Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-28 18:44:51 // 28504
távirányítóban jó az elem? egyik gombra sem reagál? mindegyik távirányítóval ezt csinálja?
David | Centocinquantanove2012-12-28 18:38:47 // 28503
Nincs abszolut semmi reakció, sem villanás, sem hang, sem semmi. Mechanikus baja talán nincs, mert utána az első (max. második) "manuális" nyitás után működik rendesen... Nyit és zár is elsőre...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-28 18:33:11 // 28502
üdv itt a fanatikusok között :)
próbálja nyitni vagy abszolút semmi? elméletileg a komfortelektronika vezérli ha meg mechanikus baja van akkor nem javítható :(
David | Centocinquantanove2012-12-28 18:28:02 // 28501
Sziasztok!

Pár napja vagyok büszke tulaja egy 159 SW-nek. Úgy vettem, hogy a központizár egy hidegebb éjszaka (+5 fok alatt) után reggel nem nyit, csak ha a kulcs tollát egy minimálisan megmozgatom a zárban (nem nyitok rá teljesen)... A csomagtér ajtó sem nyit egyből. Utána viszont egész nap úgy működik a zár, ahogy kell...
Van/volt valakinek hasonló tünete? Tipp? Előre is köszike!
Tibcsi1662012-12-28 17:53:38 // 28500
Igen, nagyon könnyen megoldható, ha HIGH SETUP-os az autó. Már fel is hívott a cartárs. Elmondtam neki minden tudnivalót :)
Shadin2012-12-28 17:51:07 // 28499
Tibcsi1662012-12-28 17:38:31 // 28498
Igen! ezt már én is írtam múltkor droberto-nak ;) HSZ: 27594
stukker19872012-12-28 17:05:43 // 28497
Én úgy tudom hogy év függő is a dolog.

PL: 5-6 évente esedékes a csere...
Piritu - 1.000.0002012-12-28 16:37:46 // 28496
A flottákban nagyon ritkán cserélik le a vasat 100ezernél...
Mi pl. 200 ezerig hajtjuk.
Dömpi (il dottore)2012-12-28 15:07:46 // 28495
HSZ 28124 és környéki HSZ-ek
Liquid2012-12-28 14:12:04 // 28494
az enyém a forgalmi szerint 1645kg, és 8.3 a 0-100
a súlyt szemlélteti ez a kép :) ...szóval kellően nehéz.

Ez egy 19mm-es bútorlap darab amit a krokodilemelő alá tettem, mert füvön cseréltem kereket.
pizzás2012-12-28 14:10:03 // 28493
sziasztok segéltséget kérek venni szeretnék 1 159 est vélemények róla mitök kell tartanom 2008 év 150 le 105000km benne kereskedőtől van állítólag flotta autó volt 1 tulajos mire kell nagyon oda figyelnem ?
Pityukoma2012-12-28 13:21:19 // 28492
A múltkor kérdés volt hogy látszik-e a fogasléc a kormánymű gumi harangjának a lehúzása után. Igen is + nem is :-) A jobb oldalon nem bukkan elő a bal oldalon viszont igen. Jobb kormányosnál vsz. fordítva van. Kormány zsírzásom
Csosznorbert2012-12-28 13:10:30 // 28491
1/3 ad tankkal, velem, teljesméretü pótkerék, egy krokiemelő, gyári 16-os kerekekkel majd 1700 kg voltam a mérlegen. pontosan olyan 1670-80 körül.

Csak úgy infóként irom... :)
mizooo2012-12-28 12:55:45 // 28490
Én biztonságban érzem magam az 56-ban és az 59-ben még jobban fogom. Nem kell papír autó! Nézzétek meg a baleseteket pl.: A8 vs. Stift. No Comment.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-28 12:53:40 // 28489
én az adatokat a hozzá kapott gyári kézikönyvből veszem:
- gyorsulás 100-ra 8,1mp, sw 8,3
- súly 1630kg
a valóságban 1.8t....megtankolva, és sofőrrel majd 2t :(
droberto2012-12-28 12:23:32 // 28488
Ezeket az adatokat az autókatalógusból gyűjtöttem, melynek forrásai a kezelési útmutatók, és az okmányirodák által is használt adatbázisok.
Nyílván lehetnek eltérések és a hibák, mint ahogyan a lenti példa is mutatja, de nincs más adatbázis birtokunkban.
A mérlegeléseddel kapcsolatban pedig: Anno és is mértem a Tipo-t és a műszakiban szereplő 1.058 kg-al köszönő viszonyban sem volt, jóval többet mértem annál. Az a gyanúm, hogy a 156 is jóval több a valóságban, mint a gyári érték.
droberto2012-12-28 12:02:26 // 28487
Az én elképzelésem:

Az utódnál el kell érni, hogy még több biztonsági és kényelmi szolgáltatás mellett, a padlólemez legalább 100-120 kg-al könnyebb legyen úgy, hogy több típushoz használható legyen (lehetőleg a konszernen belül) és a beltér is növekedjen. Mindezt úgy, a kedvező statikai és biztonsági tulajdonságok megmaradjanak.
És a legfontosabb persze, hogy ismét hátulkaparjon. :)
droberto2012-12-28 12:01:11 // 28486
Valószínűleg hibás a forrásom, mert azt leszámítva mindenhol pontosan 50 kg-al több a SportWagon mint a Berlina. Ez nekem is feltűnt. Jobb alapozni a használatira.
Ki is javítottam (és bővítettem is) a "táblázatot".

Alfa Romeo 156 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:

156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg

Alfa Romeo 159 FL előtti tömegek Distinctive felszereltséggel:

159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.585 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg

Alfa Romeo 159 FL utáni tömegek Distinctive felszereltséggel:

159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.490 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.540 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.585 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.635 kg

Konklúzió:

A 159 megjelenésekor az 1,9 esetében, 230 kg-al volt nehezebb mint a 156-os. A 2.4-es esetében, pedig 245 kg a tömeg növekmény.
A modellfrissítéskor sikerült a tömegből egységesen 45 kg-ot lefaragniuk, s így már csak 185-, és 200 kg-al lett nehezebb mint az előd.
SZVSZ ez már nem is olyan drasztikus többlet, tekintetbe véve, a méretnövekedést, az NCAP 5*-ot, a kategóriaelső torziós merevséget, az elpusztíthatatlan futóművet, az emissziókorlátozó segédberendezéseket, a gazdagabb felszereltséget, a belső anyagok minőségét, a szigetelést, és a nagy kerekeket.

Kérdések:

Vajon hogyan tudták elérni a súlycsökkenést?
Milyen szerkezeti elemeken tudtak könnyíteni?


Mivel a négy-, és az öthengeres is egységesen 45 kg-al lett könnyebb, ezért feltételezem, hogy nem az erőforrás tömegén csökkentettek.
Azt sem hiszem, hogy az ülésről tudtak farigcsálni ennyit. Bár meg kell jegyeznem az ülés marha nehéz. A bal egy simán van 35 kg.
GTPeti2012-12-28 11:21:56 // 28485
A tekerős "állítsd, ahova akarod" boxnál csak egy rosszabb van: a "pedálbox". SZVSZ.
droberto2012-12-28 11:17:20 // 28484
Én elégedett vagyok az enyémmel. Bár nekem a box nélkül sem voltak problémáim.
Shadin2012-12-28 10:05:31 // 28483
Az 1.9 JTDm 16V "csak" 1585Kg a 2007-es leírás alapján.

FL után:



eLearn:


2007-es kezelési:

Shadin2012-12-28 09:50:36 // 28482
Nekem a 116LE-s156-om volt Novitec box + pedáltuning kombinációval. 6.6 fogyasztás + nyers erő. Ahhoz képest az EURO4-es meg NCAP-os fa*ságok megölték a 159 "cuore sportivo"-ját. A fostalicska Ford Fusion 1.4 duratec motorja is jobban reagál a gázpedálra mint ahogy a 159. Kollár féle "stage1" mellé visszateszem a Sprintboostert, és meglátjuk...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-28 08:52:53 // 28481
nem tudom honnan veszed ezeket a kamu adatokat egyszer mérlegeld le az autódat és csodálkozni fogsz bizony dög nehéz az 59
droberto2012-12-28 01:20:29 // 28480
Szóval összegezve, SZVSZ egy 150 Le-s 159 meglehetősen dinamikus haladásra képes. Az OFF-osok 90-95%-át lelépi. Racionálisan gondolkodva a magyar utakra ennél nagyobb teljesítmény felesleges.
Egy 200-210 LE-s pedig, már-már élményszámba megy, mely egy igazi adrenalinbomba.
Persze nem vagyunk egyformák...
droberto2012-12-28 01:19:24 // 28479
Ja, és a gyári gyorsulás adat pedig:
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 150LE 1.355 kg - 9,7 s / 100km/h
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V 200LE 1.630 kg - 8,4 s / 100km/h
Esszerint az öthengeres mozdony érinthetetlen. :)
droberto2012-12-28 00:59:19 // 28478
Ez a fél tonna különbség egy picit túlzás.
A pontosság kedvéért (ill., hogy itt meglegyen) kigyűjtöttem a hivatalos saját tömegeket a gyakori modelleknél Distictive felszereltséggel:

156 BN 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.305 kg
156 SW 1.9 m-JET 16V 150 LE - 1.355 kg
156 BN 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.385 kg
156 SW 2.4 m-JET 20V 175 LE - 1.435 kg

159 BN 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.535 kg
159 SW 1.9 JTDm 16V 150 LE - 1.615 kg
159 BN 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.630 kg
159 SW 2.4 JTDm 20V 200 LE - 1.680 kg
A 159 modellek tömege FL előtti tömeg.

Tehát, hogyha a szóban forgó két autó tömegét vesszük alapul, akkor:
1.630 - 1.355 = az csak 275 kg.
droberto2012-12-28 00:38:47 // 28477
Ja, hogy a Peti 156-osa... Ezen nem csodálkozom. Az övé a Novitec boxxal 180 LE és nem tudom, hogy mikor volt az eset, de akkor neki vsz. már egy hibátlan, új kuplungja volt. (Ez sokat számít! Csúszós kuplungal az enyém is érezhetően harmatosabb.)
Legjobb tudomásom szerint az Alfa159 alfája is korábban csak egy szerényebb programot kapott.
Na szóval, ha kicsit számolunk akkor és elfogadjuk azt a, hogy a két vasnak nagyjából ua. a váltó áttételezése, akkor az alábbi súly/teljesítmény arányokat kapjuk:
AR 156 SW Distinctive 1.9 16V 180LE (Novitec) 1.355 kg - 7,52 kg/LE
AR 159 BN Distinctive 2.4 20V ~210LE (1. remap) 1.630 kg - 7,76 kg/LE
A számok ismeretében nincs min csodálkozni.
Piritu - 1.000.0002012-12-27 22:28:27 // 28476
Jó éjt mindenkinek! :-)
Dömpi (il dottore)2012-12-27 22:17:31 // 28475
pár fotó az említett vaskról:





mizooo2012-12-27 22:15:01 // 28474
Szívemből szóltál :)
Dömpi (il dottore)2012-12-27 22:02:08 // 28471
Srácok!
Aki germán vasra vágyik, az hadd menjen és vegye!

Egy biztos! Egy BMW-vel, VW-vel, Opel-el állhatsz az út szélén, ha gond van, az összes felvágós germán autós úgy fog elhúzni melletted, mint a sicc!
De ha egy alfával dekkolsz ott, biztos lehetsz benne, hogy az első arra járó alfa megáll és segít.

Ami a meneteljesítményt illeti: az enyém kissé elmarad sok ittlévő 159-től (húzott 8 szelepes - pár LE-vel elmarad az alap 1,9 16V-től) de nincs még egy ilyen külsejű autó a világon, mint az AR 159! Sem a bajorok, sem a csillagosok, sem pedig a négykarikások nem fognak sohasem az ALFA nyomába érni sem a kubatúra, sem pedig az armatúr terén. A német puritánságot egyedül az Opel Insigna tudta levetkőzni, de annak az eleje meg olyan, mint egy vigyorgó kisfiú...komoly ember nem jár ilyen autóval.

Nézz meg egy '70-e Dodge Charger-t, vagy egy Chevelle SS-t. Brutál, erőt sugárzó, vad! Na, az Alfa ugyanez, csak Európában.

Nézd csak meg:

semmi különös ... Süsü a sárkány szemből :)

az őserő :)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 21:41:55 // 28470
56-nál pl kiírta hogy menj a szerelőhöz pedig fullon volt....
Piritu - 1.000.0002012-12-27 21:38:27 // 28469
Mire gondolsz?
Amúgy a Párducban is mutat furcsákat. Olyan mintha fogyna az olaj (két kockányit ment lefelé), de a pálcán ott a szint.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 21:36:07 // 28468
az 56-nál csinált érdekes dolgokat :)
Liquid2012-12-27 21:07:23 // 28466
Skull próbált régebben egy tuningboxot, azzal olyan 250Le körül volt (ha jól csalódom), úgy tudom nincs annyira kihegyezve hogy ne bírna el még egy keveset, inkább az elsőkerékhajtás lehet a korlátozó tényező megfelelő lóerő felett
Liquid2012-12-27 21:01:06 // 28465
a tuningolt 156 mJet-et hasonlítod a 2.4 159-hez? a 156 némileg könnyebb...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 21:00:44 // 28464
nívópálca mellett elméletileg
ALFI1562012-12-27 20:39:34 // 28463
A gázpedál elektronikával volt igazán tuti.
Piritu - 1.000.0002012-12-27 20:38:55 // 28462
Tudja valaki, hogy merre van a motoron az olajszint érzékelő? (Ami alapján a műszerfali kijelző megy.)
Piritu - 1.000.0002012-12-27 20:25:38 // 28460
"Piritu ex 156-ját.(ez egy marha jó kocsi volt) " - nekem a Bacar boxal (nem maxra tekerve) 7,9-et tudott 100-ra :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 19:53:55 // 28459
az ML automata nyom egy kövéret és mindent csinál magától :) Max elfelejtette átrakni sportfokozatba bár kétlem mivel a cicázás már elkezdődött jó pár km azelőtt csak ezt nem publikáltam :P
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-27 19:51:59 // 28458
ezt a hülyeséget ki mondta? a 10V-s 2,4-es blokk tudja a 300 lovat ... szerintem simán fel lehet húzni gond nélkül 240-250 lóra az 59-et
ALFI1562012-12-27 19:51:44 // 28457
Akkor miért nincs egy komoly 2.4-es?
mizooo2012-12-27 19:51:31 // 28456
Igen végül is csak nyomni kell :) de mi van ha csak annyit tud az autóról h 4 kereke van. Nem kapcsol vissza, te egyet visszateszel. Te 2mp előbb kapcsolsz vissza és padló ő később reagál stb. Erre gondoltam :)
mizooo2012-12-27 19:49:23 // 28455
Ez tök érdekes. DCS-ék azt írják a 2.4 nél mindenben van tartalék.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak