Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-15 11:02:08 // 44805
sajnos tényleg nem városba való a DPF-es 59, bármennyiszer kipucoltathatod a DPF-et az már kukás, el van tömődve, írasd ki a gépből, a DPF-et meg fúrasd át és nem lesz vele többet problémád, meg kevesebbet is fog enni
Piritu - 1.000.0002013-12-15 08:54:15 // 44804
Nyert, Plovdiv :-)
Alfonis2013-12-15 01:51:16 // 44803
Bármi gond van! Csöri! Várpalota!
Én nem értem ezt már. Mi az h nem szereti szerelni, macerás? egy autó amit meg kell csinálni. Ezen itt van ez a csavar azon ott és ennyi. a dolog adott. Ha nem szereti akkor mondja h én ehhez nem vagyok elég jó szerelő és nem vállalom. Ne járassa közben le magát h szerelés közben szidja a tulajnak a kocsit. aki éppen abba akar új olajat. Szánalom!!!
Én nem értem ezt már. Mi az h nem szereti szerelni, macerás? egy autó amit meg kell csinálni. Ezen itt van ez a csavar azon ott és ennyi. a dolog adott. Ha nem szereti akkor mondja h én ehhez nem vagyok elég jó szerelő és nem vállalom. Ne járassa közben le magát h szerelés közben szidja a tulajnak a kocsit. aki éppen abba akar új olajat. Szánalom!!!
Alfonis2013-12-15 01:38:19 // 44802
A kocsi mögött lévő jól rendezett portéka sem németországos képre utal! :D Gute nacht! :D
Alfonis2013-12-15 01:35:57 // 44801
EGR ledugóz - DPF kioperál - Progikiírás (nemtom hol ki) És VOÁLÁ. minden gond elillan. Ezekre amúgy is szükség van, de városi használat mellett méginkább!
És most kövezzetek... :D
És most kövezzetek... :D
mizooo2013-12-14 23:10:35 // 44800
A "meghajtás" nem feltétlenül jelenti a végsebesség tesztelését :) én ha meg akarom hajtani elforgatom melegen 3-4000 fölé. Ugye a sebességhatárokat sem mindegy, hogy mennyi idő alatt éred el :P
Giuntini2013-12-14 22:21:13 // 44799
Azt mondják, hogy időnként meg kell hajtani a gépet mint zinger a varrógépet, és akkor jobban kiég a DPF. Csak kérdem én: a 2.4-et hol a fenében lehet Magyarországon meghajtani főbelövés nélkül. Holnap megyek a Balatonra, az autópályán egyenletes tempó jót tesz neki. Mondtam a szerelőmnek, hogy nekem 3-400 km-enként regenerál. Azt mondta örüljek neki, ez mutatja hogy jól működik a rendszer. Mostanában OMV prémium gázolajat tankolok, ez állítólag kevesebb lerakódást okoz. És import gázolaj.
Liquid2013-12-14 22:20:04 // 44798
úgy látom Csöri a te embered :)
Marcsi2013-12-14 22:15:41 // 44797
Ez egy 1.9-es. Kí vállal ilyesmit? A szerelők nem nagyon szeretik az alfákat..nsm szívesen nyúlnak hozzá, macerás.
Liquid2013-12-14 21:47:48 // 44796
hogyne, ma különösen. kétszer is ellenőriztük a pálinka minőségét, természetesen sörrel kísérve :)
Liquid2013-12-14 21:46:56 // 44795
azt kell tudni erről, hogy maga a DPF és a városi használat nem egy jó páros a 159 esetében, a 2.0-nál már javítottak rajta. A DPF magától is tönkre tud menni, ha elöregszik, de sokszor az injektorok nem megfelelő működése okozza a halálát, szóval ha ki is iratod a DPF-et, mindenképpen ellenőriztesd a befecskendező rendszert.
Mert nekem az a meglátásom, hogy maga a DPF lehet hogy maradhatna ha az injektorok rendbe vannak rakva. Legalábbis a 2.4-nél...
Mert nekem az a meglátásom, hogy maga a DPF lehet hogy maradhatna ha az injektorok rendbe vannak rakva. Legalábbis a 2.4-nél...
Piritu - 1.000.0002013-12-14 21:46:42 // 44794
Iszol te rendesen? :-DD
Marcsi2013-12-14 21:28:49 // 44790
Kí csinál ilyet? Győrben lakunk! Ez működőképes lehet?
mizooo2013-12-14 21:24:26 // 44789
Ha csak városban használjátok, a "szűrőt" helyettesítsétek egy csővel és írassátok ki. Páran csináltak már itt ilyet.
Marcsi2013-12-14 21:14:35 // 44788
Sziasztok!
Tavasszal vettünk egy csodát, egy piros kombi 159-est JTD. Imádjuk!! Csakhogy...városban használjuk, viszonylag kevés futott km -rel. Vezérműszíj és szűrőcserék után azt hittük minden rendben lesz. Aztán elment az erő a kocsiból, szakszervíz...nem kommentálnám. Nos, most másodjára áztatják a szűrőt és a katalizátort! Azt mondja a srác, adjuk el, nem való városba. Tudom, tudom, meggondolatlanok voltunk, de azelőtt egy 156-osunk volt. Segítsetek!! Tényleg adjuk el?? Rá fog menni a gatyánk is?? Nem tudunk vele annyit menni, hogy kiégjen a kosz szűrőből. Nézzétek!! Meghalnék, ha meg kellene válni tőle!
Tavasszal vettünk egy csodát, egy piros kombi 159-est JTD. Imádjuk!! Csakhogy...városban használjuk, viszonylag kevés futott km -rel. Vezérműszíj és szűrőcserék után azt hittük minden rendben lesz. Aztán elment az erő a kocsiból, szakszervíz...nem kommentálnám. Nos, most másodjára áztatják a szűrőt és a katalizátort! Azt mondja a srác, adjuk el, nem való városba. Tudom, tudom, meggondolatlanok voltunk, de azelőtt egy 156-osunk volt. Segítsetek!! Tényleg adjuk el?? Rá fog menni a gatyánk is?? Nem tudunk vele annyit menni, hogy kiégjen a kosz szűrőből. Nézzétek!! Meghalnék, ha meg kellene válni tőle!
direttore2013-12-14 19:50:39 // 44787
ááá dehogy :))
mizooo2013-12-14 18:25:52 // 44786
Pontosan! Én is egy 196000 Km-t futott magyar céges autót vettem, végig szervizelve 2+2 év garival vásárolva. Amit először néztem olaszországból behozott "romot" 160000 volt az órájában, de egy lelakott romhalmaz volt az enyémhez képest... Évente ~14000 Km-t megyek, remélem még pár évig jó lesz a gép :)
Piritu - 1.000.0002013-12-14 16:49:43 // 44785
Piritu - 1.000.0002013-12-13 22:58:14 // 44784
Érdekes dolgokat lehet összeszedni: az első 1001 nap
Csabi2013-12-13 22:53:04 // 44783
alapos vagy :)
Piritu - 1.000.0002013-12-13 22:47:31 // 44782
Én tankolásonként nullázom. Csak előtte felírom, hogy mit mutatott. Az Excel meg összeadja :-)
Chianti2013-12-13 22:41:31 // 44781
te egy mázlista vagy, becsüld meg a verdát, de nagyon! ...én idén november 4 óta vagyok boldog és büszke 159-es tulaj (remélem ez még sokáig így is marad!) de mivel nem igazán értek az autókhoz, pláne nem a modern dízelekhez, ezért már április végén elkezdtem a továbbképzést - a jó öreg Google segítségével - és azt kell mondjam végül tényleg sikerült 1 olyan gépet találnom, ami minden szempontból tökéletesen megfelel nekünk...persze eleinte én is elkövettem a kezdő használt autó vásárlók tipikus hibáit, kezdve a kevés km-es kocsik nézegetésével, aztán hamar rá kellett jönnöm, hogy az ilyen autók a valóságban köszönőviszonyban sincsenek a meghirdetett paraméterekkel, a fotókról nem is beszélve...egyszóval végül 1 olyan kocsit sikerült kifognom ami magyar üzembe helyezés , első tulajtól, igaz céges autó volt, de rendszeresen szervizelték, és garantáltan valós a km futás...egyébként az Autóház Budaörs adta el és végig ott is szervizelték, a szalonvezető hölgy nagyon kedvesen beszámolt nekem az összes javításról, személyesen is felkerestem őket miután megvettem az autót, szóval így már egész más szemmel nézem azt a 157.000 km-t a kijelzőn...azóta már lassacskán 160.000...
Csabi2013-12-13 22:24:43 // 44780
Csak 5ezer km-enként nullázza. 56-ban ha jól emlékszem, ott 10ezer volt, nem?
Giuntini2013-12-13 21:58:26 // 44779
Igaz, én is láttam hirdetéseket bolgár kereskedőtől Olaszországban. Még a 159 rendszáma is bolgár volt amit Itáliában árultak. Bár már semmin sem csodálkozom, egyre több kínai a tulaj, az olaszok meg dolgoznak nekik.
Piritu - 1.000.0002013-12-13 21:27:37 // 44778
A "Trip A" méri az időt. (A 156-ban is.)
GTPeti2013-12-13 20:56:48 // 44777
Üzemóra is? Ezt nem is figyeltem eddig. Vagy csak az EDC16-okban?
Piritu - 1.000.0002013-12-13 20:47:57 // 44776
Szerinted én honnan tudom? Gyárilag van benne :-P
GTPeti2013-12-13 20:35:35 // 44775
Ha egyszer új autóm lesz, esküszöm teszek bele egy gyújtásra kötött üzemóra-számlálót. B)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-13 18:48:27 // 44774
ezt mind értem csak akkor is szar a szájíz hogy 80 helyett 180 van benne ... és nem vigasztal hogy csak az "üzemóra" számít
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-13 18:46:40 // 44773
olyan is van igen az 500-1500 eur autókat adják veszik ...
Piritu - 1.000.0002013-12-13 16:13:41 // 44772
Jelenleg a Párduccal 1.710 óránál tartunk :-)
.......................2013-12-13 15:05:19 // 44771
Mindenki a km ert nézi,pedig az üzemóra jobban jellemzi a moror kopását,munkagépeknél is így van ,sőt a Bosch is 8000 üzemórát ad meg az injektorok élettartamának,
Aztán egy kis matek ,hogy akár 100 e km er alatt is beleszalad a 8000 óra ha 12,5 kmh addig megtett átlagsebesség ,ami Pesten nem ritka,
Ugyanez fordítva ,autópályán simán hozható a 80 kmh átlagtempó,német viszonylatban,
Így akár negyedét kopott a motor,ha csak a felét nézzük akkor is csak a felét,
Szóval a km er önmagában nem mond semmmit
Aztán egy kis matek ,hogy akár 100 e km er alatt is beleszalad a 8000 óra ha 12,5 kmh addig megtett átlagsebesség ,ami Pesten nem ritka,
Ugyanez fordítva ,autópályán simán hozható a 80 kmh átlagtempó,német viszonylatban,
Így akár negyedét kopott a motor,ha csak a felét nézzük akkor is csak a felét,
Szóval a km er önmagában nem mond semmmit
direttore2013-12-13 13:26:44 // 44770
Pedig csak hidd el...de lehet, hogy nem román, hanem türckye :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-13 11:26:52 // 44769
6-15e eurós autókról beszélgetünk, nem hinném hogy annyi román használtautó kereskedő lenne kint :P
David | Centocinquantanove2013-12-13 11:09:20 // 44768
http://www.youtube.com/watch?v=wWxFa-F0-MM
Ez még ügyesen oldja meg, bár eleve halott ügy... :D
Legalább nem koccanásig gurgulázik előre hátra, mint az esetek 80%-ban az ilyen városokban (Róma, Nápoly...)
Ez még ügyesen oldja meg, bár eleve halott ügy... :D
Legalább nem koccanásig gurgulázik előre hátra, mint az esetek 80%-ban az ilyen városokban (Róma, Nápoly...)
direttore2013-12-13 10:52:46 // 44767
A baj az,hogy Olaszban sem az olasz, hanem annál inkább a román,bolgár,török,albán nepper csinálja ezeket, mint ahogy a németeknél is.
mzo2013-12-13 10:43:42 // 44766
Egyebkent meg egy dolog volt ami alatamasztja a tortenetemet, valamint a Noi tulajt, megpedig az hogy egy szemceruza gurigazott az anyos ules alatt az also szellozo nyilas es a kasztni kozotti resben. Hogy en mit szivtam vele mire megtalaltam a hang forrasat... Pityukomanak meseltem rola talan. Amikor kiszedtek csak annyit tudtam kinyogni: Nőők bammeg.... Olasz autokrol en is kb azt hallottam amit Guintolli, bar az Alfan kivul tapasztalatom nincs veluk. A km-er nalam mint irtam nagy valoszinuseg szerint valos. Nehezen hinnem hogy a papirok a szerviz a tulaj stb mind hazudjon vagy valotlan legyen. Serules azert van nekem is meghozza a teton 3-om eleg mely karcolas volt amit valamennyire sikerult eltuntetni. Hogy mitol lehetett ott meghuzva azt csak tippelni tudom. Garazskapu fa ag, vagy kitudja
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-13 10:19:40 // 44765
nekem meg az a véleményem, hogy szerintem rosszabbak mint a magyarok nagy általánosságokban...
Giuntini2013-12-13 10:12:22 // 44764
Ez attól függ hova mész . Északon Venetoban, Trentinoban, Lombardiában, vagy Emilia-Romagnában, ugyanolyan jó állapotú autókkal találkozol mint a németeknél vagy az osztrákoknál. Rómában vagy főleg Nápolyban sokkal több a meghúzott autó, és általában kevésbé vigyáznak rá. Ahol második sorban is parkolnak és minden centire szükség van, óhatatlan hogy meghúzzák az autót. Én szeretném, hogy Bp-n úgy vezessenek mint pl. Rómában, és annyira együtt élnének a forgalommal. Ettől függetlenül én is csak északon kerestem autót, mert ott sokkal jobb állapotban vannak. Első Cromámat sima dízel volt, 91-ben vettem, látszódott mind külsején mind belsején nápolyi előélete. És rendesen vissza volt tekerve a km. A második TD (Torino mellől) három évesen viszont olyan volt mint az új 110000km-el. Még szinte a neylon is rajta volt az üléseken. 500ezer km-el adtam el (természetesen a kereskedő visszatekert 300ezret). Nem fogjátok elhinni de igaz : két nagyobb javítása volt: kormánymű csere és 400ezer km-nél kuplung. A Mareám is északról (Torino) három évesen vadonatújnak tűnt, 120000km-el. Most adtam el, beszámították az Alfába 310ezer km-el. Eredeti kuplung volt benne (kinyomócsapágynak volt hangja), de komoly javítása nem volt.
Tehát ennyit az autó vásárláshoz, nagy szerencse kell hozzá. Az Alfa az első ami nem olasz(osztrák), boldog lennék, ha úgy szolgálna mint az előző autóim.
Tehát ennyit az autó vásárláshoz, nagy szerencse kell hozzá. Az Alfa az első ami nem olasz(osztrák), boldog lennék, ha úgy szolgálna mint az előző autóim.
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-13 09:15:03 // 44763
a puntonk az olasz, a külsejére tényleg nem vigyáztak, a belseje viszont szép, szervizre szerintem semmit nem költöttek, a szervizkönyv full üres :)))
David | Centocinquantanove2013-12-13 09:12:54 // 44762
Na meg hát ugye az olaszoknál amennyire tudom nem sok becsülete van egy autónak. Minnél délebre mész annál kevesebb. Rómában anno keresnem kellett olyan autót aminek nem volt leverve egyik sarka sem... Ahhoz már mi balf*sznak kell lenni, hogy a (tolatóradaros) Smartot meghúzd? :D Akkor a belsejére miért vigyáznának jobban...?
Mondjuk azt nem tudom, hogy a középvezető olasz hölgyek hogy bánnak általában a vasakkal... :)
Mondjuk azt nem tudom, hogy a középvezető olasz hölgyek hogy bánnak általában a vasakkal... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-13 08:46:48 // 44761
olaszból behozott céges autóval találkoztam már az egyik egy 2010-es autó volt amit nem tekertek 183e km lakott benne a másik egy 2009-es autó amiben 134e volt...azaz az órájában a kompban meg 182...na ennyit az olaszokról :)
W.2013-12-13 06:40:16 // 44760
Na ilyen csak a mesében van. Ismered a Fehér Holló-t? :))
Piritu - 1.000.0002013-12-12 22:05:28 // 44759
A lejtősegéd addig király, amíg meg nem szokod, és át nem ülsz egy másik kocsiba, amelyikben nincs. Komoly meglepetés van olyankor :-DD
mex862013-12-12 21:32:04 // 44758
ja meg ez a lejtősegéd izé is tök jó, ma éreztem élesben először hogy működik pincegarázsból kitolatás közben, azt gondoltam ez csak előrefele működik :)
mex862013-12-12 21:30:52 // 44757
sztem ez se lesz kamu, ahhoz "sok" a futás hogy tekert legyen.
enyémben föléírták a nagyobb dolgokat az aktuális szerviz fölé a könyvbe (hengerfej pl), bár akár lehetne ez is kamu :D
de eddig minden valós amit mondott
még a lecserélt turbót is megmutatta bár nem akarta nekemadni :)
pedig szerettem volna :)
enyémben föléírták a nagyobb dolgokat az aktuális szerviz fölé a könyvbe (hengerfej pl), bár akár lehetne ez is kamu :D
de eddig minden valós amit mondott
még a lecserélt turbót is megmutatta bár nem akarta nekemadni :)
pedig szerettem volna :)
mex862013-12-12 21:25:10 // 44756
ülésfűtés javítás 1 óra próbaüzem alatt szuperül működik :D meg kiderült az is hogy brutál fűtése van a kieg.fűtéssel :)
adok neki 1 hónap tesztidőszakot aztán jöhet a jobbos javítása is, az is elég gyengén szuperál valszeg már csak néha-néha érintkezik valahol ahol megtört mert melegit valamicskét de nagyon gyenge a javított balhoz képest.
a módszert is megosztom ha tartós lesz és nem hal meg hamar.
ja mégegy tanulság, meleg motornál mérjetek töltést, valszeg a kieg fűtés és egyéb nyalánkságok miatt mértem alacsony töltést múltkor, most melegen is mértem, alapjáraton 14. emelt fordulaton is, fogyasztókkal is.
ezt jónak ítélem már.
akku is bírta kb 4 hete áll a vas igaz le volt véve a saru de akár lemerülhetett volna.
érdekes módon most a szíjcsicsergés is elég lájt volt
a pótkereket elfelejtettem megnézni, de legutobbrol az rémlik hogy sűrűküllős alu, van abból keskeny változat? mert ha nme akkor az a gyári 17es lesz ami látható is a fotóim közt mint nyárifelni.
adok neki 1 hónap tesztidőszakot aztán jöhet a jobbos javítása is, az is elég gyengén szuperál valszeg már csak néha-néha érintkezik valahol ahol megtört mert melegit valamicskét de nagyon gyenge a javított balhoz képest.
a módszert is megosztom ha tartós lesz és nem hal meg hamar.
ja mégegy tanulság, meleg motornál mérjetek töltést, valszeg a kieg fűtés és egyéb nyalánkságok miatt mértem alacsony töltést múltkor, most melegen is mértem, alapjáraton 14. emelt fordulaton is, fogyasztókkal is.
ezt jónak ítélem már.
akku is bírta kb 4 hete áll a vas igaz le volt véve a saru de akár lemerülhetett volna.
érdekes módon most a szíjcsicsergés is elég lájt volt
a pótkereket elfelejtettem megnézni, de legutobbrol az rémlik hogy sűrűküllős alu, van abból keskeny változat? mert ha nme akkor az a gyári 17es lesz ami látható is a fotóim közt mint nyárifelni.