droberto2012-11-20 21:57:53 // 27104
Ahogy számolom a tömeg/teljesítmény arányt, a 47 a legjobb. Bár azért a teljesítményérzet több összetevős. Szerintem ezek közül a TS a legsportosabb karakterű.
Pityukoma2012-11-20 21:01:44 // 27103
Az autót nem ismerem, de a céget igen. Óratekergetők!!!!! Az előző vasam náluk vettem. Az órája 73ezret mutatott, szervizkönyv sehol. Viszont az eredeti lizing szerződést nem dobták ki belőle. Amiben az utolsó bejegyzés 120ezer volt, egy hónappal azelőtti dátummal mint amikor már én láttam -pancserok-. Végül megvettem, mert így már tudtam a valós km-t. Majd egy évvel később idézést kaptam az ügyészségre. "Elfelejtették a reg adót befizetni"
Úgyhogy ha ott veszed csak körültekintően!!!
Úgyhogy ha ott veszed csak körültekintően!!!
droberto2012-11-20 20:51:55 // 27102
Így van!
A téli gumijaim szemmel láthatóan megdagadtak, amikor 2 bar-ról felfújtam őket 2,7-re.
A téli gumijaim szemmel láthatóan megdagadtak, amikor 2 bar-ról felfújtam őket 2,7-re.
Piritu - 1.000.0002012-11-20 20:45:22 // 27101
Még egy apró megjegyzés.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
Ugyan az a gumi is változhat átmérőben akár 12 mm-t a kopás függvényében. A keréknyomás miatti változásról nem is beszélve.
droberto2012-11-20 20:25:37 // 27100
Ezen a váltóméret dolgon sokat gondolkodtam (már az előző autómnál is).
Anno még csak táblázatok voltak, mostanra megjelentek a kalkulátorok is.
De miiért is van ez kitalálva ez az egész? Nyilván nincsen két egyforma átmérőjű kerék. Miért pont 2,5% eltérés megengedett? A nagyobb kerék egyértelműen jobban igénybe veszi a futóműalkatrészeket, a kerék és toronycsapágyat valamint a lengéscsillapítást. De tulajdonképpen a nagy kerék felrakását csak a hely szabja meg. Kormány elfordításkor, rugóösszenyomáskor nem érhet belül a doblemezhez, kívül a sárvédőhöz. A gyáritól kisebb kerék pedig veszélyes lehet, mert az könnyen túlterhelhető és nincs vele megfelelő tapadása az autónak.
A km óra csalás pedig általában minimális, főleg úgy nincs jelentősége, hogy általában azok kevesebbet mutatnak, mit a valós sebesség.
Picit olyan ez az egész mint a felninél az ET szám. Ha kisebb, növeled a keréktávolságot és ezzel a stabilitást, ha nagyobb, akkor pedig az alkatrészeket veszed kevésbé igénybe.
Anno még csak táblázatok voltak, mostanra megjelentek a kalkulátorok is.
De miiért is van ez kitalálva ez az egész? Nyilván nincsen két egyforma átmérőjű kerék. Miért pont 2,5% eltérés megengedett? A nagyobb kerék egyértelműen jobban igénybe veszi a futóműalkatrészeket, a kerék és toronycsapágyat valamint a lengéscsillapítást. De tulajdonképpen a nagy kerék felrakását csak a hely szabja meg. Kormány elfordításkor, rugóösszenyomáskor nem érhet belül a doblemezhez, kívül a sárvédőhöz. A gyáritól kisebb kerék pedig veszélyes lehet, mert az könnyen túlterhelhető és nincs vele megfelelő tapadása az autónak.
A km óra csalás pedig általában minimális, főleg úgy nincs jelentősége, hogy általában azok kevesebbet mutatnak, mit a valós sebesség.
Picit olyan ez az egész mint a felninél az ET szám. Ha kisebb, növeled a keréktávolságot és ezzel a stabilitást, ha nagyobb, akkor pedig az alkatrészeket veszed kevésbé igénybe.
Liquid2012-11-20 20:13:32 // 27099
egyébként nem feltétlenül fog beleérni, mert a nyári 19-es se ér bele, a 17-es meg kisebb ergo van még tartalék
Liquid2012-11-20 20:12:43 // 27098
ez jogos, ezt a futóművet nem adom! :)
inkább parázva megyek szar utakon
inkább parázva megyek szar utakon
droberto2012-11-20 19:52:04 // 27097
Egyetértek veled, túl kicsi egy ekkora tömegű és teljesítményű autóhoz!
De az is igaz, hogy a gazdaságisok nem ösztönözték a mérnököket, hogy gyárilag olyan méretű gumit válasszanak ami elterjedt, és eképp elérhető árú. Bár SZVSZ ez is inkább a gazdászok bűne, mert egy mérnöknek van ennyi esze. :)
De az is igaz, hogy a gazdaságisok nem ösztönözték a mérnököket, hogy gyárilag olyan méretű gumit válasszanak ami elterjedt, és eképp elérhető árú. Bár SZVSZ ez is inkább a gazdászok bűne, mert egy mérnöknek van ennyi esze. :)
droberto2012-11-20 19:43:28 // 27096
Természetesen én is arra gondolok a felni ebből a szempontból csak egy összekötő.
droberto2012-11-20 19:41:34 // 27095
Bocs a határozó lemaradt. :)
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es gumival is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es gumival is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
GTPeti2012-11-20 19:38:27 // 27094
Fenntartom: a 205/55R16 NEM való a 159-re. Azt a méretet a gazdaságisok írták bele a manuálba, nem a tervezők... Igen, a 4cm átmérőkülönbség miatt.
GTPeti2012-11-20 19:37:31 // 27093
Nem a felni, hanem a gumi átmérője számít. Az az amit nem szokás variálni.
droberto2012-11-20 19:37:18 // 27092
Ha egy autót a gyártó kiad Ø632-205 mm-es és Ø671-235 mm-es is, akkor szerintem ez a váltóméret dolognak az égvilágon semmi értelme nincs. Ami más a 19"-nál, az a rugó és a lengéscsillapító.
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
Maximum csak a km óra van máshogy kalibrálva. Erre meg csak annyit tudok mondani, hogy a "gyári" 16"-al 10%-ot csal lefele az órám, míg a 19"-al meg csak 1-et. :)
droberto2012-11-20 19:29:26 // 27091
Ha a 19-es 235-ös gumi nem ér bele, akkor egy 17-esből egy ballonosabb sem fog beleérni.
Nekem nem kellene ti rugó, de ha gyárilag ültetve lenne, biztos nem cserélném ki "hagyományosra". Már csak azért sem, mert akkor csillapítót is illene cserélni.
Nekem nem kellene ti rugó, de ha gyárilag ültetve lenne, biztos nem cserélném ki "hagyományosra". Már csak azért sem, mert akkor csillapítót is illene cserélni.
GTPeti2012-11-20 18:34:07 // 27090
Ezt én is így látom... Gumiátmérővel ügyeskedni nem nyerő.
.......................2012-11-20 18:27:58 // 27089
AZ meg a keérkdobba fog beleérni alátekert kormánynál,
nem egyszerübb lenne a rugókat rendesre cserélni?
nem egyszerübb lenne a rugókat rendesre cserélni?
Liquid2012-11-20 18:05:23 // 27088
Ha lekopnak a mostaniak, asszem én is megpróbálok nagyobbra cserélni. Elöl a motorburkolat, középen meg a kipufogó tartója ér le folyton, vigyázni kell vele.
droberto2012-11-20 17:02:59 // 27087
A ti futómű 20 mm-es ültetést jelent, így a te nyári hasmagasságod pont akkora, mint az én "télim", mivel a téli kerekeim 39 mm-rel kisebbek átmérőben mint a nyári ti.
Így megértelek, hogy leütöd mindenhol az elejét.
Még nekem is sok helyen leér télen a haspáncél/motortartó. Van egy parkoló a ház előtt, ahova télen nem bírok felállni, mert leér az alja. Nyáron nincs gond.
Ezért is szeretnék télre nagyobb átmérőjű gummákat...
Így megértelek, hogy leütöd mindenhol az elejét.
Még nekem is sok helyen leér télen a haspáncél/motortartó. Van egy parkoló a ház előtt, ahova télen nem bírok felállni, mert leér az alja. Nyáron nincs gond.
Ezért is szeretnék télre nagyobb átmérőjű gummákat...
Dömpi (il dottore)2012-11-20 16:29:42 // 27086
az én nyárim emel a kocsi hasmagasságán rendesen (255/35/19)...bár tavasszal 235/40/19-re akarok cserélni
Liquid2012-11-20 15:44:16 // 27085
képzeld el ugyanezt TI futóművel, én már a 225/50R17-tel is alig tudok közlekedni, folyton leér az alja
Shadin2012-11-20 15:36:44 // 27084
Shadin2012-11-20 15:30:20 // 27083
Pont azon gondolkodok, hogy tavasszal becserélem valakivel a sok köllős 17-esemet olyanra mint a Tiéd...
droberto2012-11-20 15:10:07 // 27080
Akkor, én mit szóljak a 205/55-16-al? :)
Shadin2012-11-20 15:03:09 // 27079
Hát a 215/55R16 az gyári méret. Alacsony is :-(
.......................2012-11-20 15:01:19 // 27078
ki mit tekint GYÀRI méretnek
ínnen nézve igaz ,ok rá
ínnen nézve igaz ,ok rá
Dömpi (il dottore)2012-11-20 14:49:26 // 27077
a 235-öt én csak 19-es felnire raknám!
A 159 eleve alacsony, ha még kis kerék van alatta, akkor aztán...
A 159 eleve alacsony, ha még kis kerék van alatta, akkor aztán...
Shadin2012-11-20 14:47:00 // 27076
Shadin2012-11-20 14:42:23 // 27075
.......................2012-11-20 14:34:08 // 27074
.......................2012-11-20 14:32:53 // 27073
egyébként az S max on ugyanez a felni gumi méret
.......................2012-11-20 14:31:52 // 27072
de a 235/45 r17 nem,
az -25 mm er kisebb átméröben mint a 235/45R18
az -25 mm er kisebb átméröben mint a 235/45R18
Liquid2012-11-20 14:11:12 // 27071
225/50R17 is gyári méret
Liquid2012-11-20 14:10:31 // 27070
akkor az egy 1.6 TS ECO lesz, abban nincs vezérlésmódosító, elvben 105Le
harmatgyenge, dinamizmust ne várj tőle, de alapvetően nem rossz gép az se
harmatgyenge, dinamizmust ne várj tőle, de alapvetően nem rossz gép az se
.......................2012-11-20 14:00:26 // 27069
minimum
.......................2012-11-20 13:59:37 // 27068
biztos nem 98eKm er futott
a kormány 98 ezernél nem ilyen fényes,
olyan 200ezer Km lehet benne
ennyire alap valszeg cégautó volt,de nem a fönöké..
a kormány 98 ezernél nem ilyen fényes,
olyan 200ezer Km lehet benne
ennyire alap valszeg cégautó volt,de nem a fönöké..
.......................2012-11-20 13:54:11 // 27066
-25mm er kisebb mint a gyári,
235/45R18 a gyári méret!
a 225/50 R17 még elmegy
de amit te írtál az még kisebb ,szóval felejtös,szerintem
235/45R18 a gyári méret!
a 225/50 R17 még elmegy
de amit te írtál az még kisebb ,szóval felejtös,szerintem
.......................2012-11-20 13:52:25 // 27065
19 es még jobban :)
'''''2012-11-20 13:50:12 // 27064
Nem a gumi méretével van gond,a 17-es felnivel. :-) A 18 jobban mutatna.
droberto2012-11-20 13:02:12 // 27063
Látom volt tapadás.... :)
Dömpi (il dottore)2012-11-20 13:01:17 // 27062
Miért nem szóltál? Megnéztem volna veled! Itt dolgozom a kereskedéstől kb. 200 m-re!
Naponta a kereskedés előtt járok el. A kocsi kb. másfél éve ott áll.
Van laptopom, szoftverem, szkennerem, és még rétegvastagságmérőt is tudok szerezni pillanatok alatt.
Szívesen segítek! Szólj nyugodtan!
A fotók alapján egy kérdés fogalmazódott meg bennem: az enyém csak elöl villanyablakos, mégis multikormány van benne. Ez istt felszereltebb az enyémnél, mégsem multi a kormány. Miért? Netán nyílt a légzsák és raktak bele egy bontós kormányt?
Naponta a kereskedés előtt járok el. A kocsi kb. másfél éve ott áll.
Van laptopom, szoftverem, szkennerem, és még rétegvastagságmérőt is tudok szerezni pillanatok alatt.
Szívesen segítek! Szólj nyugodtan!
A fotók alapján egy kérdés fogalmazódott meg bennem: az enyém csak elöl villanyablakos, mégis multikormány van benne. Ez istt felszereltebb az enyémnél, mégsem multi a kormány. Miért? Netán nyílt a légzsák és raktak bele egy bontós kormányt?
Csabi2012-11-20 12:45:34 // 27061
Üdv Kartársak!
Nyári gumi vételén gondolkodom, viszont ezúttal a gyári méret(225/50/R17) helyett a 235/45/R17 méretű gumikkal szemezek, a jobb kanyarstab. és a sokkal kedvezőbb ár miatt. A kérdés az lenne, h mennyire nézne ki hülyén a -13mm-rel kisebb abroncs a vason, mennyire szembetűnő a méretbeli különbség? Esetleg valaki használ ilyen méretű gumit?
Nyári gumi vételén gondolkodom, viszont ezúttal a gyári méret(225/50/R17) helyett a 235/45/R17 méretű gumikkal szemezek, a jobb kanyarstab. és a sokkal kedvezőbb ár miatt. A kérdés az lenne, h mennyire nézne ki hülyén a -13mm-rel kisebb abroncs a vason, mennyire szembetűnő a méretbeli különbség? Esetleg valaki használ ilyen méretű gumit?
Dömpi (il dottore)2012-11-20 12:45:06 // 27060
Képzeld! 120 LE-s nek van hirdetve, de ha beütöm az EPER-be a motorkódot (937AXA1A) akkor kidobja a motorverziót: M1 1600 TS 16 V 76KW - ami ugyebár 101,86 LE.
Na, most mi legyen?
Valaki ment már ilyennel? Megy úgy mint az 1.6 16V-s Marea? Ha igen jó lesz.
Amúgy a Fiestához képes jobb kell legyen, mert az csak 55 KW (73,7 LE).
Fiesta saját tömege: 1 027 kg
147 saját tömege: 1 200 kg
A Mareám pedig 1 270 kg volt és 103 LE-s.
Vélemény? Megjegyzés? Bármi?
Na, most mi legyen?
Valaki ment már ilyennel? Megy úgy mint az 1.6 16V-s Marea? Ha igen jó lesz.
Amúgy a Fiestához képes jobb kell legyen, mert az csak 55 KW (73,7 LE).
Fiesta saját tömege: 1 027 kg
147 saját tömege: 1 200 kg
A Mareám pedig 1 270 kg volt és 103 LE-s.
Vélemény? Megjegyzés? Bármi?
atesssz2012-11-20 12:36:32 // 27059
Ismeri valaki? Vélemények?
Ma megnéztem, a hátsó lökhárító sokkal sötétebb árnyalatú, mint az autó többi színe. Reális lehet a futásteljesítménye?
Ma megnéztem, a hátsó lökhárító sokkal sötétebb árnyalatú, mint az autó többi színe. Reális lehet a futásteljesítménye?
sas-1592012-11-20 11:32:37 // 27058
nekem még soha nem mozdult el 90 fokról a víz hőmérséklet kijelző, miután egyszer már felmelegedett.
ahogy mondjátok, mintha odaszögelték volna.
1,9-es egy kipufogós gépre lehet dupla krómozott kipuff véget rakatni?
tapasztalat? vélemény? megvalósíthatóság? költségek?
a lökhárítóban a helye ugye meg van jobb oldalon is.
gondolom mindenképp be kellene kötni a rendszerbe, hogy ne csak egy üres cső legyen ott, ami ráadásul télen bután néz ki, mert nem "füstöl".
ahogy mondjátok, mintha odaszögelték volna.
1,9-es egy kipufogós gépre lehet dupla krómozott kipuff véget rakatni?
tapasztalat? vélemény? megvalósíthatóság? költségek?
a lökhárítóban a helye ugye meg van jobb oldalon is.
gondolom mindenképp be kellene kötni a rendszerbe, hogy ne csak egy üres cső legyen ott, ami ráadásul télen bután néz ki, mert nem "füstöl".
Csosznorbert2012-11-20 11:17:51 // 27057
90..... elötte pár 100 méterre még 100
röhej az hogy vasárnap reggel fél 10 kor van kedvük ilyenhez
röhej az hogy vasárnap reggel fél 10 kor van kedvük ilyenhez
Liquid2012-11-20 10:16:32 // 27056
szép képek :) mennyi lett volna a megengedett?
.......................2012-11-20 10:04:41 // 27055
mennyi volt a megengedett?