Itt megtalálod a kocsi használati utasítását, abban pontosan le van írva minden :-)

Az árakról meg
itt tudsz tájékozódni.
Sziasztok.
Olvasgattam sokfelé és most tőletek is megkérdem, hogy a 159 -es alfámhoz milyen olajat kell felönteni cserekor. 2007 -as 1,9JTDM 8V 85kW motorhoz szeretnék mindent lecserélni.
Szóval valaki tanácsot adna nekem ebbe és egy hozzávetőleges árban is segítene nekem?
Előre is köszönöm.
A 9,6V tuti kevés, amikor cellazárlatos volt a Spideré egy izzó terhelésre 10,4-re esett le.
Ruszi2013-07-25 20:44:34 //
38695
Akkumulátor paraméterei:
Alap fesz:12.3 Volt
Töltéskor:13.3 Volt
Indítózáskor:9.6 Volt
Szerintetek ez jó?
Ruszi2013-07-25 17:28:53 //
38694
Ez a felirat nem volt,illetve volt valami a kulcsal kapcsolatban,
de nem ez és csak egyszer,
az akkumulátor csatlakozói tiszták a fékpedállal még nem próbálkoztam.
mármint szlovi= szlovákia? mondjuk dunaszerdahely felé akkora szar hogy a magyar ahhoz képest bódogság
semmit, le kell cserélni max 15e-ként és nem lesz baj
Vermacy2013-07-25 15:46:51 //
38691
A magyar autópályák tényleg jobbak, bár nem jártam be se itthon, se külföldön mindet. Osztrák, német, olasz, francia és angol. Mindegyik gyatrább, mint nálunk, bár ott nem hallottam arról, hogy egy zápor kimosta volna a földet a pálya alól...
Vermacy2013-07-25 15:44:46 //
38690
Felszulfásodott az akkusaru...
Esetleg kontakt hiba és a "Vehicle protection system failure" felirat is megjelenik. Próbáld úgy, hogy közben nyomod a féket és úgy indítózol!
NEkem halott akkunál volt, hogy a visszajelzők működtek és se kép, se hang, meg amíg a fékes trükkre rá nem jöttem, addig ennél a hibakódnál. Ez utóbbi Mór határában jön elő rendszeresen egy adott szakaszon. Ebből gondolom, hogy kontakt hiba és vmit okoz az F.O.S útburkolat!
panza2013-07-25 15:43:04 //
38689
Lehet benne valami, pityukoma is cserélt mostanában. Aztán lehet konstrukciós (anyag) hiba is. Mindezek ellenére egy ötéves, valós 90 e km-t futott vasnál (ebből 12 e km-t futott a "csodálatos" magyar utakon) jócskán igénybe van véve a szerkezet.
Az autópályáink színvonala európai viszonylatban tényleg teljesen jó, sőt...Úgy nagy általánosságban véve! Az osztrák, cseh, szlovák, és egyes német szakaszokat simán ver!
Viszont a többi... shit! Azok viszont mélyen az európai átlag alatt vannak karbantartási szempontból is (pl. télen hókotrás, útburkolati jelek, kátyúk, stb)
Vermacy2013-07-25 15:41:28 //
38687
Nekem nagyszerviz után "halt meg" az EGR. Tehát Nálam a tisztítás tett be!
Más gondom noncs, egy-két kontakt hibát leszámítva...
Vermacy2013-07-25 15:37:19 //
38686
"Természetesen nincs mobil olajelemző laboratórium az autóban, viszont az olaj állapotára, a megtett kilométerből, a hidegindítások számából, a terhelésből, valamint sok más, a számítógép által mérhető adatból kiválóan lehet következtetni."
Mit szóltok?
Nem baj, most aztán lesz sok pénze állambácsinak az új, teherautókra vonatkozó útadóból, hogy kijavítsák ezeket az utaknak nevezett kátyúcsíkokat. Természetesen ettől mindenki másnak minden drágább lesz amit ilyen teherautókkal kell szállítani...
Csak tudnám, hogy eddig azt a pénzt ami éveken át az üzemanyagárakba volt beépítve "útadó" címszóval azt hova a bánatba focizták el ezek a jóképességű államatyáink???!
Tényleg szégyen gyalázat, hogy már az egyszámjegyű útjaink minősége is a béka segge alatt van, nemhogy a két-három számjegyű utjaink...
Coolby2013-07-25 15:32:14 //
38684
szar az út Mo-on, ezt aláírom, de ez a hátsó rugó törés, ez úgy tűnik, nem csak az utakon múlik. Elég gyakori 159-nél, más autónál annyira én még nem hallottam ilyenről.
panza2013-07-25 15:31:29 //
38683
Az elmúlt években sokat mentem (nem alfával) Kölnbe, illetve Oslóba végig pályán. A cseh pálya kivételével nem volt gondunk, no meg a svéd és norvég pályák fantörpikusak, azt hiszem ők tudnak valamit.
azt hiszitek nyugaton ,külföldön jobbak az utak?
nem,ugyanez a helyzet nagy àtlagban németben ,osztràkban
szerintem europàban a magyar autopàlyàk àtlagon felül jobbak mint külföldön
panza2013-07-25 15:23:51 //
38681
Maximálisan igazad van, csak azt nem tudom már, hogy hol a macifülébe menjen az ember, hogy ne baxa szét a futóművet. Gyakran járok Miskolcra a 3-on és az M3-on. A 3-as már gyalázatos, lassan nappal is művészet rajta közlekedni, de az M3-as is "alakul" már.
Nem is értem! Pedig magyar ember vagy, vezethetnél magadban nyilvántartást a magyar úthálózat hibáiról, hogy aztán időben lassíthass és megállhass előttük, hogy aztán kikerüld! Lehetne ennyi helyismereted! Nem is értem!
Most kicsit kifiguráztam Dömpi kolléga baját, de tényleg katasztófa a magyar úthálózat!
Elég ha átmész csak szloviba és ott olyan utak vannak, hogy a mieinkhez képest versenypálya, pedig foztozgatva vannak azok is, mégis meg tudják csinálni rendesen!
panza2013-07-25 15:12:05 //
38679
Imádom a magyar utakat!!!!!!
Most jöttem a szervizből, ugyanis nyiszogott a jobb hátulja! Először szilent problémára gyanakodtam, bár gyanítottam, hogy más lesz a baj. És úgy is lett!!! Jobb hátsó rugó törés!!!
'''''2013-07-25 14:14:55 //
38678
Ma rendeltem egy jég elleni ponyvát az asszony Giu-jára.Kíváncsi leszek,rá tudom-e erőszakolni az enyémre is.
Itt rendeltem.
Ruszi2013-07-25 14:10:23 //
38677
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne,hogy az autóm indítózáskor minden
kigyulladt de nem indít ill csak harmadik próba után, de ez sem mindig csak amikor ilyen kedve van valamint volt,hogy
csak bikázva (persze,hogy 200 km-re hazulról egy hét állás után a reptéri parkolóban nyaralás után)Az akkumulátor 4 hónapos Exide!!!
Esetleg valami tipp?
úgy sincs olyan autó aminek nincs baja itt legalább tudom mire kell számítani
ezt ahozzààllàSt szeretem :)
engem ez nem érdekel ilyen formában úgy is Brera lesz belőle :)))
SKrisz2013-07-25 12:10:00 //
38673
Hát addig sokat kell aludnod mire lesz 250e Km -el 2.0JTDm itthon... De jogos! Addig semmi esetre se vegyél, hiszen addig nincs bizonyítva, hogy jobb, mint az 1.9 v 2.4 :-)))
ami bevàt az a 1.6 jtdm,lehet ennél maradok ezutàn is
majd ha 250 e km nél is ez az àllàs,akkor elhiszem ,hogy fasza a 2.0 jtdm
SKrisz2013-07-25 12:06:18 //
38670
Ezért kedztem ezzel a szösszenettel: Ez egy vélemény...
kb van 20db kis hazánkban kevés méterrel 1.9-ből megy 2.4-ből meg mennyi 1000 sok méterrel?
ez egy vélemény ahogy hozzák be a vissza tekert 2.0-kat egyre több ilyen lesz szerintem...
miért ne? ennyi erővel akkor ne vegyél semmit
SKrisz2013-07-25 11:53:55 //
38667
Ez egy vélemény. Akkor ha az én véleményemet is mellé tesszük, miszerint 80K km alatt no DPF probléma (pedig 1.9 vagy 2.4 esetében ennyi futás után már van gazdagon problémás tapasztalat) és az autó messze nem halott 2000RPM alatt sem :-)
pedig olyat akartam venni,akkor szerinted ne?
.....2013-07-25 11:34:35 //
38665
Mennyi km volt benne?
csak hogy megnyugtassalak ma beszéltem egy 2.0-ás 59 tulajjal neki kakukk a DPF-je szóval ennyit a nagy előre lépéstől....no meg panaszkodott hogy az eur 5 miatt még jobban kiérződik a "2000-ig halott" szindróma
"... Tegnap az út előtt MES buherálás. DPF OK. 67 % ..."
Volt valami előjel az autón, hogy ránéztél, vagy csak úgy minden előzetes ok nélkül csatlakoztál rá?
Coolby2013-07-25 09:41:35 //
38662
Hát én anno szarházi voltam akkor. Én nem adtam Skoda Fabiahoz a téli szettet acélfelnin, mert azt még külön majdnem az autó teljes értékének 5%-ért külön eladtam. Ha hozzáadom, akkor plusz értéknek senki nem ismeri el... Mondjuk itt alacsony értékű autóról beszélünk, ugye...
Liquid2013-07-25 09:19:39 //
38661
Én is kaptam téli garnitúrát, szerintem ez magánszemélynél alap dolognak tekinthető.
Igaz mondta a srác mikor elkeztem érdeklődni az ár esetleges csökkentéséről, hogy ha nem alkudozok eszetlenül, akkor benne van az árban :)
Kicsit engedett és kaptam gyári 17-es nagyfék kompatibilis garnitúrát jóarcú gumikkal.
Természetesen én is adtam a 156-hoz a nyári garnitúrát (kora tavasszal vitték el)
Igaz, amikor én vettem a vasat magánszemélytől akkoris szó nélkül betette hátra a nyári papucsokat (télen vettem).
"Amikor pl. a Spidert vettem az előző tulaj... szó nélkül gurította ki a pincéből a téli gumikat." - tehát igen
Új autó esetében (gondolom a 159-re gondoltál) értelmetlen a kérdés, mert a gyári kivitelben, felszereltséggel még a forgalomban sem vehetne részt az autó. Minden, amit hozzá adnak ugyan úgy az eladó hozzáállásán, pénzéhességén múlik, mint használt esetében.
előtét katalizátor jah...alul meg a DPF és meg katalizátor
Shadin2013-07-24 21:00:15 //
38657
Tudtommal a 159-ben is a leömlőnél van a katalizátor (Cikkszám: 51797395 SILENCER CATALIZED), de a DPF negyede szintén katalitikus konverterként működik emelve a DPF-re jutó hőfokot a regeneráláskor.
mindent fotozok majd és töltöm is fel a fotokat
mizooo2013-07-24 18:15:23 //
38655
Részletesen fotózd le légyszi, hátha valaki kedvet kap :) ilyenkor nagy segítség egy fényképes blog :P köszi
üdv nekem 117000 ezer van a kocsiba gyári az egr em gyári a dpf em,dpf 1200 km enként regerenál ,jövö hétvégén szivosor turbó geometria pucolás majd csinálok fotokat kiváncsi vagyok mi uralkodik ott a szivosor ba .
Vermacy2013-07-24 17:30:26 //
38650
Én is ezt támogatom és ha tehetem csak magánszemélytől vásárolok. Most házfelújítás miatt kiesek pár évre a piacról, de a Te esetedben nem nagyon alkudzik az ember. Az biztos, hogy az autó nagyon rossz befektetés, kivéve a 20-as évek modelljei... :o)
Jár-e hozzá a téli/nyári garnitúra, az az eladó habitusától függ, de aki ennyire garasoskodik, az igazából az autóra sem vigyázott, legalábbis Én ilyenekkel találkoztam.
egy kérdésem van,
neked adtàk a téli gumi szettet a kocsihoz amikor vetted?