GTPeti2012-12-26 18:13:22 // 28390
Csak 200e-t tekertek vissza :) Jómunkásnepperek...
mizooo2012-12-26 17:48:03 // 28389
Imyx2012-12-26 14:33:24 // 28388
Na azért, mert szerintem néhányan már kezdtünk megijedni :P ;-).
Piritu - 1.000.0002012-12-26 11:06:59 // 28387
Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák. = Azóta NEM nagyon foglalkoztatnak más márkák.
Piritu - 1.000.0002012-12-26 10:14:18 // 28386
Ha a pénzügyi oldaláról közelítjük meg a kérdést, nincs olyan autó, ami "megéri"...
"...hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni..." - amíg nem találtam az Alfára (anno egy 146 formájában) én is így voltam. Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák.
"...hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni..." - amíg nem találtam az Alfára (anno egy 146 formájában) én is így voltam. Azóta nagyon foglalkoztatnak más márkák.
mizooo2012-12-26 08:42:51 // 28385
Én nagyon fogok örülni, hogy relatív olcsóbban meg fogom tudni venni a 159-et mint egy Off-ot. Onnantól, hogy megvan pedig biztosan nem fog érdekelni mennyit ér mert nekem mindennél többet fog :)
stukker19872012-12-26 08:35:07 // 28384
""az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett" - pont ezért IS nem érdemes váltásban gondolkodni."
Igen,de ezen az alapon megvenni se kellett volna,mert az Alfa autóira hatványozottan igaz a magas értékvesztés és ha ezt megvétel előtt bárki közülünk racionálisan mérlegeli,akkor sosem veszünk ilyen autót.
"Bár, ha pénz ne akadály..."-Az a legfőbb akadály,hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni és mégsem lesz sohasem
Igen,de ezen az alapon megvenni se kellett volna,mert az Alfa autóira hatványozottan igaz a magas értékvesztés és ha ezt megvétel előtt bárki közülünk racionálisan mérlegeli,akkor sosem veszünk ilyen autót.
"Bár, ha pénz ne akadály..."-Az a legfőbb akadály,hiszen annyi minden van amit ki szeretnék próbálni/magaménak szeretnék tudni és mégsem lesz sohasem
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:09:30 // 28383
Hmm, számomra pont a Alfa jelenti a "bolondság"-ot, a németes műszaki racionalitással szemben. (Ami nem biztos, hogy jobb.)
Hogy egy cartársat idézzek: "Annyira szarok a világra autó, hogy csak rajongani lehet érte".
Hogy egy cartársat idézzek: "Annyira szarok a világra autó, hogy csak rajongani lehet érte".
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:06:12 // 28382
ne = nem
Piritu - 1.000.0002012-12-25 23:05:39 // 28381
"az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett" - pont ezért IS nem érdemes váltásban gondolkodni. Használni kell, ha sikerült rendbe tenni. Jobbat úgysem találsz.
Bár, ha pénz ne akadály...
Bár, ha pénz ne akadály...
droberto2012-12-25 22:14:17 // 28380
Látom nem tettél le a 3er-ről. :)
stukker19872012-12-25 21:42:55 // 28379
Fiatalság bolondság...:)
Dömpi (il dottore)2012-12-25 21:12:40 // 28378
Én az elődöt (Fiat Marea) 11 évig használtam. Anno 1,2 milla volt másfél évesen, mire kifizettem a hitelt, 1,6 lett belőle. 12 évesen 198e km-el számították be 350 ezerért.
Szerintem az alfám is hasonló történet lesz. Azért használom, mert szeretem, és mert nincs nála dögösebb verda a világon, és k*rvára lesz@rom menniyt ér.
Ha jó, és nem megy rá a gatyád, minek adod el?
Szerintem az alfám is hasonló történet lesz. Azért használom, mert szeretem, és mert nincs nála dögösebb verda a világon, és k*rvára lesz@rom menniyt ér.
Ha jó, és nem megy rá a gatyád, minek adod el?
stukker19872012-12-25 20:56:08 // 28377
16V
Csak kicsit körülnézek a használtautó piacon...
Megnézem,hogy egy esetleges cserénél milyen lehetőségeim lennének.
Lehet hogy német lenne a kiszemelt.
Ami nagyon visszatántorít az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett(sztem alaptalanul,mert jobb lett mióta megvettem) és az hogy a leendő járgánnyal meg van a lehetősége egy csúnya nagy cuminak...
Csak kicsit körülnézek a használtautó piacon...
Megnézem,hogy egy esetleges cserénél milyen lehetőségeim lennének.
Lehet hogy német lenne a kiszemelt.
Ami nagyon visszatántorít az az értékvesztés,amit 1,5év alatt elszenvedett(sztem alaptalanul,mert jobb lett mióta megvettem) és az hogy a leendő járgánnyal meg van a lehetősége egy csúnya nagy cuminak...
'''''2012-12-25 20:49:37 // 28376
Amennyiért elvinnék,annyit neked is megérhet,szerintem.Egyébként valamivel 2milla fölött van az ára.
Dömpi (il dottore)2012-12-25 20:25:24 // 28375
8 vagy 16V-s?
Amúgy miért akarod eladni?
Te is beegyterűzöl? Vagy valami germán kacat lesz helyette?
Amúgy miért akarod eladni?
Te is beegyterűzöl? Vagy valami germán kacat lesz helyette?
stukker19872012-12-25 18:27:19 // 28374
NEm mellesleg:
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok MINDEN Cartársnak!
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok MINDEN Cartársnak!
stukker19872012-12-25 18:26:21 // 28373
Lenne egy kérdésem hozzátok srácok!
Amennyiben el szeretném adni a vesam kb milyen összeget kérhetnék el érte?
Adatlapomon lényegi információk megvannak. Órában 106000km van,de egyébként 140000km körüli a valódi állás.
Pár karc és 1 pici horpadás van a hátsó lökösön. Két elem van rajta fújva(hátsó lökös és bal hátsó elem a sárvédő felett)
Egyébként motorikusan jó állapotban van,én gyakorlatilag apróságra figyeltem ebből a szempontból...
Amennyiben el szeretném adni a vesam kb milyen összeget kérhetnék el érte?
Adatlapomon lényegi információk megvannak. Órában 106000km van,de egyébként 140000km körüli a valódi állás.
Pár karc és 1 pici horpadás van a hátsó lökösön. Két elem van rajta fújva(hátsó lökös és bal hátsó elem a sárvédő felett)
Egyébként motorikusan jó állapotban van,én gyakorlatilag apróságra figyeltem ebből a szempontból...
Tibcsi1662012-12-25 01:07:45 // 28372
vik 159 sw AZ ALFÁTLAN :((((((2012-12-24 23:05:15 // 28371
Boldog Karácsonyt minden Cartársnak 😄
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-24 19:55:50 // 28370
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket Kívánok minden kedves Alfás Kartársnak és hibáktól mentes Új Évet :)
droberto2012-12-24 17:40:25 // 28369
Lewes2012-12-24 17:12:48 // 28368
Boldog karácsonyt kívánok minden kedves Alfás cartársnak és cartársnőnek! :)
Pityukoma2012-12-24 15:30:53 // 28367
Zsolt1552012-12-24 15:27:02 // 28366
Laosz1562012-12-24 10:40:58 // 28365
droberto2012-12-23 23:29:09 // 28364
"Pl.: Te biztos vagy benne, hogy az 56-nál a gyári TRW és az utángyártott TRW ugyan olyan?
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó." - Természetesen lengőkarra gondoltam! :)
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó." - Természetesen lengőkarra gondoltam! :)
droberto2012-12-23 23:23:53 // 28363
Én megértettem, hogy a gyárit is a BEHR gyártja, de nekem gyanús, hogy van valami különbség közte és az am-es BEHR közt.
Lehet, hogy tévedek, de ez a meglátásom.
Pl.: Te biztos vagy benne, hogy az 56-nál a gyári TRW és az utángyártott TRW ugyan olyan?
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó.
"Én már megtettem a termosztátösszehasonlítást, le is írtam többször az eredményt." - Ezt hol találom, engem érdekelne!
Lehet, hogy tévedek, de ez a meglátásom.
Pl.: Te biztos vagy benne, hogy az 56-nál a gyári TRW és az utángyártott TRW ugyan olyan?
Pedig tudomásom szerint a kettő közt nincs is nagy árkülönbség.
Én tuti, hogy a gyárit venném ha a különbözet 20%-on belül van.
Persze a Lemförder is jó.
"Én már megtettem a termosztátösszehasonlítást, le is írtam többször az eredményt." - Ezt hol találom, engem érdekelne!
Kazes☻2012-12-23 23:18:03 // 28362
A Behr-Thomson nagyon jó, egy időben én is gyártottam Csepelen. :)
droberto2012-12-23 23:14:28 // 28361
Nem is tudtam, hogy közgazdász vagy. :)
Komolyan elhitetted velem, hogy műszaki ember vagy. :)))
Viccet félretéve, én azt tanultam, hogy az árat a piacon a kereslet/kínálat határozza meg.
A gyári cuccokok nagy része is (amit mi szoktunk vásárolni, persze a küszöböd nyílván kivétel) beszállítótól származik. Ott is van verseny, és SZVSZ nagyobb mint az aftermarket piacon. Max csak a szerződésben rögzítik az éves áremelkedés mértékét.
Komolyan elhitetted velem, hogy műszaki ember vagy. :)))
Viccet félretéve, én azt tanultam, hogy az árat a piacon a kereslet/kínálat határozza meg.
A gyári cuccokok nagy része is (amit mi szoktunk vásárolni, persze a küszöböd nyílván kivétel) beszállítótól származik. Ott is van verseny, és SZVSZ nagyobb mint az aftermarket piacon. Max csak a szerződésben rögzítik az éves áremelkedés mértékét.
GTPeti2012-12-23 23:08:41 // 28360
"mint bármilyen más utángyártott termékének." Ma egész nap arról beszéltünk, hogy gyári=Behr. Márpedig gyári csomagolás nélkül UGYANAZ a Behr max. a felébe kerül. Akkor milyen utángyártott termékről beszélsz? A Behr az nem utángyártott, hanem Erhardot idézve "gyári beszállítói".
A Lemförder, amit lentebb említettem valóban utángyártott, viszont meglehet, hogy jobb mint a felső két kategória. (Tudom, nem termosztát.)
Én már megtettem a termosztátösszehasonlítást, le is írtam többször az eredményt. Mégis egyedül vagyok azzal, hogy valószínüleg nem Behr-t veszek/fogok venni. Többet nem tudok hozzátenni.
A Lemförder, amit lentebb említettem valóban utángyártott, viszont meglehet, hogy jobb mint a felső két kategória. (Tudom, nem termosztát.)
Én már megtettem a termosztátösszehasonlítást, le is írtam többször az eredményt. Mégis egyedül vagyok azzal, hogy valószínüleg nem Behr-t veszek/fogok venni. Többet nem tudok hozzátenni.
droberto2012-12-23 22:51:47 // 28359
Konkrétan nem tudok neked erre válaszolni, de az alábbiak miatt hiszem, hogy így van, és bízom benne, hogy elfogadod válaszom:
Én (általában) hiszek a gyári alkatrészek minőségibb megjelenési formájának, mint bármilyen más utángyártott termékének.
Tudom, hogy te mindig fenntartással kezeled a gyári alkatrészeket és a gyártó "szemléletét".
Az én meglátásom szerint egy autó (mint sok más mai műszaki termék), komplex rendszerek (mechanikus, elektromos, termikus...stb) összessége, mely rendszerek gondosan megtervezett és összeválogatott elemekből állnak, amiknek minden paramétere ismert, minden üzemi és használati viszonyok közepette. Ha te megváltoztatsz egy olyan elemet, ami más alkatrészekkel kölcsönhatásban vannak, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Félre ne érts, nem neked mondom, mint alapos és mindenre kitekintő mérnöknek, hanem úgy általánosságban, amikor egy User nekiáll okosba ügyeskedni és pénzt spórolni. És itt nem a kettőstömegű lendkerék összehegesztésére gondolok.
Persze lehetnek és vannak is típushibák, amik arra késztetik a Usert, hogy más megoldás után nézzen (pl.: 159 ülésfűtés), de ha van egy jól működő dolog akkor azt nem érdemes módosítgatni.
Saját káromon tanultam meg, hogy miért olyan drága egy gyári alkatrész. Persze egy egyszerű felépítésű dologból, ami bizonyíthatóan ua. mint egy OEM termék pl. vezérlés (Dayco) ott megveszem az aftermarketet.
Konkrétan fiatalon nem 1x jártam pórul Quinton Hazell szíjjal, OCAP lengőkarral és utángyártott termosztáttal (egy furattal több volt rajta), 3 féle utángyártott szelepfedél tömítéssel és még sorolhatnám.
Azóta már arra is rájöttem, hogy miért jobb egy, ha nem is márka-, de legalább egy hivatalos szervizbe szervizeltetni. Lásd klímatisztítás.
Szóval a termosztátra visszatérve jó lenne a gyárit, és aftermarketeset összehasonlítani, hogy miben különböznek, ha különböznek.
Első körben a rajtuk szereplő számokkal futnék fel Google barátunkhoz. :)
Én (általában) hiszek a gyári alkatrészek minőségibb megjelenési formájának, mint bármilyen más utángyártott termékének.
Tudom, hogy te mindig fenntartással kezeled a gyári alkatrészeket és a gyártó "szemléletét".
Az én meglátásom szerint egy autó (mint sok más mai műszaki termék), komplex rendszerek (mechanikus, elektromos, termikus...stb) összessége, mely rendszerek gondosan megtervezett és összeválogatott elemekből állnak, amiknek minden paramétere ismert, minden üzemi és használati viszonyok közepette. Ha te megváltoztatsz egy olyan elemet, ami más alkatrészekkel kölcsönhatásban vannak, annak beláthatatlan következményei lehetnek. Félre ne érts, nem neked mondom, mint alapos és mindenre kitekintő mérnöknek, hanem úgy általánosságban, amikor egy User nekiáll okosba ügyeskedni és pénzt spórolni. És itt nem a kettőstömegű lendkerék összehegesztésére gondolok.
Persze lehetnek és vannak is típushibák, amik arra késztetik a Usert, hogy más megoldás után nézzen (pl.: 159 ülésfűtés), de ha van egy jól működő dolog akkor azt nem érdemes módosítgatni.
Saját káromon tanultam meg, hogy miért olyan drága egy gyári alkatrész. Persze egy egyszerű felépítésű dologból, ami bizonyíthatóan ua. mint egy OEM termék pl. vezérlés (Dayco) ott megveszem az aftermarketet.
Konkrétan fiatalon nem 1x jártam pórul Quinton Hazell szíjjal, OCAP lengőkarral és utángyártott termosztáttal (egy furattal több volt rajta), 3 féle utángyártott szelepfedél tömítéssel és még sorolhatnám.
Azóta már arra is rájöttem, hogy miért jobb egy, ha nem is márka-, de legalább egy hivatalos szervizbe szervizeltetni. Lásd klímatisztítás.
Szóval a termosztátra visszatérve jó lenne a gyárit, és aftermarketeset összehasonlítani, hogy miben különböznek, ha különböznek.
Első körben a rajtuk szereplő számokkal futnék fel Google barátunkhoz. :)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 22:11:13 // 28358
GTPeti2012-12-23 22:10:34 // 28357
"Az tuti." Az is tuti, hogy pl. a Lemförder kiváló lengőkarokat gyárt. Talán még jobbak is, mint a TRW-k (gyári). Árban persze hasonlóak. (Csodák nincsenek. :)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:57:01 // 28356
Bizonyos esetekben bennem sem merült fel mást venni.
Nálam pl. Spider küszöb nem tudom lett-e volna más. A hozzá való csavarok/alátétek is, de a lengőkar csavarok is inkább gyáriak lettek. Az tuti. (Az előbbinél pl. nem lép fel elektrokorrózió az eltérő anyagok miatt még 15 év után sem.)
Nálam pl. Spider küszöb nem tudom lett-e volna más. A hozzá való csavarok/alátétek is, de a lengőkar csavarok is inkább gyáriak lettek. Az tuti. (Az előbbinél pl. nem lép fel elektrokorrózió az eltérő anyagok miatt még 15 év után sem.)
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-23 21:49:21 // 28355
annak adják el akik elhiszik hogy van gyári alkatrész :)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:46:11 // 28354
...és a kereskedőlánc miből élne meg?
Egyébként egyszerű mikroökonómiai téma. Az aftermarketnél elvileg van piaci versenyhelyzet, tehát elvileg a határköltség határozza meg az árat. A gyári cucc monopólium, ott a határhaszon határozza meg. Vagyis annyiért adják, amennyiért lehet, mert nincs más.
Egyébként egyszerű mikroökonómiai téma. Az aftermarketnél elvileg van piaci versenyhelyzet, tehát elvileg a határköltség határozza meg az árat. A gyári cucc monopólium, ott a határhaszon határozza meg. Vagyis annyiért adják, amennyiért lehet, mert nincs más.
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-23 21:40:11 // 28353
minden így működik csak mással nem foglalkoznak az emberek
GTPeti2012-12-23 21:35:53 // 28352
"luxusprofit" :)
...vagy :(
...vagy :(
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-23 21:35:42 // 28351
nekem 7,4 így is, úgy is, nyárival is csak nyáron a meleg miatt lemegy 7-re
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-23 21:34:05 // 28350
ez mind szép és jó a denso-nál szfváron egy magasnyomású pumpa előállítási költsége kb 100 dollár, az autógyár olyan 120-ért kapja, a boltban a kifejezéseddel élve áftermárkettként 2-3 kiló, gyáriként meg 5....
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:33:27 // 28349
Mióta téli gumival járok, már többször feltűnt, hogy vizes úton a kocsi többet fogyaszt. Ma is voltunk Veszprémben, oda és vissza is 6,5 körül mutatott a comp. Száraz időben messze 6 alatt szokott lenni az etap átlaga. (volt 5,4 is)
A különbözet a víz mozgatásához kell?
Nyári gumival nem tűnt fel a dolog.
A különbözet a víz mozgatásához kell?
Nyári gumival nem tűnt fel a dolog.
GTPeti2012-12-23 21:16:06 // 28348
"meg is takarítottak annyit, amit 5 év alatt - mire a termék kifut - behozza az ő látogatásuk költségét." Ezt a dolgot én is ismerem...
(A fillérb...ás pedig kifejezetten irritál, főleg egy tetszőleges, minőséginek mondott termék esetén.)
(A fillérb...ás pedig kifejezetten irritál, főleg egy tetszőleges, minőséginek mondott termék esetén.)
Piritu - 1.000.0002012-12-23 21:12:23 // 28347
A gyári alkatrészek haszonkulcsa tetszőleges lehet. Ha valakinek azt kell beépíttetnie (pl. garis autóba), akkor bármit kifizet.
Meg a szállítói láncba is bekapcsolódik még jó néhány láncszem, akiknek szintén meg kell élniük. (A 156 kuplungszett is pont a duplája volt a szakszervizben, mint amúgy.)
Nem beszélve a gyárhoz tartozó beszállítókiválasztó/fejlesztő/engedélyező/auditáló/látogató/racionalizáló csapatok eltartásáról. (Nálunk is járt egy ismert német autógyár racionalizáló csapata, meg is takarítottak annyit, amit 5 év alatt - mire a termék kifut - behozza az ő látogatásuk költségét. A mi kiesett hetünk meg ment a lecsóba.)
Meg a szállítói láncba is bekapcsolódik még jó néhány láncszem, akiknek szintén meg kell élniük. (A 156 kuplungszett is pont a duplája volt a szakszervizben, mint amúgy.)
Nem beszélve a gyárhoz tartozó beszállítókiválasztó/fejlesztő/engedélyező/auditáló/látogató/racionalizáló csapatok eltartásáról. (Nálunk is járt egy ismert német autógyár racionalizáló csapata, meg is takarítottak annyit, amit 5 év alatt - mire a termék kifut - behozza az ő látogatásuk költségét. A mi kiesett hetünk meg ment a lecsóba.)
GTPeti2012-12-23 20:54:06 // 28346
"Valamiben biztos, hogy más..." Miért is biztos?
droberto2012-12-23 20:51:04 // 28345
A 30-40-, de még az 50%-ot megértem, de ebben az esetben több mint 100 %-ról beszélünk!
Valamiben biztos, hogy más...
Bár ha a gyári élettartama 5-6 év és 150-200k km akkor akkor az nem egy nagy Quality...
Valamiben biztos, hogy más...
Bár ha a gyári élettartama 5-6 év és 150-200k km akkor akkor az nem egy nagy Quality...
Erhard 242 (Pure Energy)2012-12-23 20:23:29 // 28344
a csomagolást meg kell fizetni
Piritu - 1.000.0002012-12-23 20:21:56 // 28343
Azért, amiért minden más gyári alkatrész is többe kerül, mint az aftermarketes :-P
GTPeti2012-12-23 20:12:11 // 28342
Lehet, azért, mert valaki így is megveszi... Márpedig akkor miért ne... B)
droberto2012-12-23 20:01:53 // 28341
Ha a gyári is BEHR, akkor vajon miért kerül a gyári több mint 2x annyiba?