Ennyit a technika fejlődéséről :-(
Nem volt DPF-ed se.
"a 166-om üresen 1520kg volt" - szerintem meglepődnél ha megmérnéd a 159-et, nehezebb lenne....
Piritu - 1.000.0002011-11-13 21:38:46 // 17370
Tibcsi1662011-11-13 21:37:47 // 17369
Ez DURVA. Szerintem 1 gyerek már család!! Én visszaküldenék ilyenkor egy dátumos fényképet abból a parkolóból, ahogy benne ül a gyerek a kocsiban. És nem fizetném ki.
Tibcsi1662011-11-13 21:33:38 // 17368
Sajnos fiúk ez elég sok :(
Nekem a 166-om 5 körül ment főúton 90-el. 6,3 autópálya tempomat 130-al. Városban 7,5-8 körül volt az átlagom. És ezek PONTOS adatok beleszámoltam +0,3 l az fogy.mérő óra hibájára. (habár a mért és a tankoláskor számított adatok között általában 0,1-0,2l-es eltérés volt) és hozzászámoltam azt is, hogy a kisebb gumival jártam. (azaz többet pörög így a gumi, tehát a km óra csal, azaz pl. amikor 130at írtam akkor óra szerint 140el mentem)
Egy példa látható a 90es főutas kocsikázásról.
És ez nem is a rekord, hanem óra szerint 4,3 volt a rekord. Pedig 2.4JTD motorról beszélek és a 166-om üresen 1520kg volt !!! Az új tulaj havonta járkál Belgiumba és 6,2-6,5 között járkál, pedig németeknél tolja neki rendesen. Nekem pályán a 159-el sosem volt hasonló eddig. Inkább 7,5-8 körül megy.
Nekem a 166-om 5 körül ment főúton 90-el. 6,3 autópálya tempomat 130-al. Városban 7,5-8 körül volt az átlagom. És ezek PONTOS adatok beleszámoltam +0,3 l az fogy.mérő óra hibájára. (habár a mért és a tankoláskor számított adatok között általában 0,1-0,2l-es eltérés volt) és hozzászámoltam azt is, hogy a kisebb gumival jártam. (azaz többet pörög így a gumi, tehát a km óra csal, azaz pl. amikor 130at írtam akkor óra szerint 140el mentem)
Egy példa látható a 90es főutas kocsikázásról.
És ez nem is a rekord, hanem óra szerint 4,3 volt a rekord. Pedig 2.4JTD motorról beszélek és a 166-om üresen 1520kg volt !!! Az új tulaj havonta járkál Belgiumba és 6,2-6,5 között járkál, pedig németeknél tolja neki rendesen. Nekem pályán a 159-el sosem volt hasonló eddig. Inkább 7,5-8 körül megy.
DrB2011-11-13 21:23:41 // 17367
Hát nem lennék boldog. Mennyi km volt a 159-esedben, mikor csereérett lett a lendkerék? A légkondit én is próbálgattam, nálam nem befolyásolta, ha kikapcsoltam.
Srácok, hogy lehetne ezt házilag egyszerűen letesztelni, hogy tényleg a lendkerék a ludas nálam is? Ha így nem megy, a szervíz megbontás nélkül meg tudja ítélni?
Srácok, hogy lehetne ezt házilag egyszerűen letesztelni, hogy tényleg a lendkerék a ludas nálam is? Ha így nem megy, a szervíz megbontás nélkül meg tudja ítélni?
Kazes☻2011-11-13 21:20:33 // 17366
Jaaa, így már ééértem ... ...hááát az M1 óta követtek és csak így tudtak bosszút állni, mert igen lemaradtak. :)))
Csosznorbert2011-11-13 21:18:17 // 17365
Érdekes "cucc" számomra ez a magyar yard...
Tegnapi utamon történt még ugyanis hogy a dunaújvárosi tesconál a családos parkolóba álltam be.
Nővel és gyerekkel. Mire jövök ki ott a cetli, hogy megbirságoltak vagy mi.
Most akkor mi van? Pedig a gyerekülés is ott virit a hátsó ülésen. Vagy létezik valami módja ennek? Vagy mi számit családnak? Valaki érti ezt???
Tegnapi utamon történt még ugyanis hogy a dunaújvárosi tesconál a családos parkolóba álltam be.
Nővel és gyerekkel. Mire jövök ki ott a cetli, hogy megbirságoltak vagy mi.
Most akkor mi van? Pedig a gyerekülés is ott virit a hátsó ülésen. Vagy létezik valami módja ennek? Vagy mi számit családnak? Valaki érti ezt???
Csosznorbert2011-11-13 20:09:30 // 17364
Persze, német M1, valahol Tata környékén. :D
Csosznorbert2011-11-13 20:08:01 // 17363
Az enyém beteg, olyan étvágytalan, de annál jobban megy :D
Piritu - 1.000.0002011-11-13 20:04:02 // 17362
A németeknél is jártál? :-O
Piritu - 1.000.0002011-11-13 20:03:19 // 17361
6,67 az átlagom 32e km-en.
Csosznorbert2011-11-13 20:03:13 // 17360
Piritu - 1.000.0002011-11-13 20:01:39 // 17359
"Most mondja valaki hogy a 159 sokat eszik!" - engedve a felszólításnak:
A 159 sokat eszik!
:-DD
A 159 sokat eszik!
:-DD
Csosznorbert2011-11-13 19:57:50 // 17358
Szombathely-Győr-Pest-Nagykarácsony-Dunaújváros-Nagykarácsony-Szombathely-Pest-Szomabthely...
1220km össztáv
14óra 30perc össz. menetidő
7L /100km fogyasztás
Győrig: 6.4, pályán 7.4, Pesten vissza 6.9-re, végén hazafele 170-180 végig és igy 7 liter a vége.
Most mondja valaki hogy a 159 sokat eszik! :)))
1220km össztáv
14óra 30perc össz. menetidő
7L /100km fogyasztás
Győrig: 6.4, pályán 7.4, Pesten vissza 6.9-re, végén hazafele 170-180 végig és igy 7 liter a vége.
Most mondja valaki hogy a 159 sokat eszik! :)))
piktortom2011-11-13 19:41:43 // 17357
Az ajánlatom továbbra is fennáll, szívesen megcsinálom. Illetve most is azt csinálom ;)
'''''2011-11-13 19:35:11 // 17356
Ezt már itt is megígérte,olvass vissza egy oldalt.
SKrisz2011-11-13 19:33:55 // 17355
Engem továbbra is érdekel, szóljatok kinek küldjem a képet és menni fog :))
Pityukoma2011-11-13 19:27:53 // 17354
Nézzetek át a naptárak topicba is. Piktortom cartárs kilátásba helyezte hogy esetleg segít :-)))
GEORGE2011-11-13 19:00:35 // 17353
Unokaöcsém 2008-as 530D-ben a 3. motor van most. Az első 143ekm-nél turbó hibás lett és meg görbült az 1-eshajtókar, dugó is sérült.... 1,4-1,5M Ft-ot mondtak a gyári szervizben.
675e Ft vett egy komplett motort,amint az idén tavasszal lecserélt szintén egy bontott motorra, mert az is turbó halált halt.
Kb 8.bmv-je ez, a legtöbbjét újonnan vagy 1 évesen vette meg. Volt X5, X3, több 500-as és 300-as. Azt mondta soha többet diesel bmv....
Ennek tükrében az Alfa dieselkel nincs is gond!
De természetesen ettől még vehetsz 530D-t. :-)
675e Ft vett egy komplett motort,amint az idén tavasszal lecserélt szintén egy bontott motorra, mert az is turbó halált halt.
Kb 8.bmv-je ez, a legtöbbjét újonnan vagy 1 évesen vette meg. Volt X5, X3, több 500-as és 300-as. Azt mondta soha többet diesel bmv....
Ennek tükrében az Alfa dieselkel nincs is gond!
De természetesen ettől még vehetsz 530D-t. :-)
'''''2011-11-13 18:52:13 // 17352
Én meg ma egy ásványvizes palackot csúsztattam végig a hátsó lökösön.:-(((
Remélem a polír kihozza a nyomát.
Remélem a polír kihozza a nyomát.
Piritu - 1.000.0002011-11-13 18:49:49 // 17351
Az enyémnek az antennáját rágta meg unalmában az egyik éjjel :-((
sxr852011-11-13 18:36:53 // 17350
A leírásod alapján a saját esetem jut eszembe. Nekem a lendkerék volt a ludas, csere után megszűnt a hang. Nálam a motor bemelegedése után jött elő mindig egy percegő hang, ha a klímát kikapcsoltam akkor halkult kis mértékben.
DrB2011-11-13 11:52:50 // 17348
Nálunk a kurva macska van, hogy rá is sz..ik... :)
Kazes☻2011-11-13 11:44:07 // 17347
Hívd Grabovszkit! :)))
Pityukoma2011-11-13 11:20:36 // 17346
DrB2011-11-13 08:25:52 // 17345
Inkább kelepelő most éppen. S csak a lentebb írt fordulatszám tartományban, de akkor sem mindig. S mindegy, hogy gázt adok vagy épp lassulok.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-11-13 07:33:04 // 17344
olyan kalapáló hang?
DrB2011-11-12 23:39:40 // 17343
A zajforrás helye kimaradt. Az autóban ülve, mindig középről-előről jön, mintha a középső-elülső nagy szellőzőrostélyon keresztül szűrődne be.
DrB2011-11-12 23:15:53 // 17342
Ez a kib....ott zaj, amiről korábban írtam, megint előjött. Illetve szinte mindig hallható, hol erősebben, hol halkabban, de mostanában változtatja a hangszínét, erősségét. Talán a hidegebb idő miatt. Korábban finom percegés volt, ma durva zörgésként jelentkezett. 2000-2500 fordulatszám mögött. Mindegy, hogy gyorsítok vagy motorfékkel lassítok. Régebben voltak napok, amikor egyáltalán nem jött elő. Az autó rendesen megy, semmi változás a menetteljesítményben, fogyasztásban. A vízpumpám anno 60 e km-nél szart be. Most 110 e km van a vasban. Lehet ez a zaj a vízpumpa? Igaz, anno nem volt semmi hallható előjele. Valakinek tippje, mi a tököm lehet ez?
Piritu - 1.000.0002011-11-12 20:55:32 // 17341
stukker19872011-11-12 20:51:41 // 17340
Én már csak bennetek bízom:):)
Annyira sok nincs,mert nem akarok érte 10k fölött fizetni semmiképp,akkor sem ha új....
Annyira sok nincs,mert nem akarok érte 10k fölött fizetni semmiképp,akkor sem ha új....
Piritu - 1.000.0002011-11-12 20:47:35 // 17339
stukker19872011-11-12 20:13:15 // 17338
Van valakinek esetleg egy ELM 327-es kábele kölcsönbe vagy eladósorban? (inkább az utóbbi)
Piritu - 1.000.0002011-11-12 18:23:01 // 17337
A stabilitás témához.
A nyáron egyszer majdnem pórul jártam a Pókkal. Bementem egy derékszögű kanyarba, ahogy a 159-el szoktam minden reggel a melóba menet. Szép négy kerékkel sodródás lett a dologból, gyönyörű négy íves csíkkal az aszfalton. Annyira meglepődtem, hogy még lefényképezni is elfelejtettem. A 159-ott annyival nagyon messze van a határtól.
Meg még egy dolog tűnt fel, a nagy és széles kerék miatt könnyebben veszi a kátyúkat és az úthibákat.
A nyáron egyszer majdnem pórul jártam a Pókkal. Bementem egy derékszögű kanyarba, ahogy a 159-el szoktam minden reggel a melóba menet. Szép négy kerékkel sodródás lett a dologból, gyönyörű négy íves csíkkal az aszfalton. Annyira meglepődtem, hogy még lefényképezni is elfelejtettem. A 159-ott annyival nagyon messze van a határtól.
Meg még egy dolog tűnt fel, a nagy és széles kerék miatt könnyebben veszi a kátyúkat és az úthibákat.
Kovi2011-11-12 17:45:07 // 17336
Köszönöm a sok kimeritő válszt.
Már majdnem elindultam BMW venni de vissza fordultam az itt olvasottak után! :-))
Már majdnem elindultam BMW venni de vissza fordultam az itt olvasottak után! :-))
Pityukoma2011-11-12 14:20:27 // 17335
Még egy észrevételt írnák, csatlakozva az előttem szólókhoz. Nagyon stabil, mikor megvettem, próbálgattam egy kihalt körforgalomban hogy mikor sokall be (kőröztem mint egy hülye) de előbb szállt el a merszem mint hogy meg mozdult volna az ívről, és még az ESP sem kapcsolt be. Ekkor felmerült bennem hogy egyáltalán működik benne? Egyszer sikerült működésre késztetnem egy 90fokos balos kanyarba berántottam 60-al, na akkor bekapcsolt egy pillanatra. A segge kicsit kitört de semmi más...HŰ az áldóját ez igen... és a vigyor kiült a képemre. Hogy ismételjem magam 95%-ban városban (Pesten) használom és nincs semmilyen DPF/EGR gondom (el ne kiabáljam) és nem hajtom meg hetenként "mint az állat". Egy dologra viszont mindig figyelek: a célom előtt mindig ránézek a pill. fogy-ra és ha éppen regenerál akkor még megyek vele, nem állítom le. Ja és még valami amit mindannyian ismerünk, de az extra listán nem szerepel...... TE is tudod..... nehogy már 530-on gondolkodj..... :-) Üdv:P
Tibcsi1662011-11-11 22:14:01 // 17334
Sziasztok, én több mint 100ekm mentem 166-os 2.4JTD-vel. És elég sokat mentem 156 1.9JTD-vel is. Mindegyiket nagyon szerettem, de a mostani 2.4JTDm 159 egy MÁS kategória !!! Nagyon megy, irtó erő és menetstabilitás a többihez képest!! Kb. 1-2l több a fogyasztás de a biztonság és az élmény megér nekem ennyit. Igaz nekem is betegeskedik a DPF, de ez nemsokára meg lesz oldva :) És DPF nélkül városban sincs gond vele. Szerintem akkor a fogyasztás is javulni fog min. 1l. A lényeg: nagyon JÓÓÓ autó. BMW sose jutna eszembe ezután!!
Erhard 242 (Pure Energy)2011-11-11 21:33:54 // 17333
kicsit németes a feeling de teljesen jó főleg ha már megy is az autó :)
Laci.732011-11-11 20:08:16 // 17332
Én már lassan egy éve vagyok ennek a csodás autónak a tulaja!:) És semmi gondom vele! 105.000km van benne. Én minden nap olvasom a fórumot, és csak azt látom, hogy a DPF mizérián kívül semmi más probléma nem merül fel. Futómű,váltó, vagy egyéb más problémáról nem is olvasok! Szerintem ezt az autót nagyon jól összerakták!
'''''2011-11-11 18:48:24 // 17331
A dpf mizériához csak annyit,hogy nekem tényleg csak azért szart be mert 98%-ban városban pötyögve használom az autót.De nem gond mert ezt is 30.000Ft-ból meg lehet oldani.Tehát komoly gond nincs velük és szerintem bármelyik bmw-t ver szépségben!
Piritu - 1.000.0002011-11-11 15:58:05 // 17330
Ő sem írt ilyet, csak egyetértett velem :-)
Egyébként tényleg igazat adok DPF-es problémákkal kapcsolatban. Amikor vettem végigolvastam a 159-es blogot és totál az jött le, hogy bolond vagyok mert megrendeltem a kocsit.
Az elmúlt 32ezer km eddig cáfolja, remélem a hátra lévő 200 is. Ahogy a topikcím is mondja egy új korszak az Alfa történetében, más mint a többi. Bármelyik német vas mellé oda merem tenni. Voltak utasok, akik átültek az 535-ből, mondván ebben jobban érzik magukat :-)
Érdekes, hogy eddigi saját 600 ezres Alfás tapasztalataim nagyon ritkán vágtak egybe a fórumos gondokkal. Talán a 156 EGR gond volt az egyetlen. (Akkor se az lett a megoldás, hogy kidobom.)
Egyébként tényleg igazat adok DPF-es problémákkal kapcsolatban. Amikor vettem végigolvastam a 159-es blogot és totál az jött le, hogy bolond vagyok mert megrendeltem a kocsit.
Az elmúlt 32ezer km eddig cáfolja, remélem a hátra lévő 200 is. Ahogy a topikcím is mondja egy új korszak az Alfa történetében, más mint a többi. Bármelyik német vas mellé oda merem tenni. Voltak utasok, akik átültek az 535-ből, mondván ebben jobban érzik magukat :-)
Érdekes, hogy eddigi saját 600 ezres Alfás tapasztalataim nagyon ritkán vágtak egybe a fórumos gondokkal. Talán a 156 EGR gond volt az egyetlen. (Akkor se az lett a megoldás, hogy kidobom.)
Csosznorbert2011-11-11 12:55:26 // 17329
A 159 egy nagyon jó autó!
Kompressz úr2011-11-11 12:41:39 // 17328
Apró észrevétel, hogy ne a te blogbejegyzésedre reagáltam, hanem ALFI hozzászólására. Én azt a sírás-rívást, ami a fórumon megy a dpf-fel, egr-rel meg miazmással kapcsolatosan csak a fórumról ismerem, nem tapasztalatból, pedig több mint öt éve van a családban az autó.
A saját tapasztalataim alapján bátorkodtam, volna a figyelmet arra felhívni, hogy tartózkodjunk a vaskos, általánosító jellegű megállapításoktól, mert a végén az derül ki, hogy a 159 egy rakás ólomból készült ipari hulladék...
Ez rokon azzal a szituációval, amikor megsértődünk azon, ha alfát sosem látott ember "leszarolaszozza" a márkát...
A saját tapasztalataim alapján bátorkodtam, volna a figyelmet arra felhívni, hogy tartózkodjunk a vaskos, általánosító jellegű megállapításoktól, mert a végén az derül ki, hogy a 159 egy rakás ólomból készült ipari hulladék...
Ez rokon azzal a szituációval, amikor megsértődünk azon, ha alfát sosem látott ember "leszarolaszozza" a márkát...
cseko762011-11-11 12:21:12 // 17327
Saját tapasztalat: amiket a többiek írnak mindegyikben van egy kicsit.... én városban használom legtöbbet és nem találtam rá nagy kivetni való, a fogyasztásom 8l (az óra városban 1l csal), hosszútávon autópályás (130
Bilux2011-11-11 12:10:08 // 17326
Téli ablakmosót tudnátok ajálani ami nem pálinka szagu (Tescos) illetve nem is kocsonyásodik bele a tartályba?
Piritu - 1.000.0002011-11-11 11:24:02 // 17325
"azért egy az egyben nem mondjuk már ki, hogy városra alkalmatlan" - ilyet senki sem mondott :-)
Magamat idézném: "nem városi autó" - "a 159 nem erre való."
:-)
Magamat idézném: "nem városi autó" - "a 159 nem erre való."
:-)
Piritu - 1.000.0002011-11-11 10:07:08 // 17324
159 + Novitec box tudtommal itt nincs senkinek, mert a Powerrail 5 kellene hozzá a DPF miatt.
Kompressz úr2011-11-11 09:59:55 // 17323
Ezt azért egy az egyben nem mondjuk már ki, hogy városra alkalmatlan, mert ez így vaskos baromság. Lehet vele közlekedni városban, de kizárólagosan városban való használatra nem ajánlott.
Megjegyzem, ha valaki városi autót akar, akkor arra eleve nem egy középkategóriás autót kell nézni (márkától függetlenül), mert mind praktikusság, mind pedig fogyasztás szempontjából van ésszerűbb alternatíva a kisebb kategóriákban.
Állat módjára se kell hetente meghajtani, mert ez is marhaság.
A 159 nagyobb, jobb, korszerűbb, modernebb autó.
Megjegyzem, ha valaki városi autót akar, akkor arra eleve nem egy középkategóriás autót kell nézni (márkától függetlenül), mert mind praktikusság, mind pedig fogyasztás szempontjából van ésszerűbb alternatíva a kisebb kategóriákban.
Állat módjára se kell hetente meghajtani, mert ez is marhaság.
A 159 nagyobb, jobb, korszerűbb, modernebb autó.
Kovi2011-11-11 09:50:11 // 17322
Igen erre gondoltam én is csak jóval kevesebb van belőle.
És félek 10L fog enni.
Akkor meg 530D :-)
Ha Novitec el enne 7L körül akkor még jó is lenne! :-)
És félek 10L fog enni.
Akkor meg 530D :-)
Ha Novitec el enne 7L körül akkor még jó is lenne! :-)
'''''2011-11-11 09:38:34 // 17321
Ha hasonló menetdinamikát akarsz mint a 156-ban akkor 2.4 jtdm-et nézz.Fogyasztásban egy literrel eszik többet mint az 1.9.
Online tag
0
Vendég0
446