Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:30:24 // 8737
Pontosan :-)
Csak tudomásul kell venni, hogy egy "komolyabb" autó többe is kerül. (a 2-es góf - a mutyuli - a 159 nem ugyan az a kategória )
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 20:27:29 // 8736
ha gyalog jár valaki az a legolcsóbb..évi 2 pár cipő :P Ahogy nő az autó ára vele együtt a fenntartási költségei is...
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:25:11 // 8735
Mondjuk azért utána néznék a manualban, hogy "illik"-e visszatenni ezeket a csavarokat. Ha jól tudom a TS hengerfej csavarjait se illik visszatenni.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:22:52 // 8734
MÁs kérdés, hogy akinek ennyi a havi keresete, az miért vesz 8-10 millás autót. Oké hogy használtan olcsóbb, de azt meg ráköltöd plusszban. A Pók-ot az új árának 8-adáért vettem, cserébe 700e ment rá egy év alatt :-)
Az Alfa tartás sose volt/van/lesz olcsó mulatság.
Halkan megjegyezném, hogy a cég bérel OFF-os 118d-ket, az se kerül kevesebbe :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-23 20:20:26 // 8733
igen....ha látsz olajkormosodást akkor baj van...ha nem akkor ott nincs
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:20:18 // 8732
A sallangok, további 20e (CASCO+súlyadó+KFB++++)
A "bérleti díjról" még nem is beszéltem :-(
ALFI1562010-10-23 20:16:43 // 8731
És akkor még hol a biztosítás meg a súlyadó?Valakinek ez egy havi keresete.
Piritu - 1.000.0002010-10-23 20:07:00 // 8730
A 2,0mjet bérbeadási ajánlata során 54.600Ft/hó szervizköltséggel számol a bérbeadó (4 év 200.000 km-re). Ami reálisnak is tűnik, ha csak a gumiárakat nézem és azt, hogy évente elfogy egy garnitúra...
Egy mutyukira ennyit el se tudsz költeni :-DDD
ALFI1562010-10-23 20:02:48 // 8729
Nincs itt hiba a 2.4-el se.Mindent ki lehet küszöbölni.Kivéve ezt a csavartörést.De amíg itt ezt megcsináltatod az 56-nál meg mondjuk ez idő alatt ráköltöd a futóműre.
ALFI1562010-10-23 19:59:32 // 8728
Nem rövid távon gondoltam.Mondjuk nézzük úgy,hogy 150ezer alatt mennyit kell erre költeni meg egy suzukira.
Robiik2010-10-23 12:26:07 // 8727
na de annyira hogy semmi szín nem látszik rajta?? nekem a 14 éves 155ön látszik a fakulás, de egy pár éves 159en nem kéne eltűnni színeknek...
1372010-10-23 11:34:29 // 8726
Valaki írta, hogy 1.9-esekkel kevesebb gond van. Előbb átnyálaztam az alfaowner.com-ot, hogy megtudjam, hogy még milyen hibák várhatóak, és vicces, hogy szinte csak a 2.4-essel rendelkezők írogattak a DPF hibás, meg a limp mode/check engine-es fórumbejegyzésekbe, a turbólyukról, meg a lassú gázreakcióról panaszkodók is 2.4-esek. Kupplungcserés is csak 2.4-es volt. Egyedül az EGR-es bejegyzéseknél vannak 1.9-es emberek. Ez talán jelent valamit.
W.2010-10-23 09:08:21 // 8725
Apró érdekesség: lecseréltettem tegnap a nyári garnitúrát. Feltettük a 16"-os gyári 8 lyukas felnit a gyári méretű 215-ös gumikkal és az autó alja magasabbra került! Pedig azt hittem, hogy az ültetés miatt majd beleér a kerék a dobba fordulásnál.
Grando2010-10-23 09:07:44 // 8724
Haver céges mazda 6-ját 200 ezer km környékén adták le. Egy hét múlva már 120 ezerrel árulták a kereskedésben. Vki arra is ráfutott. Sajnos mi sem vagyunk kivételek. :(( Aztán jöhet a nyifogás :DDD
W.2010-10-23 09:06:14 // 8723
Ezzel vitatkoznék... Én is minden nap használom, vásárlás óta beletettem 7000km-t és eddig semmi baja nem jött elő. ( persze lehet hogy holnap elromlik, de ugye a sors az kiszámíthatatlan) Én meg vagyok vele elégedve de kíváncsi leszek, hogyan bírja a telet.
Grando2010-10-23 09:03:53 // 8722
Ezektől a dumáktól mindig kifekszek. :DDD
W.2010-10-23 08:59:05 // 8721
Van egy garnitúra 16"-os gyári acélfelnim ha valakit érdekelne.....
DrB2010-10-23 08:37:27 // 8720
Most ha a leömlő mégiscsak a HF-en van, akkor HF cserekor csak hozzá kellett ezekhez az eltörő csavarokhoz is nyúlniuk, nem?
tipoatti2010-10-22 23:10:51 // 8719
Volt kollégám egy dízel Mazda 6-tal irgalmatlan nagy hosszúcicire szaladt rá... 3 év alatt óriási mennyiségű pénzt locsolt rá, ebben volt motorgenerál is. Ennyit a Mazdáról... Igazság szerint tényleg kettesgófot kéne venni, de ezt már beszéltük.
1372010-10-22 22:41:43 // 8718
Ja, egy idő után kifakul a Napon. Nem bug, feature.
Robiik2010-10-22 20:33:09 // 8717
Sziasztok! Láttam a héten egy 159est, amin az első alfa-jel nem volt kiszínezve, hanem olyan volt mintha aranyba gravírozták volna a jelet. Látott már valaki ilyet? ez lehet gyári? vagy valami utólagos mókolás?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 20:29:27 // 8716
jah ott meg emelkedik az olajszint :)
ALFI1562010-10-22 20:26:40 // 8715
Mert nem abból van a nagy pénz,hogy megveszed és használod.Hanem az alkatrészből.Minnél többet minnél sürübben.(gondolom én)
Vajon milyen a mazda?Azokkal van gond?Mondjuk egy mazda 6-tal.
ALFI1562010-10-22 20:24:11 // 8714
Ez így van!Kint a Petőnél volt egy fejlesztőmérnök.Györből jött az auditól egy kompjutert hozott neki.Lényeg:Ott mondta,hogy nekik azt mondják,hogy ezt csináld meg old meg de a legolcsobban.Nem baj ha nem megy el csak pár ezer kilómétert.Majd jön szervízre és csere.Nem a hosszú élettartam a cél.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 20:23:26 // 8713
nem az a baj hogy 8V vagy 16 vagy 20...motorikusan egyikkel sincs baj...ha már típushiba a leömlő tőcsavarnak az eltörése, miért nyolcas (nem biztos:), miért nem 10-es vagy 12-es vagy miért nem középre rakták a krva turbót (a bal oldali csavar szokott eltörni ) vagy miért nincs felfogatva rendesen a turbó stb, stb....
ALFI1562010-10-22 20:20:14 // 8712
Miért az alfa is csak a seggem hordja.A fordba 145 ezer van most.20ezrenként volt olajcsere meg szűrők.80ezernél volt első betét csere most meg első betét+tárcsa,hátsó pofa a dob meg felszabályozva.Azért ez a nem mindegy.És a suzukira is kb.ennyit kell költeni szervízre.Olaj csere azt annyi.Arról nem is beszélve,hogy éppen most beszélgettük a Pistivel,hogy 6 éve adta el a diesel 2-es gólfját 300-ért.Ami a mai napig annyit ér.És aki megvette még mindig nem költött rá 1 forintot se.Ő meg az alfázáson a 6 év alatt 3 misit bukott.Én meg más ennél még többet.
Don Gombóc2010-10-22 20:17:07 // 8711
Igen, de ezt már átbeszéltük.
Lehetne ilyen verdát csinálni még mindig de nem cél. Sőt adagolósban is meg lehetne csinálni az euro 5-öt és a teljesítményt, de kinek kell jó és olcsó üzemeltetésű autó? Az autógyáraknak biztosan nem. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 20:17:01 // 8710
dejzelt kérdeztem :) tényleg olyan fos.....
pe-Ti2010-10-22 20:15:14 // 8709
Benzines:)) D4D a környékünkön sincs nem ism. tényleg ilyen fos???
Don Gombóc2010-10-22 20:15:07 // 8708
Egyébként a prémium autósok azok akik a legjobban titkolják a verdáik hibáit és a minőségük problémáit. ha nem vette volna valaki észre.
ALFI1562010-10-22 20:14:12 // 8707
Hagyományos 1.9JTD most mindegy,hogy alfába vagy fiatba de az egy jó motor.Ugyan olyan elnyűhetetlen mint az 1.9TDI
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 20:14:09 // 8706
én tudom mert nap mint nap látok amit látok :P Úgy látszik egyeseknek az lenne a jó ha struccpolitika lenne mert amit nem mondunk az nincs is :D
pe-Ti2010-10-22 20:13:12 // 8705
Haver szerelő 3-at csinált pár hónapon belül mind megúszta "csak" dugó hf jav. saját szemmel láttam, mercibe "belenő" a hf-be az izzító csak kifúrni-marni lehet már ha sikerül, DSG-t kettőt is vezettem nem tetszett lehet mind2 szar volt???
Don Gombóc2010-10-22 20:13:03 // 8704
Azoknál is csak ott nincs hiba ahol nem használják kimondottan nagy és hosszútávú terheléssel. Te sem jársz vele fullra rakottan, mert általában seggedet hordja csak meg az eszedet. :) A Mutyukit meg csak városi lúzerek használják aki bejárnak vele dolgozni napi két kilométert, aztán ajnározzák mint az állat. Ha napi szinten ide adnák nekem én kifektetném hamar. Csak dícsérni tudom a 66-ot is, amit kibírt alattam.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 20:11:53 // 8703
mit a hulladék d4-et? ezt komolyan mondod? :) 60-80e-ként meghal a kettőstömegű, zabálja az olajat stb, stb...
Don Gombóc2010-10-22 20:08:47 // 8702
Olyan nincs. Esetleg a Belorusz traktor, ami 15 km/órával jön kifelé a ganéból. :) Nem csak Alfáéknál hanem sehol nem találsz ilyen verdát, még a sokat istenített régi adagolós dízeleknél sem.
ALFI1562010-10-22 20:07:50 // 8701
De suzukinál miért nincs?Vagy a connectnél?
pe-Ti2010-10-22 20:06:27 // 8700
Vegyél avensist abba olyan csend van, hogy az idegesít majd:))))) Egyébként dögunalom "steril" japó.... apropó láttátok az "új" swiftet 2010-ben ez a gombsor röhej bocsi az offért!
Don Gombóc2010-10-22 20:04:55 // 8699
Te is ugatsz a 66 topicban, én is itt. :)
Kár fikázni a 159-et, mert szép és jó autó, inkább azt a köcsögöt aki ilyen szarságokat elkúrt rajta. Bár az sem biztos hogy elkúrás, inkább a szervíz háttérrel van a gond és a hozzáértéssel. Meg a hozzá állással. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 19:58:26 // 8698
mégis keresik a DSG-t pedig nem régi találmány az ára viszont borsos :P
Poló2010-10-22 19:56:47 // 8697
Ha egy izzítógyertya darab beleesik a hengerbe, akkor azt már nem kell generálozni, az úgy kuka, ahogyan van.
A Merciben hogyhogy nem lehet cserélni? Egybe van öntve a hengerfejjel? :))
A DSG váltónak meg pont az a lényege, hogy gyorsítasz mondjuk 2.-ban, de ő már a 3.-at is pörgeti és szinte észre sem veszed, hogy történt váltás.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 19:52:44 // 8696
mondj egy max 6-8 éves típust amivel nincs probléma Alfáéknál... vagy mondj olyan márkát ami legalább 200 ló, dejzel és nincs vele probléma meg nem 6-8 milla használtan, pár évesen...ha tudsz veszek olyan autót :P
ALFI1562010-10-22 19:52:20 // 8695
Égy van.Ha minden vezérlés cserénél 60ezrenként ki van pucolva az egr meg a map szenzor akkor nem lehet gond.Meg vez.cserekor le kell cserélni a szervóolajat is.Ha a szívósort leveteted takarításra akkor le kell a lapátokat úgy fixálni,hogy állandóan nyitva legyen.Így az se fog többet elkormolodni.A részecskeszűrőt meg ha beszarik ki kell íratni.Azzal se lessz több gond.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-10-22 19:49:25 // 8694
ott van :) no para..
ALFI1562010-10-22 19:47:38 // 8693
Te meg a harmadik.Magasztald csak a 66-ot mert itt 59 fikázás folyik.
pe-Ti2010-10-22 19:46:05 // 8692
Üdv!
Minden mai dízel egy szopás a rohadt emissziós normáknak megfelelés miatt ha pl. a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) nem lenne egy csomó gond elő sem jönne (szívótorok, szenzorok pucolása, turbóhibák stb) nehogy azt hidd, hogy a többi prémiummárkával nem szívnál: pl.:új passat "megeszi" az izzítógyertyát (beleesik a hengerbe=motorgenerál) mercikből ki se lehet venni (hf csere), DSG váltó 80 ezer után akkorát ránt kapcsoláskor kivered a szélvédőt, a franciákról nem is beszélve (nagynyomású szivattyú halál) és még sorolhatnám persze vannak típushibák viszont kis odafigyeléssel nagy részük megelőzhető!
ALFI1562010-10-22 19:45:10 // 8691
Az a baj,hogy az 59 nem bírná ezt a mindennapi használatot.Ezzel szerintem más is tisztába van.Ha nem a connect lenne akkor suzuki.
Piritu - 1.000.0002010-10-22 19:32:54 // 8690
Nyami-nyami, 8 GB-ra már fér rendesen :-)
Piritu - 1.000.0002010-10-22 19:32:09 // 8689
A 2,4 valami különleges konstrukció lehet :-))
Piritu - 1.000.0002010-10-22 19:30:53 // 8688
"Akkor ezek szerint egy 159-es sem jó annyira, hogy kibírja a nagyszervíz-intervallumokat? " - saját 156-os tapasztalatom szerint (amit szakszerviz gondoz már 175e km-óta) igazából az a baj, hogy a szeviz sincs tisztában azzal, hogy mit kellene csinálni :-((
Ha szólsz nekik, rögtön jön, hogy: "Ja, szokott vele gond lenni, csak öt perc meló és nincs gond." Maguktól a büdös életbe nem szólnának, hogy kipucolnák, hogy ne legyen vele gond...
Ennek a csúcsa a 159 2,4mjet-be öntött nem megfelelő olaj.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak