Mint kiderült, nagyban függ a befecskendezett üa mennyiségtől is, de ehhez már nem (sem) értek. Készítettem lyukas lezáró lemezeket különböző lyukátmérővel és néztem hogy viselkedik. d8mm és d12mm között teszteltem, valamint teljesen zárt és teljesen nyitott verzióban. Ugyan olyan körülmények között (2500giri, 140km/h, 6-osban tempomattal) a kért és a tényleges tb nyomás közötti különbség a nyitott és a falazott állapot között ~0,4 bárral nőtt. A furi az hogy normál használatnál amikor nyitna az EGR, de nem tud, akkor van ez a differencia ami a képeken jól látható, padlógáznál pedig amikor zárna az EGR, ott pedig rendbe jön a két érték.
Nem tudom látszik-e rajta minden, de ez a kért és kapott tb. nyomás a fordulat függvényében. Szerintem látszik a problémám:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00359/00359829t.jpg)
Ez pedig az kért és kapott üa. mennyiség és a fordulatszám:
![](http://www.alfaamore.hu/files/forum/00359/00359830t.jpg)
A meredek kék 4-esben padlógázon történő gyorsítás sík úton ~1500-4500giri között.