Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:32:56 // 38740
olajcsere-blogom (8V van nekem is)
Liquid2013-07-26 22:31:27 // 38739
ennyire azért nem durva a helyzet :)
Diósjenő környékén néhol kimondottan gyalázatos utak voltak, de még a TI-s ültetéssel se volt gáz, az igaz hogy szlalomoztam :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:27:30 // 38738
nagyságrendekkel jobbak!!!
Nem csak te jár külföldön.
Ma MO-n már ott tartok, hogy a google street wiev-n először megnézem az út állapotát, aztán eldöntjük, hogy a 159-el mehetünk a 19"-os felniken, vagy inkább a 147-tel.
Holnap pl. a 147-et választottuk: Abony - Kincsem-park. Még jó, hogy előttünk megy majd a lányom edzője, és mivel ő viszi a lovakat a versenyre a futóban, nem fog 70-nél többet menni. Így az asszony lába sem fog kísértésbe esni :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:22:53 // 38737
A hátsó rugótörésnek nem sok köze van az utakhoz, viszont ahhoz sokkal több, hogy valszeg többnyire egyedül, terhelés nélkül használod.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:20:31 // 38736
Szerintem nem...de mindenképp írd meg, mert én is tervezek venni a 147re és a 159re is.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 22:13:14 // 38735
nekem igen (igaz vasfelnivel, de csavaros alfa dísztárcsával), sőt egy új akksit is belealkudtam az árba
Dömpi (il dottore)2013-07-26 21:56:50 // 38734
Igazából Szosza és Erhard azt a verziót vázolta fel, ha egymás után cserélgeted a dolgokat. Úgy persze, hogy kicsinálják egymást, ugyanis csak félmegoldások.
DE droberto egyszerre cseréli ezeket. SZVSZ jónak kell lennie.
Dömpi (il dottore)2013-07-26 21:51:17 // 38733
Ezért jó a 8V, mármint szívósorilag.
Az EGR is teljesen másként van bekötve a rendszerbe :)
Dömpi (il dottore)2013-07-26 21:48:35 // 38732
Ha nekem tönkremenne, és sem vennék újat, hanem mindent kiíratnék/kiszerelnék.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-26 21:23:15 // 38731
az 56-on volt ilyen nekem a pozitív elosztón mozgott az egyik vezeték ennyi volt csak a gond
ALFI1562013-07-26 19:34:45 // 38730
Nekem is pont ma volt ez a problémám.Egy hete be se volt már indítva.Amikor indítani akartam minden hibakódot egymás után végignyomott a műszerfalom és nehezen indult.De beindult.Aztán aznap a többi indításnál már nem volt gond.Szerintem kuka az aksi.Újat kell venni.Nehogy valahol ott maradjak vele.
Csabi2013-07-26 18:54:24 // 38729
Jó játék egyébként..."csak" 15testpont van... :)
Ami nincs a képen az hátul van...
eLearn-ből

Ezekért felelnek
droberto2013-07-26 14:22:03 // 38728
Testkábel = Oxidáció!

Javaslom a kontaktzsír használatát!

Mindenki nézze át, azt javaslom.
Piritu - 1.000.0002013-07-26 14:10:41 // 38727
Hát ez a rosszabbik verzió :-(
Csabi2013-07-26 13:06:04 // 38726
Hali!
Denso DAN936 150A-es. Nem egyszerű a leszerelés fél nap kb...klímarendszert bontani kell,meg az autó elejét...
Csak javaslatként írom, h elöbb nézesd át egy villamos szerelővel....és főleg a testkábelek csatlakozásait,ezt az utat, vagy hasonlót végig jártam már egyszer. Leszereltettem a generátort de annak semmi baja nem volt, viszont egy testkábel nem érintkezett jól...megszerelve és jó lett...fél órás munka volt és pár ezer forint
Viszont a generátor leszerelés ennek a sokszorosa.
Ruszi2013-07-26 12:50:50 // 38725
Sziasztok!
Köszönöm a gyors válaszokat,valószínűleg generátor lesz a ludas mert terhelésnél (klíma,világítás)13 voltal tölt terhelés nélkül 13.5 volt illetve lenne még egy kérdésem,milyen típusú a generátor valamint nehéz kiszedni 2.4 jtdm 2006-os elöre is köszönöm...
vzolee2013-07-26 12:38:21 // 38724
Én ott szoktam tankolni álatlában a drágábbat, néha a simát és nem szokott vele gondom lenni.
Piritu - 1.000.0002013-07-26 11:26:32 // 38723
Én már többször is tapasztalltam, hogy a "sima" gázolajjal kopogósabban, dízelesebben megy a motor. A prémiumokkal lágyabb a járás.
Egyes magyarázatok szerint a sima gázolaj gyorsabb az égés, ezért kopogósabb. A prémiumban lévő adalékok (pl. 2T) lassítják az égést, amitől simább lesz a járás.
Piritu - 1.000.0002013-07-26 11:22:43 // 38722
A leírása alapján nem lesz jó harmadikra sem, csak szerencséje van és esetleg elindul.
David | Centocinquantanove2013-07-26 11:02:21 // 38721
Ha már bejött a képbe a JET akkor el kell mondjam, hogy az ÖMW-re gondoltam... :)
.......................2013-07-26 10:59:22 // 38720
nekem pedig a sogoroknàl tankolt jön be,
mindig pandofban tankolok (ha lehet)a JET en ,és soha semmi baj nem volt eddig
David | Centocinquantanove2013-07-26 10:48:30 // 38719
A héten először tankoltam a három betűs osztrák kútról sima dízelt (premium nem is volt), de már megbántam. Eddig a kagylós FuelSave és Nitro+ ment felváltva...

Ez az osztrák nyál ez valahogy nem fekszik a vasnak. A hangja krákogósabb lett, hidegen a kigyorsítás sem olyan... Igaz a fogyasztásam a komp. szerint ami eddig sziklaszilárdan 6.5 volt az lement 6.4-re, de valahogy nem is megy olyan lágyan az autó. Dinamizmusra talán nincs nagy különbség, de nem azt kapom vissza az autótól amit eddig megszoktam... Érzésre más!

Van valakinek hasonló tapasztalata, vagy csak én képzelem be magamnak...?
Csabi2013-07-26 09:23:29 // 38718
A lényeg azon lett volna, h egy jó akksinak indítózáskor akár 7V-ra is lecsökkenhet a feszültsége...A 9.6 belefér... :)
Ha egy akksi zárlatos akkor harmadik próbálkozásra sem fog indítani, 2x zárlatos 3.-ra meg jó lesz? Van ilyen?
Ildiko2013-07-26 07:59:54 // 38717
De úgy is lehet, hogy még nem rakjuk fel, hanem így tesszük rá a fóliát és csak utána cseréljük ki, nem? Én nem merek ott a kocsin szikével ügyködni. :)
Ildiko2013-07-26 07:56:06 // 38716
Sziasztok! Köszi a segítséget. Szétszedni/leszedni/cserélni biztosan Zsolti fogja, én max. a fóliánál fogok segíteni, no és persze okoskodni meg százszor elmondani, hogy óvatosan. :) Ez a bolhatörés elég rosszul hangzik. Elolvassuk majd mindenki blogját, aztán megpróbálunk nekilátni, majd elmesélem, hogyan sikerült. Vagy arra járunk felétek. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-26 07:09:14 // 38715
az opel kb 10 éve 5w30-as olajat nyomat....
Piritu - 1.000.0002013-07-26 06:59:11 // 38714
Gyanítom, hogy a Cartárs a mérést tegnap nem -18 fokban végezte...
Nem beszélve az eredeti kérdésről: " az autóm indítózáskor minden kigyulladt de nem indít ill csak harmadik próba után, de ez sem mindig csak amikor ilyen kedve van valamint volt,hogy csak bikázva"

Én a 13,3 Voltot is keveslem járó motorral. Vagy ez is cellazárlatra utal, vagy szar a generátor és nem tölti az akut.
Vermacy2013-07-26 06:08:09 // 38713
Korábban már volt erről szó, mármint olajról és akkor sem voltam túl népszerű :o)
DE, ha ugyanehhez a motorhoz az Opelban, Saabban megfelel a Castrol, akkor itt is megfelelő lehet az 5W-40 C3-as.
Sokan a Seléniát istenítik, ami tényleg jó (legalábbis Én nem vettem észre, hogy rosszabb, mint a többi), de ha nem akciós, akkor húzós az ára.
Vermacy2013-07-26 06:05:34 // 38712
Naja! Tekerés nélkül minden kikapcsol, akkor vszínű, hogy cellazárlat. Nekem cserés volt ez után, annyival kiegészítve, hogy előtte berakta vészprogramba a gépet menet közben.
Nem sorolja kulcsbehelyezéskor az összes hibakódot a műszerfalon? Ilyenkor az a baja, hogy az eszközöknek nincs meg a működési feszültsége.
Vermacy2013-07-26 06:03:13 // 38711
A kulcs az ez! Csupán még menet közben nem jött elő vagy befrissített, mire odanéztél. Legközelebb próbáld ki a fékes mókát...
Ha menet közben előjön, nehogy megállj, mert kezdetben párom volt, hogy negyed órát is várt az út szélén mire újraindult. Menet közben meg el tud múlni...
Csabi2013-07-25 23:34:04 // 38710
Nem rosszak...indítózáskor a 9,6 belefér rövid ideig, akkor nagy terhelést kap az akksi.
A hidegindító áramot is ~7V-ig adják meg.:

"Hidegindító áram (Cold cranking amps vagy CCA vagy EN) az az áramerősség érték, amelyet az akkumulátor problémamentesen le tud adni 30 másodpercen keresztül -18C hőmérsékleten úgy, hogy a feszültsége nem esik 7.2V alá. Ezért a magas CCA érték különösen hideg időben bizonyul hasznosnak. "


A 12,3V olyan ~60%-os töltöttségnek felel meg.Azért ráférne egy töltés. 12,8V a 100%.
droberto2013-07-25 23:10:32 // 38709
Nekem mélyládába volt Mac. :)
Na jó csak viccültem. :)
De lehetett volna....
droberto2013-07-25 23:09:11 // 38708
Így van egy idegbaj leszedni a burkolatot.
Nálam ez történt.
A lényeg, hogy jó meleg legyen.
droberto2013-07-25 23:06:41 // 38707
Kavicsfóliázás.
Vágni gusztustalan (szikével és ollóval is), mert nyúlik össze-vissza.
dangerel2013-07-25 22:47:20 // 38706
Én pont egy hete végeztem ugyanezzel a munkával. cukorka lett. sokkal szebben mutat most új krómozott elemekkel.
Pityukoma2013-07-25 22:21:15 // 38705
Szia :-) tényleg sokat fog dobni rajta. Szerintem drobertót kérdezd meg a fóliázásról, Ő már csinált. A pajzs cseréhez le kell szedni az első lököst. A hátsó emblémához pedig a csomi ajtó belső burkolatát. Ha lehet legyen otthon valami pillanat ragasztó, mert a burkolatot 10db csavar és 4db műanyag bolha tartja. Na ezek a bolhák szoktak kiszakadni a burkolatból. Az üveg felöli oldalán vannak, úgyhogy óvatosan nyúljatok a burkolat alá és a bolhák tövénél feszítve van rá esély hogy talán nem törik el. Ne Te csináld hanem szólj a párodnak, nehogy megsértsen a burkolat éles pereme :-) Nekem a 4-ből 3tört el, de akkor még rutintalan voltam. Amikor Laci73 Cartársnak cseréltem ott már csak 1törött le. Visszafelé kicsit meg kell kenni őket. Ha estleg felém jársz szívesen segítek :-)
Ildiko2013-07-25 22:05:43 // 38704
Ja és elfelejtettem megkérdezni Bettitől, hogy ezt ki lehet vágni normál ollóval?
Ildiko2013-07-25 22:03:00 // 38703
Az első jelemnek már alig van színe és puklis a kavicstól, mellétettem az új emblémát, iszonyat nagy a különbség, szerintem meg fog újulni a verda kívülről. Csak nem tudom, hogyan kezdjek neki. Mérjük ki és úgy vágjam ki vagy hagyjak rá kicsit pluszban? Mennyire nehéz "simogatni", hogy ne legyen buborékos? S Tamás kollégám azt mondta, szerinte nyúlik is. ??
Liquid2013-07-25 21:55:11 // 38702
szép lesz :)
Kíváncsi vagyok mire jutsz a fóliával, lehet én is megpróbálkozok vele
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 21:46:54 // 38701
az a 12.3 sem sok 12.8 az igazi ...
Ildiko2013-07-25 21:45:43 // 38700
Sziasztok!
E hét hétfőn meghozta a futár az Elaforgtól rendelt emblémákat és a pajzsot :) nagyon meg fog szépülni tőle az autó. :)

Ma elmentem a MemoArtba, akik dekor dolgokkal foglalkoznak, az autószerelőm ajánlotta őket, hogy ők állítólag vállalnak kavicsfóliázást is, az egyik kollégám mondta is a héten, hogy ő onnan vett 3M fóliát a motorjához és megcsinálta otthon. Így felhívtam őket, hogy beugranék a cuccaimmal és megnézzük, mit tudnak ajánlani.
Sajnos azt mondták, hogy ilyen kis aprólékos dolgokat nem vállalnak, meg úgyis olyan ajánlatot mondanának, ami túl magas lenne, annyira szöszmötölős. Azt ajánlotta, hogy inkább próbáljuk meg otthon megcsinálni. Szerencsére bent volt Betti, az osztálytársam, aki kiment, hogy megmutassa, milyen fóliákkal dolgoznak és visszajött egy kisebb darab autófóliával, ami 55 cm széles és kb. 1 méter hosszú. Azt mondta, ezt a darabot nekem adja, majd leírja magának hulladéknak, próbáljuk itthon kiszabni és elbütykölni vele. Ez a darab egyébként Mac márkájú - nem tudom, így kell-e leírni, eddig Mac-ből csak sminket ismertem :). Valaki tud erről valamit? Nagyjából elmagyarázta Betti, hogyan kell vele dolgozni, például hogy ne legyen buborékos alatta, de valaki azért tudna adni tanácsot? Köszi!
Liquid2013-07-25 21:39:40 // 38699
annyi kiegészítés hogy a 2.4-hez is a WRPE kell, de ez nem érinti a CarTársat
Piritu - 1.000.0002013-07-25 21:37:21 // 38698
Itt megtalálod a kocsi használati utasítását, abban pontosan le van írva minden :-)

Az árakról meg itt tudsz tájékozódni.
dangerel2013-07-25 21:28:30 // 38697
Sziasztok.

Olvasgattam sokfelé és most tőletek is megkérdem, hogy a 159 -es alfámhoz milyen olajat kell felönteni cserekor. 2007 -as 1,9JTDM 8V 85kW motorhoz szeretnék mindent lecserélni.
Szóval valaki tanácsot adna nekem ebbe és egy hozzávetőleges árban is segítene nekem?

Előre is köszönöm.
Piritu - 1.000.0002013-07-25 20:52:40 // 38696
A 9,6V tuti kevés, amikor cellazárlatos volt a Spideré egy izzó terhelésre 10,4-re esett le.
Ruszi2013-07-25 20:44:34 // 38695
Akkumulátor paraméterei:
Alap fesz:12.3 Volt
Töltéskor:13.3 Volt
Indítózáskor:9.6 Volt
Szerintetek ez jó?
Ruszi2013-07-25 17:28:53 // 38694
Ez a felirat nem volt,illetve volt valami a kulcsal kapcsolatban,
de nem ez és csak egyszer,
az akkumulátor csatlakozói tiszták a fékpedállal még nem próbálkoztam.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 16:39:17 // 38693
mármint szlovi= szlovákia? mondjuk dunaszerdahely felé akkora szar hogy a magyar ahhoz képest bódogság
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-25 15:47:34 // 38692
semmit, le kell cserélni max 15e-ként és nem lesz baj
Vermacy2013-07-25 15:46:51 // 38691
A magyar autópályák tényleg jobbak, bár nem jártam be se itthon, se külföldön mindet. Osztrák, német, olasz, francia és angol. Mindegyik gyatrább, mint nálunk, bár ott nem hallottam arról, hogy egy zápor kimosta volna a földet a pálya alól...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak