Fórum >> Típusok >> 159

.......................2013-02-20 18:54:07 // 31304
nem peres az egy kicsit?
mizooo2013-02-20 18:18:51 // 31303
Sziasztok, ma felkerültek a 17" kerekek, előtte centír. A régiek lekerültek és ki is bukott a 160 Km/h feletti rázás oka: A jobb hátsó különböző kerék, aminél sérült volt a felni na az üt! Gumi le, görgőzés és peremhegesztés vár rá + 1 új gumi. 225/45 R17 került fel, hát a nyomvájúkat jobban érzem ezzel :) Jah és az egész művelet 2500 Ft-ba került.
Holnap Km óra ellenőrzés lesz GPS-el.
'''''2013-02-20 13:54:28 // 31302
Tény,hogy a novitec nagy márka.Honnan tudod,hogy az optimalizálás nem tudja ugyan azt?
(Csak,hogy pörögjön a topik!Nekem úgy sincs már bent a dpf.)
droberto2013-02-20 13:00:40 // 31301
Használni nem biztos, hogy használ, de a NT PowerRailV a DPF-re let kifejlesztve. (A turbót is inzultálja, nem csak a befecs. nyomást)
Coolby2013-02-20 12:56:45 // 31300
Köszi. Eszerint járok majd el. Szerintem jövő hétvégén megejtem a dolgot, ha lesz napsütés.
'''''2013-02-20 12:26:20 // 31299
Szerintem a box se használ a dpf-nek túlzottan! :-)
droberto2013-02-20 12:04:12 // 31298
Szerintem nem sok olyan szaki van, aki tud DPF barát progit írni.
droberto2013-02-20 11:59:32 // 31297
Az éleknél kell vigyázni. Az illesztéseknél levő kukacot TILOS dörzsölni! Én egy puha sörtéjű kefét ajánlok, ami leér a textúrák mélyére. Ha koszos a bőr, jól át kell kefélni. Utána mehet egy nedves mikroszálas rongyos tisztítás. Majd az ápolás.
Az Autoglym az erősen ajánlott kategóriába tartozik! :) (Korábban a Sonax nano ápoló habját használtam, ami a AG-hez képest egy szét PR-azot illatos csináld magad vacak. Bár én amúgy se vagyok híve a több az egyben funkciós termékeknek)
Coolby2013-02-20 11:41:14 // 31296
Szeretnék kérdezni autó belső tisztítás ügyében. Még télen vettem Autoglym bőr tisztítót és ápolót, de majd mostanság jön el az ideje a tisztításnak. Olvastam droberto és GTPeti blogját, de ott fennakadtam, hogy GTPeti írja, hogy azért óvatosan, hogy bőr színét ne szedje, de droberto-nál pedig kefét látok a tisztítónál. Szóval mivel érdemes a tisztítást végezni, kefe, dörzsis szivacs, sima szivacs? utána le kell mosni tisztára sima vízzel és akkor utána mehet szivaccsal fel az ápoló?

Bocs a hülye kérdésekért, de ha rászánok x órát, akkor már a lehető legjobb hatékonysággal akarom csinálni.
'''''2013-02-20 11:04:43 // 31295
Egr-em van.A dpf kiütést nekem egy húszasért csinálta.
Coolby2013-02-20 09:53:51 // 31294
Nem tudom. Elmondása szerint mindig tanul, meg alakulnak a tapasztalatok, meg még nemzetközi konzultációik is vannak tapasztalatokról, egyes programokról, szóval ki tudja.

De lehet más az enyém, mert nektek se DPF, se EGR nincs, ha jól vagyok informálva, nekem mindkettő maradt...

Egyébként a 230 Le-n is meglepődtem, mert optimalizálásnál azt gondoltam kevesebb lesz, de azt mondta, hogy ez kb most ennyi és csak "optimalizált", akárhogy is definiáljuk az optimalizálást ugye...
Coolby2013-02-20 09:51:33 // 31293
Hát ez majd kiderül, chipmester azt mondta nem fog ettől előbb bedögleni, meg amúgy is bedögleni befog ígyis úgyis. Ha szarakodik miatta, akkor visszamegyek és némi kp-ért kiiratom...
Csabi2013-02-20 09:44:45 // 31292
Kíváncsi vagyok a részecskeszűrődet mennyire veszi igénybe a tuning( az esetleg több korom)...Ez tart vissza a tuningtól, félek h kinyírja a DPF-et...
'''''2013-02-20 08:26:46 // 31291
Kíváncsi lennék,hogy ErHard progiját vagy az enyémet töltötték fel rá.
Coolby2013-02-20 07:03:45 // 31290
Ez főleg annak köszönhető, hogy kb 10 kmt mentem vele összesen kb 80%ban hideg motorral, nade tegnap, hohohóó igaz városban, de cirkáltam többet, hát néha megijedtem magamtól, nem lehet vele szabályosan közlekedni :-) csak próbálgattam gyorsulást, rugalmasságot, kegyetlen jó lett, szuper :-) fogyasztást meg úgy néz ki nem első tankból kell mérnem, mert épp 1 literrel feljebb vagyok, mint szoktam... de megvan az oka, a lábam :-)

Turbónyomás nekem sem áll nég sztem most se full maxra, de kéne egy autlópálya, hogy tudjak padlózni és legyen időm nézni is...
Dömpi (il dottore)2013-02-19 22:29:41 // 31288
ráadásul automata...még azt sem lehet mondani, hogy kettesben padlógázzal
.......................2013-02-19 22:25:18 // 31287
Mitől repedt meg?
Az előző gazda nyomta neki hidegen?
Liquid2013-02-19 22:06:21 // 31286
nem bizony, de közelebb áll a realitáshoz. Pl. egy 200 lovas szívó semmivel se kér többet mint az 1.8 tbi, csak a katalógusban magasabb adat szerepelne
Dömpi (il dottore)2013-02-19 21:58:03 // 31285
Ma direkt megfigyeltem a vasat. 6.ban 2000 körül húz örűlten először, onnan pedig szép egyenletesen felfele. Hogy meddig, azt nem tudom, a csúcsom eddig 185 volt, de még ment volna. Viszont annyira izgultam, nehogy yard-ot lássak, hogy nem figyeltem sem a giri-mérőt, sem a turbónyomást.
4.ben szintén mintha 2000-nél adná le a maxot, de 3.ban és 5.ben mintha máshol lenne ez a pont. Még keresgetem...

Amúgy örök téma, hogy el lehet-e félrni a hátsó ülésen vagy sem. Nos nekem máshol van a "szűk keresztmetszet", mégpedig a pedáloknál.
Én alapvetően nem vagyok az a sportcipős típus - csak hétvégén - ergo normál bőr félcipőt hordok. Manapság a trendet követve szinte csak hosszított orrút lehet kapni. Ebbe mára már beletörődtem, de a 159-nél megdöbbenve tapasztaltam, hogy a pedálaim és a kormánymű alatt húzódó rész (gondolom a térdlégzsáknak kiképzett hely) között éppen hogy van egy kis rés, amibe beszálláskor úgy kell beilleszteni a lábam. Ez csak úgy lehetsélges, ha a lábszáram és a lábfejem egy bizonyos meghatározott szöget zár be (kb. 60 ˚). Ráadásul, ha menet közben a sarkam nem egy bizonyos ponton van, akkor a pedált felengedve a cipőm orra már hozzáér a műszerfal kormány alatti részéhez. Sokáig nem is mertem például a westercsizmámban a volán mögé ülni. Csak mostanában, több mint 1 év után tapasztaltam ki, hogy tudom a wesco-t bepozícionálni. Viszont most, hogy kitapasztaltam, rájöttem, hogy ebben a lábbeliben tudom a pedálokat a legfinomabban kezelni.
Piritu - 1.000.0002013-02-19 21:40:46 // 31284
Nem fog megkövezni senki. Azt hogy más prioritások alapján döntesz, mint más, senki sem vetheti a szemedre.
Gábor792013-02-19 21:30:45 // 31283
Sziasztok!
Köszi mindenkinek a hozzászólást a hf témához.
Csalódást kell okoznom, kövezzetek meg, de én az 1-est választottam.

Mellette:- bár hosszabb távra tervezek (1-3 év), de mégis csak jóval olcsóbb és a rizikót nem érzem túl nagynak: javítás 58.000, szükséges tartozékok 35.000 (csavar, tömítések stb.) ellenben a bontottal, ami - mint Erhard volt rendes és felvilágosított, ezúton is köszi - nem 45.000, hanem 93.000, amihez szintén társul a fenti 35.000 (csavar, tömítések), plusz még 5-10.000 (egy nyomáspróba vásárlás előtt)
- komplett felújítás: heggesztés, síkba hozza a hf-et, felszabályozza a szelepeket, üléket, szelepszár szimeringet cseréli. Javítás után természetesen teszteli... na most mindez jelentsen bármit is, jól hangzik (egy laikusnak)
- persze valaki vagy megbízik a szakiban vagy nem, én jókat hallottam róla (ez eléggé soft infó, de azért szerepet játszott egy kicsit a döntésben). Van pozitív tapasztalat családban felújított hf-el kapcsolatban... felújították és rendben van azóta is
- ha bejön, spóroltam 35.000-t
- a bontottról semmit sem tudok... pont akkora a rizikó, mint bármilyen használtautó vásárlásnál, csak még erre rájön, hogy nem látom hozzá az autót :-) Lehet megkímélt, lehet 30.000-t futott, de lehet az ellenkezője is, így cseberből vederbe...

Ellene:- ha mégsem jön be, akkor buktam egy csomó pénzt: 58.000 + 35.000-t (hiszen ez kuka, és meg kell vennem a bontottat, bár ha a javítás adja be a kulcsot, van rá 1 év gari)
- a felújított sosem lesz gyári, ahogy írtátok is... ez pedig ha érezhető bármilyen formában is később, nyilván nem tudom érvényesíteni a garanciában
- való igaz, hogy kicsi az esélye, hogy zárvány miatt repedt meg... így az oka nem fog kiderülni valszeg... hacsak nem megy tönkre újra, de ezt azért nem szeretném :-) Tehát ebben van ismét rizikó.

Szóval a döntés megszületett, 100.000km múlva beszámolok a tapasztalatokról :-)
Köszi még egyszer!
'''''2013-02-19 21:09:37 // 31282
Azt nem szoktam nézni.Olyan keveset megyek vele,hogy mindegy egy-két liter ide-oda. Egyébként sem vagyok spórolós.Ha néha megyek vele,élvezni akarom.
ALFI1562013-02-19 21:01:13 // 31281
De fogyasztáson biztos meglátszik rendessen.Nagy folytást ad neki.
'''''2013-02-19 20:44:23 // 31280
A dpf kidobását én csak minimálisan éreztem.
'''''2013-02-19 20:43:23 // 31279
A nitróból csak a palack igaz! (egyenlőre) :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 20:42:27 // 31278
nekünk sokat számít a nyitott rendszer ...is
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 20:41:53 // 31277
jó hogy elégedett vagyok vele egy nitros sedan 59-et mindig utolértem kaposon váltásoknál :)))
Pityukoma2013-02-19 20:19:25 // 31276
Én a finoman elindulás pártján állok. Soha nem szoktam állóhelyben melegíteni. (ez a 8. olasz diesel-em) Úgy ahogy írtad fordulat max 2000giri, turbónyomás max 0.6b. Üzemidőt tekintve így sokkal kevesebbet jár hidegen. Ha jól emlékszem egyszer Droberto Cartárs nézte meg 10perc alapjárat után a DPF telitettség változását. Az is megdöbbentő volt számomra.
'''''2013-02-19 19:09:50 // 31275
Coolby,neked a turbó nyomás mutatója felmegy maxra?Nekem még van egy kis hely.
Egyébként nálam optimalizálás után nagyon más lett az autóm.Csodálom,hogy te ilyen "hűvösen" írsz róla.Fülig kéne érjen a szád ha tényleg jól sikerült a chip.Ha meghallgatod pl ErHardot,érzed ahogy beszél az autójáról,hogy nagyon is elégedett vele.
Lehet,hogy rosszul látom.Nem kötekedésnek szántam!
mizooo2013-02-19 17:13:47 // 31274
Nekem ez az első dízel autóm, de beleszerettem még a ketyegésébe is :) sőt a dízel szagától is rosszul voltam régen, de most az sem zavar :P
.......................2013-02-19 17:12:40 // 31273
olyan sima és halk a Lancia v6 multijet alapjárata,
mint a sok germán vetélytársáé
semmit nem érezni a motorból
Piritu - 1.000.0002013-02-19 17:07:07 // 31272
A szívó benzines sem fogyaszt keveset :-P
(A teszten meg a kormos is keveset eszik. A Párduc országúti fogyasztása 4,3 (!) liter/100 km.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 17:05:29 // 31271
s akkor a 4 hengeres mi kübli? :)
Dömpi (il dottore)2013-02-19 17:05:07 // 31270
én egyszerűen csak nem vettem magamra :)
Liquid2013-02-19 17:03:03 // 31269
hát sajnos ez így van, de ebben benne van az aktuális trend is, a szívóbenzines közellenség lett. A turbo benzines meg nem fogyaszt keveset, csak a hivatalos teszten.
.......................2013-02-19 17:00:58 // 31268
van a VM motori féle 3,0 v6 multijet,
próbáltam a Lancia Themaban,
hát,az után a 2,4 jtdm egy traktor
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 16:48:45 // 31267
minek, szerintem egyenlőre ott tart az Alfa hogy a dízel a rendes motoros házon belül ..
Liquid2013-02-19 16:43:56 // 31266
amiatt is, meg mert 2.4 :)
Liquid2013-02-19 16:43:20 // 31265
csendben hallgatunk :)
Piritu - 1.000.0002013-02-19 15:48:37 // 31264
Az tetszik, hogy senki sem tiltakozott, pedig két oldal is tele lett írva azóta :-DD
Coolby2013-02-19 13:18:18 // 31263
kelleni nem kell, de mégiscsak 2000-nél van a nyomatékcsúcs és jobban át tudom lépni a kocsisort :)
Dömpi (il dottore)2013-02-19 12:50:17 // 31262
Nekem 6-ból 100-ig nemigen kell visszaváltani.
Dömpi (il dottore)2013-02-19 12:48:03 // 31261
Az enyém is! Sőt! Ha nem így lenne, nem kapott volna alfát :)
Coolby2013-02-19 10:39:21 // 31260
mondom is asszonykámnak, hogy szépen ügyesen tessék vezetni, de hálisten elég ügyes :)
Coolby2013-02-19 10:38:28 // 31259
Hát lehet egyszer annak is eljön az ideje, egyelőre problémamentes, így megtartom. Ahogy lesz vele gond, megy majd a kukába...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 10:30:39 // 31258
a DPF miatt zabál sokat
Erhard 242 (Pure Energy)2013-02-19 10:30:03 // 31257
igazából nem az teszi tönkre ha nem a tipikus női vezetés amikor nem szépen van vissza engedve a kuplung, ha nem hirtelen leugranak róla, akkor kap rendesen
Coolby2013-02-19 10:25:10 // 31256
Én beindítás után elindulok, bár áll egy egész picit, amíg becsukom a kaput, ennyi talán kell is. 2.4-esnél viszont bármilyen bemelegedésre várni álló helyzetben semmi értelme, tapasztalatom szerint az életben nem kezd el bemelegedni. Szóval én indít és óvatosan indul párti vagyok.
David | Centocinquantanove2013-02-19 10:15:54 // 31255
Hidegen énis - bár ha belegondolok bemelegedve is zömmel - 2000 magasságában már feljebb váltok. Ha nagyon kell spurizni akkoris csak 2500-2700-ig engedem a mutatót.

Mondjuk én városban az 50 (60)-et ötödikben minimális gázadással vagy gázadás nélkül szoktam, bár így a fordulat ugye 1100-1200 magasságában van csak, de a lenti tanácsot a jövőben figyelembe veszem majd (kettőstömegűt szívatja a 1500 alatti giri).

Visszaváltásnál azt szoktam figyelni, hogyha a sebesség mérő óra a vízszint alá fordul (asszem 80-nál van a vízszint) akkor az már ötödik, vízszint felett lehet hatodik.

1.9; 8V

Viszont lenne még egy kérdésem ami egy hosszabb vitára tehetne pontot:

Ha mondjuk van 0 fok, akkor a reggeli első indításkor kell e várni pár percet elindulás előtt, vagy finoman, okosan elindulva melegítsük a motort (vizet, olajat)?
Olvastam már ezt is, azt is... de melyik lehet a kímélőbb a dieselmotor számára?
Van ahol azt írják, hogy kimondottan kerüljük az állóhelyzetben való várakozással történő melegítést, máshol meg az elindulást ellenzik. Ti miként jártok el?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak