Egyébként szerintem büszkék lehetünk, hogy a legpörgősebb a topic a miénk. Hál' Istennek még nem "a szar az autóm hogyan tudnám megmókni" résznél tartunk. Ez azért sokat elmond a típus minőségéről!
Örülök, hogy több mint 40k hozzászólás óta közétek tartozhatok. :)
droberto2014-10-10 22:22:31 // 59754
droberto2014-10-10 22:14:34 // 59753
droberto2014-10-10 21:55:44 // 59751
Főleg, ha használati tárgyként tekintenek rá és elmulasztják az olajcserét.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-10 21:31:26 // 59750
ez így van
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-10 21:03:53 // 59749
majdnem, nem a rendszert változtatták meg a fordnál, ha nem a motor beszállítót 2006-ig fos ford, utána meg HDI...
ValeRossi462014-10-10 20:55:34 // 59748
Egyetertek ;) ha jo 159es vasat szeretnenk azt meg kell fizetni :)
Giuntini2014-10-10 20:45:42 // 59747
Gondoljatok bele az én esetembe. Az enyémnek a karosszériàja karcmentes törésmentes. Az enyém nem az 1,5 millàs kategória. Mégis ez történt velem. Most màr tudom mi történt. Ez a motor hengerfejes volt kint a sógorok megcsinàltàk eladàsra nem síkoltàk le bepasztàztàk a repedést és eddig tartott. Ezt a Szatmàri szerint is nem lehetett észrevenni. A 159-nél én azt mondom min. ki kell adni 12ezer €-t és még akkor sem biztos semmi. A 2,4-nél pedig ha hozzà kell nyúlni a költségek az egekben.
Liquid2014-10-10 20:38:34 // 59746
azaz, az enyémben is zörög valami bal elöl, kezd idegelni, hétvégén meg is nézem. Nem futómű gond, hanem valami műanyag elem elszabadulhatott.
Shadin2014-10-10 20:37:02 // 59745
Ja. Szarolasz. A csavar kiesik a futóműből.
GTPeti2014-10-10 20:36:14 // 59744
"pl már az új E mercikben is Delphi van"
Vagy inkább még...
Vagy inkább még...
Liquid2014-10-10 20:35:17 // 59743
az olasz autók is szarok, mert sokan állítják :D
mzo2014-10-10 20:31:23 // 59742
A nyári Spanyol túránk alatt nekem is a Magyar normál MOL-al produkálta a legjobb átlagot az autó. Pedig tankoltam Olasz Francia Spanyol nyálat is. Különbséget én nem éreztem egyébként sem hangban sem erőben egyiknél sem. Persze ez a különbség nem volt hatalmas nagyjából 4 dl különbség volt a legjobb és legrosszabb átlag között.
Magában az üa rendszerben sztem is a Bosch a legjobb. Delphinél meg érdekessék, hogy egyre több típus vált át erre a márkára, pl már az új E mercikben is Delphi van.
A Mondeókban meg ha jól tudom pont fordított a folyamat, ott a jelenleg futó szériában már Bosch van míg a régi MK3-asokban Delphi volt. Na ezek alapozták meg a "jó hírét" a Mondeoknak. Pedig az újak az MK4-esek már megbízható autók, amennyire hallom nem szoktak gondok lenni a 2.0 TDCi-kkel.
Magában az üa rendszerben sztem is a Bosch a legjobb. Delphinél meg érdekessék, hogy egyre több típus vált át erre a márkára, pl már az új E mercikben is Delphi van.
A Mondeókban meg ha jól tudom pont fordított a folyamat, ott a jelenleg futó szériában már Bosch van míg a régi MK3-asokban Delphi volt. Na ezek alapozták meg a "jó hírét" a Mondeoknak. Pedig az újak az MK4-esek már megbízható autók, amennyire hallom nem szoktak gondok lenni a 2.0 TDCi-kkel.
David | Centocinquantanove2014-10-10 19:11:18 // 59741
Üzemanyagtól független témával kapcsolatban én is azt hallottam, hogy a delfi rendszerek elég ócskák, azt hiszem a mondeókban is olyan van és tényleg...
Simán lehet hogy az MSZ üzemanyag nem fekszik neki és amúgy nem lenne ócska...
Simán lehet hogy az MSZ üzemanyag nem fekszik neki és amúgy nem lenne ócska...
Piritu - 1.000.0002014-10-10 19:01:52 // 59740
Azt csak csendben kérdezném, ha tudjuk hogy a rönyó nem bírja, akkor miért nem tesz a gazdája/szerviz ellene? Miért várja meg, amíg beszarik? Vagy csak a egyszerűen szar a Delhpi rendszere?
"Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!
A probléma:
A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező."
forrás
"Delphi
Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott.
Egy hátránya van.
NEM LENNE SZABAD MAGYARORSZÁGON FORGALOMBA HELYEZNI!
A probléma:
A Magyar Szabvány szerinti gázolaj minőség nem felel meg a delphi szivattyú kenési igényeinek. Hangsúlyozni kell hogy, a szabvánnyal és nem az olajtársaságokkal van a baj. Bolondok lennének jobb gázolajat csinálni, mint ami kötelező."
forrás
Piritu - 1.000.0002014-10-10 18:50:51 // 59739
No, akkor keress vissza, hogy az olasz/német/osztrák gázolajjal mennyivel kevesebbet fogyaszt a verda. Meglepődsz, hogy hány ilyen bejegyzés lesz :-))
A rönyósok baja meg nem érdekel :-)
A rönyósok baja meg nem érdekel :-)
.......................2014-10-10 17:47:51 // 59738
ezek nam a gázolaj energiatartalmára vonatkoznak(tehát nem fog kebvesebbet enni)
hanem pl. a kenőképességre:
a MOL gázolaj legendásan szarul keni a diesel rendszer elemeit
csoda hogy a sok 1,5 dci renó spénes lesz
a furi hogy Franciában meg nem
hanem pl. a kenőképességre:
a MOL gázolaj legendásan szarul keni a diesel rendszer elemeit
csoda hogy a sok 1,5 dci renó spénes lesz
a furi hogy Franciában meg nem
Shadin2014-10-10 17:29:29 // 59737
Persze, placebó. Négy évig OMV extra nyálat tankoltam esküdözve, hogy milyen jó, keveset fogyaszt halk az autó stb. Most felváltva tankolgatom az OMV sima ill. prémium cuccát és tankról-tankra összességében semmi különbség.
Ami érdekes még, hogy amikor egyetlen egyszer tankoltam Vpúdert, akkor vagy fél literrel több lett a fogyi, de ezen kívűl semmit sem éreztem.
Ami érdekes még, hogy amikor egyetlen egyszer tankoltam Vpúdert, akkor vagy fél literrel több lett a fogyi, de ezen kívűl semmit sem éreztem.
GTPeti2014-10-10 16:32:33 // 59736
Jó nem veszek. :) Én nem voltam köztük.
(Azonban... ha többen állítják, hogy megjárták, akkor lehet benne valami.)
(Azonban... ha többen állítják, hogy megjárták, akkor lehet benne valami.)
Piritu - 1.000.0002014-10-10 16:23:24 // 59735
Azért erre ne vegyél mérget. Csak pár idézet a rend kedvedért:
"A MOL amúgyis elég gatyesz minőséget produkál"
"a szlovák sárga kúton kapható sima is jobb"
"Üzemanyag szar"
"Akármit mondanak, a kinti gázolaj még mindig sokkal jobb a magyarnál. "
"Jobb az osztrák gázolaj,"
"A MOL amúgyis elég gatyesz minőséget produkál"
"a szlovák sárga kúton kapható sima is jobb"
"Üzemanyag szar"
"Akármit mondanak, a kinti gázolaj még mindig sokkal jobb a magyarnál. "
"Jobb az osztrák gázolaj,"
GTPeti2014-10-10 16:03:05 // 59734
A pontosság végett: Sosem mondott senki olyat, hogy defacto sz@r a hazai nafta. Olyat viszont igen, hogy bele lehet futni egy-egy valamilyen módon "rosszabbá vált" eresztésbe.
Piritu - 1.000.0002014-10-10 15:49:34 // 59733
No, megtettük az utat visszafelé is a "jobb" kinti üzemanyaggal.
Odaút: 105-ös átlag 620 km 6,1 l/100 km
Vissza: 104-es átlag 631 km 6,5 l/100 km
Egyre inkább meg vagyok győződve, hogy szar a magyar nyál :-DD
Odaút: 105-ös átlag 620 km 6,1 l/100 km
Vissza: 104-es átlag 631 km 6,5 l/100 km
Egyre inkább meg vagyok győződve, hogy szar a magyar nyál :-DD
Shadin2014-10-10 15:09:33 // 59732
Mármint itthon. Szerintem elég nagy kontraszt a leharcolt és alulértékelt 159-esekhez képest, De szíp az autó :-D Miért kell mennie?
Shadin2014-10-10 15:06:00 // 59731
Az meg már tényleg eladhatatlan...
Akkor most mennyit ér a típus? Ua. évj. megkapható 1,7-ért is meg 2,5-ért is.
Akkor most mennyit ér a típus? Ua. évj. megkapható 1,7-ért is meg 2,5-ért is.
Shadin2014-10-10 15:03:20 // 59730
És egyre többen ignorálják az integetést...
Nagyon hamar szakadékká fog a típus avanzsálni.
Nagyon hamar szakadékká fog a típus avanzsálni.
Shadin2014-10-10 15:01:31 // 59729
Pont emiatt aggódom...
GTPeti2014-10-10 14:12:36 // 59728
Ha úgy érted a kendács-Matyit, hogy pénz híján kreatívkodnak a t. tulajok a javításnál, akkor egyetértek. 1M alatt megindul ez a folyamat, úgy mint a 156-nál. (Lásd az egykérdéses usereket és ami FB-n megy...)
GTPeti2014-10-10 14:03:35 // 59727
"Autónavigátor véleménye
Osztályzat:
4,0
Pozitív: Gyönyörű, szexis, igazi olaszos formaterv, betonmerev karosszéria, pontos vezethetőség, kiváló összkerékhajtás, élménydús vezethetőség, egész jó minőség
Negatív: Prémium germán riválisait azért egy fokkal jobb vezetni*, és azok bizony újraeladhatóságban is jobbak, sajnos még mindig be-becsúszhat megbízhatósági probléma"
Megj:
*: Főleg, ha az illető kopasz.
Osztályzat:
4,0
Pozitív: Gyönyörű, szexis, igazi olaszos formaterv, betonmerev karosszéria, pontos vezethetőség, kiváló összkerékhajtás, élménydús vezethetőség, egész jó minőség
Negatív: Prémium germán riválisait azért egy fokkal jobb vezetni*, és azok bizony újraeladhatóságban is jobbak, sajnos még mindig be-becsúszhat megbízhatósági probléma"
Megj:
*: Főleg, ha az illető kopasz.
ValeRossi462014-10-10 12:02:02 // 59726
Tényleg az a baj,hogy amit behoznak,az majdnem mind "hulladék" és úgy árulják őket,mintha tipp-topp lenne. Leírtam a 147-es vásárlási mizériánkat. Hihetetlen miket láttam! Sajnos tényleg lehúzza az árakat. Ott van pl Kublik cartárs. nem tudom eladta e már a gépét,de majdnem mindent felújított rajta,és nem jelentkezett rá senki .
Ma beálltam egy szürke 159 sedán mellé,nem tag itt. 2007es gép,de látszik rajta,hogy nem szerető gazdája van,vagy csak nincs rá keret. Lelakott,kopott stb...gondolom ez is a 1,5 millás tábort erősítette....
Ma beálltam egy szürke 159 sedán mellé,nem tag itt. 2007es gép,de látszik rajta,hogy nem szerető gazdája van,vagy csak nincs rá keret. Lelakott,kopott stb...gondolom ez is a 1,5 millás tábort erősítette....
.......................2014-10-10 09:18:02 // 59725
az automata váltó bontottan 2000 euro ,
ha felújíttatod rálocsolsz 600eFt ot simán csak a váltóra
a 2,4 sem a spórolósabb fajta
szóval 221 435 km nél már szoktak automata gondok lenni Opelben,ami ugyanez a vátó
ha felújíttatod rálocsolsz 600eFt ot simán csak a váltóra
a 2,4 sem a spórolósabb fajta
szóval 221 435 km nél már szoktak automata gondok lenni Opelben,ami ugyanez a vátó
David | Centocinquantanove2014-10-10 09:16:11 // 59724
A német technikusokba ne menjünk bele... sajnos napi szinten van dolgom velük és sokszor nincsenek a helyzet magaslatán... :) Az van, hogy okosnak és felsőbbrendűnek hiszik magukat és ehhez még arogánsak is.
De amúgy király szösszenet! :)
De amúgy király szösszenet! :)
gpek2014-10-10 08:58:42 // 59723
Kell egy Like gomb, óriási...
tdemeter2014-10-10 08:53:43 // 59722
A mennyország az, ahol az angolok a rendőrök, a franciák a szakácsok, a németek a technikusok, az olaszok a szeretők, és az egészet a svájciak szervezik. A pokol az, ahol a németek a rendőrök, az angolok a szakácsok, a franciák a technikusok, a svájciak a szeretők, és az egészet az olaszok szervezik.
:)
:)
David | Centocinquantanove2014-10-10 08:42:56 // 59721
Jajaja nemrég csinálták meg az aszfaltot is.... Csak ha hibázol nagyon büntet :)
gpek2014-10-10 08:37:04 // 59720
"Ha én gazdag lennék..."
gpek2014-10-10 08:34:48 // 59719
A rengeteg az mindig viszonyítás kérdése, mert malac orrú TDI még mindig több van. Amúgy nagyon rossz sajnos az olasz autók megítélése a köztudatban és ez bizonyos árnyékot vet a márkára. Mikor Bravoval jártam akkor is volt egy 5 év amikor seperni lehetett, aztán kikopik olyan gyorsan amilyen gyorsan jött, előjönnek a visszatekert külföldi autókba a problémák, (fórumba már most olvasni ilyet) meg a ránem költés, csillaggarázs stb, és megint egy vacak olasz lesz. amiből minden vidéki falusi ház udvarán fog állni egy-egy.
Szerintem még egy hullám lesz kb.: 2 év múlva ha tényleg jön a Gulia, akkor az utolsó német is eladja, pláne ha formára nagyon eltalálják. Akkor lemegy 1M-re az ára. Az után megindul a típus szűrése. A jó állapotúak, gondos gazdánál maradnak. Párat kiflire törnek sajnos. A nagy többségét meg bontják. (de ez kb. még 5-6 év szerintem)
Szerintem még egy hullám lesz kb.: 2 év múlva ha tényleg jön a Gulia, akkor az utolsó német is eladja, pláne ha formára nagyon eltalálják. Akkor lemegy 1M-re az ára. Az után megindul a típus szűrése. A jó állapotúak, gondos gazdánál maradnak. Párat kiflire törnek sajnos. A nagy többségét meg bontják. (de ez kb. még 5-6 év szerintem)
tdemeter2014-10-10 07:06:42 // 59718
Ilyen gyonyoruseget hogy lehet eladni?:)
GTPeti2014-10-10 00:07:16 // 59716
Ha 205/55R16 gumin megy az autód, akkor az megmagyarázná ezt az különbséget.
(Kis kerék->többet kell forognia ugyanolyan valós sebesség eléréséhez.)
(Kis kerék->többet kell forognia ugyanolyan valós sebesség eléréséhez.)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-09 22:32:35 // 59715
Szerpentin Tbánya és Tarján és Bajna között van
tdemeter2014-10-09 22:29:01 // 59714
8v-vel eddig a legtobb a 210 volt amit az ora mutatott, ekkor a gps 195-ot mutatott.
En ugyan nem mertem tovabb nyomni, de szerintem ment volna meg..
En ugyan nem mertem tovabb nyomni, de szerintem ment volna meg..
tdemeter2014-10-09 22:28:00 // 59713
Amikor ilyeneket irtok, hogy a sok szerencsetlen vesz majd nemsoka 159-et es minden ciganynak az lesz, olyankor mindig az jut eszembe, hogy enis iden vettem:)
Szoval igen, kinek meddig er a takaroja.
Tavaly es tavaly elott is akartam mar venni de nem volt jo a pillanat es sokba is kerult akkor...
Szerintem is hamarosan rengeteg ilyen auto lesz, enis minden nap latok az utcan....
Szoval igen, kinek meddig er a takaroja.
Tavaly es tavaly elott is akartam mar venni de nem volt jo a pillanat es sokba is kerult akkor...
Szerintem is hamarosan rengeteg ilyen auto lesz, enis minden nap latok az utcan....
Liquid2014-10-09 22:24:27 // 59712
írtam Georgenak...
Amúgy lehet hogy Héreg mellett volt, a GMaps szerint ott viszont nem olyan makulátlan az út, de lehet régiek a képek
Amúgy lehet hogy Héreg mellett volt, a GMaps szerint ott viszont nem olyan makulátlan az út, de lehet régiek a képek
Chianti2014-10-09 22:23:53 // 59711
Gyönyörű gép!!! Fehérben ezekkel az álom felnikkel, nagyon ütős! Miért akar "valaki" megválni egy ilyen pazar vastól?
Liquid2014-10-09 22:19:16 // 59710
".. lezárt pályánál nincs alkalmasabb szerintem." egyetértünk, benne lennék én is.
Amúgy szerencsés vagyok, mert Márti is szeret gyorsan menni, így az én akusztikus menetstabilizátorom, kissé engedékenyebb az átlagnál :)
Amúgy szerencsés vagyok, mert Márti is szeret gyorsan menni, így az én akusztikus menetstabilizátorom, kissé engedékenyebb az átlagnál :)
Chianti2014-10-09 22:17:20 // 59708
Jó ötlet, támogatom!
Chianti2014-10-09 22:16:43 // 59707
Pedig bringával már jártam arrafelé többször is de nem rémlik. Viszont kicsivel arrébb, Tarján környékén van pár jó kanyar, ha emlékeim nem csalnak...
Egyébként amióta gyerekeim vannak, valahogy óvatos duhaj vagyok ha ők is az autóban utaznak. Persze nem kérdés, hogy ők nagyon élveznék a műsort, az asszony már kevésbé. :o) Viszont ez az Euroring beindította a fantáziámat... mindenképp szeretném kipróbálni mit tud a kocsi, (meg én) és erre egy lezárt pályánál nincs alkalmasabb szerintem.
Egyébként amióta gyerekeim vannak, valahogy óvatos duhaj vagyok ha ők is az autóban utaznak. Persze nem kérdés, hogy ők nagyon élveznék a műsort, az asszony már kevésbé. :o) Viszont ez az Euroring beindította a fantáziámat... mindenképp szeretném kipróbálni mit tud a kocsi, (meg én) és erre egy lezárt pályánál nincs alkalmasabb szerintem.
yani🍀2014-10-09 22:10:53 // 59706
Én a közelmúltban szinte folyamatosan néztem a hirdetéseket. Nem mondanám hogy gyorsan változik a kínálat. SW-ből 43-48 db van a HA.-on. A zöme hónapok óta ott van.
A jó állapotút 2M alatt nem kapni, ráadásul ha tényleg olyan kerül fel ami jó vétel azt szinte azonnal elviszik
A jó állapotút 2M alatt nem kapni, ráadásul ha tényleg olyan kerül fel ami jó vétel azt szinte azonnal elviszik
Haddel2014-10-09 22:06:51 // 59705
Nagyon szép ,KUL-on is körbenyálaztam .Miért adod el?