Fórum >> Típusok >> 159

Vermacy2014-10-15 13:01:07 // 59990
Ach so! :o) Én szívesebben "szerelek" autót, mint "programozok" :o)

Puntóhoz hozzányúlok, de 159-hez nem szívesen pedig hamarosan izzítógyetyákat is szeretnék cserélni, mielőtt baj lenne...
Liquid2014-10-15 12:57:10 // 59989
azt csak azért írtam, mert ha egy kábel bedugásához, és egy program indításához informatikai szaktudás kell, akkor a motortérben 1-2 csatlakozó összedugásához autószerelői... :)
Csabi2014-10-15 12:43:11 // 59988
A boxnál pont az ellenkezője lepett meg, marhára megváltozott a karakterisztika, ahogy már írtam is, a felső tartományban lényegesen tovább "húz"....
Vermacy2014-10-15 12:42:05 // 59987
Autószerelő tudás?-) Még csavarhúzó sem. EGR szelep szétszedés-tisztítást Én is a Youtube-ról néztem és az alapján csináltam.

Természetesen nem mindenki szándékozik összeolajozni a kezét, így a bixbeszerelést is "szakira" bízza. Idő és a pénzügyi rész a kérdés, mert a programíráshoz bizony a verdára is szükség van meg arra, aki elviszi, elmondja, mit szeretne és kipróbálja.

Nem állítom, hogy a box jobb lenne, mint a többször írt, kikísérletezett, akár személyre szabott program, csupán egyszerűbb, kevesebb ídőráfordítással jár és könnyebben állítható vissza az előző állípot...
Vermacy2014-10-15 12:27:07 // 59986
Ez nem jött át. Azért rosszabb a box, mert nem íves a "görbe"?
Vermacy2014-10-15 12:24:16 // 59985
Így van. A box egy kész, komplex megoldás...
Vermacy2014-10-15 12:22:25 // 59984
A hozzászólások a cikk végén elborzasztanak :(
Vermacy2014-10-15 12:20:29 // 59983
Sztem nem. Itt a fórumon olvasom, hogy páran szenvedtek, míg a helysnek vélt programot megíratták. Ha a box nem tetszik csak lehúzod és félre teszed. Sokkal-sokkal egyszerűbb, viszont kevesebb kárt lehet vvele okozni... :o)
Vermacy2014-10-15 12:18:33 // 59982
Nekem szervizes "tisztítás" után halt meg. Felújított cseredarab lett a vége hibakód törlés nélkül eltűnt a jel a műszerfalról...
Csabi2014-10-15 12:06:58 // 59981
Az utóbbi egy hónapban volt alkalmam próbálgatni programot ,és jelenleg Droberto boxát(novitec p5) is már pár hete....de önmagában nagy különbséget nem vettem észre, az alap dolgok ugyanazok....alul rugalmasabb és magasabb fordulaton is még érezhető nyomaték (értsd 4e után sem fogy el)a teljesítmény többlet szinte ugyanaz... a box nagy előnye, a remappal szemben , h eladható....a remap meg hangolható...kinek mi...
.......................2014-10-15 11:47:58 // 59980
neked egyszerü,nekem nem
egy vasárnapot szarakodtam el míg az Elm327 ment miltiecuscannel
port beállitas stb..

ezzel azt akarom mondani h nagyon bonyolut és komoly szakma az Informatikusoké,így nem kell mindenkinek buherkodni benne
.......................2014-10-15 11:45:22 // 59979
nem használom 3500 fordulat felett egyik autómat se,a mitot 3000 felett se
nekem az alacsony fordulati nyomaték a lényeg
arra meg egy box fasza
Liquid2014-10-15 11:43:45 // 59978
természetesen sokkal egyszerűbb széthúzni a csatit, de akkor ahhoz meg autószerelő tudás kell :D
Amúgy tényleg egyszerű mint az ék, kábel bedug program indít ikonra katt és annyi
Shadin2014-10-15 11:04:42 // 59977
Ilyet csak progival tudsz, ez az eredeti ill. Ákos programjának görbéje:

ez meg egy a hullámzás miatt bizonyos fordulaton butított progi, amit persze szintén Áki csinált, összehasonlítása az előzővel:

Hamarabb írom át mit ahogy kiszedném a box-ot, arról nem is beszélve, hogy ahhoz a box-hoz képest amit beletennék, jóval olcsóbb. Mindkét "mester" végtelenül rugalmas volt hozzám ami különösen fontos szempont :-D
Áki legalább 10 verziót írt az agymenéseim miatt, mikorra kiderült, hogy nem is a program hibája, sőt valójában nem is hiba ami miatt naponta izélgettem. Ezúton is köszönöm! Ezt nem kapod egy box-tól, még ha az "biztonságosabb is..."
gecsa2014-10-15 10:36:47 // 59976
Soha nem lesz egy box olyan jó, mint egy progi, mégpedig ezért:

Giuntini2014-10-15 10:25:02 // 59975
Igen emlékszem. Ez az amiről beszélünk, azt gondoljuk, hogy a hibát ki lehet majd javítani, de amikor szétszedik, akkor derülnek ki egyéb hibák, vagy a fő hibának a vonzatai. Nagyon sokat gondoltam, az egy évvel ezelőtti autóvásárlásomon, és azt mondom erről a hibáról nem tehetek, ezt bárki benézte volna. Az autó nem a mai kétmilliós kategória volt, a kasztni valóban sérülésmentes volt, a motor szépen muzsikált, a váltó tökéletesen kapcsolgatott. Ezt kint vagy itt, megcsinálták nem becsületesen, és itt az eredmény. Ha ezt az autót a kinti kereskedés átveszi hengerfejesen, és utána szakszerűen megcsinálja, ez az autó a 12000€-s kategória lett volna. Most már így utólag megnézve a kinti hirdetéseket, 2.4 Q-tronic valódi normális állapotban, garanciával, márkakereskedéstől nincs 10-12ezer € alatt. Láttam olyan hirdetést ahová oda volt írva, a motorfelújítás óta 27000km-t futott, számlákkal mindennel, 11ezer €-ért. Tehát csodák nincsenek, amit a vételnél megspórolunk, azt kifizetjük utólag. Így lesz nekem egy 2007-es új autóm. Nagyon sok kereskedő kint úgy gondolja, ráköltenek egy kis pénzt a 250000-et futott autóra, kicserélik a kormányt, közben a bőrülés pereme teljesen elkopott, majd visszatekerik az órát, emblémákat cserélnek és kész a 100ezret futott autó. És ezek még normálisabb autók. A nálunk 2 millió körül árult autók nagy része össze vissza volt törve, nevetséges hirdetői szövegekkel, manipulált szervizkönyvvel. Én annyit mondok, és ezt azoknak akik most szándékoznak 159-est venni, akármilyen jó állapotú autót találnak, nem árt a vételár mellett 1 millió forint tartalékban az autóra.
.......................2014-10-15 10:03:17 // 59974
ja ,ahhoz kell laptop +szoftver+ infos szaktudás

a boxhoz meg a két kezed
Laccity2014-10-15 09:53:36 // 59973
Hali mindenkinek egy kérdésem lenne felétek így tél elött. 2.0jtd van (170ló) az első fékek ugye nagyobbak mint a hátsók a hűtés miatt, és rámegy e 16os felni téli gumi garnitárénak akarom csak nemtom az et számot h melyik másik gyári alu felnit tudnám rárakni vagy simán rámegy az összes. Előre is köszi.
Liquid2014-10-15 09:09:35 // 59972
vesz egy 6e ft-os kábelt csinál egy mentést csipplés előtt és hajrá, bármikor visszarakható az eredeti
.......................2014-10-15 08:55:40 // 59971
A boxot kiveheted ha valami gubancot csinál,a progit nehezebb,
Szerinten a Novitec box van olyan jó mint egy progi
És ha eladod a verdát a boxot is el tudod adni,és visszajön az ára
Dömpi (il dottore)2014-10-15 08:38:14 // 59970
bár box-al nincs tapasztalatom, de nekem az írt bejön :)
afla1592014-10-15 01:37:14 // 59969
Olvastam már régebben a sajnálatos esetedet és együtt érzek veled. Én is megjártam nem is olyan régen (júliusban) nem tudom mennyire olvastad akkoriban a fórumot...nekem a vezérmű tengelyem szorult meg a vákuumpumpa közlőmű törése miatt és hozta magával a többi problémát. Nekem a vezérműszíj letépte a vezérműtengelyen lévő szíjtárcsát.
Nem is részletezném a többit csak annyit szólnék hozzá.... és ne érts félre.... de szerintem nem is annyira vészes ...természetesen nagyon sok pénz.... Nekem 312 000 ft-ba állt meg az autó és nem kellett különösebben főbb elemeket cserélni. A hengerfejem lett felújítva, szelepszár szimeringek, szelep tőkék lettek cserélve, 1 db kipuff szelep, veztengely jeladó, szíjtárcsa a veztengelyen és a főtengelyen lévő tárcsa illetve a sallangok. Arányaiban neked lesz egy szinte új mocid remélem minél olcsóbban fél misi körül. Remélem nem érted félre mi volt a mondandóm.
Sikert kívánok és kívánom minél előbb nyomd a pedált. :)
Liquid2014-10-14 22:08:37 // 59968
szerintem egy írt, esetleg többször korrigált program sokkal jobb mint egy univerzális box
Alfonis2014-10-14 22:07:22 // 59967
kérdés... 1,9 8V 115 Le. Tuningolás boxal írva vagy melyik a jó? a boxok egyszerűsége tetszik ...valakinek tapasztalat?
Shadin2014-10-14 21:04:50 // 59965
A link helyesen: link...


Bár ennyit nem ér.
gpek2014-10-14 19:52:39 // 59964
Marhán reprezentatív ez a felmérés. A Dacia a faxa értem.
Wasco2014-10-14 19:40:35 // 59963
Közben szétszedtem, megint átnéztem tisztítottam alaposan, mentem azóta vele 40 km-ert
a hiba még nem jött vissza...Ha visszajön akkor tényleg komolyabb lehet a probléma, nyilván az is lehet bekövetkezik amit írtál! Kíváncsi leszek!!!
David | Centocinquantanove2014-10-14 18:54:44 // 59962
Az alfával a megkérdezettek 8%-a lenne csak elégedett?!
Shadin2014-10-14 18:44:41 // 59961
Na tessék. Ez is bizonyítja, hogy a bajorok nem hibáznak...

:-D
dev1662014-10-14 16:44:26 // 59960
Az EGR tisztítás ide vagy oda, beadja a kulcsot, de már akkor is problémákat okoz (oxigénszegény levegőt kap a motor amikor nem kéne), amikor látható hibajelenség még nincs. Mivel nem látod a füstöt a dpf miatt, nem tudhatod, de szinte biztos, h alacsony fordulaton szürkén füstöl a géped. Csak EGR csere vagy felújítás segít, de érdemes a végére járni, h nincs-e más gond is.
Wasco2014-10-14 16:19:26 // 59959
Sziasztok, tegnap (is) sokat beszéltünk és persze örök beszélgetés téma ....de nekem mára be is jött egy EGR hiba. Városban bedobta az 'ellenőrízd a motort' című üzenetet.
Nálam volt a NOOT BOOK meg az EBD és kiolvastam a hibát: P0402 ez EGR magas jel, MIL bekapcsolt. Töröltem, de fél nap múlva megint előjött és nem is húz az autó. Ha törlöm a hibát egy darabig megint jó minden, szerintetek az EGR-t nézzem meg ill pucoljam hát ha fölakadt. Megmondom hogy félévente tisztítom és most pár napja került rá sor ...gyakorlatilag azóta dobja ezt a hibát. Lehet most elcsesztem valamit???
David | Centocinquantanove2014-10-14 15:31:12 // 59958
Kb ugyanarról beszélünk.
Ha veszel egy sima szobai ventilátort ami lényegesen kevesebbet forog mint a turbo és megmérnéd az egyik oldalon a légnyomást és a másikon is akkor az egyiken minimálisan plusszos lenne a normál légkörihez képest, a másikon minuszos (enyhe vákuum), feltételzve elméletben, hogy a ventilátor előtt és mögött ugyanakkora zárt térről beszélünk.

Jó persze, tökhülyeség egy szobaventilátort meg a turbot összehasonlítani, de szerintem az elve ugyanaz.

Énsem hű de giganagy nyomásról beszéltem, hanem egy egészen minimálisról, ami a nullánál, azaz pontosabban a légköri normál légnyomástól több egy hangyaf*sznyival, hogy tudományosan fejezzem ki magam... :)
Na jó részeg vagyok, menjek haza... tudom :)
mex862014-10-14 13:34:36 // 59957
persze hogy jön a gäz, de az kevés
turbo müködésével ha tisztäban vagy jobban akkor räjössz hogy az hogy elforog pärszäzal a turbo az semmi
az amit ilyenkor forog az lófing, nem elég ahhoz hogy nyomäst csinäljon

ahogy DEV is irta rémlett nekem is hogy alapjäraton kiolvasva sincs semmi
söt még ha jol rémlik néha väkumot is lehet mérni mielött elkezd tölteni a csiga
ValeRossi462014-10-14 12:44:53 // 59956
Vákumpumpa lett cserélve,szivattyút kell még lepróbálni.csak Pityukomának és Norbinak is 136 lovas a vas,és nem stimmeltek a számok.
Geometriát mondták már,meglátjuk. EGR falazva van és DPF sincs benne már.
dev1662014-10-14 12:22:34 // 59955
azt gondolná az ember, hogy ahhoz, h vákuumot hozzon létre (légkörinél kisebb nyomás) valahova ki kell engednie a kiszívott levegőt (túlnyomás), különben a másik oldalon egyre csak nőne a nyomás.
dev1662014-10-14 12:17:49 // 59954
a földközeli légköri nyomás 1 bár, tehát ez az abszolút minimum és ha FES/MES-sel kiolvasod az alapjárati értéket pontosan ezt 990-1010 mbar körüli értéket fogod látni.

Ebből két dolog következik:
- alapjáraton nincs töltőnyomás, aminek sztem az az oka, hogy a kompresszor lapátok több 10e-es ford. szám tartományban működnek hatékonyan, ha csak komótosan forognak, akkor nem sűrítenek
- 0-s kijelzett érték nem valós, csak az ECU játszik a műszerrel
.......................2014-10-14 12:12:40 // 59953
ugyan hova fújna?
még az olajkör is közös a hengerfejjel

nincs szállítás így nem is pumpál bele a hf be

csak vákuumot csinál
David | Centocinquantanove2014-10-14 12:11:56 // 59952
Alapjáraton is ha odarakod a kezed a kipuff cső végéhez érezni lehet, hogy azért bizony eléggé érezhetően fújja a levegőt, ami már bőven elég ahhoz, hogy forgassa a turbolapátokat a tengelyen, ami nyilvánvalóan okoz valamennyi minimális nyomást, ezért gondolom, hogy az a helyes ha a mutató a nullától eltérő értéket mutat.
Úgy gondolom, hogy ha egyáltalán nem forog a turbo akkor lenne helyes a 0 érték.
dev1662014-10-14 11:56:17 // 59951
A változó geometriát vákuum mozgatja, de ha új a vákuumszivattyú és nem lyukas, törött egyik vákuumcső sem, akkor valószínű, hogy maga a geometria van leragadva a koromtól, ezért nem mozog. Érdemes lenne meglesni a FES/MES-sel a turbónyomást terhelés alatt. Nálam ez a részleges leragadás visszatérő probléma volt az EURO3-as 2.4 20V-n, mert a gyengélkedő EGR miatt kis fordulaton szürke pamacsokat dobált a drága. Mióta új az EGR nem füstöl szerencsére.

u.i.: próbáltam ePER alapján, de nem látszik, h a vákuumszivattyú hova pumpálja a levegőt, amit kiszív. Sztem nem hf-be, mert akkor erősen fújna az olajbeöntőn.
mex862014-10-14 11:41:55 // 59950
sztem attol hogy alapjäraton pörög a turbo még nincs nyomästermelése
az csak "megkeveri" max a beszivott levegöt de olyankor nyomäst nemigen csinäl
max ha atom szükbe van huzva a geo akkor tudom ezt elképzelni mäsképp nemigen.
de lehet h én gondolkodom rosszul
ValeRossi462014-10-14 11:33:04 // 59949
Nekem nem szokott mozogni ilyen mértékben. Persze lehet,h minden ok és csak szórakozik velem,de feltűnő. Ja és a cicegő hang is ott van,ami a vákum pumpa környékéről jön. Még egy vákum szivattyút még próbából átrakunk egy másikból,azt meglátjuk.
David | Centocinquantanove2014-10-14 11:27:22 // 59948
Én nem adnék a helyedben ennyit arra a turbonyomás mérő óra által kijelzett értékre.
Ahány autó, kb annyifélén működik, szinte mindenkinek más tartományban mozog, a mutató másképp reagálja le a történéseket.
Nekem pl. alapból alapjáraton mutat valamennyit a 0 állás fölött, másnak alapjáraton 0 értéket mutat. Elméletileg az előbbi a helyes, ha alapjáraton is mutat valamennyit, hiszen alapjáraton is áramlik a kipuff gáz és pörög a turbó valamennyire.
A másik meg, hogy kinek mennyire lendül fel ha megpadlózod. Van akinek kiakadásig felpördül 1.6-ra, nekem például 1.5 környékén már megáll.
Ha egyenletes tempóval egyenletes gázpedál állással is haladok akkor is van, hogy szuszog valamennyit a mutató... Felszalad 0.2-t, majd ugyanennyit leesik, majd újra...
Tempomattal viszont olyat is csinál, hogy beáll fix értékre, és onnan el nem mozdul (hacsak nincs emelkedő, lejtő, hirtelen fellépő ellen- vagy hátszél, stb.)
ValeRossi462014-10-14 07:53:24 // 59947
Megnézem majd a bilincseket rajta. Abból gondolom,h valami nem stimmel,mert pl 140es tempónál eddig 0,8-1 bár között mozgott a turbónyomás,most 0,6. meg ha gyorsítok,felmegy a nyomás és pár pillanat után 0,2bart vissza esik.
Vákumpumpát már cseréltem,most a vszivattyú van soron.Azonos kocsiból átrakjuk és megnézem úgy mit csinál. Hátha az a cicegő hang is megszűnik.
Piritu - 1.000.0002014-10-14 07:08:48 // 59946
Autógyártó legyen a talpán, aki a tulajok kedvére tud tenni :-DD
dev1662014-10-13 22:46:43 // 59945
emlékszem, mi beszéltünk erről :))
dev1662014-10-13 22:45:13 // 59944
Régi tévhit, hogy a dízelek a megtett km-ek számától függően egyre jobban füstölnek. Ennek nem a motorkopás az oka, hanem kb. minden más. Ellustul a turbó (nem pörög fel rendesen, deformált lapátok, stb.), rosszul mér az LMM, MAP, beragad az EGR, koszolódnak, kopnak az injektorok, stb. vagyis ha egy cr dízel szürkén vagy feketén füstöl, annak 1 vagy több, de konkrét oka van. Nem kell elfogadni, hogy kell a DPF, mert anélkül úgyis füstöl. Ha minden klappol, akkor egy 400-500e km-t futott DPF nélküli dízel sem füstöl, legfeljebb magas fordulaton egy kicsit szürkén, feketén. Egy JTD nem lesz szelepszárszimmeringes , nem kopnak el a gyűrűk és a vez. tengely, ezek utalnak motor kopásra.

A DPF miatt nem látod, milyen fordulaton és mennyire füstöl a gép (legfeljebb a regenek gyakoriságából következtethetsz, hogy mennyire füstöl), így a DPF autókban általában túl későn derülnek ki a a fent említett problémák (EGR, LMM, turbó, stb.), a tulaj ugyanis nem látja füstöt, így azt hiszi minden rendben van.

Én minél hamarabb kivágnám a DPF-et, ha így füstöl, a végére járni miért és végül ha minden probléma elhárult, akkor nem kell aggódnod a futásteljesítmény miatt, mert a JTD-k tartós konstrukciók.
Piritu - 1.000.0002014-10-13 22:19:17 // 59943
Néhány Alfánál "valós" értéket mutat. Azoknál meg az a baj, hogy mit mászkál össze-vissza Érdemes beleolvasni a topikokba :-DD
Giuntini2014-10-13 22:14:27 // 59942
Új szívósor, komplett vezérlés csere. A hengerfej javítása nem olcsó.
dev1662014-10-13 22:13:31 // 59941
ez a sajnálatos igazság... hadd legyen nyugodt a tulaj, amíg megfő az a motor :))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak