Svájcban a téli gumi sem kötelező. De a törvény szerint, ha a polgár nyári gumival megy télen és emiatt balesetet okoz, akkor a büntetés a töbszöröse annak, ami akkor lenne, ha téli gumi lett volna a kocsin.
Ja értem. Ezért kaptál Alfát. :) Ha kiküldetés van az utazásra nincs plusz zsozsó. :)))
A vevő mindig a góré.
No ezért óckodom tőle. Precíz vagyok, de a gyári rendszerekhez illesztés nem mindig kompromisszummentes. Továbbá nem vagyok villamosguru sem. :(
Egy Alfával az utazás sose meló :-P
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
Vasárnap már dolgoznod kell? :(
Igazából - szerintem - egy megfelelően elrejtett kapcsoló is elég lenne az elvitel ellen. (Bár trélerrel nem ügy.)
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
A Pager-esnek talán van értelme. Akinek van a környezetemben, csak bajlódnak vele.
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Holnap indulunk a Párduccal egy újabb rohamtúrára németbe. Kár, hogy csak ide a "szomszédba" megyünk, ez "csak" 850 km :-)
4 db ajtómodul kell, ami 2006 előtti és volt benne tükörbehajlás. No meg persze két behajlós tükör és vezetőoldali ajtó kapcsolósziget kell.
GTPeti2013-02-16 19:22:13 //
30940
Nekem is ilyen van. ;)
Arra figyelj, hogy lehetőleg olyat vegyél, aminek a távirányítójába AAA elem való. (Nem beépített lithiumos.)
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." - épp ma gondolkodtam el, hogy a Spiderre nem kéne-e gy csipogós riasztó. A huj-huj-ra senki sem figyel, de ha a zsebembe csipog, azt észre veszem.
GTPeti2013-02-16 19:13:46 //
30938
Kieg.: A nehezebb ügy, úgy értendő, hogy nem elektronikailag nagyobb kihívás (sőt...), hanem az ablakfelhúásra valószínűleg gyakrabban van igény, így olyan modult lehet is kapni. Bár talán a tükörhöz is van.
GTPeti2013-02-16 19:12:39 //
30937
A tükörbehajtás SZVSZ sokkal nehezebb ügy, mint az ablakfelhúzás.
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." Pedig lenne értelme, sokkal többet ér, mint az ismert bekötésű és RF-jellemzőjű gyári.
Comfort elektronika cserén gondolkodom én is. Főként a tükörbehajtás miatt.
Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan.
Ez a Phedra dolog már-már egy Urban Legend, azt mondod, hogy van-van de nekünk még eddig nem mutattad meg. :)
Ők menjenek lassabban, ne már mindenki sz@pjon! A konkrét helyen még a pótos IFA is gyorsabban megy :-(
A nyáron elég sokat jártam Svájcban a hágó túrán. Ott szinte ismeretlen a sebességkorlátozó tábla. pl.. körforgalomnál sehol sincs, útjavításnál sem. Mégis mindenki lelassít.
Megtettél mindent az autósok védelme érdekében. :)
Az enyémet nem, mert a gumissal belevágattam flexel :-P
nekem is volt Egale F1 nagyon gyorsan meg is szabadultam tőle hangos is volt meg csúszott is szóval nagyon ratyi gumi
És hidd el, hogy már fel is tették! Bődületes helyekről hallottam. :(
" Ugyanakkor manapság más okokból nem annyira divatos már a V." - Divatos V mintás gumi:
Vredestein Guigiaro :)))
mivel a komfort elektronika szabályozza rá kell tölteni a 2007 előttit és már is felhúzza vagy egy utólagos canbus-os riasztó ami tudja az ablakfelhúzást.... a Phedra 2007 utáni és az oldalajtó elektromos még jó hogy azt nem tiltották be
No várj csak! A téli gummánál nem a zaj a legfontosabb tervezési szempont. Ott még fontosabb a víz kivezetése, meg ugye a lamellák szerkeze is teljesen más.
Télibe a ContiWinterContact TS8xx s V mintázatú. A V minta változása az évek során igen érdekes változáson ment keresztül. Míg a
TS810 fél V volt a
TS830 teljes V egy hosszanti bordával középen, addig a friss
TS850-en már eltűnt a hosszanti horony és érdekesen egymásba fűződnek a bordák középen.
A
Dunlop SP Winter Sport 4D is V-s és a
Michelin Alpin A4 is az.
Most, hogy erősen jegesek/havasak voltak az utak azon szórakoztam, hogy még ilyenkor is simán lehetett venni a kanyarokat a táblák által előírt sebességekkel bevenni. Akkor szárazon mi a ...-nak kell ott, abban a kanyarban pl. 60-al menni?
Anno egy csomó autót méricskéltek, hogy elvágja-e az almát, vagy sem. Aztán arra jutottak, hogy a hülye userek helyett szabályt kell hozni. Kell egy ablakfelhúzó modul, oszt jól van :-P
tényleg jó a futóműve az biztos, a faluban van egy 90 fokos kanyar kint a 30-as tábla az 59-cel simán 70-nel bevehető
ülj be mellém megmutatom :)
no de ezért van a becsípődés érzékelő...
2007 körül egy EU rendelet betiltotta az automata felhúzást. A korábbi modellek tudják, az újabbak nem. Nagy hiszti volt, egy gyerek beszorult anno, akkor jött a rendelet. Pár hülye miatt szív mindenki.
Shadin2013-02-16 18:34:56 //
30920
Erősen hajlamos a kagylósodásra a gumisok szerint, bár én nem tudom hogy miért. Viszont azt tudom, hogy idényenként átcseréltetem a jobb és a bal oldaliakat és akkor jól futnak. Furi, de ez volt a 156-oson is és most az 59-en is. Jó a futómű beállításom :-)
Pont ezért nem a gyártókról kell beszélni hanem a konkrét gumitípusról. Ha egy kategóriát hasonlítottak volna, nem ez lett volna az eredmény. ECO vs nem ECO olyan, mint az alma vs körte.
Mindettől függetlenül Matador utoljára a Trabimon volt, más autón sose lesz.
Én azért elgondolkodnék, hogy MIÉRT dobták ki azokat a gummákat. Ha leszámolod a kereskedő használt, nagyjából becsülhető, hogy mennyit bukott az előző tulaj. Nagyon gazdagnak kell lennie, aki ennyit kidob az ablakon...
ALFI1562013-02-16 18:11:10 //
30916
Nem volt másfajta.De lehet autótipus vagy mérettől is függ.Miután le lett cserélve ismét csönd volt a kocsiba.
GTPeti2013-02-16 18:05:31 //
30914
A második garnitúra. Ennél halkabb gumit még nem hallottam. Gyakorlatilag nincs hangjuk...
ALFI1562013-02-16 18:04:33 //
30913
Volt neked fent ilyen?Én mentem olyan kocsival amin ez volt.Mintha kerékcsapágyas lett volna.
GTPeti2013-02-16 18:02:24 //
30912
"A V-mintázat sajátossága a magas gördülési zaj"
Ez nem így van. Lásd GoodYear Ultragrip. Abban van valami, hogy a legtöbb V-s gumi hangos, de valószínűleg a nem tökéletes átlapolódás okozza. Kiküszöbölhető. Ugyanakkor manapság más okokból nem annyira divatos már a V.
A V-mintázat sajátossága a magas gördülési zaj, és a nagyobb -ellenállás. Cserébe kiváló az aquaplaningja. :)
Az ABS-t természetesen fékezésre értettem. Egyébként piszkosul jó futóműve van. Ha sok neki a kanyarbejárati sebesség vagy hirtelen szeded alá az orrát tolja, ha elveszed a gázt akkor meg a fara indul meg. Nagy rádiuszú kanyarban nagy tempónál pedig sodródik mind a négy kerék.
Shadin2013-02-16 17:43:27 //
30909
Ha 4 kerékkel csúszol kifelé és nem a segge akar kitörni, nem fog az ABS működni :-) Ezt az egyébként komfortos Fulda Carat Progresso gumikkal simán tudtam produkálni nem extrám helyzetekben is. Ezt a "határt" GoodYear Eagle F1- el nem értem még el. Cserébe hangos :-)
öreguras tempónál nem is fog az ABS bekapcsolni majd ha 4 kerékkel csúszol kifelé akkor mondhatod el hogy a határon autóztál :)
Minden Alfást szerettettel várnak Écs Rábaring Juni 8
Bamako Roki Team
http://bamakorokiteam.hu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=70:elmenyautozas&catid=3:hirek-roviden&Itemid=18
Nem szeretnék veled vitatkozni, de véleményem szerint igenis érezni, mint ahogyan azt is, hogy mikor kapcsol az ABS ugyanazon az útfelületen. Koknkrétan amikor felkerült az előző vasra a ContiPremiumContact2 ritka volt az a helyzet amikor az ABS bekapcsolt.
Te azért tartósan pályázol is az más tészta
meg azért nálam a 220 lónál gondolhatod mit kap az első gumi ...
GTPeti2013-02-16 17:16:21 //
30903
Én sem megyek sokkal többet, mégis cserélgetem. :PPP
...persze lightos városozásnál van benne valami, hogy téli-only.
sosem fogod érezni a kanyarkülönbséget egy Kumho vs Conti között annál sokkal jobban félted az Alfádat :P
még ha rólam írnánk... de én sem vagyok Loeb maradjunk ennyiben :)