Csabi2011-05-31 22:53:49 //
14292
Üdv!
Egy hét használat után, egyre jobban kezdünk hozzászokni egymáshoz, kivéve a DPF nem gondolja így, ugyanis az egy hét alatt már 80%-ig eldugult, és az elmúlt két napban a reggeli indításkor kicsit nehézkesen akar életre kelni, 2-3s indítózás után röffen a gép, ma pl indításnál felgyullant a DPF ikon és egy szép korom füstöt lövelt ki, de aztán meg is szűnt és egész nap semmi gond!Hozzá kell tennem , h 56Ah/480A akksi van benne ami szerintem nagyon karcsú egy ekkora motornak! A 156 1.6TS emben volt ekkora! Csütörtökön viszem szervízbe(siófok) vezérlés cserére, utána megejtünk egy kézi regenerálást, már az új olajjal,remélem visszaugrik a DPF! Ahogy megfigyeltem nem nagyon használ a DPF-nek a viszonylag hosszabb távok megtétele sem(min 20-30km) mivel, 5-6ban alif pörög a motor 110-20nál, így ha regenerál is amit még eddig nem vettem észre, gyakorlatilag semmit nem ér!Talán a 92%-ban elhasználodott olaj is benne van?!
Erhard-ra hallgatva a xenon izzókat is kicserélem Supervision D1S 12e/db igaz azOSram is 14 lett volna, majd meglátjuk meddig bírja… a trafó problémák mennyire jellemzőek, és attól is pisloghat az izzó?
Valaki próbálta már kézi regenerálást az EcuScannal?

joe752011-05-30 21:33:49 //
14291
Gábor.
Én mint felhasználó nyugodt szívvel rábeszéllek a Q-tronic váltóra! Nagyon ügyes szerkezet, pontosan és gyorsan teszi a dolgát! Gyorsabban mint ahogy kézzel lábbal váltani tudnál. Többletfogyasztásra számolni kell, nekem jellemzően 10 l körül fogyaszt vegyes használatban és 8-9 körül hosszabb távú autópályás szakaszokon. Ha nagyon óvatoskodsz, és betartsz minden sebesség limitet leviheted 7 l körülire, de ez nem lesz jellemző!
Nekem már 40k van a vasban, de eddig semmi hiba, vagy arra utaló jel nem lépett fel, sem a váltóval sem egyéb mechanikai vagy elektromos rendszernél. Hibátlanul teszi a dolgát, eddigi legmegbízhatóbb autóm!
Csabi2011-05-30 21:15:34 //
14290
Tehát akkor 1l Castrol Dextron III, köszi a gyors választ! :)
ALFI1562011-05-30 21:12:32 //
14289
És dexron 3 kell bele.
ALFI1562011-05-30 21:10:56 //
14288
1 flakon.
GTPeti2011-05-30 21:08:35 //
14287
Megkérdezhetem, hogy azóta milyen - nem extraszűk fordulatszám-tartományú motorral szerelt - autót hajtasz?
Csabi2011-05-30 20:59:09 //
14286
szervó olajból mennyit vegyek, ha cserélni akarom?
cseko762011-05-30 17:41:40 //
14285
Már az uszodában is tudják milyen kulcsot kell adni :)

Gábor792011-05-29 14:13:53 //
14284
"Ha ehhez hozzáveszed a 2.4-es dízel extraszűk használható fordulatszámtartományát, hát nem volt kellemes."
No igen, erre gondoltam én is, ezért nem szeretnék manuálisat... persze jó volna kipróbálni előtte mindkettőt, így csak találgatok (illetve figyelek mások szavaira)
1372011-05-29 12:21:03 //
14283
Az automata eredeti japán Aisin, nem hinném, hogy sok gond lenne vele. Nekem a kézi Opel váltó egyáltalán nem jött be. Pontos, de darabosan, erővel kapcsolható, nem az a kétujjas fajta. Ha ehhez hozzáveszed a 2.4-es dízel extraszűk használható fordulatszámtartományát, hát nem volt kellemes.
Ezt már én is meg akartam kérdezni. De most komolyan: Van valami gond az automatával (szervizigény, meghibásodások, lassú váltóprogram, esetleg nagy fogyasztás), vagy a csak kézi váltó kontra automata ellenérzésről van szó? Ez utóbbival semmi bajom, mindenki eldöntheti magának, hogy melyik váltót szereti jobban, nekem speciel bejön az automata stílusa IS. Azt persze tudom, hogy zsebbe nyúlós, ha gond van, de szokott gond lenni a 159 váltójával (van ilyen tapasztalat)?
Gábor792011-05-28 19:18:47 //
14281
Mi a gond az automatával? Arra gondoltam - persze mindenféle tapasztalat és ezen a téren szerzett ismeret nélkül - hogy mivel eldönthetem, hogy automatában használom, vagy én váltogatok fel-le, így túl nagy gond nem lehet... Igaz, még nem próbáltam ki egyet sem... :-/
Gábor792011-05-28 19:16:41 //
14280
Na, ezeknek a hozzászólásoknak azért örülök :-) Reméltem (vagyis inkább: bíztam benne), hogy ilyeneket fogtok írni :-)
A "gyerekbetegségekről" pedig majd még valszeg kérdezek... ha aktuálissá vált a történet (úgyértem ha megvan az új vas).
Köszi a véleményeket!
cseko762011-05-28 09:01:36 //
14279
nekem az 159 előtt 156 1,9 volt és nem volt vele semmi gond és jelenleg ezzel sincs így városi közlekedésben....
ALFI1562011-05-28 07:33:27 //
14278
Simán használható.Csak az autómatát felejtsd el.
'''''2011-05-28 07:28:29 //
14277
Ha kiiktatod a gyerekbetegségeit,használhatod rövid távra is a dízelt.
Egyébként meg hasonló tapasztalat volt a nejem 156SW-jével (1.9mjet) is, annak se volt az alatt a két év alatt baja, ameddig nálunk volt.
Bocs, de ez marhaság. A mi 1.9esünk hetente egyszer tesz meg 140 km-t, a hét többi napján városban közlekedik. Ehhez képest 100.000 km se nyűgje, se baja.
Inkább azt mondanám, hogy nagyon nem mindegy milyen gazdától és milyen előélettel veszel autót.
Gábor792011-05-27 21:58:55 //
14274
Sziasztok!
Olvasgatva a korábbi hozzászólásokat nagyon úgy tűnik, hogy nem szabad 159-es Alfát vennem... pedig azt szeretnék, már hirdetem is a 156-ot (1.8 benzina). 159-es benzines sokat eszik (jó, tudom, mihez képest (válasz: a pénztálcámhoz és a józan észhez képest)), a dízel meg "nem való" rövid távokra... márpedig nekem jellemzően ilyen van... vagy inkább 2/3 rövid, 1/3-ad hosszú táv.
Amit szeretnék, az 1.9 (esetleg 2.4) automata, ami - ha jól gondolom - manuálisan is váltogatható... ugye? Ha esetleg tudtok egy jó vételt, ami véletlenül fekete, SW, bézs plüss kárpit, akkor szóljatok plíz :-)
Ugyanakkor várom a tanácsokat, gondolatokat is.
Köszi!
'''''2011-05-27 16:11:48 //
14273
Gratula a vashoz!Az égő nekem is csinálta.Az cserés lett.
Csabi2011-05-27 13:59:17 //
14272
Akkor az belefér simán, köszi! :)
ALFI1562011-05-27 13:51:50 //
14271
EGR tisztítás mindennel együtt nagyon max fél óra.
GEORGE2011-05-27 13:38:55 //
14270
Gratula.
Bezzeg nálunk ilyet nem lehet, mert min 1db számnak kell lennie....
Csabi2011-05-27 13:36:30 //
14269
Típusszámot tudnál mondani,mert nem nagyon vagyok jártas a xenon izzók terén, a gyári beépítésű 159 xenonoknál csak bi-xenon van, vagy van sima xenon is?Hogyan tudom megnézni hogy melyik van az enyémben? Refinél elég jól vakítanak az útmenti táblák csodálkoznék ha ezt tudná egy halogén!
Csabi2011-05-27 13:25:40 //
14268
igen megnéztem, kb a következő 100km-en kellene h pucoljon, ha úgy használnám ahogy az előző tulaj, szentendrei volt az auto ebből gondolom h viszonylag sokat ült a dugókban, én pedig eddig csak hosszabb távokat mentem vele, 20km-nél kevesebbet nem nagyon megyek vele azt is városon kívűl, szóval talán változik a regenerálási időköz! Amíg az ECU-t nézegettem kb 15percet járt alapjáraton és a DPF dugulás 70,1-ről felment 70,9-re, gyorsan le is állítottam :)
Vezérlés cserénél azért illene az EGR-t is kitisztíttatni, az mennyi időtöbblettel járna?
cseko762011-05-27 11:59:48 //
14267
jó rendszám :)))
Azt is meg tudod nézni, hogy az utolsó pucolás hány km-el ezelőtt volt. Innen már számolható, hogy mikor lesz a következő és utána már látod, hogy mire jut az öntisztításnál.
Osram-ot ne vegyél én azt vettem arany áron és 1,5 évet bírt...a kínai kb 14e/db....
Csabi2011-05-27 09:50:41 //
14264
Köszi! :) Folyamatosan sasolom a pillanatnyi fogy mérőt, de még nem vettem észre,h nagyon megnőtt volna a fogyasztás, igaz még csak 4-500kmen vagyunk túl, és az utolsó öt pucolás átlaga 620km volt! Xenon izzoban milyet érdemes venni, típusszám, márka, és hol?:)
üdv itt grat az 59-hez :) A 70% elég sok de menet közben kéne nézni mennyire pucolja ki...ha túl sokszor veszed észre hogy a pillanatnyi fogyasztás megugrik (akkor pucol) akkor sajnos kakukk a DPF-nek... nekem is csinálja hogy az egyik xenon izzóm néha bepislog sajnos lassan az is kukás lesz...semmi kép ne vegyél belőle drágát az sem bírja több ideig mint a kínai ellenben dupla áron mérik....
Csabi2011-05-26 22:11:07 //
14262
Üdv mindenkinek!
A héten elhoztam életem első 159-ét, mondanom sem kell hogy mekkora a boldogság, 95e km óra szerint 2006os évjárat, a féktárcsák a km-nek megfelelően kopottak, a motortér kifogástalan, EcuScannal „átvilágítottam” DPF 70%-ra eldugulva bár ezt nem tudom hogyan kell érteni, az utolsó reg óta 70% vagy a tényleges dugulása 70%, egy hét múlva ismét rádugom és kiderül :) ! Egyetlen hibakódot tárolt,egyszer nem kapott jelet az ABS-től és ennyi! Szervízben 5x volt utoljára 130napja! EGR szelep is rendben müxik egyenlőre…Olvasva a hozzászólásokat asszem csere érett lesz vagy pedig OFF! A motor nagyon szépen jár,és húz 2000 felett, bár amikor elhoztam nagy meglepetést okozott az előzés közbeni váltás…hiába benzineshez szoktam! A kormánymű kifogástalan, a kuplung pedig kellően puha,szóval remélhetőleg nem lesz csalódás! Jövő héten komplett vezérlés csere, remélem addig kibírja!Amit nem értek h a xenon lámpák ritkán de néha elalszanak egy pillanatra aztán újra világít, mindez a másodperc töredéke alatt végbemegy, és ha jól figyeltem akkor mindkettő egyszerre, erre van valakinek valami ötlete? És persze szívesen veszek bármilyen tanácsot!
GTPeti2011-05-25 19:43:58 //
14261
Klassz!
A DS-t még csak értem, de mi az a SKULL? :-D
☻SKULL☻2011-05-25 18:43:23 //
14258
Az első Alfám, a Selespeed sajnos utazott tréleren, amikor az egyik szíjfeszítő görgő meggondolta magát 180-nál az autópályán...
szarolasz vazze :))) de trélen nem volt még...meg nem is lesz :)
Ne a saját autódból indulj ki... :-D A tiédben gyári extra valamennyi típushiba beépítése... :-P
aminek a fele tréler volt :P
Két évvel ezelőtt egy Nürnberg-Velence távot a Brenneren keresztül 5.5 körüli átlaggal sikerült abszolválnom.
Ma tankoltam, olaszból

(Tarvisio) a sebességhatárokat betartva és a környéken 130 km-t csavarogva 6,27-es fogyival fordultunk meg a Párduccal :-)
egyébként lassan ott járunk az összes 2,4-es ismerősömnek beszarik a DPF-je van rá sanszom miért....talán az 5w40-es olaj miatt?
Biztos telefonbetyárok :D
telefonon beszélünk és hibákkal hívnak :P ha nem lenne hiba nem hívnának...ha telefon sem lenne akkor sem hívnának :P
"hibákkal hívnak" - nem telefonnal? :-O
2 hetente ugyan azokkal a hibákkal hívnak így nem tudok jobb megfelelőt erre a szóra hogy típushiba ...
Én nem tudok egyről sem :-D, mármint a 159-nél.