olvass vissza ,én nem ..
van egy ismerösnek Brera 3,2 JTS,semmi baja,5 éve használja
Èn azt ajánlom
.......................2012-09-27 15:03:27 // 24920
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:59:57 // 24919
Pontosan, a használat módja erősen befolyásolja a 100-200-stb ezer km-es állapotot. A karbantartásról nem is beszélve.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:55:05 // 24918
Miért ne mondanák meg neked? Érdekes lenne alkatrészt venni úgy, hogy nem mondod meg a boltosnak, hogy mire van szükséged! :-DDD
Én az átlag polgárról beszélek, aki kinnt a gyárban dolgozik. Az ő (természetesen) német autója sose romlik el. Max a biztosítási díjakra panaszkodnak.
Én az átlag polgárról beszélek, aki kinnt a gyárban dolgozik. Az ő (természetesen) német autója sose romlik el. Max a biztosítási díjakra panaszkodnak.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:52:46 // 24917
Mert akié jó, azzal Te nem is találkozol :-P
Piritu - 1.000.0002012-09-27 14:49:55 // 24916
No, ezért nem értem az itteni kocsivételi tanácsokat. Ha itt az Amorén valaki bekérdez, hogy milyen motorral vegyen 159-et, mindenki a 2,4-et javasolja.
.......................2012-09-27 14:37:37 // 24915
A BRERA 2,4 nem eszi
10000 km után ugyan ott van mint mindíg ,a maxon
nem hídul mert sose regenerál ,már
10000 km után ugyan ott van mint mindíg ,a maxon
nem hídul mert sose regenerál ,már
droberto2012-09-27 14:35:44 // 24914
Eddig én sem vettem észre olajfogyást, de valamennyire eszi, csak nem látszik, mivel hígul is.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
Ebben pl. nagyon jó a mi kis motorunk! Azt bírom, hogy mindenki letagadja, hogy eszi az olajat az autója (még az EcoTech-esek is), amikor engem kérdeznek én meg csak mosolygok. :)
A benzines Tipo-m ette rendesen: 0,1-0,3 dl/1000 km. Ott odavoltak a szelepszár szimeringek. Ezt nagyon bántam, hogy nem cseréltem ki. Bőven visszajött volna 8 év alatt az ára.
.......................2012-09-27 14:13:42 // 24913
igazad van,
ha nagy az olaj hamu tartalma,akkor az a DPF ben elégve landol,
ami eltömíti végképp
de
a JTDM nem eszi az olajat,így gyár az a mennyiség ami a DPF ben a motorolajból elég
a baj fö forrása a korom
ha nagy az olaj hamu tartalma,akkor az a DPF ben elégve landol,
ami eltömíti végképp
de
a JTDM nem eszi az olajat,így gyár az a mennyiség ami a DPF ben a motorolajból elég
a baj fö forrása a korom
droberto2012-09-27 14:09:54 // 24912
"eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira" - Ez igaz.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
"túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot, így ki sem tisztul sose" - Ez is így van. Bár a helyileg az 1.9-ben is ott van, ha jól tudom.
Erről már beszéltünk is. Az E5-ösöknek már a leömlőben van a DPF. Így magasabb hőmérséklet biztosít a katalizátor az égéshez (exoterm reakció). Mindezt kevesebb üzemanyagból. Ergo, hatékonyabb tisztítás.
"vagy ha nem éri el ráküldi a gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz" - Regenkor az ECU folyamatosan küldi a többletüzemanyagot.
Az olajhoz meg ezért van köze.
.......................2012-09-27 13:49:54 // 24911
AdBlue=karbamid=urea=húgysav
magyarul csak bele kell menet közben pisilni a kipufogógázba :)
magyarul csak bele kell menet közben pisilni a kipufogógázba :)
.......................2012-09-27 13:46:35 // 24910
ja és így nem kellene a kipufogó gázt sem megetetni a motorral,
és kevesebbet is fogyaszt az autód,mert nem kell + gázolaj
no EGR,no DPF,no problem
és kevesebbet is fogyaszt az autód,mert nem kell + gázolaj
no EGR,no DPF,no problem
.......................2012-09-27 13:43:41 // 24909
mondom ,hogy a konstrukció a hibás:
a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára
"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"
adBlue
a Vw ,audi,mercedes ,mind áttér az AddBlue technikára
"Versionen seit Herbst 2010 mit AdBlue-Motoren ausgeliefert werden. Auch Audi bietet diese Technik bereits in drei Serien-Modellen an (Audi Q7, Audi A4, Audi Q5). Seit Oktober 2010 ist auch der Mercedes-Benz S 350 Bluetec serienmäßig mit einer AdBlue-Abgasreinigung ausgerüstet"
adBlue
.......................2012-09-27 13:34:59 // 24908
eleve egy kormolós motor a 2,4,az 1,9 nem annyira
neked azért jó még
szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz
+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!
a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
neked azért jó még
szerintem meg a rossz konstrukció nyírja ki,
túl messze van a DPF a 2,4 eseken a motortól
így egy örökkévalóság mire eléri a 650fokot,
így ki sem tisztul sose,
vagy ha nem éri el ráküldia gázolajat az ECU
ennek semmmi köze az olajhoz
+ a 2,4JTDM ben nincs lamdaszonda,a Mito JTDM ben VAN!
a legjobb megoldás a kamionokban van nincs DPF,többletlevegöben ég el a diesel,így nem kormol,a keletkezö NOX eket pedig az AddBLUE adalékkal semlegesítik
droberto2012-09-27 13:26:08 // 24907
A DPF-el kapcsolatban: Előbb vagy utóbb minden tönkremegy... :)
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
Tudom, hogy ez is a gyártó hibája, de azért az tudvalevő, hogy a 2.4-es DPF-eket a B-s, WR olaj nyírta ki!
Másrészről pedig egy bizonyos futás felett mindegyik 2005-2009 közti OFF koromszűrője megdöglik. Még előbb is, mint a Fiat féle. Szerintem az első generációs DPF-ek közül, a mi kerámia szűrőnk, még a legproblémamentesebb és leghatékonyabbak közé tartozik.
Azt is meg kell említenünk, hogy sok 100-150 k km futással eladott vasban, melyekben elkezd dögledezni a koromszűrő, általában egy 100-assal több van, mint az órájában.
Sokan képesek elhinni, hogy egy területileg többszörösével nagyobb, jóléti nyugati államban, a középpolgár a több tízezer eurós prémium autójával, csak évi 10-20 ezer km-t tesz meg. (Persze lehet kivétel, de elenyésző)
Az enyémben 175 k van és tünetmentes a DPF. Jó esetben 600-700 km-enként regenerál, nem rángat, hibát nem dobál. Várhatólag az enyém is tönkremegy várhatóan, de próbálom ezt az időt elnyújtani. Én azt vallom, hogy a szűrő értünk van benne és nem ellenünk.
BMV: Mivel neked a helyhiány a problémád, és az elkövetkezendő min. 4 évben nem lesz elérhető áron középkategória feletti AR, ezért meg fogom érteni, ha "átmész".
.......................2012-09-27 12:53:27 // 24906
vedd meg az enyémet,abban már nincs DPF
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 12:46:19 // 24905
azért az egy picit ciki hogy 10 Alfából 9ben tönkre megy a DPF nem? sajnos nálunk ennyire szar ez a körkép ettől függetlenül ha ez nincs akkor teljesen jó minden, ezért is fogadnék el egy Brera-t ha lenne baja ha nem azzal kezdeném amivel itt szívtam :P
Egyébként ha meg nem lesz opció pár év múlva házon belül akkor meg biztos off-ot fogok venni és akkor az 5-ös felé rezegne a léc....
Egyébként ha meg nem lesz opció pár év múlva házon belül akkor meg biztos off-ot fogok venni és akkor az 5-ös felé rezegne a léc....
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 12:40:53 // 24904
én statisztikailag nézem a dolgokat nem érzelmi alapon...a 3-as egy fos nekem nem kéne
Liquid2012-09-27 12:21:31 // 24903
igen így van, él bennük a sztereotípia, hogy az olasz autó széthullik tönkremegy, kolegákkal is mindig megy a poénkodás, aztán mindig visszakérdezek hogy hogyan is volt az a hengerfej síkolás meg a kormánymű csere?:) közben a 156-nak nem volt mechanikai baja
Liquid2012-09-27 12:18:40 // 24902
ezt én is így látom, illetve kisebbnek tüntetik fel a problémát mint amilyen valójában
droberto2012-09-27 12:05:25 // 24901
Világos, nálad vsz. tisztább a kép, de ha ennyire szar lenne az AR, akkor te se Phedrát vagy 166-ot keresnél. (Legalábbis remélem...)
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
És ezt lehet hülyeség, de ha nekem szétesne az Alfám, akkor nem ahhoz a bolthoz mennék, ahol mindig egy 3-as áll.
droberto2012-09-27 11:54:08 // 24900
Az a baj, hogy ez mindaddig meddő vita, míg nem ismerjük a felhasználási szokásokat!
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 11:53:25 // 24899
ez hülyeség nálam megmondják mivel szoptak
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 11:51:31 // 24898
hány kuncsaftot mondjak aki meg 59ben? :P
droberto2012-09-27 11:18:08 // 24897
Az 1.6 és a 2.0 JTD-nél már kiküszöbölték az emissziókorlátozás miatt felmerülő problémákat.
droberto2012-09-27 11:14:25 // 24896
Ezt tőlem is kérdezik, de általában csak mosolygok a kérdésen!
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
Nem sok saját alfás tapasztalatom van még, de azt gondolom, hogy minden márkánál a legfontosabb a "megfelelő" használat és a karbantartási előírások (+ még az azon felüli ápolások) betartása. (+ 150-200k km felett az összes folyadék és a kopó alkatrészek cseréje).
Különösen fontos ez, egy teljesítményre kihegyezett, sportos márkánál.
.......................2012-09-27 11:06:12 // 24895
mert te jó motorral vetted,
Nekünk is jó a Mito,semmi baja,
sajna nem úgy a 2,4 JTDM ,inkább nem írok kritikát..
Nekünk is jó a Mito,semmi baja,
sajna nem úgy a 2,4 JTDM ,inkább nem írok kritikát..
droberto2012-09-27 11:05:06 // 24894
Ezek objektív tesztek! Persze az értékelési rendszert, fel lehet részre hajlóan építeni. Lehet (és szerintem van is) benne torzítás.
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
Viszont azt el kell fogadjuk, hogy a legátfogóbb teszteket általában németek (pl. ADAC) végzik.
Ugyan vannak amcsi és japó gumitesztek, de azok nem teljesen EU kompatibilisek!
Piritu - 1.000.0002012-09-27 11:02:45 // 24893
Szerintem az átlag polgárra gondolt. Tőlem is állandóan kérdezik, hogy hányszolt szart már be az Alfa, aztán amikor visszakérdezek, hogy mi van az övével, hirtelen témát váltanak.
Piritu - 1.000.0002012-09-27 11:00:16 // 24892
Ismerős meg csak komplett motort cserélt 150-nél az 5-ösben :-P
.......................2012-09-27 10:56:51 // 24891
akkor a gumiteszt is hazugság nem?
azt is németek tesztelik
azt is németek tesztelik
droberto2012-09-27 10:40:26 // 24890
A német autósok többsége, nem igen vallja be a hibákat. Ez személyes tapasztalat. A németek szeretnek sunnyogni. Tisztelet a kivételnek.
droberto2012-09-27 10:37:14 // 24889
Hmmm...
droberto2012-09-27 10:35:43 // 24888
Egyenlőre irigységre nincs okom! :)
.......................2012-09-27 10:15:27 // 24887
pont most olvasgattam fórumokon ,a BMW ,Merc,Audi dieselekröl
a Mercinél sok az injektor gond,szar a beszállító,az új E 220CDI elsö széria mind hibás injektorral jött ki
az Audi 3,0 TDI ról nem nagyon hallani,csak a 2.0 TDI olajszivattyúja hibás
a Mercinél sok az injektor gond,szar a beszállító,az új E 220CDI elsö széria mind hibás injektorral jött ki
az Audi 3,0 TDI ról nem nagyon hallani,csak a 2.0 TDI olajszivattyúja hibás
.......................2012-09-27 10:11:23 // 24886
nekem is van nem egy ismerösöm aki BMW 325d vezet,
hidd el SEMMI bajuk
250ezer Km nél ki kell cserélni a DPF et,aztán megy tovább
vannak még a német forumokon ,nagynyomású szivattyú bajok 200ezer km körül,
de nem sok
hidd el SEMMI bajuk
250ezer Km nél ki kell cserélni a DPF et,aztán megy tovább
vannak még a német forumokon ,nagynyomású szivattyú bajok 200ezer km körül,
de nem sok
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 10:04:07 // 24885
persze
Liquid2012-09-27 09:28:15 // 24884
ne irigyeld az adóellenőröket :)
droberto2012-09-27 09:23:01 // 24883
És már DPF-es?
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 09:21:47 // 24882
2005-ös
droberto2012-09-27 09:20:34 // 24881
Mikori évjárat? Azt azért nem akarom elhinni, hogy az emisszió csökkentést csont nélkül megoldották a bajorok? Minden márkánál lehet hallani szívásokról a "korai" DPF-es modelleknél.
Csosznorbert2012-09-27 08:32:00 // 24880
igenis értettem! de sajna még semmi sem biztos :(
Erhard 242 (Pure Energy)2012-09-27 08:17:04 // 24879
ami késik nem múlik :P azért érdekes hogy a kollégám offos 5-se sosem rángatott, sőt semmilyen hiba sem volt és már 250e km-nél jár.....
droberto2012-09-26 23:10:03 // 24878
Mi az, hogy: "ha megyünk"?
Ez teljességgel elfogadhatatlan hozzáállás. :)
Ez teljességgel elfogadhatatlan hozzáállás. :)
droberto2012-09-26 23:02:53 // 24877
Ez az E4, és az e feletti dízelek betegsége. Az enyém egyenlőre még nem rángat... (Kopp-kopp-kopp)
droberto2012-09-26 22:59:04 // 24876
Őszintén mondom, irigyellek, meg nem is, titeket Navosokat!
Szép, és kéne, de ha lenne nem szeretném szerintem.
Szép, és kéne, de ha lenne nem szeretném szerintem.
droberto2012-09-26 22:53:13 // 24875
Értem! Megnézném egy vason, de szerintem nem jönne be...
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:52:27 // 24874
GTPeti2012-09-26 22:48:04 // 24873
Én a Pilot Exaltoknál ilyet egyenlőre nem tapasztaltam. Pedig max. 1 szezonjuk van még hátra. (Ha még gyártanák, legközelebb is ilyet vennék.)
Piritu - 1.000.0002012-09-26 22:47:01 // 24872
Az eredeti oldalszám szerint 37-es.Az SW tartozékok oldala.
droberto2012-09-26 22:45:19 // 24871
Nem 29-es oldalt akartál írni?
Online tag
2
Vendég2
500