Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2015-03-01 14:13:08 // 65240
mit válaszolt? Engem is foglalkoztat a kérdés :)
Liquid2015-03-01 14:12:05 // 65239
a 2.0 kimaradt :) kb. félút az 1.9 és a 2.4 között
W.2015-03-01 13:51:33 // 65238
Benzinest felejtsd el. 2.0 dízel 136 lovas+chip! :)
W.2015-03-01 13:50:31 // 65237
Pont ma kérdeztem Zé-től, hogy vajon bele lehetne tenni egy aresei 3.0 V6-ost a 159-be? :)
Liquid2015-03-01 13:14:52 // 65236
attól is függ mennyi erő kell :)
Az 1.9JTS, 1.9JTD alapvetően használható, de nem versenyautó, bár a dízel egy kis optimalizálás után tud erős is lenni. A 2.2 már megüti a mércét, csak nem szimpatikus a GM motor. Az 1.8TBi jó cucc, de nem az az igazi pörgős szívómotor, karakterében inkább a dízelekhez hasonló, viszont jelentősen többet kér mint a 2.4 JTDm.
E két utóbbi már megfelelő társ az eszetlenkedéshez is :)
Van még a V6 de az tényleg ritka és szomjas.
DESQE2015-03-01 13:14:47 // 65235
Hali! Valaki aki tudja magyarázza már el nekem, hogy pontosan mire is szolgál ez a DPF és okozhat e gondot az autó használata során? Hallottam, hogy ezt ki szokták iktatni... miért is jó az ha nincs? És mi a menete?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-03-01 12:08:32 // 65234
minden attól függ mennyit szánsz rá ...a normális 1.9-ek 1.8m-tól indulnak, a 2.0-ák 2,6m-tól indulnak ami kicsit felszereltebb 2,8...TBi-t is kapsz ennyiért :D
a 2,4-ek ami normális 2,3-tól indulnak...
Mindegyik motornak van előnye és hátránya
norbi04092015-03-01 10:53:26 // 65233
1.9 JTDm 16v. szerintem a legjobb választás :)
Kriszo2015-03-01 10:50:21 // 65232
Sziasztok Urak!

Véleményekre illetve tapasztalatokra lennék kíváncsi.159-es vásárlásán gondolkozom, de a legnagyobb problémám most az, hogy milyen motorral..Őszintén szólva benzinest szeretnék venni, de nem hallottam eleddig túl jó vissszajelzéseket egyik motorrol sem, ( a TBI-t leszámítva de az nekem még egy picit drága).
Tényleg érdekelne, hogy szerintetek milyen motorost nézzek.Előre is köszönöm a válaszotokat!:)
Csabi2015-03-01 09:41:44 // 65231
No azért ez nem így van.
17-esre is felmegy....Tibcsi166 és Pityukoma kipróbálta...
.......................2015-03-01 09:07:11 // 65230
Soha nem használtam még,persze osztákok miatt a mitora megvettem
A Brerára már nem
2007 Óta Senki nem kérte,csak ijesztgettek vele hogy kötelező
Piritu - 1.000.0002015-03-01 09:03:40 // 65229
Mikor használtál utoljára hóláncot? Én 2002-ben, pedig jártam pár havas helyen. A csomagtartóban ott van egy, de feltenni nem lehet...
.......................2015-03-01 09:02:15 // 65228
Csak a 16os keréken fér el a hólánc ,ezért lett ez a 215/55
a 17collra csak póklánc megy
A18 ra meg semmi nem fér ,mert tök kitölti a kerékdobot a 235/45
Piritu - 1.000.0002015-03-01 09:02:06 // 65227
Megj:
sose a gyári dolgok mellett érveltem, hanem a kipróbált dolgok mellett, amiről van tapasztalat. Ezért vagyok pl. a Novitec box mellett az írás helyett.
Lásd az utolsó Párduc blogom :-)))
yani🍀2015-03-01 08:48:12 // 65226
mármint 0,33
yani🍀2015-03-01 08:47:16 // 65225
A limousine cw értéke 033
CW
mizooo2015-03-01 08:13:21 // 65224
Sziasztok megvettem a PerfExpert nevű progit, gondoltam szórakozom picit.
Tudna valaki segíteni a 159 (1.9 JTDm 16v) légellenállása kellene illetve a váltóáttételek.
Piritu - 1.000.0002015-03-01 06:55:35 // 65223
Sőt, a felni ET száma se gyári :-P
GTPeti2015-02-28 23:46:15 // 65222
Te, mi van veled??? A gyári (!!!!) manuálban /50 van és te eltérsz attól. Apokalipszis. 8|
Piritu - 1.000.0002015-02-28 23:07:26 // 65221
A közelmúltban két Alfás ismerősömnek is gondja akadt a diesel fojtószelepével. Az egyik egy 1,9 mjet 156, a másik egy 2.0 mjet 159 volt. A jelenség az, hogy megszorul. A motor leállásakor elzárja a levegő útját (ez eddig normális), aztán úgy marad (ez már nem) és indításkor nem kap levegőt a motor. Érdekes jelenség, mert itt a fórumokon nem emlékszem, hogy valaki említette volna.
Haddel2015-02-28 22:54:37 // 65220
Én néha a saját kapubejáromon megdörzsölöm az autó alját ,ezzel a mérettel..
Haddel2015-02-28 22:45:59 // 65219
Két okból: 1.5 centivel alacsonyabb a hasmagasság ,mint a nyárival,ez sokat számít.
Másik ok részban az én hibám ,mikor megrendeltem a gumikat nem mondtam sebességindexet ,és T indexüt hoztak ,nem volt időm kicseréltetni ,ezért felrakattam .És sokszor kevésnek bizonyult már.
Piritu - 1.000.0002015-02-28 22:44:34 // 65218
Amúgy én /55-öt vettem és királyság :-)
GTPeti2015-02-28 22:33:29 // 65216
Az olaszok régen is csináltak már ilyen félrespecifikált dolgot. A GTV/Spider gyári 16-os mérete sem igazán váltómérete a 17-esnek. Piritu csinált is olyan képet egy 3 decis dobozos itallal (ahogy ismerem biztos sör volt :), hogy az sem fér be.
Már bánom is kicsit, hogy a gyári méretet vettem, de paráztam, mert bele van írva a forgalmiba. No mindegy. (2x annyiba kerültek az /50-esek, mint a /55-ösök...)
Liquid2015-02-28 22:28:17 // 65215
így van, ráadásul némi ültetéssel (pl. TI) már a 225/50R17 is életveszély, hasonló szitu mint normál futóművel ezek a kis mértetek. Ha nem tapasztalom, akkor nem hiszem el hogy már 7mm különbség is szinte használhatatlanná tudja tenni az autót.
GTPeti2015-02-28 22:27:59 // 65214
Ezt most nem tudom mire írtad. :)
.......................2015-02-28 22:25:06 // 65213
A miton is 195 55r16 van
GTPeti2015-02-28 22:19:01 // 65212
Nemnem. Sem nyárinak, sem télinek nem megy el. Vagyis igen, csak nem a 159-en.

Ez nagyon sokszor volt itt téma. Az a méret egyszerűen nem erre az autóra való. Ha megnézed a többi, értelmesen kitalált méretet és átszámolod, eszeveszett méretbeli különbség fog kijönni. A 205/55R16 a 156 mérete, nem a 159-é. Márpedig előbbire kisebb kerekek valóak.
Szabolcs 1592015-02-28 21:52:05 // 65211
Mille grazie
Szabolcs 1592015-02-28 21:40:40 // 65210
Gracie!!!!!
mzo2015-02-28 21:39:35 // 65209
Télen pont az esetleges havas nyomvályú miatt rossz, ráadásul mondom borzasztó alacsony vele az autó. Tapasztalat, hidd el. Konkrétan a legkisebb úthiba, fekvőrendőr, mélygarázs, kicist kiálló csatornafedél stb is komoly kihívás tud lenni. Van aki használja ezt améretet, de sztem csak kompromisszumokkal vállalható. Ha 16-os akkor minimum 215/55, de inkább 225/55 vagy 215/60. Kicsit persze hülyén néznek ki ezen méretű gumik az 59-esen, de legalább nem vered szét az autó alját. Én is 205-ről váltottam 215/60-ra és azóta oké a közlekedés ráadásul egész komfortos ez a méret. Nyárra meg ott a 225/50R17. Az legalább már szép is. :)
Szabolcs 1592015-02-28 21:21:05 // 65206
Jó estét cartársak navigációs fejegységet milyen speciális szerszámmal tudom ki bányászni köszönöm az infót :))
Rolee462015-02-28 21:14:04 // 65205
Miert bantad meg!?Nekem is ez a meret van de nekem nincs gondom vele.Igaz amikor havas volt az ut es veletlenul😃behuztam a kezifeket akkor csalodott voltam,hogy kikapcsolt asr-el se nagyon allt keresztbe.Toyo teligumi van a 156on jol tapad( igaz nagy hoba nem kellet hasznalnom) a vizen se uszott meg fel es nem is zajos.
Don Gombóc2015-02-28 21:10:12 // 65204
Ja meg a 166-é is az volt. Bár a 45 peres 17 colosnál meg az 55 16 colosnál már jó a derekadnak meg a futóműnek is. A látvány meg a kerékjárati ív kitöltése meg egyedi dolog. A szépségért meg kell szenvedni mint a csajoknál. :-)
Don Gombóc2015-02-28 21:06:48 // 65203
Télinek elmegy az. Mennyivel rosszabb ? Amúgy sem tolod neki annyit télen.
'''''2015-02-28 20:57:25 // 65202
És mindez egy darab csavarért! Persze,ez legyen a legnagyobb gond.
Haddel2015-02-28 20:51:27 // 65201
Azt már én is megbántam ,hogy ezt a méretet vettem téliben.
atika2015-02-28 20:48:29 // 65200
156-nál nem akartam akkorát bontani . Csináltam egy központosító perselyt, hogy pontos legyen a furat, aztán felfúrtam, megigazítottam a menetet, új tőcsavar be. A leömlő síkban volt úgyhogy egy új tömítéssel megoldódott a probléma.
mzo2015-02-28 20:45:00 // 65199
Valamint a 205/55R16 a télinek (de még nyárinak is) a legrosszabb választás...
Liquid2015-02-28 20:36:05 // 65198
225/50R17 a gyári méret a /45 a 156-é
.......................2015-02-28 20:21:12 // 65196
Multijetben?
Alu az olajteknő,nem törik el ha odaütöd?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-28 20:17:53 // 65195
vannak azért érdekes balesetek is...pl olyat is hallottam, hogy valakinél állandóan ki-ki gyulladt az olajnyomás lámpa de nem nagyon foglalkozott vele...aztán egyszer csak megnőtt a kartergáz meg az olajfogyás...a vége motorgenerál lett ...a hiba pedig?
oda ütötték az alját az olajpumpa kicsit kapott és nem volt rendesen olajnyomás...
Haddel2015-02-28 20:14:30 // 65194
Tök jó ,nem soká március,már várom hogy vissza rakhassam a nyári kerekeket ;)
.......................2015-02-28 20:08:58 // 65193
Valszeg ez userfüggő is,
Én is úgy örököltem az előző gazditól

De ez még mindíg jobb mint a MB OM642 hegesztett leölmője amiből leválnak darabok és a turbobanmeg a dpf ben landolnak
Don Gombóc2015-02-28 19:37:00 // 65192
Nagyjából hallgass a gumisra szerintem.
A gyári 16-os felni igazi mérete az a 215/55/16 os gumi.
A 225-ös már ennek a 7 colos felninek meglehetősen széles, és túl hasas is, nem fekszik annyira jól a felnin, szinte lefordul róla.
A 215/55/16 külső átmérője megegyezik a 17 colos 225/45/17-esével, így a sebesség is ugyan az marad a kilométer óra esetében.
A 215 nyárinak marha jó választás, bár nem olcsó a méret miatt.
Télinek meg bőven elég a 205/55/16, ami azért jóval olcsóbb mint a 215-ös.
Szerintem felesleges a pénzkidobás télinél 215-re.
Érdekes módon a 215/55/16 meglehetősen drága gumi, ezért már 17-esben 225-öt is kapni.
A 225/55/16 bár szélesebb egy kicsit a 215-nél, de csúnyábban hordós kinézetű a gyári 16-os felnin, és jobban is nyúlik kanyarban. Szerintem.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-02-28 19:34:42 // 65191
nálam 180e km-nél semmi baja nem volt a tőcsavaroknak....szerencsére :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak