Műszaki helyett ma eredetvizsgálaton jártam, elment a szeretett 2,4-em, és beléptem a 2.0 táborba, valamint (soha nem gondoltam volna, hogy egyszer ezt írom) de Berlináról, SW-re váltottam :)
A 2,4 kuplung javítást megkerülve, hoztam el ezt a hófehér TI-t
Kívű-belül gyönyörű, hibát nem találni :) Amit megnéztem az a kipuffdob, na az kuka :)
Egy napja van nálam, szóval sok minden új,és rengeteg a kérdés...
Csabi2017-07-25 21:21:40 // 97240
Chianti2017-07-25 20:41:44 // 97239
Rendben főnök, köszi! :o)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-25 20:25:33 // 97238
3-4 dl-et
Chianti2017-07-25 20:15:46 // 97237
Nálam viszont most először amióta nálam van a vas, a műszarfalon már 3 csík hiányzik, viszont a nívópálcán a két jel között van az olajszint, tehát nincs maximumon. Ilyenkor mennyit töltsek rá, ha egyáltalán kell utántölteni? Engem megmondom őszintén nagyon zavar, mert mindig hozzá voltam szokva, hogy maximumon van a szint és olajcserétől olajcseréig (ami nálam először 15.000 volt most már lementem 10.000-re) nem is változott soha.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-25 19:20:46 // 97236
az új betét is elég véknya 6-7mm lehet, a kopásjelző meg világít már 2-3mm-nél :DDD
csokagm2017-07-25 19:18:52 // 97235
Tönkrement az EGR... Nemsokára cseréli DZ.
Hardy2017-07-25 17:51:43 // 97233
Persze, ha cserélni kell ok. Nem is erről van szó. De gondolom egy dobféket se szednek szét hogy mennyire vastag. Megmérik, ha jó a pedálerő meg a fékhatás akkor ne kötekedjenek.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-25 16:47:50 // 97232
Nem világított még a visszajelző. Én is csodálkoztam, mert ez így nem egy korrekt mérés, hanem szubjektív vélemény. Más kérdés, hogy egyezett az én szubjektív véleményemmel, kb 2mm-es(?) volt a betét egyenletesen mindenhol az első tengelyen. A visszajelző érintkezője a kiszerelés pillanatában le is esett :-) Ettől függetlenül a műszakit megadhatták volna elsőre szerintem is.
Egyébként meg még mindig köszönet Enká-nak, mert gyári első fékbetét garnitúrát is kaptam az autóhoz, így gyorsan orvosolható volt a dolog.
Az új betéttel egyébként érezhetően kisebb pedálerő kell normál használatban, és kényelmesebb vele állóhelyben tartani D-ben. Hogy nagyobbat fog e ha satuzom, azt nem is akarom tudni :-)
Egyébként meg még mindig köszönet Enká-nak, mert gyári első fékbetét garnitúrát is kaptam az autóhoz, így gyorsan orvosolható volt a dolog.
Az új betéttel egyébként érezhetően kisebb pedálerő kell normál használatban, és kényelmesebb vele állóhelyben tartani D-ben. Hogy nagyobbat fog e ha satuzom, azt nem is akarom tudni :-)
Hardy2017-07-25 14:44:51 // 97230
Nekem is így jelzi. Idegesít nagyon. A Csorinel van az új érzékelőm csak még nem szólt hogy vigyem. Bár most kicsit macerás lenne mert kenyszerpihenon van a vas. Ilyen még nem volt. Már két hete áll és sajnos még vagy 4-5 hét hátra van neki mire újra megy.
Hardy2017-07-25 14:40:36 // 97229
Mi az hogy vékony? Ezt nemertem. Gondolom nem vason volt. Vagy már világított a visszajelző? Akkor ok. De amúgy ilyent nem hallottam még. Meg ha olyan félnid van amin nem látszik akkor leveszik a kerekeket megnézni műszakin?
antonov2017-07-25 14:34:54 // 97228
Sosem értettem, miért gondolják az emberek, hogy a vékony fékbetét vagy tárcsa kevésbé fog. : )
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-25 14:17:53 // 97226
Friss műszaki pipa :-)
Előműszakiról hazaküldtek, hogy a fékbetét vékony. Mondjuk ezt tudtam, már meg volt az időpontom a szerelőhöz. Ehhez képest 224%-os fékhatást mértek. Rápróbáltam azért, hogy mondják meg, ha ezen kívül van valami, plusz reménykedtem, hogy hátha nem kell futni még egy kört. Kellett.
Mindegy, egy fékbetét csere után ma csont nélkül műszakizott a vas.
Előműszakiról hazaküldtek, hogy a fékbetét vékony. Mondjuk ezt tudtam, már meg volt az időpontom a szerelőhöz. Ehhez képest 224%-os fékhatást mértek. Rápróbáltam azért, hogy mondják meg, ha ezen kívül van valami, plusz reménykedtem, hogy hátha nem kell futni még egy kört. Kellett.
Mindegy, egy fékbetét csere után ma csont nélkül műszakizott a vas.
droberto2017-07-25 13:53:55 // 97225
Én a DPF kiírást és az EGR falazást elkerülném. Elég nagy mocsok jön ki nélkülük.
Próbálj először oxidációt, kontakthibát keresni, ha nem találsz, ezen érzékelők (hőmérő, deltaP) és az EGR szelep esetleges rendellenes működését kersd, akár élőadat diagnosztikával.
Ha nem vagy biztos ezekben az alkatrészekben, próbálj valakitől kölcsön kérni és teszteld úgy a vasat.
Ha így jó akkor pedig már könnyebben veszi rá az ember magát a kiadásra. :)
Ha felém jársz szívesen segítek. :)
Próbálj először oxidációt, kontakthibát keresni, ha nem találsz, ezen érzékelők (hőmérő, deltaP) és az EGR szelep esetleges rendellenes működését kersd, akár élőadat diagnosztikával.
Ha nem vagy biztos ezekben az alkatrészekben, próbálj valakitől kölcsön kérni és teszteld úgy a vasat.
Ha így jó akkor pedig már könnyebben veszi rá az ember magát a kiadásra. :)
Ha felém jársz szívesen segítek. :)
Zsolt_1592017-07-25 13:40:18 // 97223
Giuntini2017-07-25 11:58:59 // 97221
Az első kérdésedre a válasz; ha nincs problémád vele, ne falazz! Nem véletlenül van az oda kitalálva! Persze ez saját vélemény! Én is kivettem a falazást, miután kiderült, hogy nem azzal volt gond.
Én a Tutela gyári váltóolajat javasolnám, azért, mert gyárilag azzal volt feltöltve. A gyár azt írja, hogy nem kell az automatában cserélni olajat, de ez öngyilkosság. 60 ezrenként már érdemes cserélni.
Én a Tutela gyári váltóolajat javasolnám, azért, mert gyárilag azzal volt feltöltve. A gyár azt írja, hogy nem kell az automatában cserélni olajat, de ez öngyilkosság. 60 ezrenként már érdemes cserélni.
Corben2017-07-25 10:17:18 // 97220
Szia,
Nekem is volt pontosan ez a hiba,és nem is regene-t.
Mint kiderült a szenzornak a csatlakozójába belefolyt a víz.
Ezt kicseréltem mert el volt oxidálva a saru, azóta tökéletesen múködik.
Ha nem feltétlenül szükséges, én nem offolnám a szűrőt....Persze ez saját vélémény.
Nekem is volt pontosan ez a hiba,és nem is regene-t.
Mint kiderült a szenzornak a csatlakozójába belefolyt a víz.
Ezt kicseréltem mert el volt oxidálva a saru, azóta tökéletesen múködik.
Ha nem feltétlenül szükséges, én nem offolnám a szűrőt....Persze ez saját vélémény.
Shadin2017-07-25 09:36:30 // 97219
Így legalább tényleg ér valamit a kijelzőn megjelenő információ.
Attis2017-07-25 08:53:05 // 97218
Tegnap nem is töltöttem rá, gondoltam előbb megkérdezem. De akkor helyes volt a megérzésem. Köszönöm a válaszod! :)
Shadin2017-07-25 08:47:40 // 97217
Úgy van jól, ne tölts rá.
Attis2017-07-25 08:23:30 // 97216
Az olajszintnél szerintetek mi mutatja hitelesen hogy milyen szinten áll a motorolaj, a nívópálca vagy a fedélzeti számítógép? ( a nívópálca szerint a maximum szinten van, a fedélzeti számítógép szerint meg hiányzik egy egység).
Attis2017-07-25 07:39:25 // 97215
No beszámolnék az első tapasztalatokról. Az autó nagyon jól megy, szépen fekszik a kanyarokban, nincs semmi kopogás, nyikorgás, csak megy és teszi a dolgát. Látom az igyekezetet, hogy itt törekedtek a tartósságra. Tegnap lecseréltem az olajat és a szűrőket és azt vizslattam, hogy nem bízták a véletlenre az alsó motorvédő burkolat rögzítését sem. (Hány csavar tartja 15-20?) :) Eddig akit beengedtem ülni, mindenki mondta, hogy hűha. :)
sty2017-07-24 22:47:44 // 97214
Ill automata váltónál mikyen idöközönként és milyen olajat érdemes belerakni?
sty2017-07-24 22:45:44 // 97213
Srácok,2,4 jtd- nél az egr szelep tisztitásán vagy falazásán kivül mit érdemes még csinálni átnézni? Olvastam valamit a szivósorrol de hadne keljen már visszaolvasni? Thx
csokagm2017-07-24 21:49:46 // 97212
Nem emlékszem, hogy tényleg mondtam ilyet vagy csak ráéreztél ? :)
Egyébként sajnos nyaralás alatt ez sajnos kivitelezhetetlen volt, strandolás után kötelező volt a töri az ülésen, de homok,kosz morzsa került a kocsiba, de már tiszta:)
Brasco segített kiolvasni a hibakódot, mivel ő is itt van Zuglóban.
Az EGR-t dobta hibának.
Pontosan: P0487 EGR szelep helyzet -magas jel-
P0488 EGR-szelep helyzet-alacsony jel-
P0490 EGR-szelep vezérlés- nincs jel-
Ez kokszolodásra utalhat?
Egyébként sajnos nyaralás alatt ez sajnos kivitelezhetetlen volt, strandolás után kötelező volt a töri az ülésen, de homok,kosz morzsa került a kocsiba, de már tiszta:)
Brasco segített kiolvasni a hibakódot, mivel ő is itt van Zuglóban.
Az EGR-t dobta hibának.
Pontosan: P0487 EGR szelep helyzet -magas jel-
P0488 EGR-szelep helyzet-alacsony jel-
P0490 EGR-szelep vezérlés- nincs jel-
Ez kokszolodásra utalhat?
Shadin2017-07-24 16:45:29 // 97211
Mitől lehet szörnyű a kocsi belseje amikor nincs benne evés ivás és cipő nélkül lehet csak beleülni?
csokagm2017-07-24 16:26:43 // 97210
Köszönöm mindenkinek a segítséget!, valószínűleg Brasco fog nekem segíteni mivel én is zuglói vagyok:)
Elnézést, hogy csak most reagálok mindenkinek, de tegnap érkeztünk haza a nyaralásból, és pakoltam, illetve a kocsi belsejét rendbe varázsoltam mert szörnyű volt. Illetve a már említett kátrányt vakargattam a kocsiról.
Elnézést, hogy csak most reagálok mindenkinek, de tegnap érkeztünk haza a nyaralásból, és pakoltam, illetve a kocsi belsejét rendbe varázsoltam mert szörnyű volt. Illetve a már említett kátrányt vakargattam a kocsiról.
Brasco2017-07-24 15:22:09 // 97209
Szia!
Hiba kiolvasásban és törlésben én is tudok segíteni Zuglóban, Ingyen! :)
Akár mai nap is jó.
Hiba kiolvasásban és törlésben én is tudok segíteni Zuglóban, Ingyen! :)
Akár mai nap is jó.
Brasco2017-07-24 15:14:29 // 97208
Szia droberto!
Még nem volt hozzányúlva, tudomásom szerint az előző tulaj sem nyúlt hozzá.
Érdekel minden hasznos megoldás. :)
Még nem volt hozzányúlva, tudomásom szerint az előző tulaj sem nyúlt hozzá.
Érdekel minden hasznos megoldás. :)
_Ata_2017-07-24 14:44:24 // 97207
Oké, köszönöm! 140k van az autóban, mikor megvettem akkor volt rögtön olajcsere Selenia Sport 5W-40 ment bele (Elaforg-tól). Én kb 1-másfél hónapja vettem észre. Vezérlést is cseréltem (azt mindenképp akartam), de megmaradt a hiba.
psychoati2017-07-24 14:36:38 // 97206
Hello!
5-6 körül a IX-ben tudok neked hibát olvasni.
5-6 körül a IX-ben tudok neked hibát olvasni.
Shadin2017-07-24 14:24:42 // 97205
Én is elérhető vagyok az XI. Infóparkban...
Shadin2017-07-24 14:20:24 // 97204
Olajnyomással kapcsolatban lesz infó mert már beszerzés alatt az alkatrészek, majd jelzem az eredményt. Neked hány k van az autóban? Mióta csinálja és milyen olaj van benne?
droberto2017-07-24 14:07:44 // 97203
Próbáltad már javítani, cserélni a szondát, vagy az EGR-t?
Zolibácsi2017-07-24 13:10:24 // 97202
En regen vettem, de ahogy olvastam a kabeles legtobbszor mukodik. Ha jonnel akkor jelezd.
csokagm2017-07-24 12:58:14 // 97201
Köszi! Lehet, hogy élek vele, de lehet elszaladok ma venni valahova. Milyet érdemes?
Brasco2017-07-24 12:26:37 // 97198
Üdv Cartársak!
Tud valaki segíteni Alfa 159 SW 1,9 JTD 16V részecskeszűrő (DPF) és EGR (hardver/szoftver) kiiktatásában? Jelenleg csak P2085 hibakódom van, ami a DPF bemenetén lévő hőmérséklet érzékelő hibáját jelzi. Korábban EGR hiba (P0401) is volt.
Köszönöm!
Tud valaki segíteni Alfa 159 SW 1,9 JTD 16V részecskeszűrő (DPF) és EGR (hardver/szoftver) kiiktatásában? Jelenleg csak P2085 hibakódom van, ami a DPF bemenetén lévő hőmérséklet érzékelő hibáját jelzi. Korábban EGR hiba (P0401) is volt.
Köszönöm!
Zolibácsi2017-07-24 11:34:16 // 97197
Soroksaron dz-ektol nem messze egyik este tudok segiteni a hiba olvasasban
csokagm2017-07-24 11:11:11 // 97196
Szerintem előjött nálam a MAP szenzor kokszolódása.
Hibajelenség: Check Engine lámpa kigyulladt. Mást sokáig nem vettem észre, egyszer csinált olyat, hogy nem ment a turbó 0,8 fölé és semmi ereje nem volt az autónak. Illetve néha mintha ingadozott volna a turbónyomás.
Most voltam Zolinál, de sajnos nem ért rá és nem tudtuk rádugni az autót a gépre, így nem tudtam meg mi baja, nekem meg sajnos nincsen OBD olvasóm. :( Esetleg van köztünk valaki pesten akinek volna szabad 15 perce és van olvasója is?
Persze bármi lehet, de a fenti tünetekből a fórumot olvasva nekem egyből a MAP szenzor ugrott be mint valószínű hibaforrás.
Hibajelenség: Check Engine lámpa kigyulladt. Mást sokáig nem vettem észre, egyszer csinált olyat, hogy nem ment a turbó 0,8 fölé és semmi ereje nem volt az autónak. Illetve néha mintha ingadozott volna a turbónyomás.
Most voltam Zolinál, de sajnos nem ért rá és nem tudtuk rádugni az autót a gépre, így nem tudtam meg mi baja, nekem meg sajnos nincsen OBD olvasóm. :( Esetleg van köztünk valaki pesten akinek volna szabad 15 perce és van olvasója is?
Persze bármi lehet, de a fenti tünetekből a fórumot olvasva nekem egyből a MAP szenzor ugrott be mint valószínű hibaforrás.
_Ata_2017-07-24 10:24:44 // 97195
Igen ez az, és valóban minél tovább áll annál gázosabb. Sztem olajnyomással lehet valami gond, egyszer meg is jelent az elégtelen olajnyomás figyelmeztetés pár másodpercig ahogy indultam volna. A fulladozásos hibára köszi a megoldást! :)
Shadin2017-07-24 09:54:28 // 97194
Shadin2017-07-24 09:51:15 // 97193
Hát csak van még egy ember itthon akinek ue. baja van? :-(
Két különböző hibáról lehet szó, mert a kerregés nálam is jelen van, míg a fulladozás nem.
A fulladozás alap hiba, a Squadra tuning javítja is a programjában, de a a 04-es végű új gyári program is megoldja. A kerregés, amennyiben nem a tőkék, két dolog lehet. VVT tárcsa vagy a működtető mágnesszelep problémája, vagy pedig elégtelen induló olajnyomás. VVT tárcsában van egy lock pöcök ami nálam be volt maródva, javítottam, de továbbra is maradt a hiba.
Jelenleg az olajszivattyú talptömítése (mint a 2.0 JTDm-ben is) ill. az olajszűrőházban lévő visszacsapószelep tűnik a probléma forrásának, mert gyanúsan az olaj visszafolyása a gond. Minél tovább áll az autó, annál gázabb az indulás.
Két különböző hibáról lehet szó, mert a kerregés nálam is jelen van, míg a fulladozás nem.
A fulladozás alap hiba, a Squadra tuning javítja is a programjában, de a a 04-es végű új gyári program is megoldja. A kerregés, amennyiben nem a tőkék, két dolog lehet. VVT tárcsa vagy a működtető mágnesszelep problémája, vagy pedig elégtelen induló olajnyomás. VVT tárcsában van egy lock pöcök ami nálam be volt maródva, javítottam, de továbbra is maradt a hiba.
Jelenleg az olajszivattyú talptömítése (mint a 2.0 JTDm-ben is) ill. az olajszűrőházban lévő visszacsapószelep tűnik a probléma forrásának, mert gyanúsan az olaj visszafolyása a gond. Minél tovább áll az autó, annál gázabb az indulás.
_Ata_2017-07-24 08:42:41 // 97192
Sziasztok! Mitől lehet szerintetek, hogy TBI motor beindítás után 1-2mp-ig kerreg (mint a dízel), aztán kisimul a hangja. Lehet ezzel függ össze az is, hogy indítás után kicsit ingadozik az alapjárat, ha 1 percen belül el akarok indulni, akkor le akar fulladni. 1 perc után már minden fasza.
Piritu - 1.000.0002017-07-23 21:39:29 // 97191
Nem hinném, hogy a dpf hiánya okozná. Az 1,9-es 156-om is tudott kb 170 lovat mégse füstölt...