Fórum >> Típusok >> 159

ALFI1562014-03-17 21:10:55 // 50355
Még jó,hogy vissza adják a pénzed.
Dömpi (il dottore)2014-03-17 20:44:34 // 50354
Na Urak!
Gumicsere lesz :-(

Ma a futóművestől az esztergályoshoz mentem az új kp.gyűrűkért, onnan meg a gumishoz.

Szépen felkerültek a helyükre. Nagyon pöpecek, nagyon passzentosak. A gumis újra megsergette a kerekeket és megdöbbenésünkre újra nagy eltéréseket mutatott, pedig jó úton mentem.

Felraktuk, majd mentem egy 30 km-es próbakört 70, 80, 110, 120, 150 és 180-as tempókkal. 70 és 150 között éreztem egy enyhe remegést a kormányon és a gázpedálon.
A régi kp. gyűrűvel a kormány jobbra-balra mintegy fél-fél centit kilengett, majd lerézta a karórámat. Most csak éreztem a remegést. Összenéztem a kormányon a varrást és a műszerfal egy pontját, szemre kb. 2 mm-ert remegett jobbra-balra.

Szóval
1) a központosító gyűrűnek igenis nagyon fontos szerepe van! Ez tény. A remegés tompult a cserével
2) a gumi nem jó, a maradék remegést a gumi futófelületének egyenetlensége, pulzálása okozza

Eredmény:
A gumi megy vissza oda, ahonnan jött.
Én visszakapom a pénzem (160k).
Ezt egyből ki is adom némi pótlással (104k) egy garnitúra Bridgestone Potenza ER050A-ra.

Addig is amíg megérkeznek az új nyárigumik, visszakerül a téli garnitúra.
Dömpi (il dottore)2014-03-17 20:23:25 // 50353
Szia!
Íme a fotók.
Michelin PS2 255/35 ZR19 96Y XL
futott km 6000 km (kb)


Én semmi félrekopást nem látok rajta.

Sajnos futóműbeállítást nem tudok linkelni, mert nem lett állítva. A futóműves ugyanis megállapította, hogy a jobb első felső lengőkar gömbfeje kottyan.
Én eddig észre sem vettem, annyira kezdeti a dolog. Csakhogy a futóművesemhez vezető út olyan, mint a vizsgáztató állomáson a rázópad. Bizonyos szempontból ideális is :-) Itt a futóművesem könnyedén kiszúr mindent. Ő ugyanis mindig először kerül egyet a kocsival.
A poén, hogy odafele menet halottam én is, de szentül meg voltam győződve, hogy a bébihordozó fogadóegysége zörög a csomagtartóban. Az aknán kiderült, hogy nem.

Szóval a futóműves azt mondta, hogy hozzam vissza a kocsit, ha ki lett cserélve a lengőkar.

Ezt majd néhány hét múlva fogom megejteni a féktárcsa/-betét cserével együtt.
Giuntini2014-03-17 17:32:29 // 50352
Az EGR hat hónapja volt cserélve, mert nem lehetett tisztítani. Egyébként ez a hibaüzenet regeneráláskor jött elő. Autópályán mentem észrevettem, hogy regenerál, ki az automata kézibe, és 5-ben 2800 fordulattal mentem fölfelé az érdi emelkedőn. Akkor dobta ki a hibát. Semmit nem lehet észrevenni, a hangja, gyorsulása ugyanolyan, mindenben úgy viselkedik mint bármikor. Csak az üzenet nem tűnik el. Holnap reggel kiolvassák. Remélem nem nagy a baj.
Ricsi 1472014-03-17 16:17:13 // 50351
Okes jelentkezek majd :). De eddig ugy nez ki, hogy olyan 11 kornyeken indulunk Kormendrol.
Ricsi 1472014-03-17 16:15:30 // 50350
Igen, ugy nez ki, de erdekes, hogy mikor meglett tisztitva a 2 legrosszabb allapotu akkor egybol normalis ertekek voltak es az alapjarati remeges is elmult, aztan 2 padlogaz es minden "elromlott"!
Liquid2014-03-17 16:01:07 // 50349
hogyne, nagyon szivesen, már akartam is ajánlani :)
Majd kontaktoljunk mikor jöttök, remélem Győrben leszek.
mex862014-03-17 15:57:26 // 50348
porlasztokkal kapcs, akkor megint bebizonyosodott hogy a korrekcios érték nem csak a porlaszto hibäjära utalo jel lehet.
ALFI1562014-03-17 15:55:26 // 50347
Én télre nem raknám vissza.Hagytam volna fent és lekoptattam volna nyáron.
Ricsi 1472014-03-17 15:28:05 // 50346
Vasarnap megyunk, lemaradt.
Ricsi 1472014-03-17 15:25:37 // 50345
Most jut eszembe, hogy leirtam megyunk Gyorbe, ha raersz akkor osszefuthatunk plazanal vagy valahol :)?!
mzo2014-03-17 15:23:13 // 50344
Most a gumicserekor latszott hogy nekem is a belseje kopik jobban. A beallitas ellenorzesekor kiderult hogy hibatlanok az ertekek egyedul a doles necces, de az mar ugye gyarilag ilyen es allitani nem tudjak. Ellenben azzal nyugattott hogy legalabb stabil lesz kanyarban
Ricsi 1472014-03-17 15:21:55 // 50343
Jah hat igen, az ember ismeretlen helyeken ovatosabb...! Igen ennek en is orulok, mert kb a legdragabb alkatreszbe sikerult volna belenyulni...! Viszont azert en meg a motor szetszedesevel varnek, megmutatom az autot az itthoni jol bevallt szerelomnek is, elvileg szerdan vagy csutortokon hozom el az injektorosktol az autot, ugyhogy majd jovo heten viszem csak el az itteni szerelohoz, ugyhogy majd csak utana leszek okosabb. Most hogy nem volt nalam az auto 2 hetig mar megorulok ugy hianyzik ugyhogy hetvegen feknyereg festes nyari gumi felrakas es kirandulunk egyett Gyorbe :D
Csabi2014-03-17 14:34:43 // 50342
Jó lesz az is! :) Köszi!
Dömpi (il dottore)2014-03-17 14:33:04 // 50341
bakker! ősszek ki lettek dobva, de 1 még van a garázsban, az pedig a jobb első. Azzal kaptam el a kátyút nyáron. Azt este lefotózom neked.
Csabi2014-03-17 14:26:18 // 50340
Oké, köszi!
A 19-es régi nyári gumik jobban árulkodnak, gondolom azokkal is mentél pár ezer kilométert ...szóval ha azokról csinálnál pár képet, akkor azt nagyon megköszönném! :)
Liquid2014-03-17 14:23:34 // 50339
hát igen, azok jobban mutatnak :)
Dömpi (il dottore)2014-03-17 14:22:04 // 50338
Majd belinkelem ma hogy lövi be a srác, meg a 7-végén lefotózom a téliket neked, állapítsd meg, hogy jól koptak-e. Igaz azok 215/55 R16-ok.
Csabi2014-03-17 14:20:59 // 50337
:)bírnák ezek szerintem augusztusig is, de akkor minek vettem a 18-as kerekeket? :)
Liquid2014-03-17 14:18:59 // 50336
van 4db Vredestein gumim hasonló állapotban, ha esetleg kell pótlásul :)
Csabi2014-03-17 14:17:19 // 50335
Jah, erre hajlok én is, használom őket ~májusig aztán csere...
Liquid2014-03-17 14:13:16 // 50334
én is kb. így közlekedek, legalábbis olyan utakon amit ismerek.
Hát az jó hír hogy az injektorok bemérve jók, viszont tippem sincs merre tovább
Csabi2014-03-17 14:06:10 // 50333
Csak azért, mert nálam a gyári beállítással eszi a gumik belső oldalát, a 225/50R17-et nem annyira...de a 235/45/R18-at eléggé, itt a minta is jobban érzékeny rá...
Szóval múltkor belinkelted a beállításodat, és ha nálad OK kopásügyileg, akkor én is úgy fogom beállíttatni a futóművet, ha felkerülnek a 18-as kerekek...
David | Centocinquantanove2014-03-17 14:05:30 // 50332
Az enyém szerint se, de ha ilyen telek lesznek, mint az idei volt, akkor ilyen profillal még óvatosba elmegy még egy szezont... szerintem.
Ha relatíve csapadékmentes száraz hideg van zömmel akkor nincs baj, ha esik valami akkor óvatosan. Nekem is közel ilyen volt a mostani télim... kopásjelző fölött volt kb 2-2,5 millivel.
Ricsi 1472014-03-17 14:02:43 // 50331
Én csak addig megyek 90-el amig benem érem a 70 és 90 kozott kozlekedokett elozes aztan 130-140 vagy tobb, nem normalis tudom de aki ismer az tudja h nem is vagyok normalis :D De amugy se tennék fel gagyit, megis csak az az egyetlen kapcsolat az uttal...! Amugy vannak fejlemenyek az injektor gondommal kapcsolatban, bemertek oket es jol mukodnek az EGR-t is ledugoztak hatha azzal van a gaz de nem... Ugyhogy megneztek a hengerekben a kompresszit és az egyikben nem jo 17 koruli tobbiben 26-27 valamilyen mereseket lefutatott de ott is minden rendben volt minden nyomas felepult stb... Holnap atmossak a motort valamivel attol allitolag meg kell javulnia de ha nem akkor szet akarjak szedni a motort :O Velemeny?
Dömpi (il dottore)2014-03-17 14:02:10 // 50330
én 6mm-t hallottam, hogy az a minimum.
Liquid2014-03-17 14:01:15 // 50329
határeset, iz már inkább csak nyárigumi
Csabi2014-03-17 14:00:13 // 50328
Ha már gumitéma, Ti mikor szoktátok eldobni a téli gumikat, milyen profilmélységnél? Nekem most ~3,5-4mm-nél vannak, de van ahol (küső él) 5mm , mivel nem egyenletesen kopnak....A gumisom szerint ezeket már nem kéne visszarakni...
Dömpi (il dottore)2014-03-17 13:59:33 // 50327
Szemre nincs. De nekem azért lett picit másként állítva, mert akkor 255/35 ZR19-es gumik voltak fenn és már akkor is használtan vettem őket...kb. 60%-osak lehettek.

Ma megyek 16:00 órára a futőműveshez, egyrészt mert 2-évente nem árt, másrészt félreáll picit a kormányom, harmadrészt pedig mert a gyári méretű (235/40 19) gumikhoz akarom állíttatni a futóművet.

Majd a 7végén megnézem a téliket, de azokon sem tűnt fel féloldalas kopás.

Miért kérded?
Ricsi 1472014-03-17 13:59:33 // 50326
Én csak addig megyek 90-el amig benem érem a 70 és 90 kozott kozlekedokett elozes aztan 130-140 vagy tobb, nem normalis tudom de aki ismer az tudja h nem is vagyok normalis :D De amugy se tennék fel gagyit, megis csak az az egyetlen kapcsolat az uttal...! Amugy vannak fejlemenyek az injektor gondommal kapcsolatban, bemertek oket es jol mukodnek az EGR-t is ledugoztak hatha azzal van a gaz de nem... Ugyhogy megneztek a hengerekben a kompresszit és az egyikben nem jo 17 koruli tobbiben 26-27 valamilyen mereseket lefutatott de ott is minden rendben volt minden nyomas felepult stb... Holnap atmossak a motort valamivel attol allitolag meg kell javulnia de ha nem akkor szet akarjak szedni a motort :O Velemeny?
kiger2014-03-17 13:53:29 // 50325
Sziasztok!
Egy gyors segítség kéne, hátha valaki ért hozzá:
Egyik barátom eladja az új felniét az Opeljárólm a felni 5x110 es, 18", szélessége 7,5"
ET 41 mm, szerintetek ez felmegy a 2.4-es 159-re? Előre is köszönöm a segítséget.
Csabi2014-03-17 13:46:21 // 50324
Dömpi! A jelenlegi futóműbeállításoddal egyformán kopnak a gumijaid, nincs eltérés a belső-külső felület között?
Csabi2014-03-17 13:43:33 // 50323
5000km-enként is nullázza... ezek szerint amelyiket előbb eléri...
Csabi2014-03-17 13:42:19 // 50322
Mindenképp hibakiolvasás kell...és fény derül mi okozza. Tipp: szerintem az EGR-ed (ha van) lesz...
Giuntini2014-03-17 13:31:39 // 50321
Leszedtem a motorborítást, a résolaj csövek alatt tiszta olaj. Elképzelhető hogy veszít a befecskendezési nyomásból és ezért írja ki a hibát?
Giuntini2014-03-17 13:06:00 // 50320
Sziasztok!
Ma menet közben kigyulladt a motor kontroll lámpája, és jött a hibaüzenet: ellenőriztetni a motort. Semmi rendellenességet nem veszek észre a motor hangján, ugyanúgy megy, de a lámpa nem alszik el. Nem tudom mi lehet a baj. Ti már találkoztatok ilyennel.
vzolee2014-03-17 12:39:22 // 50319
Ja és hétvégén pont láttam, amikor nullázta a trip-et. Nem 5000 km után, hanem amikor az üzemidő(?) számláló átlépte a 99:59 órát. Nálam ez egyébként majdnem 5000 km-nél volt, 50 km/h átlaggal.
vzolee2014-03-17 12:36:40 // 50318
Úgy látszik, nem tudok megszabadulni ettől az alacsony mérettől. A 16"os felnikre ugye 205/55R16-os téli gumikat vettem, 1 szezont futottak. Találtam végre elfogadható árú és állapotú, sok küllős, 17"os felnit. 225/45R17-es Pirelli Cinturato P7 gumi volt rajta, amire megalkudtam. Kettő olyan 50%, kettő meg 70%os. Marad az óvatos közlekedés :)
Dömpi (il dottore)2014-03-17 12:17:05 // 50317
Amúgy meg naná!
Tavaly ugyanezek a gumik 235/40 90 méretben 90-110 k között mozogtak, most 65-95k között.
Tavaly ennyiért középkategóriásat vehettél volna. Ennyiért megéri a prémiummárka.
Dömpi (il dottore)2014-03-17 12:09:20 // 50316
Felhaívtam a gumisom (az előzőt) és mondtam, hogy próbálkozom a kp.gyűrű cserével. Ha nem javul meg, akkor gumicsere.
Viszont jeleztem neki, hogy Szolnokon van Bridgestone Potenza RE050A 66k-ért (valójában 67,5k + szerelés). Mondtam, ha ő is tudja annyiért, akkor nála veszem meg.
Hallottam a telefonban, hogy nyelt egy nagyot, majd rávágta hogy szereléssel együtt tudja 66k-ért hozni.

:-) :-) :-)

Szóval este eldől marad-e a Pirelli. Legrosszabb esetben visszakerül pár napra a téli garnitúra - amíg meg nem jön a Bridgestone - valamint ráfizetek a az új gumikra 104k-t (160k-t ugyebár visszakapok a Pirellikért).

DOT-ban mindenképp jobban járok, ha a Bridgestone-okat megveszem, mert azok max 6-8 hónaposak, a Pirelli meg 2010 áprilisi.
Shadin2014-03-17 11:37:42 // 50315
Ez csajhiszti :-) Háromszor leállíthatod, csak utána tilt le :-) Asszem.
mex862014-03-17 11:17:19 // 50314
bár ehhez még hozzäjön az hogy ha valoban van fojtó hatäsa akkor az még plusz üzemanyag de ezt igy nem tudom szämszerüsiteni.
mex862014-03-17 11:16:48 // 50313
jobban utänaszämolva az jön ki hogy egy regeneräläs fél-1 liter plusz üzemanyag (10km-t csinälja ätlagban, és ahol most 17et evett ott 7-9et szokott).
tankonként van 2-3 regeneräläs, ez igy tankonként nem olyan vész 2-3 liter vastagon szämolva.
viszont a macera hogy ne ällitsam le meg probäljam meg huzosabban hajtani ilyenkor engem kikészit, meg belegondolok hogy felhigitja ilyenkor az olajat meg stb...äää
az meg hogy meg is ällhat miatta... na köszönöm nem.
mex862014-03-17 11:13:48 // 50312
gumihoz, én csájnizzel vettem, ez volt rajta de szinte uj ezért nem terveztem cserélni.
ez valami Minerva vagy mi gyäri 17es méretben. ez még a téli.

esöben elég gäz, kanyarban simän lemäszna az ivröl ha nem volna az esp, néha rémitö is.

pedig ez a märka is összehasonlitokban nem a tiltott kategoriäban volt, pl Fuldät leverte ebben a méretben.

hóban, jégen, szárazon szuper, de az esöben mutatott teljesitménye aggaszt.


a nyárim is hasonlo gyärtmäny, GT Radial vagy mi, az is hasonloan szerepelt teszteken, kiv leszek mit mutat, hamarosan felkerül.
Persze az is uj....
mex862014-03-17 11:11:09 // 50311
lehet ez másnál jobban müködik, nálam ez igy nem fér bele.
Shadin2014-03-17 11:06:51 // 50310
A 94 V-től lefelé már fikázzuk, pedig az is jóval meghaladja a szükségest :-)
A lényeg, hogy akkor, abban az egy-két estben, amikor meg akarsz állni, vagy éppen az úton akarsz maradni, legyen valami alattad amiben "bízhatsz" egy picit. Jó gumival is határeset néha.

Ha használt gumit vesz az ember fia és az aszimmetrikus mintázatú, hogy állapítható meg a korábbi forgásirány? Van valami "fűrészfog" elmélet. Ismeri valaki? Ill. mi van, ha a forgásirányt (így véletlenül) megváltoztatom?
mex862014-03-17 11:04:41 // 50309
Üdv Urak!

DPF témához.
Ma 70 fokos vizhömérsékletnél kezdett regenerälni, dugo közepén... (eddig azt hittem csak üzemmelegen kezdi) és nálam a venti se megy regeneräläs közben, pedig müködnek MES-sel ellenörizve.
még jo h tegnap direkt ezért mentem egy nagyobb gurigät hogy regeneräljon mert mär värhato volt, persze akkor nem tette.


Fogyasztäs meg ezen a 10km-es szakaszon 17 literre adódott....

Ja és megfigyeltem h mikor mär közeledik a regeneräläs feljebb megy a fogyi, szóval van ennek hatása elötte is a fogyira, gondolom tömödöttebb szürö = nagyobb fojtäs = nagyobb fogyi.
Nálam nem deciket jelent ez akkor amikor csinälja arra a 100km-re, és mivel 400anként cisnälja igy egy tankbol pär liter elmegy emiatt....

Szóval én döntöttem, megy a levesbe, környezetvédelem meg gyäri megoldäs ide vagy oda...
Dömpi (il dottore)2014-03-17 11:03:18 // 50308
sosem megyek 90-nel!

Ahol 90-nel lehet ott 110, ahol 110 ott meg 130-cal. Autópályán (nagyritkán) pedig 140-nel.
Dömpi (il dottore)2014-03-17 11:01:16 // 50307
Persze. Amióta felkerültek, mentem velük kb 50-60 km-et
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-17 10:53:37 // 50306
dél korea-it simán
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak