Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002015-06-22 21:28:00 // 68740
Az előbbi az érvényben lévő előírások szerint nem fog menni (nem tudhatja 2007-óta), utóbbi meg csak akkor, ha anno megvették extraként.

(Reménykedem, hogy nincs igazam.)
Liquid2015-06-22 21:27:19 // 68739
sztem sehogy :) 2007 nemtom melyik hete után gyártott egyedek már nem tudják záráskor felhúzni az ablakot. Egyébként ugyanúgy működött mint a nyitáskor leengedés, vagyik a gombot hosszan nyomva tartva. A tükrük behajtása is gombnyomásra megy tudtommal.
Norbi1592015-06-22 21:20:07 // 68738
SOS!

Valaki magyarázza el nekem szájbarágósan, hogyan tudom beprogramozni a kulcsot, hogy záráskor felhúzza az ablakokat ill. behajtsa a tükröket mert nekem nem működik!
2010es 2.0 manuális ülésekkel.

Köszi!
Piritu - 1.000.0002015-06-22 20:59:17 // 68737
A kéntől ilyen szép sárgászöld lesz a kipufogó

(Anno Szerbiában sikerült pár liter kénes gázolajat tankolnom.)
.......................2015-06-22 13:42:34 // 68736
lehet félreérthetö voltam:

ma már nincs egy deka kén sema gázolajban,ehelyett adalékolják a dieselt

a tankot teljesen kiüríteni azért nem érdemes mert túlzottan felmelegedhet a gázolaj benne
és a túl meleg gázolajnak nem jó a kenöképessége
(a résolaj vagy 90fokos és az visszafolyik a tankba)
Giuntini2015-06-22 12:53:23 // 68735
'Mi lenne a megoldàs? Egy tank prémium, egy tank normál és csak 2/3-ig hagyni lefogyni? Így mindig marad kén a naftàban, es a nagynyomàsú is jól jár.
GTPeti2015-06-22 12:04:06 // 68734
Pedig "kén az kéne bele". :)
.......................2015-06-22 11:30:33 // 68733
az igazság az hogy a kénvegyület ami kent a régi gázolajban
mivonták ,hogy ne legyen levegöszennyezzés
aztán meg most pótolni kell

amit sokan elfelejtenek ,hogy a gázolaj is egy olaj,ami ha megmelegíted rohamosan elveszti a viszkozitását,így a kenöképességét is

szóval amiben nincs gázolajhütö
45 fokos kánikulában padlógázon klimával nem ajánlott

0 fokon 17 fokos a bereában a gázolaj a tankban,ha 80..90 kével mész
45 fokos kánikulában padlógázon akár 90 fokos is lehet

egy TIPP ,sosem hagyd kifogyni a tankban az üzemanyagot 1/4 alá
GTPeti2015-06-22 11:22:16 // 68732
Bár van akik szerint ezeknek a naftáknak a kenőképessége még alacsonyabb a szintetikus összetevőknek köszönhetően. Nem tudom mi az igazság.
Giuntini2015-06-22 10:44:22 // 68731
Én csakis az OMV Max Motion Diesel-t használom. Kizárólag! Amellett, hogy prémium üzemanyag, egyenesen az osztrákoktól jön. Finoman jár a motor, és szerintem a magasnyomású élettartamát növeli. Csak reménykedni tudok benne, hogy itthon nem merik pancsolni, jó magyar szokás szerint.
norbi04092015-06-22 10:15:26 // 68730
Okés, Mégegyszer köszi! :)
Nivan842015-06-22 10:07:02 // 68729
Én is, bár szerintem ez nem kifejezetten a regenerálódási ciklusra lehet kihegyezve. Passz. Mászkálok én vidékre, ha meg épp nem, akkor egy 20kmes szakaszon meghajtom a város körül heti egyszer, de egy próbát megérhet.
Liquid2015-06-22 09:54:18 // 68728
nehezen tudom elképzelni, hogy egy a gázolajba töltött elenyésző mennyiségű valami úgy tudjon hatni célzottan a DPF regenrálásakor, hogy semmi más ne lássa kárat, és akkor hasson amikor kell, tökmindegy hogy kinek a logója van a flakonon.
Liquid2015-06-22 09:46:51 // 68727
75mm-es volt amit rendeltem, az első és hatsó emblémát is felújítottam
norbi04092015-06-22 09:38:27 // 68726
Még annyi hogy... 74 mm-es embléma kell a cseréhez igaz? :)
norbi04092015-06-22 09:31:55 // 68725
Köszönöm az infót! :)
Nivan842015-06-22 09:31:09 // 68724
Iiiiigen. Mivel városban használom azért rövid távokon is, ezért jo lehetne valami hasonló. Liqui Mollysat nem találok itt Szegeden es nem szívesen rendelek webshopokbol.
Liquid2015-06-21 23:09:10 // 68723
ez is olyan gázolajba töltendő csodaszer?
Nivan842015-06-21 22:40:09 // 68722
Srácok!

Valakinek van tapasztalata ezzel a termékkel?

https://alkatreszek.hu/pro_tec_reszecskeszuro_tisztito_dpf_375ml/pro_tec_6171

Illetve ki használ adalékolt prémium dieselt, melyik kút, és mik a tapasztalatok?

Köszi!
Liquid2015-06-21 22:37:46 // 68721
ez tényleg érdekes dolog
Piritu - 1.000.0002015-06-21 22:28:52 // 68720
A dolog csak azért érdekes, mert bármelyik oldal igazát tudná bizonyítani.
Ha a mérés azt mutatja, hogy érdemben csökken, vagy megszűnik a korom mennyisége, az a pdf gyártókét.
Ha meg nem, az az ellentáborét.
DE! Egyik sem tesz be az általad is belinkelt cikkekhez egy mérési eredményt. De még a témában rendezett konferenciák beszámolójába se...
Ismerve a német laborok lehetőségeit pár ezer euróból megoldható lenne.
Piritu - 1.000.0002015-06-21 22:09:05 // 68719
Most is rádobtam egy kis időt, hogy a német nyelvterületet végigbogarásszam,de semmi mérési eredményt sem találtam arról, hogy a bemenő koromból (méretenként) mennyit enged át a dpf :-(
Liquid2015-06-21 20:06:07 // 68718
Én is felújítottam a gyárit egy hasonló plakettel, tartalékba került mert biztos ami biztos vettem egy gyári újat. Én megfúrtam a közepét és ott megkezdve le lehet hámozni úgy hogy a króm ne sérüljön. De olyat is hallottam, hogy hőlégfúvóval is meg lehet oldani a ragasztást.
Piritu - 1.000.0002015-06-21 19:56:29 // 68717
Még anno 2010-ben is, amikor a 159 vétele előtt mindenhol próbáltam utána járni a dolognak.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-21 19:49:50 // 68716
a 2.0-nál a leömlő után van, eleve a turbó is izzik rendesen meg még a DPF is rendesen melegíti a motorteret...a 2.4-nek is elöl van az előtét kati gondolom a plusz üzemanyag plusz egy viszonylag eltömődött DPF miatt alig menő autó kapja a fojtást rendesen ez nem egy normális dolog....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-21 19:45:44 // 68715
szerintem már cserélték a DPF szűrőt... a 2,4-nél amúgy sem volt jó az olaj ajánlás :(
Giuntini2015-06-21 19:34:30 // 68714
Nekem egyszer dugult el, ez is a motorgenerál után történt, hibát dobott ki, a hőérzékelő jeladó nem működött. Ki lett cserélve, elindultam, majd pár kilométer után a 6-os úton eltűnt a hibaüzenet, és elindította a regent. Examiner szerint 16%-ra viszi le a az eltömítettséget a regen után, ami nagyon jó érték.
Alejandro2015-06-21 19:17:39 // 68713
én is ilyet tettem fel, és nagyon jól néz ki, semmivel sem rosszabb minőség, mint amit levettem a gépről! nyugodtan vágj bele!
Ja igen, és nekem van mindkét típusból ha érdekel..:)
W.2015-06-21 19:11:42 // 68712
Bizony, bizony! Orvosilag alátámasztva! Ezért mondom én is, hogy nagy parasztvakítás az egész euro4-5-6 szabvány! Kizárólag üzleti érdekek állnak mögötte, nem a környezet védelme!
mzo2015-06-21 19:04:50 // 68711
Azért végig olvastad?
mzo2015-06-21 19:01:47 // 68710
Hát jó. :)
Piritu - 1.000.0002015-06-21 19:00:38 // 68709
Ilyen cikkek tucatjával vannak. Mérési eredményt csak azt találtam.
mzo2015-06-21 18:55:52 // 68708
Pedig a nanorészecskéket pont hogy nem fogja meg a DPF. Már évek óta azon agyalnak, hogy ezzel a problémával mit tudnának kezdeni. És lassan már oda jutnak, hogy jobb lenne a régi diesel motork által kipufogott cucc, mert az egyrészt sokkal szűrhetőbb lenne, másrészt -bármilyen fura is- de talán kevésbbé káros mint az új korszerű dieselek által kipufogott dolgok. De ITT egy cikk a témáról.
Chianti2015-06-21 18:51:36 // 68707
Mekkora élmény lehet 1 ilyet élőben látni! Hát még vezetni!!! :o)
Balazs802015-06-21 18:18:51 // 68706
Én is az utóbbi időben elég sokat városoztam és bizony 250km-es átlag jött ki regenerálások között,viszon reg. utána is kb. 47% volt a tömődöttség . Utána két hétvégén is volt 800-800km autópálya ahol pont hazaérkezés elött volt a reg. 60km-el és a tömődöttség csak 10% volt. Nézegettem pár adalékot egyet rendeltem is, de még nem próbáltam, azt írja kimondottan városi is kis távolságú használatra ajánlják.

http://www.autoadalek.hu/liqui-moly-dizel-adalek-reszecskeszuro-vedo-tisztito-250ml-t283848
Piritu - 1.000.0002015-06-21 18:15:24 // 68705
Erre mondjuk nem gondoltam, hogy a forró kipufogott gáz is begyújthatja. Innentől a szelepégés is érthető.
Csabi2015-06-21 18:12:58 // 68704
Attól van , h a kipuff ütemben megkapja a plussz gázolajat és egy része már akkor elkezd égni,(200°C körül van a Dizel gyulladási hőmérséklete, a kipuffgázok kicsit melegebbek) és maga a folyamat a DPF-ben teljesedik ki...
Nem véletlen van regenerációhoz kötve a hűtőventilátorok üzeme regenkor.
imi1562015-06-21 18:08:22 // 68703
Pedig valami lehet a dologban,mert egyes típusoknál a hűtőventilátor automatikusan elindul regeneráláskor.
Az nem lehet,hogy ilyenkor a befecskendezés ideje is módosul,hogy jobban felforrósodjon a motorból kiáramló kipufogógáz?
Piritu - 1.000.0002015-06-21 17:57:00 // 68702
"a regen okozta nagy hőterhelés" - mitől van? Sose értettem. A plusz gázolaj a katalizátorban ég el, majd begyújtja a dpf-et. Hogy jut vissza a meleg a motorba?
Piritu - 1.000.0002015-06-21 17:54:45 // 68701
"legapróbb nanó méretű koromszemcséket már a dpf sem fogja meg" - nagy részét igen. Nemrégen találtam a neten egy svájci alagútépítő cég mérési eredményét. Munkavédelmi célzattal az alagútban dolgozó munkagépeket szerelték fel koromszűrővel. Megmérték előtte és utána a részecskék mennyiségét. A legkisebb mérettartományban is 90% felett volt a visszatartott részecskék száma.
imi1562015-06-21 17:35:38 // 68700
Én ilyeneket tettem fel.Nagyon egyszerűen ment,a végeredmény tökéletes lett:-))!
norbi04092015-06-21 17:12:28 // 68699
Szép napot! :)

Valaki cserélt már elöl úgy emblémát, hogy a króm maradt a règi és csak egy ilyet rakott fel? :) Nem gagyi minőségűek ezek? Mi a folyamata ennek a verziónak?
Don Gombóc2015-06-21 16:40:16 // 68698
https://www.youtube.com/watch?v=g1yP4xUXfFY
Chianti2015-06-21 15:20:30 // 68697
Bizony bizony, a dicső múlt! De jó is lenne, ha az Alfa egyszer újra a régi fényében tündökölne és visszatérne a versenypályákra. Ehhez persze előbb vissza kéne táncolni a szakadék széléről... Remélem jövő 7 végére kiderül van-e erre esély egyáltalán. Mindenesetre szép teljesítmény volt akkoriban 1.5 literből több mint 400 pacit etetni.
.......................2015-06-21 15:12:18 // 68696
Nem kell betojni ,a regen közbeni füst normális,
Láttam sok vw ent seatot is ugyanúgy fehér füst gomolygott mögötte egy pár másodpercig
Chianti2015-06-21 15:04:57 // 68695
Szevasztok! Régen nem jártam errefelé, de azért követem az eseményeket. Már többször írtam, hogy nálam a regen ( legalábbis amiket én észrevettem, de az asszony is ugyanezt tapasztalta párszor ) egyet jelent a hófehér sűrű füsttel, ami 1-2 percig tart, de akkor tényleg nem látsz magad mögött mást a tükörben. Eddig mindig csak autópályán csinálta, ezért elég könnyen kiszúrtam, de én még semmilyen más jelenséget nem tapasztaltam ami arra utalna, hogy épp elkezdődött, netán folyamatban van a tisztítás.
Ezek szerint akkor hamarosan számítanom kell valami komolyabb rendellenességre? Mellesleg május eleje óta nem éppen rendeltetésszerűen használom a kocsit, ugyanis rendszeresen (napi 4 alkalommal) megyek vele 10 km-es etapokat meló miatt. Ráadásul garázsom sincs és már most van olyan, hogy 1-1 hűvösebb éjszaka után nem éri el a vízhőfok mutatója a 90 fokot mire odaérek. Mi lesz akkor télen? Márpedig eladni nem szeretném a családi kedvencet, melós benzinesre, meg jelenleg nincs keret. Meglátjuk hogyan bírja. A szerelőmmel már beszéltünk a szívósor, EGR, DPF tisztításról, ami 2 okból kifolyólag is aktuális lesz az idén. Egyrészt 180.000 felett járunk már, másrészt idén ősszel tervben van egy kis chip tuning. Gondoltam nem árt előtte kicsit rendbe rakni a problémás dolgokat... Remélem addig nem lesz különösebb gond a vassal.
Shadin2015-06-21 14:23:41 // 68694
Nem tudom akkor mi lehetett, de azután történt amikor le lett falazva és kiírta Ricsi :-(
Csabi2015-06-21 14:10:47 // 68693
Szerintem egyértelműen a regen okozta nagy hőterhelés és az elégtelen hűtés következménye a HF repedés...Főleg 2,4nél... Kialakulhatnak olyan helyzetek, amikor a motor hűtőrendszere kevésnek bizonyul, az adott üzemállapotban....
Gondolok itt pl egy pesti dugóban elkapott regeneráció alapjáraton, amikor a hűtővíz áramlás csekély, a hőterhelés meg nagy....2,4esetében amire az 5hengeren végigkergeti a vízszivattyú a vizet alapjáraton, nem tartom lehetetlennek hogy kialakulnak forró pontok...
-Többek között ezért is ajánlják a minimum 2000es de inkább 2500as fordulatot regen közben.

Egyszer jártam úgy 38°-ban városi araszolgatás közben, h regen közben kigyorsításkor egyszerűen visszavett az autó a teljesítményből, hiába nyomtam a gázt nem ment...már vártam a sárga lámpát és hibára gondoltam...ez tartott kb pár percig.
Aztán ahogy befejezte a regent, fél percre rá visszajött a teljesítmény is....Azóta sem tapasztaltam ilyet, de a jelenséget arra fogom, h túlmelegedett a hűtővizem, és egyszerűen működött egy teljesítmény limiter.... bár ez csak tipp.
Liquid2015-06-21 14:07:48 // 68692
nem baromság, sajnos így van. Sokkal igénytelenebb látvány egy zsírosan füstölő IFA mint egy színtelen szagtalan zsírúj modern dízel, de rákkeltésileg nem rosszabb a régi sőt, a DPF egy szűrő így természetesen nem mindent szűr ki, vannak bőven nem látható részecskék is...
"A modern dízelmotorokból származó koromrészecskéknek hibás a szerkezete, s a felszínükön nagy mennyiségben található agresszívan reagáló vegyi anyag. Ezen túlmenően az Euro 4-es koromrészecskék felszínén sok a kapcsolódó OH-csoport, emiatt ezek könnyen reagálnak a szervezet hidrofil (vizet vonzó) molekuláival. Az öregebb dízelekből azonban nagy, kémiailag semleges, szabályos formájú, hidrofób (tehát a vizet taszító, emiatt a szervezet molekuláival nehezebben reakcióba lépő) részecskék jutnak ki."
Csabi2015-06-21 13:56:30 // 68691
Ez így van! Részterhelésen látszik csak a növekmény, amikor ténylegesen is működne az EGR. Padlógáznál nincs változás, jópárszor megmértem. Shadinnál valami nem stimmelt...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak