Fórum >> Típusok >> 159

yani🍀2015-12-09 18:32:09 // 74540
Ha esetleg tudtok olyat aki venne egy hibátlan 156 1,6 TS Berlinát 175K-val Alfa Rosso színben akkor kérem, hogy ne tartsátok magatokban. Van egy Cartárs, aki megvenné az enyémet, de nem tudj hová tenni két autót.
Shadin2015-12-09 17:16:40 // 74539
De uncsik vagytok :-(
Shadin2015-12-08 22:27:33 // 74538
Elvette az eszetek a TBi magic ;-)
Abban milyen a váltó? Küldjetek egy képet a bekötésről...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 22:13:02 // 74537
ahhoz képest, hogy mekkora fanok vagyunk...áhhhhhhhhhh :DDD
Liquid2015-12-08 22:10:07 // 74536
mert Ő egy jó értelemben vett csendes őrült :)
Pityukoma2015-12-08 22:03:50 // 74535
Egy rövid monológ: Ez mi? Nem tudom és te? Én sem akkor lépjünk a következő menübe :-DDD
De tudtuk kit kell felhívni. Igaz Zoli?
Basszuskulcs Shadin kívülről fújja a menüt. Vakon elnavigált minket telefonon keresztül:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 21:40:12 // 74534
jah ültünk az autódban mint két veréb és nem bírtuk szóra bírni a gyári kihangosítót :DDD
Pityukoma2015-12-08 21:22:53 // 74533
Gyerekek ma voltam Erhardnál. Kicsit kivittem a vasat a városi dzsungelből. Úgy mentem mint az állat, amit lehetett kihoztam belőle. Akit utolértem azt megelőztem. -és mindenkit utolértem:-D A komp szerinti fogyi 9.6 volt. Visszafelé szolidabb tempóval kerek 9 volt (kicsi dugóval a Szerémi út - Lágymányosi híd körül). Az elmúlt 1000km átlaga kerek 11 lityi. Ennek 90%-a városban volt. Ahogy öregszem egyre ritkábban gurul el a gyógyszer, de ma elgurult és nagyon jól esett :-D Kib@szottul megy, nagyon élvezem. Majd 5 év múlva megmondom hogy jó döntés volt-e a TBi, egyenlőre nagy az örömködés :-)
Piritu - 1.000.0002015-12-08 21:17:14 // 74532
Ja, ja. A másikról majd a másik fórumban.
Piritu - 1.000.0002015-12-08 21:16:25 // 74531
Lehet azzal is. Ha megnézed, elég vékonyka valami, ami a kipufogógáz és a hűtővíz között van.
Az alap a ház elrepedése egy idő után. Egyszerűen a műanyag nem bírja a meleget. Elreped és ahogy a német szerelő mondta "placcs" elmegy a víz.
Giuntini2015-12-08 20:56:38 // 74530
Kint voltam az autóval Érden, az autópályán elindított egy regent. Ami nagyon furcsa, iszonyú büdös van az utastérben, olyan égett szag, mintha regenerálna állandóan pedig nem.
Shadin2015-12-08 20:48:58 // 74529
A 159-ben mármint.
Shadin2015-12-08 20:48:04 // 74528
11-ben meg a TCT manuálisát tették bele :-(
Shadin2015-12-08 20:45:37 // 74527
Nem azzal van a gond, nem?
Shadin2015-12-08 20:43:38 // 74526
Végre reálisan gondolkodnak.
Piritu - 1.000.0002015-12-08 20:30:09 // 74525
Nekem is "olyan van" :-P
.......................2015-12-08 20:28:07 // 74524
2009 2010 évben az opel F40 váltóval szerelték a 2.0jtdm et
A yani nak olyan van
Az F40 400 Nm es ,az van a 2,4 is
Piritu - 1.000.0002015-12-08 20:24:15 // 74523
Erhard egyébként a hőcserélő miatt "reklamál", ami a házban van.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 20:23:29 // 74522
akár vagy bízd a szerencsére :)
Piritu - 1.000.0002015-12-08 20:20:45 // 74521
Sokra mentem vele amikor Nürnbergnél észrevettem, hogy fogy. A szervizből el se engedtek...
Piritu - 1.000.0002015-12-08 20:18:03 // 74520
Megvolt :-P
Sokkal nyugodtabban alszom azóta.
yani🍀2015-12-08 20:16:47 // 74519
Szerintem elegendő a folyadékszint figyelése.
Piritu - 1.000.0002015-12-08 20:16:19 // 74518
Az olajcsere nélküli élet már csak azért is érdekes, mert - mint mindennek - az olajnak is van szavatossági ideje.
Mondjuk az is érdekes, hogy a Júliácskát 20ezrenként kell karbantartani, a 159 35ezrével szemben...
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 20:15:20 // 74517
én is cserélek benne castrol-t meg kap egy kis xado-t :DDD
Shadin2015-12-08 20:10:21 // 74516
EGR hűtőház preventív csere?
Shadin2015-12-08 20:09:32 // 74515
Az történt :-)

Az határozottabban és finomabban váltott. Vagy csak megszépültek az emlékek.

Arra azért kivi vagyok, hogy a 350Nm-es váltó elé miért tettek 360Nm-es motort...
Shadin2015-12-08 20:06:54 // 74514
Én már hívő vagyok és hiszem a megmagyarázhatatlant :-)
Csodaszertől eltekintve mindenhol dicsérik a Castrol Syntrans Multivehicle 75w-90 olajat. Pénteken lett beletéve és egyre jobb, szerintem ha csak az olaj az oka akkor egyből érezni kellett volna a változást.

Motor is Castrol Edge 5w-40 C3-ast kapott, kíváncsi leszek itt is azt tapasztalom mint az exnél...

Na de hogy nem kell olajat cserélni a sebváltóban? Ki találta ki ezt a marhaságot?
Liquid2015-12-08 20:06:16 // 74513
így van, az enyém is ilyesmi volt
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 20:03:23 // 74512
opel váltó 60e-ként olajcsere, meg meg kell bele venni a fullos olajat :P
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 20:01:55 // 74511
a DPF-je jó de az EGR-t inkább hagyjuk a 2.0-nál...
Piritu - 1.000.0002015-12-08 20:00:03 // 74510
Az enyémen (még a régi) egy sima olajcsere is sokat dobott.
Shadin2015-12-08 19:57:55 // 74509
Ja. 2.0-ban senki sem akar DPF-et kidobni és EGR-t falazni.
De baxák meg a C635-ös válójukat, esküszöm az F32-es jobb volt.
Bár ez is kezd magához térni az olajcsere + adalék után...
.......................2015-12-08 19:51:32 // 74508
ebben igaza van ,bele kell törődni hogy a 2,4 nem euro4 es motor
a 156 ban euro3 al faszául muzsikál

sajna alfiéknak torinoban a 2.0 jtdm motorban 2009ben sikerült megoldani hibamentesre ezt a dpf dolgot
.......................2015-12-08 19:47:00 // 74507
van olyan mikor alapjáraton és részterelésen ok a porlasztó
de nagy gázon túl sokat vagy túl keveset szállít
a Bosch pad is 3 rail nyomáson és több fordulatszámon mér és jegyzőkönyvez is

az enyém is ilyen volt pl.
alapjárat ok hidegindítás ok ,mégis úgy füstölt padlógázon mint állat
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 19:22:49 // 74506
egy rossz porlasztónak vannak jelei, döcörgő alapjárat, nehezen indul az autó stb...
mzo2015-12-08 19:15:48 // 74505
Abba is gondoljatok bele, hogy a Dpf mitől tud eldugulni. Vagy attól, hogy beszarik valamelyik porlasztó, vagy a komplett rendszer, vagy esetleg rossz az olaj, nem Dpf kompatibilis. Vagy valami nem oda való dolog került a szűrőbe, amit nem tud kitakarítani a regenek alkalmával.
A rossz csúcsok tüneteit ráadásul simán eltünteti a Dpf, nem hagyja hogy feltünően kormoljon.
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 19:06:36 // 74504
szerintem ami ér valamit az az ha mechanikusan van kitisztítva a DPF, leveszik, szétvágják, kipucolják és vissza a helyére...ezek a "csoda" szerek semmit sem érnek
Giuntini2015-12-08 17:34:59 // 74503
Erhard, szerinted ha beleöntöm a Liqui Moly részecske szűrő tisztítót, segít valamit? Tudom te a herélés hìve vagy, de én nem szeretném. Azon csodàlkozom, hogy mindig jól működött, 20 %-ra leregeneràlt. Vagy ez hirtelen is el tud tömődni?
Erhard 242 (Pure Energy)2015-12-08 16:56:33 // 74502
nem sok köze van az üzemanyaghoz...mit oldana le főleg a szívósorból vagy az EGR-től? oda sem jut a folyékony üzemanyag...sajnos a 2,4 DPF-je egy kalap sz@r, már mondtam hogy olyan, mint a vakbél....
norbi04092015-12-08 15:59:03 // 74501
A 80%-al szerintem sincs semmi gond. Nekem rendszeresen 100% körül kezd regenerálni és mindig 16% környékére takarít...akár OMV akár Shell van a tankban :)
.......................2015-12-08 14:39:18 // 74500
A gond szerintem az oxigén,
Mivel nincs az 1,9 2,4 ben lambdasonda nem tudja az ecu hogy van e elegendő oxigén a kipufugógázban,
És anélkül nem ég ki a korom hiába van 650fok
.......................2015-12-08 14:36:26 // 74499
Egyszer megnéztem nyáron kánikulában padlógázon a kipufogó gáz hőmérsékletet
550fok a turbón ,a dpf ben 500fok max
És 650fokon indul be a korom égése

Esetleg segíthet ha hőálló bandázsszalaggal betekered a dpf ig tartó kipuffot
Csabi2015-12-08 14:34:38 // 74498
Azzal sincs semmi gond, alapjáraton 200-250˘C a DPF hőmérséklete, ha leállítod rögtön hűl. Autópályán is 400˘C körül , pontosan ezért kell a regeneráció ami 600˘fölé viszi a hőmérsékletet, és akkor ég ki a korom. Kitalálták ezt jól...
Giuntini2015-12-08 14:33:56 // 74497
Turbonyomas hibát is írt, de ez is a dugulas miatt. Lefogta az autót, és ezért az sem volt megfelelő. A turbó egyébként rendben. A Shell tankolàsàig semmi gond nem volt. Megvarom hogy lefogyjon és utana LM tisztító.
Giuntini2015-12-08 14:25:27 // 74496
Nekem a nyal nagyon gyanús, nyàron amikor főleg pàlyàzom 1500 km körül regeneral. Tudom akkor más, mert állandóan megy a klima az is termel hőt. Így vegyesben 5-600 km. Gondoljatok bele, Alberfalvàról Békàsig a Szatyiig 20 km. Ahogy odaertem, ràtette az Examinert, és csak 145 fokos volt a Dpf, ami édeskevés. Egyszerűen nincs hő. A motor rendesen felmelegszik 90 fokra, de a Dpf annyira tàvol van a leömlőtől, hogy nincs hő amitől tisztulna.
Csabi2015-12-08 14:10:10 // 74495
A DPF-hez hozzá tartozik h eldugul ~ 85%-ra és akkor regenerál... Ezt követően leesik 20%-ra a dugulás...~500km múlva szintén kezdődik előröl.
Ezért is írtam, szerintem semmilyen gond nincs azzal, h a kiolvasás pillanatában 80%volt.
Nem hiszem, h lenne olyan mértékű lerakódás a DPF elött, ami ha "leválik" akkor gondot okozna ott.
Ha lenne is akkor az inkább az előkatalizátorban landolna mintsem a DPFben, szerintem.
Egyébként érdekes, h a sárga lápáid ellenére, nem volt tárolt hibakód. Ezek szerint csak a regen közben "él" a hiba...
Shadin2015-12-08 14:02:45 // 74494
A 85Km-enként az csalóka, mert elég csak egyszer egy sikertelen regenerálás és az utolsó 5 értékét nagyon le tudja rontani. Nekem a 2.0 kaotikus még mindig. Soha nem akkor tisztít amikor kellene :-( Így most 385Km.
Giuntini2015-12-08 13:49:51 // 74493
Nekem az a gyanúm, hogy a V power nitro feloldott valamilyen lerakódàst, és attól dugult így el. A Dpf mindig jó volt.
Csabi2015-12-08 13:35:52 // 74492
"Ez érdekes, hogy így eldugult",

Ez normális, két regeneráció között ~20-85% között mozog a "dugulás" értéke, de gondolom ezt a szervizes is mondta.
Giuntini2015-12-07 22:14:50 // 74491
Pityukoma mondta nekem. Beszéltünk a Dpf eltömődésről, és akkor mondta a híreket, hogy találkoztatok.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak