igen, de az eredeti kérdés az volt, hogy belefúj-e a hf-be a vákuumpumpa vagy sem és bizony igen. a nem 100%-os tömítetlenség miatt is, de ha egy vákuumos berendezés beindul, az nyomásnövekedést okoz a tartályban és emiatt a vákuumpumpának még több levegőt kell kiszívnia, még jobban belefúj a hf-be.
az a kérdés, hogy mi van akkor ha lyukas a rendszer (pl. szándékosan lehúzott EGR régi JTD-kben vagy egy törött vákuumcső miatt). sanszos, h előbb-utóbb a pumpa megadja magát.
dev1662014-10-25 19:49:30 // 60454
mzo2014-10-25 19:49:24 // 60453
Csabi2014-10-25 19:43:25 // 60452
A kormánymű mint sok más típushiba,kimondottan az első pár évben gyártott darabokra igaz 2005-06 aztán szerencsétekre javítottak sok mindent :)
GTPeti2014-10-25 19:40:34 // 60451
Akkor még időben van, hogy rendes felület- és üregvédelemmel legyen ellátva. :)
Pityukoma2014-10-25 19:39:24 // 60450
Apropó segédváz. Ma voltam Tibcsi166 vasa alatt és meglepődve láttam hogy sehol, de sehol nem látható még kezdődő korrózió sem. Olyan mintha most gurult volna ki a gyárkapun. Ennyit számít hogy az övé Olaszországból származik.
A kormányművet sokan emlegetik mint hibát, de én itt összesen 1 CarTársról tudok akinek volt gondja vele. Lehet azért mert sokunk időben karbantartotta, de szerintem ez egy városi legenda.
A kormányművet sokan emlegetik mint hibát, de én itt összesen 1 CarTársról tudok akinek volt gondja vele. Lehet azért mert sokunk időben karbantartotta, de szerintem ez egy városi legenda.
Csabi2014-10-25 19:32:21 // 60448
Dev leírta...de...szóval a beszívott levegő hova kerül? azért azt nem gondolod, h eltűnik...
GTPeti2014-10-25 19:31:05 // 60447
Én azt mondtam, hogy szerintem ha "le van zárva a rendszer" a szervódob által, akkor minimális a légszállítás. Ha nem 100%-osan tömített a rendszer, akkor pedig van valamennyi. Ez kell ahhoz, hogy fenntartsa a vákuumot. És ebben az esetben valóban van hova fújni a nem 100%-os tömítettség miatt beszívott levegőt.
dev1662014-10-25 19:23:33 // 60446
ha visszaolvasol, találsz egy pierburg brossúrát: a vákuumtartályból kiszívott levegőt a vákuumpumpa a hf-be fújja és folyamatosan szabályozza a nyomást 0.7-0.9 barra. ha nem fújná ki a kiszívott levegőt sehova, akkor mégis hova tűnne az a levegő a vákuumtartályból?
'''''2014-10-25 19:22:33 // 60445
Még nincs biztos befutó de nagyon unom a régit.Csere lesz.Érdekel?Lagzis pénzből nyúlj le picit! :-)
GTPeti2014-10-25 19:19:18 // 60444
Ha a fecskendőt elengeded ott is van légszállítás. Az erő, amivel a fecskendőt húzod, hogy vákuum legyen, az a vákuumszivattyúnál a forgó mozgásból jön. Szerintem.
Azért szív folyamatosan a vákuumszivattyú ha megnyitod a csövet, mert ez olyan, mintha folyamatosan mozgatnál (húznál) egy hosszú, "végnélküli" fecskendőt.
Azért szív folyamatosan a vákuumszivattyú ha megnyitod a csövet, mert ez olyan, mintha folyamatosan mozgatnál (húznál) egy hosszú, "végnélküli" fecskendőt.
droberto2014-10-25 19:16:50 // 60443
Már megint a tuning. :)
Mit teszel rá?
Mit teszel rá?
droberto2014-10-25 19:15:04 // 60442
droberto2014-10-25 19:13:59 // 60441
Mivel gyári, ez miatt ne aggódj, megvan ua. a keresztmetszet. :)
droberto2014-10-25 19:11:43 // 60440
Nem jó az ET-je. Ez 41 mm, ami neked kell az meg 34. :)
Itt van drágáért. Olcsobbért már két hete nem találtunk. :(
Itt van drágáért. Olcsobbért már két hete nem találtunk. :(
dev1662014-10-25 19:03:53 // 60439
az jó, ha van:))
én megnézném, hogy mennyire fúj ki a kartergázcsövön melegen, ha lehúzód és mennyire olajos a cső belül. Kézzel érezhető, de gyenge kifújás és némi olajpára várható. Ha nagyon kifúj az szvsz arra is utalhat, h valahol tömítetlen a vákuumrendszer, emiatt sokkal erősebben kell dolgoznia a vákuumpumpának. Az általa a vákuumtartályból kiszívott levegő a hf légterén és a blow by rendszeren keresztül ezen a csövön megfigyelhető. Persze ez csak tipp és itt egy ábra a blow by rendszerről:
én megnézném, hogy mennyire fúj ki a kartergázcsövön melegen, ha lehúzód és mennyire olajos a cső belül. Kézzel érezhető, de gyenge kifújás és némi olajpára várható. Ha nagyon kifúj az szvsz arra is utalhat, h valahol tömítetlen a vákuumrendszer, emiatt sokkal erősebben kell dolgoznia a vákuumpumpának. Az általa a vákuumtartályból kiszívott levegő a hf légterén és a blow by rendszeren keresztül ezen a csövön megfigyelhető. Persze ez csak tipp és itt egy ábra a blow by rendszerről:
Csabi2014-10-25 18:53:16 // 60438
Na azért ezt gondold/játok végig újra, ha lehet nem egyszer... A fecskendős sztori nem állja meg a helyét, mert ha befogod, egy zárt rendszerről beszélünk, és azért jön létre vákuum.....De az autónál marhára nem beszélünk zárt rendszerről, főleg nem fecskendőszerű elvről....
Egyébként meg húzd/húzzátok le járó motornál bármelyik vákuumcsövet, és beszívást fogtok tapasztalni....ergo van légszállítás...
Egyébként meg húzd/húzzátok le járó motornál bármelyik vákuumcsövet, és beszívást fogtok tapasztalni....ergo van légszállítás...
Shadin2014-10-25 18:46:19 // 60437
Köszi az infót, én vevő vagyok mindenre :-D Valerossi-nak van tarcsi belőle :-D
Shadin2014-10-25 18:43:50 // 60436
sacc 4k, de Erhardot kérdezd, Ő hozott bosch-t.
norbi04092014-10-25 18:40:34 // 60435
Vásárlás előtt én is sok helyen olvastam ezt a kormánymű dolgot(150ezer után megadja magát). De többen is mondták hogy nincs gondjuk vele 150 után sem :) Persze ez nem azt jelenti hogy kizárt a hibalehetőség.
dev1662014-10-25 18:30:41 // 60434
egyébként szép, csak ezek a kis kerekek...
dev1662014-10-25 18:28:46 // 60433
JTS miatt: vezérlés módosító, olajevészet, fogyasztás (ha nagyon magas az sokféle problémára utalhat)
úgy általában 159 miatt: rohadó segédalváz, kormánymű
úgy általában 159 miatt: rohadó segédalváz, kormánymű
'''''2014-10-25 18:27:11 // 60432
A második már működik.
Elég jól felszerelt,tempomat,nagy navi,bőr,multi kormány,téli nyári gumi.
Elég jól felszerelt,tempomat,nagy navi,bőr,multi kormány,téli nyári gumi.
'''''2014-10-25 18:24:09 // 60431
Nekem nem adja be a linkedet.
Dzsozy2014-10-25 18:21:54 // 60429
alfa159
Üdv Urak! Ezzel a vassal szemezget a család. Érdeklődnék, mielőtt belevágnék a projectbe, hogy mire kellene figyelni 159-nél. Olvasgattam, hogy a kormánymű a sarokpontja a kocsinak, de esetleg mire kell még figyelni a típusnál? Dízelek nálam olyan okból nem játszik, hogy a párommal kocsival járunk dolgozni, és az max 12km. Közel van minden, nem akarnék "tönkretenni" egy delejest ilyen rövidtávú használat során nap mint nap. Előre is köszönöm az építő jellegű tanácsokat.
Üdv Urak! Ezzel a vassal szemezget a család. Érdeklődnék, mielőtt belevágnék a projectbe, hogy mire kellene figyelni 159-nél. Olvasgattam, hogy a kormánymű a sarokpontja a kocsinak, de esetleg mire kell még figyelni a típusnál? Dízelek nálam olyan okból nem játszik, hogy a párommal kocsival járunk dolgozni, és az max 12km. Közel van minden, nem akarnék "tönkretenni" egy delejest ilyen rövidtávú használat során nap mint nap. Előre is köszönöm az építő jellegű tanácsokat.
GTPeti2014-10-25 17:57:59 // 60428
Az Euro 4-es dolgokról is tuti van hasonló magasztaló szöveg az eLearn-ban. :)
'''''2014-10-25 17:50:21 // 60427
Szerintem elég lenne leakasztani a mozgató motorról és fixálni a rudazatot a lapátkák nyitott állásánál.Ez a legegyszerűbb.Minden bontás nélkül megoldható.Nem hiszem,hogy a lapátokat ha fixen állnak akkor berántaná a motor.
dev1662014-10-25 17:44:01 // 60426
olyan súlyos érv szól a lapátkák ellen, hogy még akkor is kivenném őket, ha tudnám, hogy van negatív hatása is ennek a műveletnek. Ennek ellenére én is arra voksolnék, h nincs negatív hatása, főleg ezek alapján, Elearn-ből:
"Thanks to the geometric shape of the four additional intake ducts and the swirl valves the fresh gases create a vortex and are directed in the best possible way to the combustion chamber. The filling of the cylinders is therefore excellent.
The continuous adjustment of the swirl valves makes it possible to produce optimum turbulence for all engine speed and load conditions."
"Thanks to the geometric shape of the four additional intake ducts and the swirl valves the fresh gases create a vortex and are directed in the best possible way to the combustion chamber. The filling of the cylinders is therefore excellent.
The continuous adjustment of the swirl valves makes it possible to produce optimum turbulence for all engine speed and load conditions."
'''''2014-10-25 17:39:19 // 60425
Ezért is írtam.
Bár ha van felesleges 80-100.000Ft akkor rakja be és marad teljesen gyári az autó.Nem akarok megsérteni senkit de vannak itt páran akiknek fix ideája,hogy csak úgy jó az autó ahogy a gyárból kigurult.
Bár ha van felesleges 80-100.000Ft akkor rakja be és marad teljesen gyári az autó.Nem akarok megsérteni senkit de vannak itt páran akiknek fix ideája,hogy csak úgy jó az autó ahogy a gyárból kigurult.
dev1662014-10-25 17:34:56 // 60424
"vákuumpuma", ez jó.... :))
GTPeti2014-10-25 17:33:20 // 60423
Még jó, hogy nem lesz baja, az Euro 4 agymenés előtt nem is volt rajta ilyen ballaszt. :)
'''''2014-10-25 17:29:13 // 60422
Semmit nem veszel észre.Könnyebben szívja a levegőt már kis gáznál is.Nagy gázadásnál meg mindig nyitva is van.Semmi baja nem lesz a motornak.
dev1662014-10-25 17:22:51 // 60421
azt hiszem nálad láttam, h az LMM-ed is olajos, ami az jelenti, hogy a motor szívóhatásával szemben olaj jut vissza a kartergázcsövedből a légszűrő felé. Ma kiderült, hogy a vákuumpuma nyomást állít elő (lsd. a linkem alább a pierburg-tól) a hf légterében, ami járulékos hatásként áramoltatja a kartergázt a karterből és a hf légteréből az olajleválasztó felé (olajpárából kicsapódó olaj visszafolyik a karterbe egy külön csövön), onnan pedig a maradék gáz egy membránon át vissza a szívócsőbe. Mindebből azt akartam kihozni, hogy lehet összefüggés a vákuumcsövekben lévő olaj és az olajos LMM között. talán maga a vákuumpumpa gyengélkedik vagy valamiért sokkal erősebben dolgozik mint kéne. érdemes lenne utánajárni.
Liquid2014-10-25 17:19:52 // 60420
okés, köszi! Milyen árban vannak ezek? Van esetleg preferált márka?
Shadin2014-10-25 17:16:49 // 60419
Az bizony izzító csere. 1,2 Ohm a normál értéke, ki tudod mérni melyik a szar, de javasolt egyszerre cserélni. Én is egyet cseréltem, aztán hullott a második is.
Shadin2014-10-25 17:11:50 // 60418
De csak a fém verziót lehet rendesen lekötni. Nálam a sok tízezer km-es műanyag szívósor lapátjain semmi hibát sem találtam. Most is ott figyel az eredeti, gyári újra pucolva, lógás nélkül. Ha valakinek kell, szóljon :-D Komplett a mozgató motorral együtt.
Shadin2014-10-25 17:06:42 // 60417
Olajat véltem felfedezni, amikor a fék vákuum csövet lehúztam :-(
Liquid2014-10-25 17:05:20 // 60416
Ha ma reggel kiírta hogy preheating plug not available, (vagy valami hasonló, nem emlékezem pontosan), akkor valszeg döglődik valamelyik izzótógyertya? Relatíve sokat teker mire beröffen.
direttore2014-10-25 16:45:05 // 60415
Pont az 1.9 szenved tőle, a műanyag házas. Láttam milyen szépen letöredezik és megy be a szívószelephez. Szerencsés esetben egyben keresztbefordul a szelep előtt így nem nyeli be.
GTPeti2014-10-25 14:31:08 // 60414
Most, hogy a TRW egyik felét a ZF, a másikat meg a Bosch vette meg, kiváncsi vagyok, hogy mi változik (főleg lengőkar fronton). Vajon 1:1 ua. lesz a TRW és a Lemförder?
GTPeti2014-10-25 14:13:26 // 60413
SZVSZ akkor a laptátok "felvekvőrésze" van olajjal kenve, ugyanúgy, mint a dugattyúk. Kell neki, mert párszámilliószor megfordul élete során. Mivel szív, vagyis vákuumot termel, így nem juthat ki az olaj. És ha ki is jutna... az ellenkező oldalon úgyis van egy membrán, aminek nem árt.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:38:40 // 60412
ha van a beszállítónál akkor 70-80e ft az új szívósor....
Shadin2014-10-25 13:13:00 // 60411
Az 1.9 kevésbé szenved a lapátkák okozta meghibásodásoktól és nem is igazán lehet mit csinálni vele, legalábbis a lapátkák lekötése a szívósor leszerelése nélkül nem "leköthető". Az enyém tele volt korommal ill olajsárral is, de a lapátkák és tengelyük semmi lógást nem mutatott. Én vettem egy "keveset futott" szívósort amit kipucoltam és azt tettem bele. Ezen sem volt gond a mechanikával. 200k+ Nem tudom mi az az üzemi körülmény ami szét assza ezeket a lapátokat. Továbbá azt sem értem, hogy az enyém ami műanyag házas elvileg konstrukciós hibák miatt lett leváltva, de az utóddal van több baj.
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:12:34 // 60410
ez max akkor igaz ha közben váltanak beszállítót és az annyival rosszabb... de mondjuk egy TRW lengőkar ami gyári számos vagy kiköszörült TRW semmi különbség sincs közte jah de van az egyiket hétfőn gyártották a másikat szerdán ...az ugy TRW még drágább is mert valakinek ki kell köszörülni a számot..kopik a gép :)
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:10:02 // 60409
a Pierburg olyat gyárt amit kérnek tőle...nem szar gyártó az
Erhard 242 (Pure Energy)2014-10-25 13:08:10 // 60408
osztom az előttem szólókat, minek kicserélni? szedjék ki a lapátokat vagy inkább rögzíteni kell nyitott állásban az kb 2ft költség...
Shadin2014-10-25 12:55:33 // 60407
Igen, én oda járok vele. Most is viszem valamikor, hogy rendbe tegye a zengő után...
Giuntini2014-10-25 12:52:23 // 60406
Ha kiktatjuk milyen hatàssal van a motor viselkedésére?
Wasco2014-10-25 12:23:30 // 60405
Szia, a múltkor a tanácsodra én voltam aki a felújított EGR-t raktam be amit a törökszentmiklósi szakitól vettem..az bejött, most jönne a szívósor (mert 200e van a 2.4-esemben és ezalatt nem is volt hozzányúlva) a kérdésem az hogy amikor tisztíttatom -mert úgy néz ki mint egy középkori szénbánya- vetessem ki az általatok említett lapátokat?
Tényleg jó lenne tudni mi az ideális megoldás, mert a jövő hét végén ezt megejteném.
Előre is köszi!
Tényleg jó lenne tudni mi az ideális megoldás, mert a jövő hét végén ezt megejteném.
Előre is köszi!