Fórum >> Típusok >> 159

Shadin2013-01-03 15:30:25 // 28670
Na az tökmindegy. Nekem Japanparts van :-)
Laci.732013-01-03 13:49:10 // 28669
Sziasztok!

Honnan tudom hogy milyen olajszűrő kell nekem az 2007.159 1.9 jtd 16V autómba? Ufi vagy mann?
Kazes☻2013-01-03 09:06:34 // 28668
Azt hiszem talán erre mondják, hogy pisál, mármint a befecsi. :)
Shadin2013-01-03 08:59:58 // 28667
Hát pedig az vagyon írva...
Imyx2013-01-02 20:57:35 // 28666
fyi


"Erhard 242 (Dark Side)2013-01-01 18:48:13 // 28615
ha cseréled benne az olajat 60e-ként akkor sokáig jó lesz
előzmény: Roll1983 // 2013-01-01 16:48:14 (28614)"

"Roll19832013-01-01 16:48:14 // 28614
59-ben az automata váltó az strapabíró vagy vannak vele problémák? Gondolkodom, hogy 56-ot lecserélem, és ezért kíváncsiskodom."
jati1592013-01-02 20:50:58 // 28665
Manuális vagy Automata?
Az automatára én is kiváncsi lennék...
Zsolt1552013-01-02 20:18:26 // 28664
2,4JTDm 20V volt, majd 19V lett. Motorcsere volt rajta, viszont kb.2000 ford/min. alatt nem akar menni.
'''''2013-01-02 20:17:37 // 28663
Ekin kartárs cserélt már több 2.4-es motort.Kérdezz rá nála.
David | Centocinquantanove2013-01-02 20:14:34 // 28662
Köszönöm, még egy mennyiségre volnék kiváncsi, hogy mennyi az annyi, amit vennem kell, és magába is fogad a kicsike!
Zsolt1552013-01-02 20:14:31 // 28661
Az egyik leszakadt szelep beesett a hengerbe és szétvert mindent. :-((
Pityukoma2013-01-02 20:10:54 // 28660
Ez teljesen korrekt én is 100ezernél cseréltem 2011 áprilisában.
Piritu - 1.000.0002013-01-02 20:07:10 // 28659
A könyve szerint ilyen kell bele:

"Szintetikus, SAE 75W-85 fokozatú kenőanyag.
Meghaladja az API GL4 specifikációkat.
Minősítés: FIAT 9.55550-MZ1
TUTELA CAR MATRYX
Contractual Technical
Reference N° F108.F02"
Csereperiódust viszont nem ír :-(
100-nál én le fogom cserélni.
droberto2013-01-02 20:01:12 // 28658
Szerintem, ha nemrég vetted akkor most. :)
Én a helyedben a gyárit (Tutela Car Matrix :)) tenném.
David | Centocinquantanove2013-01-02 19:56:12 // 28657
Váltómű olajcsere tippet kérnék szépen...
Hány kilóméter után és milyet?
droberto2013-01-02 19:55:26 // 28656
Vsz. a váltó lesz az, vagy a hajtás.
Ha legközelebb lekerül a haspáncél, majd megnézegetem. :)
droberto2013-01-02 19:48:38 // 28655
Az picit meglepne, hisz a külsők gumiharangok akkor csordultig lennének.
Egyébként a könyve meg:
Belülre: Tutela Star 700-at
Kívülre: Tutela All Star-at ír
és nem MRM Zerot és Star 500-at.
Shadin2013-01-02 19:46:07 // 28654
Azt gondolom egy csuklóba kell a táblázatban szereplő zsír mennyiség.
.......................2013-01-02 19:44:32 // 28653
Ezzel meg mi lett?
droberto2013-01-02 19:42:18 // 28652
A tiedben nincs. Nem azért csinálja.
Tozo2013-01-02 19:39:57 // 28651
Üdv,
nekem is megmaradt ez a hang lendkerék csere után, ezt meg tudom erősíteni. Lendkerék csere előtt kb 15-20ezer km-el volt kuplung + kinyomócsapágy csere is, ez utóbbi gyári, lendkerék Valeo (Erhardtól).
Zsolt1552013-01-02 19:17:00 // 28650
Uraim, egy kis tanácsot kérnék.

Az egyik barátomnak 19 szelepes lett a 159-ben 2,4JTDm motorja.



Motorcsere megvolt, viszont valahogy még nem az igazi. Hidegen egy darabig olyan mintha, nem járna minden henger és kipuffogógáz fehéres és elég gázolajszagú. Ha bemelegszik az alapjárat egyenletes lesz, a füst és a szag is elmarad. Viszont kb.2000/min fordulatig szinte alig megy, viszont amikor a turbo elkezd dolgozni, akkor megy mint a rakéta.
Mi lehet vele a gond? Van esetleg valakinek valamilyen tapasztalata, ötlete?
Piritu - 1.000.0002013-01-02 18:31:46 // 28649
Ez nem EGY homokinetikus csuklóról beszél?
Shadin2013-01-02 17:55:16 // 28648
Nem egyértelmű, de a "procedures" mintha per darab utalna rá.

droberto2013-01-02 17:29:01 // 28647
Ez jó! Gondolom ez a mennyiség a két oldalhoz együttesen kell.
Piritu - 1.000.0002013-01-02 17:23:37 // 28646
Hmmm, a könyve mást ír: Tutela Star 700 és tutela All Star von ott. A mennyiségek is érdekesek, mert 125 mliterjével van a zsír csomagolva, az hány gramm? :-O
(A Spiderhez meg Optimol PU035 és Berutox GKN HTB van a manuáljában, de ott nincs mennyiség megadva.)
Shadin2013-01-02 15:45:39 // 28645
Az eLearn pontosan írja a mennyiséget gondolom grammban.

sas-1592013-01-02 15:16:50 // 28644
David159:
Távirányító problémám nekem is volt egyszer.
Elem rendben, mégsem reagált semmire.
Kinyitottam a kulccsal, beültem, a riasztó persze dudált, villogott rendesen. Finom volt, pont egy Telenor bolt bejárata előtt parkoltam.
Aztán miután a kulcsos nyitás után beszálltam, kis idő múlva a távirányítón is megnyomtam a nyitás gombot próbaképpen, akkor már működött és azóta sem fordult elő a hiba többet. (kb. 1,5 éve történt)
Rémálmaimban se jöjjön elő többet a szitu. :)
Piritu - 1.000.0002013-01-02 13:59:39 // 28643
A Spiderrel vagyok zsírcsere előtt, de annál sem találtam sehol adatot. Ráadásul a régi zsírfajta van megadva, ami ugye már nem nagyon van. Úgyhogy a Pók is a 159-be valókat fogja kapni.
Nagy valószínűséggel az egyik külső csukló is cserés lesz, ahhoz elvileg adnak is zsírt. Kiváncsi leszek, hogy milyet.
Bence2013-01-02 13:59:27 // 28642
Lendkerék van az én autómban (1.6 TS) is, vagy csak a dízelek alkatrésze? Mert ha nincs, akkor lehet mégse ez okozza ezt a klattyanást. Ahogy nemrég írtam, nekem is ue. a jelenség.
droberto2013-01-02 13:45:39 // 28641
Mivel nem találtam én sem mennyiséget, ezért úgy gondolom hogy a gyári 125 ml kiszerelést kell ketté (jobb-bal) osztani. Másrészt pedig a leszedett gumiharang alatt is kb. ennyi volt.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-02 13:35:02 // 28640
pont ezért lendkerék :) a hang miatt ne cseréld, vagy is ha nálam akkor cseréld :P
droberto2013-01-02 13:34:23 // 28639
Akkor innentől tárgytalan a téma, bár jó lenne tudni, hogy mi okozza. :(
droberto2013-01-02 13:32:43 // 28638
A gyárid 1.680. Akkor a tied egy tízessel könnyebb ennél. Meglepő.
Az SW 50 kilóval több elvileg: Ott hosszabb a tető, egyel több az oszlop, nagyobb a csomagtér ajtó, meg még a fene tudja... :)
droberto2013-01-02 13:18:37 // 28637
Lehet, hogy normális, de így kuplung-, meg lehet kettőstömegű csere előtt jó lenne tudni, mit kéne cserélni, hogy elmúljon.
Egyébként nem hiszem, hogy lendkerék, mert egyszer írta egy itteni Cartárs, hogy a csere ellenére is adja a hangot.
Piritu - 1.000.0002013-01-02 13:09:34 // 28636
A szükséges zsír mennyiségét honnan vetted? Magyarul, mennyit tettél bele?
Piritu - 1.000.0002013-01-02 13:08:19 // 28635
0 azaz nulla km-nél jelentkezik először :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-02 13:06:16 // 28634
nos 1670, teli tankkal 1700 meg Te beülsz az már 1800....
droberto2013-01-02 13:05:14 // 28633
Egyenlőre még csak a jobb külsőt csináltam meg. A belsőn egy különleges (MultiCrimp - olyan mint a puzzle) bilincs van amihez nincs szerszámom.
Alfonis2013-01-02 11:40:41 // 28632
Nekem is ilyen. Egyáltalán nem zavar. Eddig minden autóban amit vezettem hallható volt ez a klatty...
'''''2013-01-02 11:12:43 // 28631
Volt téma a 159 súlya.Ma lemérettem az enyémet.Fél tankkal 1670kg.Gondolom az sw kicsit több,bár nem értem,miért.

Laci.732013-01-02 10:36:24 // 28630
Sziasztok!

Olaj leeresztő csavart honnan tudok venni? A mostani már teljesen sz.r!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-02 09:25:04 // 28629
így van nekem is ezt csinálja mióta megvettem ez a lendkerék és, vagy, meg a kinyomócsapágy teljesen normális jelenség....
Shadin2013-01-02 09:13:55 // 28628
Az enyémben 180e van és ugyanezt csinálja. Talán Erhard mondta, hogy ilyen, ne foglalkozzak vele. Egyébként hidegben sokkal kevésbé klattyan.
A féltengely csuklók zsírzása után sem változott semmit?
Piritu - 1.000.0002013-01-02 06:57:36 // 28627
Igen, cseréltem.
Gábor792013-01-02 06:12:11 // 28626
Szia! Nekem automata váltós és imádom! A funkcióját kiválóan ellátja, én szerelőktől inkább jókat hallok róla... hogy mennyire strapabíró, azt még nem tudom (majd 100.000km megtétele után beszámolok), ez nyilván a használati körülményektől is nagyban függ... én is mindenhol azt hallom / olvasom, hogy a váltóban olajat kell cserélni 40-60ezrenként, de sztm ez vállalható.
Viszont ha valami elromlik benne, akkor az fájdalmas lehet anyagilag...
droberto2013-01-01 23:53:44 // 28625
Így van, sajnos ez sokunknál is ilyen. :((( Bár, ha nálad is van, akkor mégsem feltétlenül 59-es típushiba.
A személyes véleményem, hogy több mint valószínű, hogy a váltóból jön vagy maximum a féltengely csuklók a ludasok.
A kérdés az, hogy mit kéne kicserélni, hogy megszűnjön?
Ill. a másik kérdés, hogy mekkora futásteljesítmény után jelenkezik?
Bence2013-01-01 23:37:09 // 28624
hali
Igaz, hogy más autóról (valszeg más váltóról) van szó, de az általad leírt jelenség egy az egyben nálam is fennáll. Ahogy írod, 1-2-3 fokozatok kapcsolásakor, klattyan egyet valami, 4-5 nél már nem igazán vehető észre. Annál erőteljesebb ez a "csattanás", minél gyorsabban engedem rá a kuplungot, és valóban a kuplunggal és gázzal kell úgy játszani, hogy ne nagyon lehessen érzékelni ez a klattyogást. Nekem is olyannak tűnik, mintha két felület közti kapcsolat nem lenne tökéletes valamilyen kopás miatt, és így nagy a holtjáték. A megoldás/magyarázat engem is érdekelne!
Csabi2013-01-01 23:08:37 // 28623
Ha jól emlékszem az eLearn-ben is benne van, + több webshopban is írják h a minimum falvastagság 26mm( az 1-1mm-t azt már én tettem hozzá, mert jó esetben azért így tevődik össze, ritka amikor 2mm-t kopik az egyik oldal a másik meg 0-át :) )
droberto2013-01-01 23:03:57 // 28622
Én erről a gyári előírásról nem hallottam. De az 1-1 mm az ostobaságnak tűnik.
Minimum falvastagságokat szoktak egyébként előírni.
Csabi2013-01-01 22:53:30 // 28621
Én meglepődtem amikor olvastam a gyári előírást a tárcsákra, h oldalanként 1mm kopás után kuka a tárcsa. (28mm az új, de 26mm-nél már cserélni kell...) Én 24körül cseréltem de detto úgy nézett ki mint a tied..
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak