Fórum >> Típusok >> 159

Roben52015-10-05 14:25:14 // 71614
Sziasztok!
Szedett már ki valaki első ülést?Mennyire gáz?Van valami spec. része??köszii
Csabi2015-10-05 13:56:17 // 71613
Érdekes, én családi igáslónak használom, naponta...a tőcsavar cserén túlestünk, és még a generátor cserén is(preventív jelleggel) ....húú nagy kaland, öt év alatt két napot töltött szervizben ez miatt... akinek ez hátrány az ne is vegyen 2,4-et, sőt autót se vegyen, hanem járjon vonattal..
5év 100+ezer kilométer használat után, nyugodt szívvel ajánlom mindenkinek a 2,4-et, főleg úgy, h az enyém az első 159-ek egyike/2006.01/, szóval nem egy fiatal darab, és marhára nem kell sokat szerelni...
'''''2015-10-05 13:12:03 // 71612
Háá menjünk egyet Kul-on! :-)
GTPeti2015-10-05 11:56:57 // 71611
Nemtom mi van, elromolhatott a táccspedje, vagy valami ilyesmi. Már nagyon régen nem örvendeztetett meg minket semmilyen rajzzal. Pedig az ő művei óta tudjuk igazán, milyen is az a kortárs művészet, alkalmazott mondanivalóval. :)
Dévid2015-10-05 11:42:09 // 71610
Köszönöm szépen. :)
Dévid2015-10-05 11:03:06 // 71608
Az a TS volt, és csak megnéztem, hogy forognak a kerekek. No meg hátsó tetőablak előkészítést alkottam. Az új játékot eddig még nem törtem össze a 2,5 év alatt.

Legközelebb meg ha be akarsz szólni, rajzban tedd! :D
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-05 10:59:42 // 71607
és még az árkot is jobban szeli, keményebb a kasztni :))))))
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-05 10:58:18 // 71606
csak azért nm értem a Szabolcsot, mert mi szoktunk találkozni találkozókon és egy teljesen normális ember, mindig elbeszélgetünk...
SKrisz2015-10-05 10:57:52 // 71605
Pohártartó van :-D és szerintem nem szűk belül, pedig sem könnyű, sem alacsony nem vagyok. Egyszerűen meg kell találni a kényelmes üléspozíciót, de ha az megvan, akkor tényleg kompromisszum mentesen lehet hibátlanul ülni / vezetni.
Dévid2015-10-05 10:49:58 // 71604
Annyit a 156 is eszik átlagban. Utazva meg 8.5 körül.
Dévid2015-10-05 10:46:47 // 71603
Néha olvasgatom itt a fórumot, mert a 159 is opció, ha egyszer megunom a 156-ot. Ezt viszont eddig nem tudtam, hogy nincs pohártartó a 159-ben, így picit hátrébb soroltam a listán. Hétvégén KUL-on ki akartam próbálni egy 2.4-est, mondják hogy szűk belül, de azért egy esélyt kapna. Érdekelne, hogy érzetre mit lép a vezető oldalról, utasként már ültem benne, az az oldal elfogadható.
Shadin2015-10-05 10:21:56 // 71602
Basszus a VDani!!!!!
Stilo találkára mentem el a 164V6TB-vel és megjelent J1-en :-) Anyuka vezette oda az autót vazze. Pedig a csávó olyan, de olyan okos volt egyébként, hogy azóta sem találkoztam olyan okos emberrel. Eddig.
SKrisz2015-10-05 10:19:49 // 71601
Még annyi, hogy az autóm, köszöni, továbbra is qrva jól van és robog ahogy kell... 165K Km-el az én segged alatt! :-)

.......................2015-10-05 10:18:30 // 71600
nem írtam hogy szar a 2,4
csak hogy szervizigényes,ezért nem ajánlott igáslónak
2. autónak tökéletes,vagy ha van mellé egy másik amit használhatsz amig a 2,4 et szerelik
SKrisz2015-10-05 10:18:02 // 71599
Hát srácok... Eddig a 159 topicot mindig elolvasgattam és mivel nem tudtam tanácsot adni, mivel az autót nem én szerelem, 159 találkozóra nem tudom elmenni, stb... stb... nem voltam túl aktív tag... De ez ami most itt megy, az már nekem is már sok. Úgylátszik mióta VDani anno betette a lábát, azóta mindig van egy közellenség.

Ha lehet egy apró észrevételem, akkor csak annyi, hogy mindenkinek megvan maga kis világa és véleménye. Sokszor ez másoknak (senkinek... :-D) nem tetsző. Naés? hagyni kell a francba. Vagy épp a tényekre alapozva segíteni azoknak a társaknak, akik döntés előtt állnak, mint ebben az esetben is.

Szóval No offense, de ne qrva fel magát senki... :-)
Giuntini2015-10-05 10:05:22 // 71598
Érdekes vitafórum alakult ki a 2,4 körül. Ma reggel el is csodàlkoztam a fejleményeken. Azt tényleg nem értem, hogy lehet ilyet állítani, hogy a 2,4 nem külföldre jàró autó. Szerintem ez a topic arra van, hogy megosszuk egymás közt a velemenyeket, de nem arról, hogy folyamatosan valaki a rossz tapasztalatai miatt teljesen negatív fényben mutasson be egy modellt. Szoszànak biztos rengeteg problémàja volt az autójàval ezért próbàlja mindenkinek bemagyaràzni, hogy a 2,4 mekkora szar. A propellereseknél is tudok olyanról, hogy van akinek semmi baja sincs a màsik meg szereti a szerviz levegőjét. Én nagyon szeretem ezt a topicot rengeteg hasznos tanàcsot kaptam pl. Pityukomàtól a rugó cseténél, vagy a segítséget amit a motor halàla utàn kaptam. A csavarok legyàrtàsa ami Erhardnak, és Pityukomànak köszönhető. Nekik is köszönhetem hogy a bajból végülis jól jöttem ki, és fantasztikusan muzsikàl. Jó lenne Szoszàtól is egy kicsit pozitívabb hozzààllàs, mert különben üde színfoltja a topicunknak.
emGéza2015-10-05 07:38:35 // 71597
Nekem papírom van róla , hogy a Csonkába végeztem mint autószerelő . 20-on éve .
Vizsgatétel volt a 2.4 JTDm ! ;)
Piritu - 1.000.0002015-10-04 22:40:30 // 71596
A múlt héten környezetuditunk volt, ahol minden a CO2 körül forgott. Kicsit számoltam a Párduc adataival is: klatty
Piritu - 1.000.0002015-10-04 22:09:16 // 71594
Nem veszed el a kenyerét. Aki akar szerelgetni, az buzdítás nélkül is megteszi. Itt az Amorén is vannak cudar dolgok, a földön szétszedett motortól az udvaron festett autóig. Esetleg drasztikusan tudod csökkenteni a kosárban odavitt autók számát, mert átlátható, hogy mivel jár és neki se áll az illető a parkolóban.
'''''2015-10-04 22:07:20 // 71593
Most hogy jön a megbízhatósághoz az,hogy "külföldön 400euró egy generátorcsere"?
Magyarországon már be sem szarik?Abba se menjünk bele,hogy aki külföldre jár az mennyit keres.
Ne csodálkozz ha itt sokan nem értik a logikád.
yani🍀2015-10-04 22:06:11 // 71592
Szerintem csúszik a kuplungod.
.......................2015-10-04 22:02:04 // 71591
Nem fogom elvenni a Csöri és más autószerelő munkáját azzal hogy leírást készítek,így mindenkit arra buzdítok,hogy otthon szereljen
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-04 22:01:02 // 71590
ez most már kezd átmenni személyeskedésbe, meg b@szakodásba...ahogy a mondás tartja a diploma IQ-t nem ad, csak egy papír, nem kéne senkit leszólni akinek más a véleménye, tapasztalata...
Pityukoma2015-10-04 21:56:41 // 71589
Amikor idejöttem közétek, azt sem tudtam eszik vagy isszák a fórumozást. A blogok hasznosságáról sem tudtam semmit. Sokat tanultam tőletek/tőled. A blogokat pedig nagyon szeretem olvasgatni. Rengeteg szívástól kímél meg és nem keveset lehet belőlük tanulni. Örülök hogy felhoztad példának :-)
Piritu - 1.000.0002015-10-04 21:52:39 // 71588
Meg is csináltam, akit érdekel a dolog, annak belinkelem.
Sajna helyetted nem tudok dolgozni :-DD
.......................2015-10-04 21:50:03 // 71587
Te szeretsz mega Blogot csinálni ,
Itt a feladat csináld meg TE
Liquid2015-10-04 21:49:55 // 71586
Ez nem mellény kérdése. Mo-on élünk ezért az itteni dolgokat vesszük alapul. Ausztriában minden szolgáltatás drága, még a fodrász is, mégse problémázok a nehezen kezelhető frizurán :)

Ismét nem tudom minek hozod fel a 4 hengeres dízelt, naés? A Panda motorterében szíriaikat csempészhetnék, akkora a hely, de attól még nem azt tekintem etalonnak.

Amúgy meg elnézést kívánok, de igencsak nem oktattalak semmire, a nehézipari diploma meg pont annyit ér mint bármelyik - még a lenézett semmitérő, szar informatikus se rosszabb, mert mindkettő távol áll az autógyártástól, de majd te úgyis megcáfolod :D

Ja és csak halkan megjegyzem, hogy nem tudhatod, mihez mennyire értek, megsúgom hogy a legtöbb dologhoz sokkal jobban mint gondolod, csak én azt is beismerem ha valamihez nem értek. :)

Engem meg az b.sz fel q..ra, hogy mindig mindenben a negatívat domborítod és senki semmihez nem érthet náladnál jobban, sőt igazából mindenki hülye, ha kicsit sarkítok.

Ha egy szerencsétlen kívülálló meglátja 1-2 posztodat, nemhogy dízelt, vagy 159-et nem akar, de Alfát se, max. a bajor propellerest, mer az fasza...

Uff beszéltem!
Pityukoma2015-10-04 21:49:33 // 71585
Ezt osztom, a +1 henger miatt nyilván kevesebb a hely az ugyanakkora motor térben.
Piritu - 1.000.0002015-10-04 21:48:38 // 71584
"Amúgy meg most csináltam egy komplett szívósor cserét ,tudom miről beszélek" - milyen szép is lett volna, ha rendesen dokumentálod a menetét, hogy esetleg másnak könnyebb legyen. De hát tudjuk, nem érdemes nekiállni a blognak, mert az Amore is szar, csak 12 képet lehet feltölteni, videót nem, meg különben is gépelni kell :-DD
Piritu - 1.000.0002015-10-04 21:43:57 // 71583
Megint olyan dolgot hozol fel, ami elkerülhető. Ha nem a drága cserét hajtogatnád, hanem vennéd a fáradtságot és összeszednéd, hogy csak itt kinek-mikor szállt el, és ez alapján lehetne megelőzésként cserélni, akkor hasznos lenne az infó. A károgás nem az.
.......................2015-10-04 21:40:39 // 71582
Leírom mégegyszer mert átfutottatok a lényegen
A 2,4 nehezen szerelhetőbb ezért ha
Külföldre járós vagy egyetlenautó a családban
Akkor a 4hengeres a jobb
Liquid2015-10-04 21:39:49 // 71581
hát, ahhoz nemsokan tudnak itt hosszászólni :)
Dzsozy nevű tagunkat kérdezd meg esetleg, ismerőseim közül csak nála fut 2.2JTS.
Ha pénzügyileg belefér, akkor benzinesben a TBI a nyerő, szerintem.
Pityukoma2015-10-04 21:37:14 // 71580
A szerehetőség témához: amihez volt szerszámom és tudásom azt magam cseréltem, javítottam a vason. Én kifejezetten azt merem állítani hogy a tervezésnél gondoltak a szerelhetőségre is. Véleményem szerint egy átgondolt mérnöki munka eredménye. Egyetlen alkalommal vakargattam a fejem, éspedig a hátsó lengéscsillapító alsó csavarjánál. De azt is megoldottam házilag.
Minden esetre nem egy rönyó ahol fokban adják meg a szelep hézag értékét, nem mm-ben. Na ott igazán káromkodtam.
Mennyit kell szerelni? Hogy is mondjam... elenyésző töredékét mint Apám ex vw jetta-ját.
A vasam nálam töltött ideje meg van számolva. De az utód nem lesz sem más márka, sem más típus, csak más motor és évjárat.
Egyszóval semmilyen téren nem csalódtam benne :-))) Forza ALFA
.......................2015-10-04 21:35:02 // 71579
Vannak emberek akik külföldre járnak dolgozni,nekik pl.egy generátorcsere 400eurós munkadíja sok
Persze magyar szerelők magyar áron dolgoznak,ezért ilyen nagy a mellényetek

Amúgy meg most csináltam egy komplett szívósor cserét ,tudom miről beszélek
Van egy 4hengeres diesel összehasonlításnak is,szóval van diesel jtdm ben egy kis tapasztalat

Másrészt a Nehézipari Egyetemi diplomával a kezemben q..ra felbasz ha kioktatnak Informatikusok arról hogy mik a tények műszaki téren
Peti156Sw2015-10-04 21:27:54 // 71578
Sziasztok! Egyik kedves barátok 159-et akar venni, és tőlem kért tanácsot, nem sok sikerrel, mert nem igazán ismerem a jts motorokat. Tehát a kérdése hozzátok szól! :)
2.2 JTS-en gondolkozik, mert az még megfizethető áron van. Most egy 1.8TS 156-osa van már 2 éve. A kérdése a 2.2 JTS motorokról, hogy mennyivel eszik többet, mik a tipushibái, és mire figyeljen oda a vételnél? Nem elfogult a 2.2 Jts-re, ha jobb motorút ajánlatok, azt megüzenem neki, lehet dízel is. Köszi a segitséget!
Liquid2015-10-04 20:52:00 // 71577
igaz az enyém még csak 180e-nél tart, de az injektor felújításon kívül, alapvetően csak kopóalkatrész csere volt.
Liquid2015-10-04 20:48:19 // 71576
Nekem még nem panaszkodott :)
Úgy általánosságban van elegem abból, hogy bármely topikban csak negatív felhanngal tudsz nyilatkozni...
Amúgy meg osztom Erhard véleményét: ki nem szarja le hogy szerelhető? Nagyon nem az a szervízben lakó fajta, ha meg baja van akkor meg kell oldani, majd a szerelő megoldja, bízom a szakáértelmében, max. kicsit vastagabban fog a ceruzája. Most csak azért mert esetleg egy 1.9-en valamit egyszerűbb javítani, nem fogok 1.9-et venni... Ha ebből indulsz ki, akkor vegyél mondjuk Trabantot, mert azon nagygenerált is csinálhatsz az út mellet egy 10-es, 13-as kulccsal, meg csavarhúzóval.
Don Gombóc2015-10-04 20:17:19 // 71575
Az a név lestoppolva nekem. :-)
Más.
Az a szerelőnek nevezett faszkártya aki a szerelhetőségre hivatkozik, az menjen el árkot ásni vagy lapátolni, ott a főnöke megmondja mit kell csinálnia. Amúgy meg ne ásni menjen hanem az anyjába. Ez a szerelhetőség már régen lerágott csont, kb. pont olyan mint a pohártartó csak ez nem vicces.
yani🍀2015-10-04 20:06:47 // 71574
Ha lejössz Ceglédre meg tudjuk csinálni.
mizooo2015-10-04 19:20:12 // 71573
Amúgy MQS 928999-1 terminal "anya" való az ECU csatiba.
Még van pár darabom ha majd kell valakinek.

Piritu - 1.000.0002015-10-04 18:41:54 // 71572
Még nem volt keresztelő :-(
mizooo2015-10-04 18:28:45 // 71571
Sziasztok, kell egy kis segítség.
Ma bevezetékeztem és kötöttem a tempomatot.
Sikerült megfelelő MQS terminált vennem az ECU csatiba.

A végén szívtam meg, mert a minden másban jól működő FES 2.6 nem csinálja meg a proxy rendezést :(.... Látja a Can cuccokat a body computerbe is belép, mondjuk ott kiabál, hogy nem jó az ISO code stb...
Szóval nagy nehezen tettem fel Ecuscan 3.6.2-t de az meg semmihez nem csatlakozik ugyanazokkal a paraméterekkel még a motorhoz sem.
Akinek működött már a proxy rendezés le tudná írni milyen szoftrver verzióval és interface-el?
Illetve itt pest környékén valaki nem tudna nyomni nekem egy proxy rendezést amíg felszerelem magam? :)

üdv!
'''''2015-10-04 18:05:17 // 71570
Az új vas neve mi lesz,hópárduc? :-)

Shadin2015-10-04 17:57:21 // 71569
Ápolgasd csak, én várok :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-04 17:43:22 // 71568
a TBi-re kivi leszek, ebben hónapban lesz a vezérlés csere meg kidobom a gyertyákat is, meg az egyéb olajok cseréje...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-10-04 17:38:38 // 71567
én konkrétan úgy bele raktam 100e-et, hogy nem nagyon kellett költeni a 2,4-re, igaz a DPF-et megszüntettem, az első olyan autóm ami a legigénytelenebb volt ezen a téren...vezérlés, fékek, olajok cseréje és egy darab jobbos felső lengőkar,plusz a DPF kiiktatása, a 2,5 év alatt ezek miatt volt szervizben ...
a szívósor a vezérlés cserénél lett leszedve teljesen feleslegesen, a pillangóházat érdemes megpucolni 80-100e km-ként, a szívósort ki kell akasztani és sosem megy tönkre, az EGR-t is egyszer kell megvenni 150-200e km között megy tönkre...most a többi kopó-forgó alkatrészekre nem térek ki, ki hogy használja úgy megy tönkre...
Szerintem minőségre sokkal jobbat csinált az Alfa az 59-ben, mint mondjuk a 3as Bökő...
Haddel2015-10-04 16:51:51 // 71566
Nekem azután kellett,hogy rá kerültek a 235-ös gumik.Azokkal érezhetően lomhább lett.
Haddel2015-10-04 16:47:30 // 71565
Nekem is pont annyi van hátra.Gyanus ,hogy idén meglesz a 200😃
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak