantósan :)
Smith2017-09-16 10:18:15 // 99216
Egy gyors kérdés, nekem a 2.0-n a hátsó lökhárítón a jobb oldali kipuff helye is MINTHA meglenne. Ott azt csak ki kell pattintani és akkor úgy néz ki mint a bal oldal és mehet a cső? Kezd szétrohadni a dob, és többek tanácsára nem lesz dob csak cső, és akkor már hajlíttatok úgy, hogy dupla legyen :) Ha már egyszer... Tudom, jobb lenne ha megnézném, de esik, én meg ágyban vagyok :D
Marseus2017-09-15 23:01:50 // 99215
Ahogy megismertem a ribancot,tartok tőle lesz komolyabb is.:-)
Macccy2017-09-15 22:40:37 // 99213
afrikai vagy európai ...??
Liquid2017-09-15 22:26:37 // 99212
Liquid2017-09-15 22:09:14 // 99211
[TROLL ON]
mennyi a töketlen fecske repülési végsebessége? :D
[TROLL OFF]
mennyi a töketlen fecske repülési végsebessége? :D
[TROLL OFF]
Macccy2017-09-15 22:03:27 // 99210
Legközelebb nehezebbet kérdezz ;)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-15 22:00:39 // 99209
Ha próbálva, akkor felesleges küzdelem. Lehet, hogy nem az SD kártyához, hanem az autóhoz van kódolva. Az hihetőbb, ha a navinak van hw azonosítója.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-15 21:34:00 // 99208
már próbálva... egy kóddal egy navin tud csak menni... de várjuk a fejleményeket
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-15 21:13:26 // 99207
Az SD kártyának szerintem nincs hw azonosítója, szóval ha valami egyedivé teszi, akkor az a kártyán van. Nem tudom lehet e SD kártyát klónozni szektorról szektorra, de gondolom úgy működnie kell a dolognak.
Marseus2017-09-15 20:18:40 // 99205
Kösszépen a halálpontos definiciót. Most értem haza és a garázsban csak bevilágítottam az első állító karra és lám a karocska lefittyent a gömbölyű fejről,de ezt majd reggel..még1szer köszönöm a gyors segítséget így már pofonegyszerű. Köszönöm forrasr-nak és Multizseti-nek is.:-)
emGéza2017-09-15 19:48:13 // 99204
... hát eddig bírta ! :-(
Ma beálltam az udvarra és pár perc múlva már nem indult .
4-5 próbálkozásig még kattant az önindító aztán már az sem . Utána már a műszerek se .
Hiba üzenet is érkezett . Rámértem ! Akku fesz. 10,8 V !!!
Köszi Exide ezt csodálatos "kétésfélévet" , amit bírtál .
Holnap szép Magyar , friss , ropogós , új , és gyártási időt is beazonosítható aksi lesz helyette.
Ma beálltam az udvarra és pár perc múlva már nem indult .
4-5 próbálkozásig még kattant az önindító aztán már az sem . Utána már a műszerek se .
Hiba üzenet is érkezett . Rámértem ! Akku fesz. 10,8 V !!!
Köszi Exide ezt csodálatos "kétésfélévet" , amit bírtál .
Holnap szép Magyar , friss , ropogós , új , és gyártási időt is beazonosítható aksi lesz helyette.
Csabi2017-09-15 18:51:37 // 99203
Köszi, 12-es az enyém is:)
Gondolom a kártyához van a kód, és nem másolható. Bár nem ártana kipróbálni, mert ha működne, akkor lehetne osztani a 200€-t :)
Gondolom a kártyához van a kód, és nem másolható. Bár nem ártana kipróbálni, mert ha működne, akkor lehetne osztani a 200€-t :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-15 18:39:29 // 99202
2012-esem van, ha segítség (kód is hozzá). Sokkal okosabb nem lesz tőle mondjuk. A 4-esen simán hiányzik róla Szolnok környékén az elkerülő, de Szentendre felé is a mezőn kell menni egy darabig :-) Viszont Budapesten még eddig nagyon jól navigált.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-15 18:30:33 // 99201
de hát az nem gyári :DDD a rovarnál meg ingyé van a frissítés :DDD
Shadin2017-09-15 15:42:18 // 99200
A pio-ba 8 eur volt a 2016-os :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-15 15:24:43 // 99199
de legalább nem adják occóé :DDD
Shadin2017-09-15 14:47:19 // 99198
Nem is mert '13 Q4 :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-15 14:15:21 // 99197
Shadind kérdezd meg, megvette a legutolsót és pont ugyan az, mint a 2010-es :DDD
Csabi2017-09-15 13:31:14 // 99196
2015 negyedik negyedév-i térképet adnak, kell hogy frissítsék, meg hát ez nem nagy cucc... Viszont az ára+ hogy a navi 15évvel ezelőtti szinten van, az ciki :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-15 12:56:09 // 99195
nincs, hiába másolod kódot kér... az újabb térkép pont ugyan az, mint a 2009-es :D :D :D nincs frissítés hozzá... ezért mondtam a gyári navi 2ft-ot nem ér :(
multizseti2017-09-15 12:53:27 // 99194
Tied már Instant Nav vagy minek nevezik.
multizseti2017-09-15 12:52:22 // 99193
Enym nem SD kártyás, cd van hozzá, azt kell pendrive-ra telepíteni és utána pendrive-on van a cucc, az megy az usb portba.
Macccy2017-09-15 12:50:33 // 99192
A xenon lámpák érzékelői vezetői bal oldalon vannak.
Az első tengelyé az első kerékdobba benézel és jobbra fent a felső-hátsó lengőkarhoz csatlakozik, kis konzolon, műanyag kar. A hátsó tengelyé a bal hátsó kerék előtt, lefekszel, bedugod picit a fejed az emelési pont mellett és az érzékelő a keresztstabilizátor-rúdra van szerelve, a műanyag karja egy fix fémkonzolhoz csatlakozik. A te esetedben valószínűleg az első szenzor karja lesz letörve, annak a dolga lenne a lámpát "felbólintani" amikor elöl berugózik a futómű. Ha a kar lóg az kirugózott állapotot feltételez, ezért letekeri a motor.
MES/FES vagy AlfaOBD valóban tudja diagnosztizálni, de csak ha módosított ELM interfészed van, vagy ha rendelkezel az A1 (zöld) átalakítóval.
Az első tengelyé az első kerékdobba benézel és jobbra fent a felső-hátsó lengőkarhoz csatlakozik, kis konzolon, műanyag kar. A hátsó tengelyé a bal hátsó kerék előtt, lefekszel, bedugod picit a fejed az emelési pont mellett és az érzékelő a keresztstabilizátor-rúdra van szerelve, a műanyag karja egy fix fémkonzolhoz csatlakozik. A te esetedben valószínűleg az első szenzor karja lesz letörve, annak a dolga lenne a lámpát "felbólintani" amikor elöl berugózik a futómű. Ha a kar lóg az kirugózott állapotot feltételez, ezért letekeri a motor.
MES/FES vagy AlfaOBD valóban tudja diagnosztizálni, de csak ha módosított ELM interfészed van, vagy ha rendelkezel az A1 (zöld) átalakítóval.
Csabi2017-09-15 12:39:43 // 99191
SD kártyán megvan egész Európa...de nem tudom ezzel mit lehet kezdeni...mármint, ha átmásolom egy másik SD kártyára a tartalmat akkor működni fog? Most néztem 200€ a legújabb frissítés 15/Q4 térképekkel :D
Van ennek más járható útja?
Van ennek más járható útja?
multizseti2017-09-15 12:24:57 // 99190
Blue and Me Nav-hoz nincs valakinek térképe? Sajnos nekem csak Benelux van.
multizseti2017-09-15 12:23:44 // 99189
MES vagy FES valamelyikével rá lehet csatlakozni a lámpákra, az megmondja mi a gond. Manuálisat állítsd be a lámpát, ha este közlekedsz, amíg nem találod meg a hibát.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-15 09:10:08 // 99188
hát ezen már meg sem lepődöm
antonov2017-09-15 08:59:17 // 99187
55195625-t rendeltél?
Giuntini2017-09-15 08:52:05 // 99186
Ismét bizonyságot tett az Alfa "tökéletes" alkatrészellátása. Az Egr hőcserélő cső csomagolásán is a 2,4 cikkszáma volt feltüntetve, viszont sz 1,9-ét küldték. Nem értem, hogy lehet ez... Amikor felújítottak a motort egy horror volt az alkatrész. A korona "ékköve" a lendkerék csavar volt. Fanzasztikus az Alfa, de ami van az alkatrészek körül az horror. A 159-hez jó minőségű utángyártott kevés van, a gyári alkatrészek ára horror.