Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2017-09-11 13:33:11 // 99105
Így igaz és senkinek sincs róla fogalma miért ilyen amilyen :-( Én a harmadik 159-est fogyasztom és nálam mindig szar volt a spricni. A csere után is...
antonov2017-09-11 13:22:17 // 99104
Ha eperbe beírod az alvázszámodat akkor mutatja melyik való bele.
antonov2017-09-11 13:08:38 // 99103
Szerintem csak a megállás utáni hajtáslánban maradt feszültség miatt van más hangja.
Liquid2017-09-11 13:05:53 // 99102
Nekem nincs fogyasztáscsökkentőm, csak akusztikus menetstabilizátorom :)
És két fogyasztásnövelő a hátsó ülésen :)
RomeoOne2017-09-11 12:33:02 // 99101
Az én fogyasztáscsökkentőm nem olyan hatásos, 7 liter alá még sosem tudtam levinni vele. Pedig egy egy rizikós előzésnél szokta osztani a tocikat :DDD
Smith2017-09-11 12:16:50 // 99100
Gondolatátvitellel is tudja számolni az kanyarodási ívet :D Ezért is kérdeztem, hogy akkor inkább semmi csík ne legyen rajta, ha nem tud működni.

Másik, fogyi téma, akku levételtől 2 héten át garázsból ki-be mászkálás minden nap, utána pedig 500km hegyen völgyön, város, falu, és most itt tartunk... :D Hozzáteszem, végig ott ült mellettem a világ legjobb fogyasztáscsökkentő megoldása :D

SWut2017-09-11 11:59:26 // 99099
Sziasztok!

Valaki a közelmúltban cserélt esetleg hátsó rugót TI futóműves autóban?

Tudjátok esetleg milyen méretű rugó kell ehhez a változathoz?
Van estleg valakinek eladó?

Köszönöm a segítséget
Morfiusz Cédula2017-09-11 11:55:00 // 99098
Nekem is más érzés, ha kézzel rakom N-be, vagy a féket taposom és D-ben marad. Mintha kézzel N-be rakva, utána kevésbé feszülne a szerkezet. Én ennek ellenére nem nagyon szoktam macerálni a kart, inkább nyomom a féket. Ha nagyon feszülős, akkor pár mm-et kicsit felengedem a féket, az autó éppen csak, hogy megmozdul , majd újra taposom.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-11 11:41:27 // 99097
Neten utána olvastam, legtöbb helyen azt írják, hogy az előválasztó mechanikája kikophat, de egyébként nem okozhat semmi más gondot. Részemről ez logikusnak hangzik.
Az előválasztó karban mikrokapcsolók vezérlik a váltót. Én semmi különbséget nem látok aközött, ha az ECU jele teszi üresbe, vagy egy kapcsoló jele.

Ennek ellenére elképzelhető, hogy van különbség. Érzésre ugyanis nekem pont a kézzel kapcsolt állapot a tehermentesebb. Simán fékre is üresbe teszi, de mégis valamiért mintha csak félig tenné készülve a visszakapcsolásra. Nem tudom, ilyesmi érzet, egy hangyányival morgósabb az alapárat, mintha kézzel kiteszem. Ha egyszer valaki elmagyarázza a tényleges különbséget, akkor majd el tudom dönteni, hogy árt, vagy nem. :-)
Az olajcserével is így van, az egyik váltós esküszik az átmosásosra, a másik azt mondja, hogy csak a koszt mossuk bele. Én elvittem egy értelmes, intelligens szerelőhöz. Nem sajnált negyed órát, elmagyarázta, hogy mit és miért fog csinálni. Bátran hagytam ott neki az autót :-D
Lehet elmegyek hozzá és megkérdezem mi a véleménye erről az N-be rakós témáról :-)
Gyapi Ɨ|ѯ2017-09-11 11:33:58 // 99096
Üdv Cartársak!
Az ablakmosó spricnik el vannak állítódva. Egyik nagyon le, másik nagyon fel spriccel.
Jól tudom, hogy ezeket nem lehet állítani, csak cserélni?
Giuntini2017-09-11 10:51:52 // 99095
Ismétlem, nem tesz jót a váltókar toszogatása. Ezt váltósok mondták. Ez automata. Mindent magától megcsinál. Nem véletlen, hogy magától kiteszi N-be. Hidd el, ártasz ezzel neki! De te tudod...
Piritu - 1.000.0002017-09-11 10:05:32 // 99094
Én meg megnyugodtam, mert három nap Bp után 8,2 lett a fogyi a Giuliettaval. :-)
Shadin2017-09-11 08:25:04 // 99093
Vagy ha szar akkor írják elő 120k-nként a cseréjét!
Shadin2017-09-11 08:24:08 // 99092
RSS-ben jön a TC és egyszer csak ezt találtam :-)
Shadin2017-09-11 08:23:20 // 99091
Amit linkeltem az ilyen magától ívet tudó cucc :-)
Persze minden CAN összeköttetés nélkül.
Tudnak ezek a kínaiak...
Zolibácsi2017-09-11 08:13:40 // 99090
Páromnak kölcsön adtam a kocsit megint, mert ez állt kinn. 6.8-as fogyasztással hozta vissza megint... Tuti hogy velem van a baj és nem tudok autót vezetni :)
Hardy2017-09-10 21:54:46 // 99089
Annyira szar hogy nálunk kb 70 autóból 30 lett kukás mert nem kell még láncot cserélni. De racsesztek mert még garanciásak voltak. Így cseréltek motort. Meg a maradekba 150 nél láncot.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-10 21:32:11 // 99088
Mai sztori, Enká, ha véletlenül erre jársz és olvasod, figyelj :-D A nagyobbik lányom kérdezgetett az autókról, hogy a használtakat kik, miért adják el, hiszen még működnek, jók, akkor minek másik ? Hát mondom jobbat szeretne helyette aki eladja. Pár másodperc csend.
Na jó, de akkor a feketét miért adták el nekünk? Hát mondom pont ezért, egy jobbat szeretett volna helyette a gazdája.
Erre a válasz?
Na de ennél nincs jobb!
Extra aranyos volt :-D
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-10 21:08:53 // 99087
Ezért használom úgy, ahogy :-)
Liquid2017-09-10 21:06:29 // 99086
akkor *nem :)
Ezek szerint vagy benézett valamit, vagy nemtom :)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-10 21:00:50 // 99085
drasztikusan? :))) Vetekszik a JTS láncszett árával na jó olcsóbb a fosvágenhez az ugy láncszett VVt kerékkel csak 120e...a gyári VVt kerék 160e/db ...jól levitték az árát :DDDD
Liquid2017-09-10 20:56:37 // 99084
annyit nem vezettem automatát, hogy ehhez hozzá tudja szólni, de valahol olyan szerinte mint a manuálisnál nyomni a féket, vagy kitenni üresbe. Én biztos kitenném. Amúgy meg igencsak rühellem azokat akik állnak a féken és vakítanak a féklámpával.
Liquid2017-09-10 20:54:49 // 99083
Kolega mondta, hogy a fócvágennél meglépték. Levitték a láncszett árát drasztikusan, besimerve hogy egy szar és szíj-csere periódusban cserélendő. Árban is ott van kb. A TFSI-knél.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-10 20:54:07 // 99082
a rovar aisin szerintem nem rakja ki N-be állásnál
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-10 20:50:58 // 99081
De ha úgy is kiteszi N-be, akkor a különbség nem annyi, hogy fékpedálon állás helyett kart kattintok? A váltóban ugyanaz történik, szóval így nézve kinek hogy tetszik, tök mindegy. :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-10 20:41:32 // 99080
feleslegesen koptatja az ember a kuplungokat... én nyomom a féket és ennyi ...múltkor kiraktam a lámpánál N-be aztán zöld lett nyomom a gázt és bőg a motor aztán semmi :DDD
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-10 20:33:36 // 99079
Hát nem tudom. Kínában, Tajvanon sokat utazok automatás kocsikban, figyelem hogy vezetnek akik eleve ehhez vannak szokva. Simán kiteszik N-be, akár még gurulás közben a lámpa előtt.
Nekem is így kényelmes, nem gondolom hogy egy alapfunkció használata ártana. De mindegy is, pont ezt nem akarom ennél az autónál. Hogy a használat élvezete helyett a műszaki dolgaira figyeljek állandóan. Elég nekem a dpf-re őrangyalkodni :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-10 20:19:06 // 99078
mercikben vagy fordnál elmegy 4 kilót a láncszett tervezés és anyag kérdése, örök olaj nincs ...
Smith2017-09-10 20:12:43 // 99077
A kormányállás szerintem canbus-on olvasható, a fordulót meg be lehetne a kamerának állítani, de 40 dodóért ez nem fog ilyet tudni :)

Legalább a csíkokat ki lehet kapcsolni? Vagy oda van betonozva?
RomeoOne2017-09-10 20:09:18 // 99076
Valószínűleg ennyire örök a sosem cserés váltóolaj is :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-10 20:07:49 // 99075
azért ez nem az autó hibája, ha nem a gyáré miért nem csinálnak egy olyan lánchajtást ami elmegy 3 kilót vagy legalább mondanák, hogy 150e-nél cserés... ez a szánalom
Hardy2017-09-10 19:38:54 // 99074
Én annyira megszoktam a másiknál hogy ebbe is raktam gyárit. Ráadásul lökhárítót se kellett cserélném hozzá.
Piritu - 1.000.0002017-09-10 19:14:20 // 99073
Hogy te mi mindent el nem olvasol! :-O
:-D
csokagm2017-09-10 19:00:56 // 99072
Esetleg ha tudná a kormányallast es az auto forduloszoget akkor tudná, de nem tudom, hogy lehetne megoldani.
alfa155gyuri2017-09-10 18:54:29 // 99071
Olyat sajnos nem csinál csak egyenesen állnak a színek de jól betájolható.
Shadin2017-09-10 18:25:18 // 99070
Shadin2017-09-10 18:25:00 // 99069
És az automatikus kanyar ív jelzés hogy a francba műxik? Mitől?
alfa155gyuri2017-09-10 17:58:09 // 99068
Én is ilyet szereztem,szuper
Roll19832017-09-10 16:30:17 // 99067
Rendben, kíváncsi vagyok rá.
sty2017-09-10 16:06:33 // 99066
Nekem is angol és német van, gondoltam hátha van hozzá
Ildiko2017-09-10 14:28:42 // 99065
Szia! Nekem angol és német van. Magyarral sajnos még nem találkoztam.
Giuntini2017-09-10 12:57:57 // 99064
Igen, sohasem veszem ki. Azt mondják nem tesz jót neki. Ha megállsz, pár másodperc múlva kiteszi N-be. Mikor lekapod a lábad, autpmatikusan D-be rakja.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-10 12:39:52 // 99063
Az annyira a kulcsszó :-) Egyébként hiába rakja ki, más a motor hangja, mintha kézzel kirakom N-be.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-10 11:58:55 // 99062
Jövö 7en itt a Tibi...
sty2017-09-10 11:37:34 // 99060
Srácok gyári navihoz nincs valakinek magyar nyelvü lemeze?
antonov2017-09-10 11:01:08 // 99059
Pár másodperc után kirakja magától N-be, utána nem kell annyira állni a féken, a lényeg hogy a féklámpa világítson.
Roll19832017-09-10 10:51:45 // 99058
Kíváncsiságból megnéztem ezt a tatabányai TI-t. Hollandiából érkezett, óra szerint 177e km. Számomra gusztustalan, ha egy autóban cigiznek, hát ebben ezt nagyüzemben tolták, undorító szaga van. Kormánya az éleknél és a váltó bőrőzése is elég kopott, a vezetőülés szintén zenész, a többi ülés hibátlan szóval valaki egyedül használta. A motorvédőjét a földön húzza, egyik hátsó parkradar be van rajta nyomva és csálén is áll a hátsó lökhárítója. Na mindegy, ennyiért én nem veszek dohányzószobát. :)

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.0_jtdm_16v_distinctive_szervizkonyv_ti_felszereltseg-11777249


Smith2017-09-10 10:48:29 // 99057
A GPS érdekes dolog ennél a készüléknél, azon kívül, hogy beállítja az időt, egyelőre más hasznát nem látom. Talán valami külső modullal tudna rendes navigációt, de az egyelőre engem nem izgat, mindig WAZE-t használok. De ezen végülis most tudok Apple térképet használni, vagy ha Androidost dugnék rá akkor Google maps-t.

A TRIP adatokat a műszerfal közepén is lehet nézegetni (eddig is ott néztem, soha nem a gyári fejegységen), a gyári fejen lévő menüket meg teljesen vissza lehet tenni MES-sel szintén a műszerfal közepére, minden megvan ami eddig nem ott volt.

A kormánygombokhoz kellett egy adapter. Meg nekem sajnos nem ISO csatlakozós volt a gyári fejegység, így ahhoz is kellett egy plusz adapter. (amit nem lehet kapni, csinálnom kellett)

A gyárinál mindenben többet tud. Egyértelmű. Nem kellett kompromisszumot kötnöm semmivel kapcsolatban. A navim nekem nem ment, hiányzott az SD kártya, pótolni drága lett volna.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-10 10:25:30 // 99056
És lámpánál is állsz a féken? Én mindig N-be teszem, kényelmesebb.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak