Itt láthatod az elosztó lapátok helyzetét %-ban, ezt kéne megnézned.
.....2013-07-31 20:25:30 // 38955
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:18:35 // 38954
Az akkumulátor minden egyes lekötése/ visszakötése után várjunk legalább
3 percet, mielőtt behelyezzük az elektronikus kulcsot a gyújtáskapcsolóba, ezzel lehetővé tesszük, hogy a légkondicionáló vezérlőegység nullázza a hőmérsékletet és a levegőelosztást szabályozó elektromos terelőlapok helyzetét. (237. old)
Ebből gondoltam, hogy létezik ilyen, hogy levegőelosztó lapát... aminek van biztosítékja, és talán az ment ki...
3 percet, mielőtt behelyezzük az elektronikus kulcsot a gyújtáskapcsolóba, ezzel lehetővé tesszük, hogy a légkondicionáló vezérlőegység nullázza a hőmérsékletet és a levegőelosztást szabályozó elektromos terelőlapok helyzetét. (237. old)
Ebből gondoltam, hogy létezik ilyen, hogy levegőelosztó lapát... aminek van biztosítékja, és talán az ment ki...
panza2013-07-31 20:09:54 // 38953
David | Centocinquantanove2013-07-31 20:01:23 // 38952
A problémám továbbra is az, hogy akármilyen beállított hőfoknál lagyen az akár LO-LO állás FullAuto és nem aFullAuto üzemmódban is az anyósülés részt hűti rendesen, míg a vezető oldalt és hátul csak a sima levegőt nyomja be. Magyarul a középkonzolon lévő 3 szellőzőből a jobb oldali tök jó hideg, a középső más lényegesen melegebb de érezni valamit, a bal oldali meg csak a kinti hőmérsékletű meleg levegőt fújja be hűtés nélkül. A két szélső szellőzőknél ugyanez. A bal oldali hideg ahogy kell, a jobb oldali meleg.
Hőfok ugyanaz beállítva mindkét oldalra, polleszűrő frissen cserélve.
Arra gondoltam, hogy esetleg a (elektromos) légterelő lapát van elakadva zárt helyzetben ami a bal oldalra is engedné a hideget.
Hőfok ugyanaz beállítva mindkét oldalra, polleszűrő frissen cserélve.
Arra gondoltam, hogy esetleg a (elektromos) légterelő lapát van elakadva zárt helyzetben ami a bal oldalra is engedné a hideget.
.....2013-07-31 19:50:12 // 38951
MES-ben nem ír hibát a klímánál? Állító motorokat lehet benne tesztelni.
Shadin2013-07-31 19:49:44 // 38950
Nem hinném, hogy van ilyen. Mennyi a különbség? Ha a két oldal hőmérséklet érzékelője eltérő értéket ad vissza az már okozhat eltérést. Nekem a 156-os csinálta ezt, de nem volt nagy a különbség.
David | Centocinquantanove2013-07-31 19:34:07 // 38949
Segítséget szeretnék kérni klímaguruktól klíma ügyben.
Létezik e, hogy a két zóna között van egy motoros pillangószelep, vagy ahhoz hasonló terelőlapát ami nyit-zár a két zóna közti beállított hőmérsékletkülönbség alapján?
Tartozik ehhez biztosíték?
Másra már nem tudok gondolni, mint hibaforrás...
Létezik e, hogy a két zóna között van egy motoros pillangószelep, vagy ahhoz hasonló terelőlapát ami nyit-zár a két zóna közti beállított hőmérsékletkülönbség alapján?
Tartozik ehhez biztosíték?
Másra már nem tudok gondolni, mint hibaforrás...
GTPeti2013-07-31 14:08:06 // 38948
Jó a megérzésed a Hella használ 1:1-ben xenonszettekben is megtalálható trafókat.
Dömpi (il dottore)2013-07-30 22:17:38 // 38947
vagy az alsóé...ld. nálam
Liquid2013-07-30 21:51:46 // 38946
Robi, nem a gagyixenon vakít hanem az hogy nincs beállítva, nem mindegy!
Különben is mi az hogy gagyi xenon? nem lennék meglepve mondjuk egy gyári xenon trafója és izzója ugyanazon a kínai soron készülne mint mondjuk egy komolyabb aftermarket
Különben is mi az hogy gagyi xenon? nem lennék meglepve mondjuk egy gyári xenon trafója és izzója ugyanazon a kínai soron készülne mint mondjuk egy komolyabb aftermarket
Liquid2013-07-30 21:47:49 // 38945
az NKH-sok meg gyepesagyú vér barmok. A kolegámnak belekötöttek a Pajerón gyárilag szerelt gallytörőrácsba meg küszöbbe, illetve a Mitsubishi által megadott gyári vontathatósági adatokat egy tollvonással átírják, mert ők jobban tudják
Liquid2013-07-30 21:43:30 // 38944
nem a foglalat vakít hanem a rosszul a nem gyújtópontban elhelyezett fényforrás, tehát tökmindegy milyen a lámpa és a foncsor, ha a xenon "gyújtópontja" ugyanott van mint a sima izzóé, akkor ugyanúgy fog szórni. Max annyi van, hogy mivel erősebb ezért mindenhova több fény jut
Liquid2013-07-30 21:40:58 // 38943
a projektoros testben a gyertyának is ugyanolyan a szórásképe (javítsatok ki ha tévednék)
az egyetlen értelme a dinamikus szabályzásnak az, hogy 5 zsák cementtel a csomagtartóban nem világít az égbe
az egyetlen értelme a dinamikus szabályzásnak az, hogy 5 zsák cementtel a csomagtartóban nem világít az égbe
Liquid2013-07-30 21:39:00 // 38942
nekem csak sima "nagy fényerejű" fehér leddel van tapasztalatom, amit a Marci Moszkvicsába építettem, és bő 1 év után az egyik páros elhasalt, a másik páros pedig besárgult. Szal valóban csak az örökéletű, ami kis fényerejű.
GTPeti2013-07-30 18:43:40 // 38941
Én meg azt, hogy az sem vakít, ha:
- a lámpatest megfelelő (értsd.: jó minőségű ÉS projektoros) (nem pedig kistévé méretű, ld. új Swift)
- jól be van állítva a lámpa (az aktuális terhelésnek megfelelően)
B)
A barátomnak projektoros Marea HLX-e van (gyári mosóval), az abszolút nem vakít. (Nem én javasoltam neki a xe-t, sőt...) Mindenesetre a legjobb tényleg a gyári xe-lámpa.
- a lámpatest megfelelő (értsd.: jó minőségű ÉS projektoros) (nem pedig kistévé méretű, ld. új Swift)
- jól be van állítva a lámpa (az aktuális terhelésnek megfelelően)
B)
A barátomnak projektoros Marea HLX-e van (gyári mosóval), az abszolút nem vakít. (Nem én javasoltam neki a xe-t, sőt...) Mindenesetre a legjobb tényleg a gyári xe-lámpa.
droberto2013-07-30 18:15:35 // 38940
Félreértesz.
Én csak azt mondom, hogy az utólagos kínai gagyi Xenon (szintszabályozás nélkül) engem vakít.
Én csak azt mondom, hogy az utólagos kínai gagyi Xenon (szintszabályozás nélkül) engem vakít.
GTPeti2013-07-30 17:00:45 // 38939
Robi, te szerintem nem is akarod, hogy - bizonyos feltételek teljesülése esetén - engedélyezzék, úgyhogy írhatunk akármit. :) Tudod, a német TÜV-nek picit több kapcsolata van az autógyártókkal, mint a NKH-nak és még ők is engedélyeznek utólagos install-okat. Persze engem erősen meglepett volna, ha kivételesen Mo-n is hasonlóan állnának hozzá. De itt eleve más a mentalitás is, olyan, pedig, hogy konzultáljanak a picit tapasztaltabb kollégákkal eleve ki van zárva. (Mo vs. EU...) Én ezt így látom, de tiszteletben tartom az eltérő véleményeket is.
.......................2013-07-30 16:55:21 // 38938
egyébként probàltam Fiat bravo ban 100w os sima halogént,
ugyanaz a fényerö mint a Xenon,csak sokkal kevesebbbe kerül
csak a fényszoro hütése nem arra lett tervezve..(mert müanyag a foncsor)
ugyanaz a fényerö mint a Xenon,csak sokkal kevesebbbe kerül
csak a fényszoro hütése nem arra lett tervezve..(mert müanyag a foncsor)
droberto2013-07-30 16:53:21 // 38937
Pont a teszt írja le, hogy a méret sem stimmel, azért nem homogén, foltos az eloszlás.
droberto2013-07-30 16:49:58 // 38936
Pont ezért mondtam, hogy egy gyári xenont is be kellet volna tenni a tesztbe.
Kíváncsi lettem volna...
Kíváncsi lettem volna...
droberto2013-07-30 16:46:15 // 38935
Már ott is a megengedett határérték (1 LUX) feletti volt. + A fény eloszlás az ideális helyzettől igen messze van, mivel a halogén foncsort Wolfram spirálra fogadására tervezték. Illetve fontos a fényforrás (fókuszpont) pontos pozíciója, no itt vérzett el a kínai Xenon.
A teszt akkor lett volna érdekes, ha egy gyári Xenon lámpát is megmérnek.
A teszt akkor lett volna érdekes, ha egy gyári Xenon lámpát is megmérnek.
GTPeti2013-07-30 16:34:20 // 38934
Pontosan erről van szó. Továbbmegyek valószínűleg nem éri meg kétfajta lencsét gyártani, így a gyári xenonos és nem-xenonos lámpatestek is lehet, hogy minimálisan különböznek... (Azt sem árt elfelejteni, hogy az izzószál izzó része és a xenon-gömbje kb. ugyanakkora méretű. Amit írtál az pont azt bizonyítja, hogy ez a méret a lényeg ÉS ha a gyújtópont pozíciója rendben van, akkor korrekt szórásképet eredményez.)
droberto2013-07-30 16:33:39 // 38933
Persze minden tönkre megy!
A LED marha kis feszültség tartományban üzemképes. Ha nem ezt kapja tönkremegy.
A hűtés is sarkallatos pont, ha túlmelegszik meghal, ez evidens.
A nagy teljesítmény meg erős hőfejlődéssel jár.
De ha van jó fesszabályozó és hűtő, az élettartam az örökkévalóság.
A másdik résszel pedig nem értek veled egyet, a LED-ek az elmúlt 5-10 évben ugrásszerű fejlődésen mentek keresztül. Hasonlíts csak össze egy halogénizzós és egy power LED-es zseblámpát.
Sokkal jobb a teljesítmény/fénysűrűség, ha úgy tetszik Watt/Lumen arányuk.
LED és LED közt is óriási a különbség. Gondolj csak a Cree-re. Elképesztő LED-ekt gyárt.
Tartom magam, hogy a Xenon ideje meg van számlálva.
A LED marha kis feszültség tartományban üzemképes. Ha nem ezt kapja tönkremegy.
A hűtés is sarkallatos pont, ha túlmelegszik meghal, ez evidens.
A nagy teljesítmény meg erős hőfejlődéssel jár.
De ha van jó fesszabályozó és hűtő, az élettartam az örökkévalóság.
A másdik résszel pedig nem értek veled egyet, a LED-ek az elmúlt 5-10 évben ugrásszerű fejlődésen mentek keresztül. Hasonlíts csak össze egy halogénizzós és egy power LED-es zseblámpát.
Sokkal jobb a teljesítmény/fénysűrűség, ha úgy tetszik Watt/Lumen arányuk.
LED és LED közt is óriási a különbség. Gondolj csak a Cree-re. Elképesztő LED-ekt gyárt.
Tartom magam, hogy a Xenon ideje meg van számlálva.
.......................2013-07-30 16:28:23 // 38932
GTPeti2013-07-30 16:25:23 // 38931
Az a múlkori TC-s cikk és mérés egy picit volt csak necces. Ui. egy olyan lámpával is vizsgálták az utólagos xenon-t, ahol tisztán látszott, hogy teljesen minimális az eltérés a gyárihoz képest... Persze ennek firtatásába nem mentek bele, elvégre ők pont ennek az ellenkezőjét akarták bebizonyítani.
Szerintem ha egy lámpa _alkalmas_ xenonra ÉS ezt egy hiv. szerv igazolja (igazolná), akkor legálisan lehetne használni. A kérdés inkább az, hogy hogyan állunk ehhez a dologhoz. Ellenzősen, vagy - értelmes kereteken belül - "rugalmasabban". Na ezért van, hogy Németországban igenis legalizálható egy utólagos xenon, ha be lett mérve és van mellette aut. magasságállító (ha jól emlékszem a Waeco gyárt ilyet) és fényszórómosó (ilyet halogénes autókban is találni).
Hozzáállás kérdése. A legtisztább megoldás nyílvánvalóan a gyári xenon-t berakni.
Szerintem ha egy lámpa _alkalmas_ xenonra ÉS ezt egy hiv. szerv igazolja (igazolná), akkor legálisan lehetne használni. A kérdés inkább az, hogy hogyan állunk ehhez a dologhoz. Ellenzősen, vagy - értelmes kereteken belül - "rugalmasabban". Na ezért van, hogy Németországban igenis legalizálható egy utólagos xenon, ha be lett mérve és van mellette aut. magasságállító (ha jól emlékszem a Waeco gyárt ilyet) és fényszórómosó (ilyet halogénes autókban is találni).
Hozzáállás kérdése. A legtisztább megoldás nyílvánvalóan a gyári xenon-t berakni.
droberto2013-07-30 16:19:34 // 38930
100 simára jut 6-8 Xenonos.
droberto2013-07-30 16:19:22 // 38929
droberto2013-07-30 16:18:28 // 38928
A Halogén izzókra tervezett foglalat nem Xenonizzókra van kitalálva.
Így az vakít!
NKH állásfoglalás
TC-os - szakcikk (Tungsram mérés)
Így az vakít!
NKH állásfoglalás
TC-os - szakcikk (Tungsram mérés)
.......................2013-07-30 16:17:55 // 38927
nem égettél még szét LED et?
ennek is van egy munkapontja amihez egy àramerösség tartozik,
az Audi szarul tervezte
egyszerüen tul sok hö keletkezik a félvezetöben (LED) ,mert a led dioda,
és elég
nem tudom miért gondoljàl a LED röl ,hogy örök életü
ahogy nö a leadott fényerö ,ugy csökken az élettartam
alapjàban véve nem alkalmas rendes vilàgitàsi feladatokra,mert egyszerüen nem nagyàramu alkalmazàsra fejlesztették
kijelzökbe valo,nem auto fényszoroba
(OFF van olyan Superbalux izzom otthon ami 3 költözést tulélt és 15 éve vilàgit,
és az csak sima Tungsram wolfram szàlas)
ennek is van egy munkapontja amihez egy àramerösség tartozik,
az Audi szarul tervezte
egyszerüen tul sok hö keletkezik a félvezetöben (LED) ,mert a led dioda,
és elég
nem tudom miért gondoljàl a LED röl ,hogy örök életü
ahogy nö a leadott fényerö ,ugy csökken az élettartam
alapjàban véve nem alkalmas rendes vilàgitàsi feladatokra,mert egyszerüen nem nagyàramu alkalmazàsra fejlesztették
kijelzökbe valo,nem auto fényszoroba
(OFF van olyan Superbalux izzom otthon ami 3 költözést tulélt és 15 éve vilàgit,
és az csak sima Tungsram wolfram szàlas)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-30 16:06:15 // 38926
teljesen mind1 hogy mi megy tönkre a lényeg hogy komplett lámpát kell cserélni ami nem kevés pénz...pedig LED
droberto2013-07-30 15:54:50 // 38925
Ezt én nem is vitattam.
Sajnos ez majdnem mindenhol problémás. A hátsó híd egy igen korrozív közeg a jeladónak.
Anno a Tipomon is be volt gyógyulva.
Igen, anno 19-20 éve volt benne automata magasság állító.
Ja, és az full hidraulikus volt. :)
Sajnos ez majdnem mindenhol problémás. A hátsó híd egy igen korrozív közeg a jeladónak.
Anno a Tipomon is be volt gyógyulva.
Igen, anno 19-20 éve volt benne automata magasság állító.
Ja, és az full hidraulikus volt. :)
David | Centocinquantanove2013-07-30 15:53:32 // 38924
Én csak az Alfákat szoktam vakítani, mindig villognak is hogy vegyem lejjebb...! :D
Na jó ez sz*r volt!... :D
Na jó ez sz*r volt!... :D
droberto2013-07-30 15:51:13 // 38923
Mivel a Xenonak teljesen más szórásképe ezért van szükség a dinamikus magasság állításra.
Lehet, hogy nem olyan gyors, de figyelmen kívül veszi a változó első és hátsó terhelést, végig ugyanabban a szögben világít az aszfalthoz képest.
Lehet, hogy nem olyan gyors, de figyelmen kívül veszi a változó első és hátsó terhelést, végig ugyanabban a szögben világít az aszfalthoz képest.
droberto2013-07-30 15:47:13 // 38922
Gondolom az még kevésbé kiforrott. Gondolom abba se a LED, hanem a vezérlő elektronika hal el.
A LED egyszerű mint a faék és leghosszabb élettartammal rendelkezik.
A LED egyszerű mint a faék és leghosszabb élettartammal rendelkezik.
Liquid2013-07-30 14:44:43 // 38921
így van, nagyságrendekkel több rosszul beállított sima fényszórós autóval lehet találkozni, mint xenonossal
Liquid2013-07-30 14:43:08 // 38920
meg ha van benne akkor is, egy negatív kátyút nem kompenzál
Liquid2013-07-30 14:42:19 // 38919
ha be van állítva a lámpatest rendesen akkor nem vakít
.......................2013-07-30 14:42:09 // 38918
ez az elvakitàs egy nagy baromsàg,
a sima is vakit ugyanugy
pl.: ami nem vakit az autopàlyàn M1-M3 a középsö sövény miatt vakitasmentesen lehet utazni
vagy osztràk pàlya magas betonfal,igy nem vakit a szembejövö
a sima is vakit ugyanugy
pl.: ami nem vakit az autopàlyàn M1-M3 a középsö sövény miatt vakitasmentesen lehet utazni
vagy osztràk pàlya magas betonfal,igy nem vakit a szembejövö
ALFI1562013-07-30 14:16:27 // 38917
Úgy kezdik.Ha van bármi tárolt hiba már nem is megy tovább.
.......................2013-07-30 14:11:29 // 38916
nekem akkor is àllit a Brera xenonja ha ,fékezéskor bolint a kocsi
.......................2013-07-30 14:10:46 // 38915
rengeteget utaztam éjszaka,autopàlyàn vagy rendes uton,
egyszerüen kell a xenon,
ja és a gyàri Mito xenon pl. problémàsabb mint az utàngyàrtott
mert beàzik a futomüben a és szenzor évente csere
egyszerüen kell a xenon,
ja és a gyàri Mito xenon pl. problémàsabb mint az utàngyàrtott
mert beàzik a futomüben a és szenzor évente csere
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-30 14:05:58 // 38914
én imádom az újításokat sőt az lenne a legjobb ha az ilyen filléres izzók helyett csak LED és Xenon lenne azok legalább drágák ...
GTPeti2013-07-30 13:47:33 // 38913
És ha van, akkor bukkanónál ugyanúgy a szemedbe világít a gyári is. Nem annyira gyors az sajnos. Csak marketing...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-07-30 13:41:36 // 38912
nem megy tönkre ...bruhahahaa ez volt az év vicce :))) akkor azért hiánycikk az A6-os hátsó ledes lámpa nincs annyi amit el tudnék adni
droberto2013-07-30 13:38:36 // 38911
Domboknál bukkanóknál ugyanúgy a szemedbe világít, ha nincs benne dinamikus magasságállítás.
David | Centocinquantanove2013-07-30 13:29:51 // 38910
Én nem a tiltással nem értek egyet, hanem azzal, hogy ez vonatkozik egy projektorlámpás 159-re is meg egy Szutyoki Alto-ra is egyaránt, pedig a két lámpatest között van némi eltérés!
droberto2013-07-30 13:25:10 // 38909
Akkor adtál is választ magadnak.
Én spec. utálom a barkács Xenon-osokat az úton. Ezért se akarok.
Én spec. utálom a barkács Xenon-osokat az úton. Ezért se akarok.
David | Centocinquantanove2013-07-30 13:19:08 // 38908
Kicsit hülyeségnek tartom a tiltását, már csak azért is mert elég hülye magyarázattal tiltják. Ráadásul ha jól tudom pl. szlovákiában sem tilos az utólagosan beépített xenon, de szerintem máshol sem EU-n belül...
Konkrét esetről tudok, hogy egy haver Mondeo-val szlovák rendszámmal jött át hozzánk utólagos xenonnal és kizárólag ezért vette ki a járőr a sorból, felnyittatta a motorháztetőt és kereste még a xenon dobozkáját is... Az volt a szerencséje, hogy jól beszélt szlovákul is, tette a hülyét a tört magyarral és így elengedte a rendőr egy figyelmeztetéssel. Hihetetlen!
Másrészről meg valahol meg is értem, mert velük mentünk konvojba legutóbb éjszaka le horvátországba, én voltam elöl, és bizony elég komolyan bántotta a szemem a tükörből...
Pedig nem jött túl közel...
Konkrét esetről tudok, hogy egy haver Mondeo-val szlovák rendszámmal jött át hozzánk utólagos xenonnal és kizárólag ezért vette ki a járőr a sorból, felnyittatta a motorháztetőt és kereste még a xenon dobozkáját is... Az volt a szerencséje, hogy jól beszélt szlovákul is, tette a hülyét a tört magyarral és így elengedte a rendőr egy figyelmeztetéssel. Hihetetlen!
Másrészről meg valahol meg is értem, mert velük mentünk konvojba legutóbb éjszaka le horvátországba, én voltam elöl, és bizony elég komolyan bántotta a szemem a tükörből...
Pedig nem jött túl közel...
droberto2013-07-30 13:14:14 // 38907
Jelölés van rajta (fekete műanyagon).
Majd lefotózom.
"Egy 159 xenon nélkül szerintem sem az igazi." - Kinek mi... Én is vágyok rá nagyon, de csak gyáriban. Egyébként a normál wolframszálassal is megelégszem. Pedig nem is emelt fényerejű.
Amikor vettem az 59-et (egyébként nagyon jó ár/műszaki állapot aránnyal), a Xenon csak a másodvonalas extra volt.
Számomra fontosabb volt:
- Distinctiv szerkók
- VDC
- digit klíma
- tempomat
- bőr
- billenthető ülés
- ülésfűtés
- ködfényszóró
A Xenonnal kapcsolatban pedig nem kell 5-6 év és már egy autóba se fogják szerelni. A LED jóval olcsóbb, jobb hatásfokkal bír, nincs magaszfeszkó és nem megy tönkre évente-kétévente.
Majd lefotózom.
"Egy 159 xenon nélkül szerintem sem az igazi." - Kinek mi... Én is vágyok rá nagyon, de csak gyáriban. Egyébként a normál wolframszálassal is megelégszem. Pedig nem is emelt fényerejű.
Amikor vettem az 59-et (egyébként nagyon jó ár/műszaki állapot aránnyal), a Xenon csak a másodvonalas extra volt.
Számomra fontosabb volt:
- Distinctiv szerkók
- VDC
- digit klíma
- tempomat
- bőr
- billenthető ülés
- ülésfűtés
- ködfényszóró
A Xenonnal kapcsolatban pedig nem kell 5-6 év és már egy autóba se fogják szerelni. A LED jóval olcsóbb, jobb hatásfokkal bír, nincs magaszfeszkó és nem megy tönkre évente-kétévente.
droberto2013-07-30 13:02:25 // 38906
Tudok olyat aki szerelt be.