Fórum >> Típusok >> 159

András bácsi2008-01-16 10:18:02 // 4497
Szerinted van olyan kereskedő, aki nyíltan elmondja neked, hogy hol és menynit keres egy bolton? Szerintem nincs.
GEORGE2008-01-16 10:09:59 // 4496
Az oladalom láthatod mit írtak arra hogy megkérdeztem mitől van az hohy máshol majd 3 millával is olcsóbb a 2,4 JTDM mint nálunk.......
lehet érdemes lenne elküldeni mert ők mást nézhettek :-)
vipex2008-01-16 10:08:54 // 4495
A kereskedok haszna pedig ha jol tudom 9% az sem mellekes hogy a kedves draga magyar allam joval tobb penzt lenyul rolunk
vipex2008-01-16 10:07:37 // 4494
eleg ha megnezik a ket arlistat ha erdekel elkuldom a tablazatot
GEORGE2008-01-16 09:57:20 // 4492
csak azért kérdem mert a Győri kereskedés megkérdőjelezte.....
a2008-01-16 09:49:59 // 4491
Mármint az az ár, amiből a FAM már minden költséget kifizet (szállítás, autó, KSZ, stb...).
a2008-01-16 09:49:09 // 4490
Mondjuk úgy, hogy "biztos helyről tudom", hogy a listaár nagyjából 60%-a a FAM beker ár.
vipex2008-01-15 20:22:29 // 4489
Ha valakit erdekel csinaltam egy tablazatot az angliai es magyar arakrol. A felszereltseg eltero mert naluk az alap a Turismo ami kb nalunk a Distinctive-nek felel meg egy ket plusszal, van a Lusso ami mar bor ulessel van ill a TI ami jobban felszerelt de ha Distincetive-t rakom a Turismo melle , Distinctive + Bor Extrat a Lusso-hoz es a Ti a Ti hez akkor atlagosan 25 MONDOM 25 szazalekkal olcsobbak kint a 159-eket kicsit arnyalva a kepet megneztem a netto arrakat ( - AFA - regado ) es ott atlagosan 10 % olcsobbak kint tehat keves jobbkormanyos legyartani es elvinni a csatornan tulra es ott irtozatos kolcsegek mellett el lehet adni 10% al olcsobban egy autot itt Magyaroszagon EZ NAGYON FELHABORITO FAM !!!

Az aktualis arlistakat a www.alfaromeo.co.uk- rol es a www.alfaromeo.hu-tol toltottem. Meg durvabb ha azt figyelembe feszem, hogy kint kb 5 perc alatt alkudtam 8% -t itthon meg nuku
András bácsi2008-01-15 16:45:12 // 4488
Biztos van erre is megoldás. Egyébként meg a regadó nem olyan sok az újabb környezetvédelmi besorolásúakra. A 159-re valami 580 vagy 700. Azért három milla árkülönbözetbe simán belefér ennyi.
Zool2008-01-15 16:44:05 // 4487
Hmm, gratula is hozzá. Szerintem ugyanilyen "ösvér" lesz a tényleges faceliftig (ami ki tudja mikor jön...) a 159. Mondjuk sok bajom nem is lenne vele...
a2008-01-15 16:39:56 // 4486
Háááát.... Az enyém a megrendelés utáni majdnem 3 hónapi várakozás után a papírok szerint december 12.-én gördült ki a gyárból. A gyári papírjain 159 1,9JTDm MY2008 szerepelt, és az átadó srác is isssszonyú lelkesen mutogatta, hogy mi minden másságot fedezett fel az autón, mint az eddigiek voltak.

Őszintén szólva engem nem zavar, ha van egy egyedi autóm :)
Zool2008-01-15 16:24:53 // 4485
A hivatalos verzió az, hogy a gyár most zárva van és most készülnek el a gyártás átalakításával. Tehát elvileg MY2008 csak márciiusban gördülhet ki (de ugyebár az olaszoknál sosem tudni...), tudtommal a kereskedők most itt raktárkészlettel seftelnek, bár amit nekem mondtak, nem valami ügyesen. Egyébbként amit én olvastam nekem is olyan öszvérnek tűnik, mint az új belsős, már JTSes de még a régi arccal bíró 156. Viszont talán az lesz a legkiforrottabb verzió, apró javításoknál nehezezbb elrontani, majd a faceliftnél talán... :)
Zool2008-01-15 16:19:55 // 4484
A dánokhoz képest a mi regadónk nagyon szerény....
a2008-01-15 16:19:16 // 4483
Nincs mérlegem... Az ocsmányirodában meg örülök, ha a márkanevet jól írják, arról álmodni sem merek, hogy pontos, és naprakész adatokat írjanak bele...

Szerintem az enyém típikus Alfás öszvér... Már van az új cuccokból raktáron, akkor már azokat rakjuk bele, ne a régit! Így alakulnak ki az Edizione Speciale autók :)
Vikking 3112008-01-15 16:16:18 // 4482
És könnyebb? Mert elvileg az lenne az MY2008 nagy újítása...
a2008-01-15 16:09:40 // 4481
Érdekes...
Én az enyémet december 27.-én vettem át, a gyári papírjaiban már mindenhol MY2008 szerepelt.
Van is benne olyan, ami ezeken a slide-okon is rajta van, de van olyan is, ami nincs. (Pl.: rádió és műszerek már ilyenek, de a klíma tekerői (csak azok) nem ilyenek, és a műszerfalban a kijelző nem színes.) De már új az ülés (deréknél ultraapró módosítás - ha az átadó nem mutatja, fel semtűnik), és a belsőben is vannak változások (pl. új napszemüvegtartó).
Corn2008-01-15 15:57:27 // 4480
És a regadóval mit csinált? Mert import után tudtommal azt is ki kellene csengetnie...
András bácsi2008-01-15 15:14:58 // 4479
Egy ismerősöm így nepperkedett: Ausztriában megvette az itthon tíz misi feletti autót 8-ért, járt vele max fél évet és eladta kilencért. Egy idő után már személyi kedvezménye is volt.
Corn2008-01-15 14:50:52 // 4478
Teljesen elképzelhető...
Az enyém itt Bukarestben 33e Euro volt, otthon ezzel a felszereltséggel kb. 11M lett volna listaáron. Nooormális?
GEORGE2008-01-15 14:18:16 // 4477
Most tényleg 8.5 milla Angliában és nálunk 11.5 milla a 159-es?
Mert van aki ezt megkérdőjelezi :-(
Nem én.
Alfati2008-01-15 10:47:01 // 4476
Régen még néztem néha-néha tévét! Volt a heti hetes és a Gálvölgyi időnként megszólalt: "szeretem a focit" Nekem most ez jutott eszembe így visszaolvasva 2 oldalt:
Szeretem az autómat, és az elsők között vettem Magyarországon (igenis van normális szervíz és forgalmazó, én 2 db-ot tudok ajánlani) 2006 nyarán! Igaz alig több mint 40.000 km van benne, de csak kétszer volt a szervízben a KÖTELEZŐ=INGYENES szervizen kívül! Először egy szerencsétlen macskakikerülés miatt(casco fizette), másodszor pedig még aznap délután vittem vissza, amikor a macskás dolog végeztével délelőtt elhoztam! Egy fiatalúr 1,5 éves jogsival megvárta a háromszögnél állva, míg JOBBRÓL odaérek és akkor kiugrott elém! Hiába teszteltem a fékeket korábban és döbbentem tapasztaltuk, hogy mennyire kitünőek a fékek (a 75-ösnek nem az volt az erőssége), most az kevés volt, és az sem számított hogy éjjel-nappal lámpával(xenon) járok, hogy meglássanak! Sikerült a honda orrát megszüntetni! Ezért új a baloldali ajtóm és a lökhárítóm(a vétkes kötelezője bánta).
Amit cseréltem rajta az az ablaktörlő, és ezt fizettem saját zsebből eddig a felnis téligumigarnitúrán kívül, valamint a plusz szivargyújtóaljzatszerelést - mivel a gyári tekergetős navi nem tetszett, egyébként is nagyon lent van és ki sem tudom venni a túrázások alkalmával és ezért erre a célra pda-t használok ! Jaj a legfontosabb kimaradt : aprópénztartónak használom a hamutartó és letörtem a tetejét véletlenül, de kaptam már helyette másikat :) A legkomolyabb hiány számomra, hogy 1 rakodórekesszel kevesebb van benne mint kellene(kulcsaimat az ajtózsebbe teszem ezért)
Az oldalamon nem soroltam fel az összes autómat, volt már több francia is, de eddig az alfa fogott meg igazán! S nagyon nem is vágyom másra, ez tényleg egy életérzés! A Lexus Rx hibridet próbálva az volt a véleményem hogy az is egy csodálatos autó sok okossággal, de valahogy nem érzem a 272 Le élményét! Élvezetesebb (számomra, mert nem akarok megsérteni senkit sem, és fikázni sem más márkákat) a 159-est vezetni! Ez tart fiatalon, legalábbis engem! Pl. a Saab-ot vezetve megkérdezte a feleségem kis idő után, hogy miért vezetek ilyen furcsán! Kérdeztem, hogy ezt hogyan érti, erre ő: "olyan öregurasan" Az az autó azt kívánta, ebben pedig tényleg visszanyerem az éveket uraim!!! De nem vagyunk egyformák! Egy biztos: ez nem egy tucat-autó, lehet fanyalogni hogy "nekem nem kéne", de erre azt mondom, hogy nem baj, nyugodtan járjál tovább a különlegességmenteseddel!
GEORGE2008-01-15 10:12:42 // 4475
Azt eddig nem tudtam, hogy létezett manuális klímával a 159-es....
vipex2008-01-15 10:09:05 // 4474
Hat lehet hogy ok igy elik meg de az teny hogy az Alfa evek ota halodik Angliaban ( talan pont azert mert az unokak mar nem annyira elkotelezettek :-)) ), tavaly a Morgan Stanleyvel karoltve lekezdtek felujitani a Fiat Alfa dealer halozatot es revizaltak az arakat azota igen jol megy arrrafele az Alfanak azt hiszem Franciaorszagban is ez tortenik most aztan jon a nagy falat Nemetorszag. Sajna Mi ebben is utolsok leszunk :-(
Zool2008-01-15 09:45:03 // 4473
Eddig is volt, a németekhez kellene csóri változatok, hogy ne kerüljön egy árba az "alapára", a műanyagkormányos manuális klímás 3assal. Érdekes, hogy a német árlistán csak a tesztekbe gyakran bedobott 150LE JTD hez van imrpession, egyik másik dízelhez sincs, szerintem a "független" német tesztek miatt...
GEORGE2008-01-15 09:42:40 // 4472
Látom lesznek újjitások :-)
Manuális Klíma.....
Zool2008-01-15 09:39:37 // 4471
A több pénzért egy relatív dolog. Picit felkavarta a bömö az állüvizet, mivel a 318d miost már használható menetteljesítményekkel bír, eddig a 150JTD valahol a 318d és a 320d között volt, most kb pont a 318dnek felel meg. Ráadásul már a bömö is akciózik csomagokkal (hijjába az is öregszik), tehát ha figyelik a konkurenciát az Alfa importőrnek is lépnie kell.

A forgalamzók reformja (lásd UK) egy nagy hátülütővel jár. Amíg korábban voltak Alfa fan kereskedők is (meg nyugaton sok kis sokadik generációs olasz maffiózó, akik egy garázsból építették át a szervízüket), most egyre inkább dizájnos multikra bízzák. Az egyetlen gond, hogy azok meg nem érdekeltek annyira az értékesítésben, mert van még 7 másik márkájuk.
vipex2008-01-15 09:29:51 // 4470
amugy a MY2008 mar biztosan erkezik : uj szamlapokkal uj szinekkel, uj belsovel, DVD navigacioval , -44 Kg atlagosan , Q2 3.2-vel es 1.8 JTTS , 19 JTTD motorokkal

Prezi1

Prezi2

.
.
.
gondolom tobb apenzert :-)
GEORGE2008-01-15 09:28:53 // 4469
Ha tényleg csak ezek lesznek akkor....

Az ülések azért lesznek másabbak, hogy az álltal nagyobb legyen a hátsó lábtér.
A fehér müszerfalvilágitás tényleg gagyi lesz...
Zool2008-01-15 09:26:54 // 4468
Érdemes megnézni az italiaspeed future models menüpontját.

Nem hogy 230LE 2.4, de minden új moci törölve a my2008ból, egyedül a Brerához ír 1.8 turbót. Tehát a másik pletyi felé hajlik, hogy a JTTDvel megvárják az igazi faceliftet. Ellenben az oldal kitér olyan félelmetes újításokra (a súlycsökkentésen felül persze), mint új belső színek, új felnik, új alfatex (tényleg mi volt a baj a régivel?) új ülések, a csomagtartón az alfajel nyitja is (VÁÁÁU!), fehér műszerfalfény alap (gondolom senki sem rendelte volna magától, azu Alfa műszer legyen vörös).
vipex2008-01-15 09:26:13 // 4467
csak van aki ezt nem tudja megoldani mert magyarorszagon kell autot vennie magyar kereskedotol :-( szoval a kov autom valszeg nem Alfa lesz mondjuk ezt mar nagyon sokszor eldontottem es sajna nem az Alfa miatt hanem a FAM miatt ( legdragabb orszag ?, keves szerviz az is gyatra minosegben, 0 marketing, 0 akciok, kompromisszumkeptelen elkotelezetlen "buta" kereskedok :-( legelabb mas orszagban valami elindult de itt ?
GEORGE2008-01-15 09:25:19 // 4466
Elég szomorú hogy 3 millával többet kell itt fizetnünk :-(
Zool2008-01-15 09:19:05 // 4465
Van akinek ez sem elég, és megy Dániába magánimportálni. Igazából csak szándék kérdése...
GEORGE2008-01-15 09:03:25 // 4464
A 2,4 JTDM 230 lovas lesz! így marad "távolság" a duplaturbos 1,9 180 lóereje és a 2,4-es közt.
vipex2008-01-15 08:55:29 // 4463
nezd meg a Magyarorszagi akciokat 0 azaz zero :-(
vipex2008-01-15 08:54:17 // 4462
bar igy lenne Magyarorszagon uj Audi A4 TDi 2.0 147Le motorral most mindenhol 7 950 eFT eleg jol felszerelve ezert mit is kapsz 159 bol ezert egy progression-t az Alfa Magyarorszagnak valamit lepni kene :-(((( csak osszehasonlitaskeppen bementem Londonban egy Alfa szalonba ki volt rakva egy fekete 159 SW Q4 ti 26500 GBP ( 8500eFt ) ert gyorsan megneztem a Magyarorszagi arat 11500eFt na gondoltam biztosan nincs ugy felszerelve, hat ledobbentem ott minden benne van a Ti -ben Blue&Me parkolo radar, Navigacio, elektromos bor ules nalunk ugyanezekert mind mind fizetni kell FAM folyamatosan valtoztatgatja a szeriafelszereltseget ( egyre kevesebb minden ) :-(( na ezert nem lesz 159
Zool2008-01-15 08:36:02 // 4461
Pár szépség: 147 esclusiva 1.6 TS (gyakorlatilag progression) 13400 ajró,
159 elég jól szerelve (bőr, metál tolatóradar, alufelni, navi, kék&én) 120LE JTD 24e ajró.
Zool2008-01-15 08:25:05 // 4460
Fogalmazzunk úgy, egy új A4 2.0 TDI árárért itt kapsz egy szinte mindenben közel olyan jó, hasonlóan felszerelt akciós 1.9 JTD-t, meg melléje egy alap 147est Mrs Paulusnak. Szeritnem így miondenképpen van keresnivalója a márkának a piacon...

Most meg főleg durvulnak pár hétig a belga Alfa kereskedők:
http://www.esclusiva.be/fr/
András bácsi2008-01-14 21:32:13 // 4459
Hát ha a kuplunghoz hozzávesszük a kettőstömegűt is, akkor valóban szar konstrukció. A részecskeszűrőt meg ki kéne dobni, kérdés, hogy az elektronika mit szólna hozzá.
Kompressz úr2008-01-14 21:25:12 // 4458
Most nem igazán értem, akkor az ódi vagy a 2.4jtd a jó vétel ár érték arányban?
Zool2008-01-14 15:21:43 // 4457
Többen is ezt írták a fórumon (http://www.motor-talk.de/forum/silberne-moehre-alfa-159-t1668522.html?page=1), kicsit gyanús az egész. de attól még a következmények fennállnak a jövőbeli vagy aktuális tulajok számára.
Don Gombóc2008-01-14 15:16:29 // 4456
Fényezés? Aki írta az hülye. A legfaszább festék talán az amerikai PPG amivel festve vannak. És szemre sem láttam még gagyi festést Alfák között. Ellen marketing pfujj!
Zool2008-01-14 15:12:41 // 4455
PIcit utánaolvastam a német fórumon, ők is értetlenkedve állnak a hír előtt, de röviden összefoglalva:

159 es a második legmegbízhatatlanabb autó az egész mezőnyben (hogy ez hogy jön arról nem írnak). Gyenge pontok:
kuplung, fényezés
motor: indító és részecskeszűrő (amit külön is lehordanak).

Melleslge top 10 ben még 147, de az régi modell, és ott van a TSek achillés sarka, ami sok statisztikát rontott már le.

Igazából több furcsaság is van benne. Az Alfa fényezések nem számítanak különösebben rossznak, a részecsekszűrő vűrosban tud furcsaságokat produkálni más márkáknál is.

A lényeg azonban az, hogy egy ilyen hír nem tesz jót sem az újautó eladásoknak, sem a használtautók értékének. Ha akar valamit az Alfa a legnagyobb európai piacon, nem ártana kicsit utánajárni, korrigálni vagy felőlem újságot veszetgetni, de ez így nagyon rosszul néz ki...
Balázs156SW2008-01-14 14:57:42 // 4454
Leírhatnád a lényegét, mert többen csak törjük azt a gyönyörű német nyelvet.
András bácsi2008-01-14 14:56:25 // 4453
Persze, hogy szakad, mert arról elfeledkeznek, hogy bizonyos körülmények (pl. autópályás használat) jobban terhelik a szíjat.
Zool2008-01-14 14:38:26 // 4452
Nem volt véltelen a nagy kampány a német minőségőrült Kalbfellel. Őszintén szólva mindenben jobb volt vele a márka, mint a balfasz matematikus-marketingessel, még jó hogy kirúgták végre.

A 6 éves dolgoban meg annyi bibi van, hogy ha még megvan mondjuk 5 évesen és tönkre megy biztos nagy ívben elkerülöm ugyanazt a márkát.

Egyébbként azért kevés márka van, amelyik módszeresen halálos égszíjhibákkal küszködik. Lehet hogy a 159 nem rossz ilyesmiben a fúrumok szerint (legyen az magyar, német vagy olasz fórum), 5-6 éves TS mociknál viszont előfordul rendesen. Főleg a motor-talkon feltűnő. mert ott egyben vannak a 156-159 hozzászólások...
Zool2008-01-14 14:32:58 // 4451
És ez gondolom jó kultúrgyarmatként hamarosan megjelenik magyar fordításban is ab.hu, meg a nagyokos autó-mtoronál szabad interpretációban...
Zool2008-01-14 14:29:23 // 4450
Nem árt dolgozni a márka hírnevén, mert itt valamit valahol nagyon elcseszett a német importőr:

http://www.autobild.de/artikel/kummerkasten-bilanz-2007_515991.html
Balázs156SW2008-01-14 14:23:16 // 4449
A www.indexen olvastam a népítélet összefoglalóját. A kategóiájában elégedettség alapján a 159-es lenne a legjobb. De azért nem az, mert ahhoz, hogy figyelembe vegyék min. 15 értékelés kell, és most csak 12 van. Értékeljetek!!! www.totalcar népítélet.
András bácsi2008-01-14 14:02:36 // 4448
Nekem is van hasonló barátom, de ő Q-leiter. Ugyanezeket mondja. :( Kiegészítve azzal, hogy a leginkább problémás beszállítóik a Bosch és a Siemens. Gigacégekkel nem lehet mit kezdeni. Mondjuk a Garrett is hasonló szarokat csinál, hogy ne legyünk részrehajlók. :)
De pl. mesélt olyat, hogy az ÖMV olyan üzemanyagot szállított, amiben semmilyen adalék nem volt. (Miután az okos vezetők azt mondták, hogy drága a műegyeteni állandó bevizsgáltatás) Így vagy ezer db. gép ki sem jött a gyárból, mindben megállt a próba alatt a nagynyomású szivattyú.

Az a helyzet, hogy minden új technika csak minimális időtartamra jó és problémamentes. Globalizáció és piac. :(
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak