Na látom a Szelídi tónál messzebbre nem mersz menni :) Komppal jártok, vagy körbe mentek Földvár felé? Regen megvolt ?? Most elég meleg van :)
Én pedig melózok 15fokban pulcsiban:(
Tibcsi1662013-07-28 18:36:24 // 38790
Crea2013-07-28 18:05:25 // 38789
Szerencsére nekem a tempomat benne van :) zseniális találmány..soha nem vezettem még tempomatos autót, de ez egy álom..és ezzel az 1.8 benzines fogyasztását (105 km/h) még 7 liter alá is letudtam vinni... Sikerélmény :D Sok sikert a beszereléshez, megéri :)
mizooo2013-07-28 17:58:19 // 38788
A multikormányt elvileg könnyeb utólag bekábelezni mint a tempomatot :) azért ne add fel. Lehet ha lesz normális dokumentációja valakinek, vagy rámjön én is megcsinálom a tempomatot...
Crea2013-07-28 17:55:15 // 38787
Valóban...elkerülte a figyelmemet a válasz...a VIN alapján nekem is mediumot ír ki, tehát ez szívás :) Akkor marad így :(
mizooo2013-07-28 17:52:49 // 38786
Hát ahogyan az előbb olvashattuk, a high felszereltésgben elvileg be kell legyen kábelezve, mediumban ha nem rendeltek bele tuti nincs.
Crea2013-07-28 17:18:42 // 38785
Multikormány előkészítés van a nem multis autókban? :) ha veszek egy multikormányt csak simán beszerelem csatlakoztatom és kész?
Mr.Szaki2013-07-28 15:27:56 // 38784
droberto2013-07-28 14:57:33 // 38783
Shadin2013-07-28 14:06:45 // 38782
A High-ban minden csati bent van, a Medium-ban nincs.
Liquid2013-07-28 14:05:29 // 38781
nekem mondta a csóka a megrendeléskor, hogy akkora kb. mint egy jóarcú nagypárna
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-28 13:06:03 // 38780
sok sikert a raftinghoz ha nincs áradás no para én sajnos így kezdtem pont itt nyáron plusz 8 fok szakadó eső, a folyó megáradt vagy 3-4métet meg olyan 2 méteres hullámok voltak, zsír volt főleg amikor borultunk és a víz lent tartott :)
mizooo2013-07-28 12:58:30 // 38779
Na meg is néztem a D001 es csatit, hát nekem nem jönnek be oda a kellő vezetékek úgy néz ki. :( Dömpi kíváncsi vagyok neked meddig van bevezetékezve?
mizooo2013-07-28 12:05:34 // 38777
Elkezdtem ma átnézni mi fog kelleni a tempomathoz, elearnből kinyomtattam a kapcsolódó oldalakat, egy olasz fórumot webfordítóval átnyálaztam. Megyek megkeresem a D001-es stekkert a kesztyűtartó alatt, abban kellene pár kábelt megtalálnom, ha nincsenek oda behúzva lehet leteszek a beszerelésről.
Nyomorodjanak meg az olaszok, VIN number alapján elvileg Medium felszereltségű a verda, mégsem rakták bele még a kábelt sem. Ráadásul még FL-es is. Az FL 156-okban ott voltak az előkészítések. :(
Nyomorodjanak meg az olaszok, VIN number alapján elvileg Medium felszereltségű a verda, mégsem rakták bele még a kábelt sem. Ráadásul még FL-es is. Az FL 156-okban ott voltak az előkészítések. :(
Shadin2013-07-28 11:48:34 // 38776
A met. ezüst? :-)
Alfonis2013-07-28 11:40:26 // 38775
Alfonis2013-07-28 11:28:28 // 38774
Mindenkinek üdv Palfauból!
Valóban nagyon stabil a kicsike a hegyi kanyarokban. Bár egy peresebb guminak ilyenkor jobban örülnék. :P
A raftingos csónak az már nem ennyire stabil :D Ha a mai napot is túléljük akkor még maradok tag :P
Drobertonak jó szerelést többieknek jó fürdőzést kívánok :)
Valóban nagyon stabil a kicsike a hegyi kanyarokban. Bár egy peresebb guminak ilyenkor jobban örülnék. :P
A raftingos csónak az már nem ennyire stabil :D Ha a mai napot is túléljük akkor még maradok tag :P
Drobertonak jó szerelést többieknek jó fürdőzést kívánok :)
'''''2013-07-28 09:45:05 // 38773
Ezt Robinak írtam! :-)
'''''2013-07-28 09:44:23 // 38772
Már megint szerelsz? Húzzál már fürdeni! :-)
droberto2013-07-28 09:38:17 // 38771
Így néz ki:
04.4182 - Előkatalizátor
17.00002 - Részecskeszűrő oxidációs katalizátorral.
Nem, erről nincs szó.
A kényszerített regen során adta a hőt rendesen.
Egyszerűen az ECU nem látta elérkezettnek az idejét az utóbefecskendezésnek.
Az előkatalizátor és a DPF-ben levő katalizátor a részecskeszűrő hőforrása. Ezt a mérnökök nagyon frappánsan oldották meg. Ugye a kat. feladata mindig ez elégetlen szénhidrogének ártalmatlan és kevésbé ártalmas anyagokká bomlasztása katalízissel.
A nyerő hármas:
EGR - Semlegesíti a Nitrogén dioxidok nagy részét, az égési hőmérséklet csökkentésével. Emiatt egy kicsit több szilárd részecske keletkezik.
CAT - A szénhidrogénekből és a káros szén-monoxidokból oxigént és vizet állít elő.
DPF - Megfogja a szilárd részecskék 98% feletti részét. Regenkor ezekből víz szén-dioxid keletkezik.
Egyéb olvasnivaló.
04.4182 - Előkatalizátor
17.00002 - Részecskeszűrő oxidációs katalizátorral.
Nem, erről nincs szó.
A kényszerített regen során adta a hőt rendesen.
Egyszerűen az ECU nem látta elérkezettnek az idejét az utóbefecskendezésnek.
Az előkatalizátor és a DPF-ben levő katalizátor a részecskeszűrő hőforrása. Ezt a mérnökök nagyon frappánsan oldották meg. Ugye a kat. feladata mindig ez elégetlen szénhidrogének ártalmatlan és kevésbé ártalmas anyagokká bomlasztása katalízissel.
A nyerő hármas:
EGR - Semlegesíti a Nitrogén dioxidok nagy részét, az égési hőmérséklet csökkentésével. Emiatt egy kicsit több szilárd részecske keletkezik.
CAT - A szénhidrogénekből és a káros szén-monoxidokból oxigént és vizet állít elő.
DPF - Megfogja a szilárd részecskék 98% feletti részét. Regenkor ezekből víz szén-dioxid keletkezik.
Egyéb olvasnivaló.
Piritu - 1.000.0002013-07-28 09:06:02 // 38770
"Sajnos 340°C fok fölé nem volt hajlandó menni a szűrő hőmérséklet. " - vajon miért? Ha jól értettem Erhard-ot a DPF előtt még van egy katalizátor. Annak a működési hőmérséklete adott kellene hogy legyen, magyarul fel kéne fűtenie a kipufogó gázt. Lehet, hogy meghalt?
mizooo2013-07-28 08:00:03 // 38769
Kormolt rendesen :)
droberto2013-07-28 04:04:35 // 38768
Ez gondolom nem időjárás és UV álló.
Úgy lehet ez megoldás - ahogy Dömpi is korábban mondta -, hogy két tekercset beszabnánk, ragasztanánk egy jobb féle mezei, de minőségi ponyva alá. Szerintem vízálló kéne ebből is. (Utálom, amikor átázik az enyém).
Úgy lehet ez megoldás - ahogy Dömpi is korábban mondta -, hogy két tekercset beszabnánk, ragasztanánk egy jobb féle mezei, de minőségi ponyva alá. Szerintem vízálló kéne ebből is. (Utálom, amikor átázik az enyém).
droberto2013-07-28 03:56:48 // 38767
A hét végéhez közeledve felgyorsultak az események.
- ALFA159 csütörtökön felhívott, hogy küld nekem egy DPF hőmérőt. Bazi nagy hála ezért neki. :)
- Pénteken délelőtt kifújattam 7 bar-os nyomással, irgalmatlan levegő tömegárammal a szűrőt. :) Videó.
Szintén délelőtt forgácsoltattam egy DPF karima tőcsavart.
- Délután kiszedtem a karimából és az anyából a beletört csavart.
- Este egy barátom segítségével összeraktuk a kipufogórendszert.
- Kiszedtük (életemben először) az EGR-t. Látszólag az égvilágon semmi baja. Korom max 0,5 mm-es rétegben. A működtető rész felé, korom áramlásnak nyoma nincs. Minden szépen mozog. Gyári szűkítő bent.
Egyébként tévedtem. Paul-i már cseréte az EGR-t. A szelepen 2010.04.-es gyártási dátum szerepel.
- Visszaraktam az EGR, de működtető rész nélkül. Köszi Shadin a nagyszerű ötletért. :)
- Autó indít. Elindul és megy. DPF hőmérő jó.
Kissé kelekótya az alapjárat EGR nélkül, és hangosabb is a motor hiányában.
- MES vallatás: P0401 - EGR hiba. Kiváló. Eddig semmi.
- EGR tárótestet tengelyét kézzel benyomom 100%-ig, mellyel ugye utat engedünk a kifuff gáznak a szívótér irányába. Erre lecsökken az alapjárat, a motor fulákol, majdnem leáll.
- Szóval elindultunk a város határába egy Force Regenre.
- Mire odaértünk lemerült a Notebook. Kiváló. Hajnal kettőkor már nem volt kedvem töltögetni.
- Vissza a garázshoz. MES elő: P0401 és P1206. Na-na, kezd érthetetlenné válni. Lehet, hogy az EGR benyomásakor jött elő a 1206?
- Ma este folytatva a problémák megoldását, gondoltam filtert égetünk. :) Ki egy városszéli parkolóba. Erőltetett regen. Elindul 2000, 3500 RPM, majd egy két perc múlva megáll a tisztítás.
"Coolant temperature out of range" - 106°C-nál a víz. Hiába meleg volt...
Azért 104%-ról visszament 96%-ra a tömődés.
- No, gondoltam menjünk le Szekszárdra, hátha elő lehet a tisztítást normál körülményekkor is csalogatni.
- Sajnos 340°C fok fölé nem volt hajlandó menni a szűrő hőmérséklet. Nem volt kedve a tisztításhoz. :(
- Ha már Szekszárd, odamentünk a Tracky által szervezett taliba.
Ott megtudtam GYML-től, hogy a tömődést az Audi gramm-ban, nem %-ban jelzi.
- Hazafele üres tankra Shell V-Power Nitro+ Diesel.
A hangja nem lett kisebb.
Teljesítmény változást nem éreztem.
Regen ismét elmarad.
- Pakson Notebook elő. Forced regen. Gyönyörűen lefutott (szegény motor), végig 630°C felett a szűrő.
Az eredmény 69%. Elvileg ezután fog egy igazit pucolni.
Persze a P0401, mindig bejön.
Reggel megyünk a Szelidi-tóhoz, remélem minden rendben lesz és lefut egy természetes regeneráció.
A fiatal korú EGR-re még egy komoly vallatás vár, hogy kiderítsem hibás-e bármiben. Addig nélküle használom a vasat. :(
- ALFA159 csütörtökön felhívott, hogy küld nekem egy DPF hőmérőt. Bazi nagy hála ezért neki. :)
- Pénteken délelőtt kifújattam 7 bar-os nyomással, irgalmatlan levegő tömegárammal a szűrőt. :) Videó.
Szintén délelőtt forgácsoltattam egy DPF karima tőcsavart.
- Délután kiszedtem a karimából és az anyából a beletört csavart.
- Este egy barátom segítségével összeraktuk a kipufogórendszert.
- Kiszedtük (életemben először) az EGR-t. Látszólag az égvilágon semmi baja. Korom max 0,5 mm-es rétegben. A működtető rész felé, korom áramlásnak nyoma nincs. Minden szépen mozog. Gyári szűkítő bent.
Egyébként tévedtem. Paul-i már cseréte az EGR-t. A szelepen 2010.04.-es gyártási dátum szerepel.
- Visszaraktam az EGR, de működtető rész nélkül. Köszi Shadin a nagyszerű ötletért. :)
- Autó indít. Elindul és megy. DPF hőmérő jó.
Kissé kelekótya az alapjárat EGR nélkül, és hangosabb is a motor hiányában.
- MES vallatás: P0401 - EGR hiba. Kiváló. Eddig semmi.
- EGR tárótestet tengelyét kézzel benyomom 100%-ig, mellyel ugye utat engedünk a kifuff gáznak a szívótér irányába. Erre lecsökken az alapjárat, a motor fulákol, majdnem leáll.
- Szóval elindultunk a város határába egy Force Regenre.
- Mire odaértünk lemerült a Notebook. Kiváló. Hajnal kettőkor már nem volt kedvem töltögetni.
- Vissza a garázshoz. MES elő: P0401 és P1206. Na-na, kezd érthetetlenné válni. Lehet, hogy az EGR benyomásakor jött elő a 1206?
- Ma este folytatva a problémák megoldását, gondoltam filtert égetünk. :) Ki egy városszéli parkolóba. Erőltetett regen. Elindul 2000, 3500 RPM, majd egy két perc múlva megáll a tisztítás.
"Coolant temperature out of range" - 106°C-nál a víz. Hiába meleg volt...
Azért 104%-ról visszament 96%-ra a tömődés.
- No, gondoltam menjünk le Szekszárdra, hátha elő lehet a tisztítást normál körülményekkor is csalogatni.
- Sajnos 340°C fok fölé nem volt hajlandó menni a szűrő hőmérséklet. Nem volt kedve a tisztításhoz. :(
- Ha már Szekszárd, odamentünk a Tracky által szervezett taliba.
Ott megtudtam GYML-től, hogy a tömődést az Audi gramm-ban, nem %-ban jelzi.
- Hazafele üres tankra Shell V-Power Nitro+ Diesel.
A hangja nem lett kisebb.
Teljesítmény változást nem éreztem.
Regen ismét elmarad.
- Pakson Notebook elő. Forced regen. Gyönyörűen lefutott (szegény motor), végig 630°C felett a szűrő.
Az eredmény 69%. Elvileg ezután fog egy igazit pucolni.
Persze a P0401, mindig bejön.
Reggel megyünk a Szelidi-tóhoz, remélem minden rendben lesz és lefut egy természetes regeneráció.
A fiatal korú EGR-re még egy komoly vallatás vár, hogy kiderítsem hibás-e bármiben. Addig nélküle használom a vasat. :(
droberto2013-07-28 00:48:52 // 38766
Így gyakorlatilag hordozhatatlan és értelmetlen.... :(
droberto2013-07-28 00:47:46 // 38765
Jó nagy kamu ez a kép:
A legkisebb ponyvát odaraktákták egy bazi nagy Caddy (vagy mi a szösz) mellé.
Gyakorlatilag a legkisebb ponyvát odarakták egy bazinagy Caddy mellé.
A legkisebb ponyvát odaraktákták egy bazi nagy Caddy (vagy mi a szösz) mellé.
Gyakorlatilag a legkisebb ponyvát odarakták egy bazinagy Caddy mellé.
DrB2013-07-27 21:58:30 // 38764
Viszont ami érdekes, míg eddig minden nyári nagy melegben amióta megvettem jellemzően kelletlenebb volt az autó, s a motorhang is érdesebb volt. Addig idén meg se kottyan neki, élénken, jól húz, szép a hangja. Érti a fene...
DrB2013-07-27 21:53:44 // 38763
Ma, Németország (Lipcse), szintén napon àllva, 49.5 fokot mutatott a belső hőmérő. Alig tudtam megfogni az ajtókilincset!
Pityukoma2013-07-27 18:10:54 // 38762
Nem is csoda, hisz az Alpok alján általában nagyobb a hőség mint mondjuk Szolnokon, ezért jobban fel készültek a melegre az útburkolat összetételével :-DD
Pityukoma2013-07-27 18:02:17 // 38761
Esetleg ilyen buborékos fólia is szóba jöhet. De ez mennyire véd? Ebből is legalább 2 tekercs kell, akkor meg ott vagyok ahol a part szakad :-(
Pityukoma2013-07-27 17:49:40 // 38760
Ez tényleg baromi nagy. Nem arra találták ki hogy csak előkapom a csomiból és gyorsan-gyorsan... viszont úgy néz ki hogy nincs alternatíva. Én még ezen gondolkodom:önfelfújó matrac. Ilyet már használtam, ez összecsukva alig nagyobb mint a két öklöm együtt. De ezt hogy rögzítem, mennyi kell belőle? Legalább 6. Így viszont már marha drága. Írtam érdeklődő levelet ennek a Bullter ponyvának, hogy melyik kell az SW-re, azt mondták hogy a "nagykombi". Erősen vacilálok rajta hogy mi legyen, mert valamit ki kell találnom. A múltkori jégnél nagyon nagy malacom volt hogy csak pár apró huplival megúsztam.
Piritu - 1.000.0002013-07-27 17:37:15 // 38759
...érdekes módon amint átér az ember a sógorékhoz, többet nem olvad az aszfalt. Ott 37 fok volt, itthon "csak" 35 :-DD
Pityukoma2013-07-27 17:35:32 // 38758
Basszus ez nem semmi, olvad az úttest :-( Mondjuk ma délelőtt napon állt végig a paripám. Mikor beültem a külső hőmérő 47.5 fokot mutatott.
Pityukoma2013-07-27 17:31:27 // 38757
Már én is jártam így. Szóról szóra ugyanígy. Nekem is csak az újraindítás után lehetett visszakapcsolni. Össz-vissz 2x a 3 év alatt. Az elsőnél beparáztam, azt hittem elromlott, de hál istennek nem. Mindkét esetben egy kátyú okozta erős ütéskor jelentkezett.
Piritu - 1.000.0002013-07-27 17:12:09 // 38756
Ja, még egy érdekesség.
Országúton az engedélyezett 90-el gurulva egyszer csak rángatni kezd a kocsi. Nocsak! :-O
Aztán kiderült, hogy csak olvad az aszfalt. Az olvadt részeken meg-megfogta a kerekeket a bitumen, ezt gázadással ellensúlyozta a tempomat. Amint kijött a trutyiból meg elvette.
... és persze méterenként voltak a kátránypocsolyák...
Országúton az engedélyezett 90-el gurulva egyszer csak rángatni kezd a kocsi. Nocsak! :-O
Aztán kiderült, hogy csak olvad az aszfalt. Az olvadt részeken meg-megfogta a kerekeket a bitumen, ezt gázadással ellensúlyozta a tempomat. Amint kijött a trutyiból meg elvette.
... és persze méterenként voltak a kátránypocsolyák...
Piritu - 1.000.0002013-07-27 17:07:33 // 38755
Ma érdekes dolog történt.
Szépen tempomattal gurultunk, amikor a Rába híd dilatációjához értünk. Jó magyar szokás szerint ez sem volt szintben. A kocsi eleje ugrott egyet, szerintem egy pillanatra meg is pörögtek a kerekek (de lehet, hogy csak a tükörfényes vason ment el a tapadás egy pillanatra), és kikapcsolt a tempomat.
Ilyen már máskor is volt, de most csak a motor újraindítása után tudtam újra bekapcsolni. A lámpája sem maradt égve, hiába kapcsolgattam ki-be.
Lehet, hogy a Párduc már nagyon unja a szar utakat?
Szépen tempomattal gurultunk, amikor a Rába híd dilatációjához értünk. Jó magyar szokás szerint ez sem volt szintben. A kocsi eleje ugrott egyet, szerintem egy pillanatra meg is pörögtek a kerekek (de lehet, hogy csak a tükörfényes vason ment el a tapadás egy pillanatra), és kikapcsolt a tempomat.
Ilyen már máskor is volt, de most csak a motor újraindítása után tudtam újra bekapcsolni. A lámpája sem maradt égve, hiába kapcsolgattam ki-be.
Lehet, hogy a Párduc már nagyon unja a szar utakat?
mizooo2013-07-27 15:03:43 // 38754
Az előbb a Maglódi Auchan-nál elémfordult egy ezüst 59sw. Integetek neki de semmi reakció se vészvillogó semmi. Az M0 felható felé fordult balra, én mellémentem nézem a birkát ő is néz :) na mondom szép...
Liquid2013-07-27 14:10:00 // 38753
ez sajnos így van, én az útvonaltól függő autóválasztásra, és a 19es felnire értettem hogy nem annyira durva. Diósjenőre Szlovákián keresztül mentünk, és a sokadrangú keskeny út gyakorlatilag hibátlan volt, ugyanez igaz a sógorknál is, persze nem mindenhol, de nagyátlagban sajna sokkal jobbak az utak
'''''2013-07-27 09:30:49 // 38752
Olyankor jó lenne ez a cucc de nem igazán mobil.Asszonyom szerintem a munkahelyén hagyja és ha gáz van,felrakja.Kicsit meglepett a mérete de most már van ez is a sok kacat között. :-)
Piritu - 1.000.0002013-07-27 09:27:58 // 38751
'''''2013-07-27 09:22:17 // 38750
W.2013-07-27 08:36:41 // 38749
Ezzel teljes mértékben egyetértek! Nemrég voltunk a Bükkben. Eger-Lillafüred szerpentinen... Katasztrófa! 50 km kátyúvadászat élvezkedés helyett...:((
Piritu - 1.000.0002013-07-27 08:06:43 // 38748
Sajnos de.
Nemrégen jöttünk vissza a Pókkal egy kis eu-s körútról. A jónak mondható 100km-es magyar szakaszon többet szenvedett a futómű, mint a maradék 2000-en. Pedig elég elhagyatott szerpentineken is jártunk. Itthon nem nagyon tudok olyan utat mondani, ahol gondtalanul lehet nézelődni, és nem kell a kátyúkat figyelni.
Pont emiatt járunk külföldre kabriózni :-(
Nemrégen jöttünk vissza a Pókkal egy kis eu-s körútról. A jónak mondható 100km-es magyar szakaszon többet szenvedett a futómű, mint a maradék 2000-en. Pedig elég elhagyatott szerpentineken is jártunk. Itthon nem nagyon tudok olyan utat mondani, ahol gondtalanul lehet nézelődni, és nem kell a kátyúkat figyelni.
Pont emiatt járunk külföldre kabriózni :-(
Liquid2013-07-26 23:28:58 // 38747
ez érthető
Csosznorbert2013-07-26 23:10:17 // 38746
S-tét. :)
Na akkor ma kiszereltük a bal hátsó ablakemelő szerkezetet is. Immáron mindkét oldalam házilag felujitott lesz. :)
Na akkor ma kiszereltük a bal hátsó ablakemelő szerkezetet is. Immáron mindkét oldalam házilag felujitott lesz. :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:48:10 // 38745
én a múltkori szálszakadás után inkább óvatos vagyok
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:44:29 // 38744
én pont így voltam az OMW-vel, azóta nem tankolok ott.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:43:16 // 38743
nem lehet, hogy a kulcsban kellene elemet cserélni?
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:37:41 // 38741
nyúlik bizony!
Én az oldalára úgy tettem fel buborékmentesen, hogy egy épontot odaragasztottam, majd az egyik kezemen egy rongyot tekertem az ujjaimra és azzal kezdem el miliméterről miliméterre haladva "rádörzsölgetni".
Én az oldalára úgy tettem fel buborékmentesen, hogy egy épontot odaragasztottam, majd az egyik kezemen egy rongyot tekertem az ujjaimra és azzal kezdem el miliméterről miliméterre haladva "rádörzsölgetni".