Fórum >> Típusok >> 159

DrB2013-07-27 21:58:30 // 38764
Viszont ami érdekes, míg eddig minden nyári nagy melegben amióta megvettem jellemzően kelletlenebb volt az autó, s a motorhang is érdesebb volt. Addig idén meg se kottyan neki, élénken, jól húz, szép a hangja. Érti a fene...
DrB2013-07-27 21:53:44 // 38763
Ma, Németország (Lipcse), szintén napon àllva, 49.5 fokot mutatott a belső hőmérő. Alig tudtam megfogni az ajtókilincset!
Pityukoma2013-07-27 18:10:54 // 38762
Nem is csoda, hisz az Alpok alján általában nagyobb a hőség mint mondjuk Szolnokon, ezért jobban fel készültek a melegre az útburkolat összetételével :-DD
Pityukoma2013-07-27 18:02:17 // 38761
Esetleg ilyen buborékos fólia is szóba jöhet. De ez mennyire véd? Ebből is legalább 2 tekercs kell, akkor meg ott vagyok ahol a part szakad :-(
Pityukoma2013-07-27 17:49:40 // 38760
Ez tényleg baromi nagy. Nem arra találták ki hogy csak előkapom a csomiból és gyorsan-gyorsan... viszont úgy néz ki hogy nincs alternatíva. Én még ezen gondolkodom:önfelfújó matrac. Ilyet már használtam, ez összecsukva alig nagyobb mint a két öklöm együtt. De ezt hogy rögzítem, mennyi kell belőle? Legalább 6. Így viszont már marha drága. Írtam érdeklődő levelet ennek a Bullter ponyvának, hogy melyik kell az SW-re, azt mondták hogy a "nagykombi". Erősen vacilálok rajta hogy mi legyen, mert valamit ki kell találnom. A múltkori jégnél nagyon nagy malacom volt hogy csak pár apró huplival megúsztam.
Piritu - 1.000.0002013-07-27 17:37:15 // 38759
...érdekes módon amint átér az ember a sógorékhoz, többet nem olvad az aszfalt. Ott 37 fok volt, itthon "csak" 35 :-DD
Pityukoma2013-07-27 17:35:32 // 38758
Basszus ez nem semmi, olvad az úttest :-( Mondjuk ma délelőtt napon állt végig a paripám. Mikor beültem a külső hőmérő 47.5 fokot mutatott.
Pityukoma2013-07-27 17:31:27 // 38757
Már én is jártam így. Szóról szóra ugyanígy. Nekem is csak az újraindítás után lehetett visszakapcsolni. Össz-vissz 2x a 3 év alatt. Az elsőnél beparáztam, azt hittem elromlott, de hál istennek nem. Mindkét esetben egy kátyú okozta erős ütéskor jelentkezett.
Piritu - 1.000.0002013-07-27 17:12:09 // 38756
Ja, még egy érdekesség.
Országúton az engedélyezett 90-el gurulva egyszer csak rángatni kezd a kocsi. Nocsak! :-O

Aztán kiderült, hogy csak olvad az aszfalt. Az olvadt részeken meg-megfogta a kerekeket a bitumen, ezt gázadással ellensúlyozta a tempomat. Amint kijött a trutyiból meg elvette.
... és persze méterenként voltak a kátránypocsolyák...
Piritu - 1.000.0002013-07-27 17:07:33 // 38755
Ma érdekes dolog történt.
Szépen tempomattal gurultunk, amikor a Rába híd dilatációjához értünk. Jó magyar szokás szerint ez sem volt szintben. A kocsi eleje ugrott egyet, szerintem egy pillanatra meg is pörögtek a kerekek (de lehet, hogy csak a tükörfényes vason ment el a tapadás egy pillanatra), és kikapcsolt a tempomat.
Ilyen már máskor is volt, de most csak a motor újraindítása után tudtam újra bekapcsolni. A lámpája sem maradt égve, hiába kapcsolgattam ki-be.
Lehet, hogy a Párduc már nagyon unja a szar utakat?
mizooo2013-07-27 15:03:43 // 38754
Az előbb a Maglódi Auchan-nál elémfordult egy ezüst 59sw. Integetek neki de semmi reakció se vészvillogó semmi. Az M0 felható felé fordult balra, én mellémentem nézem a birkát ő is néz :) na mondom szép...
Liquid2013-07-27 14:10:00 // 38753
ez sajnos így van, én az útvonaltól függő autóválasztásra, és a 19es felnire értettem hogy nem annyira durva. Diósjenőre Szlovákián keresztül mentünk, és a sokadrangú keskeny út gyakorlatilag hibátlan volt, ugyanez igaz a sógorknál is, persze nem mindenhol, de nagyátlagban sajna sokkal jobbak az utak
'''''2013-07-27 09:30:49 // 38752
Olyankor jó lenne ez a cucc de nem igazán mobil.Asszonyom szerintem a munkahelyén hagyja és ha gáz van,felrakja.Kicsit meglepett a mérete de most már van ez is a sok kacat között. :-)
Piritu - 1.000.0002013-07-27 09:27:58 // 38751
Háát, nem egy mobil cucc. Nyaralásra menet nehéz lesz elvinni :-(

u.i.
kb. két hete volt Caorléban a tengerparton olyan jégeső, hogy a redőnyöket kilyukasztotta, sőt a vakolatot is leverte a falról. A helyi kocsik gyakorlatilag úgy néznek ki, mintha roncsderbi lett volna.
'''''2013-07-27 09:22:17 // 38750
Még nem nyitottam ki de megjött a jégvédő ponyva.Végül az asszony vasának méretére rendeltem.Szerintem a szélességgel és magassággal nincs gond de a kb plusz 30cm hosszal amivel az enyém hosszabb már netszes lesz az enyémre.



Bárhová viszed,a verda biztonságban van de hol viszed a csomagokat? :-)))
W.2013-07-27 08:36:41 // 38749
Ezzel teljes mértékben egyetértek! Nemrég voltunk a Bükkben. Eger-Lillafüred szerpentinen... Katasztrófa! 50 km kátyúvadászat élvezkedés helyett...:((
Piritu - 1.000.0002013-07-27 08:06:43 // 38748
Sajnos de.
Nemrégen jöttünk vissza a Pókkal egy kis eu-s körútról. A jónak mondható 100km-es magyar szakaszon többet szenvedett a futómű, mint a maradék 2000-en. Pedig elég elhagyatott szerpentineken is jártunk. Itthon nem nagyon tudok olyan utat mondani, ahol gondtalanul lehet nézelődni, és nem kell a kátyúkat figyelni.
Pont emiatt járunk külföldre kabriózni :-(
Csosznorbert2013-07-26 23:10:17 // 38746
S-tét. :)

Na akkor ma kiszereltük a bal hátsó ablakemelő szerkezetet is. Immáron mindkét oldalam házilag felujitott lesz. :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:48:10 // 38745
én a múltkori szálszakadás után inkább óvatos vagyok
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:44:29 // 38744
én pont így voltam az OMW-vel, azóta nem tankolok ott.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:43:16 // 38743
nem lehet, hogy a kulcsban kellene elemet cserélni?
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:37:41 // 38741
nyúlik bizony!
Én az oldalára úgy tettem fel buborékmentesen, hogy egy épontot odaragasztottam, majd az egyik kezemen egy rongyot tekertem az ujjaimra és azzal kezdem el miliméterről miliméterre haladva "rádörzsölgetni".
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:32:56 // 38740
olajcsere-blogom (8V van nekem is)
Liquid2013-07-26 22:31:27 // 38739
ennyire azért nem durva a helyzet :)
Diósjenő környékén néhol kimondottan gyalázatos utak voltak, de még a TI-s ültetéssel se volt gáz, az igaz hogy szlalomoztam :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:27:30 // 38738
nagyságrendekkel jobbak!!!
Nem csak te jár külföldön.
Ma MO-n már ott tartok, hogy a google street wiev-n először megnézem az út állapotát, aztán eldöntjük, hogy a 159-el mehetünk a 19"-os felniken, vagy inkább a 147-tel.
Holnap pl. a 147-et választottuk: Abony - Kincsem-park. Még jó, hogy előttünk megy majd a lányom edzője, és mivel ő viszi a lovakat a versenyre a futóban, nem fog 70-nél többet menni. Így az asszony lába sem fog kísértésbe esni :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:22:53 // 38737
A hátsó rugótörésnek nem sok köze van az utakhoz, viszont ahhoz sokkal több, hogy valszeg többnyire egyedül, terhelés nélkül használod.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:20:31 // 38736
Szerintem nem...de mindenképp írd meg, mert én is tervezek venni a 147re és a 159re is.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:13:14 // 38735
nekem igen (igaz vasfelnivel, de csavaros alfa dísztárcsával), sőt egy új akksit is belealkudtam az árba
Dömpi (il dottore)2013-07-26 21:56:50 // 38734
Igazából Szosza és Erhard azt a verziót vázolta fel, ha egymás után cserélgeted a dolgokat. Úgy persze, hogy kicsinálják egymást, ugyanis csak félmegoldások.
DE droberto egyszerre cseréli ezeket. SZVSZ jónak kell lennie.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 21:51:17 // 38733
Ezért jó a 8V, mármint szívósorilag.
Az EGR is teljesen másként van bekötve a rendszerbe :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 21:48:35 // 38732
Ha nekem tönkremenne, és sem vennék újat, hanem mindent kiíratnék/kiszerelnék.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-26 21:23:15 // 38731
az 56-on volt ilyen nekem a pozitív elosztón mozgott az egyik vezeték ennyi volt csak a gond
ALFI1562013-07-26 19:34:45 // 38730
Nekem is pont ma volt ez a problémám.Egy hete be se volt már indítva.Amikor indítani akartam minden hibakódot egymás után végignyomott a műszerfalom és nehezen indult.De beindult.Aztán aznap a többi indításnál már nem volt gond.Szerintem kuka az aksi.Újat kell venni.Nehogy valahol ott maradjak vele.
Csabi2013-07-26 18:54:24 // 38729
Jó játék egyébként..."csak" 15testpont van... :)
Ami nincs a képen az hátul van...
eLearn-ből

Ezekért felelnek
droberto2013-07-26 14:22:03 // 38728
Testkábel = Oxidáció!

Javaslom a kontaktzsír használatát!

Mindenki nézze át, azt javaslom.
Piritu - 1.000.0002013-07-26 14:10:41 // 38727
Hát ez a rosszabbik verzió :-(
Csabi2013-07-26 13:06:04 // 38726
Hali!
Denso DAN936 150A-es. Nem egyszerű a leszerelés fél nap kb...klímarendszert bontani kell,meg az autó elejét...
Csak javaslatként írom, h elöbb nézesd át egy villamos szerelővel....és főleg a testkábelek csatlakozásait,ezt az utat, vagy hasonlót végig jártam már egyszer. Leszereltettem a generátort de annak semmi baja nem volt, viszont egy testkábel nem érintkezett jól...megszerelve és jó lett...fél órás munka volt és pár ezer forint
Viszont a generátor leszerelés ennek a sokszorosa.
Ruszi2013-07-26 12:50:50 // 38725
Sziasztok!
Köszönöm a gyors válaszokat,valószínűleg generátor lesz a ludas mert terhelésnél (klíma,világítás)13 voltal tölt terhelés nélkül 13.5 volt illetve lenne még egy kérdésem,milyen típusú a generátor valamint nehéz kiszedni 2.4 jtdm 2006-os elöre is köszönöm...
vzolee2013-07-26 12:38:21 // 38724
Én ott szoktam tankolni álatlában a drágábbat, néha a simát és nem szokott vele gondom lenni.
Piritu - 1.000.0002013-07-26 11:26:32 // 38723
Én már többször is tapasztalltam, hogy a "sima" gázolajjal kopogósabban, dízelesebben megy a motor. A prémiumokkal lágyabb a járás.
Egyes magyarázatok szerint a sima gázolaj gyorsabb az égés, ezért kopogósabb. A prémiumban lévő adalékok (pl. 2T) lassítják az égést, amitől simább lesz a járás.
Piritu - 1.000.0002013-07-26 11:22:43 // 38722
A leírása alapján nem lesz jó harmadikra sem, csak szerencséje van és esetleg elindul.
David | Centocinquantanove2013-07-26 11:02:21 // 38721
Ha már bejött a képbe a JET akkor el kell mondjam, hogy az ÖMW-re gondoltam... :)
.......................2013-07-26 10:59:22 // 38720
nekem pedig a sogoroknàl tankolt jön be,
mindig pandofban tankolok (ha lehet)a JET en ,és soha semmi baj nem volt eddig
David | Centocinquantanove2013-07-26 10:48:30 // 38719
A héten először tankoltam a három betűs osztrák kútról sima dízelt (premium nem is volt), de már megbántam. Eddig a kagylós FuelSave és Nitro+ ment felváltva...

Ez az osztrák nyál ez valahogy nem fekszik a vasnak. A hangja krákogósabb lett, hidegen a kigyorsítás sem olyan... Igaz a fogyasztásam a komp. szerint ami eddig sziklaszilárdan 6.5 volt az lement 6.4-re, de valahogy nem is megy olyan lágyan az autó. Dinamizmusra talán nincs nagy különbség, de nem azt kapom vissza az autótól amit eddig megszoktam... Érzésre más!

Van valakinek hasonló tapasztalata, vagy csak én képzelem be magamnak...?
Csabi2013-07-26 09:23:29 // 38718
A lényeg azon lett volna, h egy jó akksinak indítózáskor akár 7V-ra is lecsökkenhet a feszültsége...A 9.6 belefér... :)
Ha egy akksi zárlatos akkor harmadik próbálkozásra sem fog indítani, 2x zárlatos 3.-ra meg jó lesz? Van ilyen?
Ildiko2013-07-26 07:59:54 // 38717
De úgy is lehet, hogy még nem rakjuk fel, hanem így tesszük rá a fóliát és csak utána cseréljük ki, nem? Én nem merek ott a kocsin szikével ügyködni. :)
Ildiko2013-07-26 07:56:06 // 38716
Sziasztok! Köszi a segítséget. Szétszedni/leszedni/cserélni biztosan Zsolti fogja, én max. a fóliánál fogok segíteni, no és persze okoskodni meg százszor elmondani, hogy óvatosan. :) Ez a bolhatörés elég rosszul hangzik. Elolvassuk majd mindenki blogját, aztán megpróbálunk nekilátni, majd elmesélem, hogyan sikerült. Vagy arra járunk felétek. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-26 07:09:14 // 38715
az opel kb 10 éve 5w30-as olajat nyomat....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak