Fórum >> Típusok >> 159

mizooo2013-08-01 07:02:35 // 38965
Oh annyira nem tör le. Amúgy nem használom az Auto módot sem, én ilyen állítgatós vagyok :). Próbálkoztam vele mert olvastam itt sokan így használják, de jobban szeretem én buzerálni :)
Alfonis2013-07-31 23:35:49 // 38964
ne szomorodj annyira. Nekem is sima autó módot ír csak ki, és teljesen tökéletes. Annyi fok van amennyit akarok jól tartja. MIndkét oldalon, sőt hátul is :D
Ha nem írja az autó módot akkor is tarja a hőfokot ugye magátol csak h hova fúj meg milyen erősen az te állítod. Ugye így van? nekem mindig autóba van télen volt csak h nem abba volt mert akkor felülre jobban fujattam asszem. De az már régen volt :P
mizooo2013-07-31 21:39:42 // 38963
Hát nekem sima Auto módot ír csak ki ha egyszer megnyomom, ha valamit megnyomok akkor egyből kilép belőle és eltűnik mindkét oldalról az Auto :(
David | Centocinquantanove2013-07-31 21:34:02 // 38962
Rányomsz az AUTO gombra, ennyi. De ne tekerj el semmit, és ne nyomj meg mást egyik oldalon sem mert akkor visszaugrik sima Auto módba.... Elvileg ki is kell hogy írja hogy FULLAUTO
mizooo2013-07-31 21:29:35 // 38961
Srácok, hogy lehet Full auto-módba tenni? Nekem csak Auto-t ír :)
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:51:30 // 38960
Összekevertem az oldalakat, inkább beírom újra helyesen:

A problémám továbbra is az, hogy akármilyen beállított hőfoknál lagyen az akár LO-LO állás FullAuto és nem aFullAuto üzemmódban is az anyósülés részt hűti rendesen, míg a vezető oldalt és hátul csak a sima levegőt nyomja be. Magyarul a középkonzolon lévő 3 szellőzőből a jobb oldali tök jó hideg, a középső már lényegesen melegebb de érezni valamit, a bal oldali meg csak a kinti hőmérsékletű meleg levegőt fújja be hűtés nélkül. A két szélső szellőzőknél ugyanez. A jobb oldali hideg ahogy kell, a bal oldali meleg.

Hőfok ugyanaz beállítva mindkét oldalra, polleszűrő frissen cserélve.

Arra gondoltam, hogy esetleg a (elektromos) légterelő lapát van elakadva zárt helyzetben ami a bal oldalra is engedné a hideget.
.....2013-07-31 20:51:16 // 38959
Én megnézném neked. Szfvári vagyok, 85km tőled...
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:38:52 // 38958
Sajna eddig nem tudtam keríteni senkit....
.....2013-07-31 20:35:22 // 38957
Ezeket lehet letesztelni,hogy megfelelően működnek -e. Nincs valakinek a közeledben?
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:27:26 // 38956
Sajnos nincs laptop, csak kábel...
.....2013-07-31 20:25:30 // 38955
Itt láthatod az elosztó lapátok helyzetét %-ban, ezt kéne megnézned.
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:18:35 // 38954
Az akkumulátor minden egyes lekötése/ visszakötése után várjunk legalább
3 percet, mielőtt behelyezzük az elektronikus kulcsot a gyújtáskapcsolóba, ezzel lehetővé tesszük, hogy a légkondicionáló vezérlőegység nullázza a hőmérsékletet és a levegőelosztást szabályozó elektromos terelőlapok helyzetét. (237. old)

Ebből gondoltam, hogy létezik ilyen, hogy levegőelosztó lapát... aminek van biztosítékja, és talán az ment ki...
panza2013-07-31 20:09:54 // 38953
Sikeresen túl vagyunk a hátsó rugók cseréjén. Külön köszönet Pityukoma - e tárgyban - adott, mindenre kiterjedő hasznos tanácsaiért, illetve Erhard cartársnak az alkatrész gyors megküldéséért. Újra síri csend! Nincs nyüszögés!
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:01:23 // 38952
A problémám továbbra is az, hogy akármilyen beállított hőfoknál lagyen az akár LO-LO állás FullAuto és nem aFullAuto üzemmódban is az anyósülés részt hűti rendesen, míg a vezető oldalt és hátul csak a sima levegőt nyomja be. Magyarul a középkonzolon lévő 3 szellőzőből a jobb oldali tök jó hideg, a középső más lényegesen melegebb de érezni valamit, a bal oldali meg csak a kinti hőmérsékletű meleg levegőt fújja be hűtés nélkül. A két szélső szellőzőknél ugyanez. A bal oldali hideg ahogy kell, a jobb oldali meleg.

Hőfok ugyanaz beállítva mindkét oldalra, polleszűrő frissen cserélve.

Arra gondoltam, hogy esetleg a (elektromos) légterelő lapát van elakadva zárt helyzetben ami a bal oldalra is engedné a hideget.
.....2013-07-31 19:50:12 // 38951
MES-ben nem ír hibát a klímánál? Állító motorokat lehet benne tesztelni.
Shadin2013-07-31 19:49:44 // 38950
Nem hinném, hogy van ilyen. Mennyi a különbség? Ha a két oldal hőmérséklet érzékelője eltérő értéket ad vissza az már okozhat eltérést. Nekem a 156-os csinálta ezt, de nem volt nagy a különbség.
David | Centocinquantanove2013-07-31 19:34:07 // 38949
Segítséget szeretnék kérni klímaguruktól klíma ügyben.

Létezik e, hogy a két zóna között van egy motoros pillangószelep, vagy ahhoz hasonló terelőlapát ami nyit-zár a két zóna közti beállított hőmérsékletkülönbség alapján?

Tartozik ehhez biztosíték?

Másra már nem tudok gondolni, mint hibaforrás...
GTPeti2013-07-31 14:08:06 // 38948
Jó a megérzésed a Hella használ 1:1-ben xenonszettekben is megtalálható trafókat.
Dömpi (il dottore)2013-07-30 22:17:38 // 38947
vagy az alsóé...ld. nálam
Liquid2013-07-30 21:51:46 // 38946
Robi, nem a gagyixenon vakít hanem az hogy nincs beállítva, nem mindegy!
Különben is mi az hogy gagyi xenon? nem lennék meglepve mondjuk egy gyári xenon trafója és izzója ugyanazon a kínai soron készülne mint mondjuk egy komolyabb aftermarket
Liquid2013-07-30 21:47:49 // 38945
az NKH-sok meg gyepesagyú vér barmok. A kolegámnak belekötöttek a Pajerón gyárilag szerelt gallytörőrácsba meg küszöbbe, illetve a Mitsubishi által megadott gyári vontathatósági adatokat egy tollvonással átírják, mert ők jobban tudják
Liquid2013-07-30 21:43:30 // 38944
nem a foglalat vakít hanem a rosszul a nem gyújtópontban elhelyezett fényforrás, tehát tökmindegy milyen a lámpa és a foncsor, ha a xenon "gyújtópontja" ugyanott van mint a sima izzóé, akkor ugyanúgy fog szórni. Max annyi van, hogy mivel erősebb ezért mindenhova több fény jut
Liquid2013-07-30 21:40:58 // 38943
a projektoros testben a gyertyának is ugyanolyan a szórásképe (javítsatok ki ha tévednék)
az egyetlen értelme a dinamikus szabályzásnak az, hogy 5 zsák cementtel a csomagtartóban nem világít az égbe
Liquid2013-07-30 21:39:00 // 38942
nekem csak sima "nagy fényerejű" fehér leddel van tapasztalatom, amit a Marci Moszkvicsába építettem, és bő 1 év után az egyik páros elhasalt, a másik páros pedig besárgult. Szal valóban csak az örökéletű, ami kis fényerejű.
GTPeti2013-07-30 18:43:40 // 38941
Én meg azt, hogy az sem vakít, ha:
- a lámpatest megfelelő (értsd.: jó minőségű ÉS projektoros) (nem pedig kistévé méretű, ld. új Swift)
- jól be van állítva a lámpa (az aktuális terhelésnek megfelelően)
B)
A barátomnak projektoros Marea HLX-e van (gyári mosóval), az abszolút nem vakít. (Nem én javasoltam neki a xe-t, sőt...) Mindenesetre a legjobb tényleg a gyári xe-lámpa.
droberto2013-07-30 18:15:35 // 38940
Félreértesz.
Én csak azt mondom, hogy az utólagos kínai gagyi Xenon (szintszabályozás nélkül) engem vakít.
GTPeti2013-07-30 17:00:45 // 38939
Robi, te szerintem nem is akarod, hogy - bizonyos feltételek teljesülése esetén - engedélyezzék, úgyhogy írhatunk akármit. :) Tudod, a német TÜV-nek picit több kapcsolata van az autógyártókkal, mint a NKH-nak és még ők is engedélyeznek utólagos install-okat. Persze engem erősen meglepett volna, ha kivételesen Mo-n is hasonlóan állnának hozzá. De itt eleve más a mentalitás is, olyan, pedig, hogy konzultáljanak a picit tapasztaltabb kollégákkal eleve ki van zárva. (Mo vs. EU...) Én ezt így látom, de tiszteletben tartom az eltérő véleményeket is.
.......................2013-07-30 16:55:21 // 38938
egyébként probàltam Fiat bravo ban 100w os sima halogént,
ugyanaz a fényerö mint a Xenon,csak sokkal kevesebbbe kerül
csak a fényszoro hütése nem arra lett tervezve..(mert müanyag a foncsor)
droberto2013-07-30 16:53:21 // 38937
Pont a teszt írja le, hogy a méret sem stimmel, azért nem homogén, foltos az eloszlás.
droberto2013-07-30 16:49:58 // 38936
Pont ezért mondtam, hogy egy gyári xenont is be kellet volna tenni a tesztbe.
Kíváncsi lettem volna...
droberto2013-07-30 16:46:15 // 38935
Már ott is a megengedett határérték (1 LUX) feletti volt. + A fény eloszlás az ideális helyzettől igen messze van, mivel a halogén foncsort Wolfram spirálra fogadására tervezték. Illetve fontos a fényforrás (fókuszpont) pontos pozíciója, no itt vérzett el a kínai Xenon.
A teszt akkor lett volna érdekes, ha egy gyári Xenon lámpát is megmérnek.
GTPeti2013-07-30 16:34:20 // 38934
Pontosan erről van szó. Továbbmegyek valószínűleg nem éri meg kétfajta lencsét gyártani, így a gyári xenonos és nem-xenonos lámpatestek is lehet, hogy minimálisan különböznek... (Azt sem árt elfelejteni, hogy az izzószál izzó része és a xenon-gömbje kb. ugyanakkora méretű. Amit írtál az pont azt bizonyítja, hogy ez a méret a lényeg ÉS ha a gyújtópont pozíciója rendben van, akkor korrekt szórásképet eredményez.)
droberto2013-07-30 16:33:39 // 38933
Persze minden tönkre megy!
A LED marha kis feszültség tartományban üzemképes. Ha nem ezt kapja tönkremegy.
A hűtés is sarkallatos pont, ha túlmelegszik meghal, ez evidens.
A nagy teljesítmény meg erős hőfejlődéssel jár.
De ha van jó fesszabályozó és hűtő, az élettartam az örökkévalóság.
A másdik résszel pedig nem értek veled egyet, a LED-ek az elmúlt 5-10 évben ugrásszerű fejlődésen mentek keresztül. Hasonlíts csak össze egy halogénizzós és egy power LED-es zseblámpát.
Sokkal jobb a teljesítmény/fénysűrűség, ha úgy tetszik Watt/Lumen arányuk.
LED és LED közt is óriási a különbség. Gondolj csak a Cree-re. Elképesztő LED-ekt gyárt.
Tartom magam, hogy a Xenon ideje meg van számlálva.
.......................2013-07-30 16:28:23 // 38932
én nem tudom,de a Mito ugyanazt a szoràsképet adja sima izzos foglalattal,
mint a Brera gyàri Xenonnal

egy viszintes vonalat vilàgit (ill alatta) ,és egy kis dobàs van a közepén
de gyakorlatilag egy vonal alatt van fény,
és nem ugy mint a régi izzosoknàl ,hogy a közepétöl felmegy a fénycsova
GTPeti2013-07-30 16:25:23 // 38931
Az a múlkori TC-s cikk és mérés egy picit volt csak necces. Ui. egy olyan lámpával is vizsgálták az utólagos xenon-t, ahol tisztán látszott, hogy teljesen minimális az eltérés a gyárihoz képest... Persze ennek firtatásába nem mentek bele, elvégre ők pont ennek az ellenkezőjét akarták bebizonyítani.
Szerintem ha egy lámpa _alkalmas_ xenonra ÉS ezt egy hiv. szerv igazolja (igazolná), akkor legálisan lehetne használni. A kérdés inkább az, hogy hogyan állunk ehhez a dologhoz. Ellenzősen, vagy - értelmes kereteken belül - "rugalmasabban". Na ezért van, hogy Németországban igenis legalizálható egy utólagos xenon, ha be lett mérve és van mellette aut. magasságállító (ha jól emlékszem a Waeco gyárt ilyet) és fényszórómosó (ilyet halogénes autókban is találni).

Hozzáállás kérdése. A legtisztább megoldás nyílvánvalóan a gyári xenon-t berakni.
droberto2013-07-30 16:19:34 // 38930
100 simára jut 6-8 Xenonos.
droberto2013-07-30 16:18:28 // 38928
A Halogén izzókra tervezett foglalat nem Xenonizzókra van kitalálva.
Így az vakít!
NKH állásfoglalás
TC-os - szakcikk (Tungsram mérés)
.......................2013-07-30 16:17:55 // 38927
nem égettél még szét LED et?
ennek is van egy munkapontja amihez egy àramerösség tartozik,
az Audi szarul tervezte
egyszerüen tul sok hö keletkezik a félvezetöben (LED) ,mert a led dioda,
és elég

nem tudom miért gondoljàl a LED röl ,hogy örök életü
ahogy nö a leadott fényerö ,ugy csökken az élettartam
alapjàban véve nem alkalmas rendes vilàgitàsi feladatokra,mert egyszerüen nem nagyàramu alkalmazàsra fejlesztették
kijelzökbe valo,nem auto fényszoroba
(OFF van olyan Superbalux izzom otthon ami 3 költözést tulélt és 15 éve vilàgit,
és az csak sima Tungsram wolfram szàlas)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-30 16:06:15 // 38926
teljesen mind1 hogy mi megy tönkre a lényeg hogy komplett lámpát kell cserélni ami nem kevés pénz...pedig LED
droberto2013-07-30 15:54:50 // 38925
Ezt én nem is vitattam.
Sajnos ez majdnem mindenhol problémás. A hátsó híd egy igen korrozív közeg a jeladónak.
Anno a Tipomon is be volt gyógyulva.
Igen, anno 19-20 éve volt benne automata magasság állító.
Ja, és az full hidraulikus volt. :)
David | Centocinquantanove2013-07-30 15:53:32 // 38924
Én csak az Alfákat szoktam vakítani, mindig villognak is hogy vegyem lejjebb...! :D
Na jó ez sz*r volt!... :D
droberto2013-07-30 15:51:13 // 38923
Mivel a Xenonak teljesen más szórásképe ezért van szükség a dinamikus magasság állításra.
Lehet, hogy nem olyan gyors, de figyelmen kívül veszi a változó első és hátsó terhelést, végig ugyanabban a szögben világít az aszfalthoz képest.
droberto2013-07-30 15:47:13 // 38922
Gondolom az még kevésbé kiforrott. Gondolom abba se a LED, hanem a vezérlő elektronika hal el.
A LED egyszerű mint a faék és leghosszabb élettartammal rendelkezik.
Liquid2013-07-30 14:44:43 // 38921
így van, nagyságrendekkel több rosszul beállított sima fényszórós autóval lehet találkozni, mint xenonossal
Liquid2013-07-30 14:43:08 // 38920
meg ha van benne akkor is, egy negatív kátyút nem kompenzál
Liquid2013-07-30 14:42:19 // 38919
ha be van állítva a lámpatest rendesen akkor nem vakít
.......................2013-07-30 14:42:09 // 38918
ez az elvakitàs egy nagy baromsàg,
a sima is vakit ugyanugy
pl.: ami nem vakit az autopàlyàn M1-M3 a középsö sövény miatt vakitasmentesen lehet utazni
vagy osztràk pàlya magas betonfal,igy nem vakit a szembejövö
ALFI1562013-07-30 14:16:27 // 38917
Úgy kezdik.Ha van bármi tárolt hiba már nem is megy tovább.
.......................2013-07-30 14:11:29 // 38916
nekem akkor is àllit a Brera xenonja ha ,fékezéskor bolint a kocsi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak