Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2012-08-31 21:08:16 // 23896
Szerintem klasszisok vannak a kínai és a márkás (nem hamisított) izzók között.
droberto2012-08-31 21:02:21 // 23895
Szép, bár jó lenne egészében látni az autóval.
A belső fényezetlen elemeket és a rendszámot maszkolták?
.....2012-08-31 19:02:16 // 23894
Ok, köszi!
'''''2012-08-31 18:00:26 // 23893
Ma elhoztam a fényezőtől a vasat.Kész lett a lökös meg a toldat.Jövő héten megy bele a led is.
Tibcsi1662012-08-31 17:15:59 // 23892
Nekem a 166osban nem gyári xenon volt, de ott is kb. ilyen lett az izzó amikor kiéget. Jobb lesz ha veszel már újat. Direttore most rendelt ebay-en 30$-ért.
'''''2012-08-31 14:24:39 // 23891
Nem,visszaküldtem.Ahhoz,hogy a nitró működjön,programot kell írassak hozzá.Nélküle gyorsulgatok,bár szerintem felejtős lesz a beígért eső miatt.
droberto2012-08-31 14:16:15 // 23890
Nálad lesz még a nagy szelep?
'''''2012-08-31 13:56:52 // 23889
Megbánod!:-)
droberto2012-08-31 13:38:37 // 23888
Köszi a meghívást, de hétvégén nem érek rá! :(
.....2012-08-31 06:51:50 // 23887
Szia!
Can Setup / Proxi Alignment Procedure
.....2012-08-31 06:45:55 // 23886
Nem villog, csak gyenge a fénye. Xenon-izzó feszültség 107 Volt mind a két oldalon. A refi viszont jó. 5 éves az autó, nem tudom mennyi üzemóra van az izzóba.
GTPeti2012-08-30 21:50:59 // 23885
Az a kis háromszög matrica mutatja, hogy abban a dobozban is van egy trafó. (Ahogy sejtettem.) A jobboldali kisebb csatlakozó, a "közepes feszültségű" kábel, ami az izzó végén lévő trafóhoz megy.
direttore2012-08-30 21:50:31 // 23884
Köszi, hétvégén meglesem mi van ott bent.))
Tibcsi1662012-08-30 21:47:40 // 23883
Elearn az mondja, hogy nálunk is a lámpák alján van a vezérlő egység. Akkor lehet hozzáférni, ha kiszeded az egész lámpasort.

Az 1a ,1b-nél lehet kontakt hiba

Vagy a 2b, 2c- nél.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-30 21:45:26 // 23882
csak a comp vezérel minden más csak jelet küld
direttore2012-08-30 21:39:02 // 23881
És vezérel valamit, vagy csak jelet küld?
direttore2012-08-30 21:38:14 // 23880
Hali!

Melyik menüpontban lehet kikapcsolni, nem találtam meg ma délután?
Tibcsi1662012-08-30 21:37:26 // 23879
Nálam min. kettő! Egy a műszerfal közepén és egy a navigációban. De ha beülök akkor több is :):)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-30 21:36:59 // 23878
szívócsőben méri a nyomást
direttore2012-08-30 21:31:03 // 23877
Akkor az mire jó, mármint a MAP szenzor?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-08-30 21:21:18 // 23875
az én autómban egy óra van a Tiedbe több? :)
Tibcsi1662012-08-30 21:06:14 // 23874
Mindjárt utánanézek milyen a miénk és hol van.
Tibcsi1662012-08-30 21:03:40 // 23873
Ez az izzó bizony a végét járja. Szerintem hamarosan kiég. Nem villog néha?
Nyugodtan ki lehet cserélni.
Lehet normális elöregedés is, de lehet trafó hiba is. Hány óra van benne kb. ??
direttore2012-08-30 20:52:10 // 23872
Hali!

Kipucoltam a MAP szenzort, hát mit mondjak full korom volt, de vastagon. Visszatettem, s mintha jobban menne a gép, létezik, vagy pszihés a dolog???
DrB2012-08-30 19:16:21 // 23871
Őszintén szólva, leginkább a főtengely jeladóról olvastam itt, a vezérmútengely jeladó asszem csak egyszer merült fel. Hogy ki említette, s hogy milyen kontextusban, már nem emlékszem. Csak szépen felírtam a listámra. De akkor, úgy néz ki, ez nem is gyakori gond a 159-esnél, hisz nem reagált senki.

A főtengely jeladórol viszont mit gondol a nagyérdemű? Cseréltessem most 120 e km-nél, biztos, ami biztos, vagy nyugodtan várhatok még vele?

A turbócsővek szemrevételezése is elég? Látszik egyértelműen, ha csereérettek? Végülis már hat éves lesz a vas decemberben.
'''''2012-08-30 16:13:30 // 23870
Idő függvénye de lehet elugrom a gyorsulási talira.Jössz?Esetleg potyautasként?
droberto2012-08-30 15:55:44 // 23869
Hmm... Ez érdekes. Majd leteszteljük, hátha lehet rajta segíteni! :)
'''''2012-08-30 15:09:53 // 23868
Nekem be sem indul.Egyébként ha a bajuszkapcsolót beállítom,pár pillanat múlva megint nem töröl.Rá kellett volna nézzünk nálad.
droberto2012-08-30 14:52:14 // 23867
Nekem eddig még hál' Istennek nem gyűlt meg vele a bajom. Bár az kétségtelen, hogy néha elszaporázza...
Neked nem töröl kellő intenzitással?
.....2012-08-30 14:08:02 // 23866
Nálam nem pislákol egyik sem csak gyenge a fénye, nem tudom hogy izzó hiba vagy trafó? Kiszedtem az izzót és a közepén barnás égés látható.
A fénykép nem túl jól sikerült...
droberto2012-08-30 14:02:47 // 23865
Nem típushibának veszem őket (írtam is :)), hanem csak olyan hibáknak amik a többi gyártóra is jellemzők.
Én az emblémákat én kavicsfóliával védem, ami véd a mechanikai behatások és a káros UV sugarak ellen.
.....2012-08-30 13:55:33 // 23864
A FES-ben ki lehet kapcsolni,de a beállítást nálam nem jegyzi meg. Lehet hogy kell hozzá a proxy újrarendezés is? (Arra nem mertem kattintani.)
Eso- és alkonyatérzékelo (RLS)
Old value: Engedélyezve
New value: Disabled
KESZ
'''''2012-08-30 13:42:14 // 23863
A megbolondult esőérzékelővel lehet valamit kezdeni?
direttore2012-08-30 13:22:32 // 23862
köszi! 159-em van ott is a lámpák alján van? minden lámpához külön trafó van ezek szerint, nem egy ami közös.
GTPeti2012-08-30 13:14:20 // 23861
Ha szerencséd van megúszod egy bontott elektronikával. (A különböző feszültségek elég gyanúsak. Szerintem az belső trafó hiba lesz...)
GTPeti2012-08-30 13:12:33 // 23860
A 156-nál a lámpák aljára van felcsavarozva az elektronika (a beépített kis trafóval). Rá van dugaszolva a csatlakozóra, ha leszeded látszani fognak a tűskék. Lehet, hogy kontakthiba.
Imyx2012-08-30 12:27:46 // 23859
Nekem is xenon trafó problémám van, igaz 56-nál. Tört FES-em van, a xenonokat lehet kalibrálni vele. A jobb oldali nekem nem világít erőteljesen, ergo este annyit látok a gyári xenonnal, mint normál izzókkal. Az izzókat már én is felcseréltem, de a jó izzó is halványan világít jobb oldalt. amit FES-sel észrevettem, a jobb oldali 94V-ot vesz fel, a bal oldali 99V-ot. Ezen felül a FES mindent rendben talált mindkét izzónál, azaz az adatok azonosak. Én trafóra gyanakszom, de lehet, hogy kontakthiba van nálam is valahol?
droberto2012-08-30 11:30:01 // 23858
Megnézni mindenképp érdemes (te cserét írtál)! Én ezekkel annyit csináltam, hogy gőzborotvával tisztára mostam az olajsártól. Bár a 2.4-nél már van amelyik alumínium.
A főtengely jeladó cserét néztem a GTPetinél, a vezérműtengely jeladó hibáról eddig még nem olvastam.
Te miket hallottál ezekről?
direttore2012-08-30 10:08:04 // 23857
Szia!


Nekem is teljes verziós FES van.Megnézem vele majd.

A xenon vezérlőegysége hol található az autóban? Lehet kontakthibám van. Ugyanis ha megcserélem a két izzót (izzó végén lévő kis trafóval együtt, mert gyári philips) akkor is ugyanez a helyzet , hol a jobb oldali alszik el, hol a bal oldali. Ezért gondolnám, hogy a vezérlőegység kontakthibája lehet ??? ...ha csak ennyi.
Imi2012-08-30 08:53:24 // 23856
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.

szerintem ezek nem típushibák mert a nagy német cégnél a VW,BMW,meg a dupla 0 nál még 100.000 km se megy el a kettős tömegű lendkerék főleg ha chip is van hozzá a kuplungról nem is beszélve.

Emblémák sérülékenysége
Mondjuk ezt már megoldhatták volna mert ez régóta probléma.

Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály
Ez nekem is hibám volt még gariba cserélték annyit mondtak rá a szervizbe hogy szar GM.
DrB2012-08-30 07:13:00 // 23855
Nem érdemes 120 e km-nél már ránézetni a turbócsövekre szerinted?

A fötengely- és vezérmûtengely jeladó többször is szóbakerült itt. Ne foglalkozzak még velük?
droberto2012-08-30 02:01:38 // 23854
Ezek nem mind típushibák, de nem árt rájuk figyelni:


EGR, DPF, szívósor, MAP.
Kormánymű.
Szervókormány folyadék kiegyenlítő tartály.
120 ezer km-t nem kibíró vízpumpa.
Deformálódó ablaktörlőkar.
Esőérzékelő megzavarodása.
Ülésfűtés fűtőszálai könnyen elszakadnak.
Leömlő tőcsavar törése a 2.4-nél.
Hűtőfolyadék légtelenítő csavar menet megszakadása.
150-220 ezer km felett meghibásodó főtengely ékszíjtárcsa.
200 ezer km felett meghibásodókuplung, kettős tömegű lendkerék.
Leváló visszapillantó tükörlap.
Emblémák sérülékenysége.
A hátsó zár műanyagtakaró elhullajtása.
Csomagtér világítás mikrokapcsoló.
Csomagtér ajtó pontatlan beállítása.
droberto2012-08-30 01:38:22 // 23853
Én minden folyadékot lecserélnék a motorolajon kívül: fék, szervó (bár ezt ha jól emlékszem már cserélted), hajtómű, hűtővíz.
Ha olajos a fékszervó vákum szivattyúja akkor ennek a tömítését is kicserélném.
A habos klímatisztítóval vigyázz mert eláztatja a fejet és a biztosítéktáblát.
+ Erhard mindig mondja a kormánymű fogasléc és a féltengelycsuklók zsírzását.
Lehet néznék egy futóműgeometriát is (bár ha nem húz és nem is koptatja félre akkor vsz. jó).
A turbócsöveket és a vezérműtengely jeladót miért szeretnéd kicserélni?
droberto2012-08-30 01:22:54 // 23852
Nekem a szerelő mondta nagyszervizkor - szinte számon kérve rajtam -, hogy miért nem hoztam a magammal ékszíjtárcsát, mert a Fordéknál 50 ezrenként cseréltetik.
droberto2012-08-30 01:19:46 // 23851
Ha a használati tervszerű karbantartását vesszük alapul akkor az az alábbiakat írja:
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) állapotának
szemrevételezéses ellenőrzése
- 60k, majd 150k km (FL után: 75k, majd.175k km)
- Kiegészítő berendezéseket meghajtó szíj(ak) cseréje - 90k, majd 180k km (FL után: 105k, majd.210k km)
A józan paraszti észjárás szerint, a főtengely ékszíjtárcsát minden 2. szíjcserekor (eképpen 180k, 360k km) célszerű cserélni. Viszont ha Csabiii159 esetét egyedinek nevezzük, de látva az én 170k km-es repedezett, és már minimális hangot kiadó tárcsámat, akkor SZVSZ 150k km-nél már indokolt lehet a csere, a szemrevételezés függvényében.
Vezérléscserekor rá tudnak nézni (a legjobb alkalom), hisz le kell szerelniük az ékszíjtárcsát a vezérműszíj levételéhez.
droberto2012-08-30 01:01:33 // 23850
Szóval akkor a 2.4-en is Dayco a gyári.
Erre a sztoridra emlékszem, jól megjártad vele.
droberto2012-08-30 00:58:34 // 23849
Peches tuningmester! :)))
droberto2012-08-30 00:56:23 // 23848
Értelek! Szerintem se rossz a Conti, de én még egy-két kivételtől eltekintve a Dayco szíjakra, görgőkre még nem hallottam rosszat.
GTPeti2012-08-29 23:07:25 // 23847
Kieg.: Elromolhat az elektronika, zárlatos lehet az első és a második trafó is. Bár ez a "nem minidig gyújt be" inkább a két trafó valamelyikénél lehet (elöregszik a szigetelés és átüt).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak