A hét végéhez közeledve felgyorsultak az események.
- ALFA159 csütörtökön felhívott, hogy küld nekem egy DPF hőmérőt. Bazi nagy hála ezért neki. :)
- Pénteken délelőtt kifújattam 7 bar-os nyomással, irgalmatlan levegő tömegárammal a szűrőt. :)
Videó.
Szintén délelőtt forgácsoltattam egy DPF karima tőcsavart.
- Délután kiszedtem a karimából és az anyából a beletört csavart.
- Este egy barátom segítségével összeraktuk a kipufogórendszert.
- Kiszedtük (életemben először) az EGR-t. Látszólag az égvilágon semmi baja. Korom max 0,5 mm-es rétegben. A működtető rész felé, korom áramlásnak nyoma nincs. Minden szépen mozog. Gyári szűkítő bent.
Egyébként tévedtem. Paul-i már cseréte az EGR-t. A szelepen 2010.04.-es gyártási dátum szerepel.
- Visszaraktam az EGR, de működtető rész nélkül. Köszi Shadin a nagyszerű ötletért. :)
- Autó indít. Elindul és megy. DPF hőmérő jó.
Kissé kelekótya az alapjárat EGR nélkül, és hangosabb is a motor hiányában.
- MES vallatás: P0401 - EGR hiba. Kiváló. Eddig semmi.
- EGR tárótestet tengelyét kézzel benyomom 100%-ig, mellyel ugye utat engedünk a kifuff gáznak a szívótér irányába. Erre lecsökken az alapjárat, a motor fulákol, majdnem leáll.
- Szóval elindultunk a város határába egy Force Regenre.
- Mire odaértünk lemerült a Notebook. Kiváló. Hajnal kettőkor már nem volt kedvem töltögetni.
- Vissza a garázshoz. MES elő: P0401 és P1206. Na-na, kezd érthetetlenné válni. Lehet, hogy az EGR benyomásakor jött elő a 1206?
- Ma este folytatva a problémák megoldását, gondoltam filtert égetünk. :) Ki egy városszéli parkolóba. Erőltetett regen. Elindul 2000, 3500 RPM, majd egy két perc múlva megáll a tisztítás.
"Coolant temperature out of range" - 106°C-nál a víz. Hiába meleg volt...
Azért 104%-ról visszament 96%-ra a tömődés.
- No, gondoltam menjünk le Szekszárdra, hátha elő lehet a tisztítást normál körülményekkor is csalogatni.
- Sajnos 340°C fok fölé nem volt hajlandó menni a szűrő hőmérséklet. Nem volt kedve a tisztításhoz. :(
- Ha már Szekszárd, odamentünk a Tracky által szervezett taliba.
Ott megtudtam GYML-től, hogy a tömődést az Audi gramm-ban, nem %-ban jelzi.
- Hazafele üres tankra Shell V-Power Nitro+ Diesel.
A hangja nem lett kisebb.
Teljesítmény változást nem éreztem.
Regen ismét elmarad.
- Pakson Notebook elő. Forced regen. Gyönyörűen lefutott (szegény motor), végig 630°C felett a szűrő.
Az eredmény 69%. Elvileg ezután fog egy igazit pucolni.
Persze a P0401, mindig bejön.
Reggel megyünk a Szelidi-tóhoz, remélem minden rendben lesz és lefut egy természetes regeneráció.
A fiatal korú EGR-re még egy komoly vallatás vár, hogy kiderítsem hibás-e bármiben. Addig nélküle használom a vasat. :(