Haddel2015-12-12 11:31:14 // 74740
Rain-x-et én is kipróbáltam ,de alig vártam ,hogy lekopjon.Esőben tényleg fasza,de sötétben ,ha jön szembe valaki,tiszta ködös hatású a szélvédő.
Shadin2015-12-12 11:20:29 // 74739
Skacok!
Ez még nekem is új, ezért kérdeznék.
Alapjáraton és mondjuk 3-asban motorféknél ~2500 giri-nél is (be)rezonál a kaszni. A sebváltó oldali felső bakra mondta a szerelő srác, hogy kicsit el van "gyengülve". Hogy tudom ellenőrizni, ill. okozhatja-e a rezonanciát? Ennél a baknál látni/érezni horizontális rezgést/elmozdulást alapjáraton és gázfröccsnél is.
Volt már hasonló valakinek ahol megoldotta bakcsere?
Avagy, ha valaki bakot cserélt annak hibája hogy jelentkezett?
Köszke!
Ez még nekem is új, ezért kérdeznék.
Alapjáraton és mondjuk 3-asban motorféknél ~2500 giri-nél is (be)rezonál a kaszni. A sebváltó oldali felső bakra mondta a szerelő srác, hogy kicsit el van "gyengülve". Hogy tudom ellenőrizni, ill. okozhatja-e a rezonanciát? Ennél a baknál látni/érezni horizontális rezgést/elmozdulást alapjáraton és gázfröccsnél is.
Volt már hasonló valakinek ahol megoldotta bakcsere?
Avagy, ha valaki bakot cserélt annak hibája hogy jelentkezett?
Köszke!
.......................2015-12-12 11:17:01 // 74738
Egy doboz RainX elég egy évre simán
Nem rábeszélni akarok
Csak tipp
Nem rábeszélni akarok
Csak tipp
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 11:07:59 // 74737
régen champion volt a gyári az biztos
Csabi2015-12-12 10:55:01 // 74736
Szerintem a kettő ugyanaz, mármint a Bosch és a gyári...Egyébként mindkettőt használtam már, többször volt gyári, de ugyanaz. Egy évet kibír simán, aztán amikor jön a következő tél, 0°C alatt már nyikorog, el-elpattog...
Piritu - 1.000.0002015-12-12 10:42:19 // 74735
ühüm,
Ha valakinek évente egy mozdulat a cserére sok, a három havonta kenegetés szerinted nem lesz az?
A vegyszer ára és az 2e Ft-os lapát árviszonyáról nem is beszélve :-DD
Ha valakinek évente egy mozdulat a cserére sok, a három havonta kenegetés szerinted nem lesz az?
A vegyszer ára és az 2e Ft-os lapát árviszonyáról nem is beszélve :-DD
.......................2015-12-12 10:37:44 // 74734
Mit össze görcsöltök ezen a lapát dolgon
Mióra RainX et használok nem kell venni lapátot
6éve egy lapátot használtam el
RainX ezem 3 havonta
100kmh felett éjjel nem is kell ablaktörlő ,egyáltalán nem
Mióra RainX et használok nem kell venni lapátot
6éve egy lapátot használtam el
RainX ezem 3 havonta
100kmh felett éjjel nem is kell ablaktörlő ,egyáltalán nem
Liquid2015-12-12 10:35:50 // 74733
hogy zajlik ennél a Bosoko-nál a tönkremenetel? Töröl szépen, majd gyorsan megy tönkre, vagy 6 hónapig jó, aztán 3-ig nemrossz, és végül 3-ig majdnem rossz? :)
Kolegák is sztárolják, de az ilyen 1 évet bíró cuccokkal rossz tapasztalataim vannak.
Kolegák is sztárolják, de az ilyen 1 évet bíró cuccokkal rossz tapasztalataim vannak.
Liquid2015-12-12 10:33:36 // 74732
pár napja cseréltem le az Aerotwin-t Valeo-ra, Törölni még nem kellett vele, így nem tudom pattog-e. Ha ez se válik be akkor a köv. gyári lesz.
Sajna én is csalódtam a Bosch-ban. A 156-on nagyon király volt, de a 159-en nem.
Sajna én is csalódtam a Bosch-ban. A 156-on nagyon király volt, de a 159-en nem.
Ricsi 1472015-12-12 10:18:50 // 74731
Melyik a legjobb lapat? Szerintem egyértelműen a Bosoko, en is allergias vagyok a szélvédőre, vettem Boscht is mas fajtát is draga pénzekért sz@rt se ernek, ellenben a Bosoko a 2000 ft-os árával (mostanában drágább lett, ahogy egyre ismertebb) 2 eve januárban vettem ra lapatokat es most nyar végen cseréltem oket, szoval 1 évig nálam boven kihúzza, eddig akinek mondtam es kipróbálta mindenkinek bejott... Nálam ez a favorit jelenleg!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 10:14:09 // 74730
szilikon spray segít a dolgon
.......................2015-12-12 10:04:24 // 74729
Igen menet közben nem fújja maxon,csak ha hideg az utastér
MES el ezt is ki lehet kapcsolni
Én is így tettem
Baromi idegesítő
MES el ezt is ki lehet kapcsolni
Én is így tettem
Baromi idegesítő
Jupiter1552015-12-12 09:58:45 // 74728
gyógyszerTÁRI :)
Jupiter1552015-12-12 09:58:25 // 74727
Az nem segít az ablaktörlőn, ha a gumit időnként áttörli az ember gyógyszergyári glicerinnel (vagy szilikonnal)?
yani🍀2015-12-12 09:56:47 // 74726
A párásodás miatt be szokott kapcsolni, de akkor a ventilátort feltolja max-ra, és a szélvédő tol mindent. Tegnap nem változott a venti fordulat, csak bekapcsolta a kompresszort.
.......................2015-12-12 09:51:50 // 74725
Páraszenzoros
Azért kapcsolja be a klimát
Azért kapcsolja be a klimát
Shadin2015-12-12 08:55:15 // 74724
Igaz. Én is végigjártam már az összeset. Az esőszenzor meg tényleg sebességfüggően (is) szar...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-12 08:52:35 // 74723
a bosch a legjobb még mindig...a gyári esőszenzor egy kalap sz@r, sokszor életveszéles
Shadin2015-12-12 08:52:05 // 74722
Meg kell csavarni kicsit a kart és nem fog :-)
Shadin2015-12-12 08:50:54 // 74721
Shadin2015-12-12 08:46:09 // 74720
Azóta egyébként jó?
Piritu - 1.000.0002015-12-12 08:43:00 // 74719
Alapvetően gyárit használok. Az is felkeményedik idővel, onnantól az is ugrál.
Piritu - 1.000.0002015-12-12 08:41:54 // 74718
Kint legalizálni szokták az utólagos csipptuningot (meg minden átalakítást is a műszaki miatt), különben nem érvényes a biztosítás. Valószínűleg ezért volt benne a papírokban. Innentől nem tudni, hogy mi van benne és hogyan veri át a kijelzett értéket...
yani🍀2015-12-12 08:26:57 // 74717
Mivel hideg van ezért úgy gondoltam kinyomom a klímát, hiszem a kinti hőmérséklet úgyis alacsonyabb, mint amit beállítok. Tegnap délután Kecskeméten voltunk, odafelé észrevettem, hogy visszakapcsolta a hűtést. Persze már, gondoltam én fújom a passzátszelet, nehogy már a kocsi döntse el mi legyen bekapcsolva, simán kinyomtam.
Ezt megcsinálta visszaúton is. Hasonlóan cselekedtem. Miután hazaértünk kiolvastam az agyát. 2 megszakított regen, van benne. Én még soha nem tudtam elkapni a regenerálást. Többen írtátok, hogy az alapjárat megemelkedik, megnő a turbó nyomás és a fogyasztás, de én ezeket még nem tudtam megfogni. Ez az első eset, hogy valami összefüggést látok az autó viselkedése és a regeneráció között.
Ezt megcsinálta visszaúton is. Hasonlóan cselekedtem. Miután hazaértünk kiolvastam az agyát. 2 megszakított regen, van benne. Én még soha nem tudtam elkapni a regenerálást. Többen írtátok, hogy az alapjárat megemelkedik, megnő a turbó nyomás és a fogyasztás, de én ezeket még nem tudtam megfogni. Ez az első eset, hogy valami összefüggést látok az autó viselkedése és a regeneráció között.
Haddel2015-12-12 08:25:55 // 74716
Én gyárit vettem rá,de az is pattog,ha kevés a víz a szélvédőn.
droberto2015-12-12 08:18:41 // 74715
Amiket írsz nem áll össze... Az első hozzászólásodban a 7,9 átlag magasnak mondható - bár nem írtad, hogy milyen etapokon mérte ezt a komp -, most pedig irreálisan kis pillanatnyi fogyikat írsz. Az 59 50-nél soha nem eszik 3,7-et, maximum csak völgynek lefele, tempomat ide, vagy oda. A főútas és pályás fogyid is több mint fura. Az átlag fogyi sík úton: 90: 5,5-6; 130: 6,2-6,8.
A 220-as tempód is elég hihetetlen. Ezek a kályhák sztenderden 212-őt mennek. Nálam ez GPS szerint is közel hasonló tempó. Hozzáteszem nem vagyok egy Vmax fanatik és nem zárom, ki, hogy lejtőn lefele összejöhet a 220, de inkább arra gondolok, hogy van valami gixer a sebességmérő óráddal...
GPS-el mérted már a vasat?
A 220-as tempód is elég hihetetlen. Ezek a kályhák sztenderden 212-őt mennek. Nálam ez GPS szerint is közel hasonló tempó. Hozzáteszem nem vagyok egy Vmax fanatik és nem zárom, ki, hogy lejtőn lefele összejöhet a 220, de inkább arra gondolok, hogy van valami gixer a sebességmérő óráddal...
GPS-el mérted már a vasat?
droberto2015-12-12 08:08:20 // 74714
A lámpatest hátulján van két foncsor állító csavar. Fel-le és jobbra-balra.
A ködlámpáé pedig alul a haspáncél felől érhető el.
A ködlámpáé pedig alul a haspáncél felől érhető el.
droberto2015-12-12 08:06:48 // 74713
Ha kevés az eső, vagy szürkület van, vagy este lámpafénynél mész, csinál fura dolgokat az biztos. Mivel általában ezek a viszonyok a gyakoriak, így ez zavaró. A maradék 60%-ban egyébként vállalható.
Amit viszont már tényleg ki kéne hajítani, az az idegesítően hidegben felfele pattogó Bosch Aerotwin lapátok.
Ha jól emlékszem, a gyáriról vannak a legjobb tapasztalatok... Vagy szerintek melyik a legjobb lapát?
Amit viszont már tényleg ki kéne hajítani, az az idegesítően hidegben felfele pattogó Bosch Aerotwin lapátok.
Ha jól emlékszem, a gyáriról vannak a legjobb tapasztalatok... Vagy szerintek melyik a legjobb lapát?
Kolci2015-12-12 07:48:37 // 74712
Németországi a kocsi és nem én hoztam, hanem egy ismerősöm.
Ő kapott olyan papírokat, amik nem a 110 kw tartalmazták, hanem azt hogy 125 kw.
Sajna akkor még nem tudtam, hogy majd tőle megveszem, ő meg nem igazi alfás, hanem csak szereti a jót, így hiába kértem az eredeti származási papírokat, nem találja.
Amit tudunk, hogy német országban vásárolt osztrák kocsi volt, úgy látszik, ott olcsóbb volt :))))
Ausztriában volt váltó javítás (szokásos csapágy). Itthon pedig kuplungcsere, első futómű felújítás és komplett fékcsere elöl hátul (tárcsa+betét). A szokásos szerviz és vezérlés csere.
Szerintem a turbó olyan 50000-et még elmegy, a dpf az ok, az EGR-t is kicserélték mielőtt megvettem.
Na a légszűrőt azt nem :(((
A gumik gyári méretűek 225/50 17, most téli.
A korrekció 0,3 és 0,8-0,9 között szokott mozogni átlagban az összesnél.
Amit kimértem, hogy a pillanatnyi fogyi tempomattal 50 -nél 3,7, 90-100 nál 4-4,4 és 130 nál 5,2-6,3. Ha padlózod, akkor meg már láttam 39 lityót is :))
Ja és azért gondolom, hogy valamit csináltak vele tényleg, mert 220-at óra szerint már mentem vele, és ha gyorsítasz akkor 1700 és 2000 -nél két lépcsőben vág hátba( már amennyire egy ilyen diesel hátba vág) :))
Ő kapott olyan papírokat, amik nem a 110 kw tartalmazták, hanem azt hogy 125 kw.
Sajna akkor még nem tudtam, hogy majd tőle megveszem, ő meg nem igazi alfás, hanem csak szereti a jót, így hiába kértem az eredeti származási papírokat, nem találja.
Amit tudunk, hogy német országban vásárolt osztrák kocsi volt, úgy látszik, ott olcsóbb volt :))))
Ausztriában volt váltó javítás (szokásos csapágy). Itthon pedig kuplungcsere, első futómű felújítás és komplett fékcsere elöl hátul (tárcsa+betét). A szokásos szerviz és vezérlés csere.
Szerintem a turbó olyan 50000-et még elmegy, a dpf az ok, az EGR-t is kicserélték mielőtt megvettem.
Na a légszűrőt azt nem :(((
A gumik gyári méretűek 225/50 17, most téli.
A korrekció 0,3 és 0,8-0,9 között szokott mozogni átlagban az összesnél.
Amit kimértem, hogy a pillanatnyi fogyi tempomattal 50 -nél 3,7, 90-100 nál 4-4,4 és 130 nál 5,2-6,3. Ha padlózod, akkor meg már láttam 39 lityót is :))
Ja és azért gondolom, hogy valamit csináltak vele tényleg, mert 220-at óra szerint már mentem vele, és ha gyorsítasz akkor 1700 és 2000 -nél két lépcsőben vág hátba( már amennyire egy ilyen diesel hátba vág) :))
Don Gombóc2015-12-12 07:40:32 // 74711
Kérdés uraim !
Hol lehet állítani a fényszóró magasságot? Egy hangyafasznyit lejjebb világít a jobbos, amit nem is nagyon látni falon, csak az optikai ellenőrző zsúrkocsi képén lehetett látni.
Hol lehet állítani a fényszóró magasságot? Egy hangyafasznyit lejjebb világít a jobbos, amit nem is nagyon látni falon, csak az optikai ellenőrző zsúrkocsi képén lehetett látni.
Don Gombóc2015-12-12 07:38:13 // 74710
Akkor megnyugodtam, mert jó az enyém is. :-) Csak valamelyik talján köcsög így szerkesztette meg ezt az esőérzékelőt, de lehet hogy Német volt. :-)
A 166-on teljesen jól működött, nem tudom mit cifráztak vele a 159-nél, de megáll az agyam olyan törlési periódusokat csinál.
A 166-on teljesen jól működött, nem tudom mit cifráztak vele a 159-nél, de megáll az agyam olyan törlési periódusokat csinál.
droberto2015-12-12 07:21:55 // 74709
Lásd jól el a bajunkat! :)))
droberto2015-12-12 07:20:55 // 74708
Üdv köztünk. Sok boldog 59-es km-et. :)
Mondanám, hogy a csippes autó Compja által mért fogyi általában eltér, de nálad érdekes, hogy felfele tér el.
Egyébként a 159-nél viszonylag pontos a mérés, bár városban azért 0,5 l diff elő szokott fordulni.
Egyébként ez nagyban függ, hogy milyen átmérőjű gumid van.
Gyári csipp? Muhaha... Ezt melyik kereskedő mondta? Ezek szerint az enyém is csippes, mert az is pamacsol már kicsit. :)
Valójában azért füstöl, mert a kerámia már nem a régi és nem fog fel minden részecskét. Illetve lehet, hogy az égésed nem tökéletes, ami lehet porlasztó ülék hiba. Ezt legegyszerűbben egy befecs. korrekció méréssel ellenőrizheted MES-el.
Mondanám, hogy a csippes autó Compja által mért fogyi általában eltér, de nálad érdekes, hogy felfele tér el.
Egyébként a 159-nél viszonylag pontos a mérés, bár városban azért 0,5 l diff elő szokott fordulni.
Egyébként ez nagyban függ, hogy milyen átmérőjű gumid van.
Gyári csipp? Muhaha... Ezt melyik kereskedő mondta? Ezek szerint az enyém is csippes, mert az is pamacsol már kicsit. :)
Valójában azért füstöl, mert a kerámia már nem a régi és nem fog fel minden részecskét. Illetve lehet, hogy az égésed nem tökéletes, ami lehet porlasztó ülék hiba. Ezt legegyszerűbben egy befecs. korrekció méréssel ellenőrizheted MES-el.
droberto2015-12-12 07:05:21 // 74707
Jutúb Celeb lettem. Videómat már több mint 17 ezren látták. :)))
Kolci2015-12-11 23:59:03 // 74706
Sziasztok!
Már régóta nézlek titeket, hogy mikről beszéltek, de most már végre én is tag lettem.
Nálam a fogyi alakul érdekesen.
Amikor mérni akarom pontosan, akkor ugyan annál a kútnál és oszlopnál az adott pisztolyból tankolok. Ilyenkor nem kattanást várok, hanem színültig töltöm a tanksapkáig.
A legfuribb az, hogy így mérve 27 liter körül szoktam tankolni 440- 430 kilométerre.
A fedélzeti meg már 7,9-et mutat, pedig mindig kinullázom.
Normális a másfél lityó körüli eltérés?
Ja és ezt városban és minden nap bp-gödöllő a régi hármason.
Amúgy állítólag gyári csipes ami a DPF miatt lehet érdekes, mert lehet úgy nyomni neki, hogy a frissen regenerált szűrő ellenére füstöljön. A regenek átlag távolsága kb 500 km, autópályán jó nyállal 900-1000 km, ausztriában pedig sikerült 1400 km-et is elmenni.
Már régóta nézlek titeket, hogy mikről beszéltek, de most már végre én is tag lettem.
Nálam a fogyi alakul érdekesen.
Amikor mérni akarom pontosan, akkor ugyan annál a kútnál és oszlopnál az adott pisztolyból tankolok. Ilyenkor nem kattanást várok, hanem színültig töltöm a tanksapkáig.
A legfuribb az, hogy így mérve 27 liter körül szoktam tankolni 440- 430 kilométerre.
A fedélzeti meg már 7,9-et mutat, pedig mindig kinullázom.
Normális a másfél lityó körüli eltérés?
Ja és ezt városban és minden nap bp-gödöllő a régi hármason.
Amúgy állítólag gyári csipes ami a DPF miatt lehet érdekes, mert lehet úgy nyomni neki, hogy a frissen regenerált szűrő ellenére füstöljön. A regenek átlag távolsága kb 500 km, autópályán jó nyállal 900-1000 km, ausztriában pedig sikerült 1400 km-et is elmenni.
Pityukoma2015-12-11 23:48:14 // 74705
Dömpi (il dottore)2015-12-11 23:15:29 // 74704
fogtok, arról gondoskodom :)
droberto2015-12-11 22:30:45 // 74703
droberto2015-12-11 22:25:08 // 74702
Meg van nála is kergülve a % érték mutatása. Egyszerűen elment nála is a kraft, mert túl sok volt a fojtás.
Egyébként meg nem értelek... Pont egy hete villantottam neked, amikor idultál haza a melóból. :)
Épp vittem a BMW-s kollégámat egy tesztkörre és a futómű tulajdonságait ecseteltem. 5 C°-ban, nyári gummával az É-D összekötőn belefagyasztottam az ülésbe amikor az S kanyarban keresztbe raktam. :)))
Egyébként meg nem értelek... Pont egy hete villantottam neked, amikor idultál haza a melóból. :)
Épp vittem a BMW-s kollégámat egy tesztkörre és a futómű tulajdonságait ecseteltem. 5 C°-ban, nyári gummával az É-D összekötőn belefagyasztottam az ülésbe amikor az S kanyarban keresztbe raktam. :)))
Csabi2015-12-11 21:59:00 // 74701
Hát ha annyira eldugult, mint anno Nálad akkor, jah kényszer regen, bár ez nekem nem jött le, csak a 60% :) Amúgy most bírja a tied?
Hasznos dolog egyébként, h félévenként írsz a fórumba, mert így tudjuk legalább , h még élsz...:))
Hasznos dolog egyébként, h félévenként írsz a fórumba, mert így tudjuk legalább , h még élsz...:))
droberto2015-12-11 21:55:38 // 74700
Részetapoknál hasznos lehet.
Múltkor vittem egy csapatot, és egyszerűbb lett volna számolni a költséget. Egy szorzással kevesebb lenne úgy. :)))
Egyébként meg a sok adat tud idegesítő is lenni. A Dacia pl csak egy értéket mutat egyszerre, de kb 15 adatot képes megjeleníteni . Idegörlő az össz km kiíratásához 14x megnyomni a bajuszkapcsolót. :)
Múltkor vittem egy csapatot, és egyszerűbb lett volna számolni a költséget. Egy szorzással kevesebb lenne úgy. :)))
Egyébként meg a sok adat tud idegesítő is lenni. A Dacia pl csak egy értéket mutat egyszerre, de kb 15 adatot képes megjeleníteni . Idegörlő az össz km kiíratásához 14x megnyomni a bajuszkapcsolót. :)
Piritu - 1.000.0002015-12-11 21:09:28 // 74699
"Írhatná az elfogyasztott üa.-ot " ??
Mire kell? Ha tankolsz úgyis kiderül :-DD
Mire kell? Ha tankolsz úgyis kiderül :-DD
droberto2015-12-11 21:06:50 // 74698
Rosszul emlékszel. :)
Üresben (alapjáraton) van fogyasztás. Néhány típusnál ha állsz, át is vált l/h-ra.
Egyébként egy apró ficsőr hiányzik nekem a comp-ból: Írhatná az elfogyasztott üa.-ot (mint a rönónál)...
Nem kéne számolgatni...
És tényleg beszéltük mi már ezt. :)
Üresben (alapjáraton) van fogyasztás. Néhány típusnál ha állsz, át is vált l/h-ra.
Egyébként egy apró ficsőr hiányzik nekem a comp-ból: Írhatná az elfogyasztott üa.-ot (mint a rönónál)...
Nem kéne számolgatni...
És tényleg beszéltük mi már ezt. :)
Dömpi (il dottore)2015-12-11 21:00:29 // 74697
de eddig üresben gurulva is 2,0 volt
Dömpi (il dottore)2015-12-11 20:57:13 // 74696
mikor visszsrakom 2-be
Laci822015-12-11 19:13:07 // 74695
Esőben akkor mindig hátra menetbe közlekedem.... :-D :-D De a múltkor oda szólt a szomszéd,hogy csak 7500-ig megy.. a 8000-et nem éri el....... HÁT melyik dízel alfa pörög 8000-en????? :-D :-D
droberto2015-12-11 19:06:40 // 74694
Ez pihent, de jó. Gondolom várod mindig az esőt. :)
droberto2015-12-11 19:03:47 // 74693
Így van. A % az csak számolt érték. A diff nyomás a mérvadó. Ha alapjáraton 100 mbar felett van az nem fasza.
Beszéltünk az Emilel és mondtam neki, hogy csináljon egy kényszerregent. Után meg figyelni kell, hogy mi történik.
Abban meg a Szoszának van igaza, hogy a hiba valódi forrását kell megtalálni, ami akár lehet az EGR is. :)
Beszéltünk az Emilel és mondtam neki, hogy csináljon egy kényszerregent. Után meg figyelni kell, hogy mi történik.
Abban meg a Szoszának van igaza, hogy a hiba valódi forrását kell megtalálni, ami akár lehet az EGR is. :)
Laci822015-12-11 19:01:24 // 74692
De azért esőben jól mutat..... csak nem pontos értéket... :-)
Haddel2015-12-11 18:59:38 // 74691