Fórum >> Típusok >> 159

tdemeter2015-03-02 17:21:42 // 65304
Lehet lemaradtam az elejerol es nemteljesen tudom mirol van szo, de en biztos nem vennem ki a dpf-et a kocsibol, csak mert "azt ugy szokas".
Ha semmi okod nincs ra akkor hagyd. 25000 km utan meg csak korom sincs a kipfogom vegen, most akkor vegyem ki enis?
Valahogy neha ugy erzem, hogy ez a dpf tema olyan szinten van tul-hypeolva itt, hogy az mar egeszsegtelen valahol es inkabb karos mint, hogy haszna lenne...
Kriszo2015-03-02 17:18:50 // 65303
Károsanyag kibocsátás nagyobb lesz így nem?Én nem értek hozzá csak kérdem:)Azt meg mérőműszerrel megnézik.Hatos bevezetőn rendszeresen ott állnak a füstmérős kocsival és állítják meg a személykocsikat.A szerémi út elején.
.......................2015-03-02 17:06:18 // 65302
lépten nyomon látok müszakilag alkalmatlan kocsikat ,
szarrárohadt küszöbbel,
döl belöle a kék füst
nem világít szinte semmi lámpa

mégsem láttam még sosem olyat hogy levette volna a bárki is a rendszámot

szóval erre nem vadásznak személyautóknál

a MÜSZAKIN kell megfelelni
.......................2015-03-02 17:02:52 // 65301
pont az a szar ha benne marad a bövített csö ves DPF test
mert bármelyik láma alánéz és no ott a DPF ,és hátul meg jön a korom

egy egyenes csövet kell helyette betenni ,akkor nézik és látják hogy nincs DPF ,tehát OK
de az okosabbja megnézi az adattáblán a kormolás határértéket (be van ütve)
és kiderül
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-02 16:54:01 // 65300
van olyan eljárás, hogy ki sem írják, csak megfúrják a megfelelő helyen...soha többet nem pucol, ebből mit és hogy derítik ki főleg egy Láma KPM-es?
Chianti2015-03-02 16:49:36 // 65299
Tehát ha oly módon van kiiktatva a DPF, hogy fizikailag a helyén van, csak az ECU szempontjából láthatatlan, akkor azt nem lehet sehogy sem kideríteni? Szatyi szerint megvan már erre az apparátus. De mindegy is, nem vagyok szakértő, csak leírtam amit egy szakembertől hallottam, ill. próbáltam segíteni a cartársnak a döntésben.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-02 16:17:19 // 65298
ez így ebben a formában nem igaz...aki csak a DPF részét távolítja el és nem nyitott rendszerrel jár sosem derül ki semmi....
Chianti2015-03-02 15:56:00 // 65297
Azzal kezdeném, hogy nálam megvan a DPF(részecskeszűrő) és az EGR (füstgáz visszavezető szelep) is és még egyik sem volt szétszedve, tisztítva, kiiktatva, kiíratva, vagy bármi módon átalakítva. 1.9 JTD 16V ről beszélünk, 175.000 km-en túl. Több mint 1 éve (20.000 km) amióta nálam van a kocsi, a fent említett kritikus alkatrészek miatti hibakód, vagy meghibásodás még nem volt, remélem nem is lesz a közeljövőben. Mivel idén áprilisban megy műszakira, lesz majd egy alaposabb átvizsgálás, amelynek keretében kap majd egy szívósor+EGR tisztítást, és lehet egy DPF tisztítást is. Mondom nem azért mert bármi gond lenne velük, inkább preventív okból, hogy egy darabig így is maradjon. Szóval én azok közé tartozom akik nem szándékoznak megválni egyik kritikusnak mondott alkatrésztől sem, egyelőre. Ha esetleg lesz(nek) majd olyan meghibásodások amik konkrétan ezen alkatrészek meglétére vezethetők vissza, akkor talán elgondolkozom rajta, de a részecskeszűrőt biztosan nem fogom kivetetni, vagy kiíratni.
Egyébként a szerelőm mondott egy érdekes dolgot amikor megkérdeztem, hogy szerinte érdemes-e eltávolítani a DPF-et a kocsiból. Ha netán valahol megállítanak a hatóság emberei és kiderül hogy az autódban nincs DPF, pedig gyárilag kéne hogy legyen, azonnal ugrik a forgalmi, meg némi aprópénz. Persze már hallom is az ellentábor hangját, hogy ennek nagyon kicsi az esélye, meg különben is a műszakin bármit át lehet tolni, én nem kockáztatok. Ez az én véleményem a témáról.
yani🍀2015-03-02 14:00:32 // 65296
Van esetleg valakinek fényképe a trapézemelő felső felületéről?
vzolee2015-03-02 13:39:07 // 65295
Nyárinak a 225/50R17 jó a sima, nem ültetett futóműre? A téli vásárlása előtt nem kérdeztem rá és 205/55R16-ot vettem, ami tényleg elég alacsony :/

Mit érdemes nyárinak venni? Michelin Primacy 3, Continental SportContact3 és Pirelli Sottozero 3 XL-t néztem eddig.
vzolee2015-03-02 13:33:00 // 65294
Én 2 hete ;)
Liquid2015-03-02 13:21:25 // 65293
oks, akkor van egy ellenvélemény is :)
.......................2015-03-02 12:52:10 // 65292
én még a hangja alapján simán nyomtam volna a 2,2jts nek
húzott is még
,de az meg leszabályzott
norbi04092015-03-02 10:34:13 // 65291
Szia! Köszi a tippet. Ezzel akkor el tudom tüntetni az ajtórányitásokból származó ( hülye szomszédok :D) kisebb fehér pöttyöket?
SzJanos2015-03-02 06:49:22 // 65290
Szia! Én más termékeket használok a Meguiar's-tól, de azok nagyon pöpec módon beváltak. A Scratch X 2.0 pont arra lehet megoldás, amire használni szeretnéd, youtube-on nagyon sok video van róla.
DESQE2015-03-02 04:13:37 // 65289
Maga azt, hogy mi az a DPF utána tudtam nézni, sőt találtam egy csomó céget aki azzal foglalkozik hogy kihajitja belőle... ezért kérdeztem, hogy akinek ilyen csodás 159e van amiben DPF van, hogy kiszerelteti vagy benne hagyja, ha benne hagyja, volt e már gondja vele, vagy az üzleti fogás, hogy rosz hirt keltenek a kütyüről (Eltömődik vagy mi, tönkremegy, vészprogram meg mit tum én miket irnak). Ezt a tipus nem ismerem még, a héten megyek majd párat kiprobálni, Német Alfa fanokhoz, de anyira nem megy jól a német, hogy mélyreható beszélgetésbe kezdjek, hogy jó e a kütyü vagy nem... :) Szoval a kérdésem továbra is az, hogy maradjon vagy ne... :) Ha igen miért ha nem akkor miért? Itt vannak Német eladók akik azt se tudták mi az... és van aki csak anyit tud hogy egy szűrő és ezzel kifujt az infojuk...
norbi04092015-03-02 00:27:09 // 65288
Srácok! Már annyiszor kérdezni akartam, de valahogy mindig elmaradt...
Szóval... Milyen fčnyezčsjavítót/ecsetelőt ajánlotok nero carboniohoz? :)
Liquid2015-03-01 22:20:53 // 65287
úgy értettem kelletlen kicsit, mondom én nem vezettem, mások véleményére alapozok.
Após ex Almerája el elforgott 6500-ig de nem szivesen tette :)
.......................2015-03-01 21:45:50 // 65286
Könnyünek nem mondanám a Brerát sem
2,2jts Brera 1500kg
3,2jts 1600kg
2,4jtdm 1700 kg

Ez nem könnyű,de mégis megbámzlja a fél város
És nem fosom össze magam ha jön egy X5 szemben
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-01 21:44:58 // 65285
akkor már inkább a TBi...az legalább 200 ló meg nem opel blokk...és nem láncos az is 12L...csak legalább megy
.......................2015-03-01 21:41:56 // 65284
Nem pörgős a 2,2jts ?
6500 ig simán húzott
Nincs azzal a motorral semmi baj
Max annyi hogy 13 at eszik
A 3.2 jts meg 16 ot
Kriszo2015-03-01 21:36:01 // 65283
Én nem tudom pontosan, de azért a Brera joval konnyebb mint egy 159 nem:?)
.......................2015-03-01 21:32:55 // 65282
Elég jól megy a 2,2jts is,én vezettem Brerában
Pik pakk 200 on volt
Liquid2015-03-01 21:24:27 // 65281
A 2.2-ről lebeszélt mindenki aki vezette, azt mondják nem olyan pörgős és a hangja se az igazi, nem egy TS :)
A V6-on és is agyaltam, de nagyon ritka.
Kriszo2015-03-01 21:23:02 // 65280
Bocsi Alejandro írására ment a válasz:DD
Kriszo2015-03-01 21:21:46 // 65279
Igazabol semmi különös bajom nincs a dízellel, mindössze annyi, hogy húszéves korom óta dízel autóim voltak, kicsit elég volt már:)Igazából 2.2-be gondolkodok, csak sok helyen olvastam hogy elég lusta, viszont a fogyija az majdnem egy 3.2-é:)Akkor meg inkább az. Nem tom... Agyalok még.Köszi az infokat mindenkitől :!)
Pityukoma2015-03-01 20:43:22 // 65278
Ma nekem is volt egy újabb durván füstölős regenem. Kb 20mp-ig úgy dőlt belőle a füst mint amit felgyújtottak,aztán elhagyta. Csütörtökön és pénteken sem hagytam neki hogy befejezze, mert siettem. Ma viszont pont jókor kezdett neki (M0) így be is tudta fejezni. Ha most is félbeszakítottam volna.... inkább nem mondom :-D Még Kriszti is megkérdezte hogy mi ez a büdös. Á semmi, csak tisztít a drágám -mondtam- :-)
W.2015-03-01 20:30:07 // 65277
Hagyjuk...
yani🍀2015-03-01 20:28:31 // 65276
Azt sem tudta, hogy van B&M, így nem is tudta mit keressen.
Liquid2015-03-01 20:26:29 // 65275
na jó, az ellen nem véd :)
W.2015-03-01 20:25:01 // 65274
Eléggé...:) Nézd meg a fotóját! Lehetett vagy 3-4cm hely alatta...;)
W.2015-03-01 20:23:56 // 65273
Egyébként meg itt a topikban is sokszor esett szó ezekről, sőt vannak "elvetemült" cartársak, akik könyvszerűen leírták ezt is a blogjaikban! ;)
Liquid2015-03-01 20:22:31 // 65272
mennyire volt ültetve? Mert nekem is ilyen méretem van (TI -2 cm) és nincs vele gondom, sőt végre lehet használni télen :)
W.2015-03-01 20:22:29 // 65271
Mert ahhoz külön kezelési van. A b&m-el szereltekhez adták csak.
yani🍀2015-03-01 20:19:03 // 65270
Nem haragszom. A témát lezárandó sokadszorra is átnéztem a 159 kezelésijét.
Én nem találtam meg benne sem az USB, sem a B&M szavakat. Ha valaki csak ezt olvassa, akkor fogalma sem lehet, hogy van ilyen.
Pityukoma2015-03-01 20:08:23 // 65269
A DPF rövid magyarázata. A lényeg benne van, olvasd át :-)
W.2015-03-01 20:07:10 // 65268
Ne haragudj, de a cartársnak igaza van! 1. kezelési könyv (user's manual) !!! Többeknek van magyar, szivesen odaadják! 2. visszaolvasás a topikban!!!
W.2015-03-01 20:04:21 // 65267
Az ezüst 159-esem meg volt ültetve. A 225/55 17-es gumival belečrt a dobba, ezčrt csak 225/45 17-es ment rá. Érdekességképp: 225/40 17-es gumikkal vettem, minden apró buckán leért a dob alján lévő kis toldat, ami el is kopott szépen.
yani🍀2015-03-01 20:02:35 // 65266
Szerintem neked is, mint mindenki másnak amikor új volt itt, voltak olyan kérdéseid, amelyekre a választ megtalálhattad volna magadtól is. Aki nem akar segíteni, az úgysem fog válaszolni, de nem kell elvennie a kedvét senkinek.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-01 19:57:32 // 65265
a DPF-nél azt is kérdezte hogy jó e ha van vagy inkább jobb ha nincs :D
W.2015-03-01 19:56:50 // 65264
Ezekben a táblázatokban van jópár marhaság. Közte ez a gumiméret, meg mondjuk a 30-ezres olajcsere periódus... :)
Dömpi (il dottore)2015-03-01 19:51:30 // 65263
Oké, persue, és is igyekszem mindenkinek segíteni és a többiek is segítenek nekem nagyon sokat, de "Mi az a DPF"? és "Mi aza B&M?"... ez majdnem olyan, mintha valaki megkérdezné: "Mi az a kerék?" ... kicsit kisarkítva persze, de gondolom érted mire gondolok.
Dömpi (il dottore)2015-03-01 19:48:21 // 65262
Az alapfelszereltség 205/55 R16.


De amúgy én is pont azt írtam, hogy a 205/55 kicsi, minimum 215/55 kell a 159 alá.
yani🍀2015-03-01 19:46:56 // 65261
Azért vagyunk, hogy ha tudunk, akkor segítsünk.
Dömpi (il dottore)2015-03-01 19:43:23 // 65259
Bocsi, de olyan alapvető dolgokat kérdezgetsz. Nem lenne egyszerűbb előbb elolvasni a kocsi használatiját, és az ezután fennmaradó kérdéseket feltenni?
Dömpi (il dottore)2015-03-01 19:39:59 // 65258
És? Mit mondott?
W.2015-03-01 19:35:11 // 65257
215/55 16-os kell rá, nem 205/55.
Dömpi (il dottore)2015-03-01 19:31:45 // 65256
Szia!
Bocsi, de amit a 225/55 R16-ról írtál, az nem teljesen állja meg a helyét.
A gyári alufelni szélessége ugyanis simán elbírja, egyáltalán nem akar róla lefordulni és egyáltalán nem hasas.
Nekem 16-os acélfelnin van, DE az én acélfelnim a szélesebb fajta, így azon is simán fut a fent említett méret.
Igaz ugyan, hogy a könyv szerint 205/55 R16-os gumi való a 16-os kerékhez, de az egy ún. "low cost solution" volt.
A 159 ALÁ KICSI A 205/55!!! Ez egy bazi széles és nehéz autó.
Te még kicsit a 166-ban gondolkodsz még szerintem, azon teljesen jogos lenne amit írsz. De a 159 alá minimum a 215-ös KELL! Mind nyáriban, mind téliben!
Mártának amúgy is pont az volt a baja, hogy a 205/55-tel alacsony, leér az alja bukkanókon és a téli hókásás úton.
Alejandro2015-03-01 19:28:13 // 65255
Szia, én benzines 1.9 JTS-t vezetek.

Tudom, hogy most szembemegyek a 159-es fórumozók többségével, szóval kicsit underground a véleményem, de szerintem igenis jó választás ez is, ne hagyd magad rábeszélni dieselre, ha nem vagy diesel-párti.

Hazudnék, ha azt mondanám, nem játszottam el a gondolattal, milyen lenne a gép egy bivalyabb motorral, überfaszaság lenne mindenkit letúrni az utakról, de hidd el a legtöbb esetben ez így is megy, az átlagautósokat lehagyom :) viccet félretéve, ha az utak réme akarsz lenni, akkor ez nem a Te motorod, de ha normálisan akarsz közlekedni, azért elég dinamikusan, de nem versenyautósan, akkor nem csalódsz benne.

akkor is hazudnék, ha bánnám, ha kevésbé lenne szomjas, főleg városban.
ugyanakkor erre nem tudok olyan érzékeny lenni, mint a cartársak többsége, nem értem ma sem mit számít 1-2-3 liter ide vagy oda, ha ilyen autót tart valaki, hiszen ez nem a racionalitásról szól.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak