Fórum >> Típusok >> 159

csAR2017-07-30 10:58:51 // 97440
Sziasztok!
Revitalizálást tervezek az ü.a. rendszert illetően,mivel lassan 4 éve volt utoljára.
akkor EX 120-at kapott.
Kérdésem az lenne,hogy ezek közül lenne-e jobb mint az EX?

Valamint hülyeség-e egy tele tankba ilyet tenni?
Dömpi (il dottore)2017-07-30 10:53:18 // 97439
Így van.
Amúgy az amore nem "nyilvános" fórum, és kérdezés nélkül senki sem nyúlhat le onnan képet, ez jogszabályba ütközik.
Dömpi (il dottore)2017-07-30 10:51:03 // 97438
Előnytelen a fotó...nyitott csomsgtartó, a kocsi mellett nincs lenyírva a fű stb.
Dömpi (il dottore)2017-07-30 10:43:34 // 97437
A szívósor örvénycsappantyúi elevi nincsenek is a 8v-ben...remélem nem fizettél a kiiktatásukért mert akkor rendesen átbaxtak
Shadin2017-07-30 10:16:43 // 97435
Megalapítjuk az SZASZ-t :-) Százhalombattai Alfás Szövetség :-D
Zolibácsi2017-07-30 08:09:51 // 97434
ismerős mondta 1.9 8v hogy akkor indul nehezen, ha a dpf el van tömődve és regenerálni fog. Nekem is voltak ilyen hasonló hasonló tünetek, de nem olyan durvák. Minthogy hideg indításnál dadogott a kocsi pár másodpercig, néha tovább kellet indítózni.
Mivel sajnos én úgy használom a kocsit ami tipikus dpf gyilkos így adta magát a dolog, hogy no dpf, no egr és no szivólapátsor.
Minden hibám eltűnt és mindig azonnal indul a kocsi. Én ha hibát keresnék, akkor ezeknél nézném.
Macccy2017-07-30 00:20:41 // 97433
Akksi érdekes, annyi hibának alapja az elégtelen villany, hogy még azis lehet, hogy az a hunyó. Ha a mostani akksim elfárad, megmondom az volt e.
Macccy2017-07-30 00:17:44 // 97432
Nekem 10-ből 1x csinálja "hideg" indításnál és tuti biztos, hogy valami jtdm széria hiba, mert külföldi fórumokon is találkoztam a kérdéssel, 1.9 sőt van akinek 2.4 is tekerteti magát másodpercekig, mire bekapja. Izgalmas ... :)
droberto2017-07-29 23:55:15 // 97431
Nálam ez csak ideig óráig-oldotta meg a gondot. Amikor rendesen bekopott és már nem tekert olyan fickósan, ismét előjött 17-25°C-os motornál. :(
Liquid2017-07-29 23:13:57 // 97430
csatlakozom, inkább egy 159 feneke mint valami jürgenvágené :)
Gyapi Ɨ|ѯ2017-07-29 22:58:14 // 97429
Tom85, köszi a leírást!
Szerzek rugót, meg a biztonság kedvéért két műanyag pöcköt és nekiugrom.
tdemeter2017-07-29 21:21:40 // 97428
Egy 9000 ft-os map szenzor miatt szoptam 4 hónapot, ami 120.000 ft-omba került.
Ez idő alatt 3 szervíz nézett át mindent és persze minden jó volt, de a munkadíjak és a "cseréljük ki ezt, hátha ez a baja" azért ment.... ebből 1-et le sem merek írni melyik volt, mert itt a fórumról is sokan tisztelik őket.
Végül rendeltem egyet , Shadinnal kicseréltük és jó lett...
Szóval nem gáz az, hogy átnézték, de ki is cserélték benne amit kell?

Küldöm privibe Alfa András számát, hátha ő tud neked segíteni.
Don Gombóc2017-07-29 20:23:12 // 97427
Értem ! Hülye vagy!
De azért szeretlek! :-)
Norby2017-07-29 20:20:32 // 97426
Nincs véletlen valakinek h7 izzó rögzítő rugója valami rossz lámpáról?
Hiányzik az egyik és emlékeim szerint a 159-é ugyan ilyen volt.
Norby2017-07-29 20:00:01 // 97425
Nálam önindító szénkefe volt a ludas.
CSI2017-07-29 19:53:07 // 97424
Sötétkék 147-essel csatlakozom a battás alfásokhoz az Erkelről! ;)
alfa155gyuri2017-07-29 19:40:53 // 97423
Szia!Semmi gond az épitő jellegü véleményel.Én közeledek a 30 év alfás tapasztalatokhozmert lassan annyi ideje használom és javítom őket.Tény,hogy ez a legmegbízhatóbb motor a 116le 147-ből még ha az izzító relét kivesze még akkor is indul -3 fokban.Ez is jó csak levitték az alap kompressziót és felvitték a nyomást.Elektromos renszer Érden tetőtől talpig átnézve egy komoly gépműhelyes véleménye meghalgatva,általam 20 éve ismert alfaszervízzel átnéztük és minden jó.De azért érdekel az elekromosod véleménye is minden hozzáértőt meghalgatok szívesen és köszönöm.De ha visszaolvasol sokan panaszkodnak rá.Én már akkor olvastam amikor nekem még meg sem volt.
tdemeter2017-07-29 18:52:43 // 97422
Sajnos az en véleményem is az, hogy amit írsz az (a legnagyobb tisztelet mellett, szigorúan magánvéleményemet tükrözve) nettó hülyeség. Nekem is es sokan másoknak is 8v van és nincsenek ilyen gondok a motorral.
Illetve sokak szerint ez a legjobb, legmegbízhatóbb motorok egyike.

Annak nagyon kevés esélye van, hogy ilyen problémák szimplán tervezési vagy széria hibából fakadjanak.
Az, hogy neked látszólag megoldódott a problémád még nem jelenti azt, hogy ez egy olyan hiba, aminek csak a gyár az oka.
Én az alfával megtanultam azt, hogy ha van egy hibajelenséged, akkor annak az oka tuti nem az ami logikus lenne:)
Nekem füstölni kezdett az autó, holott korábban olyan tiszta volt a kipufogó dobom, hogy enni lehetett volna belőle. Megnőtt a fogyasztás, sorra dobálta a különböző hibákat, amelyek egr hibára utaltak,dpf sokat regenerált. A legtöbben szó nélkül nekiálltak volna kidobni belőle a DPF-et, meg úgy mindent amit ilyenkor illik, mondván minek az?
Én felújítottam az injektorokat és láss csodát, jó lett.
A fogyasztás 6.7 lett, füstölés nincs. A kipufogóm ismét szép. A hibaüzik megszűntek.
A regenerálás az eddigi ~400 km-ről ~950 km lett, amitől egy kicsit először paráztam is.
A motor járása csendesebb lett, sokkal több erő van benne, nyomatékosabb.

Szóval biztosan meg lehet erőszakolni a motort, hogy működjön, de valahogy a hideg rázna ki engem ha így belenyúlnának az enyémbe.
Ha mindent átnéztek és minden jó, akkor javaslom, hogy vidd el máshova, hogy ott is nézzenek át mindent. Sajnos ez egy ilyen vas, nagyon kevesen értenek hozzá igazán.
Tudok neked egy nagyon jó szakit, aki kimondottan alfás autovillamossági szerelő, én minden elektromos gondomat vele oldattam meg. Fejből ismeri az alfák kapcsolási rajzait.

Egyébként nekem korábban az akkumulátor okozott hasonló indítási problémákat. Pedig forgott az szépen de mégsem volt jó vele.
Illetve van egy olyan tapasztalatom is, hogy ha ferdén állok sokáig az autóval akkor nagyon néha előfordul ez. (ezt onnan tudom, hogy jellemzően csak 1 helyen, a munkahelyem előtt szoktam megállni vele néha ferdén)
Van még az izzító relé illetve az injektorok kérdése is, érdemes ezeket is megnézni.

Semmi személyes, csak egy vélemény.
alfa155gyuri2017-07-29 16:49:23 // 97421
Nem a hidegel van gond hanem pont huson harmincfokos inditásnál ahol nincs izzítás,és nem mindenkinél de sokunknál.Enyém is 8V 200000-el.Már á-z ig át lett vizsgálva és a megoldás nem lett meg pedig komoly vizsgálatok voltak.
sty2017-07-29 16:41:50 // 97420
Akkor ezek szerint minden 159 Jtd nehezen indul hidegen? 4 napja nem volt beindítva és ma nekem is sokkára kapta el,utána nekem sincs gond. Pedig még nincsenek is igazi hidegek. Az 56--nál mínusz 14-nél is pöc röf volt (1,9 Jtd 8V)
Giuntini2017-07-29 16:41:02 // 97419
Az az igazság, hogy szerintem már hülye vagyok. A hűtővízben nincs olaj, és most nekiálltam leszedni a szutykot, és az a ronda kosz, amiről azt hittem hogy belül van, az kívül volt. Nem szabad nyitogatni a motorháztetőt, mert fóbia kialakulásához vezet.

A vezető oldaliablakemelő becsípődésgátló is megjavult. A nagy eső következmènye lehetett, ill. a takaró miatt.

Egyébként ilyen keveset még nem fogyasztott. Comp szerint 7,1-et ami a valóságban 7,5 lehet, és ezt 500 km-en produkálta autópályán. Igaz most nem is mentem olyan gyorsan a balatoni forgalom miatt. Tegnap örültem ha 100-al tudtam menni.
antonov2017-07-29 16:35:16 // 97418
Igen, követtem a te történeted, viszont az a baj, hogy szerintem ennek, ilyen időben izzítás nélkül is pöcc-röffnek kéne lennie. Én inkább arra gondolok, hogy nem kap meg valami jelet és emiatt nem indul.
Macccy2017-07-29 16:31:52 // 97417
Hágán kettő is szokott lenni, Erkel krt is egy xxx-159 rendszámos. A gesztenyésen is lakik egy berlinás. Haveromnak 156 van, abból is van még 3-4 és igen van egy 147 -es leányzó is valamerre itt, típustársaival, ja meg itt a szomszéd utcában egy fekete Brera
Macccy2017-07-29 16:27:37 // 97416
Horvátban se integetnek, más náció se, ahogy hazaértem egyből elkezdtem kondizni az agyam az integetésre. Sokkal jobb :)
tdemeter2017-07-29 16:06:40 // 97415
Jöttem most haza olaszból, ahol persze sok az alfa, de ugye nem villog senki...
Szlovéniában már fél km-ről kiszúrtam egy GT-t magyar rendszámmal, aki amikor elment mellettem intett egyből :)
Előre megjósoltam, hogy ez lesz :)
Shadin2017-07-29 15:43:02 // 97414
Én is jelen voltam Százhalombatta útjain, klímáshoz vittem a Patkányt, ahol találkoztam a egy 147-essel és beugrott Érdről egy 159-es is :-) Ki áll a Hágán az autóklub mögött/mellett? Csak fél szemmel láttam... fekete SW. Elég népes Alfa közösséget lehetne Érdről és Battáról összerántani :-)

Érdi Burgerking-ben van egy kislány, Ő is a helyi Alfás érdekeltséghez közeli...
tdemeter2017-07-29 13:52:08 // 97413
Urak!
Elhagytam a kocsi orráról, a lámpák melletti króm lécet :(
A bal oldali (vele szemben állva) veszett el, fogalmam sem volt, hogy az onnan esetleg le tud jönni.
Most pótolni kéne.
Ha valakinek van ilyen, akkor szívesen kifizetem!
alfa155gyuri2017-07-29 13:15:58 // 97412
Szia!Sajnos nincs rá megoldás.Én megoldottam de lehurrogták most tesztelem nézem az ellenálás változást de biztos vagyok benne hogy jó.
MateE3e2017-07-29 12:57:16 // 97411
Igen,csípi a szemem ha garázsban jár.Tuning elvileg nincs rajta.
antonov2017-07-29 12:34:21 // 97410
Srácok! Kezdünk összemelegedni a géppel, most arra szokott rá, hogy néha reggelente jó hosszan kell indítózni, aztán mintha semmi gond nem lenne, beröffen. Ma extra hosszan kellett indítózni. Melegen sosem csinálja. Hogy mikor indítózok, rögtön gyújtás után, izzítást megvárva, vagy szivattyú leállást megvárva, tök mindegy neki. Ötlete esetleg valamelyikőtöknek? Diag. már megrendelve...

Köszi!
Macccy2017-07-29 11:37:31 // 97409
Hallode tesa emberek integetnek nekem ma is füreden, szerintem összekevernek veled :D
Vagy csak a Romeo -nak szól a köszönés, nekem nem ismerősek az arcok
Shadin2017-07-29 11:23:20 // 97408
Most voltam klímásnál 330gr volt benne a 460gr helyett, működésben semmi különbséget nem érzek, de megnyugtat az olaj töltés, mert az exben elég csörömpölős volt a kompresszor működés közben.

5-ösben tempomat 2000 giri lehúzott ablakok egyenes út szélcsend pill. fogyi 7,4.
Klíma bekapcsol azonos paraméterek 8,4.
Ez ~15%. Dízel észre sem vette a nagyátlagban.
csokagm2017-07-29 11:17:49 // 97407
Maga az elv, hogy nem szólnak, kérdeznek.
Shadin2017-07-29 11:17:46 // 97406
Én meg mindenhonnan kattogást és turbó fütyülést hallok :-D
Fényképezd le, nyúlj bele valamivel, pucold ki és várd, h újból kialakul-e avagy sem.
Trogerr2017-07-29 11:05:47 // 97405
Nem kötekedésből mondom / kérdem, de én se értem miért baj?! Legyél büszke inkább a vasra! :)
Giuntini2017-07-29 10:31:05 // 97404
Kezdek ideges lenni. Ma néztem a kiegyenlítő tartályt, és belül a szint felett koszcsíkot vettem észre. Mintha korom lenne. Az is igaz, hogy ezt a kiegyenlítő tartályt nem lehetett a motorjavításnál igazán kitakarítani. Lehet, hogy eddig igazán fel sem tűnt. A víz nem olajos, az olajbeöntőn nincs trutyi, a víz középen áll, ahogy a nagykönyvben meg van írva. De ez a "korom" lerakódás nyugtalanít.
Tom852017-07-29 08:33:08 // 97403
Gyapinak címeztem,csak valamiért nem jött össze! :)
Tom852017-07-29 08:31:26 // 97402
Szia! Elég szenvedős,én háromszor csináltam végig,első alkalommal szinte az egész délelőttöm elment vele, a végén kb. fél óra volt! :) Le kell venni a kormány alól, a pedáloknál lévő takaró kárpitepelemet és csak a kuplunk pedál tengelyéül szolgáló csavart kell kivenni. A sárvédő felé fog kijönni,elég macerás,de kifér. Utána már nem nagy durranás kicserélni a rugót,bár elég "nőgyógyász" kezek kellenek hozzá. Ha adhatok tanácsot,akkor a két fehér műanyagot amibe a rugó beleül,forgasd át,úgy hogy befelé áljon és a fül ami fogja pedig kifelé. Tehát pont fordítva,mimt ahogy gyárilag van. Ugyanis nekem azért kellett még 2szer szétszednem,mert letört a füle a műanyagnak (egyszer az egyiknek,majd a másiknak is), kiesett és a rugó a négyzet alakú fém vázban kattogott,ahogy nyomkodtam a pedált.
Csabi2017-07-29 07:44:16 // 97401
Tényleg nem értem, hogy miért olyan nagy baj ez? Nincs rajta senki, csak egy szép autó hátulja, az sem beazonosíthatóan(rdsz), egy nyilvános fórum annak hsz-éből... De biztos én látom rossz szemszögből , ezért is kérdezem :)
droberto2017-07-28 22:51:41 // 97400
Sajnos az autós rovat szürke rendszámos cikk linkje mellet még mindig a te képed áll:
Gyapi Ɨ|ѯ2017-07-28 21:46:40 // 97399
Köszi a választ Shadin!
Kuplung pedál visszanyomó rugó csere. Helyben kell matatni, pedált kell kivenni, vagy a pedál sort egyben? Hogy a legegyszerűbb?
Van valakinek blogja erről? kereső nem dobott ki találatot.
Revitox2017-07-28 21:24:58 // 97398
Az én bajomra nincs ötletetek? :)
Macccy2017-07-28 21:23:21 // 97397
EGR kiiktatása okozza, nekem az off A4 lett ilyen mikor lefalaztuk, a csípős szag nitrogén oxid, a túl jó égés közben ez jön a kipufogón. Zárt helyen elég kellemetlen.
Zolibácsi2017-07-28 21:17:54 // 97396
az a tipikus bkv busz szag? chip?
MateE3e2017-07-28 20:58:49 // 97395
Üdv.
Valaki találkozott már ezzel a problémával?Egr vakítva,dpf kiszedve.Alapjáraton is csípős büdös szag jön a kipufogóból.
Köszönöm.
Revitox2017-07-28 20:10:29 // 97394
Üdv!
Kérdés.
Olaj, és szűrők cseréje volt. Ezt követően kiütötte az oljacsere jelzést azaz nullázta. Otthonról indultan az alföldre és a cheking lámpa fel és szervízmód.
Vissza a szerelőhöz aki kifogástalan munka után is kézséggel segítve kiolvasta a hibát. Részecskeszűrő 105% ban eltömődve. Elindulva nemsokkal nemsokkal utána újból lámpa. Meghajtottam a vasat és nincs szervíz üzem de a lámpa világít. Volt ilyen valakinek? Valami tanács vagy tipp?
Nagyon megköszönném.

Esetleg valaki szegeden aki ki tudná olvasni h mennyit tisztult h egyáltalán tisztult.
Macccy2017-07-28 19:39:55 // 97393




Főnix nénivel csináltattam
pettinke2017-07-28 17:51:47 // 97392
a berlinában extraként kellett megrendelni a lehajtható ülést. csak az SW-ben járt automatikusan.
maseRomeo2017-07-28 17:26:16 // 97391
Az enyémben sem lehajtható...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak