mzo2013-12-20 12:29:01 // 45006
50 e ftban benne van a 4 porlasztocsucs is a nagynyomasun kivul? :) Azonkivul a nagynyomasut sokszor nem lehet javitani, csak cserelni, ha tonkre megy... Es akkor szamoljuk meg bele hogy elvileg a Dpf elettartamat is meghosszabithatja az egesternel szelepeknel a lerakodast is gatolhatja... Persze csak elviekben ;)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-20 12:28:30 // 45005
Én már fel adtam ezt a drága hobbyt. Idáig ment a spuri 2t olaj Rimet adalék olajcserénél. Kb annyit értek mint az ártány kutya kolbásza :)
mzo2013-12-20 12:24:10 // 45004
Kagyilos marketing
Legjobb pelda. Felteteles modban irnak, hogy fogyaszthat kevesebbet, valamint olyan minimalis mennyiseget jeloltek meg amit meg lehet sporolni hogy az szinte a meresi hibahataron van. Ja es ezen kivul adnak hozza vezetesi hasznalati utasitast is, amivel valoban sporolhatsz de az nem az uzemanyagon fog mulni. :)
Legjobb pelda. Felteteles modban irnak, hogy fogyaszthat kevesebbet, valamint olyan minimalis mennyiseget jeloltek meg amit meg lehet sporolni hogy az szinte a meresi hibahataron van. Ja es ezen kivul adnak hozza vezetesi hasznalati utasitast is, amivel valoban sporolhatsz de az nem az uzemanyagon fog mulni. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-20 12:19:52 // 45003
Egy nagynyomásu felújítás az Interdiesel-nél kb 50eft vagyis kb 20 doboz spuri ára. Nem hinném hogy az a 2 doboz spuri megnöveli az élettartamot annyival mint a felújítás :)
mzo2013-12-20 12:13:11 // 45002
Meg annyi ami eszembe jutott hogy azt pl mire alapozod hogy a 2T jo a rendszernek? Erre van valami egzakt hiteles teszt? Komolyan kerdezem nem kotozkodes
mzo2013-12-20 12:07:49 // 45001
En meg pont ezert irtam a hsz-emben hogy senki nem mondta segol hogy kotelezo a hasznalata, mindenki azt csinal amit akar. :) en kiprobaltam hazsnalom mar jopar eve igaz nem rendszeresn mint irtam, hanem parhavonta es nekem jo. Es hogy erre meg nincsen hatosagilag bizonyitott teszt hogy mennyivel megy tobbet az nagynyomasu? Mennyi mindenre igaz ez. A sok marketing szoveg pl a kagylos kutnal hogy ha furl savert tankolsz akkor az mennyivel kevesebbet fogyaszt, holott ezt en meg egyszer sem tapasztaltam, sot! Es meg sorolhatnam a peldat. Egy biztos valamit biztos tud a spuri ezt en tapasztaltam. Azonkivul a szerelo az opelnel es a Szamosinal sem veletlenul ajanlotta a spurit a Dpf-es autoba gondolom. Ha valakinek akkor nekik lehet veluk tapasztalatuk.
Nah reszemrol spuri over. :)
Az viszont erdekelne honnan veszitek azt hogy a kagylos uzemanyagba van 2T?
Nah reszemrol spuri over. :)
Az viszont erdekelne honnan veszitek azt hogy a kagylos uzemanyagba van 2T?
Piritu - 1.000.0002013-12-20 10:57:39 // 45000
" a nagynyomasu eletet viszont meghosszabbithatja" - Pont erről beszéltem a hsz-emben. A feltételes mód csak találgatás, és lehetőség, hogy a gyártó eladjon valamit. A kérdést még sose válaszolta meg senki: mennyivel hosszabbítja meg és mindez mennyibe kerül? Nem költök rá egy felújítás árának x-szeresét, hogy pár hónappal évvel kitoljam azt?
Piritu - 1.000.0002013-12-20 10:48:39 // 44999
Ezért gyönyörű dolog az internet :-)
Ha valami jó tulajdonságaira keres az ember, rövidesen talál érvet. Ha a hátrányára arra is. Innen már csak lelkesedés és meggyőződés kérdése, hogy mire keres rá.
pl. lehet, hogy a totalcaros fórumos faszi szakember volt a témában, de valótlant állított. Neki akkor ez volt az érdeke. (Meg hogy ne öntögessen rá hivatkozva mindenki 2T-t a kocsiba. Itt az Amorén is volt már ebből komoly félreértés.)
A kagylósok meg mégis tesznek a prémium nyálba, mert nem árt.
No, ezért vallom, hogy nem érdemes variálni...
Ha valami jó tulajdonságaira keres az ember, rövidesen talál érvet. Ha a hátrányára arra is. Innen már csak lelkesedés és meggyőződés kérdése, hogy mire keres rá.
pl. lehet, hogy a totalcaros fórumos faszi szakember volt a témában, de valótlant állított. Neki akkor ez volt az érdeke. (Meg hogy ne öntögessen rá hivatkozva mindenki 2T-t a kocsiba. Itt az Amorén is volt már ebből komoly félreértés.)
A kagylósok meg mégis tesznek a prémium nyálba, mert nem árt.
No, ezért vallom, hogy nem érdemes variálni...
Liquid2013-12-20 10:29:51 // 44998
na ezaz :)
Chianti2013-12-20 10:09:16 // 44997
mielőtt megszületett a végső döntés, hogy akkor dízeles autót veszünk (volt egy 1.8 benzines, amiről lecsúsztunk, 2 éjszaka nem aludtam miatta!), azért elég sok időt töltöttem a különböző tesztek, vélemények, tulajok tapasztalatainak olvasgatásával, modern dízel motorok felépítése, problémás alkatrészek, várható javítási költségek, stb....szóval teljesen laikusként vágtam bele, de pár hónap múlva már konkrét elképzelésem volt arról, hogy mit szeretnék...leginkább a túl sok problémás alkatrész: injektorok, nagynyomású szivattyú, turbo, EGR, DPF, kettős tömegű lendkerék volt az ami miatt nagyon tartottam 1 használt dízel vásárlásától...még most sem vagyok biztos benne, hogy jól döntöttem - ezt majd az idő eldönti - csak szeretném sokáig komolyabb gond nélkül élvezni az Alfa érzést, ezért próbálok minél több hasznos infót begyűjteni ezzel kapcsolatban...
a motorolajhoz én sem öntenék adalékot, a Spurit pedig nekem is elsősorban a rendszer tisztítás, meg a DPF miatt ajánlotta a szerelő...
a motorolajhoz én sem öntenék adalékot, a Spurit pedig nekem is elsősorban a rendszer tisztítás, meg a DPF miatt ajánlotta a szerelő...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2013-12-20 09:52:42 // 44996
Én 30e km en át használtam spurit, sem negatív sem pozitív hatást nem vettem észre. De már nem rakom bele, az autó nem érdemli meg :)
mex862013-12-20 08:46:16 // 44995
ja erröl is hallottam
egyik ismerösöm direkt ilyen szürövel vett PUG-ot hogy Bosch-os legyen ez jo is neki
egyik ismerösöm direkt ilyen szürövel vett PUG-ot hogy Bosch-os legyen ez jo is neki
mzo2013-12-20 08:33:10 // 44993
Egyebkent igen a JTD szerencsere egy jo rendszert kinal leven Bosch van benne, az pedig a legjobb a piacon. Ha mar siemens lenne benne esetleg delphi... Na azol mar mas tesztak. Peugeot 2.0 Hdi-t pl szereltek siemensel es boschal is. Simenseseknel sokkal gyakoribbak a problemak, mig a Bosch-osok megbizhatoak.
mzo2013-12-20 08:28:29 // 44992
azert itt tobb is van ennel. ;)
Jut eszembe a Szamosinal a szerelo! ajanlotta hogy a Dpf szuro miatt hasznaljak spurit.
Egyebkent meg az hogy csokkenti a fogyasztast nagyjabol az osszes ua adalek elmondja magarol.
Jut eszembe a Szamosinal a szerelo! ajanlotta hogy a Dpf szuro miatt hasznaljak spurit.
Egyebkent meg az hogy csokkenti a fogyasztast nagyjabol az osszes ua adalek elmondja magarol.
mex862013-12-20 08:27:00 // 44991
persze üzaszüröt cserélem ältaläban 2 olajcserénként
mex862013-12-20 08:22:31 // 44990
én csak dermedésgátlót szoktam télen használni amugy semmit
használtam sok adagolós autót, egy ideje meg már CR-t de még nem volt üza ellätässal kapcsolatos bajom, dermedésen kivül
az is csak attól volt hogy télen nyári anyagom volt a tankban
sztem JTD-be nem kell semmi extra, ezeknek viszonylag jo az üza.ellätorendszer leszämitva nehany ritka esetet
ahogy meg tudjuk, van amibe mindegy mit teszel akkor is betérdel de az nem a JTD.
használtam sok adagolós autót, egy ideje meg már CR-t de még nem volt üza ellätässal kapcsolatos bajom, dermedésen kivül
az is csak attól volt hogy télen nyári anyagom volt a tankban
sztem JTD-be nem kell semmi extra, ezeknek viszonylag jo az üza.ellätorendszer leszämitva nehany ritka esetet
ahogy meg tudjuk, van amibe mindegy mit teszel akkor is betérdel de az nem a JTD.
Liquid2013-12-20 08:14:07 // 44989
Nem ismerem ezt a spurit, de az ilyen szövegek nem növelik a bizalmamat:
"Hogy miért éri meg Spuri üzemanyag adalékot használni?
Mert több mint 430 Forint a benzin és a gázolaj és a Spuri üzemanyag adalékkal 10% üzemanyagot tudunk megspórolni!!"
...
"SPURI MOTORTISZTÍTÓ ÉS MULTIFUNKCIÓS ENERGIAFOLYADÉK
benzin-, dízel- és gázüzemű motorokhoz"
"Hogy miért éri meg Spuri üzemanyag adalékot használni?
Mert több mint 430 Forint a benzin és a gázolaj és a Spuri üzemanyag adalékkal 10% üzemanyagot tudunk megspórolni!!"
...
"SPURI MOTORTISZTÍTÓ ÉS MULTIFUNKCIÓS ENERGIAFOLYADÉK
benzin-, dízel- és gázüzemű motorokhoz"
mzo2013-12-20 08:02:08 // 44988
A motorok igen, a nagynyomasu eletet viszont meghosszabbithatja. A Ts mivel benzines ezert ott a befecskendezes kifinomultsagban sehol sincs egy cr-hez ezert azok kvazi orokeletuek. Mas a ketto. A spuri nem a motornak hasznal hanem az uzemanyag rendszernek.
mzo2013-12-20 07:56:21 // 44987
En még nem tapasztaltam hogy arthat. Es ami a lenyeg sehol nem irtam es nem irták hogy kotelezo a hasznalata es azt se mondtam hogy nelkule tonkremenne a rendszer. Nem tudom hogy a cartars mire alapozza milyen tenyekkel tamasztja ala hogy konkretan a spuri tette volna tonkre a nagynyomasu vagy barmit is, de majd ha idom engedi rakeresek. Amit en tudok, hogy nekem hallkabb tole a motor, picit nyomatekosabb es picit, par decivel kevesebb a fogyasztas. Ezenkivul ad egy kenest a rendszernek es tisztitja is azt. Na de nem akarok reklamot csinalni neki, felolem mindenki csinal amit akar :) a skodas es opeles topickokban rengetegen hasznaljak mint irtam sokan rendszeresen es en az evek alatt meg nem hallottam problemat miatta. Sokan siman csak azert hasznaljak mert a turbos vagy nem turbos motor igenyelne a nagyobb oktanszamot es ezt ki lehet valtani normal benzin hasznalata mellett a spurival. De modom nem reklamozni akarom nehogy valaki felreertse de nekem a tapasztalatom pozitiv. En a 2T adalekolasaban nem hiszek, ezt regen egy szakemberrel egy totalcaros forumon targyaltuk ki es mivel konkretan a nagynyomasu rendszer volt a szakterulete ezert en elhittem neki amit mondott. Lehet higy kenest adhat plusszban de a kis mikor szuroknel es a porlasztocsucsoknal viszont kart okozhat az olaj. Motorolajba adalekot en se ontenek.
Deltarol meg annyit hogy kellemes volt vezetni es valoban szep anyagok voltak a belterben, ami nekem nem tetszett az a muszerfal volt. Futomuben a Bravo nem tudom milyen nem volt hozza szerencsem, de elvileg nagy kulonbseg nem lehet mivel a ket auto muszakilag nagyjabol ugyanaz. Viszont ami veszelyes volt az az eleje, kapubejaron vigyazni kellett vele. Ugy latszik ez mar csak ilyen olaszos dolog... :)
Deltarol meg annyit hogy kellemes volt vezetni es valoban szep anyagok voltak a belterben, ami nekem nem tetszett az a muszerfal volt. Futomuben a Bravo nem tudom milyen nem volt hozza szerencsem, de elvileg nagy kulonbseg nem lehet mivel a ket auto muszakilag nagyjabol ugyanaz. Viszont ami veszelyes volt az az eleje, kapubejaron vigyazni kellett vele. Ugy latszik ez mar csak ilyen olaszos dolog... :)
.......................2013-12-20 07:55:33 // 44986
A diesel ben 2t olajat szoktak önteni ,hogy jobban kenje a nagynyomású szivattyút
Piritu - 1.000.0002013-12-20 07:11:23 // 44985
Személy szerint nagyon mulatságosnak tartom, hogy ide-oda pislogat egy autó pl. a körforgalomban. Főleg nappal nevetséges.
Piritu - 1.000.0002013-12-20 07:09:16 // 44984
A használt autó pont az ilyen "hitvallások" miatt hatalmas lutri. Hol a határ? Itt az Amorén is olyan kendácsolás megy, hogy feláll a szőr a hátamon.
Egy tuti, az össze "hit" következményét a következő tulajok isszák meg. (Gondolok itt akár a sok TS- halálra is.)
Évek óta kérem a "hívőket', hogy konkrét tapasztalatokat írjanak. Sose írt még senki semmit. (pl. gyári olajjal 350ezret megy a vas, adalékkal meg 420ezret A 420ezren x Ft-ot költöttem adalékra)
Egy tuti, az össze "hit" következményét a következő tulajok isszák meg. (Gondolok itt akár a sok TS- halálra is.)
Évek óta kérem a "hívőket', hogy konkrét tapasztalatokat írjanak. Sose írt még senki semmit. (pl. gyári olajjal 350ezret megy a vas, adalékkal meg 420ezret A 420ezren x Ft-ot költöttem adalékra)
Piritu - 1.000.0002013-12-20 07:01:06 // 44983
"Nekem csak pozitív tapasztalatom van vele." - konkrétan: mi? Nélküle is több százezret mennek gond nélkül a motorok (a volt TS pl. 310e felett jár), ehhez képest milyen pozitívumot lehet tapasztalni?
droberto2013-12-20 07:00:45 // 44982
Jut eszembe, a kanyarba bevilágító ködlámpáról (VW konszern, Bravo2) mi a véleményetek?
Tolják még ezt az új típusoknál?
Tolják még ezt az új típusoknál?
Piritu - 1.000.0002013-12-20 06:59:09 // 44981
Mint lentebb már írtam, van itt kartárs, aki aktívan foglalkozik a spuri által kinyírt rendszerekkel.
Eddig majd millió km-t mentem, sose öntöttem semmit az üzemanyaghoz, és nem lett sose baj. Akkor meg minek pénzt költeni rá? Főleg úgy, hogy tudja az ember, hogy a használatával árthat.
Eddig majd millió km-t mentem, sose öntöttem semmit az üzemanyaghoz, és nem lett sose baj. Akkor meg minek pénzt költeni rá? Főleg úgy, hogy tudja az ember, hogy a használatával árthat.
droberto2013-12-20 06:58:50 // 44980
Én nagyon szívesen kipróbálnék egyet. Kíváncsi lennék, hogy futóműben tud-e többet mint a Barátom 1.9-es Bravo Sportja. Anyagokban, felszereltségben biztos jobb.
droberto2013-12-20 06:56:14 // 44979
A 2T-s olaj jó lehet, pl. egy dCi-nél, ahol a Delphi szivattyút nem tudja kenni rendesen a magyar gázolaj.
droberto2013-12-20 06:43:56 // 44978
Adalékolás: Mindenki saját hitvallása szerint tesz. Ki miben hisz. Az olajba sohase tennék semmit. Az üzemanyag már más tészta, de én nem tudok arról, hogy a Bosh CR rendszer vagy a motor ezt megkívánná.
mzo2013-12-20 06:38:57 // 44977
Nekem ezzel kapcsolatban az a véleményem, hogy bármilyen márkájú olaj jó, ha teljesíti a gyári specifikációkat. Aztán hogy ez milyen márka már ízlés dolga.
Lanciát még az Alfa előtt én is néztem puszta kíváncsiságból, vezettem is egy 2.0 dieselt, nem volt rossz, különösen a hátsó hatalmas hely nyűgözött le. Ha lett volna belőle rendes automata, nem csak selesped akkor komolyan elgondolkoztam volna rajta.
Lanciát még az Alfa előtt én is néztem puszta kíváncsiságból, vezettem is egy 2.0 dieselt, nem volt rossz, különösen a hátsó hatalmas hely nyűgözött le. Ha lett volna belőle rendes automata, nem csak selesped akkor komolyan elgondolkoztam volna rajta.
mzo2013-12-20 06:24:57 // 44976
Én is használok Spurit már vagy 8-10 éve, igaz nem rendszeresen, hanem egyfajta megelőző jelleggel, 4-5 hónaponként. dieselbe, benzinesbe egyaránt. Nekem csak pozitív tapasztalatom van vele. Annó míg Octaviám volt a Skodás fórumban is rengetegen használták, sokan rendszeresen, ott is csak jót hallottam tőle. Amit én hülyeségnek tartok az a 2T olaj és társai.
Szamosiéknál alkatrészekkel és tapasztalattal nem lesz gond, nekem mással volt, de ez az én dolgom. :)
Szamosiéknál alkatrészekkel és tapasztalattal nem lesz gond, nekem mással volt, de ez az én dolgom. :)
Chianti2013-12-20 01:28:18 // 44975
neked is kösz szépen a kimerítő választ, remélem a szervizzel, ill. a megfelelő alkatrészekkel nem lesz gond (Alfa Szamosi), viszont még egy fontos kérdésben vagyok bizonytalan: kell-e adalékolni, avagy sem?... és ha igen akkor mivel? nekem a szerviz a Spurit ajánlotta ( jelenleg ezt adagolom), mivel ez folyamatosan használható, ami lehet hogy jó, viszont nekem az nem szimpatikus, hogy ez az adalék mindenhez (gáz, benzin, dízel) egyaránt ajánlott, ami elég furcsa...nem tudom miért, de valahogy jobban bíznék egy kifejezetten dízel specifikus adalékban...
Chianti2013-12-20 01:14:13 // 44974
kezdő Alfásként tényleg minden hasznos infó érdekel, úgyhogy köszönöm a választ...ezek szerint tulajdonképp használni kell a gépet amikor csak lehet, és rendszeres szerviz, (én az Alfa Szamosit választottam) esetleg motordiagnosztika időnként, meg élvezni az Alfa érzést...bár nekem most ez utóbbiból jut a legkevesebb, mivel a kedves feleségem, meg a gyerekek használják a gépet március végéig...
droberto2013-12-19 23:02:52 // 44973
A fojtást nem tudjuk egykönnyen számszerűsíteni. Lehet az is hogy folyt (mint pl egy középdob), de lehet az is, hogy javít a teljesítményen. (Két ütemű motorjaimnál kísérleteztem, a kipuffal. Volt amelyiknek kellet egy minimális fojtás, mert különben rosszabbul ment.)
droberto2013-12-19 22:52:39 // 44972
Az a 190 lovas motor egy műszaki csemege, nem is értem, hogy miért csak a Lancia kapta.
Meg is kívántam. :)
Ez így jöhetne is.
Meg is kívántam. :)
Ez így jöhetne is.
droberto2013-12-19 22:52:27 // 44971
A pucoláskor tényleg többet eszik, de azért nem ennyivel (persze normál esetben).
Vegyünk átlagos egy példát (javítsatok ki, ha tévedek):
159 1.9 JTD 16V
500 km-enként regenerál 8-10 percig mondjuk sík főúton 100-al. Számoljuk 10 perc-el.
Ebben a 10 percben 2-3l-el eszik többet. Számoljuk 3-al.
Tehát 5,7, helyett 8,7 l/100km. (Bár ez igazából indifferens)
100 km/h-ás tempónál a 10 perc az 1/6 óra, 16,66 km-t jelent.
A 3l-es többlet 100km-re vetítve áll fent. Mivel mi csak egy 1/6 órát rosszalkodunk ezért ebben az esetben: (3x(1/6)=) 0,5 litert jelent.
Mivel 500 km a regenek közti táv, ezért a 0,5 liter osztjuk 5-el, s így 0,1 litert kapunk 100 km-re vetítve.
Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző
Ennyit nekem megér a csökkentett részecske kibocsájtás.
Vegyünk átlagos egy példát (javítsatok ki, ha tévedek):
159 1.9 JTD 16V
500 km-enként regenerál 8-10 percig mondjuk sík főúton 100-al. Számoljuk 10 perc-el.
Ebben a 10 percben 2-3l-el eszik többet. Számoljuk 3-al.
Tehát 5,7, helyett 8,7 l/100km. (Bár ez igazából indifferens)
100 km/h-ás tempónál a 10 perc az 1/6 óra, 16,66 km-t jelent.
A 3l-es többlet 100km-re vetítve áll fent. Mivel mi csak egy 1/6 órát rosszalkodunk ezért ebben az esetben: (3x(1/6)=) 0,5 litert jelent.
Mivel 500 km a regenek közti táv, ezért a 0,5 liter osztjuk 5-el, s így 0,1 litert kapunk 100 km-re vetítve.
Azaz 1 deci átlagfogyasztás többletet eredményez a DPF 100 km-re vetítve. Az 7 l-es átlagot tekintve 1,5% fogyasztásnövekményt jelen. SZVSZ ez elenyésző
Ennyit nekem megér a csökkentett részecske kibocsájtás.
Piritu - 1.000.0002013-12-19 22:49:56 // 44970
droberto2013-12-19 22:05:00 // 44969
Szerintem is vannak jó, sőt még talán jobb olajak is mint a Selénia (én egyébként a nem hamisított Castrolban és a Mobil1-ben hiszek), de mivel a Selénia gyári ezért azt adalékolják úgy, hogy a JTD- nek (sőt az összes Fiat motornak) jó legyen.
Nem tudom, hogy a 9.55535 szabvány pontosan miket ír még elő, az alaptulajdonságokon felül, de egy olajban az adalékok száma 10 feletti, ezért személy szerint én nem hiszek az univerzális dolgokban/olajokban. De ez már vsz. csak az én egyedi szemléletem.
(Egyébként ezért is vagyok az utólagos adalékolás ellen)
Nem tudom, hogy a 9.55535 szabvány pontosan miket ír még elő, az alaptulajdonságokon felül, de egy olajban az adalékok száma 10 feletti, ezért személy szerint én nem hiszek az univerzális dolgokban/olajokban. De ez már vsz. csak az én egyedi szemléletem.
(Egyébként ezért is vagyok az utólagos adalékolás ellen)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-19 21:58:57 // 44968
a vágyam persze még mindig egy Brera...na keresgélek hát ha akad valami jófajta.... a múltkor találtam egy Deltát a dupla turbóst azt is kipróbálnám :P
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-19 21:52:41 // 44967
nincs fojtás meg pucolás....a pucolás kb plusz 0,5-1L vegyes használatban
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-19 21:51:11 // 44966
nem tudom, nem vagyok olajszaki a WRD pl jó olaj de szerintem semmivel sem jobb mint bármely nevesebb olaj, a dejzel amúgy is egy "igénytelen" blokk annak a legjobb lenne a 10w40, a turbó miatt kell az 5w, a DPF miatt a 30 meg a f@sz marketingesek miatt :D
droberto2013-12-19 21:47:35 // 44965
Ezt a "jobban megy az autó és kevesebbet fogyaszt DPF nélkül" ezt próbálta már valaki úgy, hogy közbe nem kapot az ECU Remapot?
GTPeti2013-12-19 21:46:07 // 44964
"Ebben a részben igazad van (és részvétem is őszinte). Vsz. a Petronasnak nem volt (van) a 2.4-hez megfelelő olaja."
A 2.4-hez mindig volt (a WRD), a DPF-hez nem volt...
A 2.4-hez mindig volt (a WRD), a DPF-hez nem volt...
droberto2013-12-19 21:42:16 // 44963
Ebben a részben igazad van (és részvétem is őszinte). Vsz. a Petronasnak nem volt (van) a 2.4-hez megfelelő olaja.
Ettől azonban a többi JTD-hez szerintem a Selénia a legmegfelelőbb olaj.
Egyébként te szerinted, az öthengereshez miért a "B"-s és nem a "C"-s olajat írták elő.
Valami okának kellet, hogy legyen. Talán a szulfáthamu, foszfor és kén kellett a motornak, vagy a 40-es melegviszkozitás?
Ettől azonban a többi JTD-hez szerintem a Selénia a legmegfelelőbb olaj.
Egyébként te szerinted, az öthengereshez miért a "B"-s és nem a "C"-s olajat írták elő.
Valami okának kellet, hogy legyen. Talán a szulfáthamu, foszfor és kén kellett a motornak, vagy a 40-es melegviszkozitás?
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-19 21:41:31 // 44962
így van mehet bele bármi ami normális....
GTPeti2013-12-19 21:40:23 // 44961
És ha a DPF nincs bent, akkor mehet bele a tisztességes (normális olajfilm-stabilitású) fullszint 5W40-es olaj. (Liqui Moly, Motul, Selénia, stb.)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-19 21:33:23 // 44960
ki kell szedni a DPF-et a francba és nincs vele gond....jobban megy az autó, kevesebbet fogyaszt igazi élmény Alfa lesz
Erhard 242 (Pure Energy)2013-12-19 21:26:32 // 44959
az mind1, nem én írtam el ....no meg az 1.9-ek is szívnak de rendesen....
mex862013-12-19 21:26:18 // 44958
a 166hoz képest egyhelybe megfordul :)
Piritu - 1.000.0002013-12-19 21:24:21 // 44957
A 2,4-nél elqrták a gyári ajánlást :-(