Az előbbi az érvényben lévő előírások szerint nem fog menni (nem tudhatja 2007-óta), utóbbi meg csak akkor, ha anno megvették extraként.
(Reménykedem, hogy nincs igazam.)
Piritu - 1.000.0002015-06-22 21:28:00 // 68740
Liquid2015-06-22 21:27:19 // 68739
sztem sehogy :) 2007 nemtom melyik hete után gyártott egyedek már nem tudják záráskor felhúzni az ablakot. Egyébként ugyanúgy működött mint a nyitáskor leengedés, vagyik a gombot hosszan nyomva tartva. A tükrük behajtása is gombnyomásra megy tudtommal.
Norbi1592015-06-22 21:20:07 // 68738
SOS!
Valaki magyarázza el nekem szájbarágósan, hogyan tudom beprogramozni a kulcsot, hogy záráskor felhúzza az ablakokat ill. behajtsa a tükröket mert nekem nem működik!
2010es 2.0 manuális ülésekkel.
Köszi!
Valaki magyarázza el nekem szájbarágósan, hogyan tudom beprogramozni a kulcsot, hogy záráskor felhúzza az ablakokat ill. behajtsa a tükröket mert nekem nem működik!
2010es 2.0 manuális ülésekkel.
Köszi!
Piritu - 1.000.0002015-06-22 20:59:17 // 68737
.......................2015-06-22 13:42:34 // 68736
lehet félreérthetö voltam:
ma már nincs egy deka kén sema gázolajban,ehelyett adalékolják a dieselt
a tankot teljesen kiüríteni azért nem érdemes mert túlzottan felmelegedhet a gázolaj benne
és a túl meleg gázolajnak nem jó a kenöképessége
(a résolaj vagy 90fokos és az visszafolyik a tankba)
ma már nincs egy deka kén sema gázolajban,ehelyett adalékolják a dieselt
a tankot teljesen kiüríteni azért nem érdemes mert túlzottan felmelegedhet a gázolaj benne
és a túl meleg gázolajnak nem jó a kenöképessége
(a résolaj vagy 90fokos és az visszafolyik a tankba)
Giuntini2015-06-22 12:53:23 // 68735
'Mi lenne a megoldàs? Egy tank prémium, egy tank normál és csak 2/3-ig hagyni lefogyni? Így mindig marad kén a naftàban, es a nagynyomàsú is jól jár.
GTPeti2015-06-22 12:04:06 // 68734
Pedig "kén az kéne bele". :)
.......................2015-06-22 11:30:33 // 68733
az igazság az hogy a kénvegyület ami kent a régi gázolajban
mivonták ,hogy ne legyen levegöszennyezzés
aztán meg most pótolni kell
amit sokan elfelejtenek ,hogy a gázolaj is egy olaj,ami ha megmelegíted rohamosan elveszti a viszkozitását,így a kenöképességét is
szóval amiben nincs gázolajhütö
45 fokos kánikulában padlógázon klimával nem ajánlott
0 fokon 17 fokos a bereában a gázolaj a tankban,ha 80..90 kével mész
45 fokos kánikulában padlógázon akár 90 fokos is lehet
egy TIPP ,sosem hagyd kifogyni a tankban az üzemanyagot 1/4 alá
mivonták ,hogy ne legyen levegöszennyezzés
aztán meg most pótolni kell
amit sokan elfelejtenek ,hogy a gázolaj is egy olaj,ami ha megmelegíted rohamosan elveszti a viszkozitását,így a kenöképességét is
szóval amiben nincs gázolajhütö
45 fokos kánikulában padlógázon klimával nem ajánlott
0 fokon 17 fokos a bereában a gázolaj a tankban,ha 80..90 kével mész
45 fokos kánikulában padlógázon akár 90 fokos is lehet
egy TIPP ,sosem hagyd kifogyni a tankban az üzemanyagot 1/4 alá
GTPeti2015-06-22 11:22:16 // 68732
Bár van akik szerint ezeknek a naftáknak a kenőképessége még alacsonyabb a szintetikus összetevőknek köszönhetően. Nem tudom mi az igazság.
Giuntini2015-06-22 10:44:22 // 68731
Én csakis az OMV Max Motion Diesel-t használom. Kizárólag! Amellett, hogy prémium üzemanyag, egyenesen az osztrákoktól jön. Finoman jár a motor, és szerintem a magasnyomású élettartamát növeli. Csak reménykedni tudok benne, hogy itthon nem merik pancsolni, jó magyar szokás szerint.
norbi04092015-06-22 10:15:26 // 68730
Okés, Mégegyszer köszi! :)
Nivan842015-06-22 10:07:02 // 68729
Én is, bár szerintem ez nem kifejezetten a regenerálódási ciklusra lehet kihegyezve. Passz. Mászkálok én vidékre, ha meg épp nem, akkor egy 20kmes szakaszon meghajtom a város körül heti egyszer, de egy próbát megérhet.
Liquid2015-06-22 09:54:18 // 68728
nehezen tudom elképzelni, hogy egy a gázolajba töltött elenyésző mennyiségű valami úgy tudjon hatni célzottan a DPF regenrálásakor, hogy semmi más ne lássa kárat, és akkor hasson amikor kell, tökmindegy hogy kinek a logója van a flakonon.
Liquid2015-06-22 09:46:51 // 68727
75mm-es volt amit rendeltem, az első és hatsó emblémát is felújítottam
norbi04092015-06-22 09:38:27 // 68726
Még annyi hogy... 74 mm-es embléma kell a cseréhez igaz? :)
norbi04092015-06-22 09:31:55 // 68725
Köszönöm az infót! :)
Nivan842015-06-22 09:31:09 // 68724
Iiiiigen. Mivel városban használom azért rövid távokon is, ezért jo lehetne valami hasonló. Liqui Mollysat nem találok itt Szegeden es nem szívesen rendelek webshopokbol.
Liquid2015-06-21 23:09:10 // 68723
ez is olyan gázolajba töltendő csodaszer?
Nivan842015-06-21 22:40:09 // 68722
Srácok!
Valakinek van tapasztalata ezzel a termékkel?
https://alkatreszek.hu/pro_tec_reszecskeszuro_tisztito_dpf_375ml/pro_tec_6171
Illetve ki használ adalékolt prémium dieselt, melyik kút, és mik a tapasztalatok?
Köszi!
Valakinek van tapasztalata ezzel a termékkel?
https://alkatreszek.hu/pro_tec_reszecskeszuro_tisztito_dpf_375ml/pro_tec_6171
Illetve ki használ adalékolt prémium dieselt, melyik kút, és mik a tapasztalatok?
Köszi!
Liquid2015-06-21 22:37:46 // 68721
ez tényleg érdekes dolog
Piritu - 1.000.0002015-06-21 22:28:52 // 68720
A dolog csak azért érdekes, mert bármelyik oldal igazát tudná bizonyítani.
Ha a mérés azt mutatja, hogy érdemben csökken, vagy megszűnik a korom mennyisége, az a pdf gyártókét.
Ha meg nem, az az ellentáborét.
DE! Egyik sem tesz be az általad is belinkelt cikkekhez egy mérési eredményt. De még a témában rendezett konferenciák beszámolójába se...
Ismerve a német laborok lehetőségeit pár ezer euróból megoldható lenne.
Ha a mérés azt mutatja, hogy érdemben csökken, vagy megszűnik a korom mennyisége, az a pdf gyártókét.
Ha meg nem, az az ellentáborét.
DE! Egyik sem tesz be az általad is belinkelt cikkekhez egy mérési eredményt. De még a témában rendezett konferenciák beszámolójába se...
Ismerve a német laborok lehetőségeit pár ezer euróból megoldható lenne.
Piritu - 1.000.0002015-06-21 22:09:05 // 68719
Most is rádobtam egy kis időt, hogy a német nyelvterületet végigbogarásszam,de semmi mérési eredményt sem találtam arról, hogy a bemenő koromból (méretenként) mennyit enged át a dpf :-(
Liquid2015-06-21 20:06:07 // 68718
Én is felújítottam a gyárit egy hasonló plakettel, tartalékba került mert biztos ami biztos vettem egy gyári újat. Én megfúrtam a közepét és ott megkezdve le lehet hámozni úgy hogy a króm ne sérüljön. De olyat is hallottam, hogy hőlégfúvóval is meg lehet oldani a ragasztást.
Piritu - 1.000.0002015-06-21 19:56:29 // 68717
Még anno 2010-ben is, amikor a 159 vétele előtt mindenhol próbáltam utána járni a dolognak.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-21 19:49:50 // 68716
a 2.0-nál a leömlő után van, eleve a turbó is izzik rendesen meg még a DPF is rendesen melegíti a motorteret...a 2.4-nek is elöl van az előtét kati gondolom a plusz üzemanyag plusz egy viszonylag eltömődött DPF miatt alig menő autó kapja a fojtást rendesen ez nem egy normális dolog....
Erhard 242 (Pure Energy)2015-06-21 19:45:44 // 68715
szerintem már cserélték a DPF szűrőt... a 2,4-nél amúgy sem volt jó az olaj ajánlás :(
Giuntini2015-06-21 19:34:30 // 68714
Nekem egyszer dugult el, ez is a motorgenerál után történt, hibát dobott ki, a hőérzékelő jeladó nem működött. Ki lett cserélve, elindultam, majd pár kilométer után a 6-os úton eltűnt a hibaüzenet, és elindította a regent. Examiner szerint 16%-ra viszi le a az eltömítettséget a regen után, ami nagyon jó érték.
Alejandro2015-06-21 19:17:39 // 68713
én is ilyet tettem fel, és nagyon jól néz ki, semmivel sem rosszabb minőség, mint amit levettem a gépről! nyugodtan vágj bele!
Ja igen, és nekem van mindkét típusból ha érdekel..:)
Ja igen, és nekem van mindkét típusból ha érdekel..:)
W.2015-06-21 19:11:42 // 68712
Bizony, bizony! Orvosilag alátámasztva! Ezért mondom én is, hogy nagy parasztvakítás az egész euro4-5-6 szabvány! Kizárólag üzleti érdekek állnak mögötte, nem a környezet védelme!
mzo2015-06-21 19:04:50 // 68711
Azért végig olvastad?
mzo2015-06-21 19:01:47 // 68710
Hát jó. :)
Piritu - 1.000.0002015-06-21 19:00:38 // 68709
Ilyen cikkek tucatjával vannak. Mérési eredményt csak azt találtam.
mzo2015-06-21 18:55:52 // 68708
Pedig a nanorészecskéket pont hogy nem fogja meg a DPF. Már évek óta azon agyalnak, hogy ezzel a problémával mit tudnának kezdeni. És lassan már oda jutnak, hogy jobb lenne a régi diesel motork által kipufogott cucc, mert az egyrészt sokkal szűrhetőbb lenne, másrészt -bármilyen fura is- de talán kevésbbé káros mint az új korszerű dieselek által kipufogott dolgok. De ITT egy cikk a témáról.
Chianti2015-06-21 18:51:36 // 68707
Mekkora élmény lehet 1 ilyet élőben látni! Hát még vezetni!!! :o)
Balazs802015-06-21 18:18:51 // 68706
Én is az utóbbi időben elég sokat városoztam és bizony 250km-es átlag jött ki regenerálások között,viszon reg. utána is kb. 47% volt a tömődöttség . Utána két hétvégén is volt 800-800km autópálya ahol pont hazaérkezés elött volt a reg. 60km-el és a tömődöttség csak 10% volt. Nézegettem pár adalékot egyet rendeltem is, de még nem próbáltam, azt írja kimondottan városi is kis távolságú használatra ajánlják.
http://www.autoadalek.hu/liqui-moly-dizel-adalek-reszecskeszuro-vedo-tisztito-250ml-t283848
http://www.autoadalek.hu/liqui-moly-dizel-adalek-reszecskeszuro-vedo-tisztito-250ml-t283848
Piritu - 1.000.0002015-06-21 18:15:24 // 68705
Erre mondjuk nem gondoltam, hogy a forró kipufogott gáz is begyújthatja. Innentől a szelepégés is érthető.
Csabi2015-06-21 18:12:58 // 68704
Attól van , h a kipuff ütemben megkapja a plussz gázolajat és egy része már akkor elkezd égni,(200°C körül van a Dizel gyulladási hőmérséklete, a kipuffgázok kicsit melegebbek) és maga a folyamat a DPF-ben teljesedik ki...
Nem véletlen van regenerációhoz kötve a hűtőventilátorok üzeme regenkor.
Nem véletlen van regenerációhoz kötve a hűtőventilátorok üzeme regenkor.
imi1562015-06-21 18:08:22 // 68703
Pedig valami lehet a dologban,mert egyes típusoknál a hűtőventilátor automatikusan elindul regeneráláskor.
Az nem lehet,hogy ilyenkor a befecskendezés ideje is módosul,hogy jobban felforrósodjon a motorból kiáramló kipufogógáz?
Az nem lehet,hogy ilyenkor a befecskendezés ideje is módosul,hogy jobban felforrósodjon a motorból kiáramló kipufogógáz?
Piritu - 1.000.0002015-06-21 17:57:00 // 68702
"a regen okozta nagy hőterhelés" - mitől van? Sose értettem. A plusz gázolaj a katalizátorban ég el, majd begyújtja a dpf-et. Hogy jut vissza a meleg a motorba?
Piritu - 1.000.0002015-06-21 17:54:45 // 68701
"legapróbb nanó méretű koromszemcséket már a dpf sem fogja meg" - nagy részét igen. Nemrégen találtam a neten egy svájci alagútépítő cég mérési eredményét. Munkavédelmi célzattal az alagútban dolgozó munkagépeket szerelték fel koromszűrővel. Megmérték előtte és utána a részecskék mennyiségét. A legkisebb mérettartományban is 90% felett volt a visszatartott részecskék száma.
imi1562015-06-21 17:35:38 // 68700
Én ilyeneket tettem fel.Nagyon egyszerűen ment,a végeredmény tökéletes lett:-))!
norbi04092015-06-21 17:12:28 // 68699
Szép napot! :)
Valaki cserélt már elöl úgy emblémát, hogy a króm maradt a règi és csak egy ilyet rakott fel? :) Nem gagyi minőségűek ezek? Mi a folyamata ennek a verziónak?
Valaki cserélt már elöl úgy emblémát, hogy a króm maradt a règi és csak egy ilyet rakott fel? :) Nem gagyi minőségűek ezek? Mi a folyamata ennek a verziónak?
Don Gombóc2015-06-21 16:40:16 // 68698
https://www.youtube.com/watch?v=g1yP4xUXfFY
Chianti2015-06-21 15:20:30 // 68697
Bizony bizony, a dicső múlt! De jó is lenne, ha az Alfa egyszer újra a régi fényében tündökölne és visszatérne a versenypályákra. Ehhez persze előbb vissza kéne táncolni a szakadék széléről... Remélem jövő 7 végére kiderül van-e erre esély egyáltalán. Mindenesetre szép teljesítmény volt akkoriban 1.5 literből több mint 400 pacit etetni.
.......................2015-06-21 15:12:18 // 68696
Nem kell betojni ,a regen közbeni füst normális,
Láttam sok vw ent seatot is ugyanúgy fehér füst gomolygott mögötte egy pár másodpercig
Láttam sok vw ent seatot is ugyanúgy fehér füst gomolygott mögötte egy pár másodpercig
Chianti2015-06-21 15:04:57 // 68695
Szevasztok! Régen nem jártam errefelé, de azért követem az eseményeket. Már többször írtam, hogy nálam a regen ( legalábbis amiket én észrevettem, de az asszony is ugyanezt tapasztalta párszor ) egyet jelent a hófehér sűrű füsttel, ami 1-2 percig tart, de akkor tényleg nem látsz magad mögött mást a tükörben. Eddig mindig csak autópályán csinálta, ezért elég könnyen kiszúrtam, de én még semmilyen más jelenséget nem tapasztaltam ami arra utalna, hogy épp elkezdődött, netán folyamatban van a tisztítás.
Ezek szerint akkor hamarosan számítanom kell valami komolyabb rendellenességre? Mellesleg május eleje óta nem éppen rendeltetésszerűen használom a kocsit, ugyanis rendszeresen (napi 4 alkalommal) megyek vele 10 km-es etapokat meló miatt. Ráadásul garázsom sincs és már most van olyan, hogy 1-1 hűvösebb éjszaka után nem éri el a vízhőfok mutatója a 90 fokot mire odaérek. Mi lesz akkor télen? Márpedig eladni nem szeretném a családi kedvencet, melós benzinesre, meg jelenleg nincs keret. Meglátjuk hogyan bírja. A szerelőmmel már beszéltünk a szívósor, EGR, DPF tisztításról, ami 2 okból kifolyólag is aktuális lesz az idén. Egyrészt 180.000 felett járunk már, másrészt idén ősszel tervben van egy kis chip tuning. Gondoltam nem árt előtte kicsit rendbe rakni a problémás dolgokat... Remélem addig nem lesz különösebb gond a vassal.
Ezek szerint akkor hamarosan számítanom kell valami komolyabb rendellenességre? Mellesleg május eleje óta nem éppen rendeltetésszerűen használom a kocsit, ugyanis rendszeresen (napi 4 alkalommal) megyek vele 10 km-es etapokat meló miatt. Ráadásul garázsom sincs és már most van olyan, hogy 1-1 hűvösebb éjszaka után nem éri el a vízhőfok mutatója a 90 fokot mire odaérek. Mi lesz akkor télen? Márpedig eladni nem szeretném a családi kedvencet, melós benzinesre, meg jelenleg nincs keret. Meglátjuk hogyan bírja. A szerelőmmel már beszéltünk a szívósor, EGR, DPF tisztításról, ami 2 okból kifolyólag is aktuális lesz az idén. Egyrészt 180.000 felett járunk már, másrészt idén ősszel tervben van egy kis chip tuning. Gondoltam nem árt előtte kicsit rendbe rakni a problémás dolgokat... Remélem addig nem lesz különösebb gond a vassal.
Shadin2015-06-21 14:23:41 // 68694
Nem tudom akkor mi lehetett, de azután történt amikor le lett falazva és kiírta Ricsi :-(
Csabi2015-06-21 14:10:47 // 68693
Szerintem egyértelműen a regen okozta nagy hőterhelés és az elégtelen hűtés következménye a HF repedés...Főleg 2,4nél... Kialakulhatnak olyan helyzetek, amikor a motor hűtőrendszere kevésnek bizonyul, az adott üzemállapotban....
Gondolok itt pl egy pesti dugóban elkapott regeneráció alapjáraton, amikor a hűtővíz áramlás csekély, a hőterhelés meg nagy....2,4esetében amire az 5hengeren végigkergeti a vízszivattyú a vizet alapjáraton, nem tartom lehetetlennek hogy kialakulnak forró pontok...
-Többek között ezért is ajánlják a minimum 2000es de inkább 2500as fordulatot regen közben.
Egyszer jártam úgy 38°-ban városi araszolgatás közben, h regen közben kigyorsításkor egyszerűen visszavett az autó a teljesítményből, hiába nyomtam a gázt nem ment...már vártam a sárga lámpát és hibára gondoltam...ez tartott kb pár percig.
Aztán ahogy befejezte a regent, fél percre rá visszajött a teljesítmény is....Azóta sem tapasztaltam ilyet, de a jelenséget arra fogom, h túlmelegedett a hűtővizem, és egyszerűen működött egy teljesítmény limiter.... bár ez csak tipp.
Gondolok itt pl egy pesti dugóban elkapott regeneráció alapjáraton, amikor a hűtővíz áramlás csekély, a hőterhelés meg nagy....2,4esetében amire az 5hengeren végigkergeti a vízszivattyú a vizet alapjáraton, nem tartom lehetetlennek hogy kialakulnak forró pontok...
-Többek között ezért is ajánlják a minimum 2000es de inkább 2500as fordulatot regen közben.
Egyszer jártam úgy 38°-ban városi araszolgatás közben, h regen közben kigyorsításkor egyszerűen visszavett az autó a teljesítményből, hiába nyomtam a gázt nem ment...már vártam a sárga lámpát és hibára gondoltam...ez tartott kb pár percig.
Aztán ahogy befejezte a regent, fél percre rá visszajött a teljesítmény is....Azóta sem tapasztaltam ilyet, de a jelenséget arra fogom, h túlmelegedett a hűtővizem, és egyszerűen működött egy teljesítmény limiter.... bár ez csak tipp.
Liquid2015-06-21 14:07:48 // 68692
nem baromság, sajnos így van. Sokkal igénytelenebb látvány egy zsírosan füstölő IFA mint egy színtelen szagtalan zsírúj modern dízel, de rákkeltésileg nem rosszabb a régi sőt, a DPF egy szűrő így természetesen nem mindent szűr ki, vannak bőven nem látható részecskék is...
"A modern dízelmotorokból származó koromrészecskéknek hibás a szerkezete, s a felszínükön nagy mennyiségben található agresszívan reagáló vegyi anyag. Ezen túlmenően az Euro 4-es koromrészecskék felszínén sok a kapcsolódó OH-csoport, emiatt ezek könnyen reagálnak a szervezet hidrofil (vizet vonzó) molekuláival. Az öregebb dízelekből azonban nagy, kémiailag semleges, szabályos formájú, hidrofób (tehát a vizet taszító, emiatt a szervezet molekuláival nehezebben reakcióba lépő) részecskék jutnak ki."
"A modern dízelmotorokból származó koromrészecskéknek hibás a szerkezete, s a felszínükön nagy mennyiségben található agresszívan reagáló vegyi anyag. Ezen túlmenően az Euro 4-es koromrészecskék felszínén sok a kapcsolódó OH-csoport, emiatt ezek könnyen reagálnak a szervezet hidrofil (vizet vonzó) molekuláival. Az öregebb dízelekből azonban nagy, kémiailag semleges, szabályos formájú, hidrofób (tehát a vizet taszító, emiatt a szervezet molekuláival nehezebben reakcióba lépő) részecskék jutnak ki."
Csabi2015-06-21 13:56:30 // 68691
Ez így van! Részterhelésen látszik csak a növekmény, amikor ténylegesen is működne az EGR. Padlógáznál nincs változás, jópárszor megmértem. Shadinnál valami nem stimmelt...