droberto2013-02-16 20:05:15 // 30954
Hallod, ha ebbe nem férsz be, akkor tényleg hagyd abba a gyúrást! :)
Dömpi (il dottore)2013-02-16 20:05:00 // 30953
Ma volt egy nagytakarítás, lásd blogom.
Ezután előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Szerintetek cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2d db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
A Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belülvan?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
Ezután előkaptam a nyári papucsokat és végigméregettem a profilmélységeket. Íme az eredmény:
255/35 ZR19 Michelin PS2 DOT 3808
teljes profilmélység a középső vízelvezető csatormákban és a szélső bordákban egyaránt 4-4,5 mm, a kopásjelzőtől mérve kb. 2,5 mm három abroncson, egyen pedig a teljes mélység 3,5 mm, kopásjelzőtől kb. 2 mm.
Szerintetek cseréljek egyáltalán gumit? Vagy ezt a nyári szezont még lefutja - kb. 6-7000km-et fogok menni az őszi cseréig.
Megnéztem Réka 147-esének a nyári gumijait is.
205/55 R16 Bridgestone Turanza ER300
2 db DOT 2910, profil a kopásjelzőtől 5,2 mm teljes profil 6,2 mm
2d db DOT 4906, profil a kopásjelzőtől 2,5 mm teljes profil 4,5 mm
A Arkangyalom (159) télijei
215/55 R16 Goodyear Ultragrip, DOT 0509, profil a kopásjelzőtől 3,5 mm teljes profil 5,0 mm
A 147-es télijei:
195/55 R16 DOT ??? (nem találtam rajta, lehet belülvan?) Michelin Alpin, profil a kopásjelzőtől 4,5 mm, teljes profil 6,0 mm
droberto2013-02-16 20:03:39 // 30952
No ehhez már lehet gartulálni. Sok boldog Lanciás km-t! :)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 20:03:28 // 30951
ezek szerint mégis létezik :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 19:57:34 // 30950
Dömpi (il dottore)2013-02-16 19:47:12 // 30949
Svájcban a téli gumi sem kötelező. De a törvény szerint, ha a polgár nyári gumival megy télen és emiatt balesetet okoz, akkor a büntetés a töbszöröse annak, ami akkor lenne, ha téli gumi lett volna a kocsin.
droberto2013-02-16 19:44:11 // 30948
Ja értem. Ezért kaptál Alfát. :) Ha kiküldetés van az utazásra nincs plusz zsozsó. :)))
A vevő mindig a góré.
A vevő mindig a góré.
droberto2013-02-16 19:42:12 // 30947
No ezért óckodom tőle. Precíz vagyok, de a gyári rendszerekhez illesztés nem mindig kompromisszummentes. Továbbá nem vagyok villamosguru sem. :(
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:40:38 // 30946
Egy Alfával az utazás sose meló :-P
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
(Hétfőn reggel van jelenésem a vevőnél.)
droberto2013-02-16 19:39:23 // 30945
Vasárnap már dolgoznod kell? :(
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:39:16 // 30944
Igazából - szerintem - egy megfelelően elrejtett kapcsoló is elég lenne az elvitel ellen. (Bár trélerrel nem ügy.)
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
Anno ezért tettem áramtalanítót a Spiderbe, de egy csomó gondot okozott, így kiszedtem.
droberto2013-02-16 19:36:44 // 30943
A Pager-esnek talán van értelme. Akinek van a környezetemben, csak bajlódnak vele.
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Mi a jó márka egyébként: Spal, Meta?
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:34:11 // 30942
Holnap indulunk a Párduccal egy újabb rohamtúrára németbe. Kár, hogy csak ide a "szomszédba" megyünk, ez "csak" 850 km :-)
droberto2013-02-16 19:29:19 // 30941
4 db ajtómodul kell, ami 2006 előtti és volt benne tükörbehajlás. No meg persze két behajlós tükör és vezetőoldali ajtó kapcsolósziget kell.
GTPeti2013-02-16 19:22:13 // 30940
Nekem is ilyen van. ;)
Arra figyelj, hogy lehetőleg olyat vegyél, aminek a távirányítójába AAA elem való. (Nem beépített lithiumos.)
Arra figyelj, hogy lehetőleg olyat vegyél, aminek a távirányítójába AAA elem való. (Nem beépített lithiumos.)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:21:14 // 30939
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." - épp ma gondolkodtam el, hogy a Spiderre nem kéne-e gy csipogós riasztó. A huj-huj-ra senki sem figyel, de ha a zsebembe csipog, azt észre veszem.
GTPeti2013-02-16 19:13:46 // 30938
Kieg.: A nehezebb ügy, úgy értendő, hogy nem elektronikailag nagyobb kihívás (sőt...), hanem az ablakfelhúásra valószínűleg gyakrabban van igény, így olyan modult lehet is kapni. Bár talán a tükörhöz is van.
GTPeti2013-02-16 19:12:39 // 30937
A tükörbehajtás SZVSZ sokkal nehezebb ügy, mint az ablakfelhúzás.
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." Pedig lenne értelme, sokkal többet ér, mint az ismert bekötésű és RF-jellemzőjű gyári.
"Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan." Pedig lenne értelme, sokkal többet ér, mint az ismert bekötésű és RF-jellemzőjű gyári.
droberto2013-02-16 19:04:20 // 30936
Comfort elektronika cserén gondolkodom én is. Főként a tükörbehajtás miatt.
Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan.
Ez a Phedra dolog már-már egy Urban Legend, azt mondod, hogy van-van de nekünk még eddig nem mutattad meg. :)
Utólagos riasztó nekem nem kell biztosan.
Ez a Phedra dolog már-már egy Urban Legend, azt mondod, hogy van-van de nekünk még eddig nem mutattad meg. :)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 19:02:20 // 30935
Ők menjenek lassabban, ne már mindenki sz@pjon! A konkrét helyen még a pótos IFA is gyorsabban megy :-(
A nyáron elég sokat jártam Svájcban a hágó túrán. Ott szinte ismeretlen a sebességkorlátozó tábla. pl.. körforgalomnál sehol sincs, útjavításnál sem. Mégis mindenki lelassít.
A nyáron elég sokat jártam Svájcban a hágó túrán. Ott szinte ismeretlen a sebességkorlátozó tábla. pl.. körforgalomnál sehol sincs, útjavításnál sem. Mégis mindenki lelassít.
droberto2013-02-16 19:01:04 // 30934
Megtettél mindent az autósok védelme érdekében. :)
droberto2013-02-16 18:58:59 // 30933
A mazsolák miatt! :)))
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:56:02 // 30932
Az enyémet nem, mert a gumissal belevágattam flexel :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 18:55:30 // 30931
nekem is volt Egale F1 nagyon gyorsan meg is szabadultam tőle hangos is volt meg csúszott is szóval nagyon ratyi gumi
droberto2013-02-16 18:54:16 // 30930
És hidd el, hogy már fel is tették! Bődületes helyekről hallottam. :(
droberto2013-02-16 18:53:15 // 30929
" Ugyanakkor manapság más okokból nem annyira divatos már a V." - Divatos V mintás gumi: Vredestein Guigiaro :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 18:51:26 // 30928
mivel a komfort elektronika szabályozza rá kell tölteni a 2007 előttit és már is felhúzza vagy egy utólagos canbus-os riasztó ami tudja az ablakfelhúzást.... a Phedra 2007 utáni és az oldalajtó elektromos még jó hogy azt nem tiltották be
droberto2013-02-16 18:49:55 // 30927
No várj csak! A téli gummánál nem a zaj a legfontosabb tervezési szempont. Ott még fontosabb a víz kivezetése, meg ugye a lamellák szerkeze is teljesen más.
Télibe a ContiWinterContact TS8xx s V mintázatú. A V minta változása az évek során igen érdekes változáson ment keresztül. Míg a TS810 fél V volt a TS830 teljes V egy hosszanti bordával középen, addig a friss TS850-en már eltűnt a hosszanti horony és érdekesen egymásba fűződnek a bordák középen.
A Dunlop SP Winter Sport 4D is V-s és a Michelin Alpin A4 is az.
Télibe a ContiWinterContact TS8xx s V mintázatú. A V minta változása az évek során igen érdekes változáson ment keresztül. Míg a TS810 fél V volt a TS830 teljes V egy hosszanti bordával középen, addig a friss TS850-en már eltűnt a hosszanti horony és érdekesen egymásba fűződnek a bordák középen.
A Dunlop SP Winter Sport 4D is V-s és a Michelin Alpin A4 is az.
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:45:50 // 30926
Most, hogy erősen jegesek/havasak voltak az utak azon szórakoztam, hogy még ilyenkor is simán lehetett venni a kanyarokat a táblák által előírt sebességekkel bevenni. Akkor szárazon mi a ...-nak kell ott, abban a kanyarban pl. 60-al menni?
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:43:56 // 30925
Anno egy csomó autót méricskéltek, hogy elvágja-e az almát, vagy sem. Aztán arra jutottak, hogy a hülye userek helyett szabályt kell hozni. Kell egy ablakfelhúzó modul, oszt jól van :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 18:42:16 // 30924
tényleg jó a futóműve az biztos, a faluban van egy 90 fokos kanyar kint a 30-as tábla az 59-cel simán 70-nel bevehető
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 18:39:49 // 30923
ülj be mellém megmutatom :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 18:38:23 // 30922
no de ezért van a becsípődés érzékelő...
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:36:58 // 30921
2007 körül egy EU rendelet betiltotta az automata felhúzást. A korábbi modellek tudják, az újabbak nem. Nagy hiszti volt, egy gyerek beszorult anno, akkor jött a rendelet. Pár hülye miatt szív mindenki.
Shadin2013-02-16 18:34:56 // 30920
Erősen hajlamos a kagylósodásra a gumisok szerint, bár én nem tudom hogy miért. Viszont azt tudom, hogy idényenként átcseréltetem a jobb és a bal oldaliakat és akkor jól futnak. Furi, de ez volt a 156-oson is és most az 59-en is. Jó a futómű beállításom :-)
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:34:50 // 30919
Pont ezért nem a gyártókról kell beszélni hanem a konkrét gumitípusról. Ha egy kategóriát hasonlítottak volna, nem ez lett volna az eredmény. ECO vs nem ECO olyan, mint az alma vs körte.
Mindettől függetlenül Matador utoljára a Trabimon volt, más autón sose lesz.
Mindettől függetlenül Matador utoljára a Trabimon volt, más autón sose lesz.
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:30:05 // 30918
Én azért elgondolkodnék, hogy MIÉRT dobták ki azokat a gummákat. Ha leszámolod a kereskedő használt, nagyjából becsülhető, hogy mennyit bukott az előző tulaj. Nagyon gazdagnak kell lennie, aki ennyit kidob az ablakon...
Piritu - 1.000.0002013-02-16 18:24:17 // 30917
Nemrégen dobtam ki ilyen gumikat. Isten óvja aki felteszi !
ALFI1562013-02-16 18:11:10 // 30916
Nem volt másfajta.De lehet autótipus vagy mérettől is függ.Miután le lett cserélve ismét csönd volt a kocsiba.
GTPeti2013-02-16 18:08:01 // 30915
Ha utánanézel, mindenhol azt írják, hogy "sehr leise", vagyis nagyon halk. Nem lehet, hogy k.csapágyas autón próbáltátok? Vagy másfajta gumi volt...
GTPeti2013-02-16 18:05:31 // 30914
A második garnitúra. Ennél halkabb gumit még nem hallottam. Gyakorlatilag nincs hangjuk...
ALFI1562013-02-16 18:04:33 // 30913
Volt neked fent ilyen?Én mentem olyan kocsival amin ez volt.Mintha kerékcsapágyas lett volna.
GTPeti2013-02-16 18:02:24 // 30912
"A V-mintázat sajátossága a magas gördülési zaj"
Ez nem így van. Lásd GoodYear Ultragrip. Abban van valami, hogy a legtöbb V-s gumi hangos, de valószínűleg a nem tökéletes átlapolódás okozza. Kiküszöbölhető. Ugyanakkor manapság más okokból nem annyira divatos már a V.
Ez nem így van. Lásd GoodYear Ultragrip. Abban van valami, hogy a legtöbb V-s gumi hangos, de valószínűleg a nem tökéletes átlapolódás okozza. Kiküszöbölhető. Ugyanakkor manapság más okokból nem annyira divatos már a V.
droberto2013-02-16 17:58:37 // 30911
A V-mintázat sajátossága a magas gördülési zaj, és a nagyobb -ellenállás. Cserébe kiváló az aquaplaningja. :)
droberto2013-02-16 17:54:57 // 30910
Az ABS-t természetesen fékezésre értettem. Egyébként piszkosul jó futóműve van. Ha sok neki a kanyarbejárati sebesség vagy hirtelen szeded alá az orrát tolja, ha elveszed a gázt akkor meg a fara indul meg. Nagy rádiuszú kanyarban nagy tempónál pedig sodródik mind a négy kerék.
Shadin2013-02-16 17:43:27 // 30909
Ha 4 kerékkel csúszol kifelé és nem a segge akar kitörni, nem fog az ABS működni :-) Ezt az egyébként komfortos Fulda Carat Progresso gumikkal simán tudtam produkálni nem extrám helyzetekben is. Ezt a "határt" GoodYear Eagle F1- el nem értem még el. Cserébe hangos :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 17:34:50 // 30908
öreguras tempónál nem is fog az ABS bekapcsolni majd ha 4 kerékkel csúszol kifelé akkor mondhatod el hogy a határon autóztál :)
ALFA75td2013-02-16 17:28:36 // 30907
Minden Alfást szerettettel várnak Écs Rábaring Juni 8
Bamako Roki Team
http://bamakorokiteam.hu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=70:elmenyautozas&catid=3:hirek-roviden&Itemid=18
Bamako Roki Team
http://bamakorokiteam.hu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=70:elmenyautozas&catid=3:hirek-roviden&Itemid=18
droberto2013-02-16 17:26:26 // 30906
Nem szeretnék veled vitatkozni, de véleményem szerint igenis érezni, mint ahogyan azt is, hogy mikor kapcsol az ABS ugyanazon az útfelületen. Koknkrétan amikor felkerült az előző vasra a ContiPremiumContact2 ritka volt az a helyzet amikor az ABS bekapcsolt.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-16 17:20:53 // 30905
Te azért tartósan pályázol is az más tészta