'''''2012-09-03 20:05:59 // 24009
Olaj van benne.A motor teteje és jobb széle felől jön.Néha olyan mint egy rossz csapágy hangja utána átvált valami olyanba,mintha valami lemezt kalapálna.Kis idő után,meleg motornál elmúlik.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-03 20:00:29 // 24008
ékszíj csúszás lehet a hosszabb szíjtól is, fémes hang meg lehet kb 10 dologtól
GTPeti2012-09-03 19:56:51 // 24007
Fémes hang, ékszíjcsúszás... Hmm. B)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-03 19:56:05 // 24006
szemben áll az autóval akkor a bal felén van a szíjtárcsa :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-03 19:47:18 // 24004
motorban lakik olaj?
'''''2012-09-03 19:00:18 // 24003
Holnap viszem a verdát szerelőhöz.Még mindig zakatol valami,főleg a motor jobb eleje felől,(ha szemben állok a kocsival) ahol van egy kupak szerű valami.Mintha valami fémet kalapálna és egy pillanatra az égszíjat is hallottam megcsúszni.Van tippetek,mi lehet?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-03 10:33:52 // 24002
a tuti ha nincs DPF a vasadban és akkor nem lényeges az olajkérdés :)
ALFI1562012-09-03 09:56:55 // 24001
Az a lényeg,hogy tudja a C3-at a korommegkötést.Szerintem maradj a selénia pure olajnál.
Tibcsi1662012-09-02 23:35:57 // 24000
Hibakód nincs. De mivel működik, azaz ad jelet (csak kicsit) ezért gondolom nem is lesz.
DrB2012-09-02 23:07:26 // 23999
Hát srácok, totál autó-laikusként, a mai olajos diskurzustól sem lettem okosabb, hogy akkor most mi is a tuti a dpf-es vasamba...
droberto2012-09-02 23:00:16 // 23998
Nincs LMM hibakód?
Tibcsi1662012-09-02 22:30:38 // 23997
Kedves cartársak! Valaki meg tudná mondani vagy mérni milyen értékeket produkál a légtömegmérője a FES-ben?
Nálam elég érdekes.. Az ECU 1200 mg/i szeretne kérni (fekete vonal, végig fent 1200-on), de csak 300 és 800 között mozog az érték. (piros a fordulatszám, a barna pedig az LMM által mért érték)
Normális ez így?? Rángat a vas rendesen. Lehet meghalt a légtömegmérőm? (többi rángatás ok elvileg kizárva)
Nem nagyon értek a motordiagnosztikához, ha valamit elnéztem kérem valaki világosítson fel :)
Nálam elég érdekes.. Az ECU 1200 mg/i szeretne kérni (fekete vonal, végig fent 1200-on), de csak 300 és 800 között mozog az érték. (piros a fordulatszám, a barna pedig az LMM által mért érték)
Normális ez így?? Rángat a vas rendesen. Lehet meghalt a légtömegmérőm? (többi rángatás ok elvileg kizárva)
Nem nagyon értek a motordiagnosztikához, ha valamit elnéztem kérem valaki világosítson fel :)
droberto2012-09-02 22:07:18 // 23996
Kopottnak nem kopott, de kopottabb mint egy új, vagy egy 80k km-es.
Ez is csak egy szempont lehet.
Talán ezzel ráérek még, de ki akartam próbálni, hogy legyen összehasonlítási alapom.
Tavasszal kipróbálom a C2-es WR PE-t is.
Ez is csak egy szempont lehet.
Talán ezzel ráérek még, de ki akartam próbálni, hogy legyen összehasonlítási alapom.
Tavasszal kipróbálom a C2-es WR PE-t is.
GTPeti2012-09-02 22:02:36 // 23994
OK. Így már értem. Bár én a te motorodat nem feltétlenül gondolnám kopottnak.
droberto2012-09-02 22:00:43 // 23993
A magasabb dinamikai viszkozitású olaj, vastagabb olajfilmet képez a forgó alkatrészeken...
GTPeti2012-09-02 21:52:51 // 23992
"Azt elfelejtettem írni, hogy a már nem új-, és kopottabb (nagyobb hézagokkal rendelkező)"
Szerintem ennek ehhez a dologhoz nem sok köze van. Ugyanaz az olaj simán mehet a te motorodba, mint ami újkorában is mehetett.
Szerintem ennek ehhez a dologhoz nem sok köze van. Ugyanaz az olaj simán mehet a te motorodba, mint ami újkorában is mehetett.
DrB2012-09-02 21:45:15 // 23991
Lehet, lemaradtam róla, de te mit használsz?
droberto2012-09-02 21:44:00 // 23990
Azt elfelejtettem írni, hogy a már nem új-, és kopottabb (nagyobb hézagokkal rendelkező) motorom miatt is a C3-ra tettem voksom.
GTPeti2012-09-02 21:37:42 // 23989
Egész jól elbeszélünk egymás mellett. :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 21:27:44 // 23988
az egyik a DPF a másik a hosszú csereperiódus a wrd egyiket sem tudja...
droberto2012-09-02 21:13:46 // 23987
Azért arra kíváncsi lennék, hogy hány 2,4-es kukás DPF-es ment neki a gyártónak?
Mindenhol az szajkózzák, hogy ha DPF, akkor C-s olaj.
Mindenhol az szajkózzák, hogy ha DPF, akkor C-s olaj.
droberto2012-09-02 21:11:09 // 23986
Hasonló a véleményem!
Vagy inkább még nem volt 5W-40-es (ami azért elég széles tartomány) C3-at tudó olajuk.
Nem tudom, SELENIA K P.E. mikor jelent meg?
Vagy inkább még nem volt 5W-40-es (ami azért elég széles tartomány) C3-at tudó olajuk.
Nem tudom, SELENIA K P.E. mikor jelent meg?
GTPeti2012-09-02 21:10:27 // 23985
Még ha így is lenne... valószínüleg azért nem, mert szinte ugyanaz maradt a motor mint a 156-nál. A DPF az igazi különbség. Vagy tévedek?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 21:08:18 // 23984
a szomorú helyzet hogy nem elírta ha nem elbszta az ajánlást hozzá vagy nem tesztelték az autót csak pár ezer km-et...
droberto2012-09-02 21:08:14 // 23983
A 30 és a 40 a melegviszkozitási indexet jelenti (gyakorlatilag, ha üzemmeleg a motor, akkor szinte csak ez számit). Ez a szám kifejezi az olaj hígfolyósságát 100°C-on.
Ha a melegviszkozitás magas, akkor az olaj nem veszít magas hőmérsékleten a kenési tulajdonságaiból.
Ha a melegviszkozitás magas, akkor az olaj nem veszít magas hőmérsékleten a kenési tulajdonságaiból.
GTPeti2012-09-02 21:04:56 // 23982
Én abban még nem vagyok biztos, hogy az Alfa az 5W40-et elírta. Szerintem inkább "csak" nem vették figyelembe az előírt olaj DPF-re gyakorolt hatását. Csak egy vélemény. :)
droberto2012-09-02 21:04:19 // 23981
Én a 2,4-esek helyében utánajárnék a SELENIA K P.E.-nek ami SAE 5W-40-es és C3-at tudó olaj.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 21:03:27 // 23980
inkább hagyjuk :D
droberto2012-09-02 21:02:12 // 23979
Nem vagyok közel a tűzhöz, de abban komoly rációt látok, hogy az 5 hengeres kormosba szükség van a 40-es melegviszkozitásra (az 1.9-é csak 30), a magasabb a fajlagos hőtermelés miatt.
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
A feltöltési mennyiség gondolom teljesen üres (új) motorra vonatkozik!
GTPeti2012-09-02 20:59:19 // 23978
Sorry, nincs linkem. A Garret vszínüleg nem is kommunikál ilyenekről "a néppel", csak hivatalos partnerekkel. Azért elég sok helyen olvastam már fórumokban. (Főleg az alfistin, ahol elég magasröptű viták szoktak kialakulni.)
direttore2012-09-02 20:58:24 // 23977
mi a különbség az 5w-40 és 5w-30 között?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:55:11 // 23976
a castrol mint bármelyik másik olajcég bekéri az autógyártól az olaj specifikációkat adott típusra és az alapján lövik be...látszik is el van b@szva az is hogy 5w40 meg az is hogy 6,4L kell bele :DDD
droberto2012-09-02 20:52:26 // 23975
direttore2012-09-02 20:51:52 // 23974
Ez hol van leírva Peti? Mármint Garret ajánlása? Dobnál egy linket, köszi előre is.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:49:14 // 23973
jah én a kinti árakkal itthon nem foglalkozom :) azokkal kint foglalkozom :P
DrB2012-09-02 20:46:12 // 23971
A Castrolból az EDGE vagy a Magnatec a jobb?
GTPeti2012-09-02 20:45:40 // 23970
Aki 30e-t megy egy olajjal meg is érdemli... B) :PPP
DrB2012-09-02 20:45:11 // 23969
GTPeti által linkelt oldalon:
Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5 Liter - 49,70 Euro
Castrol Edge FST 5W-30 5 Liter - 55,30 Eur
Castrol Magnatec Diesel 5W-40 DPF 5 Liter - 49,70 Euro
Castrol Edge FST 5W-30 5 Liter - 55,30 Eur
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:43:13 // 23968
inkább azért van turbó halál mert nem bírja ki a 30e-et az olaj, sárosodik ami aztán lerakódik a turbó olajzójáratánál és a nem megfelelő olajnyomás miatt lepukkan a turbó
droberto2012-09-02 20:41:41 // 23967
Az volt (bár a hivatalos javításról még nem olvastam/hallottam). A 2.4 gyári minősítése: FIAT 9.55535-N2, de az B-s, magas korom, foszfor és szulfáthamu tartalommal, mely több ezer 2.4-es cartárs DPF-jét végezte már ki.
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
Az 1.9 és a 2.0 minősítése: 9.55535-S1
Én ha 2.4-em lenne, SAE 5W-40-et raknék, C2 vagy C3 ból. Márkát tekintve Seléniát, Castrolt vagy Mobil1-et.
GTPeti2012-09-02 20:40:24 // 23966
OK... értem.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:40:20 // 23965
hol? kint? nálunk 9 rugó a 4L ...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-02 20:37:58 // 23964
én nem kísérletezek már maradok az 5w30-nál max kipróbálom a Motul-t vagy az Agip-ot mert mind a kettő kétszeres észter alapú olaj és ennyi ... a turbó mizériában nem hiszek eddig egyetlen meghibásodásról sem hallottam idő előtt aki 5w30-at használ....
DrB2012-09-02 20:37:22 // 23963
Ez van pontosan a tiedben?
Castrol Edge FST 5W-30
Mert ez éppenséggel kicsivel drágább a GTPeti által linkelttől.
Castrol Edge FST 5W-30
Mert ez éppenséggel kicsivel drágább a GTPeti által linkelttől.
GTPeti2012-09-02 20:36:30 // 23962
Igen... a DPF miatt. Ettől függetlenül a Garret nem ajánlja a W30-at.
Liquid2012-09-02 20:35:03 // 23961
tudtommal hibás volt a gyári ajánlás, nekem is WR PE 5w30 van benne
GTPeti2012-09-02 20:34:45 // 23960
Jó, de nem az volt a kérdés. :P
Szóval?
Szóval?