Pityukoma2012-08-26 14:49:26 // 23736
Peti, Tibcsi, köszönöm a tanácsokat. Rákészülök a cserére,csak kiheverem a nyaralást:-) Bár tervbe van a dupla kipöfögő (nagyon tetszik) nem tudom melyik lesz előbb. Azért az üzembiztonság az elő számú szempont.
Tibcsi1662012-08-26 14:46:14 // 23735
GTPeti2012-08-26 14:24:47 // 23734
(Már régóta készülök rá, hogy leírjam, hogy lehet trükkösen [az áramkör megszakítása nélkül] lemérni a nyugalmi áramfelvételt.)
GTPeti2012-08-26 14:23:28 // 23733
Igen, ezek jó értékek. A 16mA kellemesen alacsony, a 12,6V is jó. (Fontos, hogy 12,4 felett legyen mindig, mert az alatt indul be a szulfátosodás.) A 14,0V töltőfesz is rendben van. (Nálam is annyi.) A 60Ah-s akkuval nem túlozták el Giovanniék. De ez legyen a legnagyobb baj.
Pityukoma2012-08-26 14:09:24 // 23732
Köszi a tanácsot, megfogadtam. Bár kicsit remegett a lábam mint szűz lánynak a randi előtt, mert még mióta nálam van nem volt levéve a saru és nem tudtam kér-e kódot a navi. De egyszer túl kellett esnem rajta: Nem kért. A dátum és az idő kivételével nem felejtett el semmit :-)
Nyugalmi áram felvétel: 39mA-ről lassan csökkent 16mA-ra, ott stabilan megállt. Nyugalmi feszültség:12.6V. Alapjárati feszültség: 14.05V. (minden fogyasztó kikapcsolva: klíma,rádió,belső vil...stb)
Fordulaton nem mértem meg, mert a gyerek aludt a babakocsiban a kert végében és nem akartam hangoskodni. Nekem Exide 60Ah 540A akku van benne (1.9JTD). Valószínű még gyári, mert Alfa logós.
Ezek jó értékek?
Nyugalmi áram felvétel: 39mA-ről lassan csökkent 16mA-ra, ott stabilan megállt. Nyugalmi feszültség:12.6V. Alapjárati feszültség: 14.05V. (minden fogyasztó kikapcsolva: klíma,rádió,belső vil...stb)
Fordulaton nem mértem meg, mert a gyerek aludt a babakocsiban a kert végében és nem akartam hangoskodni. Nekem Exide 60Ah 540A akku van benne (1.9JTD). Valószínű még gyári, mert Alfa logós.
Ezek jó értékek?
Liquid2012-08-26 13:59:04 // 23731
az enyém jelenleg 1 hetet se nagyon bír ki
Csosznorbert2012-08-26 13:55:40 // 23730
a 17 cm nél nekem tuti lejebb van a horog alja, keréknél stimm, rugó szinkódhóz majd beállok valami száraz helyre, mert itt most locsog az eső :(
GTPeti2012-08-26 13:40:02 // 23729
"Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól."
Persze. Tekintve a felhasznált anyagok minősége és vastagsága határozza meg. (Pl. a tasakszeparátoré.) Na meg az "életkörülményei" (töltöttségi állapota, van-e rajta pulser, lát-e valaha regeneráló töltőt).
Persze. Tekintve a felhasznált anyagok minősége és vastagsága határozza meg. (Pl. a tasakszeparátoré.) Na meg az "életkörülményei" (töltöttségi állapota, van-e rajta pulser, lát-e valaha regeneráló töltőt).
Tibcsi1662012-08-26 13:37:01 // 23728
Mindenképpen vegyél újat, és szerintem legnagyobbat ami belefér a tartóba.
Én sajnos nem tudtam, mert amikor beszart a gyári, akkor szombat volt és nem volt más normálas bolt, csak TESCO-AUCHAN Éppen nem volt más méret csak 75Ah Exide-ban.
Én sajnos nem tudtam, mert amikor beszart a gyári, akkor szombat volt és nem volt más normálas bolt, csak TESCO-AUCHAN Éppen nem volt más méret csak 75Ah Exide-ban.
Tibcsi1662012-08-26 13:31:19 // 23727
Ez igaz, nekem is volt már a Cromámban Exide Maxima, ami 900A tudott és 55Ah. Az simán kibír tíz évet. De az más kategória, mert az spirál cellás.
Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól. A 166-osban a gyári aksi 100Ah és 430A indítóárama volt és 8 évet ment. A mostani 159-ben ha jól emlékszem 85 Ah volt a gyári és kb 500-600A indítóáramot tudott, mégiscsak 4 évet bírt. Ezért gondolom, hogy alul van méretezve a 159-ban a gyári aksi.
Amúgy pedig független az indítóáram az akku élettartamtól. A 166-osban a gyári aksi 100Ah és 430A indítóárama volt és 8 évet ment. A mostani 159-ben ha jól emlékszem 85 Ah volt a gyári és kb 500-600A indítóáramot tudott, mégiscsak 4 évet bírt. Ezért gondolom, hogy alul van méretezve a 159-ban a gyári aksi.
Pityukoma2012-08-26 13:23:00 // 23726
GTPeti2012-08-26 13:18:04 // 23725
Én ez esetben lehet, neki sem vágnék a télnek ezzel az akkuval...
(A nyugalmi áramfelvételt azért megérné ellenőrizni. 50mA alatt kell lennie.)
(A nyugalmi áramfelvételt azért megérné ellenőrizni. 50mA alatt kell lennie.)
Pityukoma2012-08-26 13:00:11 // 23724
Ez tényleg jónak tűnik. Az enyém is halódik, szerintem a telet már nem éli túl. (2007-es) A nyaraláskor 2 hétig nem volt indítva a vas, alig akart életre kelni.
Pityukoma2012-08-26 12:56:07 // 23723
Sziasztok,
Tavasszal volt téma itt a kerékpár szállítás. Indult a THULEnyár végi leértékelése. Akit érdekel mos jó áron vannak.
Tavasszal volt téma itt a kerékpár szállítás. Indult a THULEnyár végi leértékelése. Akit érdekel mos jó áron vannak.
GTPeti2012-08-25 23:07:43 // 23722
Elég ha az indítóáram nagy. Egy Optima pl. 50Ah-s és 815Ampert tud leadni (asszem -40 fokban). Ez az a pont, amiben a ZAP-ok is elég jók, adott méretnél kimagasló az indítóáram.
Liquid2012-08-25 22:41:08 // 23721
én is a ZAP felé hajlok úgy alapból, bevált a 156-nál
Liquid2012-08-25 22:40:28 // 23720
kérdés az hogy mi a legnagyobb ami befér :)
Liquid2012-08-25 22:39:27 // 23719
nekem is ez a tippem, bár normális leírást nem találtam hirtelen erre a hibára
droberto2012-08-25 22:11:38 // 23718
Számitógép, OBD interface, FiatECUScan
Grego2012-08-25 21:23:55 // 23717
Ki lett cserélve az olajam. De sajna a szaki nem ütötte ki a service lejárt feliratot, így most feszt kiírja, hogy cseréljek olajat. Nem tudja valaki, hogyan lehet. A 156-on egyszerű volt.
Tibcsi1662012-08-25 21:11:18 // 23716
Az Exide-ról.
A 166-omban a gyári Exide Excell 8 évet ment!! A mostaniban pedig 4 évet. Nincs ezzel semmi gond, szerintem alul méretezték az aksit a tervezők. Ehhez a motorhoz (2.4) szerintem 100Ah aksi kéne és nem az amit beleraknak a gyárban. A 166-ban 100Ah volt, ezért bírt ki ennyit. Amúgy nekem most is Exide van benne 75Ah-ás. Kíváncsi vagyok mennyit bír.
A 166-omban a gyári Exide Excell 8 évet ment!! A mostaniban pedig 4 évet. Nincs ezzel semmi gond, szerintem alul méretezték az aksit a tervezők. Ehhez a motorhoz (2.4) szerintem 100Ah aksi kéne és nem az amit beleraknak a gyárban. A 166-ban 100Ah volt, ezért bírt ki ennyit. Amúgy nekem most is Exide van benne 75Ah-ás. Kíváncsi vagyok mennyit bír.
droberto2012-08-25 20:01:17 // 23715
Sokszor magam sem tudom, hogy már miket írtam. :)
Egybefolyik ott sajnos minden. Erről már beszéltünk.
Egybefolyik ott sajnos minden. Erről már beszéltünk.
GTPeti2012-08-25 19:55:24 // 23714
Most már igen. Szólhattál volna, hogy az utolsó előtti oldalon van. :))
droberto2012-08-25 19:47:59 // 23713
Én néztem a blogodat, de te nézted, hogy én mit használok? :)
droberto2012-08-25 19:43:01 // 23712
Az ADAC-os teszt szerint sem rossz, és a résztvevők között messze a legolcsóbb.
GTPeti2012-08-25 19:42:40 // 23711
Én anno, a vásárlás előtt körbejártam a témát és magam a lenti következtetésre jutottam. (Nem mondom, hogy az Exide nem jó!) Egy barátomnak is Z S van 3+ éve, az enyém most lesz kettő. Jól meg tudom ítélni, mennyire van szufla az akkuban, mert 1 hét van két indítás között. A mostani majdnem olyan jó, mint anno az Optimám. (Az Uno-mba is Z S-t vettem, miután az előző noname akku a CTEK-es töltögetés után 10 !! évesen bedobta a törülközőt.)
Hogyan lehet az akku élettartamát meghosszabbítani, ld. blog. :)
Hogyan lehet az akku élettartamát meghosszabbítani, ld. blog. :)
droberto2012-08-25 19:35:08 // 23710
Bár annak jobban örülnék, ha fekete lenne...
droberto2012-08-25 19:28:22 // 23708
Már csak azért, mert nekem is hamarosan aktuális lesz...
Én még nem jártam utána, de gyárilag is Exide van bent az előző vasamban is az volt (Excell), bár... A 2. évétől hidegben nem volt valami fickós. Továbbá innentől kezdve nem szabadott járó motor nélkül zenét hallgatni, mert büntetett. Keveset használtam az autót, viszont 4 évesen is még úgy viselte a hideget mint a 2 évesen. Lassan de magabiztosan tekerte az önindítót.
Viszont itt elég sok panaszt hallok az Exide-okra!
Én még nem ugrottam bele a technológiákba, de első blikkre ezt néztem ki. Alig drágább a Zap Silvernél. Bár nem ezüstös, csak Ca-Ca-os.
Úgy vélem nem a Premiumtól felfele nem olyan rossz az Exide.
Ja, és az érdekel legkevésbé, hogy a kereskedő mit ajánl. Tojnak a technológiákra, azt árulják ami olcsó, és van a Nagykernél. Persze tisztelet a kivételnek...
Én még nem jártam utána, de gyárilag is Exide van bent az előző vasamban is az volt (Excell), bár... A 2. évétől hidegben nem volt valami fickós. Továbbá innentől kezdve nem szabadott járó motor nélkül zenét hallgatni, mert büntetett. Keveset használtam az autót, viszont 4 évesen is még úgy viselte a hideget mint a 2 évesen. Lassan de magabiztosan tekerte az önindítót.
Viszont itt elég sok panaszt hallok az Exide-okra!
Én még nem ugrottam bele a technológiákba, de első blikkre ezt néztem ki. Alig drágább a Zap Silvernél. Bár nem ezüstös, csak Ca-Ca-os.
Úgy vélem nem a Premiumtól felfele nem olyan rossz az Exide.
Ja, és az érdekel legkevésbé, hogy a kereskedő mit ajánl. Tojnak a technológiákra, azt árulják ami olcsó, és van a Nagykernél. Persze tisztelet a kivételnek...
GTPeti2012-08-25 19:01:53 // 23707
Inkább egy fejlettebb technológiájú (Ca-Silver) ZAP, mint egy alapkategóriás Exide. Az akkuboltos fickónak is előbbi van, pedig ő aztán válogathat. No meg innen a fórumról is nagyon sok cartársnak. Exide-ből, vagy STR, vagy spriálcellás az igazán jó, csak €€€...
droberto2012-08-25 18:54:51 // 23706
Csalódtál az Exide-ban?
GTPeti2012-08-25 18:39:26 // 23705
80Ah-s ZAP Silvert vegyél szerintem. (Erhard v. olcsoakku.hu)
droberto2012-08-25 18:21:22 // 23704
"Nem biztos hogy megéri márkásat venni!" - Ezen én is sokat töprengek. Vsz. azonban, hogy én nagyot és nagy áramosat veszek.
Ha sokat mész és hosszú utakra, akkor 6-10 évet is bírhat az akksi.
Ha keveset és jellemzően városban akkor 3-4 éb általában.
A gyáriak is 4-et szoktak bírni.
Nekem is haldoklik, örülök ha a hidegekig kihúzom vele...
Ha sokat mész és hosszú utakra, akkor 6-10 évet is bírhat az akksi.
Ha keveset és jellemzően városban akkor 3-4 éb általában.
A gyáriak is 4-et szoktak bírni.
Nekem is haldoklik, örülök ha a hidegekig kihúzom vele...
droberto2012-08-25 18:16:33 // 23703
Én a legnagyobbat venném ami fizikailag belefér, abból is a legnagyobb indítóáramosat.
Alfás Viktor (NagyVad)2012-08-25 18:12:49 // 23702
Ez való bele!
De ha ugyan ezekkel az adatokkal találsz NO-NAME akkut akkor azt is nyugodtan megveheted ha van rá 2 év gari!
A gyári bírja legtovább de amit utólag veszel az kb 3-évet bír!
Nem biztos hogy megéri márkásat venni!
http://www.akkubox.hu/search.php?car=ALFA%20ROMEO%20159%202.4%20JTDM%20-%20154%20KW%20/%20210%20LE%20-%202007.5
De ha ugyan ezekkel az adatokkal találsz NO-NAME akkut akkor azt is nyugodtan megveheted ha van rá 2 év gari!
A gyári bírja legtovább de amit utólag veszel az kb 3-évet bír!
Nem biztos hogy megéri márkásat venni!
http://www.akkubox.hu/search.php?car=ALFA%20ROMEO%20159%202.4%20JTDM%20-%20154%20KW%20/%20210%20LE%20-%202007.5
droberto2012-08-25 18:10:51 // 23701
Kevés a feszkó és kívánja az akksit! :)
☻SKULL☻2012-08-25 18:06:52 // 23700
a kettő dolog összefüghet
Liquid2012-08-25 17:10:37 // 23699
3 vagy 4 alkalommal dobott az autó indításkor ABS failure üzenetet, a comp hibatárolójában "C1800 - Vezérlőegység áramellátás" tárolt hiba van. Mit jelent ez?
másik kérdés:
úgy néz ki kezd elhalálozni az aksi, mekkora javallott a 2.4JTDm-be? (2008-as)
másik kérdés:
úgy néz ki kezd elhalálozni az aksi, mekkora javallott a 2.4JTDm-be? (2008-as)
'''''2012-08-25 15:49:26 // 23698
Megpróbálok Kollár Szabival egy külön progit íratni.Neki ez volt a másik javaslata.
GTPeti2012-08-25 14:38:02 // 23697
Köszi, hogy megosztottad!
Ahogy a cartárs mondja... többletüzemanyag IGEN, mindig? NEM.
A box, honnan tudná, mikor kell máshogy viselkedni? És még ha tudná is...
A motorvezérlőnek bizony feltűnne, hogy hírtelen megváltozott a motor viselkedése (reakciója) és azt nagyon nem díjazná. Attól függetlenül venné észre, hogy "ő maga" nem tehet róla.
SZVSZ ez a próbálkozás már elméletben is rossz ötlet volt.
Milyen lenne, ha körbeérdeklődnéd a diesel-nitro fórumot, amit múltkor belinkeltem? Ott tudják, mi a módja ennek a dolognak. (OK... angol v. német. Nem kell feltétlenül SK csinálni.)
Ahogy a cartárs mondja... többletüzemanyag IGEN, mindig? NEM.
A box, honnan tudná, mikor kell máshogy viselkedni? És még ha tudná is...
A motorvezérlőnek bizony feltűnne, hogy hírtelen megváltozott a motor viselkedése (reakciója) és azt nagyon nem díjazná. Attól függetlenül venné észre, hogy "ő maga" nem tehet róla.
SZVSZ ez a próbálkozás már elméletben is rossz ötlet volt.
Milyen lenne, ha körbeérdeklődnéd a diesel-nitro fórumot, amit múltkor belinkeltem? Ott tudják, mi a módja ennek a dolognak. (OK... angol v. német. Nem kell feltétlenül SK csinálni.)
droberto2012-08-25 13:48:10 // 23696
Maximalista a Cartárs nem mondom! :)
Nem elég neki, hogy rugalmasságba 80-120 km/h-ig, hatodikban 20%-al jobb időt futottunk vele, mint nélküle, de még kell, még kell neki! :)
Erre mondják azt hiszem: Ha lúd, legyen kövér!
Nos, bár nem asztalom, én a helyedben felmennék ezekhez a mókusokhoz és íratnék egy külön progit a Nitróhoz. A nitrogén befecskendezést nem a gázpedállal aktiválnám, hanem egy külön gombbal. A gomb lenyomásakor jönne csak elő a Nitrós program.
Ha kivitelezhető ez, akkor szerintem a megvalósításhoz szükséges egy elektronika egy másik chippel. Hasonlóan működhetne mint az Alfás DNA, vagy a Ferraris Manettino.
Nem elég neki, hogy rugalmasságba 80-120 km/h-ig, hatodikban 20%-al jobb időt futottunk vele, mint nélküle, de még kell, még kell neki! :)
Erre mondják azt hiszem: Ha lúd, legyen kövér!
Nos, bár nem asztalom, én a helyedben felmennék ezekhez a mókusokhoz és íratnék egy külön progit a Nitróhoz. A nitrogén befecskendezést nem a gázpedállal aktiválnám, hanem egy külön gombbal. A gomb lenyomásakor jönne csak elő a Nitrós program.
Ha kivitelezhető ez, akkor szerintem a megvalósításhoz szükséges egy elektronika egy másik chippel. Hasonlóan működhetne mint az Alfás DNA, vagy a Ferraris Manettino.
'''''2012-08-25 11:39:01 // 23695
Gondoltam megosztom veletek:
Ma elugrottam drobertóhoz,hogy rátegyük a boxát az enyémre.Talán mert az enyém már optimalizálva volt,a box teljesen lefogta az autót.Az alapjárat megugrott 1200-ra de utána alig gyorsult az autó.Ezt is csak a nitró miatt próbáltuk ki,mert valahogy több anyagot kellene bejuttatni olyankor.Egyébként ezt a próbát a Nitrós ember és Kollár Szabi javasolta.Hát nem jött be,
Ma elugrottam drobertóhoz,hogy rátegyük a boxát az enyémre.Talán mert az enyém már optimalizálva volt,a box teljesen lefogta az autót.Az alapjárat megugrott 1200-ra de utána alig gyorsult az autó.Ezt is csak a nitró miatt próbáltuk ki,mert valahogy több anyagot kellene bejuttatni olyankor.Egyébként ezt a próbát a Nitrós ember és Kollár Szabi javasolta.Hát nem jött be,
farki2012-08-24 15:33:55 // 23694
Szvsz még a büntik is olcsóbbak labancéknál.:)
vagy inkább :( mert ez itt Agyarország...
vagy inkább :( mert ez itt Agyarország...
Shadin2012-08-24 12:44:11 // 23693
Basszus. Miért nem 1 hete? :-(
Dömpi (il dottore)2012-08-24 10:53:37 // 23692
Engem érdekel!!!
Coolby2012-08-24 10:11:59 // 23691
ájhh, nekem téli gumi kellene :(
Ruszi2012-08-24 10:08:55 // 23690
Sziasztok szeretném eladni a 18" Misano silver felnik /Nyári/Bridgestone potenza 225/45R18 gumikkal nagyon szép állapotban 80 % gumival.
Coolby2012-08-24 09:53:13 // 23689
No, szép, szép, szép. Mindenképp jobb, mint a fekete tetősínnel, király. Ezüst visszapill is jó, de sztem a tetősín dob rajta többet.
Ruszi2012-08-24 09:48:20 // 23688
Alfás Viktor (NagyVad)2012-08-24 06:02:24 // 23687
Nekem a gumiméret a gyári! 225/45ZR17 Ez a nyári méretem!
Online tag
0
Vendég0
601
Fórum
Friss topicok
- 159
- Forma-1
- Találkozások
- AlfaCity 2025 - július ...
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Filmek
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa történelem, híres ...
- Alfa reklám