Piritu - 1.000.0002014-01-08 17:47:41 // 45805
Csippeltettem már pár benzinest, vagy 150ezret mentem is velük, de a fogyasztáscsökkenés az egyetlen, amit sose tapasztaltam. Ellenben jól észlelhetően jobban mennek. Szerintem érdemes megpróbálni.
droberto2014-01-08 14:18:31 // 45804
Nem akarlak rá beszélni, de szerintem ha a gazdaságosságot figyelembe vesszük sok más lehetőséged nincsen.
A helyedben keresném a userek tapasztait.
Esetleg kérdezd meg itt a tuningos topicban, biztos kapsz válaszokat.
A helyedben keresném a userek tapasztait.
Esetleg kérdezd meg itt a tuningos topicban, biztos kapsz válaszokat.
droberto2014-01-08 14:15:04 // 45803
Ha leszeded vágsz a palástjára egy nagy nyílást hozzáférsz a levált alkatrészhez.
Tapasztalataim alapján a javítás csak tűzoltás, néhány hónap múlva ismét szétválik valami és akkor az fog zörögni.
Másképpen: Ha egyszer a korrózió felüti a fejét, akkor arra már keresztet vethetsz.
A kipufogó szerelés meg mindig gennyes feladat (főleg ha magad csinálod).
Szerintem vegyél egy új dobot (gyárit vagy valami jó minőségűt). A korrózióállóság nagyon fontos.
A dob élettartama nagyrészt használat körülményeitől függ, átlagban 6-8 év után általában már jönnek a problémák.
Tapasztalataim alapján a javítás csak tűzoltás, néhány hónap múlva ismét szétválik valami és akkor az fog zörögni.
Másképpen: Ha egyszer a korrózió felüti a fejét, akkor arra már keresztet vethetsz.
A kipufogó szerelés meg mindig gennyes feladat (főleg ha magad csinálod).
Szerintem vegyél egy új dobot (gyárit vagy valami jó minőségűt). A korrózióállóság nagyon fontos.
A dob élettartama nagyrészt használat körülményeitől függ, átlagban 6-8 év után általában már jönnek a problémák.
Crea2014-01-08 14:10:26 // 45802
Franc se tudja megéri-e azt az 50-70 ezret...azt mondta,hogy a fogyasztás is csökken 0.3-0.5 literrel, azonos használat mellett, mert rugalmasabb lesz az autó...lehet megcsináltatom aztán beszámolok róla. Az tuti,hogy nagy csodát szivó benzintől nem kell várni, de ez a nagy tömeg lehet azt a pár lovat is megérezné amit kapnék ettől az optimalizáslástól.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-08 14:06:53 // 45801
bontó újból csak gyári horror...
droberto2014-01-08 13:56:18 // 45800
Igen a szívó benzinesek kevésbé tuningolhatók.
droberto2014-01-08 13:55:11 // 45799
A maximum az relatív. Minél több a teljesítmény többlet, annál nagyobb az alkatrészek igénybevétele. Dízelnél szerintem 15-25% teljesítmény többlet, okos használat mellett az alkatrészek élettartama szempontjából még elviselhető.
ferike1592014-01-08 13:19:15 // 45798
Sziasztok!
A segítségeteket kérném,1.8 benzines (140le) 159-sem van. Szétesett valami a középső kipufogó dobban, zörög, milyen megoldás van és mennyiért?
A segítségeteket kérném,1.8 benzines (140le) 159-sem van. Szétesett valami a középső kipufogó dobban, zörög, milyen megoldás van és mennyiért?
direttore2014-01-08 12:59:54 // 45797
Az enyémen az van, megnézheted a képen
Pityukoma2014-01-08 12:26:33 // 45796
Igen, ez így van.
Kb 2 éve csináltattam, akkor 17700ft.volt. (egy jármű szemle valamelyik közl.felügyeleten + okmányiroda)
Kb 2 éve csináltattam, akkor 17700ft.volt. (egy jármű szemle valamelyik közl.felügyeleten + okmányiroda)
Liquid2014-01-08 11:09:01 // 45795
hát az bukta lehet műszakin, igazoltatáskor stb.
Közlekednek páran olyannal, az a helyzet hogy ez az egyedi azonosító jel hamisítása, ami bizony bűncselekmény.
Közlekednek páran olyannal, az a helyzet hogy ez az egyedi azonosító jel hamisítása, ami bizony bűncselekmény.
Crea2014-01-08 11:06:15 // 45794
Amikor megjött az enyém, jobban figyeltem én is az utakon és láttam EU-s kicsi rendszámot ( Egy X5 BMW-n) Ekkor bennem is megfogalmazódott,hogy neki, hogy lehet?
bizsó1592014-01-08 10:54:54 // 45793
az lehet hogy rendes méretű lesz mert kb 2 hét mire megjön de a lényeg a matrica rendszám, bár egyik ismerősömnek e 5-ös golfján eu-s kis matrica van (igaz rendőr).
Crea2014-01-08 10:45:52 // 45792
Rigotech :)
Kis matrica rendszám már tuti nincs, mert én is megigényeltem a matrica rendszámot és normál méretűt kaptam, direkt ki is hangsúlyozták,h a kicsi már megszűnt. ( ennek ellenére kértem mert jobban mutat a gépen)
Kis matrica rendszám már tuti nincs, mert én is megigényeltem a matrica rendszámot és normál méretűt kaptam, direkt ki is hangsúlyozták,h a kicsi már megszűnt. ( ennek ellenére kértem mert jobban mutat a gépen)
Liquid2014-01-08 10:32:53 // 45791
úgy érted rendes méretű matrica? tudtommal nincs kis méret mióta eusak a rendszámok.
Piritu - 1.000.0002014-01-08 10:22:39 // 45790
Tudtommal a "D" a matrica rendszámot jelöli nem a méretet.
Piritu - 1.000.0002014-01-08 10:21:22 // 45789
No ez érdekes lesz, mert mióra EU-s a rendszám nem gyártanak kicsi matricát, csak normál méretűt. Ha eredetileg kis méretű matrica volt a kocsin és megsérül, azt se gyárják újra, csak nagyban.
bizsó1592014-01-08 10:14:44 // 45788
üdv nektek, tegnap volt műszakin a gép minden rendben ment, a lényeg hogy elől lekerül a nagy rendszám és kis matrica kerül a helyére :) úgy-hogy ha esetleg valakinek kedve lenne lecserélni az megteheti a vizsgán csak úgy kell kérni d-típusú matrica rendszámot (a lökhárító kialakítására hivatkozva) és persze 10-15 ezres pluszba.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-08 09:35:15 // 45787
gondolom belenyúltak volna és olyan 220-230le lehetett volna az is jobb, mint a mostani 2.4 a 2.0-ról nem is beszélve...
direttore2014-01-08 09:15:18 // 45786
Szia,, ezt kitől, kiktől kérted?
Liquid2014-01-08 08:33:34 // 45785
az semmivel se jobb mint a 2.0JTDM (oké több a nyomatéka)
A 3.0 már érdekesebb, az lett volna méltó motor a 159-be
A 3.0 már érdekesebb, az lett volna méltó motor a 159-be
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-08 08:25:55 // 45784
a vicc, hogy van 2499cm3 eu5-ös is..59 nem rakták, mert bla, bla, bla....
.......................2014-01-08 07:31:06 // 45783
Tök jó ez a lap,
A VM Motori V6 diesele 60 fokos,
Az ódi 90 fokos , a Merc v6 cdi 72 fokos
Csak az a Bosch CP4 pumpa ne lenne rajta
A VM Motori V6 diesele 60 fokos,
Az ódi 90 fokos , a Merc v6 cdi 72 fokos
Csak az a Bosch CP4 pumpa ne lenne rajta
ValeRossi462014-01-08 07:28:16 // 45782
Még jó hogy nálunk már behozta az árát. Még most is városi használatra jobb mint a 159-es. De igazad van,mindennek felemelik az árát amivel kicsit is spórolhatnánk.Ugyan ez volt az etanollal. Belerakattam anyám suzukijába,akkor 230 ft volt literje,rá egy félévre már 320,azóta meg 370 körül mozog. Gázzal is ezt tették,elkezdték az emberek átalakíttatni a kocsikat és máris emeletek. :(
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-08 07:23:17 // 45781
Crea2014-01-07 22:36:47 // 45780
De gondoltam, kértem is rá ajánlatot, lehet megcsináltatom... :)
Ezt kaptam:
"Köszönöm a megkeresésed, ajánlatkérésed.
Az autódban egy régebbi Bosch rendszer van, amit gond nélkül, kiváló eredménnyel tudunk hangolni. Eredményeképp a teljes tartományban megjön az autó nyomatéka, kb. 10-14% javulás várható, és a csúcsteljesítmény is fokozható 8-10 százalékkal.
Az autód a lomhaságát 50-70e forint közti összegért fogja elhagyni, attól függően pontosan mire van szükséged, mennyi időt töltünk a beállítással. Az ár garanciákat és számlát tartalmaz, és csak akkor kell fizetned, ha teljesen elégedett vagy. Kipróbálhatod a beállítást."
Ezt kaptam:
"Köszönöm a megkeresésed, ajánlatkérésed.
Az autódban egy régebbi Bosch rendszer van, amit gond nélkül, kiváló eredménnyel tudunk hangolni. Eredményeképp a teljes tartományban megjön az autó nyomatéka, kb. 10-14% javulás várható, és a csúcsteljesítmény is fokozható 8-10 százalékkal.
Az autód a lomhaságát 50-70e forint közti összegért fogja elhagyni, attól függően pontosan mire van szükséged, mennyi időt töltünk a beállítással. Az ár garanciákat és számlát tartalmaz, és csak akkor kell fizetned, ha teljesen elégedett vagy. Kipróbálhatod a beállítást."
Dömpi (il dottore)2014-01-07 22:28:27 // 45779
VM??? WTF
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-07 22:11:08 // 45778
majdnem, a VM Motori tervezi és elsőként 156-ba rakták :)
Dömpi (il dottore)2014-01-07 21:51:30 // 45777
az enyém Fiat jtdm, de azért abból is csak kihozta az olasz digó a maxot...ugye Robi?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-07 21:34:36 // 45776
opel motor, csinálhatsz vele bármit
droberto2014-01-07 21:18:55 // 45775
Motor teljesítmény optimalizáláson nem gondolkodtál?
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-07 20:47:41 // 45774
ott olyan évi 280e ft-ot tudsz megspórolni, ha 5 évig megtartod az 1,4milla ha nincs szerencséd kell venned kettőstömegűt lendkerékkel az munkadíjjal is max 240-250e a többi nem nagy tétel azaz egy EGR pl olcsóbb mint egy trafósor et cetera...szóval marad 1 mihály a zsebedben és legalább megy a verda...
Crea2014-01-07 20:28:41 // 45773
Félév alatt 9 ezret tettem bele....tehát olyan 15-20 ezer körül.
.....2014-01-07 20:21:24 // 45772
Sajnos nem. Le kell húzni a csatlakozót,mert a következő újraindításnál ismét aktív lenne az érzékelő.
droberto2014-01-07 20:19:23 // 45771
OFF
A másik sztorim is durva, de sajnos ez a szomorú magyar valóság.
A tegnapi napon barátnőm munkahelyén az egyik diák lenyúlta a télikabátját (azt amit szombaton nem tudtunk lecserélni).
Mondanom sem kell, hogy a hallgatók nagy része a kisebbség tagjait gyarapítja.
Délután a rendőrségen feljelentést tettünk. Szerencsére mindenhol kamera van.
Ma reggel minden osztályban megtörtént a felvilágosítás, a tények és a kilátások ismertetése. Mondhatni egy kis lelki nyomásgyakorlás.
Nem kis felháborodás keltett a beszéd.
Viszont célba ért, mert csodák csodájára két óra múlva megkerült a kabát a férfi WC-ben egy tescos szatyorban.
Mivel tegnap kabát nélkül maradt a Dalma és pólóban nem tudott hazautazni Szekszárdról, ezért, és új kabát beszerzésének reményében lementem érte (illetve zárbetétet is kellett vennem mivel a lakáskulcs a kabátban volt).
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy megyeszékhelyünkön egy óra alatt két kabátot is találtunk jutányos áron és még zárat is vettem.
ON
A másik sztorim is durva, de sajnos ez a szomorú magyar valóság.
A tegnapi napon barátnőm munkahelyén az egyik diák lenyúlta a télikabátját (azt amit szombaton nem tudtunk lecserélni).
Mondanom sem kell, hogy a hallgatók nagy része a kisebbség tagjait gyarapítja.
Délután a rendőrségen feljelentést tettünk. Szerencsére mindenhol kamera van.
Ma reggel minden osztályban megtörtént a felvilágosítás, a tények és a kilátások ismertetése. Mondhatni egy kis lelki nyomásgyakorlás.
Nem kis felháborodás keltett a beszéd.
Viszont célba ért, mert csodák csodájára két óra múlva megkerült a kabát a férfi WC-ben egy tescos szatyorban.
Mivel tegnap kabát nélkül maradt a Dalma és pólóban nem tudott hazautazni Szekszárdról, ezért, és új kabát beszerzésének reményében lementem érte (illetve zárbetétet is kellett vennem mivel a lakáskulcs a kabátban volt).
Szerencse a szerencsétlenségben, hogy megyeszékhelyünkön egy óra alatt két kabátot is találtunk jutányos áron és még zárat is vettem.
ON
Liquid2014-01-07 20:17:30 // 45770
ne csodálkozz a 159 nem könnyű, még az 1.8 benzin se
.......................2014-01-07 20:14:02 // 45769
nem irtad ,h menyi az éves futás km erben?
Crea2014-01-07 20:11:52 // 45768
Sőt,h fokozzam a dolgot...a fiat stilom 1.2 benzin (82 ló) 100-ig kb hasonlóan gyorsul mint az alfa :D ( 100 felett tudok meglépni csak)
Crea2014-01-07 20:09:18 // 45767
Köszönöm a válaszokat! 1.8 benzin marad az fix, és a gázzal sem győztetek meg :D Igy sem egy erőgép nem kellene gyengíteni rajta.... Skoda octavia 1.6 benzines őskövület 100 lovas motorral nehezen maradt le. Csak 100 km/h felett (és a kanyarokban) tudtam meglépni, addig a seggembe volt....Lehet marad minden így ahogy van, nem piszkáljuk :)
droberto2014-01-07 19:59:36 // 45766
Jut eszembe, körforgalom.
Az előbb majdnem árokba raktam a Céges Logan MCV-t. Utána remegett a lábam rendesen.
Az enyémmel úgy szoktam menni körforgalomban, hogy előtte motorfék aztán bent haladva a szélesség és a rádiusz függvényében 2-esben, vagy 3-asban gázfröccs, aztán elvétel. A semleges súlyelosztás és a kiváló futóműhangolás következtében a fara szépen megúszik és befordul az autó.
Szóval délután öt előtt (a hőmérsékletet nem írja) bazi nagy ködben siettem haza a 62-esen. Perkáta előtt egy - a többinél jóval csúszósabb - körforgóban a falábú Dacia finoman fogolmazva sem úgy viselkedett, ahogy megszoktam. A körforgó körül egy bazi nagy árok volt. Egy szerencsém volt, hogy a padka vagy két méter széles laza földes talajú volt.
Szóval beérkeztem gázfröcs, azt semmi, csak túrta az elejét. Ekkor a fékre léptem, de az ABS b@szott segíteni, csak mentem egyenesen. Mondom vége. Az aszfalt végén leszálltam a fékről, de hál Istennek lelassultam annyira, hogy az alászedett kerék belefúrodott a földbe, és azon a két méteren be tudtam venni a kanyart.
Nagy szerencsém volt.
Az előbb majdnem árokba raktam a Céges Logan MCV-t. Utána remegett a lábam rendesen.
Az enyémmel úgy szoktam menni körforgalomban, hogy előtte motorfék aztán bent haladva a szélesség és a rádiusz függvényében 2-esben, vagy 3-asban gázfröccs, aztán elvétel. A semleges súlyelosztás és a kiváló futóműhangolás következtében a fara szépen megúszik és befordul az autó.
Szóval délután öt előtt (a hőmérsékletet nem írja) bazi nagy ködben siettem haza a 62-esen. Perkáta előtt egy - a többinél jóval csúszósabb - körforgóban a falábú Dacia finoman fogolmazva sem úgy viselkedett, ahogy megszoktam. A körforgó körül egy bazi nagy árok volt. Egy szerencsém volt, hogy a padka vagy két méter széles laza földes talajú volt.
Szóval beérkeztem gázfröcs, azt semmi, csak túrta az elejét. Ekkor a fékre léptem, de az ABS b@szott segíteni, csak mentem egyenesen. Mondom vége. Az aszfalt végén leszálltam a fékről, de hál Istennek lelassultam annyira, hogy az alászedett kerék belefúrodott a földbe, és azon a két méteren be tudtam venni a kanyart.
Nagy szerencsém volt.
droberto2014-01-07 19:35:05 // 45765
Ez részben kerékfüggő. Nekem rövidtávos városozásnál 9-10 litert eszik. Hoszabb etapoknál 8-9-et. Autópálya GPS 150 asszem' 7,3-7,5.
droberto2014-01-07 19:32:53 // 45764
A gázzal a nagy helyzet, hogy a kedves kormányaink megölték az árelőnyét a sok adóval.
Mint írtátok, sokkal többet eszik a gázból. Cserébe viszont legalább annyival rosszabbul megy.
Egy példa: Autópályán, mindenhol óra szerint a megengedett legnagyobb sebességgel haladva (kiéve, ha elfogyott az erő!) négyen csomagokkal az 1.4-es Lacetti gázból, 10-12 litert kért.
Akinek a gáz a megemelet árak előtt visszahozta a beépítés költségét (3-5 ezer), az a összeteheti a kezeit...
A motor károsodásáról már nem is beszélve.
Mint írtátok, sokkal többet eszik a gázból. Cserébe viszont legalább annyival rosszabbul megy.
Egy példa: Autópályán, mindenhol óra szerint a megengedett legnagyobb sebességgel haladva (kiéve, ha elfogyott az erő!) négyen csomagokkal az 1.4-es Lacetti gázból, 10-12 litert kért.
Akinek a gáz a megemelet árak előtt visszahozta a beépítés költségét (3-5 ezer), az a összeteheti a kezeit...
A motor károsodásáról már nem is beszélve.
W.2014-01-07 19:26:59 // 45763
Csak szoftveresen nem lehet kiiktatni csak ilyen drasztikusan?
droberto2014-01-07 19:01:34 // 45762
Ez a mérés elég jól visszaigazolja a befecs. korrekciós értékeidet
☻SKULL☻2014-01-07 17:21:48 // 45761
autópályán az enyém is ugyan ezt produkálja
stukker19872014-01-07 17:00:46 // 45760
OFF
Ja igen OFF-ban az esőérzékelő jól működik:)
OFF
Ja igen OFF-ban az esőérzékelő jól működik:)
OFF
Erhard 242 (Pure Energy)2014-01-07 16:45:56 // 45758
az egy kalap fos :(((
stukker19872014-01-07 16:30:08 // 45757
OFF
Irgalmatlan nagy. Az automata nagyon kényelmes,de ha nem óvatosan nyomod kigyorsításnál,akkor máris sportosabb módba kapcsol és sokáig hagyja pörögni a motort.Tök fölöslegesen zúgatok néha 3000-es fordulaton át a fél városon,mert az első gyorsításnál azt hitte az "agy" hogy én most sportosan akarok menni.
Dinamizmusban a 159-et a saját súlya öli meg,egyébként pariban lenne a 150 lovas verzió a 177LE-s 525d-vel.
Fedélzeti és GPS nagyságrendekkel szebb mint az Alfában sajnos. 159-ben a több százezres gyári fejegység olyan hatást keltett mint a régi sok gombos tetris:),pedig nem sokkal tud többet az iDrive,csak igényesebben van megoldva.
A 6 henger sokkal finomabban jár mint a 4-es JTDM,gondolom ezzel nem mondok újdonságot. Városban,tényleg lassú szakaszon ebben a hideg időben 11,5 körül van a fogyi,pedig nem nyomom ki a szemét.
Városon kívül 6,6-al el lehet járni és már gyorsabb vagy a többiek 80%-nál.
Hibái tök ugyanazok mint minden más modern dízelnek,ezeket nem is sorolom fel.
DFP égetést Alfánál mindig észrevettem,ennél még soha.
Egy dolog minden kétséget kizáró viszont: A 159 Ti-né szebb autó nem létezik a világon.
OFF
Irgalmatlan nagy. Az automata nagyon kényelmes,de ha nem óvatosan nyomod kigyorsításnál,akkor máris sportosabb módba kapcsol és sokáig hagyja pörögni a motort.Tök fölöslegesen zúgatok néha 3000-es fordulaton át a fél városon,mert az első gyorsításnál azt hitte az "agy" hogy én most sportosan akarok menni.
Dinamizmusban a 159-et a saját súlya öli meg,egyébként pariban lenne a 150 lovas verzió a 177LE-s 525d-vel.
Fedélzeti és GPS nagyságrendekkel szebb mint az Alfában sajnos. 159-ben a több százezres gyári fejegység olyan hatást keltett mint a régi sok gombos tetris:),pedig nem sokkal tud többet az iDrive,csak igényesebben van megoldva.
A 6 henger sokkal finomabban jár mint a 4-es JTDM,gondolom ezzel nem mondok újdonságot. Városban,tényleg lassú szakaszon ebben a hideg időben 11,5 körül van a fogyi,pedig nem nyomom ki a szemét.
Városon kívül 6,6-al el lehet járni és már gyorsabb vagy a többiek 80%-nál.
Hibái tök ugyanazok mint minden más modern dízelnek,ezeket nem is sorolom fel.
DFP égetést Alfánál mindig észrevettem,ennél még soha.
Egy dolog minden kétséget kizáró viszont: A 159 Ti-né szebb autó nem létezik a világon.
OFF
W.2014-01-07 16:05:08 // 45756
Hogy lehetett az esőérzékelést ennyire elb..ni... Ebben a szitáló ködben használhatatlan a fokozatos törlés. Egyszerűen nem töröl! Egész úton kézzel kapcsolgattam, miközben gyakran emlegettem az olasz mamákat... Hol lehet ezt kiiktatni, hogy egyszerűen csak a fokozatos töröljön?