Fórum >> Típusok >> 159

GTPeti2014-03-22 15:12:18 // 50556
Lehúztam 200ekm-et anélkül és tapasztalt autósokat vertem át, akik csak belülről hallották az autót (hogy dízel-e). Lehet, hogy 1-2 decibellel halkabb vele, nem mondom, hogy nem.
A szívósor viszont köszöni szépen remekül elvan korom nélkül. ;)
droberto2014-03-22 15:03:41 // 50554
Az EGR-el halkabb az autó.
Aki nem hiszi járjon utána: motor levesz, tengely kézzel benyom és lőn csendesebb járás.
Ákos (dewvil)2014-03-22 15:02:29 // 50553
Milyen szomoruan pihen ott a sarokban pedig kint sut a nap :-(
Shadin2014-03-22 14:29:51 // 50552
akogy=ahogy :-D
Shadin2014-03-22 14:29:26 // 50551
Nem ragaszkodom a DPF-hez csak nem látom a kiirtási "divat" okát. Nem mondom, hogy néha nem szopatott meg városban, de azt javította a gyári sw. frissítés. Én azt mondom, hogy amikor működik úgy jó akogy van, ha meg nem működik akkor kicseréled mint a kettőstömegűt.
mzo2014-03-22 14:24:50 // 50550
Egyébként miért ragaszkodsz ennyire a Dpf-hez? Csak kíváncsiságból kérdezem.
Shadin2014-03-22 14:15:03 // 50549
Az irományom második felében persze jelentős irodalmi túlkapások vannak, de nem teljesen irreális és semmiképpen sem általános érvényű :-D
Shadin2014-03-22 14:07:53 // 50548
Nekem a teljes kaszkád meg volt, és az EGR-t bele sem keverem:

DPF be + no csip
DPF ki + no csip
DPF be + csip
DPF ki + csip

Egyik esetben sem volt érezhető, hogy benne volt-e a DPF vagy sem, csak az hogy volt-e rajta csip vagy sem. E3 v. E4
Most a 1-es verzió van és köszöni szépen egész jó csak az EGR szűkítéssel.
VTT-re ha minden igaz droberto box-ával csurkok be, utána megy rá vissza a3-as verzió.
Shadin2014-03-22 14:01:01 // 50547
Persze. Ezt nem is vitattam. Mi is a különbség?
Shadin2014-03-22 13:59:19 // 50546
Nem optimalizáltam, csak kivettem a DPF-et mint folytást :-( Nincs helye itt az optimalizálásnak, nincs sok köze a DPF-hez.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-22 13:33:57 // 50545
hogy védi mindenki a saját igazát :)))
Elve aki környezet tudatos nem vesz dejzel autót sőt semmilyent gyalog jár vagy bicóval nekem ez a véleményem erről :P
Liquid2014-03-22 13:30:10 // 50544
ennyire azért ne sarkíts kérlek. DPF nélkül egy euro kategóriával kerül alább.
GTPeti2014-03-22 12:33:18 // 50543
Világos. De egy ilyen fojtó tényező kiiktatásának SZVSZ már önmagában is hoznia kell valamit. (Bár egy kis LE/Nm növelésbe még senki - egy motor - sem halt bele. A ésszel történő használaton SZVSZ sokkal több múlik.)
mex862014-03-22 12:27:25 // 50542
dpf kiiráshoz nem feltétlen kell ám másba belenyúlni ergo nem egyenlő egy klasszik chippel
GTPeti2014-03-22 11:50:59 // 50541
Like. ;)
GTPeti2014-03-22 11:48:53 // 50540
"semmivel nem ment jobban DPF nélkül" Egyedi eset. Az optimalizálás nem sikerült túl jól.
mzo2014-03-22 10:45:43 // 50539
Egyszer lehet meglépem majd a Ricsinél az optimalizálást, de egyelőre nekem így most tökéletes az autó.
mzo2014-03-22 10:43:23 // 50538
Pont erre gondoltam én is, hogy jól elintéztem a pörgős témát a fórumon. :)
Egyébként igazad lehet, hogy most extrém módon figyelek az autóra, fogyasztás és viselkedés terén, de a picit halkabb-lágyabb járást a teljesen laikus párom is megerősítette. Többek között ezért is mondtam, hogy egy hónap múlva tudok majd pontosabb értéket mondani fogyasztás terén. És nekem az már megérte hogy nem kell izgulnom a regenek miatt. Városban elég nagy istencsapása tud lenni, főleg dugóban.
(végül nem lett beletéve a csőbe se a nyomás érzékelő, se a hő szenzor. Hibakód nincs. :) )
Shadin2014-03-22 10:35:32 // 50537
Helyesbítek, magamnak igazoltam a saját véleményem/elméletem :-D

ui.: semmivel nem ment jobban DPF nélkül, az EGR szűkítése/falazása viszont jobb reakcióidőt eredményezett 2k giri alatt, magasabban tartva a tb nyomást pár százalékkal. Na erre mondta Ricsi, hogy ebben a kombinációban bele kellene nyúlni a programba is...
Shadin2014-03-22 10:26:15 // 50536
Értem, majd ha a placebo hatás elmúlik és ugyanúgy fogsz tekinteni az autóra mint annak előtte és vissza állsz a normális vezetésre a namostjólmegfigyelemésmegmérekmindent korszakból és tankoláskor mért értékek igazolnak, mondjuk VTT-re akkor majd diskurálunk/vitatkozunk egy kiadósat :-D
A comp. szerinti fogyasztás és annak beállása bármi változtatás után min. 5e km. Ezt is végigjátszottam.

Aláírom, hogy a rángatásos EGR szűkítős témára nem találni megoldást, és nem vitatható az olajhígulásos balhé sem, de a többi hosszú távon engem igazolt.

Megint pörgünk hurrá :-D
mzo2014-03-22 10:08:30 // 50535
:) Gondoltam, hogy páran ugrani fogtok a témára, no de sebaj. Először is magának a szűrőnek igenis van egy minimális folytása, plusz a regenekből összeadódó 2-4% plusz fogyaztás kiadhat akár 0,3-0,5 litert is 100 km-ként. Saját hosszú távú tapasztalatom egyelőre még nincsen, hisz még csak alig egy hete közlekedem szűrő nélkül, de már ilyen rövid idő alatt is lement a átlagfogyim. Tegnap pl nulláztam munkába menetel előtt és az átlag 8,5-9,5 l körül fogyasztásom 8,1-re jött ki. Bp-en. De oké ez még nem mérvadó egy mérés nem mérés. Majd egy hóap múlva tudok egzaktabb adatokkal szolgálni. Attól, hogy a szűrőt kiszedi valaki az autóból véleményem szrint nem süllyed még a tuning TDi-k szintjére. MIért is süllydne? Ez tuning? Én inkább megelőzésnek mondanám. Vagy ha arra gonolsz hogy kormolni fog az autó, akkor az max az elromló csúcsok miatt lehet majd. Viszont ha emiatt kezdne kormolni az autó, akkor az tönkrevágná a szűrőt is egy idő után.
De akkor nézzük a környezet szennyezés oldaláról. Nem lesz ami megfogja a kormot? Nem. Kevesebbett fog fogyasztania az autó és ezáltal kevésbbé károsítja a környezetet? Igen. És akkor beszéljünk a járulékokról. A regen alatt elkerülhetetlen az olaj higítása. Ez regen nélkül megszűnik. Plusz az idegeskedés, hogy épp a belvárosi dugóban kezd e el regenerálni, vagy szerencsém lesz és a pályán? Kikapcsoltattam az Egr-t is. Hátránya? kicsit jobban szennyezem a környezetet. Előnye: nem nyomja tele korommal a szívósort a motort, ergo az ebből fakadó rángatás, teljesítményvesztés, örvénycsappantyú hibák, koromlerakódás stb kiküszöbölődtek.
Ezen kívül amit tapasztaltam a szűk 1hét alatt a Dpf-Egr nélkül:
Az autó alapjára picit lágyabb lett (talán halkabb is), élénkebb lett a motor egy kicsit (talán rugamasabb) és ami még érdekes volt hogy egy kicsit se kormol az autó! Tükörből nem láttam semmit, aztán megkértem a páromat vezessen ő, kicsit nyomja neki, én meg mentem utána a kis Corsankkal. És semmi. Mondjuk az más kérdés hogy alig tudtam mögötte maradni. :)
droberto2014-03-22 09:32:31 // 50534
Uppsz, össze se beszéltünk. :)
Én személy szerint kinőttem "a belezzük szét a kipufogót (autót), mert minek az bele, énúgyisjobbantudom, hogy nekem mi a jó..." korszakomból.
Volt már egy ilyen az életemben, kipróbáltam, és tévedtem. :)
droberto2014-03-22 09:26:46 // 50533
Mérted, vagy számoltad? Nem értelek...
Mindennemű logika alapján én is írhatnám, hogy ott kb 6,5x nagyobb a keresztmetszet, mint a 60-as csőnél. De nem teszem, mert tudom, hogy benne van a porcelán.
De könyörgöm, bízzunk már meg a mérnökökben. Hidd el, hogy nem több a csősúrlódási veszteség ott, mint bárhol máshol. Ki van az találva.
Ha meg másért nem hiszed el, akkor meg a Cartárs mérésének hidd el aki kiszedte és lemérte a fogyasztást.
Shadin2014-03-22 09:25:05 // 50532
Milyen fojtásról beszélünk? Ez egy tévhit. A jó szűrőnek az eldugult és telített állapota között max ~50mbar a nyomás különbség. Rendszeresen tisztító, működő DPF esetében a zsákszűrő rendszer elvét figyelembe véve, nem csökken a keresztmetszet a D60-as cső keresztmetszete alá. Ha ki van nyírva a DPF és nem tud rendesen regenerálni és túltöltődnek a "zsákok", akkor kezd kialakulni torlódás és egyéb gyíkság...


Elnézést, mindenkinek joga van azt csinálni az autójával amihez csak kedve/ideológiája stbje van, de én ezt végigjátszottam és az a véleményem, hogy pucoltassatok DPF-et vagy ~80-ért vegyetek újat, hogy az úgy működjön ahogy kitalálták, különben pár év múlva a tuning Golfok és Audi TDI-k szintjére süllyed az Alfás társadalom amit személy szerint sajnálnék, bár úgy nézem a tipus átment a (még)olcsó(bb)n megvehető, de fenntartani drága, ezért inkább töcskölgetős leépülős kategóriába. Legközelebb hegesszük le a lendkereket és ragasszuk be a leszakadó hátsó ablaküveget a keretbe...

Jó reggelt Mindenkinek :-D
mzo2014-03-22 09:02:02 // 50531
Ez oké, de azért vegyük hozzá a szűrő folytása miatti plusz fogyasztást is.
Shadin2014-03-22 08:55:55 // 50530
Az enyém átlag 2X csinálja per tank. A regenerálásra fordított üa mennyiség kb kerekítési hiba.
Piritu - 1.000.0002014-03-22 08:39:02 // 50529
Ha 400 km-enkénti regennel számolunk, akkor ez pont 1,5 deci.
Ha 800-al, akkor 0,75 deci :-P
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-22 07:41:54 // 50528
mondtam, hogy nem csak pár deci csak annak aki állandóan pályázik...
Shadin2014-03-22 06:44:10 // 50527
Nekem is tegnap regenerált. Persze hogy épp mielőtt hazaértem.
Shadin2014-03-22 06:40:25 // 50526
Dömpi (il dottore)2014-03-21 22:20:07 // 50525
Regen hatása az átlagfogyasztásra:

Ma este jöttem haza Bp-ről (XIII.ker.). Igazából a "városi" szakasz 800 m, utána M3 bevezető, M0, 4-es. Kaputól kapuig 101 km.

Természetesen 92 km megtétele után kezdett a drága Arkangyalom regenerálni. Még mennem kellett +3 km-et (egy kis kört a városban), mielőtt beálltam a garázsba otthon.
Egészen a regen kezdetéig 5,5 l/100 km volt az átlagom. Már örültem, hogy megdöntöm a saját rekordom.
A regen miatt viszont 6,1 l/100 km lett az átlag.

Szóval csak gondoltam megosztom veletek a személyes tapasztalatom.
David | Centocinquantanove2014-03-21 08:46:01 // 50524
Háhá a múltkor én is pont így jártam.
Éreztem égett büdös szagot, kezdtem szaglászni ezerrel, nézni, hogy nincs e füst meg ilyenek, már kezdtem szimulálni, hogy gyengélkedik a motor... Aztán en előttem is párral a kisebbségiek haladtak egy legalább 110 éves Ford Tranyóval, okádta magából a fekete pamacsokat, amik olyan tömények voltak mint a vattacukor.
Ricsi 1472014-03-21 08:31:52 // 50523
Ahova en jarok nem is lehet kitorest csinalni nincs hozza hely :D De most majd elindul az mma-s edzes ujra, ott majd csinalunk kitorest :D
.......................2014-03-21 07:58:03 // 50522
minden nyugati autópályán használt kocs fékje igy elrohad belülről,
a miton is azért cserélek tárcsát mert ugyanígy szétrohad

sőt hátul el sem kopik se a tárcsa sem a betét ,csak atom rozsdás lesz
.......................2014-03-21 07:37:36 // 50521
Az ATE ki van centirozva ,látszik a beleköszörülés plusz festett is
soha egy Brembon Zimmermann on, Bosch féktárcsán nem láttam ilyet

Textar betét volt előtte ,uj korától csikorgott mint állat
Erhard 242 (Pure Energy)2014-03-21 07:05:40 // 50520
kitörés nélkül nincs lábazás :P
Ricsi 1472014-03-20 23:03:42 // 50519
Kitores volt... duh kitores mikor nem indult el :D Guggoltam meg vadli volt napirenden ma :D
Ákos (dewvil)2014-03-20 22:39:32 // 50518
Uuuuu apam ezt megkaptad:-)
Ha vigasztal en neha a szellozo rostelyt szoktam szaglaszni valami budos valami nem jo a kocsin, aztan csak kettovel elobb egy ifa megy :-) :-) :-) :-)
droberto2014-03-20 21:59:26 // 50517
Engem hatvanat húztak dobozossal. 3 m-el mögötte. Este, fáradtan. Egy élmény volt.
GTPeti2014-03-20 21:58:46 // 50516
Nagyon jófej feleséged lehet. :))
Dömpi (il dottore)2014-03-20 21:53:41 // 50515
léptem, holnap sokat autózom a Gabriellel :)
mex862014-03-20 21:51:50 // 50514
mi baj a zimmermann textar kombóval?
épp ma néztünk ilyen kombót asszony offjára.
kell rá a jó fék asszony is edzi már magát hgoy Alfája legyen :D
igaz ez se egy lomha cucc, 110le dizel kb 1100kg-ra nagyfékkel, de jobb ha fog is jól :)
Liquid2014-03-20 21:47:22 // 50513
én voltam vontatódva 80km-ren át a kötél végén a 156-tal, kemény munka volt :)
Dömpi (il dottore)2014-03-20 21:44:20 // 50512
Bakker már tiszta paranoia vagyok.

Feleségem a múltkor két dolgot mondott:
1) "Van aki mindig betegséget kreál magának, ő a hipochonder" - te viszont a kocsidnak találsz ki mindig valami baját ... "Gabriel-honder"

2) a 7végén elkértem tőle a 147-et. Csak ennyit szólt utánam:
"Érzékszerveid nem éreznek semmit, füled becsukod, zenét felcsavarod! Haza ne gyere azzal, hogy ezt vagy azt hallasz! Az én kocsimnak semmi baja!"

:D :D :D :D :D
GTPeti2014-03-20 21:41:58 // 50511
Bocs, még egy kieg. Ha a te fotózott tárcsád gyári, akkor olyat nem vennék. Juridot, ATE-t, EBC-t igen. (Mondjuk PEX-et vettem, by Szállító úr, de ez más kérdés. :)
GTPeti2014-03-20 21:40:25 // 50510
Ez nem egészen van így... Ennyire katasztrofális anyagból készült tárcsát, mint amit fotóztál én még nem láttam. Szeretem az Alfát, meg minden, de azért a szénacélt hanyagolniuk kéne. Igen erősen.
GTPeti2014-03-20 21:38:27 // 50509
Jaja, senki. :))

Eddig a 156-on kizárólag Jurid betéteket használtam. Pedig volt már párszor csere... (Lehet, hogy azért, mert viszonylag puha. Cserébe nem csikorog egyáltalán. Kivéve, ha szorul a kézifékbowden.)
droberto2014-03-20 21:36:39 // 50508
Neked is már ilyen extra receptoraid nőttek.
Lazíts pöppet. :)
droberto2014-03-20 21:26:35 // 50507
Arra figyeljetek, hogy jó minőségűt tegyetek be.
Javaslom az MTA-t. Az a gyári. ;)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak