Fórum >> Típusok >> 159

Giuntini2015-06-18 16:07:07 // 68490
En is így gondolom. 25-30 ezer km-nél lesz az igazi.
.......................2015-06-18 14:36:33 // 68489
motorolaj,és a turbo és a müanyag csö találkozásánál jön ki
ne törödj vele ,nem lesz töle semmi gond
a bilincsen nem érdemes húzzni ,mert csak elszakad ,akkor sem lesz tömör
.......................2015-06-18 14:35:12 // 68488
neki mindíg igaza van
a mito is ilyen volt,
eleinte csak padlógázon ment rendesen,kis gázon erötlen volt
aztán kellett neki vagy 40 ekm er és el elmúlt
David | Centocinquantanove2015-06-18 14:34:52 // 68487
De az most klímaolaj vagy motorolaj lehet? Nem tudom eldönteni... Esetleg a turbo?
.......................2015-06-18 14:31:43 // 68486
ez ilyen minden jtdm en,törölgesd le
aztán jóccaka
'''''2015-06-18 14:25:43 // 68485
ErHardnak igaza lehet.Nálunk is az új fiatok és alfák 25-30.000km után érezhetően jobban mentek.Volt olyan brávánk ami egyik napról a másikra olyat változott,mintha megchippeltük volna.
David | Centocinquantanove2015-06-18 14:19:47 // 68484
David | Centocinquantanove2015-06-18 14:17:12 // 68483
Urak!

Erre tudtok nekem valami okosat mondani mi okozhatja?
A vastag cső, ahogy alul kanyarodik csupa olaj, teli van köpködve...

Előre is köszi!
.......................2015-06-18 13:46:09 // 68482
valamelyik göbfej ki van száradva ,be kellene zsírozni
de nem lehet szétszerelés nélkül
Giuntini2015-06-18 13:40:07 // 68481
205 ezernél történt, màr hat és fél rzret mentem vele. Kvàzi be van jàratva. Az első 5 ezret nagyon odafigyelve tettem meg, most màr egy kicsit jobban odaléphetek.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-18 13:37:59 // 68480
majd fog változni no para :) majd amikor már benne lesz 30e km akkor már nem fog annyit a motorfék és a fogyasztása is jobb lesz, a motor meg hangosabb...csak össze kell kopnia a cuccnak
Nivan842015-06-18 13:34:07 // 68479
Viszont ma reggel alig vártam, hogy vezethessek végre, erre nyikorgás hallatszódik a jobb oldalon. Azt hittem az új felni+gumi beér valahova, de hát gyári r16 méret került fel. Szerelöhöz menet meg kuss volt. A jobb elsö alsó lengökar gömbfejéböl jön a hang. Mennyire nagy a baj, hogy ha bemelegedés után már nem hallatszódik, meg hidegen is hol igen, hol nem. Ma csinálta elöször, semmi nem lóg a futómüben. Ebben a hónapban már nem akarom cseréltetni, keveset megyek már vele amúgy is. Nagyszervíz után még +60k az húzós...
'''''2015-06-18 13:27:39 // 68478
Mennyi volt előtte a motorban?A kálváriád óta mennyit mentél vele?Bejárattad már?
Giuntini2015-06-18 11:59:57 // 68477
Nemrég cseréltem a jobbos kutyacsontot, valami kis kopogása volt. Igazából nem volt nagy játéka, de jobb ha minden rendben van. Azóta síri csend a futóműből. Nagy szenvedés volt kivenni, száz százalék, hogy soha nem volt cserélve, pedig 210ezer van az autóban.
Giuntini2015-06-18 11:56:17 // 68476
Biztos hogy nem azért! A motor fúrva, kettes túlméretre, ezért mivel nagyobbak a dugók is, valamit nőt a lökettérfogat. Ezért már papíron valamivel erősebbnek kell lenni. Minden ki van cserélve, + vadiúj szívósor. Észrevehető, hogy jobban megy. A kompresszió gyári értéken van, és ez nagyon érezhető. Amikor megyek le Budán a pl.a Sasadi úton, régen az autó 4.-ben nem gyorsult, hanem tartotta mondjuk a 60-as sebességet. Most ha ugyanazzal a tempóval megyek le ugyanott, a motorfék állandóan lelassítja az autót, mindig valamennyire nyomnom kell a gázpedált. Ez a motor tömítettsége, és magas kompressziója miatt van.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-18 09:05:38 // 68475
pl tőlünk, 1300ft/db
Dömpi (il dottore)2015-06-18 08:47:35 // 68474
nem tévedsz, a kutyacsont a 159-ben nem szokott tönkre menni...inkább a lengőkar szilentje repedeznek el
Liquid2015-06-18 08:32:04 // 68473
sztem Ő a stabrúd szilentjeire gondol, ami egyben azért nem 6000e inkább minimum az 5-szöröse (Unixnál 60e) :)
A stabpálca néven a "kutyacsont" fut, az tényleg 6000-es nagyságrend. Amúgy a stabrúd szilent is ilyesmi lehet, bár a 159-nél még nem kelle hozzányúlnom.
Javítsatok ki ha tévedek :)
yani🍀2015-06-18 08:10:59 // 68472
Nivan842015-06-18 07:10:39 // 68471
Egyébként meg 6000ft egy trw stab pálca. nem érné meg egyben kicserélni?
Liquid2015-06-17 23:06:30 // 68470
nekem eddig nem volt gondom, illetve egy van, a legutóbbi ELM327 csak a motorvezérlőhöz hajlandó csatlakozni, az összes eddigi hibátlan volt
Dömpi (il dottore)2015-06-17 23:03:59 // 68469
Ezt most úgy kérded, mintha pl." Faberge tojást" keresnél, vagy valami hasonló, ritka cikket.
Bemész az alkatrész boltba és veszel...vagy rendelsz Erhard-tól.
Alejandro2015-06-17 22:52:43 // 68468
Cartársak! Első stabilizátor rúd szilenteket honnan tudnék beszerezni?
Alejandro2015-06-17 22:43:48 // 68467
Nekem így van már 3 darab, tökéletesen szar ELM327-es adapterem! :)

De vettem egy levegőt és rendeltem egy negyediket, amelyiket itt a fórumon valamelyik cartárs ajánlott. Ha az sem lesz jó, akkor hagyom az egészet a francba!
Dömpi (il dottore)2015-06-17 22:12:47 // 68466
Nekem sem a gyári értékekre állította a futóműves, pont azért, hogy nem egye belül, ugyanis ő is azt tapasztalta, hogy az alfáknál nem éppen gumikímélőre van megadva a gyári beállítási érték.
Liquid2015-06-17 21:21:13 // 68465
tökmindegy, az összes kínában készül úgy is :)
keresd meg a legolcsóbbat, ami olyan eladótól jön akinek jók a visszajelzései aztán hajrá.
'''''2015-06-17 21:05:17 // 68463
Nem lehet,hogy csak régen mentél a verdával és azért tűnik erősnek? :-)
yani🍀2015-06-17 19:57:48 // 68462
A B&M nyelvét innen letöltve tudod megváltoztatni
SzJanos2015-06-17 18:57:22 // 68461
A kocsi menüje angol nyelvű, az OK. Viszont elállítódott a telefon menüje és az most olasz nyelvű. Arról beszélek, amikor a kormányról indítok hívást, az valamiért olasz lett. hol tudom annak a nyelvét konfigurálni?
Haddel2015-06-17 18:46:24 // 68460
Az ő gépük szerint,minden értékem piros zónában volt,most zöldben van.Aztán majd kiderül,bár azóta nem mentem túl sokat az autóval.
Haddel2015-06-17 18:43:28 // 68459
Én is kíváncsi leszek,remélem beválik.
.......................2015-06-17 16:44:24 // 68458
én innen vettem:
http://www.myday.com.tw/a_myday/category.php?api=usa_ebay&categoryid=1498&seller=prettygoodshopss

de az 2013 ban volt,lehet azóta legagyizták a kis kéket
norbi04092015-06-17 16:14:21 // 68457
Sziasztok! :)

Ebay-en nézegetem az ELM327 diagokat és szinte az összes kínából jönne.
Ezt a típust szeretném...esetleg Bluetooth-os kivitelben, de inkább USB-s felé hajlok.
A minivel megjártam mert selejt...nem csinál semmit. Ezek a típusok megbízhatóbbak? Vagy van olyan hely ahonnan tuti működőképeset tudok beszerezni? :)
Giuntini2015-06-17 16:11:03 // 68456
Ez a motor hengefejes volt. Le volt véve a hf. Valszeg ezt csak eladàsra csinàltàk meg. Nem volt lesíkolva, ehelyett ki volt pasztàzva. 15 ezer kilométert bírt. Szatyi is mondta, ennek következménye volt a motorkàrosodàs. A dugók pl. megúsztàk a hengerek nem. Ha lett volna valami kézzel fogható jele lett volna, akkor levetetem a hf-et és az egészet megúszom 100 ezer ft-ból felső hangon. Utólag az ember lehet okos. Szatyi is mondta sógoréktól nem szabad behozni autót. Én azt láttam amit látni lehetett. Ezt nem lehetett észre venni. Most csak arra tudok gondolni, hogy tényleg van egy szenzàciós autóm. A VTT-n mindenki csak csodàlkozott a hangjàn. Szinte össze lehet téveszteni a benzinessel. Hihetetlen erős lett, érzésre 30le-vel min. többet tud. A motorfék hatàs hihetetlen, minden tökéletesen zár, a kompressziója egy új motoré.
.......................2015-06-17 13:38:02 // 68455
"szemét osztrák szervizmunka miatt."
én erröl lemaradtam,mit csesztek szét benne?
.......................2015-06-17 12:43:30 // 68454
hogy teljes legyen a káosz a Brera 2012 es ben már -1,05mm (-8 perc)
van megadva

ami megint érthetetlen hisz semmit sem változott a Brera futómüve 2007 óta
kerékdölés ,utánfutás marad uyganannyi
(leszámítva hogy alu csonkállványt kapott elöl)
.......................2015-06-17 12:18:08 // 68453
informáljuk a kartársat ,hogy tudja mi az ábra

én nem szé´pítem a 2,4 nagyon fasza motor ,csak rengeteget szopsz DPF EGR Swirl vonalon,míg rájössz ,hogy nem kell az bele
Nivan842015-06-17 12:10:19 // 68452
És teljesen igazad van! mert a 2006. 07-es Brera manual meg +8at ír. Ki érti ezt? :)
Giuntini2015-06-17 12:08:41 // 68451
Viszont abban igazad van, hogy ezek a használt autók-2006-08 évjáratúak- min. 200ezret futottak, és függ attól hogy használták. Az én motorom sem természetes elhasználódás miatt esett szét, hanem a szemét osztrák szervizmunka miatt. Az automatával is ugyanez a helyzet, nem lehet tudni az előéletét. De ne beszéld le a car-társat, mert nagy örömmel lehet autózni vele. Ha a pénztárca bírja a magasabb fogyasztást, akkor lehet nagy öröme benne. A kézi váltós is megpurcanhat, és egy kettős tömegű cseréje kuplugggal megsépekelve ugyanott van. Igenis és ezt kimondom, ez az automata váltó jó, ha normálisan van használva. Nekem ilyen kellett mindenképpen, és jó választás volt.
.......................2015-06-17 12:07:31 // 68450
ez is érdekes
a Brera más összaetartással fut mint a 159 es ?
miért is?
hisz tök ugyanaz a futómü
Nivan842015-06-17 12:04:56 // 68449
Lecsekkoltam Szosza, mert most fogom vinni futómü állításra a sajátomat. 2006. 07. forgalomba helyezésü a 159-em, nem TI hanem sima. Angol, német mind -8-at ír összetartásra, hátsóra meg +13.
.......................2015-06-17 11:56:17 // 68448
nem borúlátó vagyok

pénztárcakímélö

rizikókerülö

hogy mindenkinek ÖRÖME legyen az alfában,

ami a kollégának a GT ben megvan

de a 2,4 autómatával nagy a lutri ,így nem ajánlom

a 2,4 es motort sem ajánlom,kizárólag akkor ,ha nem vagy szégyellös és a DPF et és a kis pillangókat kiiktatod a francba,mert csak úgy lesz üzembiztos
(és nem zavar ,hogy egy Alfából jön néha a korom)
.......................2015-06-17 11:52:37 // 68447
automata élettartama, igencsak használatfüggő
pont ezaz,nem tudni pontosan ,hogy autópályán futott 200ekm ert zömmel 6.ban
vagy városban 2 es és 3 as között váltogatva
bár a selespednél ki lehetett olvasni OBD n keresztül,hogy mannyi üzemórát töltött az egyes fokozatokban
valszeg az Aisin nál is ?
Giuntini2015-06-17 11:43:33 // 68446
Szosza, Te egy kicsit borúlátó vagy a 2.4 automatával kapcsolatban. Pedig én szívtam a fórumon a legnagyobbat a motorral. Nekem most a motorfelújításnál bemérték a z injektorokat, valszeg eredetiek voltak, és tökéletesek. A szívósor több mint 200ezret bírt, azt is most kellett cserélni. Az automata tökéletesen működik, azt nem lehet tudni, hogy cseréltek-e benne valamit. Nekem a motorfelújítás előtt sem füstölt a motor. Az automata élettartama, igencsak használatfüggő. Nagyon sokan kiveszik "N"-be piros lámpánál. Ez az egyik legrosszabb, amit tehetsz az automatával. Annál hosszabb az automata élettartama, minél kevesebbet toszogatjuk az előválasztó kart. A másik, mindig kell várni, "D"-ből "R"-be, vagy "R"-ből "D"-be, hogy sebességbe beakadjon. Ha nem így csinálod, hosszú távon a pénztárcád bánja. Ha jó a váltó, érezhető egy kis finom rántás. A harmadik aranyszabály, hogy nem tesz jót neki, ha lekapjuk a lábunkat a fékről zöld lámpánál, és egyből adjuk a gázt. Ezt úgy lehet kiküszöbölni, hogy zöldre váltás előtt hagyod kúszni. A bolygóműves automata nem szereti a kézi váltást. Igazából nincs is sok értelme, kipróbálni jó, de nem igazán jó használni.
Abban tökéletesen igazat adok neked, hogy a fogyasztás automatával, főleg városban számottevően megnő. A 159 nem második autónak való, mert főleg a 2.4 motorral sportosabb, és jobb futóművű mint egy 1.9 GT. Ez nem takarék autó.
Tehát az automatát is ésszel kell használni, és akkor egy nagyon jó társ, főleg ezzel a motorral. Csak mindennek tudni kell az árnyoldalát, és úgy kell használni. A motort pedig az automata sokkal jobban kíméli. Szerintem semmit nem vesz el a vezetés élvezetéből, sőt! Sport fokozatban, pedig szenzációs amit művel!
.......................2015-06-17 11:17:50 // 68445
az eredeti olasz is + 8 fok

http://aftersales.fiat.com/ELUM/Model.aspx?brand_code=83&id_language=3&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=DE&cat=lib&part_number=#1
.......................2015-06-17 11:16:31 // 68444
egyszerüen szarul fordították a Magyar Kezelésiben a kerékösszetartást


az angolban Pl.egyértelmü Toe-in = összatart 8 fokpercet

http://aftersales.fiat.com/ELUM/Model.aspx?brand_code=83&id_language=2&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=EN_EU&cat=lib&part_number=#1

ugyanazon kezelési magyarul ,már -8 perc összetarás

http://aftersales.fiat.com/elum/Model.aspx?brand_code=83&id_language=13&id_model=81774d07-2751-45bf-8f22-1bb45da3ea01&market_code=HU&cat=lib&part_number=#1

van baj a Fiat Magyarországnál
.......................2015-06-17 11:07:30 // 68443
ha ezeket összeadom majdnem kijön 1MILLA,
amit elöb utóbb rá kell költeni(mert elöbb utóbb mind túlszalad a 200ekm eren)
.......................2015-06-17 11:05:41 // 68442
a szögek jók ,csak a kerékösszetartás elöjele más
konkrétan a német használatiban + 8 fok oldalanként a brerán(és nem eszi a szélét)
a magyar 159 esekben pedig -8 fok oldalanként a kerékösszetartás(ergo széttartás van)
.......................2015-06-17 11:00:42 // 68441
kiváncsi leszek ,ezekkel az értékekkel mit mutat majd a gumikopás
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak