Fórum >> Típusok >> 159

.......................2015-08-09 18:06:52 // 70140
Szerintem mindkettöt
Aztán csekkold le hogy a injektor kódok stimmelnek e?
Na nem korrigálni kell
norbi04092015-08-09 18:05:22 // 70139
Közben utánajártam...és okozhat ilyen tünetet ha hidegindítás után túl sok kipuffgázt vezet vissza. Megpróbálnám a takarítást...hátha. Valakinek van blogja róla? Milyen szerszám kell. 1 éve volt takarítva, akkor is Valerossival csináltuk és már nem emlékszem hogyan :) Hideg zsíroldó kell ehhez igaz?
DESQE2015-08-09 17:46:55 // 70138
Két menüpontot találtam:
- Öntanulási értékek törlése
- Vezérlőegység/befecskendezők csere

Melyiket kell új injektoroknál a kódok beirása után futattni?
DESQE2015-08-09 16:31:42 // 70137
Esetleg nem tudod merre lehet? Vgay honnan lehetne megtudni melyik az a menüpont? Nekem teljes verziós Multiecuscan programom van, de még csak most kezdtem ezt a játékot... :(
norbi04092015-08-09 15:08:40 // 70136
Azóta is gondolkodom az alapjárati gondon ami van nálam. Az EGR rendellenes működéséről kapásból kapnèk hibaüzenetet?
Maga az EGR ha nem működik 100%-osan, okozhat alapjáraton gondot? gondolok itt olyanra, hogy jobban nyitva van a kellettènèl vagy èpp hogy kevésbé...
.......................2015-08-09 14:35:04 // 70135
Van valahol egy tanult értékek törlése menüpont ,
A MES ben
DESQE2015-08-09 13:53:29 // 70134
Igen új injektorokat vettem bele, eddig a kódok nem voltak átirva és úgy használtam, de most be lettek irva a kódok és mikor beinditottam először rémesen szar korrekciós értékek voltak, most meg be sem akar indulni. :(
GTPeti2015-08-09 13:22:23 // 70133
Látom, megfogadtad a tanácsom. :)
.......................2015-08-09 13:10:03 // 70131
Új injektorok kerültek bele?
DESQE2015-08-09 12:11:18 // 70130
Sziasztok
Injektorokat cseréltünk a 159-es Alfámban (2,4jtdm).
Egy darabig nemtudtam beirni a kódokat, úgy volt használva, jött ment.
Ma reggel eljött az idő és be lettek irva az injektorokon található kódok. Egy darabig járt az autó, a korrekciós értékek nagyon csúnyák voltak.
Jlenelg odaáig jutottam hogy be sem indul, beindul, egy hajszálnyit jár aztán egyből leáll. Mielőtt át lett irva a kocsiba a injektor kód, volt egy egr szelep hibakód is, az ki lett törölve.
Esetleg öttlet?
David | Centocinquantanove2015-08-09 11:59:38 // 70129
Nem tudja valaki véletlenül, hogy van e a gyári alap rádió hátulján 5V kimenet?
Bluetooth receiver berakásán gondolkodok... ahhoz kellene.
Szabolcs 1592015-08-09 11:56:52 // 70128
Pityukoma Sok örömteli km ert , , és köszi ezt a Sok hasznos infot mär Be is rendeltem a tömitéseket ,ha Meg jön csere ês Egr környékét ki pucolom ,,,ja én mär egy éve ilyet szükittö lemezt hasznälok Eddig bevalt 😃 szép napot mindenkinek!!!!!
imi1562015-08-09 11:00:44 // 70127
No.ezt a kormolódás-dolgot holnap én is szemrevételezem a motortérben:-)!
Köszönjük a beszámoló!.Remélem mielőbb újra 100%-os lesz a gép.
Chianti2015-08-08 23:09:54 // 70126
Örülök, hogy ilyen gyorsan összeálltak a dolgok, és külön köszönet a részletes beszámolóért. Hihetetlen, hogy egy elöregedett tömítőgyűrű képes ilyen komoly galibát okozni, mindenesetre tanulságos történet. Pláne az olyan tulajoknak mint én, akinek ugyanaz a motor dolgozik a géptető alatt. Kíváncsi leszek ősszel, amikor az enyém kerül szétbontásra, milyen állapotokkal fogunk találkozni odabent.
Shadin2015-08-08 22:46:03 // 70125
Látod, én is inkább a szívósorod cserélném holnap, mit hogy költöztetnék...
mzo2015-08-08 22:31:52 // 70124
Komolyan mondom élményszámba mennek a leírásaid! Lassan mar olyan leszel Te is mint Csikós cikkjei a tc-n, amikor már szinte várja az ember, hogy tönkremenjen valami végre már az épp aktuális autójában, mert élmény olvasni szívásokról szóló több oldalas írásait :))
GTPeti2015-08-08 21:07:19 // 70123
Na, ilyen egy alapos beszámoló. :)
Szili82015-08-08 16:32:43 // 70122
Köszönöm segítségedet!
Pityukoma2015-08-08 16:32:20 // 70121
Ma ideiglenesen összeraktam a szívét hogy mozgóképes legyen. Be is indítottam próbaképen. Visszaraktam a régi EGR-t, de lefalaztam hogy esélye se legyen a forró kipufogó gázt ráküldeni a lyukas szívósorra, nehogy elégesse a motor mögötti kábelköteget a lyukon kiáramló gáz.
A történet 10ezer km-el ezelőtt kezdődött mikor észrevettem hogy a motor belső oldala korom ködtől szennyezett. Vizslattam a motorteret hogy honnan kerülhetett oda korom. Pont alatta van a kipufogó rezonátor gégecső ami enyhén szólva is megérett a cserére (lásd Blog) Ezután lemostam a motort és meg voltam győződve hogy a hibát elhárítottam. Óriásit tévedtem!!! :-( Nem onnan került korom pára a motorra. Kb. 1 hónap múlva megint észre vettem ezt a leheletnyi kormolódást, de nem találtam az okát:-( Most már tudom hogy a műanyag szívósor és az EGR keverő modul közötti gumigyűrű eresztett már akkor is). Az azóta megtett km-ek alatt csak fokozódott a kormolódás és persze az a fránya gáz a kisebb ellenállás felé igyekszik ami jelen esetben a motortér volt. A mostani tartós autópálya 140km/h-ás sebessége nem igen vette igénybe a motorerőt. (hisz tudjátok milyen könnyed, erőlködés nélküli tempó ez) Ezért az EGR folyamatosan küldött némi kipufogó gázt vissza (gondolom) ami a kis szivárgásból nagy lyukat csinált szétolvasztva a műanyagot.
Amiket cserélni fogok: Szívósor + EGR szlp. + Szívósor tömítés + Fagyálló + EGR szűkítő lemez + 2db gumigyűrű és kap egy 10mm-es lyukkal ellátott egr korlátozó lemezt.
A szívósor bontott, nagy köszönet érte Shadin159-nek! :-) Szétszedtem és az ő gumigyűrűjén is lehetett látni hogy már kikezdték a km-ek. A kristály tiszta állapot elérése után kapott új gumigyűrűt. A többi alkatrész új ami beépítésre kerül (by: Erhard) A szívósort gőzborotvával varázsoltam tisztává kb 1!óra alatt, utána úgy néztem ki mint egy varacskos disznó :-)
Szóval ennél a szívósor variánsnál véleményem szerint nem a lapátkák (örvénycsappantyú) leszakadásától kell tartani, mert azok fémből vannak, fém házban fém perselyeken csapágyazva fogasléccel mozgatva mely szintén a fém házban kapott helyet melyre alulról csatlakozik a léptető motor. Ezt nem olyan egyszerű kiiktatni mint elmondásotok alapján a 2.4-nél. Szerintem ez egy stabil jó megoldás ellentétben a fos műanyag szívósorral. Ha ez is fémből lett volna nem jártam volna így és előbb-utóbb detektáltam volna a kifújást. Nos akinek egy picit is gyanús az a fránya gumigyűrű az még időben cseréltesse ki! Nem kell hozzá leszedni a szívósort, csak a pillangó szelepet és az EGR keverő modult. Gyáriban nem lehet kapni csak 20db/csomag kiszerelésben vagy komplett szívósor tömítés készlet részeként ami 33ezer Ft. Viszont lehet kapni jobb csapágy/"o"ring boltban. Én itt vettem: O-Ring Kft Viton márkájút, bízva az eladó szakértelmében. Azt mondta hogy ez olaj és hőfok álló, ezt szokták vinni az autószerelők is a motorokhoz. Köszi a linket MZO!:-)A méreteket a képekre írtam.
Hétfő reggel viszem a vasat dokihoz és ott is hagyom. Remélem nem jön semmi más közbe a szétszerelés után.

Szívósor variások a teljesség igénye nélkül:

Mindenkinek köszönöm a segítséget és az aggódó szavakat! Ilyenkor mindig újra és újra átérzem milyen jó érzés ehhez a közösséghez tartozni! :-)
Pityukoma2015-08-08 15:24:03 // 70120
Kérdezd Giuntini Cartársat, ha jól emlékszem neki volt pont ugyanez a hiba. Nem emlékszem mi volt a megoldás rá.
Szili82015-08-08 09:23:09 // 70119
Sziasztok!
Tegnap a bal első ablakemelő megadta magát. A motor morog de nem csinál semmit se. Ma szétszedtem, nincs eltörve benne semmi, a bowdenek a helyükön vannak, a fogaskerekek nincsenek elkövetett. Mi lehet a baj?
Tozo2015-08-08 00:17:28 // 70118
Az egyik Can kommunikacios hiba masik pedig kuplunpedal kapcsolo nem megfelelo jel.
.......................2015-08-08 00:01:26 // 70117
A lényeget levágtad alul ,ott írja mi a hiba oka
Liquid2015-08-07 23:40:30 // 70116
nem mindet, ha tiédben nincs tekerő akkor xenonos :)
yani🍀2015-08-07 23:13:07 // 70115
Nem mind xenonos.
emGéza2015-08-07 23:01:45 // 70114
Én csak a kezelési könyvet nézegettem , ott meg volt ábra a fényszóró állításra , a műszerfali gombokkal . Bakker ! Enyémbe ilyen sincs ? Morgolódtam magamba :-)
Nem mindegyik 59st szerelték xenonnal . Vagy igen ?
Tozo2015-08-07 22:44:34 // 70113
üdv szosza,

kiovastam ABS hibatárolót:
U1701
C1133

Ezek szerint vmi kontakt hiba lehet a háttérben. Kuplunpedál kapcsoló új.

Sajnos egy bp-i márkaszervíz kapásból kuplungpedál kapcsolót cserélt, le sem írom mennyiért....

Lesz időm, akkor megnézem a csatit, kábelt illetve ABS stekkert. ECU-ban nem volt hibakód.

yani🍀2015-08-07 22:42:45 // 70112
xenonnál kötelező az automata magasságállítás.
emGéza2015-08-07 22:37:17 // 70111
Két állító csavar van .
A lámpa test közepén elhelyezkedővel a fel-le , míg a szélén lévővel a jobbra-balra
állítható a csavar ki-be tekerésével .
Automatán állítja a magasságot , vagy Te kapcsolhatod ?

Én az hittem az enyémbe nincs magasság állítási lehetőség , de már rájöttem , automata .
Először villany be , majd beindít . Tekergette magát le-fel s beállt pozícióba . De az egyik alacsonynak tűnt , arra a csavarral állítottam rá .

Képem nincs róla :-)
Alejandro2015-08-07 22:01:48 // 70110
Szia!

- első szélvédő alatti két kis műanyag izé cseréhez:
cikkszámok: 156074516 és 156074517
ár: ~4e FT/db
rendelheted itt Erhardtól, de a cikkszámok alapján pl. Unixból is.

- emblémák kopottak / csere:
nekem vannak alu emblémáim, a klasszikus színes, illetve fekete-fehér. nekem is ez van fent a gépen. nézd meg itt a hirdetésem, vagy dobj emilt, ha érdekel.
GTPeti2015-08-07 21:39:33 // 70109
lyukat, természetesen. :)
GTPeti2015-08-07 21:20:46 // 70108
A 156 fűtésboxának motorjai is ilyen 5,5-ös csavarokkal vannak rögzítve. És, hogy esne le a pizzája a tervezőnek, egy-két szerelőjukat is elfelejtettek odatenni a fém merevítőkre, hogy a csavarokhoz hozzá lehessen férni. Mondjuk tulajdonképpen szegecselhették is volna. :)
Ahhoz képest rendesek voltak... B)
emGéza2015-08-07 21:11:12 // 70106
Ez a 5ésfeles kulcs ...
Úgy gondolom , hogy amit szakavatottakra bízna a gyár , ott nem sztender méretű és formájú a csavarfej . Azért beszerezhető egy általános szerszámboltba .
emGéza2015-08-07 21:05:34 // 70105
Köszi !
De , most vágytam egy kis kihívásra és ismerd meg , hogy mi van a kárpit alatt . :-)
Pityukoma2015-08-07 20:36:21 // 70104
Sziasztok :-) Az anyagbeszerzésen kívül még nem volt időm foglalkozni a vassal. Most defibrillátorra várakozik félig szétszedve a garázsban.
Rövidesen csinálok fotókat és megosztom veletek a tapasztalataimat mindenki okulására. Egyenlőre csak annyit hogy egy 300ft-os alkatrész hibájára vezetem vissza aminek az időbeli cseréjével megelőzhettem volna ezt a szörnyűséget.
Persze ahhoz rá kellett volna jönnöm hamarabb. Hamarosan jelentkezem... folyt.köv.
Pityukoma2015-08-07 20:20:42 // 70103
Kérdezz :-) Valaki mindig segít ;-) Ez egy ilyen társaság :-) Blog
URBAN2015-08-07 18:20:20 // 70102
Köszi a linkeket, már olvastam ezeket korábban, de a tapasztalatok a biztosak. Holnap megyek szerelőhöz, meglátjuk!
.......................2015-08-07 17:46:08 // 70100
cr hibakeresés

itt mindenki segít ha tud
URBAN2015-08-07 17:44:13 // 70099
Köszi a segítséget sajnos a dieselt még csak mosr tanulom :)
.......................2015-08-07 17:34:25 // 70098
5 az sok
1..1,5 az még OK

akkor meg is van a rázás oka

a hang valószínü más miatt van
URBAN2015-08-07 17:29:08 // 70097
Igen 80% város. Az injektorok közül az egyik kicsit magas értéket mutatott mikor néztem azt hiszem 5 volt az érték. De a hangot amit hallok ez nem indokolja.
.......................2015-08-07 17:18:03 // 70096
"amihez 5.5 mm kulcs kell "

az 5,5 mm er es laptáv minden csak nem okos megoldás
.......................2015-08-07 17:17:15 // 70095
ha az alpjárat ,és kis gáznál remeg akkor az injektorok szállított mennyisége nem egyforma

inyjektor korrekciók mérhetök ODB n keresztül

gondolom kizárólag városban használod a gépet?
.......................2015-08-07 17:12:07 // 70094
szóval alpjáraton renmeg?
URBAN2015-08-07 16:45:30 // 70093
Maga a motor remeg előre hátra és ezt ugye csak nyitott motorháztetőnél látom, kis gázra 1,2 sebességben mostanában rángatós majd kisimul. A kerekek rendben.
emGéza2015-08-07 16:04:30 // 70092
De milyen okosan tervezték meg az 59st !
Pollenszűrőt kellett cserélnem .
... hát gondoltam a motor után van ,ezért alulról kezdtem a bontást .
De nem ! Ezért elkezdtem lebontani a kesztyűtartót , a csavarok miatt leszedtem a
környező burkolatokat is . Így már hozzáfértem a csavarokhoz . Az utolsó kicsavarozásánál vettem észre a szűrő cseréhez kialakított nyílást .
A csere így kb 5 perc , hatlapfejű csavar , amihez 5.5 mm kulcs kell .
.......................2015-08-07 14:45:35 // 70091
gyakorlatilag minden ami forog okozhat remegést rezgést

elsösorban a kerék a legnagyobb tömeg ,így azzal kell kezdeni hogy
kiegyensúlyozni a gumit
megnézni ,hogy nincs ütése a keréktárcsának,guminak. kerékcsapágynak

majd ha ez rendben akkor a többi
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak